Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale
 Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...
 Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 

Calcul cost motorina/masina electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
96 replies to this topic

#37
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,971
  • Înscris: 04.10.2007

View Postk0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 14:16, said:

As vrea sa vad si eu Golfu ala care consuma 5,8-6l/100km la o viteza de 150km/h

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/w3Y9EmRzZKo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#38
trid_ovi

trid_ovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 10.10.2005
Cred ca pe langa costurile cu consumul diesel/electric ar trebui luate in considerare si costurile conexe. Asigurare. Mentenanta. Pret parcari. Consumabile.

Edited by trid_ovi, 11 January 2024 - 15:40.


#39
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,106
  • Înscris: 16.10.2018

View Postk0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 14:16, said:

As vrea sa vad si eu Golfu ala care consuma 5,8-6l/100km la o viteza de 150km/h
Uite unul cu motor de 2l, media de 133km/h pe o distanță de 1002 km la consum de 5.5%. O fi bine, o fi rău?Attached File  consum 2.0 TDI.jpg   118.77K   19 downloads

#40
newusername123

newusername123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 05.09.2019

View Postk0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 14:16, said:

As vrea sa vad si eu Golfu ala care consuma 5,8-6l/100km la o viteza de 150km/h
Pe care Golf il vrei ? Golf 3 1.9, Golf 4 1.9 , Golf 5 1.9 / 2.0 TDI , sau cel cu motor SDI,care nu consuma mai mult de 5 litri nici daca ii puneai o caramida pe pedala de acceleratie? Sau preferi un Common Rail de generatie mai noua ?

Masina electrica in sine nu este eficienta pentru ca nu acopera toata plaja de nevoi precum una cu motor termin. Restul sunt detalii.
Daca ai 50 de mii sa dai pe o Tesla, inseamna ca ai o casa de cel putin 300 de mii de euro, ai panouri solare, ai o alta masina pentru drumuri lungi la nevoie. Daca nu indeplinesti conditiile astea, nu esti altceva decat un taranoi de oras care scoate prelungitorul pe geam.

Electricele de 20 de mii de euro sunt niste jucarii care sunt testate realtime pe banii fraierilor care cred ca salveaza planeta si ca fac economii de mii de euro. Economie faci si daca nu misti masina din parcare.
Daca o folosesti in scop comercial fiindca ai o pizzerie intr un orasel mic de provincie,atunci e rentabila o jucarie electrica. Acelasi exemplu l am mai dat si anul trecut,intr o discutie contradictorie cu un alt fan electrice. Toti livratorii de mancare din Berlin au flote de benzinare anemice in 3 cilindri. Daca pentru firmele astea cu cifra de afaceri de milioane de euro nu e rentabil sa cumpere 50 de cotete electrice, inseamna ca nu e rentabil nici pentru omul de rand.

#41
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
Pt toți care pun încărcare cu 0,68 lei kwh puneți la diesel 4 lei per litru.  Alimentare de la tiristi în peco

#42
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,277
  • Înscris: 08.01.2021
In oraș electrica e imbatabila. Consum mic, termice consuma de sparg și curentul acasă e ieftin

Însă la drum lung si viteze ridicate electricele devin gurmande, termice consuma decent iar curentul la stațiile rapide nu-i tocmai ieftin.

Și la 40k/an mă gândesc ca nu stai doar prin oraș si pe lângă casă. 40k/an in oras e taximetrie care 8h/zi doar asta face.

Edited by KiloW, 11 January 2024 - 17:18.


#43
stefteo21

stefteo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 245
  • Înscris: 11.01.2009

View Postnewusername123, on 11 ianuarie 2024 - 16:35, said:

Toti livratorii de mancare din Berlin au flote de benzinare anemice in 3 cilindri. Daca pentru firmele astea cu cifra de afaceri de milioane de euro nu e rentabil sa cumpere 50 de cotete electrice, inseamna ca nu e rentabil nici pentru omul de rand.

Acolo nu e vorba de bani, e vorba de timp. Daca ai o mare firma de catering care livreaza constant si ai 7 masini la lucru nu ai timp fizic sa le tii la incarcat sa fie eficiente. In sensul ca daca e un dute-vino constant nu e rentabil decat daca ai statii de incarcare de mare putere, iar investitia in masina electrica + statiile de incarcare de mare putere care sa asigure o incarcare rapida s-ar putea sa nu merite din prisma respectivului, dar asta nu inseamna ca sunt cotete si ca daca un pizzar are flota de benzinare inseamna ca electricele sunt prostii.

Din prisma un utilizator uzual care nu face livrari pizza non-stop si masina are timp sa stea si in garaj... s-ar putea sa fie rentabil.

PS: Plus ca stiti si voi, cu siguranta, ca distantele in Germania sunt mai usor de acoperit si zonele metropolitane mult mai mari... daca-ti da comanda de pizza de la 40 km de Berlin te urci pe autostrada si e rentabil... daca ai masina termica ca sa nu incarci la client acasa sa poti ajunge inapoi.

Iar masinile pe care in general pizzeriile le cumpara sunt masini mici... n-o sa cumpere pizzaru Tesla pentru livrari... iar masinile mici au autonomie mica de 100, maxim 150 km.

Edited by stefteo21, 11 January 2024 - 17:48.


#44
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,688
  • Înscris: 15.01.2017

View Postbobalex18, on 11 ianuarie 2024 - 17:08, said:

Pt toți care pun încărcare cu 0,68 lei kwh puneți la diesel 4 lei per litru.  Alimentare de la tiristi în peco

Doar ca 0,68lei/ kw platesc oficial pe factura nu cumpar de la hoti, intelegi matale? Probabail ca tu stii bine cum este treaba asta cu furat motorina.

View PostVulpoiul-Jhon, on 11 ianuarie 2024 - 11:52, said:


Nu sunt împotriva progresului tehnologic, dar consider că ceva ce merge bine nu trebuie înlocuit, in cazul meu "mașina mea"
Caii si magarii mergeau perfectt in urma cu 150 de ani. Si acum merg perfect. Doar ca exista si altceva mai bun. Se numeste progres. Ca vreti sau nu, viitorul este electric.

View Postphoenix76, on 11 ianuarie 2024 - 12:37, said:

Dupa 5 ani sau un numar limitat de kilometri arunci masina electrica si iti cumperi alta. La fiecare 5 ani, iti cumperi alta masina. In tot acest timp dieselul rezista. Duce 20 de ani lejer. Eu asa vad lucrurile.
Povesti pescaresti. Exista deja o multime de tesle cu peste 250.000 km care inca merg foarte bine.

View Postmirel3003, on 11 ianuarie 2024 - 12:05, said:



Chiar asa e....

Un 6.5L/100 Diesel inseamna un mers normal, in schimb un consum de 8% pe un Diesel inseamna 180-190 Km/h videza pe autostrada ce se traduce ca un consum chiar mai mare de 25kWh pentru electrica...



Depinde de masina... daca nu e SUV si e berlina ai consum 8L/100 la 180-190 Km/h... da la SUV e consumul pe la 140-150...

La mersul ala normal la care dieselul consuma 6,5, o Tesla model 3 consuma 16kwh/100.




Edit:

Si ar mai fi ceva, voi comparati conserve de 100-120 cp cu masini de 300-500 cp.

Edited by Epdm, 11 January 2024 - 18:40.


#45
newusername123

newusername123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 05.09.2019

View Poststefteo21, on 11 ianuarie 2024 - 17:45, said:

Acolo nu e vorba de bani, e vorba de timp. Daca ai o mare firma de catering care livreaza constant si ai 7 masini la lucru nu ai timp fizic sa le tii la incarcat sa fie eficiente. In sensul ca daca e un dute-vino constant nu e rentabil decat daca ai statii de incarcare de mare putere, iar investitia in masina electrica + statiile de incarcare de mare putere care sa asigure o incarcare rapida s-ar putea sa nu merite din prisma respectivului, dar asta nu inseamna ca sunt cotete si ca daca un pizzar are flota de benzinare inseamna ca electricele sunt prostii.

Din prisma un utilizator uzual care nu face livrari pizza non-stop si masina are timp sa stea si in garaj... s-ar putea sa fie rentabil.

PS: Plus ca stiti si voi, cu siguranta, ca distantele in Germania sunt mai usor de acoperit si zonele metropolitane mult mai mari... daca-ti da comanda de pizza de la 40 km de Berlin te urci pe autostrada si e rentabil... daca ai masina termica ca sa nu incarci la client acasa sa poti ajunge inapoi.

Iar masinile pe care in general pizzeriile le cumpara sunt masini mici... n-o sa cumpere pizzaru Tesla pentru livrari... iar masinile mici au autonomie mica de 100, maxim 150 km.
Pai orice business se face cu pix si hartie. Ca sa inlocuiasca 50 de termice are nevoie de 100 de electrice. Si atunci nu e nimeni prost sa scoata bani din buzunar pentru figuri ecologiste. Statiile de incarcare ar fi cea mai mica problema,mai ales pentru firme,care au buget ca sa le construiasa. Pur si simplu in momentul de fata, electricul nu este rentabil decat in anumite conditii si pentru persoane cu un venit peste medie.
Omul de rand isi cumpara Logan cu 12 mii de euro sau cat dracu o mai fi decat sa ia un gunoi de Spring,chiar daca are posibilitatea sa il incarce cu 0,000000001 lei / kw.
In spring te urci,mergi 2 colturi, dupa care te intorci acasa sa o bagi iar la incarcat.
Singurele masini electrice cat de cat acceptabile sunt cele care costa 40-50 de mii de euro,si  se adreseaza doar oamenilor cu bani.Restul sunt povesti de ecologisti homosexuali.

View PostEpdm, on 11 ianuarie 2024 - 18:26, said:

Doar ca 0,68lei/ kw platesc oficial pe factura nu cumpar de la hoti, intelegi matale? Probabail ca tu stii bine cum este treaba asta cu furat motorina.


Caii si magarii mergeau perfectt in urma cu 150 de ani. Si acum merg perfect. Doar ca exista si altceva mai bun. Se numeste progres. Ca vreti sau nu, viitorul este electric.


Povesti pescaresti. Exista deja o multime de tesle cu peste 250.000 km care inca merg foarte bine.



La mersul ala normal la care dieselul consuma 6,5, o tesla model 3 consuma 16kwh/100.




Edit:

Si ar mai fi ceva, voi comparati conserve de 100-120 cp cu masini de 300-500 cp.

Ia incearca sa ii dai full power la Tesla aia de 300 de cai. In 50 de minute impingi la ea si te uiti cum trece pe langa tine o trompeta de diese 2 litri,de 200 de cai, care nu sare de 8-8.5% si daca mergi cu 200 km/h constant

Edited by newusername123, 11 January 2024 - 19:54.


#46
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,017
  • Înscris: 17.02.2020
Nu stiu ce rabla consuma 8 litri / 100 Km sau ce motor are.
Am SUV cu 1.6 cutie automata clasica cu torque convertor. Nici in Cluj când bag vreo zeci de Km prin oraș nu trece de 5.5 l.
Menționez ca sunt foarte atent la consum, iar mașina poate monitoriza simultan 3 trasee. Ba mai mult de fiecare data dezactivez S&S. Prefer sa stau la semafor cu motorul pornit.
La fel pe autostrada - am bagat un drum de curând Nadaselu-Sibiu și intors am scos 5.2 l. Asta ca am mers tot cu 140-155 Km pe Cruise control. Dacă mergeam la 90 și aerul condiționat orpit poate scoteam 3.8-3.9 litri.
Am făcut anul asta un drum Cluj - Ramnicu Vâlcea pe Valea Oltului - întoarcere pe Transalpina vreo 680 Km - cu ce ne-am mai învârtit pe ici-colo 5.4 l. Nu cred ca am trecut vreodată de 5.5 litri. La toate drumurile aerul condiționat mergea ceea ce creste consumul aș zice cu 0.5-0.8 l/100Km

Edited by AztecWarrior, 11 January 2024 - 21:05.


#47
stefteo21

stefteo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 245
  • Înscris: 11.01.2009

View PostAztecWarrior, on 11 ianuarie 2024 - 21:03, said:

Am SUV cu 1.6 cutie automata clasica cu torque convertor. Nici in Cluj când bag vreo zeci de Km prin oraș nu trece de 5.5 l.

Alta poveste pescareasca... Nici cu start/stop activat in oras nu scoti consum de 5.5 pe 1.6 benzina simpla, fara hibrid, mai ales in Cluj.

SUV-ul de care zici, care cel mai probabil e un crossover tractiune fata in cel mai fericit caz, te minte daca intr-adevar afiseaza asa ceva pe bord. Incearca un consum real la pompa. Fa plinul maxim, mergi 100 km in oras si fa plinul din nou maxim.. sa vezi ca 5.5 l/100 km e de fapt 8.7 litri/100 in realitate. Nici un SUV normal, care are peste 1800 kg cel putin ca sa fie SUV (restul fiind struto-camile) si obligatoriu tractiune intergrala permanenta, nu o sa scoata 5,5 in oras, ever.

Apropo, Hyundai Bayon e clasificat ca SUV... daca si ala e SUV am luat-o razna cu totii.

Nu vad motivul pentru care ati scrie asa ceva aici...

Edited by stefteo21, 11 January 2024 - 22:16.


#48
k0r3k7

k0r3k7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 03.05.2007

View Postmirel3003, on 11 ianuarie 2024 - 15:21, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/w3Y9EmRzZKo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Omu filmeaza 1 minut la 150km/h si de acolo ai dedus tu ca ala e consumul? :)))

#49
Vulpoiul-Jhon

Vulpoiul-Jhon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,462
  • Înscris: 01.03.2016

View PostEpdm, on 11 ianuarie 2024 - 18:26, said:

Ca vreti sau nu, viitorul este electric.
Repet: Când o să văd prima coloană oficială formată din mașini electrice o să cred că viitorul e electric. Momentan cred că unii doar au plecat după fentă. E doar o părere . No offense.

#50
k0r3k7

k0r3k7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 03.05.2007

View Post_R_A_D_U, on 11 ianuarie 2024 - 15:54, said:

Uite unul cu motor de 2l, media de 133km/h pe o distanță de 1002 km la consum de 5.5%. O fi bine, o fi rău?Attachment consum 2.0 TDI.jpg
133 nu e 150, dar e buna media. La 150 nu avem ce discuta de consumuri care incep cu 5.x

View Postnewusername123, on 11 ianuarie 2024 - 16:35, said:

Pe care Golf il vrei ? Golf 3 1.9, Golf 4 1.9 , Golf 5 1.9 / 2.0 TDI , sau cel cu motor SDI,care nu consuma mai mult de 5 litri nici daca ii puneai o caramida pe pedala de acceleratie? Sau preferi un Common Rail de generatie mai noua ?

Masina electrica in sine nu este eficienta pentru ca nu acopera toata plaja de nevoi precum una cu motor termin. Restul sunt detalii.
Daca ai 50 de mii sa dai pe o Tesla, inseamna ca ai o casa de cel putin 300 de mii de euro, ai panouri solare, ai o alta masina pentru drumuri lungi la nevoie. Daca nu indeplinesti conditiile astea, nu esti altceva decat un taranoi de oras care scoate prelungitorul pe geam.

Electricele de 20 de mii de euro sunt niste jucarii care sunt testate realtime pe banii fraierilor care cred ca salveaza planeta si ca fac economii de mii de euro. Economie faci si daca nu misti masina din parcare.
Daca o folosesti in scop comercial fiindca ai o pizzerie intr un orasel mic de provincie,atunci e rentabila o jucarie electrica. Acelasi exemplu l am mai dat si anul trecut,intr o discutie contradictorie cu un alt fan electrice. Toti livratorii de mancare din Berlin au flote de benzinare anemice in 3 cilindri. Daca pentru firmele astea cu cifra de afaceri de milioane de euro nu e rentabil sa cumpere 50 de cotete electrice, inseamna ca nu e rentabil nici pentru omul de rand.
Da, asa e cum zici tu. Am masina de 26.000e si am media 12kwh pe 85.000km. Deci cum facem?

#51
Prophecy

Prophecy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 29.07.2023
Pai zi tu cum facem, trag prelungitor de pe balcon pana in parcare unde am masina ?

#52
q_p

q_p

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 707
  • Înscris: 30.10.2023

View Postbansh3, on 11 ianuarie 2024 - 14:51, said:

Ma bag si eu tot ca musca`n msdos si pun paie pe foc:
- am un dizal pe care l-am trimis la mecanic pt un moft d'al meu si i-am dat reset la mecanic de l-a tinut aproape 3 luni ca spunea ca e gata si cand dadeam o tura cu masina incepea sa vorbeasca singur pe locul din dreapta, dar astea sunt detalii
- deci aproape 3 luni am pedalat cu un ZOE si Leaf, pt ca prieteni cu mai multe masini si pt ca de ce sa nu ma dau cu electrica... in astea aproape 3 luni am condus strict prin Bucuresti si pe langa incat sa imi ajunga o incarcare, dar nu m-a lovit nevoia sa incarc inainte sa ajung acasa ... acasa ar fi o parcare cu bariera in S4 cu incarcator de 22kwh gratuit, asa ca am dat fix ZERO lei pe incarcarea masinilor.... deci nu stiu ce matematica s-a facut pana acum dar eu unul am economisit toti banii
  Unde mai pui ca pe vremea asta dizalu` meu scoate in jur de 14-16% consum pt ca de obicei nu prea fac drumuri lungi ( in afara de concediul de craciun unde am facut peste 2000km cu medie de ~7%), asa ca pt mine o electrica + termica e combinatia perfecta si mi se rupe in 14 de depreciere deoarece orice masina se depreciaza... asa ca nu mai batem campii despre depreciere.
PS: Zoe e putin trista la confortul scaunelor comparativ cu Leaf, sunt din filme diferite, dar nefiind ale mele nu m-am plans. Nu mi-am batut capul cu autonomia deoarece imi faceam treaba si o bagam la incarcat moca asa ca rupeam pe consum si caldura cand era cazul, sa sara haterii eco. Sunt curios cat o sa mai mearga combinatia asta cu incarcatul gratuit ca am ajuns sa o pun la incarcat noaptea ca vin toti uberistii sa se inghesuie la statia aia (i-am prins pe unii ca au venit sa incarce si 4 masini la rand... veneau cu 2 masini, pe una o lasau la incarcat, apoi plecau, apoi veneau cu alta si faceau swap si tot asa, noua moda) ... s-au mutat de la kaufland ...
Asta cu deprecierea e relativa, o masina cumparata acum 3-5 ani are ZERO depreciere fiindca au crescut preturile, o Tesla cumparata azi e mai ieftina decat una cumparata acum 3-5 ani !
Legat de costuri este total gresit calculul, trebuie bagate toate calculele in discutie ca un casco la termica e mai putin de jumatate .
Personal , masina pe 5 ani m-a costat 25 k cu totul, 65k km, casco, revizii, achizitie pentru o masina de 4,6 metri cu toate acareturile pe ea, clima bizona, fullLED,navi, etc.
Azi pretul de noua este cu 10k mai mare decat am dat eu pe ea, cat vine devalorizarea ???

Edited by q_p, 11 January 2024 - 23:13.


#53
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,277
  • Înscris: 08.01.2021

View Postq_p, on 11 ianuarie 2024 - 23:07, said:


Asta cu deprecierea e relativa, o masina cumparata acum 3-5 ani are ZERO depreciere fiindca au crescut preturile, o Tesla cumparata azi e mai ieftjna decat una cumparata acum 3-5 ani !

Deci cu alte cuvinte preturile au crescut de au scăzut, ca să ne iasă concluziile :D

#54
2muschi

2muschi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 15.12.2013

View Postk0r3k7, on 11 ianuarie 2024 - 23:00, said:

Am masina de 26.000e si am media 12kwh pe 85.000km. Deci cum facem?

E-up cumva?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate