Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: May 03 2024 12:15, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#8965
Posted 19 April 2018 - 18:58
41ex, on 19 aprilie 2018 - 14:15, said:
ca ultimele norme au mai multe teste de trecut, asta se vede acolo. deci la ceilalti constructori e la fel, inclusiv ce ziceam eu de a3/b4 vs c3. Unele teste au fost eliminate pentru ca discutam despre motoare de generatie veche. Testele cu motoare de generatie veche vs uleiuri de generatie noua nu au nici o utilitate practica. Testezi uleiuri de generatie noua in motoare de generatie noua pentru ca nu doar uleiurile au evoluat ci si felul in care motoarele sunt facute. Asta era la mintea cocosului. Uita-te pe oilclub de la 135i sau 335i si vezi ce uzuri faine scoate acel motor cu C3 vs A3B4 unde uzurile sunt considerabil mai mari in aceleasi motorizari. Si nu este singurul exemplu, vezi ca au aparut si teste cu 0w20 in motoare VAG. Poftim valori corecte de uzura folosind uleiuri de calitate. https://www.bobisthe..._50#Post4723139 Stiu ca discutam despre SUA si ca uzurile nu se pot compara cu cele obtinute in Romania, dar aspectul care conteaza este faptul ca discutam de uzuri corecte, mici, cifre frumoase cu uleiuri C3 pe care vad ca unii nu le prea suporta ca nu au ZDDP mult ci aditivi moderni dedicati motorizarilor moderne. Asa ca imi pare rau, dar puteti sa plangeti mult si bine uleiurile A3B4, pentru ca in motorizarile moderne nu isi mai au locul. Obsesia pentru ZDDP nu o sa va duca nicaieri, pentru ca ceea ce nu vedeti, face treaba mult mai buna Uleiul A3B4 care face exceptie de la regula este Ravenol VST care are in el si pachete moderne de aditivare. Edited by Kspic, 19 April 2018 - 19:10. |
#8966
Posted 19 April 2018 - 19:02
@prometheuss,am spus in postul 8952 ca am avut filtru ulei de origine la care supapa antiretur nu lucra uneori,lasand uleiul din canalele de ungere sa se scurga.Din acest motiv am ales sa incerc si alt model de filtru ulei.Forma si materialul supapei antiretur difera de la model la model.Am zis sa incerc acest Filtron,daca nu da "rateuri" o sa continui cu acest model la urmatoarele schimburi de ulei.Deci 0 zgomote la pornire nu provin de la calitatea hartiei filtrului de ulei,ci de la calitatea supapei antiretur.Bineinteles ca si hartia este bine sa fie de calitate pentru a filtra cat mai bine impuritatile.
Edited by mike-5, 19 April 2018 - 19:03. |
#8967
Posted 19 April 2018 - 22:25
Multumesc de informatii , m-ai facut sa comand si eu un alt filtru de ulei , chiar sunt curios sa vad daca dispar si de la mine acele "batai".Tu de unde il comanzi ?
Stiu c-am disecat 2 filtre de ulei , unul de origine Mann si un altul cred ca exact Filtron si ramasesem impresionat de constructia lui, sa vad daca mai gasesc pozele. Edited by prometheuss, 19 April 2018 - 22:46. |
#8968
Posted 19 April 2018 - 23:08
Eu spun ca uleiul se alege in functie de recomandarile producatorului, iar in cazul meu se recomanda ulei A1 sau A3. Am fost eu mai capos si am ales A3. Asadar, un ulei C3 nu este recomandarea universala, sa zic asa. Nu am de ce sa aleg un ulei C3, caci nu am probleme cu intinzatorul hidraulic de la distributie, nici nu are masina catalizator cu 3 cai. Cand recomandati un ulei, tineti seama de particularitatile motorului respectiv si anii in care a fost produs, nu de prezent. Nu poti sa te raportezi la nu stiu ce uzuri cu un anumit ulei la un motor de 3 litri (135i sau 335i) cand vorbesti de o motorizare diferita. Ce au uleiurile A3, mai nou miros urat?!
|
#8969
Posted 20 April 2018 - 11:42
Am luat Valvoline SynPower 5w-40 4L + filtru de ulei "Filtron OP 642/2" asta dupa ce deja achizitionasem filtru O.E.M. Chiar sunt curios daca pe viitor o sa-mi mai apara acele "batai" la rece cu acest Filtron.
D.p.v. al pretului nu este mare diferenta intre cele doua filtre : Filtron = 22 lei , O.E.M. = 30 lei. Filtronul este mai lung fata de cel oem , clar sunt destul de diferite in constructie , hartia din ce se vede vizual pare ceva de calitate. Attached Files |
#8970
Posted 20 April 2018 - 14:32
@prometheuss
Nu te lua dupa dimensiunea filtrului (vorbesc de inaltimea lui in acest caz) ca fiind un parametru de calitate, caci la masina mea filtrul de ulei Mann W 610/3 are lungimea de 90 mm., iar cel Mahle OC196 (sau Knecht OC196, e identic) are lungimea de 86,5 mm. Pe forumul Mitsubishi de la rusi am gasit comparatie intre cele doua filtre, inclusiv imagini cu ambele filtre desfacute. Desi are inaltimea mai mica, filtrul Mahle/Knecht OC196 are suprafata hartiei filtrante mai mare ca a omologului Mann W 610/3, respectiv hartia filtranta este mai densa la Mahle ca la Mann. Au ajuns rusii la concluzia ca Mahle/Knecht este mai bun pentru modelul de masina pe care il detin si eu. Edited by Testos, 20 April 2018 - 14:33. |
#8971
Posted 20 April 2018 - 15:36
Kspic, on 18 aprilie 2018 - 22:32, said: Piotr test ala este foarte retardat. Altfel nu pot descrie ceea ce face. In cazul unui filtru conteaza diametrul porilor de filtrare si numarul lor. Greutatea hartiei este ...... un aspect neinteresant. In general testele facute de el n-au treaba cu realitatea dar na .... multi pica in plasa. Mi-a placut aspectul ulei rece vs ulei 100 grade unde se vedea mai fain prezenta aitivilor din ulei, in rest, practic, testele lui au utilitate 0. Conteaza si presiunea la care se deschide supapa de ocolire. Acea supapa functioneaza la debit mare de ulei (viteza, sarcina mare). Ce face? Nu mai trece uleiul prin filtru, cum intr asa iese! Nu cred ca ti-ar conveni sa ti se intample chestia aia la o viteza de 80-100km/h. Sa iti bage ulei nefiltrat inapoi in motor. |
#8972
Posted 20 April 2018 - 15:58
Am afirmat ca este mai lung si atat! nu m-am legat de dimensiunea elementului filtrant, totusi are mai multe orificii de intrare ulei in el decat Mann-ul de origine, sa-l vad la treaba , daca se confirma aparitia zgomotelor din cauza filtrului fara discutie voi continua cu acest brand.
Edited by prometheuss, 20 April 2018 - 16:02. |
#8973
Posted 20 April 2018 - 16:22
Oamenii nu vor să înțeleagă că produsele optime pentru mașină se declară după încercări. Dacă Filtron va îndeplini obiectivele pe care le aștepți nu va mai conta ca nu știu ce brand este pe primul loc, în nu știu ce comparație, are nu știu ce parametri și unii de pe un forum nici nu vor să audă de el.
prometheuss, on 20 aprilie 2018 - 15:58, said:
daca se confirma aparitia zgomotelor din cauza filtrului fara discutie voi continua cu acest brand. |
#8974
Posted 20 April 2018 - 20:27
Referitor la discutia despre C3 vs A3/B3...
Mare parte dintre producatorii de ulei recomanda mid saps in Europa,inclusiv pentru motoarele pe benzina pentru continutul redus de sulf din combustibil. Daca exista probleme de consum de ulei,gpl instalat,teste pt noxe,injectie directa , se poate folosi. Altfel nu vad de ce ai renunta la avantajul unui TBN semnificativ mai mare. Suntem siguri ca in Romania nivelul de sulf din combustibil este cel declarat? Eu personal am oarece dubii...😁😁😁 In Sua prin 2014,Bmw inca recomanda pentru motoare din aceeasi generatie LL04 pt diesel si LL01 pt benzina...asta pt ca benzina avea continut ridicat de sulf ,cu exceptia Californiei. Deci daca se recomanda A3 pe asta se merge! In ceea ce priveste alegerea vascozitatii,vad ca dupa 15 ani de forum, lumea inca fuge de uleiurile subtirele si prefera in continuare clasicul 5w40 indiferent de motorizare si de modul de utilizare a masinii. Nu se foloseste nici macar un 0w40 in locul acelui 5w40,cu toate ca lumea a cam inteles ca cea mai mare uzura in motor este la pornire... Inclusiv colegul Kspic (cu toate pacatele lui 😁) isi racea gura pe aici,cu cateva postari in urma,ca nu vascozitatea protejeaza ci baza uleiului+pachetul de aditivi. Daca nu se fac tractari,nu ai instalatie gpl,nu conduci cu viteze constante de peste 160 km/h un timp indelungat,se foloseste vacozitatea minima recomandata de producatorul masinii. Sunt masini care vin cu 0w20 din fabrica si ajung la peste 200000 km cu astfel de uleiuri (fara consum de ulei) . Nu scrie nicaieri in cartea masinii ca nu o poti utiliza la 40 grade vara pe Magheru cu un ulei 0w20 (poate fi 0w30,era un exemplu) . Daca nu credeti treburile astea,cititi singuri si lamuriti-va..sunt multe studii pe tema asta. Cand am timp,o sa caut un raport al celor de la Valvoline pe tema asta,poate mai intelege lumea si nu mai pune uleiuri inutil de groase in motoare. Ma gandesc ca aia de la Valvo or fi mai credibili...😁 |
|
#8975
Posted 21 April 2018 - 00:19
Hârtia de filtru se face din materiale diferite .
Nu trebuie sa fie groasa neapărat ca să filtreze . Degeaba ai 5 straturi de filtrare daca primul strat este complet acoperit de mizerie iar fluidul nu își mai face pasaj . Testarea hârtiei de filtru se face dpdv al rezistentei in timp. Este important ca proprietățile de filtrare să rămână la fel după un număr de ore de funcționare și temperaturi ridicate, Acea supapa se deschide ușor pentru că presiunea de ulei o deschide instant . Problema e sa etanșeze bine și să nu piardă uleiul din filtru . In Romania m-am convins că motorina este ok. Deja au apărut analize de ulei uzat destul de multe . Recent in Duster cu ulei Elf evolution de 5w30 la 11.000 km, regim mixt + off road uleiul mai are TBN de 3 și TAN sub 2 ( pe la 1.5 ) Uzurile sunt excelente la acea motorizare de 1.5 dci 110 cp. Singurul minus îl reprezintă uzura mai ridicată pe fier datorita condițiilor de off-road cu printre cele mai castrate dpdv al performanței uleiuri . - C4. Acum daca pacatele mele sunt legate de felul agresiv în care am corectat anumite lucruri - esterii din petronas care de fapt erau baze VHVI, AN - vâscozitatea uleiului - un vânzător de aditivi de ulei care se folosea de tungstenul din Ravenol pentru a se promova - recomandarea de uleiuri in funcție de calitate nu vâscozitate - nu doar redline salvează motorul Samd Eu îmi asum păcatul agresivității . Am vrut binele celor care își doresc informația utilă . TBN mare vs TBN mic. O discuție chiar interesanta . Uleiul cu TBN mare da, face bine fata carburantului mai sulfuros . Dar rareori găsești uleiuri modern aditivate și A3b4 in același timp. Crezi că sunt multi nebuni ca Ravenol să aducă la zi un ulei cum este VST 5w40 ? Una peste alta am pus Ravenol RUP in Astra J. Prima impresie este ..... Că atunci când am pus redline in Astra G. Poate chiar un impact mai mare , motorul de 2.0 cdti fiind nativ mai gălăgios . O sa fac un clip cu sunetul motorului cat de curând . Ca o primă și scurta impresie - motorul sună mult mai înfundat - motorul evident mai silențios - in turații te unge la suflet cum poate sa sune motorul de 2.0 cdti - la mers subturar comportamentul este îmbunătățit considerabil Verdictul final, la la următorul schimb de ulei. Chiar daca este mai scump, daca se menține la fel cum este acum și mai departe , diferența de preț chiar nu mai contează . Valvoline a fost o surpriză plăcută dpdv al MST pentru Astra J. Dar RUP a depășit așteptările pe care le aveam de la el dpdv fonic Edited by Kspic, 21 April 2018 - 00:29. |
#8976
Posted 21 April 2018 - 05:44
Tot timpul este loc de mai bine, probabil când vei face următorul schimb, un alt producător va lansa un nou produs wow!
Însă mă întreb, cine a luat-o înainte cu inovarea? Producătorii de uleiuri sau cei de motoare? La Dusterul cu pricina sunt uimit cum un ulei de tip FE a putut face față unei mașini scoase frecvent în off-road. Nu este cea mai fericită alegere dar nici nu a lăsat motorul fără protecție. Uzura pe cupru și aluminiu sunt foarte bune și confirmă încă o dată că grupul Total (din care face parte Elf) fac produse foarte bune. |
#8977
Posted 21 April 2018 - 06:55
Kaspic, mă refer la supapa de ocolire, nu la cea de sens.
|
#8978
Posted 21 April 2018 - 09:50
In alta ordine de idei, asa arata Mobil1 FS 0W40 dupa 4601 km de la ultima revizie efectuata pe 25.11.2017.
Teava de esapament arata bine, in conditiile in care masina are parcursi 93601 km. Attached Files |
#8979
Posted 21 April 2018 - 10:50
@prometheuss,raman la parerea ca era mai indicat o combinatie filtru de ulei cumparat filtron op 642/2+ ulei 5w30.Cu un ulei mai subtire,se amorseaza mai repede canalele de ungere ale motorului.Acel Valvoline SynPower 5w-40 este destul de vascos,la 40 grade=85, 100 grade=13,9.Cel putin 100k km nu cred ca este nevoie de altul decat 5w30 la Logan 1.2 16v.Este adevarat,un 5w30, A3/B4 mai de calitate se gaseste mai greu.Ravenol a scos recent un ulei cu tungsten RSP 5w30,A3/B4,Renault RN0700/RN0710,dar nu cunosc inca pretul,trebuie interesat la importatorul din Vrancea.Stiu ca nu ti-a placut acel Ravenol SSL 0w40.Filtrul de ulei op 642/2 il achizitionez de la autoeco,15-16 lei bucata.In prezent folosesc filtron op 642/2+ valvoline XLIII,C3,5w30,
Attached Files |
|
#8981
Posted 21 April 2018 - 13:07
La schimbarea uleiului,pun o saiba noua la busonul de ulei.
|
#8982
Posted 22 April 2018 - 07:57
Mda, acum dupa schimbul cu Valvoline SynPower + Filtron OP642/2 , pare ca s-a linistit in privinta "batailor" dar in schimb acum face un huruit subtil cand porneste la cald.
Am scapat de una si am dat de alta , LOL... Edited by prometheuss, 22 April 2018 - 07:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users