Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Avioane

- - - - -
  • Please log in to reply
197 replies to this topic

#181
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005

View Postdjl, on 29th June 2012, 17:13, said:

Sunt curios, dacă arunci o bombă care f00te sistemele electronice, dronele sunt afectate?
...

...și-ncă cum!

[ http://www.pakalertpress.com/wp-content/uploads/2012/01/US-Moves-EMP-Attack-To-Iran-From-North-America-After-Russian-Report.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#182
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,630
  • Înscris: 30.07.2003

View Postdjl, on 5th July 2012, 02:39, said:

"Almanah Magazin '86" (almanahul revistei "Magazin" pe anul 1986), la pagina 48 se găsește ceva despre avioane românești.
Au disparut din peisaj...

#183
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
,,“Buba” lui F-22 a fost descoperita

Buba ascunsa a Raptorului a fost identificata sub forma unei supape din componenta vestei de zbor. Conform esalonului superior al US Air Force, supapa cu pricina este responsabila de simptomele de hipoxie cu care s-au confruntat pilotii de F-22 in trecut.

Potrivit unei declaratii a lui George Little, purtatorul de cuvant al Pentagonului, Secretarul Apararii, Leon Panetta a fost de acord cu ridicarea graduala a restrictiilor de zbor impuse in luna mai flotei de aeronave F-22.

“The Air Force is confident the root cause of the issue is the supply of oxygen delivered to pilots, not the quality of oxygen delivered to pilots,” a declarat Little ieri, in cursul unei conferinte de presa.

O valva din componenta vestei pentru zboruri la mare altitudine, provoca umflarea/dezumflarea vestei la momente nepotrivite. Valvele respective urmeaza sa fie inlocuite. De asemenea volumul de aer care va ajunge la piloti va fi marit prin eliminarea unor filtre cu carbon (introduse in circuit pentru a stabili cu certitudine daca fluxul de aer este sau nu contaminat).


Procesul de ridicare a restrictiilor va incepe imediat, conform declaratiilor lui Little. De asemenea o escadrila de avioane Raptor ar putea fi detasata in Japonia, la Baza Aeriana Kadena, din moment in moment.

Sursa:
Stars&Stripes,,


http://www.resboiu.r...st-descoperita/

#184
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
,,Americanii testează avionul care ar putea zbura de la New York la Londra într-o oră. Primul zbor al AERONAVEI HIPERSONICE
de Ionela SAMOILĂ Postat la: 13.08.2012 19:30 Ultima actualizare: 13.08.2012 19:45


Forțele aeriene americane (USAF) au anunțat că vor testa, mâine, un aparat de zbor experimental hipersonic, a cărui viteză de 5,8 ori mai mare decât cea a sunetului ar permite parcurgerea distanței dintre Londra și New York în mai puțin de o oră.

Potrivit  Daily Mail, aeronava se numește X-51A Waverider și poate atinge 7.242 de kilometri pe oră în doar câteva secunde (5,8 Mach). Totul este posibil grație statoreactorului cu care este dotat, un sistem fără compresor ce asigură un flux continuu al combustibilului în stare gazoasă.

Aeronava hipersonică se află la baza aeriană Edwards, localizată în Deșertul Mojave. Waveroder va fi ridicat la 1.500 de metri deasupra Oceanului Pacific, atașat de un bombardier B-52. Întreaga operațiune nu va dura mai mult de 300 de secunde, iar corpul aparatului nu va fi recuperat.

X-51A Waverider a fost finanțat de NASA și de Pentagon, cu scopul de a folosi tehnologia hipersonică la dezvoltarea armamentului militar. Costurile proiectului s-ar fi ridicat la suma de 140 de milioane de dolari,,

Sursa:

http://www.gandul.in...rsonice-9944689


Cu siguranta ca fortele aeriene ale SUA vor dezvolta atat drone de atac hipersonice cat si avioane multirol  cu echipaj uman, spre marea bucurie a chinezilor, iranienilor, nord-coreenilor si rusilor.

Edited by fredy2007, 13 August 2012 - 21:19.


#185
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,907
  • Înscris: 12.03.2009
http://ro.stiri.yaho...-080400014.html
Cati piloti militari trebuie sa mai moara ca sa se trezeasca si mai marii liderilor din armata?
Cati generali trebuie sa mai producem pana gasim si noi cativa care sa stie ce fac?
Cat vor idiotii sa mai zboare sicriele astea?
Aram pamantul patriei cu miguri si soimi?
Dobritoiu vine si spune ca nu sint bani de inzestrare si probabil ca rezerva de zbor pentru Lancer se va mari si vor mai zbura inca cativa ani. Pai in ritmul asta nici nu apuca casarea. Pica toate.
Bani pentru inzestrare sint, dar se  cheltuie pe prostii.
Acum prin armata sau oprit din circulatie masinile pe benzina. De ce? Cina nu sint bani pentru cumparat benzina.
Da pentru cumparat motorina sint? Sau aici sint comisioanele mai mari?
:thumbdown:

#186
lupu2

lupu2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,908
  • Înscris: 01.11.2007

View Postfredy2007, on 13 august 2012 - 21:16, said:

,,Americanii testează avionul care ar putea zbura de la New York la Londra într-o oră. Primul zbor al AERONAVEI HIPERSONICE
de Ionela SAMOILĂ Postat la: 13.08.2012 19:30 Ultima actualizare: 13.08.2012 19:45


Forţele aeriene americane (USAF) au anunţat că vor testa, mâine, un aparat de zbor experimental hipersonic, a cărui viteză de 5,8 ori mai mare decât cea a sunetului ar permite parcurgerea distanţei dintre Londra şi New York în mai puţin de o oră.

Potrivit  Daily Mail, aeronava se numeşte X-51A Waverider şi poate atinge 7.242 de kilometri pe oră în doar câteva secunde (5,8 Mach). Totul este posibil graţie statoreactorului cu care este dotat, un sistem fără compresor ce asigură un flux continuu al combustibilului în stare gazoasă.

Aeronava hipersonică se află la baza aeriană Edwards, localizată în Deşertul Mojave. Waveroder va fi ridicat la 1.500 de metri deasupra Oceanului Pacific, ataşat de un bombardier B-52. Întreaga operaţiune nu va dura mai mult de 300 de secunde, iar corpul aparatului nu va fi recuperat.

X-51A Waverider a fost finanţat de NASA şi de Pentagon, cu scopul de a folosi tehnologia hipersonică la dezvoltarea armamentului militar. Costurile proiectului s-ar fi ridicat la suma de 140 de milioane de dolari,,

Sursa:

http://www.gandul.in...rsonice-9944689


Cu siguranta ca fortele aeriene ale SUA vor dezvolta atat drone de atac hipersonice cat si avioane multirol  cu echipaj uman, spre marea bucurie a chinezilor, iranienilor, nord-coreenilor si rusilor.

Am inteles ca ar fi dat rateu pana la urma. Oricum americanii sunt de departe cei mai avansati in domeniu asta. Probabil insa vom vedea aparate de lupta fara pilot cu adevarat avansate peste destule decenii, odata cu evolutia unui "creier" cibernetic suficient de puternic

View Postmisu78, on 23 august 2012 - 11:28, said:

http://ro.stiri.yaho...-080400014.html
Cati piloti militari trebuie sa mai moara ca sa se trezeasca si mai marii liderilor din armata?
Cati generali trebuie sa mai producem pana gasim si noi cativa care sa stie ce fac?
Cat vor idiotii sa mai zboare sicriele astea?
Aram pamantul patriei cu miguri si soimi?
Dobritoiu vine si spune ca nu sint bani de inzestrare si probabil ca rezerva de zbor pentru Lancer se va mari si vor mai zbura inca cativa ani. Pai in ritmul asta nici nu apuca casarea. Pica toate.
Bani pentru inzestrare sint, dar se  cheltuie pe prostii.
Acum prin armata sau oprit din circulatie masinile pe benzina. De ce? Cina nu sint bani pentru cumparat benzina.
Da pentru cumparat motorina sint? Sau aici sint comisioanele mai mari?
Posted Image

Dumnezeu sa-l odihneasca pe in pace

Chiar nu inteleg de ce nu iau oferta celor de la Gripen, bani in rate, transfer tehnologic si offset.

Nu stiu de treaba cu benzina din armata, dar nu sunt majoritatea masinilor sau utilajelor pe motorina?

#187
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

View Postlupu2, on 01 septembrie 2012 - 20:21, said:


Chiar nu inteleg de ce nu iau oferta celor de la Gripen, bani in rate, transfer tehnologic si offset.

Nu stiu de treaba cu benzina din armata, dar nu sunt majoritatea masinilor sau utilajelor pe motorina?
Pentru ca sunt alte interese la mijloc. Americanii au interesul sa cumparam rapciugele lor, de ce crezi ca am intrat in NATO, etc? Armata noastra e la pamant ca dotari, fregate SH fara arme, masini fara benzina, tancuri preistorice, avioane vai de mama lor..... Gripenul era o oferta mult mai buna insa decizia nu se ia pe baza ofertei mai bune ci politic.

#188
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
Cine nu vrea ca Romania sa cumpere harburile alea de avioane F16 de la portughezi, poate sa semneze aceasta petitie online.Ideal ar fi sa o trimita si la altii.In aceasta joi, in CSAT se discuta si probabil se va transa acest subiect.Poate ca opinia noastra va influenta luarea unei decizii pozitive.

http://www.petitieonline.com/signatures/avioane_noi_si_dezvoltare_economica_prin_offset

#189
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
,,
Despre avioanele F16 de la portughezi (scurt istoric) şi posibila lor achiziţie

[ http://militar.infomondo.ro/wp-content/uploads/2012/09/F-16-apartinand-FA-portugheze-foto-www.f-16.net_1-300x139.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, prezent la “Aeronautic Show 2012″ pe data de 22 septembrie a declarat că ” România respectă la literă toate directivele Uniunii Europene în ceea ce priveşte achiziţia avioanelor multirol F-16 din Portugalia”.
“O să ieşim cu o propunere de decizie la nivelul CSAT. Suntem în concurenţă, după cum ştiţi, cu bulgarii. Referitor la achiziţie, vă asigur pe dumneavoastră, pe toţi cetăţenii României, inclusiv partenerii din UE, că România respectă absolut toate directivele UE pentru această achiziţie, la literă”, a spus ministrul referindu-se la achiziţia avioanelor multirol din Portugalia.
Ministrul a mai spus că “deşi există temeri cum că ar trebui organizată o licitaţie, aşa cum cere Comisia Europenă, avioanele vor fi cumpărate în cadrul unui acord interguvernamental privind tehnica militară în uz, ceea ce elimină necesitatea organizării unei licitaţii.
Corneliu Dobriţoiu a declarat pentru agenţia Agerpres, în luna august, că România ar putea cumpăra F-16 din Portugalia, starea avioanelor fiind una “foarte bună”.
Scurt istoric al avioanelor  F-16 de la portughezi
Avioanele de luptă F-16 au intrat în dotarea forţelor aeriene portugheze prin Programul Atlantis I si Atlantis II, demarat odată cu semnarea unei Scrisori de acceptare a ofertei, în august 1990. Acordul a fost considerat drept o plată parţială pentru utilizarea (de către SUA) a Bazei aeriene Lajes din Insulele Azore. Acordul includea nu numai livrarea a 20 de avioane F-16 bloc 15OCU (17 clasa A şi 3 clasa B) cu motoare de PW, dar, de asemenea, şi sprijin logistic iniţial,piese de schimb, echipamente de sprijin, manuale, ghiduri pentru piloţi şi pentru personalul care asigura întreţinerea avioanelor, manuale de instruire, participarea la grupul de coordonare tehnică F-16, la programul de integrare structurală, la programul de îmbunătăţire a sistemului de război electronic (EWSIP-Electronic Warfare Systems Improvement Program).
Avioanele au fost nou-construite la standard Block 15OCU, ceea ce le face aproape identice cu ADF F-16 (Air Defense Fighter).
Avioanele au lumina de identificare pe partea pe care este fixat ciocul avionului.
Modelele din clasa B nu dispun de antena HF.
Configuraţia avionului este aproape standard, dar a fost îmbunătăţită cu un element: laser Gyro Ring, unghi amplu HUD.
Primele 2 avioane au fost livrate pe 18 februarie 1994, iar alte 4 avioane au fost livrate pe 18 iulie în acelaşi an.
În 1996 forţele aeriene portugheze au solicitat 25 de F-16 clasa A/B din excedentul forţelor aeriene americane, împreună cu 5 F100-PW-220E motoare de schimb.
Costurile estimate au fost de 258 milioane dolari. Avioanele Block 15 second-hand urmau să fie utilizate pentru atac la sol (înlocuind cele 50 A-7P) începând cu 1998.
Pe 20 noiembrie 1997, Pentagonul a anuntat ca a pus la dispozitie pentru a fi transferate 25 de avioane second-hand F-16A / B Bloc 15 Falcons de la fortele aeriene americane.
Avioanele erau transferate cu titlu gratuit (Portugalia le putea aduce în Europa, fie dez-asamblate, fie de către piloţi portughezi. Portugalia urma să cumpere motoare noi şi piese de schimb).
Pe 14 noiembrie 1998, guvernul portughez a dat undă verde pentru achiziţie. Contractul includea 25 de avioane folosite (21 clasa A si 4 clasa B) urmând să fie re-motorizate cu motoare F100-PW-220E.Dintre acestea, doar 20 de avioane urmau să formeze un escadron de atac. Celelate cinci avioane puteau fi folosite ca “surse de rezervă”.
Potrivit presei scrise cele 20 de avioane au fost modernizate pentru zborul de zi şi noapte, indiferent de condiţiile meteo. Valoare totală a achiziţiei a fost de aproximativ 268 de milioane de dolari şi includea transferul avioanelor, kiturile de modificare, suportul logistic şi programul de instruire, urmând ca plata să se faca departajat pâna în 2004. Scrisoarea de accept a ofertei a fost semnată în 30 noiembrie 1998, pentru 25 de avioane F-16 si 20 de kituri de modernizare.
Toate avioanele s-au aflat în hangarele fortelor aeriene americane, au fost transferate în Portugalia (aliat al NATO)
printr-un amendament – Amendamentul regional de sud pentru export şi control al armelor – şi au fost modernizate în ţară.Din 2001 angajaţii de la LMTAS au modificat primele 2 avioane, având tehnicieni din forţele aeriene portugheze drept observatori. La rândul lor, LMTAS şi USAF urmau să asiste forţele ariene portugheze în efectuarea modificărilor majore ale capabilităţilor F-16. Portughezii urmau să modifice 18 avioane.
Portugalia este a 15-a ţară care utilizează avioane F-16 pentru a-şi suplimenta flota şi a 4-a ţară care operează cu avioane F-16 ce au aparţinut forţelor aeriene americane.
Sursa: AGERPRES,  www.f-16.net,,

#190
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
,,
Câteva date despre cum şi-a integrat Polonia flota de F-16 cumpărată de la americani

[ http://militar.infomondo.ro/wp-content/uploads/2012/11/F-16-CD-la-baza-Pozna%C5%84-Krzesiny-300x107.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
F-16 CD la baza Poznań Krzesiny foto wikipedia
Prezentat ca un succes strategic şi economic, contractul de achiziţie a celor 48 de avioane F-16 noi americane de către Polonia, se pare că are numerose probleme ce ţin de costurile foarte mari de operare, de cele pentru asigurarea logistică şi mentenenţă dar mai ales de instruirea piloţilor polonezi.
Conţinutul materialului de mai jos, face parte dintr-o prezentare făcute de oficiali polonezi în cadrul unei dezbateri despre problemele legate de integrarea F-16 în Polonia.

Instruirea piloţilor prost planificată
În 2003, Polonia a cumpărat 48 de avioane de luptă F-16. Primul avion a aterizat la baza aeriană din Krzesiny în noiembrie 2006. Livrările au fost finalizate în 2008. Trebuia ca piloţii Forţelor Aeriene Poloneze să fie instruiţi în SUA, însă organizarea a fost deficitarp astfel încât, în 2010, Polonia avea tot atâţia piloţi instruiţi câte avioane achiziţionase. În 2012 Forţele Aeriene Poloneze trebuiau să aibă 72 de piloţi istruiţi. Deşi acum pregătirea acstora are loc în Polonia, FA poloneze au planificată şi aprobată posibilitatea de a instrui piloţi în SUA până în 2015 (dar nu mai mult de 3-4 pe an). Doar 6 piloţi au fost instruiţi în Polonia până la sfârşitul lui 2011.
Mentenanţa avioanelor nu este încă integrată în Polonia
În ciuda diverselor planuri de a crea un centru de servicii în Polonia, în cadrul companiei WZL-2 Bydgoszcz, până în prezent Polonia nu şi-a dezvoltat capacitatea de a întreţine avioanele în ţară. De aceea, e nevoie ca mai multe componente ale avionului să fie reparate în SUA. Până la sfârşitul lui 2010, aproximativ 800 de componente au fost trimise înapoi producătorului (ceea ce înseamnă o medie de 200 de componente pe an). Producătorului îi ia 100-110 zile să repare componentele. Mai mult decât atât, problema transportului şi a administrării ocupă atât de mult timp încât se ajunge ca o componentă stricată să nu fie utilizată o perioadă de 216 zile, în medie.
Rata de funcţionalitate/operativitate a avioanelor F-16 este scăzută
Forţele Aeriene poloneze estimează că rata de funcţionalitate a avioanelor F-16 este undeva între 65-70%. Asta înseamnă că doar 30 din cele 48 de avioane sunt pregătite de luptă. Surse neoficiale susţin că doar 10 din cele 32 de avioane de la baza aeriană Krzesiny sunt pregătite de luptă. Un raport a arătat că, în 2007, un avion F-16 se strica la fiecare 7 ore de zbor (în medie).
Costuri mari pentru pregătirea bazei aeriene şi instruirea personalului de deservire
Modernizarea bazei aeriene din Łask şi pregătirea ei pentru a găzdui 16 avioane F-16 a costat aproximativ 840 milioane de zloţi (aproximativ 400 milioane de euro). Din noiembrie aici va staţiona şi un detaşament al USAF cu avioane F-16, detaşament destinat pregătiri piloţilor polonezi. Conform standardelor americane, Polonia are nevoie de 1.100 de tehnicieni pentru întreţinerea celor 48 de avioane de luptă F-16. Costul pentru instruirea unui tehnician în SUA se ridică la 300.000$.
F-16 cu prea multe defecţiuni tehnice
Problemele legate de fiabilitatea avioanelor F-16 poloneze a început încă de când acestea erau în drum spre Polonia. Unul dintre avioane a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgenţă în Keflavik, Islanda, în drumul său dinspre SUA. Generalul Błasik, la vremea aceea Comandantul Forţelor Aeriene Poloneze, a spus că au fost descoperite 1.117 defecţiuni la cele 31 de avioane F-16 livrate Poloniei în 2006 şi 2007.
- 281 defecţiuni au fost descoperite la primirea avioanelor, în timpul reviziilor efectuate la bazele aeriene din Polonia;
- 393 defecţiuni au fost descoperite în timpul întreţinerii operaţionale a avioanelor;
- 343 defecţiuni au avut loc în timpul zborului, 4 dintre ele provocând aterizarea de urgenţă a aeronavelor.
Alături de cele 48 de avioane, Polonia a primit din partea SUA şi un lot de pneuri defecte, ce fuseseră anterior refuzate de Grecia.
Pe 17 ianuarie 2008, unul din avioanele F-16D, cu numărul 4079, efectua un zbor standard de antrenament, la 10.000 m altitudine. Deodată, pilotul a pierdut controlul avionului, care a început să efectueze diverse manevre necontrolabile. Pilotul a recăpătat controlul la altitudinea de 8.000 m. Această situaţie periculoasă a fost cauzată de o defecţiune de software. În mod surprinzător, Maiorul Rogus, ofiţerul de presă al Forţelor Aeriene Poloneze la acea vreme, a spus că în manualul avionului F-16 era menţionată şi acceptată posibilitatea unei pierderi bruşte de 2.000 m altitudine.
Probleme legate de realizarea offset-ului
În cadrul Offset-ului oferit de americani (în valoare de pesnte 4,5 miliarde dolari) era inclusă şi sprijinirea vânzării a câte 100 de avioane poloneze modelel M18 şi M28, împreună cu modernizarea celor din urmă. Se apreciază că SUA a blocat contractul negociat anterior pentru exportul a 10 avioane M28 către Indonezia, prin dezvăluirea de informaţii false, conform cărora Malaezia a cumpărat un număr similar de avioane la aproape jumătate din preţul cerut Indoneziei.
La începutul realizării offset-ului, a fost luată în considerare posibilitatea producerii carcaselor sistemelor de recunoaştere în Polonia. În final, sistemele au fost produse în Israel.
Experţii sunt de părere că până acum nu a existat niciun transfer real de tehnologie între SUA şi Polonia, în partea ce privea aviaţia militară.
În loc de concluzii
Contractul polonez a presupus, în linii mari, achiziţia a 48 F-16 noi, (F-16 C/D Block 52+) ultimă generaţie tehnologic, la pretul de 3,2 miliarde USD, obţinându-se un offset de 6 miliarde USD (investiţii directe americane în economia Poloniei).
Întrebarea care se poate pune în acest context este legată de intenţia României de a achiziţiona 9-12 avioane F-16 la mâna a treia de la portughezi: Dacă la polonezi dupa 8 ani tot nu s-a reuşit integrarea completă, la noi pentru că discutăm de avioane vechi de 30 de ani, nu cumva până le integram acestea nu mai sunt bune de zburat iar tot efortul financiar si uman e irosit aiurea?
InfoMondo Militar''
Sursa:
http://militar.infom...i.html#comments

Personal ma indoiesc ca avionul F16, mai ales SH cumparat de la portughezi,  este cel mai potrivit pentru noi.De la cei care exploateaza Gripen nu am auzit decat cuvinte de lauda.

Edited by fredy2007, 01 December 2012 - 22:07.


#191
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,630
  • Înscris: 30.07.2003
Problema tine de bugetul disponibil. Era alta oferta in banii astia mai buna ?

#192
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,907
  • Înscris: 12.03.2009

View Postneagu_laurentiu, on 01 decembrie 2012 - 22:09, said:

Problema tine de bugetul disponibil. Era alta oferta in banii astia mai buna ?
Categoric, DA. Cea mai buna oferta este sa nu se cumpere panaramele astea de avioane. Costa mult, sint vechi, depasite moral dar si fizic, instruirea pilotilor costa de rupe, logistica din spatele lor costa si mai mult, probleme cit cuprinde.
Ti-ai cumpara de exemplu o masina de spalat la mana a 3-a?
Sa spunem ca Romania are 500 milioane de euro pentru achizitie. In 10 ani cred ca ar trebui sa mai cheltuie cu ele inca 5 miliarde.
Acum ai 500 de milioane, mai stai cu migurile 3-4 ani si mai pui ceva la ciorap. S-a facut miliardul si cu asta cumperi si tu 8-10 avioane NOI(oricum nu cred ca am avea nevoie de mai multe). Avioane care vor avea o durata de folosinta de minim 50 de ani.
Pai daca noi acum cumparam la mana a 3-a, cat speram ca vor mai zbura?
Stie cineva povestea achizitionarii de catre Elvetia a F 16 de la americani?

#193
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,630
  • Înscris: 30.07.2003
Mig-urile isi expira resursa la anul, modernizarea unuia costa 1.2 mil $ si castigi cateva sute de ore de zbor. Si asta e maximul in teorie ca realitatea e data de fiecare in parte. Asa ca nu-i o afacere.
Eu nu stiu ca fi existat o alta oferta in cei 600 mil $. Costul unui avion e de 10 mil $ (120 mil $ pt. cele 12 avioane si restul cu instruirea pilotilor s.a.m.d.) si va zbura 20 ani. Putem face tot felul de calcule dar realitatea crunta e ca doar banii asta ii avem (si nu pusi gramada undeva) si cu ei defilam.
Apoi politica militara se face in functie de interse strategice si nu placeri personale ale aviatorilor sau pasionatilor. Iar aici cel mai bun partener de aparare e SUA.
Ca sa nu mai spun ca la noi aviatia e tichie de margaritar.

Edited by neagu_laurentiu, 02 December 2012 - 08:13.


#194
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,907
  • Înscris: 12.03.2009

View Postneagu_laurentiu, on 02 decembrie 2012 - 08:10, said:


Apoi politica militara se face in functie de interse strategice si nu placeri personale ale aviatorilor sau pasionatilor. Iar aici cel mai bun partener de aparare e SUA.

SUA e cel mai bun partener de aparare, dar cand iti pune sula in coaste sa cumperi ragalii......
Nu mai bine ramanem noi prieteni dar cumparam din alta parte?

#195
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

View Postneagu_laurentiu, on 01 decembrie 2012 - 22:09, said:

Problema tine de bugetul disponibil. Era alta oferta in banii astia mai buna ?

Stim cu totii de oferta suedezilor.

View Postneagu_laurentiu, on 02 decembrie 2012 - 08:10, said:


Apoi politica militara se face in functie de interse strategice si nu placeri personale ale aviatorilor sau pasionatilor. Iar aici cel mai bun partener de aparare e SUA.
Ca sa nu mai spun ca la noi aviatia e tichie de margaritar.
Corect, asta insa nu inseamna ca trebuie sa iti cheltui bruma de bani pe avioane apte de predat la REMAT.Americanii sunt pragmatici, democrati si nu impun aliatilor sai sa le cumpere neconditionat produsele lor, mai ales cand acestea sunt deja vandute la alte tari, cum este cazul Portugaliei.Americanii vor sa aiba un aliat fidel, democrat, bine inarmat.Americanii nu le-au impus nici cehilor sau ungurilor sa isi cumpere F16 in detrimentul Gripen.Este foarte normal ca americanii isi promoveaza produsele si este foarte anormal ca politicienii romani nu sunt interesati sa promoveze in primul rand interesul national.A cumpara de la cineva , neconditionat, un produs, este o forma de prostitutie.

#196
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,630
  • Înscris: 30.07.2003

View Postfredy2007, on 03 decembrie 2012 - 18:20, said:

Stim cu totii de oferta suedezilor.
O stim dar discutia nu era in ce am fi putut alege de X bani ci in realitatea crunta de 600 mil. $ alocati (avioane, armament, instruire, modificare infrastructura interna).

View Postfredy2007, on 03 decembrie 2012 - 18:20, said:

Americanii vor sa aiba un aliat fidel, democrat, bine inarmat.
Daca vrei un adevarat ajutor pentru ei acesta nu-i in avioane de vanatoare/bombardament (au ei mult mai bune si numeric mai multe din astea) ci in avioane/elicoptere de transport, cu asta faci ceva util in NATO. Altfel e doar pentru mandria noastra nationala si misiunile de politie aeriana (care erau prevazute anterior a fi efectuate si cu IAR-99 Posted Image ).

Edited by neagu_laurentiu, 04 December 2012 - 10:43.


#197
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

View Postneagu_laurentiu, on 04 decembrie 2012 - 10:33, said:

O stim dar discutia nu era in ce am fi putut alege de X bani ci in realitatea crunta de 600 mil. $ alocati (avioane, armament, instruire, modificare infrastructura interna).

De la 600 milioane USD cu modernizari, samd, se ajunge la 1 miliard de USD, si pentru ce?Pentru niste jafuri obosite?De banii aia poti sa iti cumperi avioane noi care sa fie platite prin offsetul acordat de vanzatorul avioanelor.Sa nu excludem ce este mai important, partea de logistica, foarte eficienta, oferita de cei de la Gripen.

View Postneagu_laurentiu, on 04 decembrie 2012 - 10:33, said:


Daca vrei un adevarat ajutor pentru ei acesta nu-i in avioane de vanatoare/bombardament (au ei mult mai bune si numeric mai multe din astea) ci in avioane/elicoptere de transport, cu asta faci ceva util in NATO. Altfel e doar pentru mandria noastra nationala si misiunile de politie aeriana (care erau prevazute anterior a fi efectuate si cu IAR-99 Posted Image ).

Cu 14-24 de avioane noi, nu ajutam SUA ci ne ajutam in primul rand pe noi, pastrandu-ne pilotii militari si asigurandu-ne singuri misiunile de politie aeriana.Romania trebuie sa isi asigure singura acest gen de misiuni.Datorita acestui potential nu isi fac altii de cap pe cerul patriei.Ei stiu ca la nevoie, acum  vine dupa ei un MIG21 Lancer, mai mult decat suficient ca sa faca ordine.Romania trebuie in primul rand sa isi satisfaca propriile nevoi si abia apoi sa se ocupe de altii.In momentul cand va fi o armata comuna europeana, situatia va fi total schimbata.Fiecare tara va contribui cu ceva anume, dupa posibilitatile sale, la aceasta armata.Unii cu infanteristi, altii cu genisti, tancuri, avioane, marina, samd.

#198
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
,,
Primul Eurofighter Typhoon Tranche 3 italian a iesit deja pe portile fabricii Alenia Aermacchi din Turin-Caselle si va fi predat fortelor aeriene macaronare spre jumatatea acestui an. Tranche 3 este practic primul Eurofighter cu adevarat multirol, aparatul ingloband noi tehnologii si noi sisteme de avionica care trasforma acest vanator pur-sange intr-un adevarat avion multirol de generatie 4++.
Prin modificarile aduse aparatul va fi mult mai usor modernizabil in viitor si ii va creste considerabil capacitatea de a integra noi sisteme de armament, radare, etc. Typhoon T3 a fost comandat de cei patru parteneri in program intr-un numar de 112 aparate, dintre care 21 pentru Italia.

Alessandra Saroglia, managerul de program pentru Eurofighter din cadrul Alenia Aermacchi a spus: “The first Eurofighter Tranche 3 is a major stepping stone in our production programme. The aircraft embodies a number of changes with respect to previous production tranches making it even more operationally capable and also a series of provisions allowing it to take on additional capability in the future. For example, the Tranche 3 aircraft has been built with power, cooling and electronics to allow for the fitting of the new E-Scan radar.”
Asadar fratiilor si surorilor, prosti rau europenii astia! In loc sa importe avioane din America, insista sa bage bani in propriile lor fabrici, sa dea de lucru propriilor muncitori, sa plimbe bani contribuabililor prin economiile nationale si una peste alta s-o duca destul de bine.
Prosti rau de tot, mai ales daca tinem seama ca Italia si Marea Britanie au si comenzi substantiale de F-35, avioane pe care evident, in nebunia lor, le vor cosntrui macar partial tot la ei in tara, cu muncitorii lor, in fabricile lor, cu bani catre bugetul lor…
Bine ca la noi se inchid dracu toata fabricile, dar mai ales alea din sectorul strategic al apararii, ca uite domne daca ai nevoie de ceva intr-ale apararii iti dau americani, si francezii, si germanii ca doar sunt aliatii nostri. Nus de ce dracu au turcii probleme cu motorul pentru Altay, de nu vrea nimeni sa le dea si lor o licenta ceva…
Defence-turkey.com''

Sursa:
http://www.rumaniami...ived#more-24447

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate