Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
consumul minim in functie de turatie(benzina)
#200
Posted 27 September 2010 - 17:39
Octavian___, on 27th September 2010, 09:53, said: Puterea maxima e la turatia maxima. m3th0dman spunea ca exista unele masini la care puterea maxima este la o valoare a turatiei mai mica decat turatia maxima care poate fi obtinuta in mers. N-am stat sa caut exemple concrete, dar banuiesc ca omul nu vorbea din inchipuiri. In astfel de cazuri, ce se intampla cu viteza, scade sau creste la depasirea turatiei la care se inregistreaza puterea maxima??? Daca creste e clar ca nu exista o cauzalitate directa putere->viteza maxima. Deci, cum e treaba? |
#201
Posted 27 September 2010 - 18:34
la unele masini se intampla sa creasca viteza si dupa atingerea turatiei de putere maxima. dar viteza maxim atinsa de acea masina ar putea fi mai mare daca ultima treapta ar avea raportul calculat incat viteza sa nu mai creasca dupa atingerea turatiei de putere maxima. asta iti raspunde si la intrebarea daca scade viteza dupa ce treci de turatia de putere maxima.
un exemplu ar fi leon 1.6i care are tr5 destul de scurta pt a favoriza acceleratia si care ar putea avea o viteza maxima mai mare cu o tr5 mai lunga. alta varianta este la masinile care prin in jur de 160 si la care o tr5 corecta ar fi prea scurta. ai avea 80 la ora la 3000 de ture. la astea viteza maxima se prinde de obicei intr-a 4a, la o turatie mai mare decat turatia de putere maxima. cu o treapta ori a4a, ori a5a potrivite incat sa atinga turatia de putere maxima si sa nu se mai tureze dupa, ar mai lua un 5-10 km/h in plus de viteza. vorbesc de viteze maxime atinse dupa normativele care se ocupa cu asta nu dupa ce ne iese noua la vale. ----------------------------- pe scurt, masinile care se tureaza si dupa ce ating turatia de putere maxima, nu au o cutie care sa scoata totul din motor si nu reusesc sa-si prinda adevarata viteza maxima. |
#202
Posted 27 September 2010 - 20:00
kr0k0dilu, on 27th September 2010, 18:39, said: m3th0dman spunea ca exista unele masini la care puterea maxima este la o valoare a turatiei mai mica decat turatia maxima care poate fi obtinuta in mers. N-am stat sa caut exemple concrete, dar banuiesc ca omul nu vorbea din inchipuiri. In astfel de cazuri, ce se intampla cu viteza, scade sau creste la depasirea turatiei la care se inregistreaza puterea maxima??? Daca creste e clar ca nu exista o cauzalitate directa putere->viteza maxima. Deci, cum e treaba? A raspuns mai bine undecoverbrother la treaba asta. In trepte inferioare e posibil ca viteza sa creasca si dupa turatia de putere maxima, turatia creste inca, pentru ca se mai gasesc ceva resurse de forta/cuplu sa mai accelereze oleaca , daca ar pica cuplu de tot, ciuciu acceleratie, ciuciu crestere de turatie. Ar fi culmea sa vezi cum creste turatia dupa puterea maxima si sa scada viteza |
#203
Posted 28 September 2010 - 13:44
Daca tot ploua duminica seara pe DN1 si am fost nevoit sa merg linistit, am verificat consumul instant, corelat cu viteza de deplasare si numarul de rotatii. Rezulatele ar fi:
70 Km/h - 2500 rpm - 3,7 l/100 km 80 Km/h - 3000 rpm - 4,0 l/100 km Rezultatele au fost obtinute pe o Toyota Yaris, motor 998 cc, folosind treapta 4 de viteza Edited by nei-k, 28 September 2010 - 13:47. |
#204
Posted 29 September 2010 - 10:45
daca mergeai pe DN1 spre bucuresti e de inteles. e la vale.
|
#205
Posted 30 September 2010 - 13:13
kr0k0dilu, on 27th September 2010, 18:39, said: m3th0dman spunea ca exista unele masini la care puterea maxima este la o valoare a turatiei mai mica decat turatia maxima care poate fi obtinuta in mers. N-am stat sa caut exemple concrete, dar banuiesc ca omul nu vorbea din inchipuiri. In astfel de cazuri, ce se intampla cu viteza, scade sau creste la depasirea turatiei la care se inregistreaza puterea maxima??? Daca creste e clar ca nu exista o cauzalitate directa putere->viteza maxima. Deci, cum e treaba? spre exemplu in cartea tehnica la masina mea e data viteza maxima in fiecare treapta: tr4: 167km/h, iar tr5: 170km/h, dar asta fara sa scrie si turatia la care se atinge acea viteza. dupa vitezometru si turometru eu am tras urmatoarea concluzie: rpm ---- tr4 ---- tr5 2000 --- 60 ----- 70 3000 --- 90 ---- 105 4000 --- 120 --- 140 5000 --- 150 --- 175 teoretic: 6000 --- 180 --- 210 puterea maxima e la 5000rpm, iar eu maxim am mers in tr5 pana la 5300rpm (nu stiu daca mai urca, nu am fost curios sa aflu). turatia maxima inca nu am gasit-o, sapt trecuta, intr-o depasire, am urcat in tr2 pana la ~6600rpm (linia rosie e la 6500rpm). pana la 5500rpm se simte ca trage liniar, apoi incepe sa piarda putere destul de simtitor. deci viteza creste o data cu turatia, doar puterea scade dupa depasirea turatiei de putere maxima, iar dupa un anumit prag, pur si simplu nu mai exista suficienta putere pentru a mai creste turatia. Attached FilesEdited by Ade_Dear, 30 September 2010 - 13:18. |
#206
Posted 30 September 2010 - 17:20
Octavian___, on 27th September 2010, 21:00, said: Eu am raspuns la ce i-ai raspuns lui. Mi-am dat seama de asta, si sunt de acord cu cea mai mare parte din spusele tale, doar ca prin ele ai dat o alta tenta ideii mele. Eu intentionam doar sa sugerez ca, similar cu intervalul de cuplu maxim dupa care masina inca mai poate avea o forta suficienta unei acceleratii decente, la fel si dupa consumarea turatiei de putere maxima, masina inca poate accelera, pentru a-si mari viteza. Nici intr-un caz si nici in celalalt, maxim nu inseamna capat de linie, ci doar niste valori optime. Uite alta intrebare. La 2 masini de puteri diferite dar cu cutii de viteza similare, oare masina mai puternica va prinde o viteza maxima mai mare, dar va accelera in acelasi timp pana la 100KM/H??? De asta ma gandeam ca nu prea poti afirma ca puterea influenteaza doar viteza maxima, nu si acceleratia. Impreuna cu puterea e foarte probabil sa creasca si cuplul, implicit si cuplul la roata. undercoverbrother, on 29th September 2010, 11:45, said: daca mergeai pe DN1 spre bucuresti e de inteles. e la vale. Era vorba de consumul instantaneu, care este raportat la cativa zeci de metri. |
#207
Posted 30 September 2010 - 19:36
kr0k0dilu, on 30th September 2010, 18:20, said: ....................................... Uite alta intrebare. La 2 masini de puteri diferite dar cu cutii de viteza similare, oare masina mai puternica va prinde o viteza maxima mai mare, dar va accelera in acelasi timp pana la 100KM/H??? De asta ma gandeam ca nu prea poti afirma ca puterea influenteaza doar viteza maxima, nu si acceleratia. Impreuna cu puterea e foarte probabil sa creasca si cuplul, implicit si cuplul la roata. ............................................. Doar daca printr-o minune/transmisie scurta ar putea sa urce/accelereze peste turatia de putere maxima cum se mai intampla in trepte inferioare. Acceleratie mai buna posibil daca are cuplu mai bun (si-l are). Hai sa-ti dau un exemplu, apropo de cuplu, acceleratie si rapoartele cutiei de viteze, ca ai spus sa fie cu aceleasi rapoarte. Luam doua masini similare la greutate, una de 110 cp si 200 Nm si cealalta de 170 cp si ~110 Nm atinsi la 10000 rpm, adica echipata cu motor de motocicleta (tampenie, dar exemlu) aceleasi rapoarte, 5 la numar, propice pt masina de 110 cp si 200 Nm. E...cine crezi ca va accelera prima la 100/h?? Evident ca cea cu 200 Nm si 110 cp. Degeaba are aia 170 cp, va demara mult mai rau, nu are cuplu suficient sa accelereze ca cealalta, date fiind rapoartele cutiei de viteze. Dupa vreo 16 ani lumina cea cu putere mai mare (pt ca are si cuplul sus) va prinde viteza mai mare, dar pana acolo, cea cu cuplu mai bun (si rapoartele potrivite) va accelera mai bine. Nu va fugi mai tare pt ca dupa 5000-5500 rpm ii pica cuplul rau de tot/nu mai are forta/cuplu sa accelereze siiii desigur pentru ca are o cutie buna de viteze e si in zona de putere maxima cu turatia. PS: daca are o cutie proasta de viteze (cazul Logan 1.4) nu va ajunge la puterea maxima in ultima treapta, pentru ca nu are cuplu suficient la roata sa accelereze la puterea maxima. Edited by Octavian___, 30 September 2010 - 19:43. |
#208
Posted 01 October 2010 - 08:41
aia de 10.000 de ture si 170 cai ti-o mananca pe paine. desi, nu prea vad cum sa ai 170 de cai, 10.000 de ture si 110Nm. la un motor normal, aspirat, ar iesi vreo 140 de cai.
sa iasa bine calculul si sa fie mai aproape de realitate sa zicem care are 170 de cai, 110 Nm si 12.000 de ture. daca treptele celor 2 masini sunt facute sa prinda aceiasi viteza maxima pe fiecare treapta, masina cu 12.000 de ture ar avea in orice moment o turatie dubla fata de cealalta deci cuplu la roata cel putin la fel de mare, iar cuplul pe o plaja mult mai mare atat va interval de turatie cat si ca, foarte impotant, procentaj din plaja total de turatie. PS daca stau bine sa ma gandesc, 210 Nm si 110 cai ar avea in orice moment turatia de 3 ori mai mica, nu de 2 ori cum am scris la inceput si o plaja de turatie in care are cuplul de tot rasul (cel mult 1500 de ture). Edited by undercoverbrother, 01 October 2010 - 08:46. |
|
#209
Posted 01 October 2010 - 16:57
undercoverbrother, on 1st October 2010, 09:41, said: ........... desi, nu prea vad cum sa ai 170 de cai, 10.000 de ture si 110Nm. la un motor normal, aspirat, ar iesi vreo 140 de cai. ................................... Dar uite ca m-ai facut curios sa vad cat de mare prostie am scos din mine si se pare ca sunt motoare de motocicleta si mai periculoase la 1000 cmc. ) |
#210
Posted 04 October 2010 - 09:40
nei-k, on 28th September 2010, 14:44, said: Daca tot ploua duminica seara pe DN1 si am fost nevoit sa merg linistit, am verificat consumul instant, corelat cu viteza de deplasare si numarul de rotatii. Rezulatele ar fi: 70 Km/h - 2500 rpm - 3,7 l/100 km 80 Km/h - 3000 rpm - 4,0 l/100 km Rezultatele au fost obtinute pe o Toyota Yaris, motor 998 cc, folosind treapta 4 de viteza undercoverbrother, on 29th September 2010, 11:45, said: daca mergeai pe DN1 spre bucuresti e de inteles. e la vale. Am repetat testul de data asta de la Bucuresti la Ploiesti, consumul pe toata distanta a fost de 4,2 l/100 km. |
#211
Posted 04 October 2010 - 15:15
atunci ce sa zic?
felicitari. instant sau media pe niste km? Edited by undercoverbrother, 04 October 2010 - 15:15. |
#212
Posted 04 October 2010 - 18:29
Greu sa cred ca atat i-a aratat CB-ul media (80/h).
Cu ~70-80 multe benzinare scot 4-4,5% (asa demonstrativ). |
#213
Posted 04 October 2010 - 22:54
Media... Pana la giratoriul de la intrarea in Ploiesti unde am prins coada si a sarit consumul mediu pana la 4,7 l/100 km.
In 240 km pe traseul Bucuresti(DN1) - Ploiesti - Moreni(DN710a) - Pucioasa - Targoviste(DN71) - Bucuresti consumul mediu a fost 4,9 l/100 km. Si n-am mai menajat masina. Attached Files |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users