Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

SUV cu GPL

- - - - -
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#55
iub3scundrac

iub3scundrac

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 20.02.2009

 Skizo, on 7th February 2010, 22:15, said:

astia cu butelia de butan pe roti, cum circulati acum ? :D


in primul rand foarte ieftin ( 65 LEI un plin de gaz cu care merg aproximativ 290 km ) iar masina merge perfect

#56
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,737
  • Înscris: 15.06.2007
dar chiar mi se pare aberant sa judeci pe cineva, si mai ales sa desconsideri , pentru considerentul ca are o masina mai scumpa, mai mare, si are montat instalatie GPL. Chiar e atat de amuzant? mie nu-mi vine sa rad. Daca omul considera ca vrea sa faca economie , nu are decat sa faca.
Ar fi de ras, as zice, daca ar schimba motorul de pe masina. Sa schimbe de exemplu la un Touareg , motorul benzinar de 3000cmc, cu un 2.0 TDI de la Tiguan, daca s-ar potrivi cumva.  
Asa cum o masina poate primi un "tuning" care sa imbunatateasca performantele motorului , prin putere, de ce nu s-ar putea face si pentru imbunatatire economiei de combustibil?

Mai degraba mi se pare caraghios cand vad cate un Mercedes 124D vechi de 20 de ani, cu un Body KIT care il face sa arate ca un S classe. Stiu ca am vazut unul dar nu mai mi-amintesc unde. Era un film pe you tube unde au facut un W140 sa arate ca un W220.s140 transplant

asta e facut chiar in germania s vechi cu bot de s nou

Edited by tfmercedez, 13 March 2010 - 01:28.


#57
nosferyk

nosferyk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 23.08.2004
In Norvegia sunt multe SUV-uri cu bioetanol E85+gpl in special pe americanele mari si grele, instalatia GPL costa cam 1700 euro si le pun direct importatorii in colaborare cu specialistii in GPL.

Si cateva preturi la combustibili:

FP 95               12,99 nok ~ 6,6 ron/L
FP 98               13,30 nok ~ 6,8 ron/L
Bioetanol E85 7,99 nok ~ 4,0 ron/L
Diesel       11,73 nok ~ 6,0 ron/L
GPL                  5,18 nok ~ 2,7 ron/L

Loganul se vinde in Suedia doar cu motor 1.6 16v 105cp si functioneaza cu bioetanol E85.

Focusul 1.8/125cp pe E85 este o foarte buna alegere aici daca nu faci multi km ca sa iei varianta diesel de 1.6/109 cp in fix aceeasi bani; pret/km este acelasi la consum/cost carburant dar iesi mai ieftin cu reviziile pe termen lung.

VW Caddy, Opel Combo ca masini de marfa sau M-B A si B-Class de pasageri vin din fabrica cu instalatie de gaz. Si altele, dar astea mi-au venit acum in minte.

Referitor strict la SUV cu GPL in Romania, exista o explicatie relativ simpla din punctul meu de vedere daca luam in calcul varianta SH: un motor mare pe benzina se devalorizeaza mai repede ca unul pe motorina, pretul de achizitie este mai mic dar consumul este urias, solutie > GPL; alt avantaj la solutia SH ar fi ca benzinarul are mult mai putini km la bord ca dieselul.

La o cautare rapida pe mobile, Touareg 2005:
3.2 V6 benzina 60.000 km 14.500 euro
3.0 V6 diesel  150.000 km 16.500 euro

Acum nu stiu cat sunt taxele in Romania sau cat de reale sunt preturile de mai sus sau daca ar iesi in final cel pe motorina mai ieftin ca benzina dar ca si costuri/km cu gaz balanta trage in favoarea benzinarului, dezavantajul major ar fi ca dai des pe la pompa daca mergi doar pe gaz, dar se rezolva cu rezervor de 90L si iese o autonomie acceptabila.
Daca mergi si pe benzina si pe gaz ai aceleasi costuri/km dar cu autonomie mai mare fata de diesel.(~400km in plus la un consum mediu).
Referitor la revizii pe termen lung cred ca tot benzinarul iese mai ieftin avand oricum si uzura mai mica la km mult mai putini.

#58
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,737
  • Înscris: 15.06.2007
Si cand te gandesti ca norvegienii (nordicii in general) au cel mai bun nivel de trai ca natie prin lume. Si tot se gandesc ei sa faca economie cu GPL
Concluzia? saracia merge mana in mana cu prostia si fudulia. "Cum sa-ti pui GPL daca ai bani de SUV... Doh..." mentalitatea romaneasca

Edited by tfmercedez, 19 March 2010 - 14:20.


#59
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Si eu ma gandesc serios sa pun GPL pe Sonata. Acum aproape 4 ani cand am achizitionat-o un plin de benzina ma costa 180 lei, acum e aproape 280 lei. Nu se pune problema de a fi ghertoi, Hyundai numai o masina de fite nu este. Eu sunt pragmatic din fire si nu ma bucur deloc cand imi sar din buzunar 800 lei/luna. M-am mutat si la tara deci fac si mai multi km. Din punctul meu de vedere, la cat costa acum benzina se merita cu varf si indesat o instalatie GPL. Astept oferta de la cateva firme, am gasit si instalatie dedicata masinii mele, sunt curios care este mai avantajoasa. Cea care se poate regla sau una dedicata, care insa nu permite interventia unui tehnician.

#60
daalos

daalos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 20.04.2007
Eu am pus la dealerul din bacau a firmei
Este instalatie secventiala, de ultima generatie si pot spune ca sunt multumit de "afacerea" facuta.
Nu se simte scadere de putere, iar ca si consum, mai bine zis costuri, am ajuns cam la jumatate fata de benzina.
Ultima data cand am facut consumul, am scos sub 10l/100km (GPL) in exterior + putin oras.
Deci, pot spune ca am ajuns ca la consum de matiz  :D
La ce preturi nesimtite au ajuns la noi, chiar nu am de gand sa le umplu matu' la astia care umfla preturile in halul asta.
Am luat masina constient de costurile care le implica un motor mare - consum, taxe, impozite, rca, casco etc., dar daca am posibilitatea de a o exploata mai ieftin, nu vad de ce as arunca banii pe "fereastra".

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate