Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The worst of evil

Proiect de lege: Romanii vor achi...

Dopuri / casti amortizare zgomot ...

2 job-uri de 8 ore simultan.
 VW e-Up second hand sau alternati...

Reparatie scara mozaic vechi

Cablu curte destinat deplasarii l...

Sfat de cumparare pentru un Jagua...
 La mulți ani @mishu_bz!

La mulți ani @kyrre!

PF vinde 3 autoturisme ce se inti...

Suturi la relantii 2.0 tdi + fum ...
 Tencuiala exterioara casa caramid...

Restituire RCA Allianz

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 

OFF-roader versus SUV/SAV

- - - - -
  • Please log in to reply
94 replies to this topic

Poll: OFF-roader versus SUV/SAV (151 member(s) have cast votes)

Ce 4x4 preferati?

  1. SUV (49 votes [32.45%])

    Percentage of vote: 32.45%

  2. SAV (10 votes [6.62%])

    Percentage of vote: 6.62%

  3. Off-roader (77 votes [50.99%])

    Percentage of vote: 50.99%

  4. Cross-over (15 votes [9.93%])

    Percentage of vote: 9.93%

Ce 4x4 detineti/conduceti in mod curent?

  1. SUV (42 votes [27.81%])

    Percentage of vote: 27.81%

  2. SAV (4 votes [2.65%])

    Percentage of vote: 2.65%

  3. Off-roader (39 votes [25.83%])

    Percentage of vote: 25.83%

  4. Cross-over (7 votes [4.64%])

    Percentage of vote: 4.64%

  5. Nu posed/posed autoturism "obisnuit" (59 votes [39.07%])

    Percentage of vote: 39.07%

Vote Guests cannot vote

#55
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,203
  • Înscris: 13.07.2005
Forester-ul la ce categorie ar putea fi incadrat ?

#56
kork

kork

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,078
  • Înscris: 24.01.2003

 marr, on Sep 8 2008, 16:55, said:

Forester-ul la ce categorie ar putea fi incadrat ?

Eu cred ca e SAV.

#57
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Am vazut o gramada de discutii in care sa face confuzie intre off-roader - suv - sav si m-am gandit ca ar fi bine sa avem un topic in care sa le diferentiem clar ( poate merge sticky). O sa incerc eu sa descriu fiecare categorie, daca mai aveti adaugiri/comentarii va astept.

1. Off-Roader
    - sasiu
    - punti fixe
    - reductor
    - diferentiale blocante
    - de preferat cutie manuala (se pune accentul pe performanta si nu confort)
    - cat mai putina electronica ( ESP, TCS sau macar decuplabile 100%)
    - garda la sol mare -> stabilitate scazuta pe sosea

Exemple: G-Klasse, Patrol, Wrangler

2. SUV
    - caroserie autoportanta
    - suspensie independenta
    - reductor
    - mai rar diferentiale blocante
    - majoritatea sunt automate ( pt confort)
    - pline de electronica ( ESP, TCS - la majoritatea nu se pot decupla complet)
    - garda la sol rezonabila ( se pune accentul pe stabilitatea on-road)

Exp: Touareg, Ford Explorer, Terracan


3. SAV
    - caroserie autoportanta
    - suspensie independenta
    - fara reductor
    - fara dif blocante
    - electronica controleaza tot
    - garda la sol apropiata de a unei masini normale.

Exp: X5, Tiguan, Forester

Nu e o clasificare exhaustiva, dar macar sunt niste criterii clare de departajare.

#58
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
SUV- Sport Utility Vehicle
SAV- Sport Activity Vechicle


Vad ca multa lume prefera Off-Roader , pai la drumurile si muntii din Romania nici nu ma mir .

Edited by ady_chesnoiu, 19 June 2009 - 09:28.


#59
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Desi sectiunea are 4 pagini, vad ca tot va e lene sa folositi functia search. :(
Am unit cele doua topicuri.

#60
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008

 abunea, on 19th June 2009, 10:10, said:

3. SAV
    - caroserie autoportanta
    - suspensie independenta
    - fara reductor
    - fara dif blocante
    - electronica controleaza tot
    - garda la sol apropiata de a unei masini normale.

