Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The worst of evil

Proiect de lege: Romanii vor achi...

Dopuri / casti amortizare zgomot ...

2 job-uri de 8 ore simultan.
 VW e-Up second hand sau alternati...

Reparatie scara mozaic vechi

Cablu curte destinat deplasarii l...

Sfat de cumparare pentru un Jagua...
 La mulți ani @mishu_bz!

La mulți ani @kyrre!

PF vinde 3 autoturisme ce se inti...

Suturi la relantii 2.0 tdi + fum ...
 Tencuiala exterioara casa caramid...

Restituire RCA Allianz

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 

D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...

- - - - -
  • Please log in to reply
1696 replies to this topic

#1027
Gabi73C

Gabi73C

    atrophied member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,164
  • Înscris: 11.11.2007

View PostMAK, on Mar 8 2008, 10:27, said:

E greu de citit 35 pagini ?   :naughty:
S-a discutat la greu despre asa ceva, normal ca se duce turbina, si pe deasupra nici mare economie de consum nu ai.
E retorica intrebarea. Pana citeam 35 de pagini imi venea randul la prima revizie si intrebam mecanicul. Stiu ca nu e mare economie, nu sunt fan al subturarii, asta e ca sexul intrerupt, la ce dracu il mai facem, nu? Era doar o curiozitate, asistasem din pozitia de chibit afon la o discutie pe tema asta intre doi prieteni si in afara de cuvinte din gama "esti tampit, ia-ti bicicleta" si "sofer mai cretin ca tine n-am vazut", nu prea intelesesem mare lucru, dar dadeam si eu din cap ca "da, asa e"...

#1028
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 10.09.2007
Oki, sunt sigur ca s-au mai discutat lucrurile acestea si imi cer scuze dar isncer sa fiu nu gasesc in cele 35 pagini cat are topicul ceea ce m-ar interesa. Ideea este ca pana acum nu am avut decat benzinare (dacia berlina clasica 1.4, VW polo 1.0, spark de la serviciu, matiz, Clio 1.4) iar acum sunt "fericitul" posesor al unui Ford focus 1.8 TDCI din 2003 (100cp).
Intrebarile mele ar fi in primul rand referitoare la CUPLUL MAXIM/OPTIM, cuvinte care nu fac parte din vocabularul meu, doar am mai auzit vorbindu-se despre aceste lucruri. In al doilea rand, care ar fi turatia optima la care trebuie schimbat la acest motor pentru consum economic de oras (bucuresti) si in general pentru pastrarea motorului pentru a nu-i dauna pe termen lung. Observ ca sunt diferente destul de mari intre ceea ce am mai avut pana acum si acest motor diesel destul de puternic. De aceea rog si imi cer scuze pentru intrebarile de noob :)

#1029
Muratu

Muratu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 28.09.2006
Ford Focus 1.8 TDCI 2003
Are puterea maxima de 101Cp la 3850rpm si Cuplu maxim de 220Nm la 2000rpm
http://www.cars-cat....lection_5manual

#1030
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostAl3xandrus, on Mar 10 2008, 15:17, said:

... iar acum sunt "fericitul" posesor al unui Ford focus 1.8 TDCI din 2003 (100cp).
Ti-a raspuns colegu, eu doar mai adaug ceva.
Bun, acum doua saptamini un coleg si-a luat un Focus tot din 2003 si tot de 100 Cp.
Ma intilnesc cu el, imi spune bucuros ce masina si-a luat, il intreb cite una/alta si aud ca deja la 2.000 rpm este turat motorul, se aude ca e turat si merge undeva la 1500-1800 rpm.
:huh:  Il intreb cum sta cu banii, daca mai are ceva pusi deoparte pt injectoare , pt turbo si il programez la o intilnire.
Vine omul, ma uit, ma sucesc pe linga masina si ii spun, i-a uita-te la toba si ii dau un demaraj pina la 4.000 rpm
Fum in spate de nu s-a mai vazut nimic, ziceai ca este furnal.
El cica :
Am vazut ca scoate fum, dar am zis ca asta e, ce sa faca, este SH, are 165.000 km.
In afara de asta tremura in ralanti, si motorul scoate un zgomot de obosit.
Sun pe cineva, vine cu un flacon de Megasel, ma uit pe bord, vad ca mai are cam in jur de vreo 10 litri de motorina in masina, ii bag 40 ml de Megasel si hai la teste.
Pe drum am accelerat puternic in tr a 2-a, fum dupa mine de imi era rusine de ceilalti soferi, Doamneee asa ceva nu am vazut, ii spun proprietarului ca nu este sanatos, el nu a vazut ca ceva nu este in regula, de ce nu a venit la mine cind a luat-o.
Ce sa mai, proprietarul se albise, nu mai stia ce sa zica, in fine, am ajuns la exterior si am dat sa depasesc o masina, cind aproape sa depasesc hopa, masina nu mai tragea nici moarta.
M-am gindit ca intrase in Limp Mode, opresc motorul, il repornesc, dau sa accelerez, nimic.
Trag pe dreapta, m-am gindit ca a scapat mufa la debitmetru, ma uit, nimic, totul la locul lui, il pun pe proprietar sa tureze motorul sa vad daca se umfla furtunele ( adica daca are presiune turbo ) cind tureaza motorul, sare un furtun de la locul lui, ii cer o surubelnita, montez furtunul si hai la drum.
Am alergat-o pina s-a aprins becul la motorina.
Am ajuns la Peco, i-a bagat motorina si pe urma acasa.
Acasa i-am aratat ca nu mai scoate gram de fum si pe drum i-am aratat cum se merge economic si sanatos pt motor.
Cred ca si-a insusit temele.   :lol:
Ieri am vorbit cu el si mi-a zis ca nu mai tremura in ralanti.

Vezi sa nu te pacaleasca cuplul bun al motorului, adica masina trage bine si la 1500 rpm si sa-ti faci o obisnuinta in a merge subturat.
Motorul nu spune ca este subturat, m-a mirat faptul asta, merge ceas si asta pacaleste soferul.
Cum tu ai cuplul la 2000 rpm, sa te uti pe filmuletele din topicul de mai jos si sa mergi exact cum vezi in filmulete
http://forum.softped...howtopic=318529

Salut.

#1031
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,369
  • Înscris: 08.09.2006

View PostGabi73C, on Mar 8 2008, 09:29, said:

E adevarat ca , desi reduce consumul de carburant, "mersul subturat, in timp, fu...,pardon, "avariaza" turbina"?! :cursing: (Octavia/disel.)
nuprea reduce consumul, sa mergi tu cu ea la 1400 rpm intr-a treia si apoi la 1800 sa vezi cum e cu consumul.  a scris mak cum se exploateaza un diesel si e bine sa mergi asa, nu o sa ai nush ce consum mic, pentru ca in momentul in care accelerezi de la o turatie mica baga mai multa motorina...

mak, s-o fi albit omu daca oi fi dat blana ca nici io nu am reusit sa ma obijnuiesc cu cuplul cand accelerez de pe la 2000rpm in sus.... tot am senzatia aia se gol in stomac si putina teama :))

#1032
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postgeopsi, on Mar 10 2008, 19:50, said:

Mak, s-o fi albit omu daca oi fi dat blana ca nici io nu am reusit sa ma obijnuiesc cu cuplul cand accelerez de pe la 2000rpm in sus.... tot am senzatia aia se gol in stomac si putina teama :))
:lol:  Mai stii ? Cind facem un test la masinuta ta ?
Sau daca tot simti un gol in stomac, mergem cu a mea vreo 30-40 km si pe urma mai vorbim.   :lol:
La urcare in masina, de obicei dau pungi la pasageri.   :lol:

#1033
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 10.09.2007
Super explicatiile si inca o data sorry ca nu am cautat de la bun inceput :) Referitor la dara de fum, nu prea pot sa zic ca se vede prea mult, doar pe loc daca o turez iese ceva mai mult. Referitor la subturat, cam oricum dupa 2000 schimbam, 2200 sa zicem, uneori chiar si pe la 3000 deci nu asta mi-a fost neaparat problema ci mai mult cam care e faza cu cuplul optim/maxim si cum trebuie sa ne comportam cu un diesel. Se pare ca am toate detaliile in acest tutorial de maxima importanta , multumesc pentru el!

Care este faza cu flaconul de Megasel pana la urma, este bine sa incerc sa fac si eu rost de o cantitate infima (eventual sa apelez tot la tine ) pentru a turna putin sau mai bine nu ma joc cu chestii din astea? :) Ma gandesc ca tot masina este luata SH , are un nr de kilometri la bord (109 000), implicit si o varsta, iar un astfel de aditiv poate ar mai ajuta pe termen lung....

#1034
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostAl3xandrus, on Mar 11 2008, 15:37, said:

Care este faza cu flaconul de Megasel pana la urma, este bine sa incerc sa fac si eu rost de o cantitate infima (eventual sa apelez tot la tine ) pentru a turna putin sau mai bine nu ma joc cu chestii din astea? :) Ma gandesc ca tot masina este luata SH , are un nr de kilometri la bord (109 000), implicit si o varsta, iar un astfel de aditiv poate ar mai ajuta pe termen lung....
Nu stiu daca poti sa faci rost de la mine, eu stau in Craiova, daca stai in Craiova, da, se poate, astfel nu ma bag sa caut eu, sa trimit prin posta, etc
Da, ajuta pe termen lung, asta este cel mai important lucru, ca si cum ti-ai face asigurare la masina, dar nu-ti doresti niciodata sa te folosesti de ea.
Folosesti nonstop si nu stii daca ai dat banii degeaba, sau ti-a facut ceva pe acolo, dar in schimb cind auzi pe altii ca au probleme te pufneste risul, pt ca tu nu vei stii ce-s alea probleme de injectoare, pompa, turbo infundat, etc.
Am multi prieteni care folosesc de ani buni si pina acum nici o problema cu motoarele.
Dar cel mai frumos este cind apare cite unul care pina acum a condus numai benzinare si ne lua la baza pe noi astia cu diesel si acum ne intreaba ce sa foloseasca si el sa nu aiba probleme.
Sa-i vezi cum stau ca cateii si asculta.   :lol:
Cel mai tare a fost tipul cu Loganu diesel, cind noi discutam despre aditivi de motorina, el zicea ca a lui este noua si nu baga asemenea prostii si la 45.000 km s-au dat dracu injectoarele si acum a venit plingind ca ce se face el, ca a iesit masina din garantie.
Trebuia dat un sut in fund, dar am fost oameni si l-am ajutat si acum e multumit, cu toate ca a doua zi zicea ca nu s-a intimplat nimic, el vroia in 5 minute sa-i aranjeze ce stricase el in doi ani.

#1035
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,310
  • Înscris: 10.09.2007
Din pacate nu stau in Craiova :) Dar am gasit pe diverse siteuri megaselul, un flacon de 250 ml fiind cam 80-90 ron. Eventual ma voi mai combina cu un prieten care si-a cumparat si el recent o astra diesel din 2003.
In concluzie sa inteleg ca substanta aceasta chiar este foarte buna si merita folosita, mai ales cand este vborba de o masina luata SH despre care nu stii cat a fost umblata si pe unde (bine eu mi-am luat-o de la o cunostinta dar nu se stie niciodata) si de multe ori este mai bine sa previi.

#1036
hadrian6

hadrian6

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 17.03.2008
Salut Mak, am un Fiat brava 1.9 jtd 74 kw prin tunning cam pana la cat as putea urca cu el. Am vazut pe tcm turbo.ro ca ar putea urca pana la 140 cp !!! Nu e prea solicitat motorul? Mersi.

#1037
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Nu te obliga nimeni sa te duci la 140 Cp, daca vrei sa protejezi ambreiajul si turbina, poti sa te duci pina la 120 Cp, este indeajuns.
Tu le spui ce vrei tu, nu ce vor ei.
Daca vei ajunge sa-i maresti puterea, intai sa-i faci un test computerizat in mers, sa vezi cum stai cu turbina.
Nu stiu daca Voinea are tot ce-i trebuie pt un asemenea test pt Fiat, dar nu strica sa-i faci o intrebare.

#1038
vlad_pop

vlad_pop

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 01.04.2007
Salut,am si eu un Golf 4 din 2003 131 CP si 6 vit...ce pot sa va spun exact este ca:
in viteza a 2-a merge max 90 km/h si asta undeva la 5200 rot/min
in viteza a 4-a max 190 km/h.Din pacate numai astea le-am incercat deocamdata... :(
(masina are 69.000km si merge ca avionul)  :coolspeak:

#1039
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postvlad_pop, on Mar 18 2008, 02:39, said:

(masina are 69.000km si merge ca avionul)  :coolspeak:
In curind n-o sa mai mearga ca avionul   :lol:  daca tu confunzi dieselul cu benzinarul.
O singura data de cind am masina asta am ajuns la 4800 rpm in a doua la o depasire, am fost nevoit, dar totul s-a petrecut foarte repede, nu a stat mai mult de o secunda la 4800 rpm.

Edited by MAK, 18 March 2008 - 07:14.


#1040
Dan_2Fast4You

Dan_2Fast4You

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 17.03.2008
Salut,am un golf4 1.9TDI de 74kw Pump duse 2001 cu D si I-ul rosii asa e si pe kpacul motorului,intrebarea mea e d c are D si I-ul rosii si dak e mai pretentios tipul asta d motor(PUMP DUSE)fata d 1 TDI normal

Edited by Dan_2Fast4You, 18 March 2008 - 08:33.


#1041
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostDan_2Fast4You, on Mar 18 2008, 08:32, said:

Salut,am un golf4 1.9TDI de 74kw Pump duse 2001 cu D si I-ul rosii asa e si pe kpacul motorului,intrebarea mea e d c are D si I-ul rosii si dak e mai pretentios tipul asta d motor(PUMP DUSE)fata d 1 TDI normal
Salut, furiosule vezi ca nu sintem pe mirc, aici scrii cum trebuie ori dispari ( suspend ).
D si I este o problema de marcheting, iar  motorul AXR este primul diesel de la VAG care s-a facut euro 4, probabil din cauza asta au pus D si I rosu.
Da, este mai pretentios decit un TDI cu pompa distribuitoare si la motorina si la ulei.

#1042
vlad_pop

vlad_pop

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 01.04.2007
[quote name='MAK' date='Mar 18 2008, 07:13' post='4261751']

Stai un pic sa ne intelegem...tu vrei sa zici ca afectezi un motor diesel daca il turezi mai tare iar la un benzinar ii face placere??? Eu unul nu sunt absolut deloc de acord cu asta. Bine nu ii face la niciunul insa benzinarele sunt motoare de turatii mai mari si sa fim realisti au si uzura mai mare deoarece arderea este mai uscata. Mai am si un Golf 1 din 83 1.6 Diesel simplu cu motorul original din fabrica (nu a fost niciodata reparat). Cand l-am cumparat adica acum 7 ani avea doar 78.000 km si crede-ma ca de nu l-am forjat saracul...in toate felurile posibile si anume:
- liniute (o gramada)
- burnout-uri
- concursuri
- viteze f mari pt el tinand cont ca este in 4 trepte am prins 160km/h (pe drum drept) si multe altele...
Acum are 164.000 km, merge ca in prima zi cand l-am cumparat,am fost anul trecut la mare cu el si am avut consum de 4.3 l, ulei nu consuma deloc. In tot timpul acesta am schimbat doar planetarele, un pivot si un capat de bara in rest doar consumabile.
Oare un benzinar cum rezista la toate chinurile astea...?eu unul zic ca mai schimbam si motorul de cateva ori.

#1043
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

View Postvlad_pop, on Mar 18 2008, 02:39, said:

........in viteza a 2-a merge max 90 km/h si asta undeva la 5200 rot/min

Se tureaza pana la 5200 ?  :huh:

#1044
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
@vlad_pop Stai linistit ca orice benzinar mai de doamne ajuta duce lejer 200.000 cu ulei schimbat la timp. 164.000 e o nimica toata pentru un diesel fara turbo de la VW. Gandestge-te numai ca mai toate dieselurile aduse din Germania au cel putin 100000 si mai fac cel putin 100000 fara nici o problema asta cu motorina romaneasca si in praful caracteristic vesnicelor santiere de prin orasele noastre.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate