Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Hibride vs Clasice

- - - - -
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

Poll: Hibride vs Clasice (254 member(s) have cast votes)

Ce tip de masina preferi ?

  1. Clasica (136 votes [53.54%])

    Percentage of vote: 53.54%

  2. Hibrida (57 votes [22.44%])

    Percentage of vote: 22.44%

  3. Electrica (23 votes [9.06%])

    Percentage of vote: 9.06%

  4. pe Hidrogen (30 votes [11.81%])

    Percentage of vote: 11.81%

  5. nu vreau masina , sunt ecologist adevarat si nu folosesc asa ceva. (8 votes [3.15%])

    Percentage of vote: 3.15%

Vote Guests cannot vote

#1
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,914
  • Înscris: 14.11.2004
Am deschis acest topic pentrua pune frana la topicuri de genul masina "cutare" are xx grame/Km de CO2 , deci e mai buna ca un hibrid , sau ca hibridele sunt "naspa" sau ca polueaza mai mult prin fabricarea si casarea lor decat in tot "life cycle-ul" lor .

Aici astept pareri despre o masina si alta .

Masini acceptate :
Hibride (pot fi cele full sau doar mild/asistate) , masini Diesel si benzina .

Nu sunt acceptate masini electrice , pe Hidrogen (Fuel Cell sau cu ardere interna) alea sunt alta mancare de peste .

Am rugat si ii rog pe moderatori sa stea cu "mana pe frana" si sa intervina din timp pentru a evita "derapajele in decor" .

Am adaugat si un mic "poll" pentru a vedea exact ce preferinte sunt , nu e o bligatoriu sa argumentati , dar nu strica niciodata .

Deci va astept cu pareri oneste si personale .

Va spun de acuma , eu apar tabara "corcitelor" .

#2
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009
Se pare ca am fost al doilea care a votat. :D Hibrid.

De ce? Mi se par legatura intre prezent si viitor. Plus ca la ele inca se mai aplica principiul:

Drive and have a good time, not to make a good time.

Cat despre ce as alege? As studia cu atentie intre:

Honda Civic, Toyota Prius si Honda Insight. (in ordinea asta)

#3
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,914
  • Înscris: 14.11.2004

View PostdanutHD, on 26th August 2009, 17:25, said:

Cat despre ce as alege? As studia cu atentie intre:

Honda Civic, Toyota Prius si Honda Insight. (in ordinea asta)

Cele doua Honda sunt apropiate ca motor si principiu de functionare , celalta este un hibrid "plin" (pe langa demaraj, franare cu ajutor de la motorul electric si functia "start&stop" , mai are si modul electric , in care pentru distante scurte sau viteze mici merge exlusiv pe electric) .

Ca design Civic-ul e cea mai normala , aratand exact ca o masina conventionala , celelalte doua avand aer de masina hibrida si de obicei acest lucru tine la distanta anumiti cumparatori .

Masinile de acest gen sunt usor de condus si fara batai de cap , dar in caz de depasire , nu oboseste hamsterul de sub capota (cum am mai auzit :) ) , intra motorul electric pentru un plus de putere , desi aceasta categorie de masini nu e conceputa pentru drumuri lungi , mediul lor este cel urban, unde pornirile dese si mersul incet le diferentiaza de cele clasice .

Edited by connectorxp, 26 August 2009 - 16:33.


#4
kr0k0dilu

kr0k0dilu

    tãran ofuscat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,513
  • Înscris: 12.06.2007
Deocamdata clasicele.
Hibridele imi accentueaza "principiul inutilitatii". O masina are peste o tona, uneori chiar 2, ca sa care un om de sub 100KG. Adaptarea la hibride ar fi ca are 2 motoare si o gramada de componente intermediare pentru acelasi scop, un om de 100KG.
Cand tehnologia o va permite consider ca cele electrice vor fi cea mai buna alegere. Eficienta prin simplitate, si invers. Dar pentru asta va fi nevoie de mult progres in materie de acumulatori.

Nu da nenea, e doar o parere! :P

#5
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009
Imi plac mult berlinele si hatchbackurile (sau monovolumele) si de asta... e cam greu de ales intre Civic si Prius. Depinde de partea financiara, dar mai depinde si de familie (sotie, numar de copii aka cate bagaje ai cand pleci in vacanta). Nu e cazul acum la mine, dar in viitor cred ca va cantari si asta.

Dar am o curiozitate. La hibride, din cate stiu exista si un acumulator care se incarca/descarca in functie de mai multi factori. In clipa in care acesta ajunge la capatul vietii se poate schimba sau pur si simplu din masina hibrida ramai cu una clasica?? Sper ca nu intreb prostii.

#6
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,914
  • Înscris: 14.11.2004

View PostdanutHD, on 26th August 2009, 17:35, said:

Dar am o curiozitate. La hibride, din cate stiu exista si un acumulator care se incarca/descarca in functie de mai multi factori. In clipa in care acesta ajunge la capatul vietii se poate schimba sau pur si simplu din masina hibrida ramai cu una clasica?? Sper ca nu intreb prostii.

O hibrida , are durata de viata a unui acumulator de pana la 10 ani sau aproximativ 300 de mii de Km , acumulatorul se schimba in centrele de service ale fabricantului (nu se recomanda accesul oricui acolo , datorita tensiunii mari si a riscului de a arde si alte aparate din masina), un acumulator nou costa pana la 6000 de euro , modelul standard , dar se pot face conversii pe alte tipuri de acumulatoare care pot ajunge pana la 25.000 de Euro . Acumulatorul cand e pe duca , apare pe ecranul masinii un avertisment (la a mea , o testoasa rosie), indicand ca acumulatorul de traciune e pe duca , alt indiciu ca acumualtorul si-a trait viata este consumul mare de benzina , motorul Termic incercand sa-l reincarce , consuma mai mult , o hibrida chiar si cu acumulatorul defect , tot nu va funtciona ca una clasica .

#7
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009
Mersi mult de raspuns. Acum sunt lamurit! :D

Desi preturile date de tine mi se par mari, tot tin cu hibridele. :peacefingers: Pana la masini full-electric cred ca mai intai trebuie sa sustinem dezvoltarea de hibride care sa mearga cat mai mult pe partea electrica, motorul cu ardere interna sa ajunga mai degraba secundar.

#8
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,914
  • Înscris: 14.11.2004

View PostdanutHD, on 26th August 2009, 18:31, said:

Pana la masini full-electric cred ca mai intai trebuie sa sustinem dezvoltarea de hibride care sa mearga cat mai mult pe partea electrica, motorul cu ardere interna sa ajunga mai degraba secundar.

O masina hibrida care promite multe , este Chevrolet Volt , la acea masina motorul termic este pe plan secundar , doar ca generator , iar tractiunea este realizata de motoarele electrice , astfel se elimina si transmisia complicata de la hibridele conventionale .

Sasiu Volt cu trenul de rulare hibrid :

[ http://www.dancewithshadows.com/motor/wp-content/uploads/2008/06/chevrolet-volt-photo-gallery.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] .

Avantajul lui Volt este acela ca este si Plug In , il incarci si de la priza si in acest fel poti merge prin oras fara sa ai nevoie de motorul termic al masinii , dar toate astea au un pret , aproximativ 40.000 $ + disponibilitatea redusa .

#9
maktweet

maktweet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 03.07.2008
Am votat hidrogen. Deja exista un numar mic de persoane care testeaza FCX Clarity in California.
Astia de la .... "The Power of Dreams"  :thumbup:  vor s-o scoata cu zero emisii poluante. De ce nu? Le doresc succes.

#10
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Am votat hidrogen. Cred ca hibridele sunt mult prea complicate (over-engineered) si prea costisitoare. O masina cu motor asemanator celor clasice, dar care sa aiba emisii 0, cred ca va fi solutia viitorului. Mie imi place sa si conduc, si sincer nu imi place sa aud un bazait electric, prefer un V8 oricand  :thumbup:

#11
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,050
  • Înscris: 03.12.2005
Imi plac toate masinile, dar unora nu le gasesc rostul. Hibridele actuale sunt doar un mod de a face mai putin important costul benzinei, nu sunt in nici un caz ecologice, si nici solutia viitorului.
Probabil tranzitia la ce ne-o rezerva viitorul o vor face hibridele stil GM Volt care nu mai folosesc deloc motorul termic la tractiune, dar ele nu-s solutia pe termen lung, cum ar putea fi hidrogenul, daca se rezolva problemele legate de producerea si stocarea sa intr-un mod sigur si rentabil.

De fapt, hibridele de acum sunt doar o solutie de compromis la o problema pe care o au in principal americanii. Cum sa nu sacrificam nimic la modul nostru de viata, dar in acelasi timp sa nu ne coste astronomic transportul si totusi sa putem si respira. Nu, cu ajutorul hibridelor nu se elimina poluarea, doar se muta altundeva unde oamenilor le pasa mai putin de ea. Asta nu schimba faptul ca pur si simplu sunt mult prea multe masini in utilizare din cauza ca asta e modul lor de viata, transport = masina.
Pentru US astea-s deocamdata doar scremeri sterile, cat timp nici macar n-au ratificat acordul de la Kyoto si sunt in continuare cel mai mare producator de CO2 ca urmare a arderilor de combustibili fosili, cu hibride cu tot.

#12
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Am votat clasica.
Masina hibrida e o gaselnita de pozat ecologic si care e eficienta doar pe o plaja ingusta de turatii (citeste mers batrineste). Nici la capitolul poluare nu sta mai bine pentru ca procesul de productie al acumulatorilor e unul lung si costisitor. Clar nu e masina viitorului pentru ca toate zacamintele cunoscute de nichel si litiu nu acopera "cererea" (daca majoritatea masinilor ar fi hibride). Singurul hibrid adevarat e Prius, restul sint hibride pentru fentarea taxelor si imbunatatirea imaginii companiei.
Masina electrica are inca o problema si mai mare pentru ca cere acumuloatori si mai mari. Poate fi insa o solutie strict ca masina de oras. Cu incarcatul e mai dificil, dar se poate rezolva.
Masina pe hidrogen e iar o mare timpenie din mai multe puncte de vedere. Hidrogenul este cel mai mic atom si prin urmare totul pentru el e doar o sita si deci avem o problema de stocare imposibil de rezolvat. In plus hidrogenul este extrem de exploziv si asta ridica problema securitatii unor astfel de vehicule. Singura solutie este producerea on-demand (gaz HHO sau hydroxy, dar pina acum nu exista tehnologii viabile in acest sens).

#13
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,914
  • Înscris: 14.11.2004
Ce bine se discuta intr-un cadru civilizat , fiecare cu parearea si preferintele lui despre masini .

Electricele sunt bune , dar pana nu rezolvam problema stocarii energiei nu vor fi viabile , mai ales din cauza materialor folosite la acei acumulatori .
Hidrogenul este o idee buna , exista cateva masini pe H2 care merg foarte bine , pe langa FCX Clarity , dar din ce s-a discutat , imi imaginez un accident cu o asemenea masina , o explozie mare si niste praf cu cateva aschii de metal prin el :).

#14
danutHD

danutHD

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,909
  • Înscris: 17.06.2009
eu raman la parerea mea ca pana sa se ajunga la full-electric este nevoie de o perioada tampon. Eh... hibridele sunt exact acea zona de tranzitie combustibil-electricitate. Doar ca mai trebuie perfectionate. :)

#15
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,050
  • Înscris: 03.12.2005
Pe termen lung solutia nu e o masina de alt fel, e renuntarea la ea. Sa muti 4 pasageri cu 2 tone vehicul e cam nepractic, in vreme ce un autobuz de 7.5 tone muta vreo 28.
Dar transportul in comun nu e asa comod ca o masina care la orice ora te duce unde vrei.

#16
Rationalul

Rationalul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 08.05.2008

View Postsebulbus, on 27th August 2009, 14:37, said:

Pe termen lung solutia nu e o masina de alt fel, e renuntarea la ea.

Mai urma sa spui ca solutia pe termen lung e intoarcerea in pestera si rezolvai problema. Sorry, nu m-am putut abtine.

E treaba inginerilor, oamenilor de stiinta sa gaseasca solutii la nevoile legate de transporturi, poluare ale omenirii.  Renuntarea la masina proprietate personala nu cred ca este o solutie.

#17
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,097
  • Înscris: 12.06.2004
Deci, solutia ar fi un transport in comun care la orice ora sa te duca unde vrei :)

Hmm... nu stiu ce sa votez. Si mai ales, cu ce sa votez (i.e. cu inima sau cum ma indeamna ratiunea).
Cu inima, as vota cu masinile clasice. Cu un anume tip de masini clasice, care ofera din plin conceptul "fun to drive". Fara maraitul motorului, direct proportional cu apasarea pe acceleratie, ce rost ar mai avea? Si, e foarte posibil ca la urmatoarea masina sa acord o mai mare atentie acestui aspect.

Rational si privind putin in viitor, as spune hibride din motivul deja enuntat (etapa intermediara samd). Probabil ceva in genul Volt, pentru o complexitate redusa. Dar hibrid nu inseamna musai benzina+electric... poate fi si H2+electric, de ce nu? O masina hibrida cu un motor termic suficient de puternic (fara penalizari semnificative de performanta) pentru mers constant pe autostrada/urcat pe serpentine/whatever, si cu un mod electric care sa ajute la consum in orasele aglomerate, totul la un pret decent, cred ca mi-ar conveni ca urmatoarea masina.

Urmatorul pas ar fi, evident, masinile full-electric; dar mai e pana cand tehnologia sa permita o autonomie decenta, prin generarea on-site si/sau acumulatori de mare capacitate, si in in acelasi timp performanta decenta. Deci, in acest moment zic pas.

#18
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postsebulbus, on 27th August 2009, 14:37, said:

Pe termen lung solutia nu e o masina de alt fel, e renuntarea la ea. Sa muti 4 pasageri cu 2 tone vehicul e cam nepractic, in vreme ce un autobuz de 7.5 tone muta vreo 28.

Clar nu ai calatorit niciodata cu autocarul, care oricum e mai confortabil ca un autobuz destinat trasportului in comun in oras.
La ora actuala in Romania, e mai rentabil dpv cost sa muti de la 2 oameni in sus cu masina decit cu transportul in comun (tren, microbuz, etc.). Presupunem ca masina respectiva e un turism normal (nu un Hummer sau o masina sport), alimentat pe benzina. Cu o singura persoana e oarecum la limita. O masina diesel e inca si mai convenabila dpv cost.
Ce zici de asta?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate