Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Huawei pura 70

Notele de subsol sa inceapa de la...

Termoizolare elevație interior

Timpi asteptare in contract de tr...
 Parere amenajare/loc disponibil u...

Producatori/masini care nu sunt f...

Ventilator perete

Simbol "bec aprins" tele...
 Oakley - recomandare site pt oche...

Aer conditionat racire A+++/A++

Problema umiditate AC

Propuneri pentru imbunatatirea pr...
 Conectarea la internet a Centrale...

recomandare ups si surge protector

La multi ani @2Unlimited!

zgomot (bazait) plita gaz Samsung...
 

APA drept combustibil?

- - - - -
  • Please log in to reply
1939 replies to this topic

#1351
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007
@kenterprise
Ei spun ca genereaza atat gaz la 30amperi. Ideea e ca eu nu i-am dat mai mult de 15 amperi.

Referitor la catalizator, vezi ca Sodiumul din Soda caustica, in fapt substanta care creste conductibilitatea apei, nu se evapora si nu pleaca de acolo. Drept urmare, nu trebuie sa ai altceva la tine decat apa distilata. Chiar nu e recomandat sa schimbi sau sa adaugi catalizator. Si oricum, atunci o vei putea controla doar masurand amperajul si adaugand foarte putin catalizator pana ajungi la amperajul dorit. Asa se face si prima data. Pui o lingurita si apoi in functie de necesitati mai adaugi.

Nu am regasit linkul celor care comercializeaza. Era un site de prin china, unul din state. In niciun caz nu am gasit solutia asta in romania sau la grupul de care vorbeai.

Borat de sodiu ai idee unde se gaseste sau sub ce forma? Asta chiar nu l-am gasit si nici eprubete ca sa ma apuc sa-l prepar.

Reprogramarea cipului se face cu acel soft. Sunt foarte multe marci acoperite de acel soft. Include si Loganul care se gaseste la Renault. Ideea e ca masina trebuie sa aibe obligatoriu port de diagnoza OBD2 altfel nu poti monta sistemul. Programarea se face in functie de masina, an fabricatie, motorizare, marca.

Juridic scrisoarea ta este valabila ca descrie un fapt. Nu conteaza ca ii era adresata altcuiva. Eu unul nu privesc cu ochi rai faptul ca iti dau acea scrisoare. Doar nu ai prefera sa spuna un link ca sa ti-o tiparesti singur :). Adica, atat timp cat e publica nu vad de ce ar fi o problema sau de ce as analiza cumva. Dar ma rog, asa gandesc eu.

Pe generator nu le-am dat bani. Au spus ca mi-l dau, testez reactiile si daca vor fi ok atunci il voi putea plati daca voi dori sa il pastrez. Eu nu sunt asa de negativist si nu pun raul sau interese meschine in prim plan. De aceea am dat nota 10 la instalatiiHidrogen.ro.

Stiu ca descriu sistem complet. Ieri cand am vorbit cu dansii au spus ca momentan nu mai fac nicio livrare in afara de pwm si efie pana cand nu se remediaza problema astfel incat sa nu mai ajunga soda in admisie. Ei spun ca s-a rezolvat asa cum am descris eu mai sus si am montat pe masina, insa, ei vor teste de 4-5000km cel putin inainte de a spune ca e stabila solutia si a reveni la comercializare. Siguranta, cabluri, furtune, fitinguri, vase, generator, pwm si efie iti dau ei. Ce nu au in oferta lor completa e doar inca un barbotor si filtrul decantor epurator. ce-i drept costa cam 200 ron ambele asa cum le-am descris eu mai sus. Adica atat am dat eu pe ele. :)

O sa incerc sa fac azi un film dupa ce termin cu judecatoria ca am niste treburi pe acolo si nerezolvate la timp.

#1352
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
@bpapiiro
La 30 de amperi poate - poate ca fac 3 LPM...
In teorie Na sau K, nu pleaca din solutie ..asa este dar doar in teorie!
In practica odata cu vaporii de apa pierzi si substanta chimica si intr-un final trebuie sa ajustezi electrolitul di rezervor din timp in timp...cu toate filtrele de rigoare!
Sau folosesti sistem de filtrare. recuperare catalist care usuca gazul si atunci nu mai ai nici randamentul la fel - in ce priveste economia de combustibil...

Boraxul - Na2B4O7 se gaseste...sunt retele de distributie substante chimice de laborator sau pentru uz industrial..

Cu softul am inteles..e fain!

Daca juridic scrisoarea aceea este valabila e OK. Se deschide calea catre comercializarea acestor produse.
Ca o utilizeaza in aceasta forma ... e iarasi OK.
Daca participau si ei la aceasta munca la care ne-am "inhamat" unii era si mai OK! Dar nu va fi mai mult decat asa: unii isi bat capul, consuma nervi, timp, bani, strica masini ...si altii se grabesc sa traga concluzii....cam pripite!
Acel sistem asa cum este nu are sanse mari asa cum este  iar ce ii  lipseste  odata adugate si ii creste pretul peste limita psihologica :  cost de  instalatie GPL ieftina la economii asemanatoare - calcule facute cu pretul cel mai mic pe GPL si mers lejer, versus rezultate cu pedala la blana pe HHO ... :D
Nici eu nu sunt negativist....dar un pesimist e un optimist cu experienta   B)  
Acum calea e deschisa prim acel  demers la RAR dar se va inchide odata ce undeva in Europa cineva va cere si va obtine o certificare. Asemenea demersuri sunt in desfasurare.
Cel putin o firma din America face asta....
O  firma europeana a testat intr-un centru de testare al lui Geely din Shanghai un asa dispozitiv si am vazut documentia la care faceau referire ....norme europene...
Testele se pare ca au avut rezultate neutre - fara economie de carburant ...probabil bilantul energetic sau gazul prea uscat ...
Epoch - Taiwan - au si ei un sistem ce va intra de curand in atentia publicului european....

Eu am trecut prin ( o parte din) experientele celor de la Iasi  sau Portugalia acum doi -trei ani....si nu ii inteleg...daca nu erai tu sa faci publice datele mergeau mai inainte probabil ...ma mir ca au aflat asta pe propiile masini - sau nu au instalat inca nici un sistem pe masinile proprii?  :D
Sun curios daca posteaza unde va pe site aceste informatii si/sau fac re-call la sistemele deja vandute ....

#1353
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007

View Postkenterprise, on 31st March 2011, 11:43, said:

@bpapiiro
La 30 de amperi poate - poate ca fac 3 LPM...
In teorie Na sau K, nu pleaca din solutie ..asa este dar doar in teorie!
In practica odata cu vaporii de apa pierzi si substanta chimica si intr-un final trebuie sa ajustezi electrolitul di rezervor din timp in timp...cu toate filtrele de rigoare!
Sau folosesti sistem de filtrare. recuperare catalist care usuca gazul si atunci nu mai ai nici randamentul la fel - in ce priveste economia de combustibil...

Ei asa spun. Eu nu am testat. Si cei din portugalia spuneau multe si am sucit instalatia aia pe toate partile si nimic. drept urmare am dat-o jos.

In practica am vazut ca pleaca din "borcan" sub forma de vapori. Drept urmare ai vazut pozele. Sunt curios de efectul filtrului separator pe care l-am pus. Nu stiu daca usuca gazele prea tare insa inclin sa cred ca da. Mai are niste filtre de hartie am vazut. oricum, trebuie sa mai merg ceva km pana cand se configureaza efie-ul si abia apoi de facut test. Secretul se pare ca sta in 2 chestii:
1. gasit formula pentru electrolit care sa nu atace nimic la motor
2. scazut voltajul la 1.7v astfel incat sa produci doar HHO si sa nu produci caldura deloc. Asta inseamna ca nici vapori nu vor mai exista. Deasemenea, se pare ca nu este chiar asa de greu de facut chestia asta doar ca trebuie mai multe furtune care sa alimenteze separat celulele. ma gandesc eu cum si fac si una din asta care sa fie cat de cat compacta sa se poata monta usor.

Referitor la recall nu pot sa comentez. Eu cred ca i-au instiintat deja pe cei care au cumparat de la ei imediat ce au observat problema si le-a spus ce trebuie facut pentru remediere. Dar, e doar o banuiala.

Eu sunt un optimist incurabil. :) La 31 ani nimeni nu m-a convins ca ar fi rau daca sunt optimist :P

Ai cunostinta de o explicatie logica de ce nu ai economie de carburant daca HHO este uscat? Ca eu nu vad una. Si daca doar cu el umed ai economie, inseamna ca poti pulveriza si apa in camera de ardere si tot trebuie sa ai o economie. de ce spun asta? pai, hho umed inseamna ca preia din temperatura din camera de ardere. dar ma rog, sunt curios de o explicatie logica si tehnica totodata.

#1354
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010
salut
SODA CAUSTRICA nu ajuta electroliza cu nimik deoarece are proprietatzi rele...printre care face sapunul, plus ca daca adaugi soda nu se prea scoate gaz bun de electroliza dinpotriva.consuma mult curent putzin gaz si curentul isi face iesirea pe calea cea mai scurta :thumbdown: ...deci ioc electroliza...
bicarbonat de sodiu.....ii bun de aruncat....consuma mai mult decat produce AVANTAJE -2(( CA TE facesa arunci cu banii si nimic nu iese la afacere)...
CLOOOOOR DE RUFEEEEE nu zic sa il folosititi dar a fost cel mai bun pt mine pana acum...adica 2capacele pt20 de amperi la 2,5 litri apa :peacefingers: ....si 5 capacele la peste 50 de amperi tot la 2 litri de apa.....va zic sa nu il folositzi ...dar urmatorul meu aparat pe asta se v-a baza.....am facut cea mai buna economie de carburant....adica peste 50% economie cat despre soda caustrica si bicarbonat de sodiu...nu pot sa vb decat rau de ele
singura chestie cu clorul de rufe e ca apa din generator se va descompune foarte rapid si aparatul v-a avea nevoie de curatzare...dar se curata usor numai cu un jet de apa :naughty: ...si functioneaza in oras si inafara.....
daca incercatzi cu bicarbonat si soda caustrica mai bine nu incepetzi ca nu avetzi avantaje
o sa imi fac un aparat cu 6 celule toate cu clor si apa tot de 60 de amperi singura chestie ce v-a fi ca v-a trebui sa le curatz periodic si sa schimb apa din ele....insa cui ii pasa o sa am economie de mai bine de 70 % si plus ca voi folosi in oras  si in afara aparatul ...pe distantze lungi de pana la 200 km dupa care voi schimba apa si iar de la capat..
@bapiaiaiai cum vrei sa faci economie cu soda caustrica.....aia au dreptate is bune aparatele lor dar electrolitul nu avantajeaza deloc masina....bafta la teste cu soda caustrica si daca gasesti un electrolit sa inlocuesc clorul ...anuntza-ma si pe mine mersi

#1355
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007
@alin55: Nu vreau sa fiu rau cu tine insa, respectul celorlati il capeti in momentul in care macar numele/id sau ce o fi el il scri corect. Asta e primul pas. Un simplu copy/paste.

Referitor la clor, eu nu am folosit tot din cauza ca trebuie sa curat regulat si operatiunea de demontare aparat dureaza jumatate de zi cu tot cu montat. Eu de o luna folosesc pe baza de soda caustica. Putina, chiar foarte putina la 1l de apa. Rezultatul este o scadere cu 43% a consumului atat urban cat si extraurban. Am facut si 1000km intr-o zi iar la 500km am mai completat cu 300ml de apa distilata. In afara de problema cu sapunul care acum e rezolvata, nu am avut alta problema. Am zis ca o sa fac un test de consum curand cu noul tip de generator. Insa, nu am avut inca acel timp si trebuie sa parcurg 200 km inainte de test pentru a calibra efie-ul. Nu vreau sa fiu carcotas si ma bucur daca iti merge cu clor. Eu am explicat de ce la mine nu este bun asa. Plus ca in curand vreau sa montez si la sora mea. Si nu o vad pe ea demontand la 200km ca sa curete in conditiile in care un drum in afara localitatii inseamna cel putin 900km. Tot din acest motiv nu am ales nici sare nici altceva. La soda nu trebuie sa completez decat cel mult odata pe luna cu cateva grame.

Rapid am observat urmatoarele: gazele de esapament nu mai au mirosul ala specific de soda sau sapun de casa. Nu ma mai ustura ochii, pot sa respir aerul emanat de tobele de esapament (nu sunt sanatoase dar vreau doar sa arat schimbarile), las motorul pornit in garaj 10 minute si poti sta inauntru lejer.

Gazul HHO pare destul de uscat. Ca e bine sau rau inca nu stiu dar o sa aflu. Ce-i drept, filtrul decantor care are incinta din sticla este aburit pe interior.

Poti sa ne dai o explicatie logica de ce spui ca soda nu e buna? spune-ne si niste motive argumentate ca sa putem evalua si sa obtinem impreuna o solutie mai buna. Sunt de principiul ca mai multe capete gandesc mult mai bine decat unul singur. altfel nu ma apucam sa scriu pe aici. si eu, ca si altii, am invatat ceva de la voi ceilalti citind ceea ce ati expus. Insa nu pot crede o parere doar pt ca x o spune. nici pe mine nu ma cred cand spun ceva atat timp cat nu aduc si argumentele. doar asa ne ridicam peste ceilalti si urcam cateva trepte pe piramida intelepciunii.

o zi frumoasa tuturor

#1356
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
este ora 1.33 AM la mine si nu pot dezvolta subiectele dar pe scurt ma pronunt oficial impotriva si doresc mentionez  ca eu unul  nu am nici o legatura cu experimentele efectuate cu  clor, sub orice forma.
fie din apa de canal fie - mai rau -  adaugat in acest scop.
am explicat care este reactia electrochimica si se pot gasi si alte date mai bine temeinice pe internet, sau de la persoane cu calificare si experienta.
rezultatele temporare sunt amagitoare..gazul de electroliza care poate fi utilizat fara efecte secundare negative este compus din Oxigen/ Hidrogen si eventual vapori de apa.
clorul nu este o solutie de durata  si este si periculos.
ca intr-o teorie poate fi utilizat ca oxidant este o alta poveste. pe alte motoare, in alte conditii ...in alta lume...
in realitatea de zi cu zi raspunsul este NU!

#1357
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010
@bpapiiro scuze cat de rapid am fost la mesaj , nu mi-a trecut prin cap sa mai fac copy si serios ca ai un nume tare greu de scris .deci sa dau si cateva explicatzii...
nu vreau sa urc in treapta intelepciunii cum cred unii , ci vreau doar sa ajut pe unnii...daca avetzi un generator cumparat de la frme folositzi doar cum e scris de ei.ca daca nu ...tre sacuratazi mai mult la el ca urmare ....facetzi un generator separat cu clor si cateva celule....in un stil sa ai destul inox intr-o celula....si sa fie cam 4 celule ..datele despre celula vor fi gata cand voi realiza eu una asa sau poate mi-o luatzi voi inainte cu testele...
CLORUL da rezultate rapide la energie consumata...de ex..daca nu ai incercat nici nu iti potzi imagina , cum merge masina, ca nici nu exista comparatzie cu soda sau bicarbonat....cu koh nu am incercat dar nici nu mai vreau....sa fac teste de ce spun altzii ...la inceput eram bucuros ca am auzit ca cu soda sau bicarbonat ramane apa curata  ...cand cu clor se murdarea si trebuia apa schimbata si clatita....asa ca am perfectionat generatorul pe baza de soda caustrica sau de bicarbonat...insa a fost bun de studii drept cobai :deadtongue: ....cu clor tre sa ai un generator sa iti permita schimbare apei si curatarea....
nu ca nu se face economie pe soda caustrica insa nu mi se pare deloc rentabil ...consum marit de energie de sfaraie alternatorul :thumbdown: si nu da putere in plus ( aici au dreptate aia de la wikipedia )ca consumi mai mult decat produci si foarte corect.....cel putzin pe generatorul meu
si am impresia ca soda caustrica face curentul sa treaca pe calea cea mai scurta cu un mare consum de curent...credetzi ce vretzi... si facetzi cum credetzi....nu conving pe nimeni dar facetzi teste daca nu credetzi...
@bpapiiro vreau sa spun ca soda caustrica consuma energie si nu prea produce,  numai asta vroiam sa zic ...restul se intelege , si nici bicarbonatul nu e mai breaz mie mi-a mers mai bine decat la soda insa ii nasol pe langa clor....
acestea is doar testele si ideile mele cine are ceva nou si bun ce a testat sa scrie il rugam insa fara sare....in electrolit...
asa a mers bine pe opelul tigra al meu si cu generatorul meu....
bafta tuturor la experimente ...sper sa va fi scos din ceatza pe unii
unii cand pun generator pe masina li se pare minune ...insa nu mai tureaza motorul si merg mai moderat iar generatorul su soda sau bicarbonat ajuta si el cu ceva pe acolo...daca masina nu e buna ajuta mai bine la ardere daca e buna nu prea are ce ajuta...in adevar se poate folosi ca aditiv si in rest nimic...insa am vazut cu clor ce se poate face...
repet daca avetzi generatoare cumparate de la firme folositzi instructiunile ca fiecare inginer stie ce face....eu sa zic am fost inginer la generatorul meu nu la a lu altul ( atentzie mare)


#1358
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007
@alin55: O sa verific conductibilitatea la cele doua solutii si rezistenta la cele doua solutii descrise de tine. parerea mea e ca voltajul e acelasi pe care il bagi. ce poate sa varieze e amperajul in functie de rezistenta solutiei. Curentul circula la fel de repede prin ambele solutii si intre doi poli tot timpul alege drumul cel mai scurt. Daca rezistenta placilor e mai mare decat reistenta electrolitului, atunci categoric curentul va ocoli placile si va pleca de la plus si va ajunge la placa minus prin electrolit avand reactie de electroliza doar pe aceste placi. Plactic, lichidul va fierbe foarte rapid.

Dar revin cu detaliile. Se pare ca am deja 2 lucruri pe care trebuie sa le fac.

#1359
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010

View Postkenterprise, on 31st March 2011, 20:45, said:

este ora 1.33 AM la mine si nu pot dezvolta subiectele dar pe scurt ma pronunt oficial impotriva si doresc mentionez  ca eu unul  nu am nici o legatura cu experimentele efectuate cu  clor, sub orice forma.
fie din apa de canal fie - mai rau -  adaugat in acest scop.
am explicat care este reactia electrochimica si se pot gasi si alte date mai bine temeinice pe internet, sau de la persoane cu calificare si experienta.
rezultatele temporare sunt amagitoare..gazul de electroliza care poate fi utilizat fara efecte secundare negative este compus din Oxigen/ Hidrogen si eventual vapori de apa.
clorul nu este o solutie de durata  si este si periculos.
ca intr-o teorie poate fi utilizat ca oxidant este o alta poveste. pe alte motoare, in alte conditii ...in alta lume...
in realitatea de zi cu zi raspunsul este NU!
poate ne explica si domnul kenterprise despre koh si despre soda caustrica pe intelesul tuturor...cum sta treaba cu electroliza pe masina a acestor produse ....ca se consuma mai multa energie decat produce...si dreptate au cei de la wikipedia....am zis si repet ...pe o masina ce  e veche si nu are arderea buna daca ii pui un generator de hho fie el si pe soda caustrica cu apa sa cu koh se va vedea cum se modifica consumul insa nu cu mult....adica il aduce la limita normalului...cat consuma cand era noua sau in  cel mai bun caz...adica daca ai un generator performant cu pwm si un efie eventual iti mai scade consumul cu un litru si ceva(asta pe masina in stare buna de functionare...)eu am realizat pe tigra o economie de 50 % cu vreo 30-35 de amperi :naughty: fara efie si fara pulse modulator...deci sa tragetzi voi concluziile.....si cat sa oxideze un capac de clor de rufe la 1 litru de apa , capac din ala mic nu mare 2-3 mililitri...
deci domnul kenter te rog exlica cu consumul de energie la soda caustrica si koh...cand am generatorul pe masina ....eu merg pe rezultate inca parca imi amintesc cum aveam frica sa nu ma intorc la electrolitul cu clor :console: ...deci ai cuvantul cand ai timp...sa revenim...
se face si hidrogen cu koh sau cu soda caustrica dar de unde o vom face cat i nevoie ?stai sa revin cu un citat de la un domn care nu minte....
   BPAPIIRO   a zis!               Referitor la clor, eu nu am folosit tot din  cauza ca trebuie sa curat regulat si operatiunea de demontare aparat  dureaza jumatate de zi cu tot cu montat. Eu de o luna folosesc pe baza  de soda caustica. Putina, chiar foarte putina la 1l de apa. Rezultatul  este o scadere cu 43% a consumului atat urban cat si extraurban. Am  facut si 1000km intr-o zi iar la 500km am mai completat cu 300ml de apa  distilata. In afara de problema cu sapunul care acum e rezolvata, nu am  avut alta problema.
si acum revin eu....eu am mers cu masina cam 25 de km si cu generatorul cu electrolit cu clor de rufe......si a trebuit sa completez cu apa cam 500 mil apa  revenind ca am facut economie de 50 % combustibil.....deci....1l apa = 1800 litri de gaz hho deci in 500 mil am produs 900 de hho...in 25 de km....avand un motor de 1.4 ce la combinat imi consuma 8.40...poate mai putzin insa cam atat ...si am facut km si in oras si inafara....acum
@BPAPIIRO eu am folosit doar ca idee cu ce am citat de tine nu ca sa imi arat inteligentza ci ca sa arat cam cum ar trebui sa mearga un generator...ca putzini stiu ca noua ne trebuie la un motor pe 1.4 cam 70 de litri gaz pe min sa functioneze numa pe apa....
las cuvantul la domnul kenterprise sa vedem sa ne explice problemele....


bpapiiro chiar te rog sa faci teste ca nu am nimic de pierdut...si clorul nu mi-a oxidat de loc inoxul sa vedem in continuare poate fac niste formule chimice si sa vad poate realizam un electrolit bun
a si am sa pun si ceva poze cu generatorul realizat de  mine ca sa vedetzi ca nu vb baliverne la o cafea asta in 2 zile maxim

Edited by alin55, 31 March 2011 - 21:42.


#1360
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007
@alin55: Pentru ca nu vreau sa te determin in niciun fel sa renunti cumva la clor, iti dau un hint: Incearca sa treci gazul hho care mai contine si vapori de clor transformati in acid clorhidric printr-un alt vas si sa barboteze acolo in solutie cu bicarbonat de sodiu. Bicarbonatul de sodiu care este ieftin si pe toate drumurile neutralizeaza acidul clorhidric. De asta cand ai ulcer medicul iti prescrie medicamente pe baza de bicarbonat de sodiu ca sa iti neutralizeze acidul clorhidric din stomac.

Deasemenea, ai modificat avansul la aprindere? daca ai o cantitate prea mare de gaz hho vezi ca vei ajunge sa distrugi vibrochenul deoarece hho se aprinde foarte repede si la temperaturi relativ scazute ce sunt atinse foarte rapid in interiorul camerei de ardere. Daca ai prea mult hho, arderea se va produce inainte de punctul maxim de compresie ceea ce va trimite pistonul inapoi sau forteaza supapele. din acest motiv nu se recomanda o reducere peste 50 maxim 60% si nici un volum mai mare de 1-1.5 litri hho per minut pentru fiecare 1000cmc ai motorului. adica, in cazul tau, in niciun caz mai mult de 2 litri / minut. Nu ai inceput sa auzi niciun tzacanit de tacheti sau un huruit de vibrochen?

Inca nu am avut timp de tema.

Deasemenea, vezi ca distrugi bateria mult mai repede daca folosesti un amperaj prea mare. Nici diodele din alternator nu vor rezista prea mult. Nu uita ca masina prin sistemele sale mai necesita amperi multicei. Verifica ce scrie pe alternator cati amperi duce maxim. Verifica si bateria. Eu am prajit weekendul trecut la amperaj mare o baterie in maxim o ora de functionare in sensul ca acum nu mai tine curent in ea nici 2 minute :D:D... asta mi-a placut :)) Oricum era veche bateria si trebuia schimbata  :D

Ah, si ca sa nu uit. In 25km consumi 500ml apa, adica la 100km ai 2 litri de apa + bateria omorata de la amperaj puternic si o reducere a consumului cu 7% mai mult decat am obtinut eu cu soda si 1,5 litri hho in 5 minute. Acum cand noul generator scoate 1 litru in 44 secunde nu stiu care o sa fie randamentul dar e una din temele pentru acasa. Asadar, verifica tu cat castigi cu 7% reducere, sa zicem 17% reducere la consum, fata de mine, :console:  cat costa 3 baterii auto pe an si pretul apei consumate in plus si ne spune daca merita sau reprezinta o solutie viabila.

Nu ma dau destept doar povestesc ce am patit pentru ca e criza si nu are sens sa plateasca si altii pentru aceleasi greseli ca ale mele.

Edited by bpapiiro, 01 April 2011 - 01:14.


#1361
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010
salutare bpapiiro
da la aprindere am facut ceva de am modificat si avansul. ai zis ceva gresit cu chestia aia cu ca reduc 17 sau 7 % combustibil....am zis peste 50 la suta si cu mai multzi amperi peste 70 %.......nu am auzit nici un tzacanit cand am folosit clor ...asta s-a intamplat cu bicarbonatul....parca auzeam niste table huruind pe sub masina nu stiu ce putea sa fie...
Ai avut dreptate cu bicarbonatul ca nu e bun la electroliza si am sa pun bicarbonat in barbotor ....mersi de informatzie....
altceva.....u nu ai cum sa stii de electroliza cu clor numai daca incerci...adica nu iti omoara bateria cum am patzit cu soda caustrica sau cu bicarbonat....eu nu as recomanda nimanui sa foloseasca soda sau bicarbonat la electroliza.
ELECTROLIZA CU CLOR....produce destul hho pt., putzina energie in comparatzie cu bicarbonat sau cu soda caustrica...si nu ai sa vezi niciodata ca iti consuma bateria atat timp cat dintr-un alternator de 100 amperi folosesti la electroliza doar 70....aici compenseaza electrolitul cu clor scoate bun hho la un consum bun si randamentul e peste ce consuma din curent
cat despre apa nu imi fac griji se gaseste peste tot...folosesc apa de ploaie sau robinet nu cumpar distilata.....deci imi convine
eu zic ca se merita celputzin pt mine....si atat timp cat am apa rece in generator adica nu in fierbere totul merge bine ...aia diferentza nu alt electrolit.....
daca mai ai vreo idee cum sa neutralizez vaporii de clor sa imi zici ...si o intrebare nu se intampla ca imi neutralizeaza din azot sau alte din gazul cu hho....mersi de ideea aia cu bicarbonatul am sa incerc si sa vad ce o sa fie sper si cred ca o sa fie bine
salutare :thumbup:


#1362
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007

View Postalin55, on 1st April 2011, 11:11, said:

salutare [b]bpapiiro
da la aprindere am facut ceva de am modificat si avansul. ai zis ceva gresit cu chestia aia cu ca reduc 17 sau 7 % combustibil....am zis peste 50 la suta si cu mai multzi amperi peste 70 %.......nu am auzit nici un tzacanit cand am folosit clor ...asta s-a intamplat cu bicarbonatul....parca auzeam niste table huruind pe sub masina nu stiu ce putea sa fie...

Salut,

am zis de 7 sau 17% in plus fata de 43% cat am scos eu economia. D-aia am zis daca merita diferenta? Eu am 43 la 12-15 amperi si tu ai 60 sa zicem la 70 amperi. Verific si solutia ta pe baza de clor cred ca zilele astea. Desfac si montez pe un Grande Punto pe benzina :)

#1363
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010
1.  Eu te-as ruga sa nu incerci cu un generator cumparat si dichisit , din motivul ca se murdareste.....asta ca sa nu ma injuri dupa aia ...daca ai la indemana un generator mai home made....merita sa incerci....mai bine incearca sa vezi cum se descompune apa cu clor ...asa in casa cu doua placutze din inox si apa si clor ...si aisa vezi ca se murdareste apa ..deci nu incerca in generatorul tau pe baza de clor plus ca nu stii cat clor sa pui in apa...adica trebuie testat
2.Eu am un castig de 60 % , dar fara efie si fara PWM deocamdata...doar ce am modificat la avans....si cam atat

bafta la teste ...clorul nu v-a face sa rugineasca inoxul sau sa il distruga insa v-a necesita curatzare si cam asta ii

#1364
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007

View Postalin55, on 1st April 2011, 19:18, said:

1.  Eu te-as ruga sa nu incerci cu un generator cumparat si dichisit , din motivul ca se murdareste.....asta ca sa nu ma injuri dupa aia ...daca ai la indemana un generator mai home made....merita sa incerci....mai bine incearca sa vezi cum se descompune apa cu clor ...asa in casa cu doua placutze din inox si apa si clor ...si aisa vezi ca se murdareste apa ..deci nu incerca in generatorul tau pe baza de clor plus ca nu stii cat clor sa pui in apa...adica trebuie testat
2.Eu am un castig de 60 % , dar fara efie si fara PWM deocamdata...doar ce am modificat la avans....si cam atat

bafta la teste ...clorul nu v-a face sa rugineasca inoxul sau sa il distruga insa v-a necesita curatzare si cam asta ii

Iata la ce concluzii am ajuns dupa o zi intreaga de teste.
1. Murdareste apa e putin spus. Am impresia ca substanta maron inchis in care se descompune clorul conduce curentul electric foarte bine.
2. Murdaria aceea se depune pe generator. Daca ai un dry cell si nu il cureti regulat problema care apare e ca se va depune pe placi, va face scurt si vei arde instalatia masinii.
3. NU poti controla un amperaj. Am plecat de la 5 amperi si in 2 ore a ajuns sa ceara 19 amperi fara sa modific electrolitul. Asta e o problema destul de maricica atunci cand vrei ca tu sa detii controlul si nu clorul.
4. daca ai o instalatie cumparata si montata undeva pe sasiul masinii ai de muncit destul pana cureti.

In conlcuzie, am dat jos clorul, si acum mai spal la generator sa curat murdaria. :(

Atentie ca se va degaja pe langa hho si gaz de clor care este foarte toxic si periculos. Si asta se intampla de la 40 grade in sus.

#1365
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
http://en.wikipedia....ki/Hypochlorite
clorul de care se vorbeste nu este ..Clor este probabil hipoclorit de sodiu ...si cu siguranta este un bun catalist pentru electroliza.
fara aplicatie serioasa in cazul unui economizor de combustibil.
gazele formate au foarte putin in comun cu oxihidrogenul despre care s-a vorbit aici.
nu neg rezultate dar cu costuri.
gazele de evacuare
distrugerea motorului
atasat este un document despre electroliza cu date precise.
electroliza "on-board",  la cerere,  pornind de la o sursa disponibila de 12-14 volti poate fi eficientizata prin diferite metode dar gazele necesare sunt Hidrogenul si eventual Oxigenul, nu altele...
administrarea gazelor poate mari eficienta combustiei si se pot obtine economii de carburant, reducerea emisiilor poluante in conditiile in care se protejeaza si motorul.
eliminarea oxigenului  ( separarea gazelor prin metode constructive sau altele ) in conditiile unui volum suficient de gaz ciu un randament electric suficient poate fi benefica pe motoarele cu sonda de oxigen.
ECU va lucra in avantajul metodei si nu contra productiv.
si de aici o anume simplitate la instalare.
in cazul unei celule cu separarea gazelor - teoretic cel putin se poate utiliza si un compus pe baza de clor ca si catalist.
instalatia este mai complexa si trebuiesc rezolvate multe alte probleme tehnice de la protectia anodului contra deteriorarii in mediul respectiv la separarea eficienta, colectarea clorului ( acum sub forma de gaz) neutralizarea / depozitarea si / sau reutilizarea acestuia ....
prea multe lucruri complicate si periculoase...
electroliza in mediu alcalin e relativ sigura deci precum ati observat nu este asa de simplu de implementat ca si economizor precum ne-am dori probabil multi din noi!
eu nu sunt ( inca  :D ) pesimist si continui sa cred ca motorul ( clasicul motor din dotare - sa zic asa)  ) poate functiona cu un  carburant compus dintr-o solutie pe baza de apa si din motive sper ca evidente conversia este de mai avantajosa decat tendinta de a se inlocui parcul auto cu vehicule electrice.
dar anumite solutii prezentate aici sunt doar experimente interesante care nu pot si nu trebuie ( din considerente de siguranta personala, de mediu etc) sa devina solutii practice.
Alin55, incearca si verifica noxele ...dar sa-i  spui omului ce ai acolo ca probabil o sa-i distrugi sonda!
si apoi te mai gandesti!

cititi cu mai atentie cam toate postarile de aici ...sunt si lucruri utile printre alte comentarii ....

Attached Files



#1366
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010
salutare
electroliza pe baza de soda caustrica, merge foarte bine in mediu urban, si daca locuiesti intr-un oras unde circula si tramvaiul, potzi sa faci si economie de combustibil si mai degraba vei circula 100% numai pe hho asta in cazul in care esti conectat la liniile de tramvai ,si beneficiezi de electricitate la maxim.Daca nu te anuntz ca nu vei face mare economie si mai mult de 1,5-2% sa nu te asteptzi asta in cel mai fericit caz.....si cu aparate performante...
HIPOCLORITUL DE SODIU spun eu si wikipedia ..ca este foarte exploziv, si mai ales cu hho de aceea iata si consumul scazut.....se v-a aduga si bicarbonat in barbotor si v-a disparea si vaporii de clor....si pe esapament se va vedea doar abur si v-a fi rezultatul unui aer proaspat ( clorul deznfecteaza :peacefingers: )...sincer nu am avut probleme cu sonda lambda sau ceva de genul asta , motorul chiar trage foarte bine si mai bine ca niciodata, mai ceva ca decand era nou.la 1500 de rotatzii are fortza ca la 2500 de rotatzii pe min.
de ceea urmatorul generator v-a fi facut pe baza de hipoclorit de clor , insa nu voi mai atasa nici o poza momentan ataez niste poze cu batranul generator
va doresc drum bun si sa scadetzi consumul la 100 % cu electroliza pe baza de soda caustrica....
bpapiiro bravo ...chiar te-ai tzinut de cuv ., si ai facut experimentul....credeam ca vb la gluma dar esti serios se vede, de aia nu ti-am dat detaii de cum devine solutzia aia la electroiza...daca folosesti un alt tip de clor substantza poate deveni neagra, asta la amperaj mare si 24 de voltzi
iata cateva poze cu generatorul ...sonda aia ce se vede in generator e o sonda de nivel de apa, asta sa nu scada sub nivelul placilor....are legatura pe un + 12 voltzi si face legatura unui releu ce culpeaza 0 pompa dintr-un rezervor care v-a reumple cu apa in generator.tot din generator pleaca un furtun care poarta hho si duce in adisie mai exact la furtunul de ralantzi....insa prima data trece prin rezervorul de apa (hho) si in caz ca is cu masina intr-o panta sa nu intre apa in admisie aceasta se revarsa in rezervor care are rol si de barbotor, iar cand nivelul apei scade in generator( pe panta , inclinat si declinat) se activeaza sonda si releul si iar se reumple nivelul in generator fara sa intre apa in admisie...
daca nu curetzi generatorul de hipoclorit de sodiu nu se va arde instalatzia masinii insa nu v-a mai funtctiona electroliza de aceea necesita curatzare, nu din alt motiv....a si folosesc dispozitivul pe un Opel tigra din 98 inmatriculat in 99 nu pe o rabla din anii 50..
a si @ bpapiiro daca studiezi electroliza vei vedea ca la electroliza odata cu cresterea temperaturii apei v-a creste si amperajul nu numai la hipoclorit de sodiu citeste bine pdf-ul lui bob boyce si vei vedea mai multe detalii, nu de alta dar esti proaspat pa subiectul de fatza si deseori mai gresesti cand afirmi cate ceva ..cum ar fi ca daca nu curetzi generatorul regulat de clor ti se arde instalatzia masinii, asta iar ii falsa ...eu am testat si se pare ca de la un anumit punct electroliza se opreste de aceea tre curatzat.....cu arsul instalatiei iar gresesti...deoarece daca se scurtcircuiteaza un fir se v-or inversa polii bateriei si v-a trebui reancarcata si se v-a arde dupa caz, o sigurantza ...dar mai degraba v-a decupla un releu si v-a trebui sa reancarci bateria......deci e bine de stiut nu ?eu afirm doar ce stiu la sigur ...nu cum cred ...bafta

Attached Files


Edited by alin55, 02 April 2011 - 20:51.


#1367
bpapiiro

bpapiiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 01.02.2007
Salut alin. Tocmai am zis mai inainte ca folosesc soda si reducerea de carburant e de 43% cu efie si de 25% fara efie. Fara efie masina are foarte multa putere. Am dat jos clorul din instalatia de aseara, insa, nu am desfacut-o ca sa o curat foarte bine inainte. Am tot trecut apa prin ea pana cand a iesit curata insa, pe anod, sigur era multa chestie d-aia neagra deoarece s-a murdarit si noua solutie. O sa vad daca o sa o desfac pentru ca nu se desface chiar asa de simplu. Plus ca sora-mea umbla cu masina asta si nu o vad pe ea sa stea toata ziua sa umble la masina si sa curete instalatia. Iar vasul cu electrolit nu are mai mult de 700ml de lichid.

Astept sa mai faca masina ceva km sa se regleze efie-ul si abia apoi o sa fac un test de consum. HHO-ul la masina asta l-am introdus inainte de filtrul de aer. E mai dificil sa dau gauri in admisie care e o tzeava metalica. Ce mi se pare curios e ca produce destul de mult HHO. :). Gazele de esapament mai miros putin a benzina. Cred de aici ca se mai poate mari debitul de hho. Filtrul decantor inca nu a strans apa deloc in el. Inseamna ca ori se evapora datorita caldurii din zona motorului, ori nu ajung vapori deloc in el deoarece mai trece gazul printr-un barbotor cu apa mai rece.

O sa va tin la curent cum merge cand o sa fac testul de consum. Atunci o sa scot si filtrul de aer sa vad daca am noroi in el. In caz ca ajung vapori ar trebui ca nisipul din filtru sa se faca noroi.

O seara frumoasa tuturor.

#1368
alin55

alin55

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 04.08.2010
salut bpapiiro
sa ma corectezi daca gresesc, voi spune in felul urmator.....BARBOTORUL(acum voi reinventa barbotorul)  e incomplet numai daca o sa pui apa in el si sa iasa de acolo pe sub apa gazele sub forma de bule de gaz.....atunci gazul nu v-a fi curatzat in intregine , insa treaba sta in felul urmator...ar trebui puse 2, respectiv mai multe gratare de metal in apa in barbotor, si acestea cu insarcinarea de a rupe gazul in mai multe partzi si al amesteca mai bine cu apa, insa eu ma gandesc sa fac un barbotor cu o elice actionata de un motor la iesirea gazului, si aceasta elice sa descompuna gazul in foarte multe partzi pt., o foarte buna curatzare si uscare a hho , pe ultima suta de metri inainte de a intra in admisie


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate