Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?
 Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 

Olympus E3

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#73
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Tot nu am inteles de ce pun aia acelasi numar de biti la iesire, daca se comprima gradatiile. Cat de mult se "comprima"? Poti da o estimare cati biti se "pierd" intre formatul APS=C si 4:3?
Oricum, la rezolutie nu se ia in considerare suprafata ci dimensiunea diagonala a obiectivului, ca de, sunt linii pe milimetru, nu pe milimetru patrat.
Iar despre valorile alea limita de pl/mm... and or pune pe aparate senzori de 30-40MP mai vorbim.
Ca exista ceva mai mult zgomot, da, am si dat o evaluare grosiera cantitativa mai sus. Zgomotul cu 1/2 de treapta in plus duce la o lipsa de tonuri in partea inferioara a luminozitatii (negrul) tradusa poate prin DR mai redus. Asta nu este o "compresie" ci o "limitare" - tehnic vorbind sunt 2 lucruri diferite.
Ca exista diferente in partea superioara a expunerii (alb) - da, dar tin de tehnologia senzorului mai mult, nu de zgomot. Acolo incepe sa se faca simtuta ceva compresie 0 trdusa prin panta variabla a graficului de mai jos. Dar dupa cum vezi Canon si Nikon au o compresie si mai mare pentru a atinge catava stopuri in plus in domeniul superior.
Dar ca sa nu mai vorbim aiurea, uite comparatia DR facuta de cineva care stie ce face E510 contra K10D, D40X si 400D (pt E3 nu am gasit inca):
http://www.dpreview....e510/page19.asp

[ http://a.img-dpreview.com/reviews/olympuse510/samples/DR/drcomp.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu zic ca nu exista diferente, doar ca diferentele nu sunt atat de catastrofale cum ai zis tu prima oara. Atata tot...

Edited by SuperDuper, 04 December 2007 - 13:36.


#74
sorin79

sorin79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 13.01.2007
e exact invers. comprimat e cind panta e abrupta ca la pentax, de aia are DR mai mic
Attached File  2007_12_04_135200.jpg   21.28K   37 downloads
in rest ce vorbiti voi nu are sens. dimensiunea senzorului nu afecteaza lumina incidenta, iar faptul ca un senzor mic are nevoie de gain mai mare pt bezna e cu totul altceva. acum o sa fac si eu ca restul care v-au zis ca e gresit.

Edited by sorin79, 04 December 2007 - 14:09.


#75
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Doua observatii:

In primul rand, daca purtam o discutie,  cititi cu atentie postul meu anterior, unde am explicat destul de clar limitarile impuse de un format mai mic pt. DR, zgomot, gradatii, etc.....in primul rand pt. gradatii !
Limitarile sunt in primul rand de natura optica - interferenta, dispersie si difractie, apoi fotoziti mici, semnal slab si filtrare/amplificare puternica.

In al doilea rand, iar recomand atentie marita, de data asta si la citirea altor texte, ca de ex. chiar cel citat mai sus, respectiv graficul de pe dpreview, vis-a-vis de DR.
La o privire mai atenta in susul si josul testului, se observa pana la urma ca era un test de DR salvat in JPEG din camera !!!!! :)

Din RAW, cam toate camerele au DR sensibil mai mare, inclusiv K10D, si inclusiv la Oly....

Diferenta f. mare pe care o vad insa intre gradatiile mult reduse la OLY si aproape acceptabil de naturale la K10D, se datoreaza probabil nu doar convertorului A/D pe 22 de biti, dar si unei alte calibrari si a unor alte praguri  pt. esantionarea, conversia  si salvarea informatiei digitale finale - chiar daca pe numai 12 biti in final, este esantionata probabil cu alte praguri de departajare mai bine alese, cu alt contrast intre ele, etc....cert este ca diferenta se vede clar, si daca tot dam ex. dpreview, la camerele Oly deja testate, se vede f. clar la ce ma refer, ba chiar se atrage atentia in text asupra problemei destul de mari !

De ex., uite chiar un test facut pt jpeg, jpeg la care era acuzat mai devreme K10D cum ca ar fi prea contrast si cu DR mic ! si f asemanator cu Oly....
Ei bine, daca e asa de rau, cum de in imagini, chiar jpeg din camera, apare cu muuuult mai bine decat Oly ? :)
  NF on si off  pt. a nu fi discutii.
Atentie de ex. la agrafe, la halul in care sunt arse la Oly.
"Whatever setting you use with the E-510, however, you're still going to see that harsh higlight clipping - the K10D deals with the 'roll off' in a far more appealing way " !

http://www.dpreview....e510/page25.asp

Si la RAW de asemenea, " There is still noticeable clipping of the highlights"....

http://www.dpreview....e510/page26.asp

Cand o sa apara si la E3 testul mai vorbim, ar fi cazul sa fie ceva imbunatatiri....

Eu consider ca de la o suprafata de 2,25 ori mai mica decat ff ( DX) la una de 4 ori mai mica (3/4 Oly) este o diferenta importanta, mai ales avand in vedere ca si ff Leica este destul de mic.

Daca insa cineva considera ca nu este asa de importanta diferenta, uitandu-se pe acea comparatie de senzori - de unde formatul DX de fapt chiar lipseste ca si APS-H de altfel....atunci inseamna ca in conditiile in care cei de la OLY au obtinut rezultate clar mai proaste decat Pentax, cei de la Oly trebuie sa-si faca chestia aia japoneza care presupune deplasarea unui sabiute prin stomac, Hara-kiri sau seppuku dupa cat de mari maestrii se credeau....:)

Edited by loock, 04 December 2007 - 20:33.


#76
ledongreen

ledongreen

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,048
  • Înscris: 24.07.2007
Din cate stiu eu, Oly nu foloseste sensori facuti in japonia precum cele marci pomenite in comparatie, ci foloseste sensori produsi de kodak, care nu prea apeleaza la "ingineri cu ochi migdalati".

  Putin pe langa subiect : Cred ca am gasit in sfarsit aparatul cu cel mai bun DR din cate exista acum pe piata si asta nu se datoreaza vreunui numar astronomic de biti de conversie in nu stiu ce procesor minune !   Sensorul CCD cu cel mai bun DR este cel din Fuji S5 Pro, stiti voi, body-ul lui D200 de la Nikon.

  In urmatoarele zile, sper sa pot face o comparatie intre S5 Pro si K10D la dinamica, tare sunt curios, ca  mie nu-mi plac graficele lu' Phil, dupa care te dau pe spate unii de pe aici. (Fara suparare  :peacefingers: )

  Uitandu-ma la obiectivele Nikon, gasesti o groaza, dar la preturi....Brrrrrr ...

#77
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Well, senzorul ala de la fuji nu jocaca "cinstit" - are 2 fotodide de dimensiuni diferite pe un pixel - este recunoscut ca are DR-ul cel mai mare, aparatul respectiv avand un singur neajuns - pretul!
Oricum, Diferenta aia intre "suprafete" cum ii place lui look sa compare constant de la 2.25 la 4 insemna numai 0.5 trepte in tehnica foto iar de la 1 la 2.25 sunt 1.5 trepte!!!. Nu sunt eu de vina ca fotografii au ales sa folosesca treptele intr-o scara neliniara - exponentiala (dublare a suprafetei la fiecare trapta).

#78
anakin28

anakin28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,268
  • Înscris: 23.08.2007

View Postledongreen, on Dec 4 2007, 21:53, said:

Din cate stiu eu, Oly nu foloseste sensori facuti in japonia precum cele marci pomenite in comparatie, ci foloseste sensori produsi de kodak, care nu prea apeleaza la "ingineri cu ochi migdalati".

  Putin pe langa subiect : Cred ca am gasit in sfarsit aparatul cu cel mai bun DR din cate exista acum pe piata si asta nu se datoreaza vreunui numar astronomic de biti de conversie in nu stiu ce procesor minune !   Sensorul CCD cu cel mai bun DR este cel din Fuji S5 Pro, stiti voi, body-ul lui D200 de la Nikon.

  In urmatoarele zile, sper sa pot face o comparatie intre S5 Pro si K10D la dinamica, tare sunt curios, ca  mie nu-mi plac graficele lu' Phil, dupa care te dau pe spate unii de pe aici. (Fara suparare  :peacefingers: )

  Uitandu-ma la obiectivele Nikon, gasesti o groaza, dar la preturi....Brrrrrr ...
Olympus foloseste senzori Panasonic; Matsushita ca sa fim mai exacti!!
In rest multa lume vorbeste despre sistemul  celor de la Olympus dar putina lume il cunoaste. Nu vreau sa starnesc alte discutii si nici nu sustin ca formatul 4/3 ar fi cel mai performant. Eu lucrez pentru Olympus Romania la departamentul de service si stiu destule depre acest sistem. Nu sunt atasat de el in mod deosebit dar in decursul celor 4 ani petrecuti printre DSLR-urile Oly am ajuns sa le apreciez pentru unele lucruri si am ajuns sa le cunosc limitele in privinta altor lucruri.
Am sa revin si cu alte posturi despre acest subiect. Pentru moment as vrea sa corectez un lucru care s-a afirmat destul de des in acest topic pe care-l urmaresc cu mare interes ( mai ales ca azi 04.12.2007 am facut primele fotografii cu primele aparate E-3 venite in tara ). Senzorul de la Oly NU ARE FACTOR DE CROP. Senzorul nu face niciun fel de crop din rezolutia obiectivului. Obiectivele Zuiko sunt proiectate special pentru senzorul 4/3 si respecta principiul full frame. Asta nu inseamna ca acest format l-a apucat pe Dumnezeu de picior. Parerea mea este ca ar trebui sa priviti lucrurile fara patima si cu mult obiectivism. Atentie la segmentul caruia i se adreseaza Oly. S-a putea sa gasiti acolo niste raspunsuri.
Cu respect!!

#79
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Si acum carcotasii: daca folosesti obiective legacy cu adaptor (4/3 body - OM lens de exemplu) senzorul e considerat ca fiind cu factor de crop... luand lens-ul facut pt 35 mm ca referinta. :D

#80
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007

View PostSuperDuper, on Dec 4 2007, 23:40, said:

Well, senzorul ala de la fuji nu jocaca "cinstit" - are 2 fotodide de dimensiuni diferite pe un pixel - este recunoscut ca are DR-ul cel mai mare, aparatul respectiv avand un singur neajuns - pretul!
Oricum, Diferenta aia intre "suprafete" cum ii place lui look sa compare constant de la 2.25 la 4 insemna numai 0.5 trepte in tehnica foto iar de la 1 la 2.25 sunt 1.5 trepte!!!. Nu sunt eu de vina ca fotografii au ales sa folosesca treptele intr-o scara neliniara - exponentiala (dublare a suprafetei la fiecare trapta).

  Ca are doi "fotoziti", un termen ce defineste elementul foto-sensibil din structura sensorului, dupa exprimarea lu' herr luck, nu are ce sa fie rau, eu cred ca joaca foarte "cinstit", anii de experienta in pelicula argentica, isi spun cuvantul.

  Si lucrul foarte interesant, desi recunoscut cu cel mai bun DR, sensorul este APS-C !!! :naughty:

Cat despre pret, eu cred ca va scadea, conform trendului urmat de fiecare model aparut pe piata, mai ales ca a aparut D300-le. Problema este alta, pentru cei care au deja un sistem si vor sa treaca la altul, plus pretul destul de mare al obiectivelor Nikon ! :mellow:

Attached Files


Edited by digioptic, 05 December 2007 - 09:50.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate