Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Gradina, copaci, arbusti si plant...

Trackpoint Thinkpad

Legare boiler electric trifazat l...

Upgrade CPU pentru Lenovo ThinkCe...
 Mouse wireless multimode (2x BT +...

Durere incheietura piciorului

Reparatie tablou electronic

Dell U2722 USB Connectors
 Transport aragaz Germania - Ro

Ssd m2 NVMe nu este recunoscut de...

De ce apare lag la telefoanele Mo...

Proiect monitorizare - comunicare...
 La inmatriculare se mai cer placu...

Transport internațional de m...

BMW i3 Hibrid vs Honda Jazz Hibri...

Cum instalez compilatorul gcc pen...
 

Raiffeisen vs BCR - actualizarea datelor

- - - - -
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Nu stiu daca a mai fost pe undeva postat, daca da, rog un moderator sa il mute unde trebuie:
Conform unei noi norme de-a BNR-ului cica trebuie sa ne cofirmam datele inregistrate la banci (chiar daca nu s-a schimbat nimic).
Banuiesc ca fiecare banca in parte isi face modalitatea prin care se va realiza aceasta confirmare.
Aici intervine partea frumoasa:
Zilele trecute Raiff imi da un sms:
"Pentru a evita suspendarea conturilor tale vino pana pe 9 octombrie 2009 in orice agentie Raiffeisen Bank sa iti actualizezi datele de identificare! Multumim"
Lasand la o parte tonul de cacao si faptul ca sunand la call centerul lor nu au fost in stare sa ma lamureasca ce si cum si a trebuit sa faca o sesizare, astazi o colega de-a mea primeste un mesaj din partea BCR-ului:
"Conform Regulamentului BNR 9/2008, va asteptam la orice unitate BCR sa actualizati datele personale. Puteti castiga unul din cele 300 de premii! InfoBCR 0214074200"

Am auzit ca cei de la Libra au trimis un formular, pe care il poti completa linistit si semna, fara sa mai trebuiasca sa te deplasezi la nici o banca. Deci se poate.
Deci aceeasi problema se poate aborda in mai multe moduri diferite, din care cel al Raiff, mi se pare cel mai de kko. Dupa ce dai astfel de sms-uri ar trebui sa te astepti la o ploaie de apeluri in cc, si ar trebui sa pregatesti oamenii aia si tl-ii.
Nu si la ei.
Astept sa imi suspende conturile, sa vad ce se va intampla atunci cand le voi inchide pe toate si ma voi muta la alta banca.
Voi ati primit ceva prin posta sau prin sms din partea bancilor?

#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,048
  • Înscris: 24.02.2006
da, de la BCR.
exact ca si la colega ta, nu spuneau nimic despre suspendarea conturilor sau alte masuri punitive.

#3
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
singura chestie pe care am primit-o de la raiffeisen vizavi de subiect e un mesaj pe serviciul internet banking:

Data si ora trimiterii:  09/01/2009   16:37:34
Stimate client,

Te invitam la cel mai apropiata agentie Raiffeisen Bank pentru actualizarea datelor personale de contact, in vederea unui acces permanent la informatii utile despre produsele si serviciile bancii. Pentru a facilita aceasta actiune a fost publicat pe www.raiffeisen.ro formularul ce trebuie completat si prezentat la orice unitate Raiffeisen Bank.

Va multumim,

Raiffeisen Bank


fara ton amenintator... :)  nu m-am prezentat ca nici nu cred ca eram in tara, si nu s-a intamplat nimic...

#4
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Pai din ce mi-au dat mie, se pare ca termenul limita e undeva in octombrie.
Sunt curios: au vreun temei legal sa suspende conturile?

#5
mocutza

mocutza

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 08.02.2009
am primit si eu acelasi SMS de la BCR si am intrat pe site-ul lor sa verific.

este adevarat, corespund toate datele si exista termen pana la sfarsitul lui august...cred :mellow: de actualizare a datelor.

totul e ok pana acum, dar problema este ca eu nu mai am conturi la ei.

le-am inchis acum 1 an si jumatate.

ciudat??

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,671
  • Înscris: 26.11.2001
Si eu am primit acel mesaj nefericit de la Raiffeisen.

Oricum sunt idioti... eu ma duc cel putin saptamanal la banca si niciodata nu m-a intrebat cineva de aceste date.

E asa de greu sa iti spuna cand mergi la banca: "te-am prins bizoane, scoate boletinu!" ?


Alternativ, sa iti blocheze cardul in ATM :D

Attached Files



#7
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,048
  • Înscris: 24.02.2006
vad ca si baietii cu phishing-ul si-au updatat mailurile, incluzand cerinta BNR-ului printre motivele pentru care ar trebui sa intri pe un site si sa bagi tot felul de date acolo :)

#8
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Courage, crezi ca ei stiu de aceasta cerinta ca sa te intrebe?
Tre sa te duci tot tu, userul, sa ii tragi de maneca.
Tu faci parte dintre "norocosi" ca ai drum saptamanal pe la banca. Eu am drum la banca, o singura data la 2 ani, pentru a schimba cardurile. Si atunci, cu greu ajung.
Oricum, intrebarile astea pe care le pun pt confirmare sunt destul de idioate din ce am inteles de la cineva care are la Libra. Nu e nimeni de pe aici la aceasta banca sa ne arate formularul primit?

#9
flash gordon

flash gordon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 22.06.2007
Si io am primit un sms de asta de la raiffeisen. da' nu ca se inchid conturile si nu mai stiu ce.
E vorba de Raiffeisen Online. Se actualizeaza datele si probabil maresc elementele de siguranta pt online. cel putin eu asa sper. pana la 16 octombrie. Pt a putea face tranzactii online. Altfel ramai doar cu posibilitatea de a verifica contul online, fara transferuri si plati. da nu va blocheaza nimeni contu'

#10
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Tu ai vazut mesajul primit de Courage? In care zic ca se suspenda conturile?

#11
Koal

Koal

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 21.08.2008
BCR: Actualizarea datelor personale


Raiffeisen: Actualizarea datelor, Persoane Fizice

Pe site-ul BRD pe prima pagina: http://www.brd.ro/banca/ exista un anunt care poate trece cu usurinta neobservat:
"În conformitate cu noile prevederi legislative BNR (Regulamentul 9/2008), vă informăm că în cadrul băncii a fost demarat un proces de actualizare a datelor de identificare ale clienților. Vă invităm la unitatea BRD unde aveți deschis contul, în vederea verificării și completării acestor informații, care ne sunt de un real folos pentru o bună comunicare."


Toate anunturile spun un singur lucru, veniti cu buletinul sau cartea de identitate sa stim ca mai traiti si ca sunteti cine pretindeti ca sunteti.

Intr-adevar, neprezentarea la sediul bancii pana la 30 septembrie (BCR) sau 9 octombrie (Raiffeisen) va duce la suspendarea contului/conturilor pe care le detineti la aceste banci.

Edited by Koal, 06 August 2009 - 10:57.


#12
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
sa le suspende taica, inclusiv pe ala de credit, sa vedem cine si cum il mai umple cand mi-oi muta sarsanalele la alta banca...

#13
Koal

Koal

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 21.08.2008
@Goofy

Ca sa iti deschizi cont la alta banca va trebui sa te deplasezi la sediul acelei banci, deci si actiunea respectiva iti cere tot atata efort cat si confirmarea contului actual.

De ce va place sa va faceti probleme nu stiu, bancile astea 3 pe care le-am mentionat in mesajul meu anterior nu stau dupa clienti, nu ii suna pe restantii la credite cum fac unele banci mai mici si mai de treaba sa ii anunte ca au uitat sa achite o rata, ii trimit direct in proces si pun firmele de avocatura pe ei, asa ca e amuzant sa ameniti BCR-ul sau Raiffeisen-ul cu neplata ratelor la credit.

Actualizarea asta a datelor a fost ceruta de BNR, nu e vina bancilor ca a fost ceruta, nu stiu ce au de castigat prin masura asta ca nu mi se pare ca impiedica spalarea banilor.

#14
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Prefer sa ma deplasez la sediul altei banci decat sa fac ceva amenintat.
Nu mi-a placut tonul mesajului de nici o culoare si nu mi-a placut nici ca au un serviciu de CS incompetent, inca mai astept raspuns la sesizarea mea.
Le-am zis sa imi dea pe mail, auzi tu raspuns: pentru securitate, banca nu comunica pe mail cu clientii (sa moara ei ca asta e motivul si nu ca nu vor sa ramana nimic scris)
Am agentie Raiff la parterul cladirii, dar e de Vipi, nu pt nimicarnita ca noi. Sunt curios daca si pe acei clienti tot asa ii trateaza. Si sunt tare curios cine a fost desteptul care a gandit acel SMS si cine l-a aprobat?
Si imi trimit avocatii pe cap, asa si? Mi-au suspendat conturile, m-au impiedicat sa pot alimenta cardul de credit...
Ce imi pot face mai mult decat sa platesc datoria pe care o am deja la ei si pe care oricum trebuie sa o platesc? Sunt o gramada de portite legislative, daca e cazul sa se ajunga acolo.
Sunt constient ca actualizarea a fost ceruta de BNR, dar:
1. Folosesti un ton muuullt mai potrivit pentru cei care iti aduc bani pana la urma, nu cum e acel mesaj.
2. Daca nu s-a schimbat nimic, ce si de ce sa actualizez?
3. Se poate si prin formulare pe care sa le descarci si sa le trimiti apoi prin fax sau curier la sediul bancii, nu trebuie in persoana.

#15
rickysyv

rickysyv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 08.03.2008
Cand zic "actualizare" nu se refera doar la datele tale personale care probabil au ramas neschimbate pentru majoritatea clientilor. Am fost ieri la BT ca aveam drum pe acolo si am zis hai sa vad ce e si cu actualizarea asta ca tot primisem mesaj despre ea in aplicatia de Internet Banking. Toata smecheria consta de fapt in doua chestii:

- prima e sa declari daca detii sau nu o "functie publica importanta". Cand am intrebat ce inseamna asta mi s-a raspuns senator sau deputat, deci probabil presedintele si ministrii nu se incadreaza.

- a doua e sa declari ce sume "preconizezi" ca vei tranzactiona prin contul respectiv: pana in 15000 eur / tranzactie / zi, pana in 250000 eur / tranzactie / zi sau peste 250000 eur / tranzactie / zi.

Asta a fost tot, ah si mai zicea ca dumele astea sunt cerute de normele europene. ING vad ca nu se streseaza inca asa ca nici eu nu insist sa trec si pe la ei.

Edited by rickysyv, 06 August 2009 - 13:30.


#16
bubalus

bubalus

    Membru chel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,206
  • Înscris: 15.02.2005
eu am primit pe raportul cardului de credit de la raiffeisen...scria acolo intr-un chenar sa ma duc pana pe data de 9 octombrie sa-mi updatez datele personale...
nu scria nimic de masuri "disciplinare" daca nu ma duc...

#17
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Si pe astea nu le pot declara in scris pe un formular? Tre sa ma duc neaparat pana la ei?
Si daca declar ca fac 15.000 / zi si se intampla sa imi infloreasca viata si fac peste 250.000 ce se intampla? Ce ii freaca pe ei grija de tranzactiile mele.
Si daca eram deputat sau senator apaream pe undeva, pe o lista, nu? Puteau actualiza si ei singuri aceste date. Apropo, deputatii si senatorii au primit astfel de sms-uri? Si s-au deplasat la sediile bancilor?

#18
rickysyv

rickysyv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 08.03.2008
Daca inregistrezi tranzactii peste 15000 de eur / tranzactie / zi trebuie sa ai justificari solide pentru ele pentru ca vei fi investigat in temeiul legii contra spalarii banilor. Deci n-o sa mearga faza cu "stii mi-a trimis bani de buzunar matusa din America". Iar faza cu listele de senatori nu e obligatia bancii sa te caute pe tine pentru ca oricum e nevoie de semnatura ta proprie si personala care sa ateste ca ai luat la cunostinta pe proprie raspundere. Asta e tot.

Nu stiu de ce te-ai atacat ca te-au amenintat ca-ti inchid conturile daca nu te duci la sediu. E un fapt bine cunoscut ca urgenta sub amenintarea unor penalizari produce cele mai bune rezultate. E o chestie psihologica. De crezi ca fiecare mesaj de phishing contine o astfel de amenintare urgenta? Pentru ca pur si simplu "functioneaza", de aia!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate