Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8286 replies to this topic

#3277
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Din întâmplare, în timp ce căutam ieri o carte am dat peste o listă cu noile denumiri ale unor străzi din București. Nu trecut anul, dar bănuiesc că ar fi 1949, deoarece am citit mai demult în "Magazin Istoric" (rubrica "În București acum 50 de ani") că atunci Bd. Ferdinand I a devenit Bd. Gheorghe Dimitrov. Nu știam că Bd. Regina Maria a fost denumit la un moment dat Bd. M-rșal Tito. Dar cum Tito s-a certat cu Stalin au redenumit bulevardul. Deaba după moartea lui Iospi Broz Tito a fost redenumită o porțiune din Bd. Ion Șulea cu numele lui.

Attached File  Noua denumire a strazilor din Bucuresti (circa 1949).rar   10.17MB   8 downloads

#3278
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
În 1906 are loc expoziţia a 40 de domnie a Regului Carol I ţinută în Parcul Carol. Cu această ocazie au fost recreate vreo 2 clădiri din vechiul Bucureşti. Ştie cineva dacă au fost realizate din lemn sau din cărămidă? Expoziţie deservită şi de un tramcar benzino-electric.
În Nov. 1949 are loc Expoziţia Sovietică de la Bucureşti. Ştie cineva unde a fost ţinută mai exact? Cu ocazia ei a fost dată în folosinţă şi prima linia de troleibuz din Bucureşti (linia 81). În alte ţări au făcut monorail (sau cum îi zice). Oare la noi se va mai inaugra vreodată vreo linie de transport non-autobuz cu ocazia unei expoziţii?   Posted Image
Cel mai cunoscut spaţiu expoziţional este cel de la ROM.EXPO. Inaugurat în 1962, nu 1960 (aşa precum ţineam eu minte greşit). "Farfuria" apare şi pe o copertă a revistei "Arhitectura R.P.R." (de aş găsi-o... dar sunt foarte rare   Posted Image ). Se putea ajunge şi cu troleibuzul 81.
http://www.simplybucharest.ro/?p=21726
http://metropotam.ro...-art0095441526/
http://www.inforom-c...ladire-eren.php
https://www.romexpo.ro/istoric/
Poza de mai jos am găsit-o în Cartea de telefoane din 1977. Însă nu ştiu dacă am pus-o acolo eu sau am luat-o cu tot cu carte când am cumpărat cartea. Pe spatele pozei scrie Republica Socialistă România, deci cred că e din 1966-1970.

Attached File  Pavilionul central al T.I.B. - ROM.EXPO. probabil in a 2-a jumatate a anilor '60.jpg   406.31K   7 downloads


Prin zonă funcţiona Pavilionul H (Haş), H de la Herăstrău (când eram mic ziceam Ferăstrău în loc de Herestrău... mai târziu am aflat că denumirea parcului venea de la un ferăstrău). Înainte de a fi berărire a fost magazin, dar în anii '80 era expoziţie cu vânzare de mobilă. Am fost o dată pe acolo şi la cum era arnajată mobila dădea impresia că ar fi mici case... lucru ce mi-a plăcut. Mult timp m-am întrebat pe unde era. De aş găsi poză cu mobila.   Posted Image
Iete, ce chestie nu ştiam că a existat şi o altă frescă decât cea cu schiorii: https://www1.agerpre...aria-h-10-42-18
Ca f.d. arhitecţii au fost acuzaţi de cosmpolitism la vremea aia...
http://business-revi...bucharest-53964
http://www.inforom-c...adire-pav-h.php
De pe vremea când era complex comercial (acum mai există doar "Flora"): https://foursquare.c...f8e93f31/photos

De acest cinema nu am ştiut: http://www.bucuresti...regele-mihai-i/


O altă expoziţie care atrăgea mulţi oameni nu se organiza la ROMEXPO ca acuma, ci la "Rom.aero." Băneasa. S.A.B. (Salonul Auto Bucureşti), denumit la un moment dat S.I.A.B. (Salonul Auto Internaţional Bucureşti). Maşinile noi erau rare, aşa că erau mulţi vizitatori. Şi pe vremuri maşinile noi erau mai interesante.
Nu mai exista troleibuzul 81 când a apărut S.A.B., dar ca transport electric exista tramvaiul 5.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3ONgGMZ9pNo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/KEQlsTjojvw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nX871eD6pzA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CoIvaHmfDTc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 24 November 2018 - 23:26.


#3279
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Expozitia Sovietica s-a tinut in Parcul Herastrau iar linia de troleibuz a fost intial un exponat experimental la scara reala al realizarilor economiei sovietice in domeniul transportului public electric (traseul destul de scurt Hipodrom Victoriei intareste asta, daca se dorea de la inceput o linie alegeau un traseu mai lung). In locul troleului functiona initial o linie de autobuz pe acelasi traseu.

#3280
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Au construit pavilioane sau a fost în aer liber?
Ce linie de autobuz circula?   :huh:

#3281
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Probabil ca erau constructii provizorii. Era o linie speciala, E.

#3282
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,092
  • Înscris: 20.12.2007
De câte ori vad Dacii din anii 90 îmi vine în minte a mea și iar ma ia cu frisoane.

#3283
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Aşa de mult ţi-ai urât maşina?   :huh:

#3284
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,092
  • Înscris: 20.12.2007

View Postdjl, on 25 noiembrie 2018 - 21:16, said:

Așa de mult ți-ai urĂąt mașina?   :huh:
Din iubirile cele mari se nasc urile cele tari.

#3285
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
iubire fara ura nu se poate si nici invers.

#3286
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
Va place cum a evoluat zona? Macar asta nu a avut soarta Halei Matache.

Attached Files



#3287
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
E bine că au renovat hala aia. Din păcate biserica aflată aproximativ în diagonală a fost renovată aiurea iar unele clădiri (deocmadată nu multe din fericire) din zonă sunt neîngrijite, kitchizate sau există riscul aparaţiei unor turnuleţe în locul lor.      Posted Image   ...   Una dintre clădirile neîngrijite şi kitchizate se află chiar vis-a-vis de hală, în staţia de tramvai.

Edited by djl, 25 November 2018 - 23:52.


#3288
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
te referi la piata noua de peste drum? cladirea din sticla si metal?

#3289
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
La asta mă refer: https://www.google.r...!7i13312!8i6656

#3290
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,332
  • Înscris: 13.01.2011

View PostKokoshmare, on 25 noiembrie 2018 - 20:56, said:

De câte ori vad Dacii din anii 90 îmi vine în minte a mea și iar ma ia cu frisoane.

:roflmaofast:
Mai, eu am zis ca nu vreau una, destinul a făcut mișto de mine :lol:
Dar cită mecanică am învățat pe ea... asa am inteles multe aspecte despre mecanica, la modul practic.
Dar, pusă la punct, mergea bine, nu facea probleme majore.

#3291
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Vedere a Șoselei Cotroceni dinspre Podul Cotroceni. Anii '30. Linia dublă era pentru tramvaiul 28 care mergea de la Podul Cotroceni (ulterior a fost prelungit la Ciurel) la Leul, dar întorcea în bula aia de dinainte de intersecție. Tramvaiul din poză circula însă probabil pe linia 14. Se vede și un autobuz al unui operator particular. În stânga în spațiul liber cred că a fost construit un bloc comunist.

Attached File  Sos. Cotroceni vedere dinspre Podul Cotroceni anii '30 46956253_489103028249215_164883395061481472_n.jpg   64.64K   35 downloads

Benzinăria de la Podul Cotroceni în 1971, foto Robert Janak. Teoretic poza ar trebui să se găsească pe aici: http://texasczechhis....com/bucharest/
, dar nu mai e  :(
În cabina aia care seamănă cu una telefonică stăteau vânzătorii PECO.
Pe Șos. Cotroceni erau troleibuze, doar într-o direcție. Ce trasee circulau atunci pe acolo?   :huh:   28 fusese mutat în Pantelimon și 14 mergea la Ciurel (tramvaiul din poză e pe linia 13 sau 14; 13 ajungea și pe la Leul).

Attached File  Podul Cotroceni la 1971 46836963_933483730374761_9108100229936185344_n.jpg   39.69K   36 downloads


Și zona Gării de Nord în anii '60. În dreapta Min. Transporturilor (Palatul C.F.R.), în fundal Str. Gării de Nord.
"Castraveciorul" era pe linia 33 (inelară)  :)  sau pe linia 38, care ajungea într-un cartier pe locul căruia stă apă acuma   :(

Attached File  Zona Gara de Nord. Vedere spre Min. Transpoturilor (Palatul C.F.R,) si Str. Garii de Nord 46876088_2120706167985495_905369493859991552_n.jpg   54.19K   34 downloads

#3292
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
In prima poza,statuia acelui soldat parca e prea aproape de sosea,astazi ea e ascunsa in boscheti,inconjurata de benzinaria Petrom.
Ori a fost mutata ulterior,ori s-a modificat drumul,care o fi adevarul?

#3293
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,854
  • Înscris: 11.10.2006
Statuia a fost mutata, era cam pe locul unde este azi pastila care separa sensul direct spre pod de virajul dreapta pe splai. Initial linia 28 ia fiinta in 1929 intre si sos Mihai Bravu, iar dupa deschiderea liniei pe sos. Cotroceni in 1931 i se modifica traseul intre Podul Grozavesti si Palatul Cotroceni (scuarul mai exista si azi in vecinatatea inca nedeschisului (?) sediu IGSU, in centrul lui se mai afla un stalp original pentru reteaua de tramvai). Unde este benzinaria acum era un scuar patrat in jurul caruia trebuia sa se afle o bucla, folosita de 14 pana la prelungirea prin cartier din 1934, dar si de 28 cat a fost scurtat acolo in timpul razboiului (podul Cotroceni - podul Grozavesti) - a fost inlocuit temporar de o linie de autobuz cu nr. 58N intre Palat si Pirotehnie Fabrica de Munitiuni (Sema park de azi). Tramvaiul avea sa fie prelungit pana acolo, la stavilar de abia in 1949. Autobuzele din imagine sunt de pe linia 17 (Cotroceni - Foisorul de Foc), intre particulari si STB existand destule meciuri - pe traseele cu tramvaie nu se dorea vecinatatea unei linii de autobuz si in cele din urma "tramvaistii" au pus mana si pe liniile de autobuz, aplicand acolo unde se putea aceleasi criterii de neparalelism (cu cateva exceptii prin zona centrala). Nu stiu daca a circulat vreodata ceva in ambele sensuri pe relatia Halta Cotroceni/MIlitari - centru, parca toate liniile urmau traseul lui 14 prin cartier.

Traseele STB in 1940 (ei zic acolo exhaustiv anii '30)

#3294
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
17 care a devenit 47. 37 era interurbană. Probabil prin 1961 47 a devenit linie interurbană vechea linie urbană preluând indicativul 37. Ultimele tramvaie prin cartier au circulat în 1958.
malmoth, mulţumesc că mi-ai reamintit de acel ghid. L-am văzut pe la Bibloteca Muzeului Municipiului Bucureşti. Într-adevăr, e de prin 1940.
Şi da, statuia avea un alt amplasament.
Staţie de-a lui 47 în Cotoceni în 1939.

Attached File  Cart. Cotroceni in 1939 46770975_2214003708612342_7707941664534298624_n.jpg   52.05K   27 downloads


Dar cum de a ajuns ca Podul Grant să fie cunoscut drept Podul Grand. Unii au crezut că-i zice Grand pentru că e mare?   Posted Image   (Grant e numele corect, după numele Britanicului care a deţinut terenuri pe acolo cred că prin căsătoria cu una din familia Rosetti).

Edited by djl, 28 November 2018 - 00:38.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate