Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: May 03 2024 12:15, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#4987
Posted 19 March 2016 - 21:46
Buna colegi.Va rog sa mă lamuriti si pe mine.Am mai întrebat dar nu am primit un rspuns.AM ulei15w40 care este multi grad dar ce fel semi-sintetic sau mineral?.
Am mai cumpărat pt un auto de teren un 20w50 la recomandarea configuratorului pt ulei motor de pe site si cred ca este mineral sau multigrad deci semi-sintetic? Apoi intre alta carte tehnica se recomanda Sae10w30 Api Sj asta cral ca este semisintetic dar pe o schita cu diferite uleiuri,si temperaturi era trecut Sae10w30,40,50 ca fiind atât multigrad cat si sintetic Va rog lamuriti,ca sunt in ceata. Multumesc!!! Weekend plakut!!! |
#4988
Posted 20 March 2016 - 12:39
Inițiatorul topicului te lămurește chiar din primul post.
|
#4989
Posted 20 March 2016 - 15:02
Test cu motocheckup la o masina golf benzina 1,4 16 v cu 170.000 km la bord dupa ce a parcurs 6000 km de la schimb .
Ulei : Petro -Canada 5w-40 aditivat cu IF-WS2 se poate vedea ca este intr-o conditie foarte buna ( vezi diferenta dintre centrul petei si cercul exterior 2 care este foarte curat ) + ca nu are de loc apa sau combustibil in ulei (nu face cerc luminos la exterior ) deci si motorul este intr-o conditie f. buna . Nota : pata pe suport a fost analizata dupa 12 ore conform cerintei motorcheckup. Attached Files |
#4990
Posted 23 March 2016 - 10:38
Dupa cca 1200 km cu noul ulei Fuchs a trebuit sa completez cu 100 grame nivelul ca sa fie exact pana la semnul superior de pe joja. Nu stiu daca la schimb a fost completat pana la maxim sau pana la mijloc intre semne dar acesti 1000 km au fost facuti in regim cam de raliu bineinteles fara riscuri pentru siguranta circulatiei. De urmarit daca papa sau nu, la uleiul original de frabrica nu am completat nici o picatura dar covarsitoarea majoritate a timpului masina a fost folisita in regim "rodaj", asta a fost prima data cand de nevoie m-am dat la ea.
Edited by cristian_sen, 23 March 2016 - 10:39. |
#4992
Posted 23 March 2016 - 22:40
In momentul in care masina vede mers de raliu uleiul atinge temperaturi foarte foarte mari. Nu doar in baie ci si in punctele fierbinti ale motorului. In plus uleiul 5w30 nu este ulei de performanta. Este ulei de abordat normal un motor.
Este normal ca un ulei sa fie papat in mers sportiv. Mie mi-a papat din 5w30 Amsoil European Car formula 100-150 ml in mai putin de 10km. De castrol nu mai zic, la mersul meu a scazut putin pe joja dupa un drum Buzau-Brasov. Ideea este ca mersul de raliu nu face bine nici motorului nici uleiului. La mers de raliu sa nu te astepti ca un ulei sa tina 10k km ) Dupa fiecare cursa baietii schimba uleiul la motoarele alergate pe circuit. Orice ulei ai pune motorului o sa ai consum de ulei daca mergi tare. Urmatorul schimb iti recomand sa il faci cu ce ti-am tot spus. De papat tot poate sa il pape. Este normal. Edited by Kspic, 23 March 2016 - 22:42. |
#4993
Posted 23 March 2016 - 23:18
Cel mai mult ulei mi-a consumat in urmatoarele ipostaze : vara la temperaturi mari, peste 35 grade, pe drumuri gen Transalpina/Trasfagarasan/ Bucuresti- Grecia mers 800km din care 600km fara pauza. La 10 000km completez 0.5 Litri, nu mai mult nu mai putin.
Citez dintr-o postare mai veche de a mea pe alt forum: A mea BKC la 290 000km consuma 600ml la 10 000km. Cel mai mult din astia 600ml ii consuma VARA la temperaturi ridicate si cand parcurg distante foarte mari, gen 800km intr-un singur drum sau cand fac un drum si conduc putin mai sportiv decat de obicei (transfagarasan/transalpina). Am repetat a mia oara, verificarea uleiului se face in felul urmator, la schimbul de ulei cand pui ulei proaspat, torni ulei pana sus sub prima indoitura de pe joja, nu pana la zona hasurata. Apoi dupa 10 000km poti verifica unde iti este nivelul de ulei, el oricum se pierde prin vaporii care se duc pe epurator/furtune/pe la turbina putin, si se acumuleaza. Diferenta intre indoitura de sus de pe joja si indoitura de jos e de aproximativ 0.8-1 Litru. Deci sunt absolut sigur ca sunt unii care se jura ca nu le consuma masina ulei dar defapt le consuma, insa nu stiu ei sa-l contorizeze. Senzorul de nivel ulei scazut se aprinde ABIA CAND AJUNGI CU ULEIUL SUB ZONA HASURATA, sub minim! Asta inseamna ca masina ti-a consumat 1 litru de ulei deja. Uleiul se verifica pe o suprafata plana, la 5-10 minute dupa oprirea motorului, si se verifica doar asa, dupa ce motorul este cald, uleiul este cald, si se scurge in baie dupa 10 minute. Orice masina consuma ulei, si asta nu e tocmai un lucru rau. |
#4994
Posted 24 March 2016 - 01:04
Nu neaprat 5-10 minute. In cartea fiecarei masini se da un timp aparte care in cazul meu mereu s-a confirmat.
La mine in 6k km cu new life-ul anterior n-a scazut nivelul pe joja. Dar i-am dat ohohohoh si e benzinar asta mic. In schimb la ESP a gustat cat grosimea unei monezi in 4.5k km. Intr-adevar ce bataie a luat saracul ulei.... cu mers sportiv cat eram in afara orasului iar in oras pe langa aglomeratie a mai vazut si liniute rosii. Orice motor papa ulei, exceptia mea a fost Y17DT-ul. Oricat de tare as fi mers cu el, niciodata n-a scazut nivelul pe joja. Vara la temperaturi mari.... e normal sa pape ulei chiar si la mers in continuuuuuu. Ce ziceam de temperaturile in punctele fierbinti .... etc. Pe langa temperatura ambientala, mai e un aspect naspa. Vara asfaltul degaja caldura imensa. Motorul cu toate ca e ventilat, e ventilat tot cu aer cald deci lucreaza la temperaturi mai ridicate. In plus AC-ul ofera un ajutor pentru temperaturi mai mari. Nu ca degaja el caldura cine stie ce, ci pentru ca masina se adapteaza prezentei lui iar injectia este ceva mai bogata deci caldura mai multa pentru a oferi cam acelasi lucru mecanic. Deci ulei mai incins Dupa remap la astra g era un fenomen fain. Cum ii bagam AC-ul tragea mai fain la viteze mici. Ciudat fenomen, dar si turbosuflanta se auzea mai tare. Eu daca aleg masina in oras ating temperaturi ridicate ale uleiului. In schimb la drum intins temperaturile sunt mai scazute datorita ventilatiei. Orice masina alergata in stil super sporitv la oras are dezlegare la ulei. Poate sa il guste. Edited by Kspic, 24 March 2016 - 01:06. |
#4995
Posted 24 March 2016 - 01:30
Nu uita, e una sa mergi cu 20-60km/h in oras, si e alta sa mergi cu 140km/h cateva ore pe autostrada.
Sau my best, in caz de urgenta extrema 180km/h sustinut 50 minute continuu. Cat despre procedura de verificare ulei, am descris procedura pt masinile Vag, din cauza frustrarii pe care o am de ceva timp, cand vine cate unul si zice ca masina lui nu consuma absolut DELOC ulei, bazandu-se pe faptul ca senzorul nu il atentioeaza ca lipseste ulei. Sa facem un mic exe rcitiu, ca sa vezi de ce sunt frustrat: in motorul meu de 1896 cmc incap 3.8 litri de ulei daca schimb filtru de ulei sau 3.6 litri de ulei fara filtru. Daca de la baza indoiturii jojei pana sus la cea de-a doua indoitura deasupra zonei hasurate, sunt ~ 1 litru de ulei, inseamna ca senzorul meu ma va atentiona cand voi avea ~ 2.8 litri de ulei in motor. Cum e sa circuli mii de km cu 2.8-3 litri de ulei la un motor de 1896cmc? raspunsul il aveti in uzura axelor cu came din cauza lubrefierii defricitare. Gata cu offtopicul. Am facut cateva drumuri cu uleiul nou in motor si intradevar exista un diferenta sesizabila si la felul cum porneste dar si cum se tureaza motorul. Edited by Deenman, 24 March 2016 - 01:40. |
#4996
Posted 24 March 2016 - 07:36
Viteza nu are nici o relevanta. Turația e cea importanta. Un condus agresiv supraturat poate duce la un consum de ulei. 140km/h la o treapta economica a CV e destul de lejer pentru motor, mai ales ca dacă e vorba de autostrada variațiile de turație sunt mult reduse.
La Passat am mers lejer la viteza asta e drept pe distanțe nu foarte lungi, din motive evidente: în România nu avem autostrăzi continuue, doar segmente... |
|
#4997
Posted 24 March 2016 - 12:11
Masina are peste 108k km insa din ce pot sa vad inauntru arata foarte curat, nu sunt depuneri sau "marmelada".
Attached FilesEdited by i860, 24 March 2016 - 12:11. |
#4998
Posted 24 March 2016 - 15:26
Chiar foarte bine arată, mai ca ai crede că ai curatat-o pentru poza...
|
#5000
Posted 24 March 2016 - 22:28
swtm, on 24 martie 2016 - 15:26, said:
Chiar foarte bine arată, mai ca ai crede că ai curatat-o pentru poza... |
#5001
Posted 25 March 2016 - 11:22
Am gasit pe youtube un motor ca al meu cel mai probabil cu castrol 5w30 la interior.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/BtkN3c-m4rE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Comparativ cu New Life 0w40 si IF-WS2 cum vi se pare ? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/M0sIrFHUQXI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#5002
Posted 25 March 2016 - 13:50
Am mai cautat motoare ca al meu m272 si nu toate sunt curate. Nu stiu ce ulei au avut in ele. Deci in cazul meu uleiul si-a facut treaba.
Attached Files |
#5004
Posted 28 March 2016 - 12:07
Filtre purflux sau Mahle si uleiuri alege dintre : Fuchs Gt1 5w40/ Ravenol 5w40 Vmo (atentie la data fabricatiei ca sunt bidoane din 2013 pe rafturi), Valvoline 5w40 synpower extreme , in orice caz un ulei 5w40 cu norma 505.01 si care sa nu fie Castrol. Schimba-i uleiul la max 10 000km.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users