Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Problema acordare garantie acumulator Varta
Last Updated: Nov 05 2016 17:40, Started by
closchkutza
, Mar 18 2011 15:24
·
0
#1
Posted 18 March 2011 - 15:24
Dupa 6.5 ani de rezistat cu stoicism, bateria orginala [code]a masinii(masina: Avensis 1.8 2004, bateria: o Yuasa de 40 sau 45 Ah) a cedat. M-am benoclat prin catalogul Varta si am ales o baterie la fix aceleasi dimensiuni ca cea originala, de 52Ah si 470 curent pornire. Am cumparat-o, montat pe masina si astazi am mers sa verifice incarcarea si sa semneze garantia. Supriza, nu pot sa-mi dea decat 6 luni garantie, ca se pare ca n-am respectat indicatiile Catalogului Varta, care se pare ca este o autoritate in domeniu si care spune ca trebuie baterie de minim 60 Ah. La intrebarea mea, "dom`le, de ce asta de 52Ah nu e buna atat timp cat masina a mers 6.5 ani cu o baterie de 40 sau 45 Ah, fara probleme", raspunsurile au fost variate:
- aia e baterie japoneza(probabil amperul japonez e mai mare ca ala european); - e masina veche, are uzura si ii trebuie mai mult curent(evident, catalogul, care este un fel de Oracol, stie ce vechime, rulaj si stare tehnica); - e motorul prea mare pentru bateria asta(de parca e motor electric); In concluzie, nu au fost in stare sa ofere o explicatie logica. Ce fac cu astia? |
#2
Posted 18 March 2011 - 15:38
protectia consumatorului. acolo poti sa iti faci dreptate in cazul in care chiar dreptatea e de partea ta.
|
#3
Posted 18 March 2011 - 16:03
closchkutza, on 18th March 2011, 16:24, said: Dupa 6.5 ani de rezistat cu stoicism, bateria orginala [code]a masinii(masina: Avensis 1.8 2004, bateria: o Yuasa de 40 sau 45 Ah) a cedat. M-am benoclat prin catalogul Varta si am ales o baterie la fix aceleasi dimensiuni ca cea originala, de 52Ah si 470 curent pornire. Am cumparat-o, montat pe masina si astazi am mers sa verifice incarcarea si sa semneze garantia. Supriza, nu pot sa-mi dea decat 6 luni garantie, ca se pare ca n-am respectat indicatiile Catalogului Varta, care se pare ca este o autoritate in domeniu si care spune ca trebuie baterie de minim 60 Ah. La intrebarea mea, "dom`le, de ce asta de 52Ah nu e buna atat timp cat masina a mers 6.5 ani cu o baterie de 40 sau 45 Ah, fara probleme", raspunsurile au fost variate: - aia e baterie japoneza(probabil amperul japonez e mai mare ca ala european); - e masina veche, are uzura si ii trebuie mai mult curent(evident, catalogul, care este un fel de Oracol, stie ce vechime, rulaj si stare tehnica); - e motorul prea mare pentru bateria asta(de parca e motor electric); In concluzie, nu au fost in stare sa ofere o explicatie logica. Ce fac cu astia? Achesez si eu la aceasta varianta - e motorul prea mare pentru bateria asta(de parca e motor electric); . Eu am avut un seat 1.9 tdi si aveam o baterie de 52 Ah nu pornea masina din prima daca statea 2 sapt. nepornita am pus`o pe un motor 1.2 si pornea ok.. dupa ce am luat una mai mare ..de 62 nu am mai avut probleme. |
#4
Posted 18 March 2011 - 16:11
atata timp cat masina avea o baterie mai mica, si a pus una mai mare nu vad care e problema. nu e nici o greseala daca pui o baterie mai mare. tot 12v dezvolta
|
#5
Posted 18 March 2011 - 16:36
Aici vorbim despre un motor benzinar, care a pornit fara probleme cu o baterie de 40Ah..pana nu a mai vrut deloc(la modul ca nici bordul nu se mai aprindea) nu de un diesel care oricum are nevoie de o baterie de pornire mai mare si care are si sistemul de incarcare dimensionat pentru o baterie mai mare. Oricum bateria cumparata de la Varta este mai mare decat cea montata de Toyota pe masina, cu 30%. De ce sa ma oblige sa pun una cu minim 50% mai mare decat cea stock? Imi garanteaza ei ca va tine, in acelasi regim, macar 6.5 ani? Pe dracu! Aici e vorba de o garantie de 2 ani. Tradusa, povestea suna asa:
- asta de 52Ah nu va tine 2 ani si ei stiu asta; - aia de 60 este posibil sa tina 2 ani..cel putin ei spera asta. Asta spune multe despre calitatea produselor. La fel si afirmatia " aia e baterie japoneza". In plus, catalogul ala la care fac ei referire il au doar ei/este pe varta.com. Fac referire, din punctul meu de vedere, la un document intern. Nu mi-au fost prezentati termenii garantiei inainte sa dau banu` pe baterie, am aflat dupa ce am platit, lucru incorect in cazul in acordarea garantiei se face tinand cont de niste documente interne, ale Varta, fara nici o valoare in fata mea atat timp cat nu mi-au fost prezentate, nu am semnat de luare la cunostinta, etc. Edited by closchkutza, 18 March 2011 - 16:37. |
#6
Posted 18 March 2011 - 19:56
Capacitatea e una (Ah - amperi-oră), curentul de pornire (A - amperi) e alta. Sunt în corespondență, în mare, dar nu același lucru.
Nu văd ce mare curent de pornire îți trebuie, chiar și iarna, pentru un benzinar de 800 cmc și raport de compresie de 9.3 la 1. Și nici nu cred că dai un minut întreg la demaror până pornește apoi mergi 100 de metri cu mașina și ajungi la destinație. |
#7
Posted 19 March 2011 - 09:04
closchkutza, on 18th March 2011, 16:36, said: [...]Nu mi-au fost prezentati termenii garantiei inainte sa dau banu` pe baterie, am aflat dupa ce am platit, lucru incorect in cazul in acordarea garantiei se face tinand cont de niste documente interne, ale Varta, fara nici o valoare in fata mea atat timp cat nu mi-au fost prezentate, nu am semnat de luare la cunostinta, etc. O baterie mult mai mare decat originala nu se va incarca suficient daca se circula doar pe distante scurte. /off Vezi daca ai vrut Varta si nu Rombat? Cand m-am dus la distribuitorul Rombat din Cluj, mi-a dat jos bateria veche, ales alta noua, pus sus, platit, dat garantie. |
#8
Posted 19 March 2011 - 10:11
SonyAD, on 18th March 2011, 19:56, said: Capacitatea e una (Ah - amperi-oră), curentul de pornire (A - amperi) e alta. Sunt în corespondență, în mare, dar nu același lucru. Nu văd ce mare curent de pornire îți trebuie, chiar și iarna, pentru un benzinar de 800 cmc și raport de compresie de 9.3 la 1. Și nici nu cred că dai un minut întreg la demaror până pornește apoi mergi 100 de metri cu mașina și ajungi la destinație. |
#9
Posted 20 March 2011 - 13:01
Am auzit la multi ca se pling de faptul ca ce scrie pe eticheta nu e "inauntru" , clar , la acc sunt capacitati care nu se pot verifica simplu - ma refer la amperajul de scurt la pornire , economia de piata mizeaza pe asta si merg la limita inferioara . Varta , Bosch si alte firme care erau crema acc auto pina acum 10-15 ani deja au devenit un produs banal dar mai frumos ambalat decit acc de Bistrita . La cei de Bistrita macar sti un lucru - daca merg 3 luni fara rateu tin 3-4 ani fara probleme si cind pica pica , nu te tot amagesc . Dintr-un noroc am reusit sa pun mina pe un acc Optima Yellow de 60A/1500A rezistenta la scurt , sunt acc pentru mari consumatori cum ar fi trolii auto electrice dar daca ar fi sa cumpar as merge pe Bistrita fara durere de cap . Daca stai sa te gindesti bine nici macar nu merita sa o ti mai mult de 3-4 ani pe masina avid un pret exact cit un telefon mobil mediu sau o cit o baterie de Ipod , dar problemele care le poate face merita toata atentia
Daca dreptatea e de partea ta in sensul ca incarcarea e ok , motorul porneste dupa cum spui fara probleme , acc original avea maxim 45A - OPC e rezolvare . In alta ordine de idei cind o va schimba sa-ti dea una compatibila cu originalul dupa calculele si transformarile lor de la amper japonez la amper european DAR sa dea garantie pe ea , ei au ales-o |
#10
Posted 20 March 2011 - 13:16
closchkutza, on 18th March 2011, 16:36, said: .......................................... Asta spune multe despre calitatea produselor. La fel si afirmatia " aia e baterie japoneza". ........................................................ As cumara Varta numai de afara, de la noi numai daca sursa este foarte sigura. Motivul? Stau foarte mult timp pe stoc. Normal ca aia nu-ti ofera garantie nici macar un an ...stiu ei foarte bine de ce si se trag pe cur. Un fost coleg de lucru, dupa 1,5 ani a trebuit s-o schimbe din nou, cumparase Varta ca e nemtasca... Mai bine te duceai frumos si luai o Caranda sau chiar si un Rombat la care primeai 2 ani garantie fara discutii. Dar poate ai si tu o jena sa pui baterie romaneasca pe o masina straineza... In locul tau n-as fi acceptat sub nici o forma garantia de 6 luni. Clar ca e putred ceva. Dai si o carca de bani si risti dupa vreo 2 ani sa o schimbi din nou. Edited by Octavian___, 20 March 2011 - 13:17. |
|
#11
Posted 20 March 2011 - 13:35
Nu prea am timp de detalii.....1.7 dti am avut originala 70 Ah....a tinut 10 ani....i-a venit timpul si la magazin mi s-a spus (doream o varta de 70) ca-mi trebuie de 72 ....asa am luat.
Garantia e de 2 ani ...insa din 6 in 6 luni trec pe la magazin...pentru verificare incarcare ...parametri etc...o am deja de un an ...e ok! ps.cind m-am sa cumpar baterie eram pornit spre o varta de 70 de la un supermarket promotie...la magazinul de piese auto mi s-a spus ca daca luam de 70 tot la ei faceam garantia si nu mi-o dadeau!!!! exact! km rulati -uzura motor>recomandare un amperaj mai mare .... ps. cum sa pui 52 la motor de 1.9 tdi!!??....lol (normal sa ai probleme cu pornirea -no offence!) |
#12
Posted 20 March 2011 - 15:30
Adica in doi ani sa trec de patru ori pe la magazinu respectiv sa-mi verifice incarcarea, sa nu pierd garantia pacii...foarte tare.
Nu cumva doresc sa le trimit si o poza in fiecare luna cu bateria? Edited by Octavian___, 20 March 2011 - 15:31. |
#13
Posted 20 March 2011 - 19:55
http://www.varta-aut....php?id=43&L=17 calculator acc necesar dupa modelul masinii ; de exemplu am verificat la 1,6 vvt-i este necesar un acc intre 60-63Ah , 1,8 vvt-i nu l-am gasit dar ochiometric tipic romaneste eu spun ca 66Ah
http://www.briobit.r...antie Varta.htm conditiile de garantie Varta . |
#14
Posted 20 March 2011 - 20:53
Neohori, on 20th March 2011, 19:55, said: 1,8 vvt-i nu l-am gasit Draqu sa-i pieptene cu "calculatorul" lor cu tot ... ca nu pricep o treaba - pt. motorul de 1.5 l de la Suzuki Varta recomanda 2 categorii de capacitati, in functie de masina pe care e montat (Swift respectiv SX4): [ http://s4.postimage.org/6lptysh0/baterie_varta_sx4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://s4.postimage.org/6lrhi4ys/baterie_varta_swift.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] L.e. - mai jos este recomandarea facuta in manualul primit odata cu masina: [ http://s4.postimage.org/6om0tnl0/baterie_sx4_recomandare_manual.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ... iar masina a venit echipata cu bateria cea mai mica conform acestei recomandari. Neohori, on 20th March 2011, 19:55, said: http://www.briobit.r...antie Varta.htm conditiile de garantie Varta . E drept ca adevaru' e undeva la mijloc ... da' ... totusi sa nu fii capabil pe aceeasi pagina sa mentii o idee ... adica in primul paragraf scrie: cumpăratorul are obligatia să se prezinte în termen de 7 zile de la cumpărarea bateriei, pentru verificarea sistemului de încărcare al autovehiculului ... si citeva paragrafe mai jos scrie: In cadrul garantiei bateriei de pornire VARTA este inclusa in mod obligatoriu verificarea instalatiei de incarcare a masinii in termen de 5 zile de la cumpararea bateriei. Edited by adrian_r5, 20 March 2011 - 20:53. |
#15
Posted 20 March 2011 - 20:59
Daca te duci al anpc or sa iti ceara manualul masinii sa vada ce recomanda producatorul.
Asadar, in manual ce scrie? Nu conteaza ce baterie ai avut pe masina si oricum nu ai cum sa demonstezi ca a fost montata de fabricant. |
|
#16
Posted 20 March 2011 - 21:51
adrian_r5, on 20th March 2011, 20:53, said: pt. motorul de 1.5 l de la Suzuki Varta recomanda 2 categorii de capacitati... |
#17
Posted 20 March 2011 - 23:25
Multumesc de sfaturi celor care au postat. Am stat si eu si am mai gandit-o si m-am lamurit, asa in mare. Timp de pierdut pe la ANPC nu prea am, din pacate. Oricum, chestia postata de Adrian_R5 este foarte elocventa, acelasi motor, pus pe 2 masini diferite(masini ce pot veni cu aceleasi dotari) necesita acumulatori diferiti..masina mai mare ca dimensiuni are nevoie de baterie mai mare, yeah, right. Probabil asta este criteriul dupa care se conduc baietii.
Octavian, nu am nici o jena cu baterie romaneasca pe masina straina, sincer am crezut ca sunt baterii bune. Probabil ca ramasesem cu ideea renumelui avut mai demult. Sincer, daca gaseam Yuasa in romania, pentru Auto, din aia luam. Din pacate, nu poti gasi decat de moto. Cautand pe net am vazut ca si bateria matizului, un Rocket de 35 Ah(despre care credeam ca e un stift corean initial) este tot facuta de o firma ce are legatura cu Yuasa. Si pe forumul monomarca am citit ca cei care au avut grija de baterie(adica nu au uitat farurile aprinse) au avut bateria aia pe masina 6-7 ani. Ce o sa fac acum: ii bag in ma-sa pe astia de la varta. Asta e, am luat-o, am dat banii pe ea, mergem inainte. O sa mai trec luni pe la ei sa vad ce mai da din ei. Daca nu vor, asta e, insa eu de la ei nu mai cumpar baterii nici macar de telecomanda vreodata. Vedem cat tine asta. Poate pana crapa o sa gasim si in romania Yuasa. |
#18
Posted 20 March 2011 - 23:41
E tare treaba asta cu garantia.
Cum dreaq acorda ei garantie 6 luni? Ori sunt indeplinite conditiile si iti acorda garantia corecta,ori nu sunt si nu iti da nicio garantie. Cum au calculat ei 6 luni? Vezi ca bateriile japoneze au alt standard de clasificare,JIS. Nu stiu cum se face conversia din JIS in EN.Cred ca aici e buba si ei sunt cam lautari. Oricum daca vrei garantie Varta trebuie sa respecti catalogul lor,astfel si ei o pot deconta mai departe la producator. Daca un angajat nu respecta regulile,producatorul nu deconteaza piesa deja pusa in garantie iar el este fericitul castigator al unei baterii defecte platite din salariu,asta in cazul in care piesa cade iar ei iti acorda garantie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users