Aprindere Electronica
Last Updated: Jul 13 2007 10:15, Started by
MembruAnonim
, Jan 29 2004 22:20
·
0
#1
Posted 29 January 2004 - 22:20
Iata ca am revenit, de data aceasta cu o aprindere electronica numa' buna pentru Dacia dvs (sao pentru alta masina).
Probabil se conusc avantajele unei aprinderi electronice: pornire mai usoara, mai ales la temperaturi scazute uzura mult mai mica a platinilor, datorita faprului ca nu se mai alimenteaza bobina prin ele; aprinderea electronica este alimentata prin platini bujiile se uzeaza mai greu, ca si motorul de altfel, datorita unei scatei mai "adevarate" Montajul de mai jos, reprezinta o aprindere electronica ultra-rapida, cu ajutorul careia se obtine o scanteie puternica, chiar si la turatii mai mari ale motorului si asta din cauza faptului ca in bobina de inductie curentul va fi restabilit imediat ce scanteia anterioara s-a "stins", chiar si daca platinile sunt deschise. Piesele necesare: T1 - BD676 - echivalente - BD 678, BD680, BD682 T2 - BUX37 - echivalente - BU930-BU932, BUT51P R1 - 180; R2 - 100K; R3 - 82/min. 5W; R4, R5 - 10K; R6 - 100; D1, D2 - 1N4148; DZ1, DZ2 - ZP100 - 4, 5DZ200 - 2 Montajul a fost realizat si de mine, acum vreo 2 ani si de atunci merge pe masina personala, o dacia nova cu rezultate f. bune Dupa montajul aprinderii, se va mari distanta de la paltini si de la buji cu 0.2-0.3 mm adica la bujii, distanta intre electrozi va fi de aprox 1mm (bagati electrozii bujiei in tabla de la masina - cine intelege, bine, cine nu... asta e ) iar la platini de ~0.5 mm cam atat... daca apar probleme, puteti sa postati aici |
#2
Posted 30 January 2004 - 09:25
Sunt de vanzare cu 280k lei. Nu merita chinuiala, cablaj, reglaje. Eu mi-am pus de o luna si pot spune ca am alta Dacie...
Si inca n-am reglat nimic pe ea.....doar am modificat putin avansu ca mergea in nas... :cya: |
#3
Posted 30 January 2004 - 09:27
Eventual, ar merita o schema cu multi-scanteie.....ai? faci?
:cya: |
#4
Posted 30 January 2004 - 10:01
@i0nutzb
nu toata lumea e pasionata de lipeli, cositor, ciocane, montaje&staff tu daca faci o chestie deasta cam cat ai cere pe ea? eu ma declar amator de asa ceva, bineinteles daca oferta ta este mai avantajoasa decat ce pot gasi in magazin (cutie, garantie, etc) |
#5
Posted 30 January 2004 - 16:36
pretul se apropie destul de mult de cel din magazin dar este satisfactia ca ai facut TU ceva...
@driverx: am pe undeva o schema pt multiscanteie... dar nu mai stiu pe unde o sa ma uit si daca o gasesc.. vedem cum facem |
#6
Posted 10 February 2004 - 14:53
Eu mi-am montat o aprindere electronica care elimina platina.Costa 750000 lei + 100000 lei montajul, care este destul de complicat(garantie 1 an). Urmari:
- pornire la sfert de cheie ,inclusiv la - 15 gr. - crestere de putere, masina se infige mai bine - diminuare sensibila zgomot motor - relanti mult mai stabil - diminuare consum, cu mentiunea ca nu l-am masurat inca (peste un litru la suta, dupa ceea ce spune producatorul) Pe scurt, masina pare sa aiba un alt motor dupa montarea acestei aprinderi. |
#8
Posted 17 February 2004 - 22:07
revin... aprindere multiscanteie NU am gasit am doar explicatii si scheme teoretice.
O aprindere in Constanta nu costa decat 4-500.000 si se gaseste la Dioda, pe Poporului, etc (cine cunoaste:p) |
#9
Posted 18 February 2004 - 11:45
DeVil
Aprinderea este facuta de catre un inginer pensionar care a lucrat in armata si care acum si-a deschis firma. Este o varianta cu magnetocuplor (se inlocuieste luleaua cu o alta prevazuta cu 4 magneti), care prezinta avantajul (fata de varianta cu optocuplor) ca se poate trece foarte usor la varianta clasica, in cazul unei defectiuni. Se actioneaza un comutator si se deblocheaza platina. Omul poate fi gasit duminica in targ la Vitan. Daca te intereseaza am si numarul lui de telefon. (era trecut pe formularul de garantie) |
#10
Posted 18 February 2004 - 11:53
DeVil
Aprinderea este facuta de catre un inginer pensionar care a lucrat in armata si care acum si-a deschis firma. Poate fi gasit duminica in targ la Vitan. Daca te intereseaza pot sa-ti dau si numarul lui de telefon.(este trecut pe formularul de garantie) |
|
#11
Posted 18 February 2004 - 12:13
multumesc. intre timp am citit si posturile tale de pe un forum cu masini (nu mai stiu exact care). am gasit pe net niste scheme cu microcontroler si cred ca o sa inerc sa fac una din ele... cand o sa am timp...
se mai discuta ceva asemanator in sectiunea professional zone/electronica http://forum.softped...&threadid=22170 |
#12
Posted 25 July 2004 - 15:28
van den plas, da-mi si mie tlf omului din Vitan.
[Acum cateva zile mi-am tras o Dacie si, fiind trabantist de 3 ani, am sesizat diferenta dintre o aprindere clasica si una electronica]. |
#13
Posted 29 July 2004 - 11:45
Aprindere de Targu Mures, cumparata acum din Targu Mures, 240.000 lei.
|
#14
Posted 29 July 2004 - 13:11
uite ce-a facut un coleg de-al meu (plus eu ca asisent): aprinere electronica multi scanteie, maj. piseselor recuperate din surse at/atx. scoate cam 300V care-i vara in bobina..... senzor optik in loc de platina (din mouse sau fdd de 5 inch) Avantaje: pornire chiar cu bateria la 9V Dejavantaje: 1 buc. bobina arsa, 4 cabluri bujii carbonizate pana am reglat-o
|
#15
Posted 30 July 2004 - 14:38
am mai vazut pe undeva pe net o schema de aprindere electronica cu 4 bobine (cate o bobina pt fiecare bujie) comandate de un PIC, capacul de la delco adapostea doar un senzor sa-si dea seama pic-ul ce sa faca
pacat ca nu mai stiu adresa... |
|
#16
Posted 03 August 2004 - 13:53
M-am luat dupa voi si mi-am cumparat aprindere de Tg.Mures, 260.000. Maine o pun (ca acum ploua). Poate da dracu' si nu-mi mai merge masina.
|
#17
Posted 17 August 2004 - 18:18
Zi-ne ce ai facut !
Eu am montat una acum 2 saptamani pe masina unui prieten si-i merge semnificativ mai bine ca inainte. Am marit distanta la electrozii bujiilor la 0.9 mm. |
#18
Posted 29 August 2004 - 18:02
Deci...
Am intarzaiat cu raspunsul pentru ca am vrut sa am niste rezultate pe termen mai lung. De asemenea, in primele 2 saptamani am avut probleme, asa ca nu prea aveam ce sa scriu...de bine. Principalul motiv pentru care voiam o astfel de aprindere erau problemele pe care le aveam la pornire. Trebuia sa dau o gramada de sprituri (am incercat si scurte si lungi, cum zicea @driverx) si sa trag socul chiar si acum, vara. Iarna nu mai zic. De pornit pornea la sfert, dar dupa 2...3 secunde se oprea si apoi foarte greu o mai convingeam sa o ia din loc - de parca nu mai avea benzina. Am schimbat in iarna cam tot ce tinea de aprindere: bujii, bobina, platina, capac de delcou, le-am umplut de WD-40, dar tot degeaba. Am umblat si la carburator, drept pentru care a trebuit sa iau un capac nou, ca la ala vechia i-am rupt din greseala un piciorus de la axul plutitorului. Am bagat aditivi in benzina. In sfarsit, nu mai spun ce am incercat, doar-doar i-oi da de cap. Interesant e ca dupa ce pornea, statea vreo 10 secunde cu o anumita turatie mai mica (iarna nu puteam lasa ambreiajul ca murea motorul din cauza uleiului) dupa care turatia crestea brusc la valoarea normala si puteam sa o iau din loc (probabil se incalzea putin) - dupa care totul mergea brici. A, inca o chestie, la bobina am renuntat relativ repede, pentru ca mi-a distrus condensatorul, asa ca am pus-o pe cea veche. Ei, deci mi-am luat aprindere de Tg.Mures, am montat-o cum scrie pe schema, am refacut reglajele la platini si bujii, i-am dat o cheie si... m-am speriat de ea: abia i-am aratat cheia ca motorul a si sarit in sus (si era nepornit de cateva zile, nu i-am dat la coada, nu i-am dat sprituri, nu i-am tras socul, tocmai ca sa vad ca se intampla). Am plecat cu masinuta sa dau o tura, i-am dat a patra de la 30 si am calcat-o la blana si n-a tremurat deloc. M-am laudat la toti prietenii si le-am recomandat sa-si puna si ei asa ceva cand, vrand sa plec de la poarta unuia din ei n-a mai vrut sa porneasca. Am dat vreo 10 automate, nimic. Am dat jos aprinderea electronica si a pornit. Am ajuns acasa, am montat-o la loc si a pornit si asa. A doua zi, cand sa plec de la serviciu, iar n-a vrut. Din nou am dat-o jos, am ajuns acasa, am pus-o la loc, am pus si bobina cea noua pe care o tineam in portbagaj si in week-end m-am dus la padure, unde iar n-a mai vrut. Interesant e ca nu ma lasa in mers ci dupa ce opream motorul si voiam sa-l pornesc din nou. Am renuntat definitiv la ea, am desfacut bujiile si platinile si le-am adus la vechile reglaje si... surprise: am ramas in drum si asa !!! cu simptome de condensator bulit (de-aia ii tot dau eu zor cu condensatorul si prin alte posturi, ca am experienta !). In sfarsit, ca sa n-o mai lungesc, am pus toate alea vechi (inclusiv reglajele) + aprindere. Am mers o saptamana asa fara probleme, m-am dus si mi-am luat capac + pipa + condensator noi, le-am montat (mai putin condensatorul, evident), am refacut bujiile la 1mm, mi-am luat si alte platini noi (pt. ca acolo scrie ca nu mai apar scantei intre contacte, deci sunt curios daca se mai impusca platinile sau pipa), le-am pus si pe astea la 0.25mm si... am 2 saptamani de cand merg fara probleme. Noroc ca aia de la magazinul de unde am luat-o (ca m-am dus si peste ei) n-au vrut sa-mi schimbe aprinderea, au zis sa le aduc deviz de la service. De asemenea, noroc ca astia de la magazinul de langa mine n-au avut decat aprinderi de Deva si C-de-Arges. De prima stiam de la voi ca e proasta, de a doua de la colegii de la service. Si oricum erau si urate, si mari si greu de montat, trebuiau date gauri in contraaripa. Si nu stiu nici cu etansarea cum stau. Asta e mica, usor de montat direct pe bobina, are piesele bagate intr-o carcasa si turnata o smoala peste ele, deci ma indoiesc ca ar putea intra apa si are si led-ul ala destept, cu care poti pune aprinderea la punct (mai putin la mine, ca n-am gasit semnele de pe volant ! ). Asadar, dupa doua saptamani (in care am mers cu portbagajul plin de capace de delcou, de condensatori si de pipe - preventiv) pot sa o recomand la toata lumea. Despre consum nu pot sa spun nimic, ca abia am inceput sa-mi notez. A, unde era problema de fapt: capacul de delcou care mi-a facut probleme, avea carbunele ala de-i scapa mereu. Ca sa nu stau cu grija lui, am luat arc+carbune de la cel vechi. Ei bine, arcul era mai scurt si n-ajungea mereu unde trebuie. Probabil cand se racea se mai strangea un pic. De asemenea, un plot era impuscat destul de rau, nu stiu de ce. Oricum, ar fi trebuit sa mearga in 3, nu sa nu porneasca deloc. Si o intrebare pt @ionutz: bobina cea noua la care am renuntat e din aia Bosch - Made in Brazilia din magazin. Are cumva alti parametri de mi-a distrus doi condensatori? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users