Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Calcul cost motorina/masina electrica
#37
Posted 11 January 2024 - 15:21
k0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 14:16, said:
As vrea sa vad si eu Golfu ala care consuma 5,8-6l/100km la o viteza de 150km/h [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/w3Y9EmRzZKo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#38
Posted 11 January 2024 - 15:39
Cred ca pe langa costurile cu consumul diesel/electric ar trebui luate in considerare si costurile conexe. Asigurare. Mentenanta. Pret parcari. Consumabile.
Edited by trid_ovi, 11 January 2024 - 15:40. |
#39
Posted 11 January 2024 - 15:54
k0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 14:16, said:
As vrea sa vad si eu Golfu ala care consuma 5,8-6l/100km la o viteza de 150km/h |
#40
Posted 11 January 2024 - 16:35
k0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 14:16, said:
As vrea sa vad si eu Golfu ala care consuma 5,8-6l/100km la o viteza de 150km/h Masina electrica in sine nu este eficienta pentru ca nu acopera toata plaja de nevoi precum una cu motor termin. Restul sunt detalii. Daca ai 50 de mii sa dai pe o Tesla, inseamna ca ai o casa de cel putin 300 de mii de euro, ai panouri solare, ai o alta masina pentru drumuri lungi la nevoie. Daca nu indeplinesti conditiile astea, nu esti altceva decat un taranoi de oras care scoate prelungitorul pe geam. Electricele de 20 de mii de euro sunt niste jucarii care sunt testate realtime pe banii fraierilor care cred ca salveaza planeta si ca fac economii de mii de euro. Economie faci si daca nu misti masina din parcare. Daca o folosesti in scop comercial fiindca ai o pizzerie intr un orasel mic de provincie,atunci e rentabila o jucarie electrica. Acelasi exemplu l am mai dat si anul trecut,intr o discutie contradictorie cu un alt fan electrice. Toti livratorii de mancare din Berlin au flote de benzinare anemice in 3 cilindri. Daca pentru firmele astea cu cifra de afaceri de milioane de euro nu e rentabil sa cumpere 50 de cotete electrice, inseamna ca nu e rentabil nici pentru omul de rand. |
#41
Posted 11 January 2024 - 17:08
Pt toți care pun încărcare cu 0,68 lei kwh puneți la diesel 4 lei per litru. Alimentare de la tiristi în peco
|
#42
Posted 11 January 2024 - 17:18
In oraș electrica e imbatabila. Consum mic, termice consuma de sparg și curentul acasă e ieftin
Însă la drum lung si viteze ridicate electricele devin gurmande, termice consuma decent iar curentul la stațiile rapide nu-i tocmai ieftin. Și la 40k/an mă gândesc ca nu stai doar prin oraș si pe lângă casă. 40k/an in oras e taximetrie care 8h/zi doar asta face. Edited by KiloW, 11 January 2024 - 17:18. |
#43
Posted 11 January 2024 - 17:45
newusername123, on 11 ianuarie 2024 - 16:35, said:
Toti livratorii de mancare din Berlin au flote de benzinare anemice in 3 cilindri. Daca pentru firmele astea cu cifra de afaceri de milioane de euro nu e rentabil sa cumpere 50 de cotete electrice, inseamna ca nu e rentabil nici pentru omul de rand. Acolo nu e vorba de bani, e vorba de timp. Daca ai o mare firma de catering care livreaza constant si ai 7 masini la lucru nu ai timp fizic sa le tii la incarcat sa fie eficiente. In sensul ca daca e un dute-vino constant nu e rentabil decat daca ai statii de incarcare de mare putere, iar investitia in masina electrica + statiile de incarcare de mare putere care sa asigure o incarcare rapida s-ar putea sa nu merite din prisma respectivului, dar asta nu inseamna ca sunt cotete si ca daca un pizzar are flota de benzinare inseamna ca electricele sunt prostii. Din prisma un utilizator uzual care nu face livrari pizza non-stop si masina are timp sa stea si in garaj... s-ar putea sa fie rentabil. PS: Plus ca stiti si voi, cu siguranta, ca distantele in Germania sunt mai usor de acoperit si zonele metropolitane mult mai mari... daca-ti da comanda de pizza de la 40 km de Berlin te urci pe autostrada si e rentabil... daca ai masina termica ca sa nu incarci la client acasa sa poti ajunge inapoi. Iar masinile pe care in general pizzeriile le cumpara sunt masini mici... n-o sa cumpere pizzaru Tesla pentru livrari... iar masinile mici au autonomie mica de 100, maxim 150 km. Edited by stefteo21, 11 January 2024 - 17:48. |
#44
Posted 11 January 2024 - 18:26
bobalex18, on 11 ianuarie 2024 - 17:08, said:
Pt toți care pun încărcare cu 0,68 lei kwh puneți la diesel 4 lei per litru. Alimentare de la tiristi în peco Doar ca 0,68lei/ kw platesc oficial pe factura nu cumpar de la hoti, intelegi matale? Probabail ca tu stii bine cum este treaba asta cu furat motorina. Vulpoiul-Jhon, on 11 ianuarie 2024 - 11:52, said: Nu sunt împotriva progresului tehnologic, dar consider că ceva ce merge bine nu trebuie înlocuit, in cazul meu "mașina mea" phoenix76, on 11 ianuarie 2024 - 12:37, said:
Dupa 5 ani sau un numar limitat de kilometri arunci masina electrica si iti cumperi alta. La fiecare 5 ani, iti cumperi alta masina. In tot acest timp dieselul rezista. Duce 20 de ani lejer. Eu asa vad lucrurile. mirel3003, on 11 ianuarie 2024 - 12:05, said: Chiar asa e.... Un 6.5L/100 Diesel inseamna un mers normal, in schimb un consum de 8% pe un Diesel inseamna 180-190 Km/h videza pe autostrada ce se traduce ca un consum chiar mai mare de 25kWh pentru electrica... Depinde de masina... daca nu e SUV si e berlina ai consum 8L/100 la 180-190 Km/h... da la SUV e consumul pe la 140-150... La mersul ala normal la care dieselul consuma 6,5, o Tesla model 3 consuma 16kwh/100. Edit: Si ar mai fi ceva, voi comparati conserve de 100-120 cp cu masini de 300-500 cp. Edited by Epdm, 11 January 2024 - 18:40. |
#45
Posted 11 January 2024 - 19:53
stefteo21, on 11 ianuarie 2024 - 17:45, said:
Acolo nu e vorba de bani, e vorba de timp. Daca ai o mare firma de catering care livreaza constant si ai 7 masini la lucru nu ai timp fizic sa le tii la incarcat sa fie eficiente. In sensul ca daca e un dute-vino constant nu e rentabil decat daca ai statii de incarcare de mare putere, iar investitia in masina electrica + statiile de incarcare de mare putere care sa asigure o incarcare rapida s-ar putea sa nu merite din prisma respectivului, dar asta nu inseamna ca sunt cotete si ca daca un pizzar are flota de benzinare inseamna ca electricele sunt prostii. Din prisma un utilizator uzual care nu face livrari pizza non-stop si masina are timp sa stea si in garaj... s-ar putea sa fie rentabil. PS: Plus ca stiti si voi, cu siguranta, ca distantele in Germania sunt mai usor de acoperit si zonele metropolitane mult mai mari... daca-ti da comanda de pizza de la 40 km de Berlin te urci pe autostrada si e rentabil... daca ai masina termica ca sa nu incarci la client acasa sa poti ajunge inapoi. Iar masinile pe care in general pizzeriile le cumpara sunt masini mici... n-o sa cumpere pizzaru Tesla pentru livrari... iar masinile mici au autonomie mica de 100, maxim 150 km. Omul de rand isi cumpara Logan cu 12 mii de euro sau cat dracu o mai fi decat sa ia un gunoi de Spring,chiar daca are posibilitatea sa il incarce cu 0,000000001 lei / kw. In spring te urci,mergi 2 colturi, dupa care te intorci acasa sa o bagi iar la incarcat. Singurele masini electrice cat de cat acceptabile sunt cele care costa 40-50 de mii de euro,si se adreseaza doar oamenilor cu bani.Restul sunt povesti de ecologisti homosexuali. Epdm, on 11 ianuarie 2024 - 18:26, said:
Doar ca 0,68lei/ kw platesc oficial pe factura nu cumpar de la hoti, intelegi matale? Probabail ca tu stii bine cum este treaba asta cu furat motorina. Caii si magarii mergeau perfectt in urma cu 150 de ani. Si acum merg perfect. Doar ca exista si altceva mai bun. Se numeste progres. Ca vreti sau nu, viitorul este electric. Povesti pescaresti. Exista deja o multime de tesle cu peste 250.000 km care inca merg foarte bine. La mersul ala normal la care dieselul consuma 6,5, o tesla model 3 consuma 16kwh/100. Edit: Si ar mai fi ceva, voi comparati conserve de 100-120 cp cu masini de 300-500 cp. Ia incearca sa ii dai full power la Tesla aia de 300 de cai. In 50 de minute impingi la ea si te uiti cum trece pe langa tine o trompeta de diese 2 litri,de 200 de cai, care nu sare de 8-8.5% si daca mergi cu 200 km/h constant Edited by newusername123, 11 January 2024 - 19:54. |
#46
Posted 11 January 2024 - 21:03
Nu stiu ce rabla consuma 8 litri / 100 Km sau ce motor are.
Am SUV cu 1.6 cutie automata clasica cu torque convertor. Nici in Cluj când bag vreo zeci de Km prin oraș nu trece de 5.5 l. Menționez ca sunt foarte atent la consum, iar mașina poate monitoriza simultan 3 trasee. Ba mai mult de fiecare data dezactivez S&S. Prefer sa stau la semafor cu motorul pornit. La fel pe autostrada - am bagat un drum de curând Nadaselu-Sibiu și intors am scos 5.2 l. Asta ca am mers tot cu 140-155 Km pe Cruise control. Dacă mergeam la 90 și aerul condiționat orpit poate scoteam 3.8-3.9 litri. Am făcut anul asta un drum Cluj - Ramnicu Vâlcea pe Valea Oltului - întoarcere pe Transalpina vreo 680 Km - cu ce ne-am mai învârtit pe ici-colo 5.4 l. Nu cred ca am trecut vreodată de 5.5 litri. La toate drumurile aerul condiționat mergea ceea ce creste consumul aș zice cu 0.5-0.8 l/100Km Edited by AztecWarrior, 11 January 2024 - 21:05. |
|
#47
Posted 11 January 2024 - 22:10
AztecWarrior, on 11 ianuarie 2024 - 21:03, said:
Am SUV cu 1.6 cutie automata clasica cu torque convertor. Nici in Cluj când bag vreo zeci de Km prin oraș nu trece de 5.5 l. Alta poveste pescareasca... Nici cu start/stop activat in oras nu scoti consum de 5.5 pe 1.6 benzina simpla, fara hibrid, mai ales in Cluj. SUV-ul de care zici, care cel mai probabil e un crossover tractiune fata in cel mai fericit caz, te minte daca intr-adevar afiseaza asa ceva pe bord. Incearca un consum real la pompa. Fa plinul maxim, mergi 100 km in oras si fa plinul din nou maxim.. sa vezi ca 5.5 l/100 km e de fapt 8.7 litri/100 in realitate. Nici un SUV normal, care are peste 1800 kg cel putin ca sa fie SUV (restul fiind struto-camile) si obligatoriu tractiune intergrala permanenta, nu o sa scoata 5,5 in oras, ever. Apropo, Hyundai Bayon e clasificat ca SUV... daca si ala e SUV am luat-o razna cu totii. Nu vad motivul pentru care ati scrie asa ceva aici... Edited by stefteo21, 11 January 2024 - 22:16. |
#48
Posted 11 January 2024 - 22:57
mirel3003, on 11 ianuarie 2024 - 15:21, said:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/w3Y9EmRzZKo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#49
Posted 11 January 2024 - 22:58
#50
Posted 11 January 2024 - 23:00
_R_A_D_U, on 11 ianuarie 2024 - 15:54, said:
Uite unul cu motor de 2l, media de 133km/h pe o distanță de 1002 km la consum de 5.5%. O fi bine, o fi rău? consum 2.0 TDI.jpg newusername123, on 11 ianuarie 2024 - 16:35, said:
Pe care Golf il vrei ? Golf 3 1.9, Golf 4 1.9 , Golf 5 1.9 / 2.0 TDI , sau cel cu motor SDI,care nu consuma mai mult de 5 litri nici daca ii puneai o caramida pe pedala de acceleratie? Sau preferi un Common Rail de generatie mai noua ? Masina electrica in sine nu este eficienta pentru ca nu acopera toata plaja de nevoi precum una cu motor termin. Restul sunt detalii. Daca ai 50 de mii sa dai pe o Tesla, inseamna ca ai o casa de cel putin 300 de mii de euro, ai panouri solare, ai o alta masina pentru drumuri lungi la nevoie. Daca nu indeplinesti conditiile astea, nu esti altceva decat un taranoi de oras care scoate prelungitorul pe geam. Electricele de 20 de mii de euro sunt niste jucarii care sunt testate realtime pe banii fraierilor care cred ca salveaza planeta si ca fac economii de mii de euro. Economie faci si daca nu misti masina din parcare. Daca o folosesti in scop comercial fiindca ai o pizzerie intr un orasel mic de provincie,atunci e rentabila o jucarie electrica. Acelasi exemplu l am mai dat si anul trecut,intr o discutie contradictorie cu un alt fan electrice. Toti livratorii de mancare din Berlin au flote de benzinare anemice in 3 cilindri. Daca pentru firmele astea cu cifra de afaceri de milioane de euro nu e rentabil sa cumpere 50 de cotete electrice, inseamna ca nu e rentabil nici pentru omul de rand. |
#51
Posted 11 January 2024 - 23:05
Pai zi tu cum facem, trag prelungitor de pe balcon pana in parcare unde am masina ?
|
|
#52
Posted 11 January 2024 - 23:07
bansh3, on 11 ianuarie 2024 - 14:51, said:
Ma bag si eu tot ca musca`n msdos si pun paie pe foc: - am un dizal pe care l-am trimis la mecanic pt un moft d'al meu si i-am dat reset la mecanic de l-a tinut aproape 3 luni ca spunea ca e gata si cand dadeam o tura cu masina incepea sa vorbeasca singur pe locul din dreapta, dar astea sunt detalii - deci aproape 3 luni am pedalat cu un ZOE si Leaf, pt ca prieteni cu mai multe masini si pt ca de ce sa nu ma dau cu electrica... in astea aproape 3 luni am condus strict prin Bucuresti si pe langa incat sa imi ajunga o incarcare, dar nu m-a lovit nevoia sa incarc inainte sa ajung acasa ... acasa ar fi o parcare cu bariera in S4 cu incarcator de 22kwh gratuit, asa ca am dat fix ZERO lei pe incarcarea masinilor.... deci nu stiu ce matematica s-a facut pana acum dar eu unul am economisit toti banii Unde mai pui ca pe vremea asta dizalu` meu scoate in jur de 14-16% consum pt ca de obicei nu prea fac drumuri lungi ( in afara de concediul de craciun unde am facut peste 2000km cu medie de ~7%), asa ca pt mine o electrica + termica e combinatia perfecta si mi se rupe in 14 de depreciere deoarece orice masina se depreciaza... asa ca nu mai batem campii despre depreciere. PS: Zoe e putin trista la confortul scaunelor comparativ cu Leaf, sunt din filme diferite, dar nefiind ale mele nu m-am plans. Nu mi-am batut capul cu autonomia deoarece imi faceam treaba si o bagam la incarcat moca asa ca rupeam pe consum si caldura cand era cazul, sa sara haterii eco. Sunt curios cat o sa mai mearga combinatia asta cu incarcatul gratuit ca am ajuns sa o pun la incarcat noaptea ca vin toti uberistii sa se inghesuie la statia aia (i-am prins pe unii ca au venit sa incarce si 4 masini la rand... veneau cu 2 masini, pe una o lasau la incarcat, apoi plecau, apoi veneau cu alta si faceau swap si tot asa, noua moda) ... s-au mutat de la kaufland ... Legat de costuri este total gresit calculul, trebuie bagate toate calculele in discutie ca un casco la termica e mai putin de jumatate . Personal , masina pe 5 ani m-a costat 25 k cu totul, 65k km, casco, revizii, achizitie pentru o masina de 4,6 metri cu toate acareturile pe ea, clima bizona, fullLED,navi, etc. Azi pretul de noua este cu 10k mai mare decat am dat eu pe ea, cat vine devalorizarea ??? Edited by q_p, 11 January 2024 - 23:13. |
#53
Posted 11 January 2024 - 23:10
q_p, on 11 ianuarie 2024 - 23:07, said: Asta cu deprecierea e relativa, o masina cumparata acum 3-5 ani are ZERO depreciere fiindca au crescut preturile, o Tesla cumparata azi e mai ieftjna decat una cumparata acum 3-5 ani ! Deci cu alte cuvinte preturile au crescut de au scăzut, ca să ne iasă concluziile |
#54
Posted 11 January 2024 - 23:10
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users