VITAS
Last Updated: Oct 10 2011 21:13, Started by
bam_toy
, Jan 28 2009 20:34
·
0
#19
Posted 21 June 2009 - 00:42
As zice ca e strict o problema de gust.
Marturisesc ca vocea lui Vitas mi se pare mult mai curata si mai potrivita ariei lui Donizetti decat cea a lui Sutherland sau a lui Caballe. Iar in ce priveste sa nu comparam mere cu pere, chiar asa, de ce-am face-o? Nu e prea corect. Din ce vad eu, nenea ala Maniaci, daca ma uit bine, canta chiar pe scena unei opere, pe cand Vitas isi sustine performantele muzicale pe scena, in fata unui auditoriu care marca banul, d emulte ori in aer liber sau in sali de spectacol destinate in principal divertismentului. Daca e s-o luam asa, - ca sa nu-l rusinam acuma neaparat pe nenea ala orb, ala cu "Partiroooooooo", inclusiv cei trei mari tenori s-au aplecat la greu dupa "ban" cantand pentru public prin piete si stadioane... Pavarotti - Dumnezeu sa-l odihneasca - a bagat si pop, si rock si - daca e s-o luam pe aia dreapta - despre el chiar cred ca, daca i-ar fi iesit un ban in plus, ar fi bagat fara jena si-o manea... Noroc ca nu-s romanii un popor bogat si nu l-a interesat piata asta. Vitas a ales sa faca bani, asta insa nu-i scade cu nimic din valoarea vocii, care - parerea mea - este mult peste Maniaci, tot asa cum Pavarotti ramane un tenor mare, desi mai avea putin si ar fi cantat si pe muzica lui Moga. Nu sunt foarte cautati contratenorii inmuzica de opera, deoarece, fiind foarte rari, se compun putine bucati pentru ei. De ce sa faca foamea mieunand la Luna, in fata catorva avizati, cand isi poate pune vocea in valoare cantand ce canta el? Repet, dupa mine, valoarea vocii sale e incontestabila si cred ca asta e tot ce conteaza, tot ceea ce face diferenta. Problema "castratului" s-a pus la modul ironic in posturile precedente (ei haide, chiar nu le-ai citit? ). Banuiesc ca si atitudinea de dezgust fata de vocea lui e venita tot dintr-o neintelegere corecta a fenomenului, tot dintr-o zona "viscerala". Vocea inalta e considerata feminina si - ca masculi feroce ce suntem - banuiesc ca unii dintre noi isi simt cumva in mod instinctual amenintata propria masculinitate cand aud un barbat cantand pe tonuri inalte. De aici si reactia de aversiune fata de capacitatile tipului. Daca le dai antevorbitorilor link-ul cu Maniaci nu vor cadea deloc pe spate " mama, ce fain canta omul asta!", ci vor avea aceeasi reactie (i"ia uite la el, castratul!"), intrucat e vorba de exact fix aceeasi chestie (personal insist ca Vitas are o voce superioara, dar no, asta e doar parerea mea). |
#20
Posted 21 June 2009 - 14:21
KoShiMin, on 21st June 2009, 01:42, said: As zice ca e strict o problema de gust. Marturisesc ca vocea lui Vitas mi se pare mult mai curata si mai potrivita ariei lui Donizetti decat cea a lui Sutherland sau a lui Caballe. Da, până la urmă e strict o problemă de gust... Nu are nici o legătură cu vreun sindrom al emasculării, credeam că ai înțeles asta din post scriptum. Mie tot nu îmi plac manelele (mă refer la cele contemporane, generalizarea se referă la faptul că nu am auzit încă vreuna care să mă convingă, poate există și piese de valoare), chiar dacă ascultătorii "marcă banu". În ce-i privește pe Pavarotti, Domingo, Carreras sau Bocelli, nu-mi aduc aminte să fi masacrat vreo partitură, chiar dacă au avut și abordări mai comerciale. E posibil să-mi fi scăpat, recunosc că de ceva vreme nu mai sunt la curent cu multe din evenimentele muzicale mai mult sau mai puțin importante. Edited by antinari, 21 June 2009 - 14:24. |
#21
Posted 21 June 2009 - 17:37
[quote name='KoShiMin' date='20th June 2009, 20:01' post='666618
Domnii care si-au exprimat adineauri opinia ca Verdi s-ar intoarce in mormant sa-l auda pe Vitas cantand cred ca se afla in maxima eroare. [/quote] Am incercat sa ascult inca o data Vitas - La donna e mobile inregistrat la Beiging dar... n-am reusit ! Eu stiu ca un contratenor este o minune a naturii, ca vocea lui e nepretuita, ca merita sa fie rasfatat, tinut pe palme pentru tot restul vietii, merita aur cat greutatea lui... Tinuta si gesturile lui Vitas, camasa aia cu dungi zambetul smecheros si acel ceva... de balci, ma indeparteaza ! Dar cu o asemenea voce incredibila preferam "sa faca foamea mieunand la luna", l-as fi adulat ! In concluzie, cu parere de rau pentru doamna profesoara de muzica si pentru opinia lui KoShiMin, aprecierea mea pentru ceea ce am vizionat este Vanessa Mae o fi buna, nu stiu, dar m-am oprit sa ascult pentru ca nu suport masacrarea pieselor clasice ( tot foamea sa fie de vina si aici ?) ! Ei, cu Michael Maniaci e cu totul si cu totul altceva ! Prin urmare opinia unora dintre noi n-are legatura cu castrarea, mai ales ca nu sunt "mascul feroce"... Nici macar mascul... O dupa-amiaza frumoasa! |
#22
Posted 21 June 2009 - 18:18
antinari, on 21st June 2009, 15:21, said: În ce-i privește pe Pavarotti, Domingo, Carreras sau Bocelli, nu-mi aduc aminte să fi masacrat vreo partitură, chiar dacă au avut și abordări mai comerciale. E posibil să-mi fi scăpat, recunosc că de ceva vreme nu mai sunt la curent cu multe din evenimentele muzicale mai mult sau mai puțin importante. Eh, daca tata Pavarotti n-a masacrat nicio partitura si nu s-a prostituat, atunci ce sa mai, jos cu palaria. Eu parca tineam minte ca l-am auzit cantand "O sole mio" cu vreo jdemii de rapsozi, incepand cu Brian Adams si terminand cu... Numai cu Dan Spataru n-a cantat aria aia, dar poate si din cauza ca Dan Spataru murise deja. Vitas nu e singurul care alege calea asta, a concertelor pe bani. Hailey Westenra si fufa aia de Sarah Brightman fac la fel. Cu ce le scade asta din calitatile vocale? Tin minte ca pe mneai silfida Montserrat Caballe am vazut-o dand din fundul ala al ei mare si gras intr-un acompaniament la Freddy Mercury, in deschiderea Olimpiadei de la Barcelona. N-a sughitat nimeni. Exact ceea ce a facut si Vitas cand a acceptat sa cante la Beijing (macar el a acceptat contractul de unul singur, fara a mai apuca insa s-o faca). E haios ca se vorbeste aici de vestimentatia artistului (:woot: - "vorba" ta). Ce legatura are asta cu vocea tipului?!? Problema e ca, din cauza acestei "jacksonizari" a muzicii clasice, a tendintei de a canta in spectacole pe gustul marelui public, pentru bani, inceputa de cei trei mari tenori, continuata de Bocelli, Westenra sau Brightman (concertele Vanessei Mae sunt tot din zona aia), foarte multi cunoscatori sau macar iubitori de muzica clasica isi formeaza o reactie repulsiva la adresa lor ("Aaaa, asta canta pentru mase, imi vine sa vomit"). Ajungem, vorba aluia, "sa nu mai vedem padurea de copaci". E o reactie putin prea dura, dupa parerea mea. Pana la urma e vorba de gusturi, intr-adevar. Si fiecare dintre parti isi are dreptatea ei. Insa, in ceea ce ma priveste, am simtit nevoia sa tin partea si celui care ia suturi in cur si e acuzat de "manelizare" pentru simplul motiv ca se imbraca fistichiu si canta in afara repertoriului clasic - in principal pentru "pulime" si nu pentru noi astia, rafinati (apropo, aria lui Donizetti n-a "masacrat-o" el, e prelucrarea de pe soundtrack-ul de "Al cincelea element"), pe cand Maniaci cel cuminte si corect imbracat primeste ciocolatica de la mamitica si mam' mare, numai asa, pentru ca are unghiile taiate si nu accepta partituri de vodevil. Mi s-a parut nedrept si-atata tot. |
#23
Posted 21 June 2009 - 18:59
KoShiMin, on 21st June 2009, 19:18, said: Mi s-a parut nedrept si-atata tot. Sunt niște limite peste care nu e bine să treci. Unii au avut decența și profesionalismul să nu o facă, alții nu. Nu e prima dată în istoria muzicii când e "coborâtă" (oare?) din saloanele aristocratice la mase. Istoria e ciclică. Reacția repulsivă nu vine din "Aaaa, asta canta pentru mase, imi vine sa vomit". În ce îl privește pe Bryan Adams, în materie de decență și profesionalism are tot respectul meu. Când vrei să rezolvi ecuații de gradul doi ar fi bine să înveți întâi tabla înmulțirii @portocaLeu: doamna profesoară e încă tânără și câteodată superficială. Dat fiind că îmi convine mai mult că e încă tânără (constant) decât îmi displace că e (câteodată) superficială sunt de acord și cu unele mici plăceri vulgare. Știu că sunt doar o fază pasageră |
#24
Posted 22 June 2009 - 00:06
antinari, on 21st June 2009, 19:59, said: În ce îl privește pe Bryan Adams, în materie de decență și profesionalism are tot respectul meu. A, bine... daca asa stau lucrurile nu mai am absolut nimic de comentat. Tabla inmultirii (sau integrarea prin parti) e de acum futila... putem la fel de bine sa vorbim si despre fotbal, ca ajungem la acelasi rezultat. |
#25
Posted 22 June 2009 - 15:46
antinari, on 21st June 2009, 19:59, said: @portocaLeu:îmi convine mai mult că e încă tânără (constant) decât îmi displace că e (câteodată) superficiala Va inteleg atractia catre tinerete( si frumusete) si va urez multa fericire ! Nu-mi permit sa fiu de acord cu dvs, cum ca doamna e superficiala: are studii de specialitate si parerea domniei sale primeaza, dar deh, in arta Sa-i multumesti pe toti nu-i chip Si nici pe tata..." |
#26
Posted 22 June 2009 - 22:51
#27
Posted 03 November 2009 - 09:46
Se pare ca fara sa ma gandesc prea mult am folosit niste cuvinte care i-au deranjat pe fanii lui. Nu asta a fost intentia mea.
Dar pur si simplu nu mi-a placut cum canta, gesticuleaza, sau era imbracat. Asta e gustul meu si gata. Iar ce am auzit/vazut poate ca imi depaseste capacitea, dar in orice caz mi-a displacut atat de mult incat mi-a (de)scris sentimentele. Parca si Freud a zis ca uneori o tigara nu inseamna mai mult decat o tigara. Ca tipul are performatele vocale de care scrieti, e f frumos. Ca profesionist pot sa cad in contemplatie in fata unei scheme electronice extrem de bine gandite, sau al unui cablaj bine proiectat. Dar sunt convins ca pt marea masa a participantilor nu va insemna absolut nimic. Ca artistii vor bani e normal si natural. Ideea e la ce se preteza pt ei. Iar linia dintre kitch si noutate e destul de subtire. Recunosc ca mie mi s-a parut interesant duetul dintre Montserrat Caballe si Freddy Mercury. Desi imi era clar ca Fredy, altfel mare artist, era al doilea dpdv vocal. |
#28
Posted 10 October 2011 - 17:10
Vitas nu are nici o legatura cu opera. A cantat vreo opera cap coada vreodata? Tu chiar crezi ca se aude mai departe de randul 2 al unei opere cu orchestra in fata si neamplificat? Nici macar ca si contra-tenor nu e cine stie ceva. Sunt altii mult peste el: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WWRHdTCJyyA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] . La fel si Bocelli, alta varza, n-a cantat in viata lui pe o scena de opera neamplificat.
Cand a inceput Pavarotti sa cante tampenii si sa se distreze deja cantase foarte mult si foarte bine, nu se poate nici macar compara Vitas cu el. |
|
#30
Posted 10 October 2011 - 21:13
Mda, nu vazusem topicul asta pana acum, dar dupa ce am ascultat "La donna e mobile" si am... reusit sa trec peste, nu pot decat sa fiu complet de acord si eu cu arbiro. In plus fata de ce a zis el as mai adauga: daca esti contratenor, ramai, mama draga, in repertoriul de contratenor! E de-a dreptul hilar pentru oricine stie macar vag ce zice aria asta si ce personaj o canta sa te apuci sa canti "La donna..." cu voce pitigaiata! Sincer, imi displace complet ce face omul asta, asa cum imi cam displace orice incercare de a face opera "comerciala".
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users