Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: May 03 2024 12:15, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#8947
Posted 18 April 2018 - 20:05
#8948
Posted 18 April 2018 - 20:10
#8949
Posted 18 April 2018 - 20:40
Eu nu inteleg de ce va tot panicati ca isi schimba uleiul culoarea? Asta inseamna ca e varza? Ca nu mai are viata in el? Gresit dpmdv. Ca si-a schimbat culoarea nu inseamna ca e kaput. Uitati ex motoarele diesel. Dupa 1 km de mers cu uleiul nou acesta este negru tuci. Asta inseamna ce? Ca schimb uleiul incontinuu din km in km? Are viata mult si bine in el.
Unele intradevar isi schimba culoarea mai repede din multe cauze cum ar fi : motorul - asa este mersul lui , innegreste uleiul din en motive , nivelul de contaminare cu diverse - motorul respectiv asa este construit , contamineaza mai mult uleiul decat alte motoare , materialele din interiorul motorului si tot asa , daca ai EGR si ala poate contribui. Si mai sunt multe Cand il scoateti lacrima din motor dupa 10k nu e bine ca ziceti ca nu a facut nimic , nu a curatat etc , cand il scoateti negru iar nu e bine..... Deci? |
#8950
Posted 18 April 2018 - 20:49
Este adevarat faptul ca Renault prezinta pentru 1.2 12v doar norma A3B4.
Importanta este aprobarea RN 700/710 si faptul ca uleiul este API SN si SM. . Fuchs este recomandat si unde uleiul A3B4 este necesar deci nu sunt probleme. http://www.repuestos...GT1-5W-40_e.pdf Depinde de motorizare, in general la un benzinar nu e chiar fain sa fie uleiul negru negru negru. Daca pe un servetel alb, uleiul este negru in totalitate treaba nu este chiar ok. Daca este maron, cafeniu, caramel nu este nici o problema. Prima tura poate sa te pacaleasca cu un ulei, sau atunci cand abia ai cumparat o masina SH. Dar daca dupa doua ture tot negreala absoluta ai pe un servetel te poti gandi la o analiza de ulei uzat cu masuratori are vascozitatii, TBN, TAN, contaminare cu carburant sau direct sa incerci altceva ( in cazul in care esti un caz izolat cu ulei care iese foarte inchis la culoare de la un schimb la altul, la un motor alimentat cu benzina ). La diesel de la 3-4k km uleiul este deja negru negru. Ca tot am precizat despre lipsa de interes a celor de la Motul. 8100 xcess 5w40 este API SM si atat !. Nu este SN/SM. Quote
API SN Introduced in October 2010, designed to provide improved high temperature deposit protection for pistons, more stringent sludge control, and seal compatibility. API SN with Resource Conserving matches ILSAC GF-5 by combining API SN performance with improved fuel economy, turbocharger protection, emission control system compatibility, and protection of engines operating on ethanol-containing fuels up to E85. Lipsa lor de interes nu se opreste doar aici, uleiurile pentru gama VW specific 504 507 sau 8100 xlcean+ nu prezinta in fisa tehnica faptul ca sunt API SN sau SM. Nu doar faptul ca valorile din TDS sunt destul de neschimbate de multi ani. Edited by Kspic, 18 April 2018 - 21:09. |
#8951
Posted 18 April 2018 - 21:12
#8952
Posted 18 April 2018 - 21:14
e o marca slaba filtron? Il tin sub observatie,deocamdata valva antiretur lucreaza bine.Nu cunosc ce fel de hartie foloseste filtron.Am avut si filtru de origine la care nu lucra mereu supapa antiretur.
|
#8953
Posted 18 April 2018 - 21:28
Cu orice produs aftermarket poti da gres,.
In Romania pentru modelele foarte cautate piata de desfacere este mare deci poti sa primesti ceva de calitate sau ceva de mai slaba calitate. Primim pana si mezeluri mai slabe calitativ comparativ cu cei din vest, detergenti, parfumuri, sucuri, aproape tot. Eu din acest punct de vedere prefer sa iau toate filtrele originale. Poate nu e ceva de foarte mare calitate, dar fata de restul, sigur ofera ceva in plus. Un amic care lucreaza in domeniul pieselor auto mi-a explicat mica poveste cu produsele de mai slaba calitate comparativ cu ceea ce vezi in tarile mai civilizate. Sincer sa fiu nu il contrazic, nu ma mira ca primim filtre mai slabe dar si uleiuri in conditia in care pana si un detergent este mai slab calitativ la noi. Un caz cocret de Motul slab, tipul de la care am pozele cu acel 1.8 de pe pagina anterioara. Omul a bagat Motul 8100 xlcean 5w40 iar dupa 1000 km uleiul era negru negru negru, apos iar motorul facea galagie multa. Asa a ajuns el sa discute cu mine si mai departe o sa povestesc pe scurt pasii urmati. Intre timp fara sa ma asculte si-a cumparat un Liqui Moly 10w40, bidon de 5 litri la cam 280 lei. I-am spus ca a fost pacalit, si-a dat seama abia dupa ce a turnat uleiul in motor si asta a fost. Fata de acel motul, liqui moly s-a miscat mult mai bine. Oare sa fie un 10w40 mai bun decat un 5w40 c3 ? Poate doar in cazul in care acel Motul a fost contrafacut sau chiar a venit un lot de doi lei. A folosit total quartz 9000 energy 5w40 adus de la nemti, care pana si la aspectul uleiului din bidon arata putin diferit fata de cel vandut in Romania. Omul fript cu produse din Romania isi aduce din Germania..... asta este. Ulterior si-a adus de la nemti si Ravenol VST 5w40 pentru acel 1.8 pozat pe pagina anterioara. Dupa ce si-a refacut motorul de 1.6 benzina de la A3 din cauza consumului oarecum nesimtit de ulei, a bagat Mobil Super 3000 5w40 luat din Romania, asa pentru " rodaj ". Nu a fost foarte incantat, dar acum are Ravenol VMP 5w30 de care este multumit iar felul in care descrie cum ii suna motorul contine cuvinte porcoase. Cum a ajuns la Ravenol VMP 5w30 luat din Romania ? Pe langa acel VST adus de la nemti si-a comandat si un alt VST din Oradea, locul in care se afla sediul ravenol vest din Romania. Ambele bidoane pe langa faptul ca erau identice, nici nu au existat diferente intre culoarea uleiului sau alte proprietatati usor vizibile. Daca Ravenol Romania ar fi spus ca ei nu aduc produse cu diferenta de calitate fata de ceea ce se vinde in vest sincer nu as fi crezut. Dar baiatul asta a bagat niste bani ca sa se convinga de un aspect. Bine, restul de piese auto aduse de la nemti chiar si originale tot au ceva care sa difere deci ..... nu tot ce zboara se mananca. In cazul valvoline - nici o diferenta intre bidonul adus de la nemti si cel vandut in Romania In cazurile Fuchs, Ravenol, Yacco, Mobil1 ( conteaza locul de unde este cumparat ), Rowe, Addinol nu o sa vezi diferente intre ceea ce se vinde in vest si ceea ce gasesti in Romania. Edited by Kspic, 18 April 2018 - 21:31. |
#8954
Posted 18 April 2018 - 21:50
Total quartz 9000 energy 5w40 nu este un ulei prost deloc,de asta facut la Cristian vorbesc,ba din contra,sufla in ceafa Fuchs-ului,Shell-ului,Ravenol-ului VSI etc,cel putin la mine.
Pretul barem,nu mai spun. |
#8955
Posted 18 April 2018 - 22:12
41ex, on 18 aprilie 2018 - 18:09, said:
mai rar au api sn de exemplu. oricum, pun prioritate pe date oficiale in general(inclusiv despre curatenie si protectie), inaintea "parerilor". Mobil1 FS 0W40 intruneste ACEA A3/B4, respectiv API SN, SM, SL, SJ. Click aici sa vezi cu ochii tai date oficiale. A3/B4 are de trecut aceleasi teste ca C3 la curatenie si protectie impotriva uzurii, cu mentiunea ca TBN si cenusa sulfatata au valori mai mari la uleiurile A3/B4 fata de cele C3, etc. Aprofundeaza datele oficiale ACEA 2016! Edited by Testos, 18 April 2018 - 22:23. |
#8956
Posted 18 April 2018 - 22:31
nei-k, on 18 aprilie 2018 - 21:12, said:
Ai și dovezi pentru afirmația ta? Filtron e parte din Grupul WIX, îți spune Gogu ce fac ăștia Edit. Din 2016 aparțin de Mann mike-5, on 18 aprilie 2018 - 21:14, said: e o marca slaba filtron? Il tin sub observatie,deocamdata valva antiretur lucreaza bine.Nu cunosc ce fel de hartie foloseste filtron.Am avut si filtru de origine la care nu lucra mereu supapa antiretur. |
|
#8957
Posted 18 April 2018 - 22:32
razvi_gyl, on 18 aprilie 2018 - 21:50, said:
Total quartz 9000 energy 5w40 nu este un ulei prost deloc,de asta facut la Cristian vorbesc,ba din contra,sufla in ceafa Fuchs-ului,Shell-ului,Ravenol-ului VSI etc,cel putin la mine. Pretul barem,nu mai spun. Eu spuneam ca difera aspectul. Nu am spus ca este rau, l-am pus in multe masini cu rezultate foarte bune chiar si pe cel de la Brasov cum i se spune Doar ca exista diferente intre cel fabricat la noi, de fapt ambalat aici si cel vandut in vest dpdv practic sincer nu stiu. Dar total ofer uleiuri low price si foarte ok. Piotr test ala este foarte retardat. Altfel nu pot descrie ceea ce face. In cazul unui filtru conteaza diametrul porilor de filtrare si numarul lor. Greutatea hartiei este ...... un aspect neinteresant. In general testele facute de el n-au treaba cu realitatea dar na .... multi pica in plasa. Mi-a placut aspectul ulei rece vs ulei 100 grade unde se vedea mai fain prezenta aitivilor din ulei, in rest, practic, testele lui au utilitate 0. Edited by Kspic, 18 April 2018 - 22:36. |
#8958
Posted 18 April 2018 - 22:34
mike-5, on 18 aprilie 2018 - 17:19, said:
... combinatie cu filtrul de ulei Filtron OP642/2 (polonez).Motorul merge frumos,dar nu este a3/b4.Dupa acesta,este posibil sa incerc un Shell Helix Ultra 5w40,a3/b4,Renault RN0700, RN0710,api SN,acesta fiind cel mai subtire ulei gasit,care se apropie de un 5w30,iar la filtrul de ulei,voi continua cu Filtron OP642/2. Asa arata Valvoline XL III,c3 5w30 la 3300 km. Edited by prometheuss, 18 April 2018 - 22:35. |
#8959
Posted 18 April 2018 - 22:42
Filtron aparține Mann și multe componente sunt comune. La mine filtrul de aer (conic cu pâslă) se vede că e făcut din același material ca și Mann numai că este mai bine ansamblat. La ulei este aceeași hârtie dura ca la Mann și am preferat Mahle iar la motorina prefer Champion că este la jumătate de preț și față de Mann și față de Filtron. Eu vă sfătuiesc să cercetați cu atenție filtrele înainte de achiziție și abia apoi să le dați verdictul.
|
#8960
Posted 18 April 2018 - 23:17
Pentru cei ce inteleg prescriptii si pot trage concluzii din ele.
https://bevo.mercede.../Spec_223_2.pdf |
#8961
Posted 18 April 2018 - 23:54
Eu nu inteleg inca ce treaba are acel tabel de la MB cu uleiurile folosite pentru unele motorizari produse de catre ei.
Aprobarea reprezinta minimul necesar pentru un motor. |
|
#8962
Posted 19 April 2018 - 14:15
ca ultimele norme au mai multe teste de trecut, asta se vede acolo. deci la ceilalti constructori e la fel, inclusiv ce ziceam eu de a3/b4 vs c3.
|
#8963
Posted 19 April 2018 - 16:15
@prometheuss,sonda presiune ulei la Logan 1.2 16v,este pozitionata chiar langa filtrul de ulei.Cand supapa antiretur nu lucreaza,uleiul se scurge din canalele de ungere ale motorului,mai ales cand masina stationeaza mai mult timp..Drept urmare,la pornirea motorului rece,uleiul trece prin filtru si imediat ajunge si la sonda becului ulei,stingandu-l,apoi urca in canalele de ungere.Pana sa se amorseze canalele de ungere,motorul va produce zgomot (batai),dar becul va fi stins.Cred ca intelegi ce vreau sa spun.
|
#8964
Posted 19 April 2018 - 18:19
ok , dar ce legatura are acest comportament cu marca filtrului de ulei ? eu asta n-am inteles, cumva acest Filtron lasa uleiul sa treaca mai usor prin el ? si de aici 0 zgomote la pornire dupa o stationare mai lunga ?
Edited by prometheuss, 19 April 2018 - 18:20. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users