Exp: X5, Tiguan, Forester

Nu e o clasificare exhaustiva, dar macar sunt niste criterii clare de departajare.

Forester are reductor, iar modelul precedent n-are nici macar ESP, de unde electronica?
Tu ce consideri masina normala de zici ca are garda cat X5?

#61
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,502
  • Înscris: 04.05.2006
X5..modelul actual, are 212mm
Forester, modelul actual, are 215mm

:)


LE:

Vechiul X5 - 180mm
Vechiul Forester -190mm

Edited by richelieu, 19 June 2009 - 11:56.


#62
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

 iceweasel, on 19th June 2009, 12:38, said:

Forester are reductor, iar modelul precedent n-are nici macar ESP, de unde electronica?
Tu ce consideri masina normala de zici ca are garda cat X5?


1. Forester are reductor numai pe 2.0 si este un reductor pentru folosit mai mult la remorcat. La un reductor e foarte importanta demultiplicarea (Forester are 1.4 fata de un Wrangler care are 4). Este un motor mic pe o caroserie grea si a fost nevoie sa ii puna un reductor pentru cazurile in care ai o remorca. Fa un test-drive cu un Forester cu reductor cuplat si un Mitsubishi L200 si o sa sesizezi imediat diferenta. Eu le-am testat pe amandoua si diferenta este enorma. Cu un L200 cu reductor cuplat mai ai un pic si tragi plugul in brazda.

2. X5 pare inalt, dar in realitate are garda la sol cat un Logan. Cand vezi unul la semafor compara-l cu o berlina. In plus are bascule de aluminiu pentru a reduce greutatea si a ii oferi un comportament mai bun pe sosea. Dar la primul bolovan schimbi trenul de rulare.

Edited by abunea, 19 June 2009 - 12:04.


#63
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008

 abunea, on 19th June 2009, 13:01, said:

1. Forester are reductor numai pe 2.0 si este un reductor pentru folosit mai mult la remorcat. La un reductor e foarte importanta demultiplicarea (Forester are 1.4 fata de un Wrangler care are 4). Este un motor mic pe o caroserie grea si a fost nevoie sa ii puna un reductor pentru cazurile in care ai o remorca. Fa un test-drive cu un Forester cu reductor cuplat si un Mitsubishi L200 si o sa sesizezi imediat diferenta. Eu le-am testat pe amandoua si diferenta este enorma. Cu un L200 cu reductor cuplat mai ai un pic si tragi plugul in brazda.

Pai 90% din astea de la noi is 2.0. Poti da exemplu concret unde ajuta acest factor? Pt ca Forsterul de obicei ramane blocat din cauza garzii joase si nu pt ca n-ar avea putere motorul.

#64
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

 iceweasel, on 22nd June 2009, 01:20, said:

Pai 90% din astea de la noi is 2.0. Poti da exemplu concret unde ajuta acest factor? Pt ca Forsterul de obicei ramane blocat din cauza garzii joase si nu pt ca n-ar avea putere motorul.


Citeste explicatiile de aici:

http://en.wikipedia....i/Transfer_case

http://www.4x4abc.co...D101/crawl.html

http://www.4x4abc.co...1/lowcrawl.html

Pe scurt, reductorul te ajuta sa controlezi masina, mai bine, in situatii in care nu este bine ca roata sa derapeze. In momentul in care tu accelerezi, motorul se tureaza dar roata se invarte cu o viteza mult mai mica. Astfel roata nu mai pierde aderenta usor, in noroi, la urcarea pantelor abrupte, atunci cand tractezi ceva......  In off-road cateodata ai nevoie sa mergi foarte incet, fara reductor omori ambreiajul si nici nu ai acelasi control asupra masinii. La coborarea unei pante abrupte, daca pui frana e foarte posibil ca fundul masinii sa te depaseasca :) sau sa pierzi aderanta si sa te duci in jos cu rotile blocate pe frana. Cu reductor cuplat, rotile se invart foarte incet, motorul se tureaza in sarcina si masina coboara cu 5km/h fara sa ai ( Hill Descent). Daca o sa citesti materialele de mai sus, o sa vezi si ce se intelege prin raport de demultiplicare, cum se calculeaza si care este cel optim.

Sper sa iti fie de folos.

Uita-te aici cat se chinuie astia sa urce o panta de 2 lei si cat derapeaza rotile fara reductor:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5vWboAIf_yk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si uita-te ce face  o masina cu reductor:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xb0Kg1zGALM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/E0egd7JHH3Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ( minutul 1) ( daca te uiti, rotile nu patineaza ca la cele din primul film )

La Forester, acel reductor are un raport de demultiplicare foarte mic, ceea ce nu te ajuta foarte mult in off-road. Asa cum recunosc si ei pe site-urile lor este gandit strict pentru motorul de 2.0 ca sa ii ofere un pic mai multa putere pentru remorcare. Motorul se tureaza un pic mai mult, fara ca tu sa apesi pedala la fel de tare si cupleaza  un alt pinion in cutia de transfer, astfel e un pic mai usor sa tragi o remorca. La diesel sau 2.5 T cuplul e suficient de mare ca sa nu mai fie nevoie de el, asa ca nu l-au mai pus.

Edited by abunea, 22 June 2009 - 09:12.


#65
adilushu

adilushu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 12.04.2007
Fratilor, nu stiu altii cum sunt, dar mie mi-ar place un Willy sa il calaresc pe dealurile patriei. Am mers cu unul de 40+ de ani - sa vezi senzatii. Ce airbaguri, ce centuri, ce portiere, ce suspensii pneumatice...fleacuri. sa il vezi cum intra prin noroi cat casa si iese, cum o ia prin balarii, urca pante etc. E drept ca mi-a facut spinarea zob. Dar m-am indragostit iremediabil de el. Pur si simplu mergeam cu el la 1 noaptea, pe teren necunoscut, aproape fara sa ne uitam pe unde mergem. Aproape ca nu conta. Am crezut de 2-3 ori ca l-am rupt in doua. Nu era bai, proprietarul avea 7 bucati in curte. Care mai de care mai vechi, ruginite, dar functionale.

Altfel - in tara noastra draga...SUV, daca nu stai undeva unde sa iesi in fiecare saptamana in off-road. Sau, de ce nu, un SAV (un amic ce lucreaza la o multinationala, cand sa isi ia masina de firma, descopera ca are interzis la SUV prin politica de firma. Si atunci isi ia SAV - X3, de SAV nu zicea ca e interzis. Pe bune ca m-am gandit ca astia au nascocit SAV fix pentru astfel de situatii).

#66
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

 adilushu, on 23rd June 2009, 21:30, said:

Fratilor, nu stiu altii cum sunt, dar mie mi-ar place un Willy sa il calaresc pe dealurile patriei. Am mers cu unul de 40+ de ani - sa vezi senzatii. Ce airbaguri, ce centuri, ce portiere, ce suspensii pneumatice...fleacuri. sa il vezi cum intra prin noroi cat casa si iese, cum o ia prin balarii, urca pante etc. E drept ca mi-a facut spinarea zob. Dar m-am indragostit iremediabil de el. Pur si simplu mergeam cu el la 1 noaptea, pe teren necunoscut, aproape fara sa ne uitam pe unde mergem. Aproape ca nu conta. Am crezut de 2-3 ori ca l-am rupt in doua. Nu era bai, proprietarul avea 7 bucati in curte. Care mai de care mai vechi, ruginite, dar functionale.

Altfel - in tara noastra draga...SUV, daca nu stai undeva unde sa iesi in fiecare saptamana in off-road. Sau, de ce nu, un SAV (un amic ce lucreaza la o multinationala, cand sa isi ia masina de firma, descopera ca are interzis la SUV prin politica de firma. Si atunci isi ia SAV - X3, de SAV nu zicea ca e interzis. Pe bune ca m-am gandit ca astia au nascocit SAV fix pentru astfel de situatii).
Pai si prietenul tau nu vinde una din ele? Mai ruginita si mai ieftina, ma ocup eu de refacut.  :thumbup:

#67
adilushu

adilushu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 12.04.2007

 abunea, on 24th June 2009, 09:14, said:

Pai si prietenul tau nu vinde una din ele? Mai ruginita si mai ieftina, ma ocup eu de refacut.  :thumbup:


Ba ar vinde. Dar e in Texas...

#68
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
ah, un willys ! :) cred ca transportul costa destul de mult, chiar si cu vaporul. taxa de inmatriculare nu cred ca este o problema - poate fi trecuta cu usurinta la "masini de colectie".

#69
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

 adilushu, on 24th June 2009, 09:48, said:

Ba ar vinde. Dar e in Texas...
Ooops, are un site cu preturi, ceva? Sa imi fac si eu niste calcule cu transportul, etc  :lol:

#70
adilushu

adilushu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 12.04.2007
Probabil numele corect e Willys. Desi am vazut ca americanii ii zic si Willy. In fine.
Eu m-am interesat - preturile sunt in Texas (nu stiu in alte state) undeva intre 500 si 6,000$, in functie de cat de rablagita e masina. La 6,000 sunt unele "renovate", vopsite, cu imbunatatiri. Dati un search si gasiti si preturi si ce vreti.
Transportul pare a fi in jur de 1500-2,000$. +/-, in functie de firma cu care il faci.
Mai departe nu mai stiu: daca platesti taxe vamale, la ce valoare, TVA?
La inmatriculare - o poti inmatricula ca masina de epoca daca e refacuta doar cu piese originale, daca e functionala etc. Probabil merge destul de usor daca stii pe cineva acolo.
Mazare a zis ca a dat pe ea 15,000 de euro - de la una din bazele americane din Germania. Masina lui e insa foarte bine intretinuta, am vazut-o la TV dar si live in Mamaia. Si nu a inmatriculat-o, am vazut ca avea numar de Germania.

Amicul meu din US le-a cumparat la preturi intre 200 si 2000$ bucata, are 7. Le-a reparat el - insa doar cat sa mearga. Nu le-a vopsit, nu le-a schimbat ceasurile care nu mai merg etc. In US nu par a fi probleme cu piesele, sunt multe exemplare si e o piata pentru ele. Merge insa cu ele doar in interiorul ranchului personal, nu sunt inmatriculate.

Eu mi-as lua 2 bucati, una mai buna, una mai rabla, cu conditia sa ma incadrez in 10,000$ cu drum, cu taxe cu tot. Poate daca ne cuplam mai multi iesim mai ieftin - luam un container mai mare etc.

Chiar mi-a placut masina, pare mult mai simpla ca un Aro, aparent usor de intretinut, eminamente mecanica, o tabla pe ea adevarata.
Am uitat sa spun - mie imi place modelul ca al lui Radu Mazare, fara usi, decapotabila.

#71
kirucd

kirucd

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 22.03.2007

 abunea, on 22nd June 2009, 09:53, said:

Uita-te aici cat se chinuie astia sa urce o panta de 2 lei si cat derapeaza rotile fara reductor:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5vWboAIf_yk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si uita-te ce face  o masina cu reductor:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xb0Kg1zGALM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/E0egd7JHH3Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ( minutul 1) ( daca te uiti, rotile nu patineaza ca la cele din primul film )

La Forester, acel reductor are un raport de demultiplicare foarte mic, ceea ce nu te ajuta foarte mult in off-road. Asa cum recunosc si ei pe site-urile lor este gandit strict pentru motorul de 2.0 ca sa ii ofere un pic mai multa putere pentru remorcare. Motorul se tureaza un pic mai mult, fara ca tu sa apesi pedala la fel de tare si cupleaza  un alt pinion in cutia de transfer, astfel e un pic mai usor sa tragi o remorca. La diesel sau 2.5 T cuplul e suficient de mare ca sa nu mai fie nevoie de el, asa ca nu l-au mai pus.

Servus,

Ca sa incercam sa fim putin obiectivi, hai sa vedem si un test de "garaj" cu o simulare de gheata pe 1, 2, 3 si 4 roti.  :coolspeak:

Subaru AWD

Si apoi o alta demonstratie cu Subaru Forester.

Subaru Forester Off-road

Depinde ce te astepti de la un Subaru Forester. Sigur nu este o masina off-road, dar este mai mult decat ce ai scris tu mai sus si din ce se vede in filmulet.
Practic este un diferential central, diferential cu alunecare limitata (LSD) care iti distribuie puterea catre rotile care nu au pierdut tractiunea.
Si mai important la Subaru, transferul de putere este simetric, cutia de viteze este in spatele motorului, in continuarea lui, apoi diferentialul LSD.
In acest fel exista o simetrie atat fata de axa longitudinala cat si fata de axa transversala a masinii. Cu alte cuvinte centrul de greutate al masinii
este central. Nu numai Subaru foloseste LSD-uri, toti ceilalti o fac.

Mai spui undeva ca cei de la Subaru spun pe site-ul lor ca LSD-ul este pentru a oferi putere mai multa la remorcare, poate ne spui si noua unde anume
ai citit asta ca eu nu am gasit. Si inca ceva, nu uita ca exista si o motorizare diesel pentru Forester, 2,0 litri, 147 HP, cuplu de 350 Nm. Masina pe care o
si detin...

In incheiere, cred ca nu-si are rostul comparatia intre Off-road, SUV/SAV si Cross-over. Sint clase diferite de masini si nu poti sa faci comparatii intre ele.
Poate doar raportul pret/calitate sa poata fii comparat, in rest nu ai cum sa le compari.

Sa auzim numai de bine,
Dragos

#72
GKLASS

GKLASS

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 24.06.2008
Toate au avantaje si dezavantaje. Nu s-a conceput inca masina perfecta sa fie impecabila si onroad si offroad.
A si FOARTE IMPORTANT: sa mai fie si fiabila !!!

Pot sa va spun din experienta masinilor pe care le-am detinut:
1. Nissan Terano 2 - buna in teren accidentat, capra pe asfalt ( topaie) si puturoasa ( nu mai mult de 170km/h si asta chinuit). Fiabila. cu mici exceptii ( debimetru de aer care se strica mereu, si pe care contra a 1/3 din pretul normal, cei de la BADSI il luau de pe masinile Connex-ului si il puneau pe a mea...)
2. Range Rover Vogue 4.4l
- impecabila in teren accidentat, impecabila pe sosea, EXTRAORDINARA MASINA, DAR...DOAR atunci cand nu esti in service cu ea ( in trei ani, am fost tractat de 5 ori: pompa de benzina, electromotor, cardan...) si invariabil se dezactivau toate: suspensie electronica inactiva, HDC inactiv, ABS inactiv...devenea o caruta atunci cand iti era lumea mai draga.
3. Hyundai Santa Fe: DOAR FIABILA, in rest slaba si pe teren accidentat si pe sosea.
4. G KLASS 320: clasic in viata, fara rival pe teren accidentat, nemtii au umblat la confort, versiunea lunga pe care am avut-o este chiar confortabila. In schimb datorita parbrizului aproape drept la mai mult de 120km/h intampina o rezistenta marita a aerului, parbrizul devine vara realmente un cimitir de muste ( consumi 5l de lichid de parbriz de la Buc la C-ta). In afara de asta, la spalatorie, chiar daca trantesti bine usile, tot te trezesti cu apa pe bancheta, dupa ce ti-o spala cu jetul.
5. Lexus LX570 - varianta de top a Toyota LC200- il am in prezent, nu pot vorbi de fiabilitate inca ( nu am decat 8000 de km la bord), pe sosea se comporta exceptional ( dar parca uneori regret tinuta de drum a Range Rover-ului), iar pe teren accidentat "scrie la carte" ca face multe. Nu am bagat-o prea mult pe teren accidentat - dar pana acum a facut fata. Pregatesc anul acesta ceva trasee mai dificile.

Asadar, credeti-ma ca mi-au trecut ceva masini prin mana, si pot concluziona ca fiecare din masini: Off-roader, SUV/SAV este foarte buna daca in momentul achizitiei targetezi foarte bine scopul pt care o iei. De ex: Santa Fe-ul care mie mi se pare jalnic pt ceea ce am eu nevoie: viteza, tinuta de drum si offroad, este in schimb o masina superba pt sotia mea care are nevoie doar de un spatiu de depozitare mai mare in portbagaj, de o masina "ceva" mai sigura si o pozitie mai inalta la volan....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate