Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 

PFA - mai multe intrebari

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
salutari,

M-am apucat de imediat 2 luni sa trec si eu in legalitate si am ales forma PFA, SRL fiind prea mult pentru mine (cel putin pt inceput). La sfarsitul saptamanii trecute am depus la finante declaratia de inregistrare pentru persoanele fizice care desfasoarea blablabla (e lunga) (pe scurt, formularul 070, in caz ca e ceva general si nu specific clujului), si mi-au spus sa ma intorc dupa nu mai stiu ce, in doua saptamani.
Problema mea este ca clientul asteapta (si eu la fel :D) de 2 saptamani sa imi trimita plata la ce am lucrat pina acuma, iar eu nu m-as apuca de partea a doua a problemei pina nu imi imtra banii, ca sa nu i-au teapa (mentionez ca sunt freelancer, si produc soft). Deci suntem cam blocati de o vreme din cauza hartogariei din .ro.
Ce am pina acuma:
- autorizatia, de la primarie
- certificat de inregistrare (ridicat de la ONRC; dar in coltu din stanga sus scrie ministerul justitiei, mare, si in partea din dreapta sus, ceva mai mic, ceva cu ONRC. ma rog); asta contine un Cod Unic De Inregistrare (8 cifre), sediul, si activitatea pricipala. mai are si un numar de ordine in registrul comertului (F 2 cifre/ 3 cifre/ data)
Din pacate nu imi mai aduc aminte ce urmeaza sa primesc peste 2 saptamani de la finante dar banuiesc ca voi stiti.
Mentionez ca am optat pentru impozitare in mod real, sau cum s-o fi numind, si am inteles ca trebuie sa imi tin eu contabilitatea. Mi s-a spus de la finante (dintr-un birou, o oarecare tanti; deci nu de la ghisee) ca trebuie sa citesc si sa pun in aplicare:
- ordinul 1040/2004 ceva cu evidente contabile (cica numele e destul de lung dar sa caut pe google. o sa caut)
- de la mfinante.ro->anaf->legislatie->codul fiscal->titlul III cap II articolele 48 si 155
- 1) mai trebuie sa citesc ceva ca sa pot tine contabilitatea cum trebuie?

Din cate imi aduc eu aminte, nu am bifat niciunde ca vreau sa fiu platitor de TVA. Sper ca asta inseamna ca nu vreau sa fiu si ca nu imi trebuie ceva declaratie speciala. Daca totusi trebuie, ce anume si unde? (pe o singura declaratie, cred ca aia cu impozitarea, era ceva bifa cu tva, dar n-am bifat-o)

- 2) cu actele ce le am acuma (mentionate mai sus), pot sa imi fac stampila si sa incasez plata de la client? (adica sa emit chitanta, si eventual factura, daca trebuie)
- 3) cont in banca pot sa imi deschid? ca sa aibe omu unde sa vireze bani, nu de alta
- 4) dupa ce imi trimite banii (transfer bancar, sau western union, sau alte modalitati de tranfer de bani din strainatate), in general, cum o sa procedez la scrierea chitantei/facturii? trebuie sa mentionez undeva ceva numar de extras de cont, sau mai stiu eu ce? adica, cum fac legatura dintre banii care au intrat in cont, i-am scos prin WU/etc si serviciul sau produsul soft facut.

- 5) dupa ce imi intra banii (in general, nu doar astia care ii astept acuma) banii ai cui sunt? ai PFA sau ai mei? ca la firme de ex, banii sunt ai firmei si nu te poti atinge de ei, decat prin dividente, si aia numa dupa 1 an de activitate parca (asa am inteles de la maica-mea). Deci practic, vorba lu maica-mea: pot sa cumpar paine din banii intrati pe PFA sau nu?
daca nu, cum scot bani din pfa? ca doar tre sa traiesc si eu din ceva. stiu ca pot sa fac unele plati sa imi intre la negru :D dar sa zicem ca vreau sa fac totu legal, ca doar de aia mi-am facut pfa-u.

- 6) trebuie sa mai depun ceva declaratii? la somaj, pensii, cas, mediu si mai stiu eu ce? daca da, care si unde?

- 7) as vrea cumva sa vorbesc cu un om competent in problemele astea: adica cineva care stie tot legat de PFA (legi, contabilitate, si ce o mai fi pe acolo) cat si pe partea de informatica, in sensul in care stie o licenta soft cumparata de mine unde intra la cheltuieli, daca intra, un PC/laptop/alt device cumparat, la intrari: cum si ce se face cu veniturile din reclame, affiliati, etc. deci cineva care sa cunoasca si partea asta :)
Problema este ca nu stiu ce imi trebuie. ce este suficient: contabil, avocat, jurist, etc? sau poate am nevoie de 2 oameni si nu de 1 (ma gandesc eu: un contabil si un jurist)? habar n-am. de aia intreb: de ce anume am nevoie care ma poate lamuri de la A la Z cum functionez pe partea de juridic/fiscal ca sa nu am probleme si/sau amenzi. eventual o firma de consultanta specializata in asa ceva. oare exista?

- 8.) eventual exista ceva firma la care pot sa pasez toate chestiile astea, sa se ocupe de toate aspectele legate de contabilitate/legislatie/etc ca eu sa pot sta linistit cu programarea mea? :D ca sincer nu imi surade ideea sa tin contabilitatea, chiar daca in cazul meu asta inseamna 1-2 facturi/chitante emise lunar, cel putin la inceput; si doar 1-2-3 produse; nimic tva, deci practic, destul de simpla. si mai mult, nu imi surade ideea sa ma abonez la nu stiu ce reviste de specialitate, sa urmaresc legile cum se schimba, ca sa imi dau seama (pe baza a ce, nu stiu, ca facultate de profil n-am facut) daca nu cumva s-a trezit guvernu ca ar fi bine ca pfa sa plateasca nu stiu ce, sau sa depuna nu stiu ce sau alte rahaturi de genu. decat sa-mi pierd 2-3 ore pe zi cu asta, mai bine platesc la o firma 2-3 milioane pe luna si gata.

- 9) in buletin am adresa de la socrii (anu asta mi-am schimbat buletinul si eu ca sa pot sa imi fac pfa-ul); sediul l-am pus tot acolo, dar eu stau in chirie. ma gandesc eu ca controalele o sa se faca la sediu, deci, ce pot face eu in acest sens? Controlul se anunta din timp? (deci o sa am vreme sa imi mut actele, un dosar, si echipamentul, probabil un laptop ina vine controlul si totul sa para in regula?). Ce se intamapla daca apare un control neanuntat? Care sunt sansele sa fiu controlat anul asta si de catre cine? (eventual si aproximativ cand :D )
nu mi-a pus sediul la locatia unde stau in chirie, pentru ca ea se schimba, plus ca pina la anu vreau cumva sa imi iau un apartament si abia atunci sa schimb sediul, altfel riscand sa il schimb de 2-3 ori (credit din banca pe venituri din pfa: vedeti vreo problema aici? (asta e unul din motivele principale pentru care am ales ipozitarea in sistem real ;) ))

-------

Asta-i varza din capul meu :) Daca stiti cumva unde sa ma duc, la cine sa apelez ca sa aflu raspunsurile la intebariel de mai sus si eventual altele care mi-or mai veni in minte pe aprcurs, eu as fi multumit.

nota: eu sunt in cluj-napoca in caz ca conteaza

Multumesc, si sper ca nu v-am incurcat si pe voi. daca aveti nevoie de mai multe informatii ca sa ma puteti ajuta, intrebati

#2
Raynor152

Raynor152

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 329
  • Înscris: 04.01.2007
http://www.conta.ro/...hp?showforum=15 --- arie forum  .ro legata numai de PFA

Numai in Romania se poate intampla sa vrei sa fi legal si sa platesti impozit si sa nu sti cum :))

Am si eu o varza la fel de mare in cap, in legatura cu PFA / prestare servicii / ce insemna sa fi "legal" in .ro etc... :D asa ca astept raspunsuri si lamuriri ^_^

#3
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003
4) Factura o emiti in mod normal inainte sa-ti trimita clientul banii, nu ti se pare logic? :-) Factura e documentul prin care ii ceri clientului banii, iar chitanta (sau OP-ul) e documentul prin care declari ca ai primit banii..

5) Chiar daca primesti banii peintr-un cont bancar deschis pe PFA, poti sa-i scoti oricand tu (ca titular), respectand conditiile impuse de banca - de ex. mai demult (probabil au renuntat intre timp) BCR-ul iti permitea sa retragi bani din contul de PFA doar folosind un carnet de cec-uri, care trebuia cumparat de la ei. stampilat si completat cu mare grija :) si la care trebuia sa treci si scopul retragerii (putea fi si "cheltuieli diverse") ...

 ciuly, on Apr 16 2007, 16:32, said:

- 6) trebuie sa mai depun ceva declaratii? la somaj, pensii, cas, mediu si mai stiu eu ce? daca da, care si unde?
Pana nu demult, doar contributia CAS era obligatorie (6,5% + 2% fond de concedii sau cum se cheama)...  

 ciuly, on Apr 16 2007, 16:32, said:

Problema este ca nu stiu ce imi trebuie. ce este suficient: contabil, avocat, jurist, etc? sau poate am nevoie de 2 oameni si nu de 1 (ma gandesc eu: un contabil si un jurist)? habar n-am. de aia intreb: de ce anume am nevoie care ma poate lamuri de la A la Z cum functionez pe partea de juridic/fiscal ca sa nu am probleme si/sau amenzi. eventual o firma de consultanta specializata in asa ceva. oare exista?
Pentru un PFA e suficient sa gasesti o cunostiinta care sa fie contabil autorizat si sa te sfatuiasca ce trebuie sa faci, nu e complicat...  

 ciuly, on Apr 16 2007, 16:32, said:

- 8.) eventual exista ceva firma la care pot sa pasez toate chestiile astea, sa se ocupe de toate aspectele legate de contabilitate/legislatie/etc ca eu sa pot sta linistit cu programarea mea? :D ca sincer nu imi surade ideea sa tin contabilitatea, chiar daca in cazul meu asta inseamna 1-2 facturi/chitante emise lunar, cel putin la inceput; si doar 1-2-3 produse; ... decat sa-mi pierd 2-3 ore pe zi cu asta, mai bine platesc la o firma 2-3 milioane pe luna si gata.
Daca ai bani de dat, se poate...:-) Trebuie sa completezi doar un registru de incasari/plati facut in Excel, odata la sfarsitul anului - mai mult de 2-3 ore per an nu  poate sa-ti ia, daca iti tii toate facturile in ordine, plus drumurile de rigoare pe la finante, CAS etc. ...

 ciuly, on Apr 16 2007, 16:32, said:

- 9) in buletin am adresa de la socrii (anu asta mi-am schimbat buletinul si eu ca sa pot sa imi fac pfa-ul); sediul l-am pus tot acolo, dar eu stau in chirie. ma gandesc eu ca controalele o sa se faca la sediu, deci, ce pot face eu in acest sens? Controlul se anunta din timp?
Se anunta din timp - oricum daca nu faci cine stie ce activitati dubioase, nici un control nu sa vina la tine acasa - cel mult o sa te cheme pe tine cu actele la ei...

#4
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004

 tudor_turcu, on Apr 16 2007, 22:03, said:

Pentru un PFA e suficient sa gasesti o cunostiinta care sa fie contabil autorizat si sa te sfatuiasca ce trebuie sa faci, nu e complicat...
si daca nu gasesc o cunostiinta? ca maica-mea de cam 2 luni dinainte sa ma apuc de acte, tot asta face: cauta in stanga si in dreapta, a afost si la nu stiu ce experti contabili de la noi din oras (cam mic orasu, comparativ cu brasov/cluj) si aia atat au spus ca la pfa e foarte simplu dar ei nu stiu ca nu se ocupa decat de firme. fix pix. e foarte simplu dar nimeni nu stie :lol:

 tudor_turcu, on Apr 16 2007, 22:03, said:

Daca ai bani de dat, se poate...:-) Trebuie sa completezi doar un registru de incasari/plati facut in Excel, odata la sfarsitul anului - mai mult de 2-3 ore per an nu  poate sa-ti ia, daca iti tii toate facturile in ordine, plus drumurile de rigoare pe la finante, CAS etc. ...
hm.... parca suna mai bine.

deci practic emit factura, apoi chitanta, fac asta de vreo 2-3 ori pe luna sa zic. apoi mai cumpar una alta, adun bonurile, facturile, le pu toate la dosa, in ordine cronologica, si apoi, la sfarsit de an, completez un excel pe baza dosarului pe care apoi intr-un fel sau altul il duc stiu io unde. plus drumurile la finainte, cas, etc (trimestrial, anual sau mai situ eu cat de des). atat? :huh: asta-i in mare toata "contabilitatea" si "umblatura"?

#5
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004

 Raynor152, on Apr 16 2007, 17:39, said:

http://www.conta.ro/...hp?showforum=15 --- arie forum  .ro legata numai de PFA

[...]
merci de link. o sa cutreier si pe acolo :D

#6
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

 ciuly, on Apr 16 2007, 23:18, said:

deci practic emit factura, apoi chitanta, fac asta de vreo 2-3 ori pe luna sa zic. apoi mai cumpar una alta, adun bonurile, facturile, le pu toate la dosa, in ordine cronologica, si apoi, la sfarsit de an, completez un excel pe baza dosarului pe care apoi intr-un fel sau altul il duc stiu io unde. plus drumurile la finainte, cas, etc (trimestrial, anual sau mai situ eu cat de des). atat? :huh: asta-i in mare toata "contabilitatea" si "umblatura"?
Pai cam asta e - acuma depinde si de domeniul de activitate..
Inafara de registrul jurnal de incasari/plati, mai trebuia tinuta o lista cu documentele cu regim special (facturi, chitante etc.), cu mijloacele fixe, depusa la finante o declaratie speciala estimativa la inceputul anului, platit impozitul anticipat de max. 4 ori pe an, depusa la finante declaratia cu venitul global pe anul trecut pe la mijlocul anului viitor, la sfarsitul anului platita/incasata regularizarea impozitului pe venitul global, si similar in ce priveste CAS-ul...
De registrul jurnal sau de facturi/chitante nu te intreaba nimeni, decat in cazul unui control si la lichidarea PFA-ului..
Toate astea erau valabile pana acum 1-2 ani, si se prea poate ca intre timp sa se mai schimbat unele chestii, deci mai bine sa te informezi..

Edited by tudor_turcu, 18 April 2007 - 23:26.


#7
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
aham. si ai cumva idee exact ce fel de om trebuie sa caut in cluju asta ca sa aflu informatiile astea? jurist? contabil? altceva? poate chiar imi recomanzi pe cineva? :D (pe pm eventual)

#8
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
punctul 5) ceva mai clar. azi a fost maica-mea la finante, la ni stiu ce inspector, babla, si or zis aia ca banii is ai mei. adica am intrariel in pfa, se scad iesirile deductibile, platesc 16% imposit pe venit, si restu is banii mei personali. adica pot sa-mi iau pita cu ei :D
there. cand mai aflu ceva in plus, updatez.

#9
Raynor152

Raynor152

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 329
  • Înscris: 04.01.2007

Quote

punctul 5) ceva mai clar. azi a fost maica-mea la finante, la ni stiu ce inspector, babla, si or zis aia ca banii is ai mei. adica am intrariel in pfa, se scad iesirile deductibile, platesc 16% imposit pe venit, si restu is banii mei personali. adica pot sa-mi iau pita cu ei
there. cand mai aflu ceva in plus, updatez.

Asta chiar e un mare avantaj. Mi-a picat fata cand am aflat de dividente si ca SRl-urile nu pot scoate bani decat o data pe an, si nici acum nu inteleg de ce :|, lamuriti-ma va rog ^_^

Mai 2 intrebari :

Impozitarea la norma de venit sau in sistem real e 100% alegerea mea ? Indiferente de domeniul in care lucrez ? Sunt domenii in care am de ales, si altele in care nu am ? Daca da, care sunt aceastea ?

E vreo limita la cat de departe pot merge cu PFA-ul ? La cate domenii poti aborda ? La cate coduri CAEN poti avea ? Vreo limita la cati bani pot castiga ? Am citit parca pe undeva ca nu poti face mai mult de x lei / an . Daca treci peste trebuie sa iti faci SRL. Nu stiu sigur. Intreb :)

#10
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
srl-urile scot banii prin dividente de cate ori vor ei pe an, in limita dividentelor declarate. adica, iti faci srl, trece un an, se fac actele pt impozite, platesti impozite si alea alea si pui o declaratie prin care spui ca in anu fiscal urmator aloci suma exacta (x%) din profitul din anu fiscal ce a trecut, pt care mai platesti o data 16% impozit, si vei avea dreptul ca in anul curent fiscal sa scoti bani din firma, in valoare de aceea suma declarata. toti deodata intr-o zi, sau pe bucatele. daca nu ai scos toata suma declarata ... problema ta, impozitul pe el oricum l-ai platit. ca deh, suntem in romania ;)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate