Problema acordare garantie acumulator Varta
#37
Posted 21 March 2011 - 14:51
Foarte bine. Multumesc. Imi recunosc ignoranta. Cu toate astea, se pare ca initiatorul n-a pus o astfel de poza pe aici. Plus ca, putem sa ne dam noi cu capul de pereti (respectiv initiatorul), producatorul de acumulatori considera ca alea sunt capacitatile la care da garantie integrala. Si cu asta basta. Treaba cu "mi se pare mie", sau alte chestii de genul, nu merge.
Edited by cristi.r, 21 March 2011 - 14:55. |
#38
Posted 21 March 2011 - 14:55
cristi.r, on 21st March 2011, 13:51, said: Bre, Evergreen, OPC-ul n-are ce face atata timp cat in carticica masinii nu este specificat nimic despre baterie. nu stiu si nici nu sint curios sa caut ce reprezinta standardele de mai jos, dar cred ca macar asa ceva ar trebui sa fie intr-un manual: untitled.JPG 38.92K 62 downloads in manualul meu, sint mentionate niste marci/modele de anvelope... de acumulator nu am idee dar o sa verific aeon, on 21st March 2011, 13:51, said: eu incerc sa spun ca bateria aia care a tinut 6.5 ani nu era "mica" aeon, on 21st March 2011, 13:51, said: o baterie "mica" tinea 2-3 ani, cu indulgenta Edited by Evergreen, 21 March 2011 - 15:02. |
#39
Posted 21 March 2011 - 14:58
Offf, bine, am gresit, na ! Dati cu pietre daca va simtiti bine ! O sa caut si eu, este posibil sa scrie si la mine. Cert e ca am baterie de 70Ah (diesel), iar pe configuratoarele de la Yuasa si de la Varta tot 70Ah mi se da minimul.
LE: m-am uitat, zice de anvelope, de uleiuri, de antigel, da' nimic de baterie. Sunt naspa, stiu. Edited by cristi.r, 21 March 2011 - 15:11. |
#40
Posted 21 March 2011 - 18:21
Sunt mai multe tipuri de baterii după aliajul de plumb din care sunt făcute sitele (Pb + Sb, Pb + Ca, Pb + Ag + Ca, etc.). În funcție de asta se pare că variază pierderile de apă precum și voltajul de încărcare necesar (între 13.6 și 14.8 volți).
Acum, dacă releul de încărcare al mașinii a fost gândit pentru un fel de baterie, cu un voltaj de încărcare, și tu pui de alt fel, cu alt voltaj de încărcare, mai mare sau mai mic, s-ar putea să ai probleme cu acea baterie înainte de vreme. Anyway, eu nici nu m-am dus la verificarea pentru validarea garanției când mi-am schimbat Fulmenul de fabrică cu o Varta AgCa aleasă după amperajul de pornire, capacitatea bateriei vechi și dimensiuni, să încapă în casetă. Am vrut să iau Rombat sau Caranda dar nu am găsit de capacitate și amperaj ca bateria de fabrică și la aceleași dimensiuni. Habar n-am dacă am ales bine bateria în funcție de tensiunea de încărcare a mașinii dar are deja 4 ani și deși e folosită în regim deep cycle și a fost și descărcată complet o dată (avariile se tot aprindeau singure din cauza unei siguranțe improvizate de care nu știam) n-are nici pe naiba. Edited by SonyAD, 21 March 2011 - 18:23. |
#41
Posted 21 March 2011 - 19:38
Neohori, on 20th March 2011, 19:55, said: .......................................... http://www.briobit.r...antie Varta.htm conditiile de garantie Varta . Asta trebuie retinut...in mod sigur exista ceva referinte/norme cu virgula care le putem da in cap la mesteri. Adica mie daca imi incarca 13,8 V nu-mi da garantie... |
#42
Posted 21 March 2011 - 20:41
The charge system essentially provides a fixed voltage of typically 13.8 to 14.4 V (Volt), adjusted to ambient temperature, unless the alternator is at its current limit.
Deci nu exista baterii (de 12V) care se incarca la diferite voltaje. Atata timp cat ai intre 13,8 si 14,4 este in regula pentru baterie si se va incarca corect. Indiferent daca este Varta, Tudor sau Caranda. Edited by muteki, 21 March 2011 - 20:43. |
#43
Posted 21 March 2011 - 23:24
SonyAD, on 21st March 2011, 18:21, said: Acum, dacă releul de încărcare al ma?inii a fost gândit pentru un fel de baterie, cu un voltaj de încărcare, ?i tu pui de alt fel, cu alt voltaj de încărcare, mai mare sau mai mic, s-ar putea să ai probleme cu acea baterie înainte de vreme. Edited by cristi.r, 21 March 2011 - 23:25. |
#44
Posted 22 March 2011 - 13:46
closchkutza, on 18th March 2011, 15:24, said: Dupa 6.5 ani de rezistat cu stoicism, bateria orginala [code]a masinii(masina: Avensis 1.8 2004, bateria: o Yuasa de 40 sau 45 Ah) a cedat. M-am benoclat prin catalogul Varta si am ales o baterie la fix aceleasi dimensiuni ca cea originala, de 52Ah si 470 curent pornire. Problema este ca am vazut si persoane care vor sa-si ia o baterie mai mica pentru ca diferenta de pret intre capacitati este substantiala si se gandesc ca o Varta/Bosch mai mica e mai buna decat o alta baterie cu amperaj mai mare Caranda spre exemplu. Atunci se duc in magazin si nu spun date despre masinile lor ,iau bateria care cred ei , iar cand ajung la garantie : Surpriza! Quote Mai bine te duceai frumos si luai o Caranda sau chiar si un Rombat la care primeai 2 ani garantie fara discutii. Dar poate ai si tu o jena sa pui baterie romaneasca pe o masina straineza... La fel la Banner , au un catalog imens cu toate autoturismele posibile in care scriu capacitatea adecvata ptr fiecare tip de masina in parte.Pe masina bateria originala o aveam de 60AH , la banner a reiesit ca ma incadrez cu un model de 58AH si un model 62AH La Caranda Durabila este o generalizare: 12 35 280 187 x 127 x 200 10,5 Tico, Matiz, autoturisme pe benzina pana la 1300 cm³ 12 45 390 207 x 175 x 190 12,1 Autoturisme pe benzina pana la 1400 cm³ 12 55 480 242 x14,5 Autoturisme pe benzina pina la 1800 cm³ 12 75 HD 640 278 x 175 x 190 18,5 Autoturisme pe benzina pana la 4000 cm³ si Diesel pina la 2500 cm³ 12 100 HD 900 353 x 175 x 190 24,5 Autoturisme pe benzina pana la 4200 cm³ si Diesel pina la 3500 cm³ La Caranda Maxima: 12 55 510 Autoturisme pe benzina pana la 2000 cm³ 12 65 610 Autoturisme pe benzina pana la 2500 cm³ si Diesel pana la 1900 cm³ La Caranda Durabila Top 12 55 480 Autoturisme pe benzina pana la 1800 cm³ 12 58 540 Autoturisme pe benzina pina la 2500 cm³ 12 66 570 Autoturisme pe benzina pana la 2500 cm³ si Diesel pina la 1900 cm³ Dupa cum se vede chiar daca au aceeasi capacitate au curent de pornire si propietati diferite in functie de model. La fel se intampla la toate bateriile. Edited by polizei, 22 March 2011 - 14:11. |
#45
Posted 30 May 2011 - 13:41
Trebuia sa pui bateria pe alta masina si rezolvai problema (matizol de exemplu )
|
#46
Posted 27 June 2011 - 00:40
Nu inteleg ce rezolvam. Matizul are baterie de 30 sau 35Ah cu borne asia. Deci nu merge. Cu aia am rezolvat-o, in ideea ca am facut ceva pe garantia lor. Bateria e pe masina si cat o tine atat sa fie, varta nu mai iau vreodata.
|
|
#47
Posted 29 December 2012 - 22:13
Readuc la viata topicul ca sa nu mai deschid unul nou , cu rugaminte catre @closchkutza : ai reusit sa faci ceva cu garantia ?
Am achizitionat de la Metro un acumulator Varta Black 45ah , am predat acumulatorul vechi in aceeasi locatie , tot Varta 45 Ah, care m-a servit pe acelasi autoturism fara probleme timp de 8 ani iar montajul l-am realizat eu . Sunand la telefonul de contact din certificatul de garantie pentru efectuarea verificarii montajului mi-au fost indicate 3 unitati din sectorul in care locuiesc , din care doua nu lucreaza in acesta perioada si una a refuzat verificarea pe motiv ca nu este acumulator vandut de ei . Asa am ajuns la unitatea din Sos_Colentina_420 pentru verificare unde mi-a fost refuzata acordarea garantiei , invocandu-se incompatibilitatea acumulatorului cu acest autoturism. La insistentele mele de a mentiona in mod scris pe certificatul de garantie justificarea acestui refuz , lucratorul a completat dupa cum puteti constata : BATERIE SUBDIMENSIONATA CAPACITIV . [ http://img248.imageshack.us/img248/11/motivulinvocat1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 1. La alegerea acumulatorului s-a tinut cont de indicatiile ce apar pe site-ul importatorului Varta pentru acest tip de autoturism , produsul cu codul 545 412 040 312 2 fiind similar cu cel achizitionat de mine mai exact B19 2. Din 2005 pana in 22.12.2012 pe autoturism a functionat fara probleme un acumulator similar : Varta 45Ah . 3.Mi-a fost prezentat un catalog de produse Varta in care pentru acest tip de autoturism nu apar decat acumulatorii de 52 si 60 Ah . ( Rusine VARTA pentru ca publicati informatii eronate! ) 4. La verificarea tensiunii de incarcare ,valorile masurate au fost 13.9…14.2 V , deci alternatorul masinii functioneaza in parametri normali . 5. S-a efectuat masurarea tensiunii la bornele acumulatorului in urmatoarele conditii : Mi-a fost solicitata pornirea luminilor de drum si actionarea demarorului cu acestea aprinse. Tensiunea masurata in timpul pornirii ( aprox 9,5-10 V ) a fost folosita ca motiv suplimentar pentru a invoca lipsa acordarii garantiei pe acelasi motiv : BATERIE SUBDIMENSIONATA CAPACITIV . Din cate stiu eu , actionarea demarorului cu luminile aprinse este contraindicata de producator ( am cautat in manual dar nu am gasit nimic apropiat de asa ceva ) Situatiile in care se anuleaza garantia sunt prevazute la pagina 4, Cap. III in Certificatul de garantie si anume : valoarea tensiunii de incarcare masurata nu se incadreaza in intervalul 13.9….14.4 V , deci metoda de testare a "specialistului " Varta nu respecta conditiile de anulare a garantiei[ http://img826.imageshack.us/img826/3711/situatiiincareseanuleaz.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Trimiterea la plimbarea a clientului care a ales un produs Varta s-a facut intr-un mod care descalifica atat importatorul cat si brandul pe care-l reprezinta . LE Nu veniti cu inginerii de genul " de ce nu ti-ai luat Rombat " sau alte glume de santier .Discutiii la subiect , va rog . Edited by alc2, 29 December 2012 - 22:18. |
#48
Posted 30 December 2012 - 19:15
#49
Posted 30 December 2012 - 20:22
Catalogul / site-ul probabil au rol orientativ/informativ. In certificatul de garantie scrie clar situatia in care se anuleaza garantia :
Probabil a gresit electricianul cand ti-a anulat garantia pe motivul mentionat de tine. Eu in locul lui nu ma mai complicam si o anulam pe motiv ca nu ai montat-o in service autorizat RAR
Edited by polizei, 30 December 2012 - 20:43. |
#50
Posted 30 December 2012 - 21:54
@RamboX : Da , e compatibila , si in variantele De si UK
@polizei : Am citit manualul si nu se face referire la o anumita capacitate .Daca faceam montajul in service RAR tot la mana lor ajungeam , pentru ca pe o pagina anterioara scrie: Dovada montarii acumulatorilor intr-un service acreditat Varta .........deci ma plimbam din service acreditat RAR in service acreditat Varta. In fine , sa zicem ca ma ma duc la un service acreditat RAR si iau o hartie din care va rezulta ca ei au montat bateria , rezolv cu asta cele 2 puncte ridicate de tine . Apoi , nu ajung tot la problema "subdimensionarii " ? |
#51
Posted 31 December 2012 - 16:28
Asa am patit in vara si eu cu un jegos cand am cumparat Varta Silver Black de 70AH si 640 A curent de pornire,el cica nu e recomandata la 1.5 dci....bun sun la reprezentanta din CV parca si de acolo ma indruma catre dealerul Iveco local unde baietii au pus stampila si au verificat incarcarea-perfect,eu cumparasem bateria de la Auchan.
|
|
#52
Posted 01 January 2013 - 22:23
Apai, sa-mi bag picioarele in cazul asta. Cu toate ca este "interzis" a se vorbi despre rombat, eu cu astia n-am avut probleme de "subdimensionare". Sa muara bibi daca nu fac poza si scan la recomandarea reprezentantei in materie de baterii pentru masina mea. Mentionez ca am de 4 ani, pe un reno 1.5 dci/85CP, o baterie de 60Ah "de origine" (nu mai stiu exact curentul de pornire) cu "24 moins" garantie. Sa-l vad eu pe ala de la Varta care-mi spune ca una de 65Ah este subdimensionata. De ce ? Pentru ca eu am o pasla care imbraca bateria si care se potriveste la baterii de 65Ah maxim. Ete-asa vreau eu, sa mi se potriveasca "prezervativul" pe baterie, fara sa fie nevoie sa-l tai. Sorry, dar Varta isi cam dau cu firma-n cap ...
|
#53
Posted 01 January 2013 - 23:21
alc2, ai trimis un mail la varta sa le explici ce fac dealerii lor?!?
|
#54
Posted 01 January 2013 - 23:46
alc2, on 29 decembrie 2012 - 22:13, said:
Readuc la viata topicul ca sa nu mai deschid unul nou , cu rugaminte catre @closchkutza : ai reusit sa faci ceva cu garantia ? Am achizitionat de la Metro un acumulator Varta Black 45ah , am predat acumulatorul vechi in aceeasi locatie , tot Varta 45 Ah, care m-a servit pe acelasi autoturism fara probleme timp de 8 ani iar montajul l-am realizat eu . Sunand la telefonul de contact din certificatul de garantie pentru efectuarea verificarii montajului mi-au fost indicate 3 unitati din sectorul in care locuiesc , din care doua nu lucreaza in acesta perioada si una a refuzat verificarea pe motiv ca nu este acumulator vandut de ei . Asa am ajuns la unitatea din Sos_Colentina_420 pentru verificare unde mi-a fost refuzata acordarea garantiei , invocandu-se incompatibilitatea acumulatorului cu acest autoturism. La insistentele mele de a mentiona in mod scris pe certificatul de garantie justificarea acestui refuz , lucratorul a completat dupa cum puteti constata : BATERIE SUBDIMENSIONATA CAPACITIV . [ http://img248.imageshack.us/img248/11/motivulinvocat1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 1. La alegerea acumulatorului s-a tinut cont de indicatiile ce apar pe site-ul importatorului Varta pentru acest tip de autoturism , produsul cu codul 545 412 040 312 2 fiind similar cu cel achizitionat de mine mai exact B19 2. Din 2005 pana in 22.12.2012 pe autoturism a functionat fara probleme un acumulator similar : Varta 45Ah . 3.Mi-a fost prezentat un catalog de produse Varta in care pentru acest tip de autoturism nu apar decat acumulatorii de 52 si 60 Ah . ( Rusine VARTA pentru ca publicati informatii eronate! ) 4. La verificarea tensiunii de incarcare ,valorile masurate au fost 13.9…14.2 V , deci alternatorul masinii functioneaza in parametri normali . 5. S-a efectuat masurarea tensiunii la bornele acumulatorului in urmatoarele conditii : Mi-a fost solicitata pornirea luminilor de drum si actionarea demarorului cu acestea aprinse. Tensiunea masurata in timpul pornirii ( aprox 9,5-10 V ) a fost folosita ca motiv suplimentar pentru a invoca lipsa acordarii garantiei pe acelasi motiv : BATERIE SUBDIMENSIONATA CAPACITIV . Din cate stiu eu , actionarea demarorului cu luminile aprinse este contraindicata de producator ( am cautat in manual dar nu am gasit nimic apropiat de asa ceva ) Situatiile in care se anuleaza garantia sunt prevazute la pagina 4, Cap. III in Certificatul de garantie si anume : valoarea tensiunii de incarcare masurata nu se incadreaza in intervalul 13.9….14.4 V , deci metoda de testare a "specialistului " Varta nu respecta conditiile de anulare a garantiei[ http://img826.imageshack.us/img826/3711/situatiiincareseanuleaz.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Trimiterea la plimbarea a clientului care a ales un produs Varta s-a facut intr-un mod care descalifica atat importatorul cat si brandul pe care-l reprezinta . LE Nu veniti cu inginerii de genul " de ce nu ti-ai luat Rombat " sau alte glume de santier .Discutiii la subiect , va rog . Salut, Sorry ca raspund asa tarziu la postul tau. Nu, am abandonat subiectul, am decis ca nu merita sa-mi toc nervi marunt pentru o amarata de baterie. Cum am zis, eu Varta nu mai iau vreodata. Faptul ca te obliga sa montezi pe masina acumulatori cu pana la 50% capacitate in plus fata de acumulatorul de fabrica nu-mi spune decat ca produsele lor sunt foarte slabe. Cat despre explicatiile date, acestea sunt absolut jenante. Iti recomand sa faci la fel, te enervezi degeaba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users