Liga I agită piața media.
Last Updated: Apr 17 2008 22:00, Started by
RODigitalum-megafanro
, Dec 11 2007 19:55
·
0
#1
Posted 11 December 2007 - 19:55
Liga I agită piața media. Dupa ce drepturile TV de transmitere a partidelor echipei nationale de fotbal a României au ajuns in portofoliul postului Antena 1, o alta ciocnire de proportii este programata sa se desfasoare in curand pe piata media.
Edited by megafanro, 11 December 2007 - 20:07. |
#2
Posted 11 December 2007 - 20:48
E clar cfa TVR-ul trebuie sa se miste repede, ca au ramas de caruta. Daca si contractul asta le scapa, pot sa vanda carul ala de transmisie unbtramodern luat acum cativa ani si sa concedieze 3 sferturi din redactia sport
|
#4
Posted 12 December 2007 - 15:01
#5
Posted 12 December 2007 - 23:27
Drepturile TV, blocate de consultant. Firma "Deloitte&Touche" a cerut doua milioane de euro pentru organizarea licitatiei pentru Liga I.
[ http://www.evz.ro/pictures/normal/17mitica_OC.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Lui Mitica Dragomir i s-a facut rau cand a vazut cat costa consultanta. Edited by megafanro, 12 December 2007 - 23:29. |
#6
Posted 13 December 2007 - 01:44
"Vor plăti peste 15 milioane!" - Nu am făcut nimic pentru că firma cu care negociasem, "Deloitte", a avut pretenții exagerate. O să căutăm pe altcineva dacă nu ne înțelegem cu ei și peste zece zile o să facem o adunare generală în care vom stabili caietul de sarcini. - Televiziunile spun că prețul cerut de cluburi, 15 milioane de euro pe an, este exagerat. - Domne, pe președinți îi doare undeva de ce zic televiziunile, ei o să ceară cât vor și cu asta-basta. - Păi, dacă nu se vor înțelege asupra valorii drepturilor, ce facem? Rămânem fără televizări din Liga I? - O să se înțeleagă, vă zic eu. Și o să obțină o sumă record, mai mult de 15 milioane pe an, eu așa cred. - Care va fi implicarea L.P.F.-ului în procesul de vânzare al drepturilor? - Nu va fi nici o implicare. Am discutat deja cu o firmă care va garanta suma cerută de cluburi și pe la sfârșitul lui aprilie, se va anunța rezultatul licitației. Sursa: http://www.gsp.ro/Me...l?a=3312/159051 Edited by megafanro, 13 December 2007 - 01:44. |
#7
Posted 13 January 2008 - 18:32
Ultima ora
Fotbal: Licitația pentru drepturile de televizare a meciurilor din Liga I va avea loc în aprilie sau mai Licitația pentru drepturile de televizare a meciurilor din Liga I la fotbal va avea loc la sfârșitul lunii aprilie sau începutul lunii mai, a declarat vineri, președintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), Dumitru Dragomir. "Până în 28 februarie lucrăm la caietul de sarcini, după aceea îl punem în discuție în Adunarea Generală, vin și conducătorii de cluburi cu propunerile lor, iar la sfârșitul lui aprilie sau începutul lui mai organizăm licitația", a declarat vineri reședintele LPF, deținătoarea drepturilor TV pentru Liga I, Dumitru Dragomir. Președintele LPF crede că suma de 50 de milioane de euro pentru următoarele trei sezoane, pe care a declarat în nenumărate rânduri că se așteaptă ca televiziunea câștigătoare să o plătească, "este acceptabilă și se justifică". Dragomir a mai spus că prețul se justifică deoarece "avem o țară cu peste 20 de milioane de locuitori. http://www.gds.ro/Ul...aprilie sau mai Sacrificăm audiența meciurilor de dragul banilor“ de Raluca Preda (453 afisari, 2008-01-10) Dumitru Dragomir se așteaptă să încaseze peste 50 milioane de euro din vânzarea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga I pe următorii trei ani. Deși încă nu s-a stabilit firma care va organiza licitația, șeful LPF spune că poartă discuții cu cele patru mari companii de consultanță și audit - Deloitte, PriceWaterhouseCoopers, Ernst&Young, KPMG –, precum și cu Acid Sport și Sportfive, firme care dețin drepturi tv de competiții sportive în alte țări. Adevărul: Ați respins oferta Deloitte pentru că a cerut două milioane de euro pentru întocmirea caietului de sarcini și organizarea licitației drepturilor tv pentru Liga I. Care va fi strategia LPF în această situație? Dumitru Dragomir: Strategia noastră este să găsim o societate mai ieftină. Nu am respins oferta Deloitte, căutăm și alte oferte. După aceea, vrem să negociem, inclusiv cu Deloitte, o sumă mai mică, pentru că nici campioana României nu ia din drepturile tv atâția bani cât ni s-a cerut. Cei de la Deloitte au crezut că s-au întâlnit șmecherii cu proștii aici și că noi chiar suntem rupți de realitate și nu pricepem nimic din chestia asta. Societatea care vine să organizeze licitația nu face mare brânză. Sigur, dacă ne aduce pe cineva care cumpără scump, îi dăm procent. - Ce procent ați fi dispus să dați? - Dacă vine cineva și ne oferă peste 60 de milioane de euro, îi dăm 2-3%. - Ce servicii ar fi trebuit să ofere Deloitte pentru 2 milioane de euro? - Să aducă o societate sau două care să cumpere cu peste 60 de milioane. Altfel, nu ne interesează. Oricum, caietul de sarcini îl putem face cu 3.000 de euro. Dar noi dorim o societate care să ne aducă cumpărători. - Consultanța financiară nu este un serviciu ieftin în România. Două milioane este o sumă rezonabilă. - Nu e prost cel care cere, e prost cel care dă, iar eu nu vreau să mă arate cu degetul și să fiu „Liga proștilor". Iar la o așa chestie, alegerea companiei care va organiza licitația, nu eu hotărăsc, ci Adunarea Generală a LPF. - Când estimați că se va finaliza licitația? - La sfârșitul lui aprilie, începutul lui mai. - Cum se va desfășura? - Licitația se va face în fața mass-media și în fața tuturor președinților sau patronilor de echipe din Liga I. Să nu mai existe discuții și speculații! - Ce sumă estimați că va fi scrisă în contract? - Cred cu tărie că va fi peste 50 de milioane pe trei ani. - Care este valoarea totală obținută din drepturile tv de către echipe în 2007? - În jur de 7-8 milioane. Toți banii au intrat în conturile echipelor. - Sunteți mulțumit de această sumă? - Am fost foarte mulțumit pentru că cel care a cumpărat nu a întârziat niciodată cu plata. Este pentru prima dată când am făcut un contract în care nu ne-a păcălit câștigătorul contractului. - Audiențele meciurilor din Liga I au scăzut de când acestea sunt transmise de Kanal D, față perioada când erau difuzate de TVR 1. Ați sacrificat audiența de dragul banilor? - O sacrificăm în continuare de dragul banilor. Noi suntem o societate privată și, dacă la cluburi ajung bani mulți, nu ne interesează restul. Cu toate că bine ar fi ca televiziunile să aibă un rating mare și o acoperire a întregii țări. Dar nu numai Kanal D a transmis meciurile din Liga I. Am avut și Antena 1, și Național TV, și Telesport. Audiența a căzut din cauza scăderii valorii fotbalului românesc, pentru că echipele noastre nu s-au mai calificat în etapele superioare ale cupelor europene și atunci a existat o cădere. În afară de asta, echipele bucureștene nu au mai dominat campionatul și a scăzut media spectatorilor și a telespectatorilor pentru echipele din Capitală. Deci nu Kanal D este de vină. Să știți că nimeni nu poate să știe care sunt meciurile importante când cumpără, că pe traseu se schimbă. Poate fi mai interesant, de exemplu, un meci între Universitatea Craiova, care este pe un loc retrogradabil, cu Poli Iași, decât un meci între echipe de pe locul 4-5. - În top 5 al meciurilor cu cele mai mari audiențe tv din turul acestui campionat lipsește Dinamo-Rapid. Mai mult, derby-urile de tradiție din toamnă au avut audiențe la jumătate față de toamna lui 2006, când erau la TVR 1. Audiența Ligii I a intrat în declin? - Echipele din București nu au mai fost pe primele locuri și atunci este normal să nu fie audiențe. Nu mai e derby-ul Steaua-Rapid, dacă una e pe locul 4 și una pe 5. - Cum vă gândiți să vindeți drepturile de difuzare: la pachet sau pe fiecare opțiune în parte? - La pachet. Eu am propus și pe opțiuni, dar nu a fost de acord Adunarea Generală a LPF. - Care sunt avantajele vânzării la pachet față de cele ale vânzării pe opțiune? - Dacă vindem pe opțiune, se vând numai trei opțiuni, iar cu restul rămânem și nu scoatem banii. - Care sunt, în opinia dvs, principalele condiții pe care ar trebui să le respecte participanții la licitație? - Una ar fi să aibă bani, a doua să fie serioși, adică să plătească, pentru că am văzut mulți cu bani care nu plătesc. De exemplu, Pro TV-ul a cumpărat drepturile de la noi și după aceea a făcut o șmecherie, a dat unei alte societăți și are și acum să ne dea 1,8 milioane de dolari. Alte condiții ar fi: o garanție a banilor pe un an de zile. Dacă rupe cumva contractul, să putem în trei luni de zile să ne facem caietul de sarcini și să putem vinde. O altă condiție este să nu fie singura care transmite, ci să fie cel puțin două-trei televiziuni care difuzează aceste jocuri. Noi suntem obligați, de către lege și de către CNA, să vindem unei societăți de televiziune. Nu putem vinde unui negustor de cartofi, de exemplu, chiar dacă are bani. - Ce va conta mai mult: cine cumpără sau valoarea contractului? - Numai valoarea sumei. Nu ne interesează cine și cum îl cheamă pe cumpărător, ne interesează valoarea sumei și garanțiile, atât! Poate să fie și de pe altă planetă, numai să ne dea garanții și bani. - Se spune că Telesport are o poziție preferențială față de alți potențiali participanți, iar în cazul în care suma oferită va fi egală cu a altui participant, Telesport va avea câștig de cauză. Este adevărat? - Da, este adevărat, dar și Telesportul trebuie să pună garanția. Cel care câștigă o licitație de 20 milioane de euro trebuie să depună o garanție în bancă pe numele nostru. Așa și Telesportul trebuie să aibă cele 20 de milioane garanție pe numele Ligii. - Credeți că Telesportul dispune de acești bani? - Nu știu, dar el are dreptul de primă opțiune. - De ce? - Pentru că așa e contractul vechi. Vreți să-l vedeți? Nu e niciun secret. Dreptul de primă opțiune, într-adevăr, îl are, dar ca să poată să rămână cu drepturile trebuie să aibă disponibili banii pe un an. - Cum comentați faptul că Antena 1 are drepturile de difuzare pentru meciurile naționalei în preliminariile Campionatului Mondial din 2010? - Bravo lor! Îl felicit pe domnul Voiculescu și pe fiica dânsului, pe care am cunoscut-o și care e foarte isteață. Eu vă spun în premieră că ei se luptă acum să ia și drepturile de televiziune în campionatul intern. Bravo lor! » Nu ne interesează cine și cum îl cheamă pe cumpărător, ne interesează valoarea sumei și garanțiile, atât! Poate să fie și de pe altă planetă.Dumitru Dragomir președintele LPF http://www.adevarul....-banilor/337380 Edited by amboomdth, 13 January 2008 - 18:56. |
#8
Posted 19 February 2008 - 23:23
Liga I, prea scumpă pentru posturile TV
Octavian Cojocaru Petrișor Obae Miercuri, 20 Februarie Prețul de 21,5 milioane de euro pentru drepturile de difuzare este considerat științifico-fantastic. Posturile de televiziune sunt interesate de difuzarea meciurilor din campionatul intern, dar consideră prea mare prețul cerut de Liga Profesionistă de Fotbal (LPF). Conform caietului de sarcini al licitației, viitorul titular al drepturilor TV ar trebui să plătească pentru un sezon cel puțin 18 milioane de euro, la care se adaugă TVA. Prețul este de trei ori mai mare față de cel plătit pentru sezonul 2007-2008. Vor, dar nu pot Drepturile de difuzare sunt deținute în prezent de Telesport, televiziunea condusă de Horațiu Nicolau. „Este o sumă foarte mare, iar cluburile trebuie să ia în calcul faptul că televiziunile comerciale nu or să-și permită să transmită meciurile“, spune Nicolau. În plus, „valoarea campionatului nu justifică prețul LPF“. Totuși, Telesport, care beneficiază de un drept de preempțiune pentru drepturile de difuzare, va uza de acesta și în cazul prețului de 21,4 milioane de euro. Kanal D difuzează în prezent opțiunile 1 și 4. „Noi suntem interesați să difuzăm în continuare meciuri, însă, în opinia mea, prețurile mi se par foarte mari“, spune Cosmin Cernat, directorul Departamentului sport. Antena 1 deține opțiunea doi. „Suma avansată de LPF este de domeniul științifico-fantastic. Vom avea o strategie în legătură cu meciurile din Liga I, în funcție de caietul de sarcini“, a declarat Cristian Crețu, director Sport Antena 1 și Antena 3. TVR 1 a fost mai reținut în declarații. „Să vedem mai întâi ce ni se oferă. Nu știu dacă LPF se referă numai la drepturile de televizare sau și la alte posibilități de revânzare a meciurilor: folosirea imaginilor pe internet, pe telefonia mobilă sau în străinătate“, spune Ioan Todan, directorul Departamentului de sport din TVR. Pro TV consideră că prețul LPF ar putea atrage rețelele payTV. „Pro TV este interesat de toate producțiile de calitate, iar Liga lui Mitică are momente când este un program bun. Este un pachet interesant, dar el trebuie să se încadreze în regulile de profitabilitate ale companiei noastre“, apreciază Costi Mocanu, director executiv Pro TV SA. „Unei stații comerciale, cu distribuție tradițională, îi este imposibil. Liga cere acești bani pentru că știe că rețelele payTV sunt interesate de fotbal. Nici acestea nu-și vor face banii, dar îi pot amortiza ca investiții în marketing“, consideră Mocanu. Dragomir: „Așa au vrut mușchii noștri“ Dumitru Dragomir, președintele LPF, susține că drepturile valorează mult mai mult decât pragul-limită de la care s-a stabilit să se înceapă licitația. „Prețul de pornire este de 18 milioane de euro (n.r. - restul până la 21,46 de milioane de euro îl reprezintă TVAul). Doritorii trebuie să cumpere și caietul de sarcini care costă 40.000 de euro. Cine vrea, cumpără. Noi nu obligăm pe nimeni. De ce 18 milioane de euro? Pentru că așa au vrut mușchii noștri, așa a stabilit Adunarea Generală. Nu e un preț exagerat. Liga I face 150 de milioane de euro pe an. Cine cumpără drepturile poate să facă orice vrea. Să le dea pe internet, în rețelele de telefonie mobilă, în sistemele payper- view, să le vândă mai departe, pe Lună și pe Soare, la dracu’, la lacu’. Nu mă interesează. Banii vor fi virați cluburilor tot pe baza grilei italiene așa cum procedăm și acum și nu s-a supărat nimeni“, ne-a declarat ieri „Corleone http://www.expres.ro...u-posturile-TV/ de aici trag concluzia ca drumul ligii este unul foarte sigur catre un operator dth si in sistem ppv........ Edited by amboomdth, 19 February 2008 - 23:44. |
#9
Posted 21 February 2008 - 14:02
Mi se pare un pic aroganta pozitia TVR vis-a-vis de pretul cerut pe televizarea meciurilor! Oare TVR inca se considera singurul, unicul pe piata si abordeaza aceasta problema delicata din pozitia de "prima-dona" (sa vedem intai ce ni se ofera?).
Mi se pare mie sau nu, insa de vreo 18 ani avem si alternative la TVR! Sigur pretul cerut de cei de la Liga este unul "piperat" si aceia care nu vor sa plateasca sa difuzeze meciuri sa stea acasa! Daca nimeni nu le ofera 18 mil. de euro per sezon , atunci licitatia se va relua la o data ulterioara cu aceleasi sume sau +/- caterva milioane de euro! Insa cine nu doreste sa plateasca 18 milioane per sezon s-ar putea trezi ca drepturile de televizare vor merge catre un sistem PPV sau un anumit DTH, care se pare ca e dispus sa ofere acei bani pentru a beneficia de aceste drepturi! Ca la acel DTH se uita unul, sau o suta de oameni e mai putin important si ar face ca lumea sa se ingramadeasca spre stadioane sau sa se aboneze la acel DTH! Kanal D prin faptul ca nu mai e interesat de drepturile tv se va pierde in mediocritate, ca in afara celor mai bune meciuri din Liga 1, nu au altceva cu ce sa iasa la inaintare, deocamdata! Deci, de acolo isi trag ei "malaiul" pe publicitate! Pro TV si Antene-le in nota obisnuita, adica "nici prea-prea, nici foarte-foarte", sau daca o fi sa le "pice" ceva la un eventual tur 2 de renegociere a meciurilor de catre eventualul castigator al licitatiei organizate de LPF, bine, daca nu, nu! Sa vedem prin aprilie ce va fi! Va iesi cum doreste dom' Mitica sau cum vor televiziunile? Un mare semn de intrebare sau o mare perioada de suspensie pentru cluburi, televiziuni si "microbisti"! |
#10
Posted 06 March 2008 - 01:42
Culisele unei mișcări care va revoluționa fotbalul nostru
Un milion de euro de club! de Cătălin Tolontan Culisele unei mișcări care va revoluționa fotbalul si televiziunea din Romania Pe cînd era președinte la Chimia Rîmnicu-Vîlcea, Dragomir a intrat în vizorul Miliției. L-au așteptat pe Dealul Negru. Avea cîteva sute de dolari la el, suficient pentru a fi condamnat penal. Cînd a văzut echipajul care-i bara drumul, Mitică a oprit mașina și a tulit-o spre tipii în uniformă. Pînă ca miliț ienii să reacționeze, el le-a întins cele cîteva hîrtii verzi: “Ce bine că v-am întîlnit! Vreau să declar că am găsit dolarii ăștia!”. A scăpat. 60 de milioane pe trei ani? Dacă episodul s-ar repeta în aprilie 2008, Dragomir ar trebui să declare două valize de bani. Pentru că el se pregătește să dea cea mai mare lovitură din istoria fotbalului si media din Romania: cluburile urmeaza sa încaseze în trei ani de contract aproximativ 60 de milioane de euro de la televiziunea care va cumpăra drepturile pentru Liga 1. Banii nu se împart egal Nu e mult. E fabulos! Săptămîna viitoare va fi făcut public caietul de sarcini. Cifrele taie respirația. Liga va porni licitația de la 18 milioane de euro pe an, în medie un milion de euro pentru fiecare club. Banii nu se vor împărți egal. “Vrem ca la finalul licitației din această primăvară un club precum Gloria Bistrița, care face treabă în campionat, să aibă garantat 1,2-1,3 milioane pe an care însemnă peste 70% din bugetul lui”, a declarat un înalt oficial al LPF. Pe ce mizează echipele În ultimul an de contract cu Telesport, firma lui Horațiu Nicolau a plătit aproape 10 milioane de dolari. Bani veniti de la Kanal D, Antena 1, National TV “si uneori din propriul buzunar al Telesport, pentru ca dealul a avut si momente in care nu si-a scos banii”, dupa marturia lui Nicolau. Ceea ce înseamnă că Liga cere acum cel puțin de două ori și jumătate mai mult, bazîndu-se pe faptul că într-o piață a consumului TV în scădere meciurile rămîn un program cu audiență garantată. Dar nu audiența și, implicit, publicitatea stau la baza cererii cluburilor. Ci altceva. “18 milioane e doar suma de pornire. Se va licita din 500.000 în 500.000 de euro, iar caietul de sarcini e estimat să coste 40.000 de euro” OFICIAL AL LIGII Licitație cu strigare, ca la tablouri Dragomir vrea licitație deschisă, cu strigare, prilej de transparență, spectacol total și demonstraț ie de forță din partea sa. Cerînd o astfel de sumă, cluburile produc o mutație. Pe o piață TV estimată în 2007 de Initiative Media la 320 de milioane de euro, cele aproximativ 20 de milioane la care se va ajunge, probabil, în licitaț ie reprezintă o sumă imposibil de achitat din publicitate de catre o televiziune comercială. Se fac calcule Ce se va întîmpla? Drepturile vor merge cu mare probabilitate către sistemul pay-tv. Fotbalul româ nesc apelează din nou la capacitatea sa de seducție în fața publicului. Cei care vor plăti vor fi, în ultimă instanță, microbiștii. E o constatare, nu o acuză la adresa cluburilor. Pur și simplu, ele aleg un sistem cu bani mulți, dar cu pînă la 500.000 de gospodării abonate. “Cam acestea sînt sumele cele mai optimiste la care ne putem gîndi”, spun cei care se pregătesc să participe la licitație. Cine sînt ei? Cel puțin trei participanți Prima ofertă a venit din partea Boom TV. “Oferim 15 milioane de euro pe an”, a spus Ligii firma de DTH. Vor intra în licitație și Sport Five, un cunoscut intermediar european de drepturi, și Realitatea Media, care își pregătește propriul canal de sport. Posturile comerciale, precum Kanal D, sînt și ele interesate și e posibil să-l delege pe Telesport să le reprezinte interesele, deși, în cazul turcilor, sumele le depășesc cu mult încasările totale de publicitate. Ar putea opta, ca și acum, pentru unul-două meciuri, care și ele vor costa însă mult mai mult. Lovitura finală a lui Dragomir Suporterii îl consideră pe Dragomir tipul greșit de erou. Descurcă reț, cinic și mereu deasupra regulilor. Pentru cluburi însă, toate acestea sînt calități. Șeful Ligii se pregă- tește să devină un personaj salvator, precum a fost pentru el însuși, acum aproape trei decenii, pe Dealul Negru. Timpul a trecut, bancnotele s-au schimbat, dar foșnetul lor e același, în aceleași mîini. Exemplul Prima TV Prima TV, unul dintre posturile cu creștere constantă și structură bună a publicului, n-a atins 20 de milioane de euro încasări totale în 2007. Totale! Interdicție pentru datornici Conform unei mai vechi decizii a Adunării Generale a Ligii, posturile din grupul Pro nu pot participa la licitație, pentru că una dintre firmele grupului se judecă de cîțiva ani cu cluburile, acuzată de către LPF că n-a plătit acestora aproximativ 1 milion de euro din drepturi TV mai vechi. “Vom pune condiția ca nici un datornic să nu poată participa direct, iar cîștigătorul să nu poată revinde către un datornic. Tocmai pentru că sumele sînt atît de mari, vrem o procedură 100% sigură”, a explicat un președinte de club, implicat în procesul de licitație. 3 milioane de euro le cere Liga televiziunilor care participă la licitație să aibă în cont. În cazul în care cîștigătorul renunță, el va pierde acești bani http://www.gsp.ro/st...club-51824.html Realitatea pregătește un canal de sport Grupul va lansa un nou post dacă va câștiga drepturile pentru Liga I. Trustul Realitatea-Cațavencu pregătește lansarea unui nou canal tematic, de sport. Potrivit informațiilor EVZ, postul ar urma să apară în toamna acestui an și depinde de câștigarea drepturilor de difuzare pentru Liga I. Pentru cumpă- rarea drepturilor, Realitatea are în vedere colaborarea și cu alți jucători de pe piața media. Liga I, decisivă Intenția grupului Realitatea-Cațavencu vine într-un moment în care Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) scoate la licitație drepturile de transmisie pentru partidele din Liga I. Prețul cerut de LPF este de 18 milioane de euro pe sezon (plus TVA), de trei ori mai mare decât costă în prezent meciurile. Sorin Enache, director general Realitatea-Cațavencu, spune că grupul este interesat de meciurile din Liga I. Totodată, Enache a declarat că Realitatea-Cațavencu va cumpăra caietul de sarcini (care costă 40.000 de euro) și că, în eventualitatea în care ar câștiga licita- ția, meciurile vor fi transmise pe un canal dedicat nou-înființat. Nu este prima încercare în zona posturilor de sport. Anul trecut, Realitatea a fost în negocieri pentru a cumpăra Telesport (actualul deținător al drepturilor TV), însă discuțiile nu au dus la niciun rezultat. Cumpărare în colaborare Realitatea nu exclude o colaborare pentru viitorul canal de sport, având în vedere prețul ridicat al Ligii I. „Am discutat împreună cu alți jucători de pe piață“, a declarat Sorin Enache, director general al grupului Realitatea-Cațavencu, fără a da însă detalii. Chiar dacă prețul pentru Liga I este ridicat, majoritatea televiziunilor sunt interesate de partide. Telesport are drept de preempțiune pentru preluarea drepturilor. Și grupul Intact pregătește lansarea unei televiziuni de sport - Arenna TV, pentru care a obținut deja licență. Liga I ar completa portofoliul Antena 1, care a câștigat anul trecut, de la Federația Română de Fotbal, drepturile de difuzare pentru meciurile echipei naționale de fotbal, pentru partidele de fotbal feminin și cele de fotbal în sală. Kanal D transmite, în prezent, op- țiunile 1 și 4 și își dorește o continuitate. Un actor-surpriză este rețeaua digitală Boom TV, care speră să-și mă- rească numărul de abonați prin cumpă rarea drepturilor pentru Liga I. Fotbalul nu este singurul sport intrat în vizorul Realitatea. „Am avut o discuție cu Cristian Gațu, președintele Federației Române de Handbal, și am înțeles că va face o licitație. În condițiile în care vom lua Liga I, iar prețul de pornire pentru meciurile de handbal este de bun-simț, suntem interesați“, a declarat Sorin Enache. Până anul viitor, meciurile din handalul românesc sunt difuzate de sport.ro, canal din portofoliul Pro TV SA. Noul canal al Realității ar intra pe o piață în care cel mai important jucător este Sport.ro, cu o audiență medie de 30.000 de telespectatori în mediul urban, urmat de Eurosport, cu 20.000 de persoane. Ratingul mediu al celorlalți jucători se zbate în marja de eroare a studiului de audiență: Telesport - 6.000-7.000 de telespectatori, Sport Klub și Sport 1 - cu aproximativ 2.000- 3.000 de persoane. PIAȚĂ Cum sunt împărțite drepturile TV Majoritatea competițiilor sportive importante sunt împărțite între posturile de pe piață. Telesport deține drepturile pentru Liga I până în vară, dar cele mai importante meciuri le-a revândut către alte posturi. Marile campionate de fotbal din lume sunt disponibile pe canalele autohtone, unele cu audiențe modeste însă. Telesport: Liga I (partidele sunt revândute după cum urmează: opțiunile 1 și 4 - Kanal D, 2 - Antena 1, 3 și 5 - Național TV, 6 - TVR 1) Cupa Davis, Cupa Italiei, UEFA (următoarele opțiuni, după Pro TV, până la faza semifinalelor), Grand Prix-urile de atletism, cupele mondiale de gimnastică și natație, campionatul intern de baschet. Sport.ro: Divizia B (4 meciuri), UEFA Champions League, handbal intern, meciurile naționalei României de handbal (până în 2009), Cupa UEFA (deține primele două opțiuni începând cu faza sferturilor de finală), Cupa Angliei, Campionatele din Argentina și Brazilia, campionatele de handbal din Germania și Spania, meciurile pentru titlurile mondiale de box, wrestling, Masters Series (10 turnee de tenis), Turneul de la Wimbledon. Sport Klub: Campionatul de fotbal din Germania Boom TV: Campionatele de fotbal din Spania și Italia Sport 1: Campionatul portughez, Liga a II-a din Anglia, Cupa Germaniei, campionatul olandez <a href="http://www.evenimentulzilei.ro/articole/de...canal-de-sport/" target="_blank">http://www.evenimentulzilei.ro/articole/de...canal-de-sport/</a> de la un canal pana la un dth este cale luuunnngaaa...... oricum ar fi se vor creea destul de multe aliante...pt a castiga drepturile... Edited by amboomdth, 06 March 2008 - 01:46. |
|
#11
Posted 07 March 2008 - 08:59
piata aia de sport e INCOMPLETA :
1.sportklub are si franta 2.eurosport 2 unde e in afacerea asta ? |
#12
Posted 19 March 2008 - 11:28
Incredibila licitație. În ordinea numerelor de pe tricou, s-au aliniat Boom TV, Realitatea și Kanal D. Mai e o săptămînă pentru alte înscrieri. Licitația va avea loc luni, 31 martie, și va curge sânge. 10 milioane de euro pe an s-ar putea să coste opțiunea întîi, dacă ea va ajunge la un post comercial Participarea te seacă Fiecare post care se prezintă va aduce cu el trei scrisori de garanție bancară. Prima, în valoare de 3,6 milioane de euro, va rămîne zălog de execuție a contractului, timp de trei ani. A doua valorează 54 de milioane de euro, iar a treia conține diferența pînă la cît se gîndește fiecare stație să liciteze. Sumele sunt fără T.V.A., dacă asta mai are vreo importanță. De fapt are, pentru că aranjamentele bancare plus caietul de sarcini ridică doar efortul de participare la aproape 200.000 de euro! Ceea ce e doar începutul pentru cîștigător, care va pune pe masă cel puțin 18 milioane pe sezon. Miza uriașă Ce se cumpără de banii ăștia? Nu o bancă, nu un cîmp petrolier, ci un produs TV garantat: meciuri de fotbal din campionatul românesc. Aceleași meciuri care au ridicat Kanal D, post care a ajuns să facă 9 puncte de audiență cu Steaua - Urziceni, de 10 ori mai mult decît media sa. Iată miza! 80 de milioane de euro va fi investiția minimă totală a unui post D.T.H. care vrea să transmită meciurile pe satelit, contra unui abonament Ce face Telesport? Nu se știe încă dacă Telesport, care deține acum drepturile, va participa. Firma are oricum drept de preemțiune, cîștigă la ofertă egală, dar pentru Horațiu Nicolau contractul a fost chinuitor. “A fost singurul deținător de pînă acum care ne-a plătit totul la zi, împrumutîndu-se la bancă”, spun cluburile. Nu e însă loc pentru lacrimi. Dragomir vrea bani, președinții vor bani și îi lasă reci orice argumente colaterale. “În Spania, cînd drepturile au fost luate de noul deținător, doar 3% din populație le vedea la început. Lucrurile se reglează în timp”, parează ei acuzele de lăcomie versus interes public. Se licitează și Champions League Lupta va fi acutizată de încă o licitație. Pînă în data de 25 martie, U.E.F.A. așteaptă ofertele pentru Champions League, începînd cu sezonul 2009 - 2010. Televiziunile românești concurează și pe frontul de Vest. [ http://www.tolo.ro/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cine pierde se va repezi pe Liga lui Dragomir. "Team" le-a făcut deja prezentarea. “Priviți, ProTV a scăzut în audiență în ultimii ani, dar meciurile din Champions League, nu!”, le-a arătat U.E.F.A. stațiilor pe un șir de slideuri spectaculoase. Fotbalul de azi se joacă în "Power Point", iar de tras se trage cu zerouri. Sursa: http://www.tolo.ro/2...bila-licitatie/ Edited by megafanro, 19 March 2008 - 11:33. |
#13
Posted 30 March 2008 - 21:48
Licitatia pentru Liga I, 100 mil. euro
31 martie 2008 de Sorina Iordan, Doru Gheorghiu - 6 vizualizari Liga Profesionista de Fotbal (LPF) estimeaza ca licitatia pentru drepturile de televizare a meciurilor de fotbal din Liga I, ce are loc astazi, la sediul LPF, se va ridica pana la suma de 100 milioane de euro, potrivit unei declaratii facute pentru Business Standard de Catalin Ciubota, unul dintre avocatii care s-au ocupat de aceasta licitatie si, de asemenea, unul dintre avocatii lui Gigi Becali. Tot el spune ca a fost placut surprins de faptul ca cei trei concurenti care s-au inscris la licitatie, respectiv Realitatea Media, impreuna cu Telesport, Kanal D si Antena 1, si cu operatorul de cablu RCS&RDS, au indeplinit la superaltiv conditiile impuse de Liga. Realitatea Media participa la licitatie impreuna cu Telesport, in urma recentului anunt facut de Realitatea-Catavencu, potrivit caruia grupul media a achizitionat postul Telesport de la omul de afaceri Horatiu Nicolau. Posturile care s-au inscris la licitatie au cumparat un caiet de sarcini contra sumei de 40.000 de euro si au fost obligate sa depuna scrisori de garantie bancara pentru suma de 54 milioane de euro, cat ar insemna suma de plecare la licitatia de achizitionare a drepturilor pentru trei sezoane, cu o esalonare de 18 milioane de euro pe an. In ceea ce priveste Liga Campionilor, platforma Boom a achizitionat drepturile de televizare pentru Pachetul B, incepand cu sezonul 2009-2010. Potrivit unor surse din piata, achizitia acestui pachet de drepturi i-ar fi determinat pe reprezentantii Boom sa se retraga din cursa pentru drepturile de televizare a Ligii I. Pentru Pachetul A din cadrul Ligii Campionilor au ramas in competitie posturile Pro TV, Kanal D, Antena 1 si Realitatea TV. Platforma Boom detine, la capitolul programe sportive, un post propriu, numit Boom Sport One. De asemenea, Boom are un pachet de programe sportive numit Boom Sport, care include posturile Extreme Sports, Sport Klub si Telesport. http://www.standard...._mil__euro.html |
#14
Posted 17 April 2008 - 22:00
Liga I ascute lupta pe cablu. Câștigarea drepturilor de difuzare pentru Liga I de către consorțiul Antena 1-R.C.S.&R.D.S. are efecte și în ce privește prețurile celorlalți operatori. În timp ce R.C.S.&R.D.S. a început să promoveze o ofertă de 21 de lei și anunță meciurile din Liga I, principalul competitor, U.P.C., a lansat un pachet promoțional pentru clienții fideli: 22 de lei la cel puțin doi ani de contract. R.C.S. anunță meciurile.
21 sau 22?
Edited by megafanro, 17 April 2008 - 22:07. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users