Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Acest LNB......

Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...
 Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!
 Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#5923
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
hm..nu pare talpa sanatoasa. :P daca ii dai "kick down" cand e deja in ture, asa face? in fine, poate in realitate se simte altfel.
ce pacat ca nu se aude cum ramane fara aer cand schimbi la turatie maxima. :D

#5924
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Am alimentat de unde am apucat ultima oara ca am zis sa o las la service cu ceva benzina in cazul in care au nevoie sa o testeze etc. Am pus cred ca OMW de 95 dar era puturoasa cu ea. Oricum fara aditiv ca ramasesem fara.
Am luat aditiv, am pus benzina MOL de 95 + aditiv iar acum e mult mai vioaoe.
Se mai adauga si faptul ca am mers cu ea ca un mos in ultima vreme si pana se trezeste la viata trebuie sa o talpacesc putin.  


Eu voiam doar sa o alerg putin ca sa o ascult si sa vad daca mai are vibratii. Adica talpacita putin pana la viteza mare dupa care frana de motor + frana foarte usor de picior. Desigur, treaba e buna, nu mai sunt zgomote de la cutie.

Nu cum se duce e ideea ci cum suna motorasul cu Shell Helix Ultra 5w40 in turatie.

Edited by Kspic, 29 October 2016 - 17:10.


#5925
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011

View Posteolianu, on 29 octombrie 2016 - 08:32, said:

Este mai scump dar nu se compara cu restul. Daca e sa o luam altfel , traficul din Bucuresti este ca pe circuit , chinui motorul la greu , doar ca nu neaparat la enspe' mii de turatii.... Cam pe la 50 lei litrul ajung si alte uleiuri ,gen LM dar nu se compara cu Pro S.

Ar fi bine daca ar costa 50 lei litrul, dar pe Opieoils costa 50 lire bidonul de 5L. Si din cate imi aduc eu aminte, citisem mai demult ca esterul nu ar fi foarte bun pentru garnituri.

Edited by y0z, 29 October 2016 - 17:21.


#5926
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Pai 50 de lire....cam atata vine daca nu ma insel cu aproximatie , undeva la 250-300 lei. 50 lei litrul / 5L = 250 lei. Iar legat de Opieoils nu merita neam sa iei de acolo , cel putin pt cei din Romania , scump + transport + vama + ce taxe or mai fii , nu stiu exact. Dimpotriva , esterul face bine la garnituri.

#5927
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View Posty0z, on 29 octombrie 2016 - 17:20, said:

Ar fi bine daca ar costa 50 lei litrul, dar pe Opieoils costa 50 lire bidonul de 5L. Si din cate imi aduc eu aminte, citisem mai demult ca esterul nu ar fi foarte bun pentru garnituri.
Fuchs Titan Pro S 5w40  - http://www.lubrifuch...&product_id=404

Esterii nu au afectat doar niste garnituri slabe si sunt cazuri izolate. Pe tot globul se folosesc uleiuri esterice in masini sport pentru uz zilnic. De ce ? Uleiurile au adus un plus de caluti si un plus de protectie.

Edited by Kspic, 29 October 2016 - 20:06.


#5928
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011
Am verificat si eu site-ul, doar ca: Disponibilitate: Nu exista in stoc.

#5929
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,527
  • Înscris: 09.01.2010
Buna seara
De curand cineva mi-a recomandat aditivul Metabond. Ma gandesc ca la urmatorul schimb de ulei sa-l utilizez si eu tinand cont de nr de km al masinii (aprox 300k pe un Opel Astra H 1.7 CDTI).  Dintre dumneavoastra care a-ti folosit ce parere aveti? Multumesc.

#5930
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Singurul lucru pe care il pot spune e ca in acelasi motor mecanicul meu l-a folosit 200-300k km, motor remapat.

Sfatul meu este sa folosesti un ulei bun si sa il schimbi mai des.
- Shell Helix Ultra 5w40
- Ravenol VST 5w40

Daca vrei neaprat ceva extra protectie poti apela cu succes la uleiuri de performanta gen Millers CFS NT 5w40, Motul 300v 5w40, Redline 5w40. Ele au un pachet maxim de aditivi dar si baze cu adevarat performante.

Edited by Kspic, 02 November 2016 - 00:02.


#5931
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postzveroboi78, on 07 septembrie 2016 - 17:46, said:

Apropo de Selenia Sport Power 5w40 de care faceam vorbire aici: http://forum.softped...6#entry19761188 , cu 50-70% "not dangerous oils" (posibil esteri, altceva nu vad , personal, ce-ar putea fi)

... i-am aplicat tortura vietii lui: 2000 de km pe autostrazi, 140km/h de obicei pe vitezometru, la 32-37gr C; si cand zic autostrazi ma refer la cele din Masivul Central (FR), cu urcusuri atat de abrupte incat rasnita de 1.1 54cp atmo  nu prea face fata intr-a 5a, trebuie frecvent retrogradat in 4. Si AC ON din cand in cand.

Regim atat de sever incat, dupa 2 ore/250km de fugareala cu pedala la podea (imi mai pun mintea cu nebuni/nebune, sa n-adorm... aproape in limitele legale Posted Image ), am vazut ce inseamna " hot autobahn shutdown": oprit motorul in parcare, 10 min pt vb la tel; cand repun contactul pe electric, acul de temperatura urcase binisor, mai pornea sporadic coolerul de radiator chiar si cu motorul stins (explicatia: am oprit motorul prea devreme, lichidul de racire si uleiul n-au mai circulat ca sa raceasca motorul )

Odata motorul repornit, acul a revenit la normal in cateva secunde.

A fost singurul moment in 2000km de " pedal to da metal pi canicula, suka blyat' !"  Posted Image   in care acul de temperatura si-a parasit pozitia normala. Si, in plus, cu motorul oprit Posted Image

De aia trebuie lasat motorul sa mearga oleaca la relanti dupa eforturi de-astea, mai ales cele turbo; altfel, uleiurile mai slabe sunt "coapte" pe turbo, dupa oprirea motorului,  rezultand depuneri care jeneaza ungerea.
Umbla vorba pe BITOG ca noua varianta de la norma (testul) Porsche A40 ia in calcul si aspectul asta.

In concluzie:

Uleiul se tine beton, nici vorba de "papat", foarte silentios la turatii medii si relanti. La 140/h in a 5-a abia se aude motorul (n-am turometru pe buburuza, sa zicem vreo 3800rpm)
La pornire, becul de ulei se stinge instantaneu.

Singurul repros: acceleratiile sunt "o idee" mai lente decat cu cele mai bune uleiuri pe care le-am folosit:
-Shell HU 5w40 cu gtl, KV100=13,1cSt  - deci un 5w40 mai "light", profitand probabil de pelicula mai rezistenta de ulei GTL
-Lukoil Genesis Premium 5w40, KV100=13,9 cSt - un 5w40 "mediu"

De unde rezulta ca Selenia Sport Power, cu KV100=15,2 , este un 5w40 cam prea gros/heavy pentru un motoras asa de lesinat. Cum spuneam, uleiul asta e pt motoarele 1.8TBi cu injectie directa, varf de gama la Alfa/Fiat/Abarth (200,240,300cp)
Protectie cat China, dar la un 54cp incepe deja sa "piste" din performante.

La motorul asta o sa-ncerc sa ma orientez spre un 5w40 "mediu", gen Petronas Syntium 5000E ("CoolTech") , cu KV100 13,8
Cam pe-acolo ma gandesc ca e echilibrul optim intre performante si protectie, la acest motor.
Sunt deja lucruri de finete, care se descopera prin tatonari.
Producatorul masinii spune 5w40 sau 10w40, dar intervalul e mare, gradul Xw40 inseamna (conform SAE 300) o  KV100 (Kinematic Viscosity 100grC) intre 12,5 si 16,3cSt !

Mai am de-un schimb cu Selenia, apoi voi merge pe acel Petronas (mult mai usor de gasit)

Concluzie 2: Fiat chiar face masini bazate!
Posted Image
........................................


Experimentu' continua.
Acu am vreo 6000km pe Panda 1.1 cu noul Selenia Sport Power 5w40, din care 3000km efectiv in regim de circuit (pedala la podea, f. multe urcari abrupte pe autostrada cu 54cp, deci retrogradari frecvente si multe RPM ca sa ma mentin la 140/h, caldura mare, sute de km fara pauza).

Dupa tortura asta, a pierdut vreo 150ml, prin evaporare (s-a umezit teava de evacuare a vaporilor spre filtrul de aer/clapeta de acceleratie).
La mers normal, motorul respectiv nu consuma mai nimic, indiferent de marca uleiului.
Zic deci saru'mana de motor si ulei bun, numa 150ml evaporati la 3000km de scos untu' din ea e nimica toata. Altii raman fara ulei dac-o calca oleaca mai tare.

Initial ma temeam sa nu fie un 5w-40 cam gros pt motorasul asta (uleiul are kViscosity la 100grC - 15,2- in stilul uleiurilor 5w40 Racing, nu ca alea normale, care au 13-14), acceleratiile intr-a 5-a pareau o fractiune mai lente.
Cred ca era vina temperaturilor nebune (37grC la umbra), fiindca imediat ce s-a terminat canicula, acceleratiile si-au revenit. (In plus, in perioada aia a mai primit benzina SP95-E10, ca n-aveau de 95 pe autostrada etc.)

Silentios, suna plin, urca lin si frumos in ture, fara vibratii. Consumul, culoarea... nimic deosebit.

Un mare plus, surprinzator la un 5w-40 cu 6000km: porniri foarte line la rece, inclusiv pe ploaie+ceata+5gr C, dupa 2 sapt de stat in parcare.
Nici o vibratie, motorul suna "cald" din prima, silentios.
Superb!

Mai bine decat Shell AT-L 5w40 (gr III clasic, il folosesc pe Giulietta, asta baga reprezentanta). Trepidatii, 1400RPM la pornire, dupa 2 sapt. de stat.
Mai bine decat Fuchs Titan Supersyn 0w-30, cu care acelasi motoras de 1.1 de pe Panda, acu doi ani, trepida vreo 5-10min, tot dupa o pauza de 2-3 sapt.

Pai daca 5w-40 de la Selenia porneste la rece semnificativ mai bine ca un 0w-30 laudat (un ulei bun si ala, in alte privinte), jos palaria, a meritat efortul sa-l comand in Germania.

Mai ramane sa testez longevitatea (cati km dureaza comportamentul asta frumos)

In RO si DE e vreo 50eur/5L , mai pun odata poza cu ambalajul de la noua varianta.
Attached File  20160813_122801.jpg   170.85K   21 downloads

Topul meu actual, din ce-am folosit:

Shell Helix Ultra 5w40 (cu GTL) , mai ales pt longevitate, unde se detaseaza clar.
Selenia Sport Power 5w40 si Lukoil Luxe Synthetic/ Lukoil Genesis Premium 5w40 - f. bune per total, longevitatea ramane in studiu.

Edited by zveroboi78, 02 November 2016 - 15:43.


#5932
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Asta cu trepidațiile este asa si asa, nu depinde neapărat de ulei.   Daca mergi normal se poate depune carbon,  ala da balbaiala,  daca ii rupi fasul cureti depunerile. De aia este bine sa ii dai din când în când ceva talpice.
Azi a fost un pic mai rece dimineata insa nimici un sunet de tacheti la pornire.  La cald insa am un piston slap noise,  asa am luat-o plus ca sunt o gramada de m272, cu aceasta problema.





#5933
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Felicitari pentru curaj. Cu o masina de 840 kg si un motor de 1.1 54 cp 88nm  ai avut curaj sa faci circuit pe sosea.

Sincer sa fiu, ai o Giulietta  faina rau, iar tu faci raliu cu un Panda ?  Mda nu mai zic nimic.
Eu cand am scos Polo de 1.2 12v la drum intins la 150 km/h imi tremurau chilotii pe mine mai ales cand trecea un tir mai tare asta comparativ cu astra g-ul cu suspensie sport. Sincer mi se falfaia de Redline 5w40-ul din motorul lui pentru ca era ciudat sa treaca un tir pe langa tine iar tu sa simti ca esti cu barca pe mare pentru o secunda asta pe la 150 km/h

Consumul de carburant cat este ?

Edited by Kspic, 02 November 2016 - 21:02.


#5934
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Asa arata partea superioara a chiulasei dupa 3 schimburi cu Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30, la interval de service de 10000 km / un an.

De la ultimul schimb am parcurs cu masina 8607 km, majoritatea in mediul urban.

Attached Files



#5935
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Nu stiu cat consuma, n-am CB nici turometru.

Giulietta nu vreau s-o las in strada (in FR sunt incendiate 40.000 masini /an, cam 1000 la fiec revelion, plus vandalisme, plus "parcarea pariziana ", cu impins masinile cu parasocul pana-ti faci loc sa iesi)

In plus destinatia era... Marsilia. Horror. Am mai luat 6km metroul, numai ca sa n-o las peste noapte in Centru, riscul prea mare, chiar si pt Panda.

2 drumuri Le Mans-Marsilia, dus-intors, primul pe 37grade.
Multe masini mai de soi clacasera in munti, erau pe dreapta cu capota sus.

Ca distanta, o nimica toata pe langa Ro-Fr si Fr-Ro-Fr (3×3000km), tot cu Panda (Giuli nu se nascuse inca)
167km/h pe ceas in DE (vreo 155 reali) Noroc de bagaje si jantele de 14" cu talon mic, altfel topaie ca o capra beata.
Nu i-a cauzat deloc, dar nu recomand. E cu strans din fese.

Era epoca LM SHT 5w40 ; scump, varza dupa 7k km, si nici in km aia nu excela la nimic.
Nici macar nu erau rampe abrupte, decat aia de langa Viena si la granita De/Fr, deci n-a fost solicitat ca Selenia.

Cu Giulietta e parfum, Panda ramane fun, pot sa merg legal la limita aderentei fara sa-mi pierd permisul.
Soferie adevarata, directie fara servo (un avantaj), ESP canci, ABS canci. AC, talpa si mana de fier, atat :D

Vantul lateral e problema la masinutele astea inalte cu flancuri drepte, mai ales in Ungaria , depasind coloane de tiruri; in dreptul tirului e 0 vant, in spatiul dintre tiruri, rafala brusca vrea sa te-arunce in parapet.
"White knuckle ride" , cum ziceau pilotii americani.
Dureri de maini inca o sapt dupa asa drumuri.
Insa experienta acumulata, increderea capatata in material (masina, motor, ulei, cauciucuri)... merita.

Sper sa iau candva un Panda 100hp (delir italian, pacat ca nu se mai fabrica).

Scuze de OT, ce vreau sa spun e ca am supus uleiul asta la niste teste de foc, si inca merge bine, dupa 6k. In plus, surpriza cu pornirile superbe la rece, nu asta cautam/asteptam la acest ulei.

Edited by zveroboi78, 03 November 2016 - 00:22.


#5936
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Mda ce sa zic ....spuneau baietii cu Fiat 500 ca e periculoasa la viteza mare pe langa tiruri. De asta ma miram ca ai avut ceva curaj.
Nu stiu cum sunt drumurile la voi, dar o suspensie sport sa stii ca o ajuta foarte mult. Cu opelul aveam suspensie normala si era enervant ca daca treceam pe langa un tir simteam prezenta lui. Cu suspensie sport masina e de o nesimtire grava. Pe viraje sta lipita de asfalt, nu derapeaza cel mult subvireaza, pe langa tiruri n-are stres.
Audi e la fel de nesimtit ca G-ul la drum.

Cu A3-ul cu gumele pe 225 45 17 o alerg de ii sar dracii cu viteze mari gen 180-190 km/h pe Comarnic - Banesti - exceptie podul de la Banesti.  Nesimtire crasa, masina e lipita de asfalt.

Iar cu traficul o inteleg.... in Brasov mai bine iti bagi un bat in fund decat sa pleci la ore de varf. Efectiv miserupismul unora nu are limite, te muta de pe banda ta. Iar la parcari... oamenii de birou care au masini de servici mananca si conduc. Mai un poc si fuga mai iti taie calea.  

LM SHT avea o buba vazuta prin UOA. Se subtia grav dupa 7-8k km gen V.100 de 11 cSt !

#5937
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
Daca ai ceva rpm ar trebui sa fie lipita orice masina.

Pt trepidatii la rece o benzina mai buna.

#5938
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011
Ravenol SSL 0W-40 a incercat cineva?
Pourpoint: - 60 °C Posted Image
Comparand fisa tehnica a lui Shell Helix Ultra 0W-40 cu cea a lui Ravenol SSL 0W-40, reiese ca cel din urma este mai bun.

#5939
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Eu sunt la al 3 lea schimb cu acest ulei, pe un K4M. Ultimul schimb la 16 mii; pe la 13 mii, eram in concediu, pe Deva-Sibiu, cu acul turometrului la peste 4 mii.
Recomand, fara ezitare acest ulei.

Edited by iancuMIC, 04 November 2016 - 22:57.


#5940
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Am mai facut ceva KM cu SHU 5w40.
Cea mai faina surpriza e faptul ca temperatura uleiului la mers constant pe portiunea Comarnic - Banesti a fost de 86 grade.  Cel mai putin am avut 88 grade pana acum pe aceeasi portiune.
Consumul nu s-a modificat, am pus gumele de iarna Brasov-Ploiesti ( cap coada ) - Buzau cu mers sportiv de la Ploiesti la Buzau - 6% fix.  

La rece pornirile sunt super faine, adica la 1 grad. Motorul silentios din primele secunde. La 90 lei cat am dat pe el la oferta nu am ce sa comentez.

SSL 0w40 e interant si tentant de testat :))

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate