Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Aprindere Electronica
Last Updated: Jul 13 2007 10:15, Started by
MembruAnonim
, Jan 29 2004 22:20
·
0
#37
Posted 26 August 2005 - 19:13
Quote Probabil se conusc avantajele unei aprinderi electronice: pornire mai usoara, mai ales la temperaturi scazute uzura mult mai mica a platinilor, datorita faprului ca nu se mai alimenteaza bobina prin ele; aprinderea electronica este alimentata prin platini bujiile se uzeaza mai greu, ca si motorul de altfel, datorita unei scatei mai "adevarate" eu zic totusi sa te duci sa o montezi la un service... |
#38
Posted 07 September 2005 - 15:52
Aveti idee daca poate fi adaptata o aprindere electronica de motocicleta, pe o dacie, de exemplu?
As vrea sa scot de tot delcoul. O aprindere de motocicleta are dimensiuni destul de mici. |
#39
Posted 08 September 2005 - 17:57
pai.. dacã ai "mocicletã" în 4 timpi, ai putea (chiar cu tot cu delco) altfel...
|
#40
Posted 15 September 2005 - 15:20
Salut Ionutz,
Am experimentat si eu schema ta, fara ca sa respect intocmai compomemtele, iar dioda Zenner n-am avut. Interesant ca la schema asta bobina e alimentata cu curent tocmai cand ruptorul e deschis, ceea ce ii permite sa acumuleze mai multa energie a campului magnetic, acesta fiind motivul pt care da scanteie puternica si la turatii mari. Bobina mea de inductie are o rezistenta <2 Ohmi si o inductanta de cca 20mH (nu-s f sigur de aceasta valoare). In aceste conditii ar avea nevoie de cca 10ms pt a se incarca cu energie magnetica pana la 67% din capacitate (constanta de timp L/R). Iata de ce, la alte scheme, la care bobina se alimenteaza doar pe durata contactului, ea se incarca slab, mai ales la turatii mari. Bun! Dar alt lucru si mai interesant este ca la mine, montajul asta functioneaza ca generator de impulsuri. Imediat ce alimentez montajul, da impulsuri de inalta tensiune, cu o frecventa de vreo 200Hz. Factorul lor de umplere e f mic. Frecventa lor cred ca e determinata de parametri bobinei R,L precum si de regimul de polarizare al tranzistorului final, inca nu m-am lamurit exact. Oricum, nu e un generator stabil. Bineinteles ca printr-o alegere potrivita a rezistentelor R4,R5 montajul poate fi impiedicat sa oscileze. Ma intreb: oare cum ai gandit aceasta schema? Trebuie sau nu sa oscileze? Cred ca ar fi bine sa explici schema, ca sa fie clar cum ar trebui sa functioneze. |
#41
Posted 15 September 2005 - 18:42
de unde cumpar si eu o aprindere in craiova? stiti?
cum arata fisele alea bune, ecranate, ca ale mele ma bruiaza ms si eu |
#42
Posted 08 November 2005 - 18:30
salut
am un prieten care are o dacie. a folosit schema cu aprinderea electronica si ii porneste foarte bine dar se incinge bobina foarte rau. a incercat schema si la alta masina si se intampla acelasi lucru. a incercat sa schimbe si piesele din schema dar degeaba. stiti care ar putea sa fie problema. |
#43
Posted 09 November 2005 - 09:46
Mda, si mie mi se incinge bobina mai mult ca inainte (cea veche de ebonita, dar si Bosch-ul nou), dar vad ca functioneaza bine si cam are anul. Aprinderea e de Tg.Mures.
Edited by akeem, 09 November 2005 - 09:47. |
#44
Posted 15 February 2006 - 14:40
akeem, on Nov 9 2005, 09:46, said: Mda, si mie mi se incinge bobina mai mult ca inainte (cea veche de ebonita, dar si Bosch-ul nou), dar vad ca functioneaza bine si cam are anul. Aprinderea e de Tg.Mures. Din punctul asta e mai buna Malvina-Deva, aia macar e platina electronica. La mine functioneaza bine. Momentan o am si am in teste una multiscinteie cu atac la 300V. Inca e acasa si mi-e leneeeeeeeeee sa fac o carcasa metalica. Cele de la conexelectronic din Al is scumpisoare. |
#45
Posted 17 February 2006 - 17:51
Mai, deocamdata nu umblu ca mi-e frig si mai porneste si la sfert. Poate la vara.
|
#46
Posted 24 February 2006 - 23:27
Salut,
Iata ce idee mi-a venit: doua aprinderi electronice functioneaza in paralel legate fiind amandoua la fisa delcoului. Fiecare aprindere electronica va alimenta cate o bobina de inductie. Secundarele bobinelor de inductie vor fi legate la borna centrala a capacului dela delco. Este necesar ca bobinele sa fie identice, la fel si aprinderile. Astfel avem o intensitate de doua ori mai mare la electrozii bujiilor si deci bujiile pot fi inlocuite cu unele cu 2 sau 4 electrozi periferici, imbunatatindu-se astfel calitatea scanteii. Contactele platinate vor fi solicitate oricum mai putin decat au fost ele calculate. Sper sa nu ma dea nimeni afara pentru idele mele, sunt si io un junior inca. |
|
#47
Posted 10 March 2006 - 16:54
he.. si sa vedem ce capac de delco rezista tratamentului ..
capacele acestea romanesti de pe la dacie au probleme destule (adica se arde plasticul de pe langa contacte pana devine carbune, trece scanteia prin ele ...) eu am la Dacia lui taica-meu o aprindere cu tranzistor (asemanatoare cu cea dintr-o schema de mai sus, dar nu identica, facuta de mine cu vreo 7 ani in urma, si merge inca)... la inceput, capacul a rezistat 2 sapt...am pus unul nou.. a mers cam 2 luni, s-a carbonizat efectiv in jurul contactelor.. altul nou, am mai marit distanta la electrozii bujiilor, a tinut ceva mai mult, cam 6-7 luni din cate imi amintesc.... am pus capac nou si totodata am intercalat in serie cu secundarul bobinei o rezistenta de 1- ohmi (de fapt un fir de nichelina de vreo 5-6 cm bobinat pe un suport ceramic); din acest moment a mers fara alte probleme, dupa vreo 3 ani a schimbat platinele pt ca se tocisera mecanic pur si simplu.. |
#48
Posted 12 March 2006 - 19:55
Salut. Nu vad de ce ar trebui sa se arda capacul dela delco, capacul e calculat sa reziste la tensiunea secundarului bobinei, legand bobinele in paralel marim numai intensitatea curentului, astfel izolatia capacului e solicitata la fel(10000-15000V). In cel mai rau caz se pot arde fisele(cablurile de legatura) fiindca sunt solicitate la o putere dubla. Cu prima ocazie o sa incerc schema la mine (trebuie sa gasesc o bobina de inductie identica cu cea pe care o am, si piesele de Moskvich se gasesc foarte greu).
Capacul de delco se poate arde daca este murdar (ulei, praf, etc.) care conduce curentul intre ploturi sau inspre masa. Dela aprinderea tranzistorizata in mod sigur nu se arde capacul. Cat despre firul de nichelina, cred ca degeaba l-ai pus, intensitatea care se stabileste in el este foarte mica,si deci nu are cadere de tensiune deloc pe el. Problema este la capac. Nu stiu daca sistemul cu doua bobine poate influenta si alte procese ale motorului (Ex. depunere de calamina in cilindrii, cresterea temperaturii de lucru, etc.) o sa ma interesez. Mai intai asteptati sa experimentez pe masina mea. |
#49
Posted 08 June 2006 - 21:13
Salutare,salutare,
Am o problema:am cumparat o aprindere electronica de Tg.Mures(rosie cu LED verde si trei picioare);am pus-o pe o Dacia 1300(dupa schema livrata cu aprinderea) si nu am scinteie defel!(LED-ul palpaie).Am revenit la montajul fara aprindere si am scanteie.Care ar putea fi cauza? multumiri tuturor |
#51
Posted 20 June 2006 - 08:24
salut am gasit si eu o schema de aprindere multi scanteie intr-un tehnium mai vechi(pe care m-am apucat sa o fac ,dar nu stiu cand o so termin) pentru cei mai harnici pun foto aici
si daca tot va intereseaza economia de combustibil la dacii uitativa si aici http://forum.softped...howtopic=137268 Attached FilesEdited by profanu, 20 June 2006 - 08:29. |
|
#52
Posted 20 June 2006 - 13:50
Quote dar nu stiu cand o so termin) pentru cei mai harnici pun foto aici si daca tot va intereseaza economia de combustibil la dacii uitativa si aici Nici sa imi dai piesele si nu m-asi apuca Una din comert costa 150.000-200.000 .Pen' ce sa te legi la cap si sa iti cauti de treaba. Mai ales ca iesi la aceleasi costuri. Aprinderea electronica are urmatoarele avantaje: -Genereaza o scanteie mai mare => o pornire mai usoara, mai ales iarna -Ruperea contactelor se face intr-un tranzistor de putere si nu pe platini =>deci nu mai ai o grija ca se afuma platinile alea amarate; Si cu asta basta. Economia de carburant tinde spre 0%. |
#53
Posted 06 February 2007 - 22:34
$eb, on Jun 20 2006, 13:50, said: Ce parere ai de o aprindere electronica fara platini? Incearca http://aprindere.3x.ro E interesanta! Edited by MAK, 13 July 2007 - 17:41. |
#54
Posted 13 July 2007 - 10:14
i0nutzb, on Jan 29 2004, 23:20, said: Iata ca am revenit, de data aceasta cu o aprindere electronica numa' buna pentru Dacia dvs (sao pentru alta masina). E foarte buna aprinderea aceasta, am facut-o si eu. E din revista Conex Club. Am folosit tranzistorul BU 931ZPFI care e special facut pt. aprinderi. Dar am observat ca nu se simte nici o imbunatatire pana nu maresc distanta la bujii cam la 1 mm. Edited by MAK, 13 July 2007 - 17:42. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users