Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consumul in bord VS consumul la p...

PC-ul nu booteaza

Coada dronei de lupta Fioroasa

Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...
 Radio Aftermarket Golf 5

Renault Kadjar serie motor neconf...

Anulare Planului Urbanistic Zonal...

Flicker expunere drona noua
 Corectare barem Tudor Vianu

Dji mini 4 pro si limita de inalt...

Masinile cu volan pe dreapta - de...

Harta - apa minerala naturala
 Recomandari forum Softpedia pentr...

Este TeamViewer o aplicatie cu cr...

RCS-RDS devine Digi Romania

Problema monitor
 

Vodafone Group - Strategie de Piata!

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
Niciun răspuns pentru acest subiect

#1
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 9.062
  • Înscris: 26.11.2001
O problema la marii operatori vestici este mentinerea valorii ARPU (Average Revenue Per User) la un nivel constant sau crescator, pentru ca asa o cer shareholder-ii.

Daca pana la inceputul anului trecut acest nivel ARPU se mentinea constant sau crescator depinzand de tara, prin compensarea numarului celor care renuntau la serviciile mobile cu cei care se abonau, aflati in continua crestere si prin cresterea traficului unora din clienti iata ca anul 2001 a prevestit sfarsitul perioadei "usoare" din telecomunicatiile mobile.
Numarul de noi useri s-a redus drastic, in acelasi timp multi renuntand sau facturile lor scazand in cuantum, astfel temutul ARPU dadea semne si el de scadere pronuntata.

Am sa va prezint mai jos principale masuri luate de board-ul director al Vodafone Group pentru a minimiza pierderile.

1. S-a depus un mai mare efort in atragerea si in special retinerea marilor consumatori de "trafic".
2. Clientii mari consumatori de Pre-Paid (kartela) au fost atrasi in serviciul Post-Paid (abonament).
3. Clientii nesemnificativi Pre-Paid au fost descurajati in a mai ramane in retea, lipsa oferte, timp mai mic de incarcare cartele, etc.
4. Potentialii clienti de Pre-Paid au fost descurajati in a alege acest serviciu la Vodafone, nu s-au mai subventionat telefoanele (acum 112Euro - inainte 28Euro), SIM Pre-Paid scump la cumparare.

In urma masurilor de mai sus s-a redus considerabil bugetul companiei necesar atragerii unor noi clienti. O comparatie pe 6 luni, pana la 30 Septembrie 2001 cu acceasi perioada in anul 2000, a relevat faptul ca economiile la bugetul companiei au fost de pana la 21% in UK, 57% in Germania si cca. 25% in Italia.

Nivelul ARPU a ramas astfel constant si in anul 2001, ceva in jurul  a 720EURO, pentru pietele Vodafone exceptand Malta si Ungaria care strica calculul.

La o privire mai atenta a pietei din Mare Britanie si Germania, cele mai mari ale companiei, se observa ca totusi ARPU a scazut in ultimul an, la o comparatie facuta pe ultimele 11 luni, pana inSeptembrie 2001, respectiv 2000, avem urmatoarele cifre:
Vodafone UK - 855EURO  fata de 880EURO
Vodafone Germany (D2) - 586EURO  fata de 611EURO.

In concluzie vin vremuri grele pentru operatorii mobili si daca acestia nu vor putea sa-si creasca veniturile pe o baza relativ constanta de useri prin servicii cu valoare adaugata VAS (Value Added Services) este pus in discutie inclusiv viitorul telefoniei 3G.



Despre ce este VAS alta data.


Greets,
Speedo

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate