Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Drumul pana la locul de munca - din programul de munca sau nu?
Last Updated: Feb 11 2024 22:45, Started by
Ant1social
, Feb 09 2024 20:07
·
5
#1
Posted 09 February 2024 - 20:07
Salut
Se da urmatoarea situatie: 'Varul meu' lucreaza la o firma si are o anumita regiune alocara. Sa spunem 7 judete. El locuieste in unul din cele 7 judete si se deplaseaza des, deseori la cca 200km distanta Sunt momente in care pleaca de acasa la ora 9, ajunge 'pe teren' pe la ora 10:30, si pe la 15:30 se porneste la drum sa ajunga seara pana la ora 18 acasa. In felul asta are lucrate 8 ore, cu 1 ora pauza Intrebarea mea e: Cele aproximativ 3 ore pe care le parcurge zilnic pe drum fac parte din programul de munca sau ar trebui sa plece de acasa in asa fel incat sa ajunga la 9 la punctul de lucru, si sa plece de la punctul de lucru la ora 18, in asa fel incat sa petreaca 8h strict la punctul de lucru? Apreciez raspunsurile la subiect, cu argumente si legi atasate Va multumesc |
#2
Posted 09 February 2024 - 20:47
se deplaseaza DOAR spre si dinspre sediul firmei sau face drumuri in tot judetul/judetele?
daca e doar spre sediu - a completat traseul/traseele parcurse pt a ajunge la munca in vre-o foaie semnata si de angajator ? cum e considerat din perspectiva firmei la care lucreaza un accident pe drum spre sediu sau inapoi? |
#3
Posted 09 February 2024 - 21:19
Ce inseamna "pe teren"? Daca e la locatia clientului firmei (sau oricare alta fata de sediul locului de munca ce il are intr-un document undeva) se considera delegatie si atunci durata calatoriei e timp de lucru.
Asa si eu ma angajez in Brasov dar iau chirie in Ploiesti ca e mai ieftin. Intra 2 ore cat fac cu trenul + 2 ore intors program de munca? Undeva in actele pentru ITM e scris undeva traseul locuinta - locul de munca si e obligatia angajatului sa aduca notificari in caz de modificari. Orice deplasare la orice alta locatie fata de locul de munca din acte e delegatie. Edited by MooF2010, 09 February 2024 - 21:24. |
#4
Posted 09 February 2024 - 21:22
smoke, on 09 februarie 2024 - 20:47, said:
se deplaseaza DOAR spre si dinspre sediul firmei sau face drumuri in tot judetul/judetele? daca e doar spre sediu - a completat traseul/traseele parcurse pt a ajunge la munca in vre-o foaie semnata si de angajator ? cum e considerat din perspectiva firmei la care lucreaza un accident pe drum spre sediu sau inapoi? Se deplaseaza de la adresa de domiciliu catre anumite puncte de lucru, si se intoarce seara acasa Exemplu:saptamana ast pleaca din Brasov la 9 dimineata, ajunge in sibiu la 11:30, la 16 pleaca din Sibiu inapoi spre Brasov, ajunge la 18 acasa Saptamana viitoare pleaca din Brasov catre Covasna, acelasi program Peste 2 saptamani alt judet Intrebarea e: ca sa se ponteze 8 ore de lucru trebuie sa plece de acasa mai devreme si spre casa mai tarziu, sa stea 8 ore la punctul de lucru sau orele de condus fac parte din cele 8 ore? MooF2010, on 09 februarie 2024 - 21:19, said:
Ce inseamna "pe teren"? Daca e la locatia clientului firmei (sau oricare alta fata de sediul locului de munca ce il are intr-un document undeva) se considera delegatie si atunci durata calatoriei e timp de lucru. |
#5
Posted 09 February 2024 - 21:35
Pai si firma la care lucreaza cum considera deplasarile respective ?
In mod normal el e angajat la firma respectiva care isi are sediul undeva - trecut si in contract. Drumul pana la acel sediu si inapoi nu e considerat timp de lucru. In rest ar fi delegatii si acolo se pot lua in calcul mai multe - inclusiv kilometrii parcursi. Celelalte locatii sunt puncte de lucru ale aceleiasi firme sau sunt alte firme ? |
#6
Posted 09 February 2024 - 21:38
eiffel, on 09 februarie 2024 - 21:35, said:
Pai si firma la care lucreaza cum considera deplasarile respective ? In mod normal el e angajat la firma respectiva care isi are sediul undeva - trecut si in contract. Drumul pana la acel sediu si inapoi nu e considerat timp de lucru. In rest ar fi delegatii si acolo se pot lua in calcul mai multe - inclusiv kilometrii parcursi. Celelalte locatii sunt puncte de lucru ale aceleiasi firme sau sunt alte firme ? |
#7
Posted 09 February 2024 - 22:38
Angajatorul ce zice? Cum s-a negociat contractul de munca? Doar nu l-a castigat la loz in plic. Nici el locul de munca nici angajatorul pe el.
|
#8
Posted 09 February 2024 - 23:24
Daca sediul firmei e in Brasov si el locuieste in Brasov atunci in fiecare dimineata sa treaca pe la firma si ponteze la ora 9 inceperea programului si cand se intoarce de la Sibiu trece iarasi pe la firma si ponteaza incheierea zilei.
Dar cred ca cel mai corect e sa vorbeasca cu sefii si sa stabileasca de comun acord. Iar daca sefii sunt naspa si vor ca drumul zilnic de +/- 3 ore sa nu intre in programul platit de catre firma atunci cel mai bine ar fi sa caute alta firma ca asta e de doi lei. |
#9
Posted 10 February 2024 - 00:51
Ant1social, on 09 februarie 2024 - 20:07, said:
Cele aproximativ 3 ore pe care le parcurge zilnic pe drum fac parte din programul de munca sau ar trebui sa plece de acasa in asa fel incat sa ajunga la 9 la punctul de lucru, si sa plece de la punctul de lucru la ora 18, in asa fel incat sa petreaca 8h strict la punctul de lucru? Apreciez raspunsurile la subiect, cu argumente si legi atasate Va multumesc Ea este obligatorie si implica responsabilitati din partea angajatorului. Attached Files |
#10
Posted 10 February 2024 - 01:49
danaciu, on 09 februarie 2024 - 23:24, said:
Daca sediul firmei e in Brasov si el locuieste in Brasov atunci in fiecare dimineata sa treaca pe la firma si ponteze la ora 9 inceperea programului si cand se intoarce de la Sibiu trece iarasi pe la firma si ponteaza incheierea zilei. Eu sunt curios cum ai dori tu ca acel om sa "ponteze", te crezi in epoca flinstone cand aveai aparat de pontaj fizic ? Daca s-ar aplica mizeria asta de care scrii zeci de firme ar ramane fara angajati, iar tu fara telefonie mobila ! Toti operatorii din EU (si multe alte firme), inclusiv astia de la noi, au niste angajati care lucreaza fix pe genul asta de program, si drumul de la si catre o interventie se considera program de lucru. Ziua de lucru incepe cand s-a urcat in masina, si se incheie cand parcheaza masina acasa ! Marea problema cu regimul asta de lucru este ca trebuie agreeat cu angajatorul foarte clar prin act aditional daca nu s-a specificat pana acum, altfel genul asta de oameni plimbati pe teren nu prea isi au rostul la firma respectiva |
|
#11
Posted 10 February 2024 - 07:05
Intrebarea este prea vaga pentru un raspuns corect. Evident, nici ulterior, initiatorul nu a oferit mai multe date. Secretos....roman adevarat.
Daca am fi vorbit de un job de birou, treaba era simpla. Dar daca vorbim de un job "in teren"; fie ca e agent de vanzari, fie ca este tehnician - atunci programul de lucru include si deplasarile catre/de la client. Ar fi si culmea - ca angajat - sa conduci 5 ore (dus/intors) la un client, sa mai muncesti 3-4 ore la acesta, iar pontajul sa fie cu juma` de norma (ca doar ai muncit efectiv doar 3-4 ore). Conducerea masinii de serviciu, in interes de serviciu este parte integranta din program - pana la urma condusul este tot o munca. Am avut la un moment dat un sefulet din asta care dorea sa fie inovativ. Voia ca la inceputul programului, adica ora 08:00 sa fim in curtea clientului, aflat la "cuca macaii", adica la 2,5 ore de condus; si sa plecam de la ultimul client la ora 17. Practic sa ne deplasam pe timpul nostru liber, ilegal, evident (ca daca faci accident auto e considerat accident de munca). Rezultatul - TOATA echipa a demisionat, in termen de 1-2 luni. Cine dreaq iti pleaca tie la 05:30 de acasa, sa ajunga inapoi acasa la 19:30 ca sa-l platesti program de 8 H ??? Sefutul inovator a fost facut "plecat" de firma imediat ce au ramas fara echipa de service. Apoi au angajat...incepatori (ca nu s-a mai intor nimeni), alt sef.... In aproape 5 ani de atunci - programul la firma respectiva s-a remediat; insa vanzarile au scazut dramatic prin prisma faptului ca clientii o percep ca "produse bune dar fara service adecvat". Si service-ul, era (si inca este) o componenta esentiala a furnizorilor de utilaje agricole... |
#12
Posted 10 February 2024 - 07:14
Off topic :
Eu cred ca e ceva agent de vânzări, pardon "manager/director de zona" , plătit parțial cu un salar fix la care se aplica bonusuri. Probabil s-a stabilit la început "ce si cum", acum nu (prea) câștiga cât vrea (sau vrea sa stea mai mult acasa) si încearcă sa constrânge angajatorul sa faca ceva schimbări. Cu toate ca angajatorul i-a permis sa-si faca programul cum dorește, doar sa aibă rezultate. (Evident, și aici e o întreaga discuție, daca luna asta realizezi "X", lână viitoare se vrea 'X+15%", apoi "X+25%", și tot asa) On topic: Colegi lui cum considera aceste "plecari" ? De ce nu întreabă la firma ? |
#13
Posted 10 February 2024 - 08:09
Ant1social, on 09 februarie 2024 - 21:38, said:
Deplasarile sunt considerate delegatii, si sunt catre punctele de lucru ale aceeasi firme. Nicio deplasare nu este catre punctul de lucru mentionat in CM. In cazul asta, de principiu ar fi incluse in programul de munca, DAR conteaza ce este trecut in contract. Sunt firme care iau in calcul km parcursi si poate fi platit la km ptr drumurile respective - de ex soferii.care transporta marfa. In rest platesc un salaru minim. Deci ssa citeasca bine contractul si daca nu intelege ce a semnat, sa intrebe ptr clarificari, desi ar fi trebuit sa o faca inainte sa semneze. |
#14
Posted 10 February 2024 - 09:30
Cei ce lucrează la instalări/deranjamente: vin dimineață la sediu, își iau materiale/consumabile și pleacă pe teren la intervenții. Chiar daca fac 100-200 km pe zi, se fac in timpul programului.
Sau pleacă direct de acasă fără să mai vina la sediu. Și unele firme au alocate chiar 2 județe de intervenții. Pontajul incepe de când sosește la sediu dimineață și până se întoarce tot la sediu. Daca sta la 50 km de sediu, drumul de acasă la sediu și înapoi nu se pontează. |
#15
Posted 10 February 2024 - 09:52
Raspunsul scurt este NU. Timpul parcurs pe drumul spre serviciu NU este considerat timp de lucru. In perioada aceasta poate fi considerat pe traseu, iar un eventual accident este considerat accident de munca, dar nu poate fi pontat ca facand parte din cele 8 ore.
Pe de alta parte, un job a carui responsabilitati necesita prezenta fizica in mai multe judete, nu e un job clasic, in care pontajul primeaza. Aici conteaza cum isi indeplineste efectiv sarcinile, nu cat sta la birou. Iar lucrurile astea trebuie clarificate la angajare. |
|
#16
Posted 10 February 2024 - 11:27
Drumul la serviciu nu face parte din program, in Bucuresti ar lucra lumea numai 6 ore, ca 2 se pierd pe drum.
Legat de varul tau, inteleg ca lucreaza in sistem home-office. Dimineata pleaca de acasa direct catre clienti, nu trece pe la firma. In acest caz timpul de lucru este de cand se suie in masina si pana se intoarce seara acasa. Masinile de firma au GPS, se poate constata cat timp a folosit masina, daca a plecat la 8 si a venit la 14 sau la 18. Dar in astfel de cazuri angajatorii nu prea platesc ore suplimentare altel, daca jobul lui e sa mearga la clienti, se pune de cand pleaca spre client |
#17
Posted 10 February 2024 - 15:40
@strongss & Labargo.
Cititi din nou enuntul din primul post. Omul are alocate 7 judete intre care se deplaseaza (probabil la clienti din cele 7 judete) IN TIMPUL PROGRAMULUI DE LUCRU. Deci specificul muncii presupune deplasare intre diferite puncte ale celor 7 judete. Voi comparati cu mersul la birou? Eu lucrez in acest fel - plec de acasa cu masina de serviciu la ora 8, ma duc la diversi clienti, iar la ora 16:30 termin munca.Uneori bag 150 km/zi, alteori 300 km/zi. La fel lucreaza vanzatorii de diverse (masini, utilaje..etc) care au un program de 8 ore in care se misca de la client(sau potential client), la alt client.... |
#18
Posted 10 February 2024 - 16:23
stiu ce spui, dar strict din punct de vedere al legii si al pontajului respectivul angajat ar trebui sa fie alocat unui punct de lucru. teorectic, ar trebui sa plece de acasa in asa fel incat sa ajunga la 9 la punctul de lucru, si sa plece de la punctul de lucru la ora 17, in asa fel incat sa poata bifa ca lucrat 8 ore. Pauza de masă nu este obligatorie, dar fiind un drept acordat în favoarea salariaţilor, doar aceştia pot să renunţe la pauza de masă.
o solutie ar fi stabilirea punctului de lucru chiar in judetul in care locuieste si astfel nu mai pierde timp pe drum. bifeaza cumva dimineata prezenta la punctul de lucru si de acolo pleaca catre clienti. pot fi multe alte situatii, toate legale, dar ele trebuie sa fie clarificate prin contractul individual de munca. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users