Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...
 Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema
 Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 

aerisirea franelor la Dacia 1310

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
5 răspunsuri în acest subiect

#1
Pua

Pua

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 49
  • Înscris: 08.08.2006
l/am surprins pe tata cautand prin niste manuale vechi in legatura cu aerisitrea franelor! in fine...
vrea sa/si aeriseasca franele.Stie ceva dar cica vrea sa se mai documenteze!zise el!
Va rog ajutati/ma sa/l ajut! (Offtopic:am intenti ascunse.Vreau sa/i arat cat de util poate fi netu k sa/mi bage un internet permanent  :D  k m/am scarbit de dialup cu 6K :death:  )

Editat de Pua, 12 septembrie 2006 - 19:15.


#2
Yannis

Yannis

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 4
  • Înscris: 25.08.2006
daca vrei sa demonstrezi ca e util netul cauta pe net si vei gasi si raspunsul.Eu personal nu stiu, da' mare lucru nu e.O aerisire se face pe la pompa, iar una pe la roti.Intreaba-i pe unii intr-un service.Bafta

#3
$eb

$eb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.916
  • Înscris: 08.06.2005
Aerisirea franelor, Manual pentru TOnTI.

Unii prefera sa schimbe lichidul aflat deja in rezervor inaintea aerisirii.
Sincer, in afara cazurilor in care lichidul este excesiv de murdar acest lucru nu este necesar.
Asamblati dispozitivul de aerisire dupa cum indica articolul mentionat mai sus

Puneti cca. 1/2L lichid de frana in rezervorul 1 shi strangetzi capacul. Consultati manualul cu privire la ce fel de lichid de frana va trebuie daca nu sunteti siguri.

In afara cazurilor in care mergeti la mai mult de 10 curse pe an nu cred ca e cazul sa datzi bani pe lichid de frana de curse (sic!)

Inlocuitzi capacul rezervorului de lichid de pe mashina cu capacul nr. 3 shi verificatzi ca e strans etans.


Presurizati la 0.7-1 Bar. Verificati eventuale pierderi de  presiune

Incepeti aerisirea cu roata cea mai apropiata de rezervor. Eventual dati o pedala doua sa puneti lichidul in mishcare.

Deschideti aerisitorul la prima roata. Aici vrem sa schimbam tot lichidul (in cazul in care nu facem doar o aerisire sau nu am inlocuit lichidul din vas inainte de a incepe). Inchideti aerisitorul cand lichidul e curat shi fara bule de aer.

Continuati procedeul catre cea mai iindepartata conducta de frana.

Pentru puristi, repetatzi procedura de la prima roata. In cazul in care s-au executat lucrari pe instalatia de frana e imperativ sa repetati procedura. Alfel folositi bunul simt.

O alta nota este ca se spune ca ar trebuii inceput cu roata cea mai indepartata. Experienta autorului arata ca nu e necesar shi pana la dovezi contrare sugestia de a incepe ca in acest articol ramane.

La final, eliberati presiunea din vas si reinstalati capacul original.

#4
Pua

Pua

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 49
  • Înscris: 08.08.2006
Multumesc SEB! Am sai spun! Ciao!

#5
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 9.894
  • Înscris: 03.02.2005
Ieri seara am avut o patanie nu tocmai placuta, am ramas fara frane, tinea totusi ceva, ceva, dar la capatul cursei pedalei.
Am frana simplu circuit, banuiesc, ies din corpul ei 3 tevi subtiri din metal, montata pe o Dacie Break din 1991 cu motor de 1395 cm3.
Din vasul de rezerva al lichidului de frana imi disparuse tot lichidul, am inceput sa dau pe rand rotile jos si sa verific aerisitoarele si cat de cat circuitul.
Am inceput cu fata, mai intai roata din stanga si apoi cea din dreapta, ei bine, roata din dreapta, toata era improscata cu lichid de frana si etrierul, in zona aerisitorului era tot umed, smen ca pe acolo mi s-a scurs tot lichidul.
Am incercat sa fac niste manevre de dechidere, inchidere pentru aerisirea la etrierul cu pricina, asta dupa ce am facut alte completari de lichid, in urma miscarilor de deschidere, inchidere, am strans prea tare astfel incat am reusit performanta sa rup aerisitorul.
Acum sunt la serviciu si as vrea ca diseara sa dau jos etrierul, sa incerc sa desfac aerisitorul si sa-l schimb cu unul nou, daca se poate.
Stie careva niste preturi la urmatoarele:
etrier, cilindru, garnituri, furtunas, lichid de frana (DOT3).
Etrier nou as lua in ultima instanta ca anul trecut am schimbat cel de pe stanga si m-a costat 600 de mii unul de la un srl. Acum la asta doar as lua cilindru piston nou si as schimba garniturile de la el, in speranta ca as reusi sa scot acel aerisitor. Sunt diferente intre furtunele de la etrier la circuit, intre cel din dreapta si cel din stanga?
Trebuie sa scot tot lichidul din instalatie si sa pun altul nou sau il completez pe cel deja existent cu veriunea folosita (DOT3)?
Sa pun DOT3 sau DOT4?
Cum sa fac aerisirea cu pedale?
Cu motorul pornit sau oprit?
Este vreo problema daca aerisesc pe rand rotile?
Le aerisesc cumva prin metoda lasat sa curga lichidul liber: desurubat toate aerisitoarele si tot turnat lichid, iar apoi stranse acestea? In cazul asta mai pot recircula lichidul scurs din instalatie?
Dupa aerisire sau inainte de asta, dar dupa terminarea montajului la loc a etrierului si conectarii la circuitul de franare, mai trebuie sa fac ceva?
Multumesc!

#6
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 9.894
  • Înscris: 03.02.2005
Cer scuze ca am creat un nou post, dar nu am putut sa-mi editez precedentul mesaj.
Pana la urma m-am apucat singurel de treaba si povestioara o gasiti intr-un alt forum, acolo initial pusesem aceeasi problema si speram sa primesc un raspuns in ideea ca astfel sa-mi fac si eu niste calcule pentru cheltuieli.
Sper sa nu fie vreo problema ca am pus aici adresa respectiva, pentru ca nu as vrea sa se creada ca fac reclama sau ceva de genul acesta.  :peacefingers:

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate