Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
#4861
Posted 16 October 2017 - 10:50
La mine functioneaza deoarece am pompa bypass care e activata de termostatul de cos.
Senzorul de retur este aproape de intrarea in cazan. Senzorul se jos pufer il folosesc ca sa comande inceperea fazei a II a la umplerea puferului. (la 78°, temperatura de incarcare creste de la 80 la 86 si se adauga conditia de diferenta minima 6° tur/retur. Edited by radurus, 16 October 2017 - 11:07. |
#4862
Posted 16 October 2017 - 18:16
anti77, on 16 octombrie 2017 - 10:02, said:
La senzorul de retur am probleme, care e la baza pufferului. Desi izolat, in momentul in care se opreste pompa, teava se raceste la temperatura camerei. Senzorul tur cum am mentionat e imersat in cazan in camera de apa, nu am sezor tur pe puffer separat. Diferenta de 20 de grade apare destul de repede, porneste pompa, care inevitabil va aduce apa calda din puffer prin returul cazanului. Am incercat si sa opresc pompa din 15 in 15 minute sa rezetez algoritmul diferential de 5/20 grade. Am posibilitatea de automatizare cu orice numar de senzori, fara nici o constrangere de a modifica algoritmii proprii(arduino). Momentan am senzori: 1. Cazanul are doua stari: pornit sau oprit. Ventilatorul merge atat timp cat cazanul este pornit. Pornirea o faci cu o comanda apoi dupa un minut verifici daca temperatura gazelor este cu 10 grade peste temperatura cazanului. Daca nu, treci cazanul in starea oprit. Evident ventilatorul va fi oprit si el. 2. Functionarea pompei cazanului depinde de starea cazanului. - cazan pornit: Pompa porneste la Temperatura nominala minus 3 grade (pentru ca va ajunge la nominal din inertie). Se opreste la temperatura nominala minus 5 grade sau cat crezi. - cazan oprit: Pompa porneste daca temperatura cazanului depaseste cu doua grade temperatura sub care nu mai poti extrage (de exemplu cu VTC de 55 sub 60 de grade nu poti extrage deci am ales temperatura de 62 de grade) si DT cazan/puffer mai mare decat 10-20 de grade. Pompa se opreste cand DT este neglijabil (un grad sau doua) sau temperatura cazanului ajunge la 60 de grade (limita sub care nu poti sau nu vrei sa racesti cazanul). Deci nu e o problema cu jarul in cazanul oprit. Cand depaseste 62 de grade pompa va porni si va extrage caldura din el. In functie de starea cazanului si de starea pompei ai conditii diferite de verificat, daca pompa merge verifici conditia de stop si invers. |
#4863
Posted 16 October 2017 - 20:43
godaro, on 15 octombrie 2017 - 17:57, said:
In curand toate abonamentele astea vor disparea. Si eu am centrala pe curent, dar am pornit la drum stiind ca o voi schimba la un moment dat. Atat timp cat curentul electric este cea mai scumpa sursa de incalzire, acesta nu poate ramane solutia permanenta. Este doar o solutie tranzitorie in asteptarea gazelor sau a unei alte solutii. Au aparut centralele pe peleti f. ieftine - sub 2000 eur. Daca as putea da timpul inapoi nu as mai fi dat banii pe sporul de putere si centra electrica ci as fi luat o centrala pe peleti de 2000eur max. In plus de asta tu mai vrei si un puffer. De asemenea mai gandeste-te ca iti vei duce viata in functie de tariful diferentiat. Vezi ca tariful ala de zi bate spre 1ron/kwh. Ce ai sa faci, ai sa gatesti si ai sa (te) speli noaptea? Asta nu e viata, asta e chin. M-am gandit si eu la varianta ta si am decis ca nu merita. Edited by virgilar, 16 October 2017 - 20:46. |
#4864
Posted 16 October 2017 - 22:24
Incepand cu 1 ian 2018 piata energiei electrice pt consumatorii casnici se va liberaliza complet. Abonamentele se vor face la liber si dispare notiunea de tarif reglementat.
In ceea ce priveste peletii, intr-adevar s-au scumpit f. mult. Insa s-au scumpit la modul ca au ajuns la jumatate din costul incalzirii electrice. |
#4865
Posted 17 October 2017 - 10:17
Salutare, dupa o asteptare extrem de lunga, a venit in sfarsit instalatorul ca sa puna in functiune centrala Viadrus cu pufferul homemade de 600 l .
Din pacate nu sunt la fata locului, asa ca nu pot vedea decat prin poze ce se intampla . Din ce am vazut, schema este cea simpla cu o pompa pe bypass la centrala, o pompa pentru incarcarea pufferului, iar pe iesirea spre calorifere cu o pompa pe retur plus o VTC intre returul care vine din calorifere si turul pufferului . Asa am dedus din poze cel putin . Din ce am inteles nu va fi nici un TA, doar un controler Euroster 11C simplu ptr pompa de bypass, iar celelalte pompe vor fi comandate de termostate simple de contact care au ramas de la instalarea precedenta . Care sunt avantajele si dezavantajele la acest sistem ? Si o alta intrebare, s-a cumparat si un UPS ptr centrala si vreau sa comand si o baterie stationara, puteti sa-mi recomandati o baterie la un raport bun capacitate pret ? Am gasit online baterie Sorgeti 100Ah la 700 ron, are un review cea de 140Ah in care se spune ca a fost folosita cu succes la centrala . Care pompa ar fi cel mai bine de legat la UPS ca sa optimizeze consumul dar sa fie si in siguranta centrala de fonta la caderea curentului ? Pompa principala este Grundfos Alpha 2, cele secundare cred ca sunt Avansa ... Multumesc si diseara o sa pun si niste poze . |
#4866
Posted 17 October 2017 - 14:20
bbogdanmircea, on 17 octombrie 2017 - 10:17, said:
Am gasit online baterie Sorgeti 100Ah la 700 ron, are un review cea de 140Ah in care se spune ca a fost folosita cu succes la centrala . Pompa principala este Grundfos Alpha 2, cele secundare cred ca sunt Avansa ... Electrica distributie remediaza problemele cu curentul in max 3 zile in conditii meteo deosebite, deci iti ajunge un acumulator de 7Ah, se gasesc incepand de la 30 de lei. gmartau, on 16 octombrie 2017 - 18:16, said:
1. Cazanul are doua stari: pornit sau oprit. Ventilatorul merge atat timp cat cazanul este pornit. Pornirea o faci cu o comanda apoi dupa un minut verifici daca temperatura gazelor este cu 10 grade peste temperatura cazanului. Daca nu, treci cazanul in starea oprit. Evident ventilatorul va fi oprit si el. |
#4867
Posted 17 October 2017 - 16:39
bbogdanmircea, on 17 octombrie 2017 - 10:17, said:
..... s-a cumparat si un UPS ptr centrala si vreau sa comand si o baterie stationara, puteti sa-mi recomandati o baterie la un raport bun capacitate pret ? Am gasit online baterie Sorgeti 100Ah la 700 ron, are un review cea de 140Ah in care se spune ca a fost folosita cu succes la centrala . Care pompa ar fi cel mai bine de legat la UPS ca sa optimizeze consumul dar sa fie si in siguranta centrala de fonta la caderea curentului ? Pompa principala este Grundfos Alpha 2, cele secundare cred ca sunt Avansa ... Multumesc si diseara o sa pun si niste poze . anti77, on 17 octombrie 2017 - 14:20, said:
Grundfos Alpha 2 are un consum de 18W maxim, 78mA. Cu 140Ah vei avea o autonomie de aprx. 60 de zile in cazul ideal, la o descarcare a bateriei max 80%, cu o functionare continua Electrica distributie remediaza problemele cu curentul in max 3 zile in conditii meteo deosebite, deci iti ajunge un acumulator de 7Ah, se gasesc incepand de la 30 de lei. Acumulatorul de 7 Ah si 12 V are , la o descarcare de 100%, o energie inmagazinata de 7 x 12 = 84 Wh . Am facut calculul pentru baterie de 100 Ah . |
#4868
Posted 17 October 2017 - 17:06
De ce nu sunt bune Sorgeti ? Am postat pe celalalt topic poate discutam acolo .
Nu am ventilator ca e centrala fara gazeificare, probabil doar o pompa va fi pusa pe UPS, de fapt dupa mintea mea ar trebui 2 cea dintre centrala si puffer si cea dintre puffer si calorifere, sau cum e mai ok ? |
#4869
Posted 17 October 2017 - 18:05
bbogdanmircea, on 17 octombrie 2017 - 17:06, said:
1) De ce nu sunt bune Sorgeti ? Am postat pe celalalt topic poate discutam acolo . 2) Nu am ventilator ca e centrala fara gazeificare, probabil doar o pompa va fi pusa pe UPS, de fapt dupa mintea mea ar trebui 2 cea dintre centrala si puffer si cea dintre puffer si calorifere, sau cum e mai ok ? 2) Nu vad de ce n-ai pune si pompa de incalzire pe UPS . Acumulatorul de 100 Ah iti va asigura caldura pentru muuulte ore . LE - pe care topic ? Edited by ggelu, 17 October 2017 - 18:08. |
#4870
Posted 17 October 2017 - 18:55
Nu stiu pe cine sa intreb
ce sa aleg pt o centrala viadrus de 30kw un puffer de 1500 sau de 1000 ... Va rog mult....care va bizuiti ca pe cati i-am intrebat mi-au spus ba 1000 ba 1500 chiar nu mai stiu ce sa iau.... |
|
#4871
Posted 17 October 2017 - 19:41
Ca regula generala, puferul trebuie sa poata acumula minim energia produsa de un plin cu lemne al cazanului.
Intereseaza-te care e autonomia unui astfel de cazan, inmultesti cu puterea utila (randament x puterea nominala) si ai nn kwh energie pe un plin de lemne. Un pufer de 1000l poate acumula ~45-48kwh. Proportional, unul de 1500 ar acumula ~70kwh. |
#4872
Posted 17 October 2017 - 20:24
radurus, on 17 octombrie 2017 - 19:41, said:
Ca regula generala, puferul trebuie sa poata acumula minim energia produsa de un plin cu lemne al cazanului. Intereseaza-te care e autonomia unui astfel de cazan, inmultesti cu puterea utila (randament x puterea nominala) si ai nn kwh energie pe un plin de lemne. Un pufer de 1000l poate acumula ~45-48kwh. Proportional, unul de 1500 ar acumula ~70kwh. Il voi lua pe cel de 1500 daca o dau in bara il marit la anul si iau unul mai mic .... inca odata multumesc |
#4873
Posted 17 October 2017 - 22:08
radurus, on 17 octombrie 2017 - 19:41, said:
Ca regula generala, puferul trebuie sa poata acumula minim energia produsa de un plin cu lemne al cazanului. Iar cazanul să fie dimensionat pentru a putea oferi cu 1-3 focuri pe zi a câte 1-2 încărcături energia necesară încălzirii casei pe o durată de 24 ore. Dacă avem o casa care are nevoie de 144 kwh (6kw necesar termic), încălzită cu lemne si cazan gazeificare, cu un necesar de 2 focuri pe zi, atunci cazanul trebuie să aibă un buncăr de circa 70 litri. Corespunzător unui cazan de circa 20 kw. Ca urmare, durata de ardere ar fi de circa 4 ore - 4 ore jumate. În acest timp, casa ar consuma in jur de 24-27 kwh, ca urmare pufferul ar trebui să stocheze diferența de sa zicem 50 kwh. Considerând că avem o instalație dimensionata la maxim 50*C tur, atunci el ar avea o capacitate de circa 1200 litri. În acest caz, s-ar aprinde focul la ora 6-7-8:00 înainte de plecarea la serviciu și seara la ora 18-19-20:00 la întoarcere, iar în casă, temperatura va fi constanta Dacă pe durata zilei nu este nimeni acasă, atunci, la o casă bine izolata, sau chiar la cea menționată, cu necesarul de 6 kw, se poate dimensiona instalația pentru un singur foc pe zi, să zicem pe la ora 16-17:00 si pana a doua zi la aceeași oră, instalația + inertia casei să asigure o oscilație a temperaturii interioare de maxim 3*C, să zicem de la 23 la 20*C |
#4874
Posted 18 October 2017 - 09:28
Salutare, cat ar fi costul pentru manopera pentru montarea si dare in functiune a unei centrale cu puffer ?
Au fost 2 zile in care s-au facut toate conexiunile din camera tehnica intre centrala puffer si calorifere, plus montat 2 calorifere suplimentare pe traseu, si apoi pornirea centralei . |
#4875
Posted 18 October 2017 - 09:49
anti77, on 17 octombrie 2017 - 14:20, said:
Tocmai asta nu stiu cum sa-l aplic, adica problema e ca am mult jar, clapa fum inchis complet, temperatura in cosul de fum de 52 grade, iar camera de apa este la 65 grade, adica cu mult peste temperatura cosului de fum. Pompa cred ca trebuie sa functioneze, insa algoritmul tau zice sa-l opresc. |
|
#4876
Posted 22 October 2017 - 15:14
gmartau, on 18 octombrie 2017 - 09:49, said:
Senzorul de gaze arse (nu de cos) trebuie pus cat mai aproape de cazan, la cativa cm, nu la 1.5 m, senzorul izolat si la mijlocul tevii (e o mare diferenta). Se raceste la 1.5m pt. ca practic fumul stagneaza sau e foarte slaba circulatia, teava neizolata etc. bbogdanmircea, on 18 octombrie 2017 - 09:28, said:
costul pentru manopera pentru montarea si dare in functiune a unei centrale cu puffer ? Edited by anti77, 22 October 2017 - 15:16. |
#4877
Posted 22 October 2017 - 15:47
anti77, on 22 octombrie 2017 - 15:14, said:
De ce ar conta? Ar trebui sa pot masura si la capatul hornului, la 12m de cazan daca arde sau nu focul. Si la 1.5m am masurat temperaturi de peste 300 grade. Daca o pun prea aproape, s-ar putea sa masor temperatura "pierduta" de apa calda din camera de apa si asta o stiu deja. Pune termostatul de cos cat mai aproape de cazan. Il reglezi la 80-90°. Rolul lui este sa porneasca pompa daca temperatura este peste cea reglata (ca sa nu fiarba...) Daca te departezi cazan, temperatura coboara astfel ca ai putea masura 85 dar din cazan iese aproape 100. Logica cu temperatura diferentiala are rolul de a preveni pierderea caldurii apei pe cos ... nu termostatul de cos. Cand crezi ca o sa tragi din pufer peste 90° a.i. sa porneasca termostatul de cos? Implementeaza si un histerezis de 1-2° in logica de pornire/oprire a pompelor Edited by radurus, 22 October 2017 - 15:59. |
#4878
Posted 22 October 2017 - 16:11
Scuze, acuma am vazut ca ai vorbit de senzor de gaze arse, nu de cos. Nu am probleme cu pornirea pompei, nu am patit niciodata sa-mi fiarba apa in cei 5 ani. Singurul scop pentru care am pus senzor pe cos este ca nu stiu cand sa opresc pompa.
De ex. am 750 litri de apa 62 grade in pufferul de 1000 litri, care se stratifica in partea superioara. Din partea de jos a pufferului imi iese apa de 20 grade, acolo am un senzor de temperatura. In acest moment focul se stinge complet. Cazanul are tot 62 grade, diferentialul are un histerezis de 5 grade, deci va merge in continuare pana cand aceasta diferenta este atinsa, adica imi raceste pufferul prin cazan pana cand diferenta intre cele doua va fi mai mic de 5 grade. De aceea un senzor de temperatura pe cos la o distanta mai mare de cazan ar fi fost cea mai simpla metoda de a detecta focul stins. O sa mai incerc cu valori fixe, de ex. daca scade temperatura la 28 de grade, sa consider ca focul e stins. Edited by anti77, 22 October 2017 - 16:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users