Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The worst of evil

Proiect de lege: Romanii vor achi...

Dopuri / casti amortizare zgomot ...

2 job-uri de 8 ore simultan.
 VW e-Up second hand sau alternati...

Reparatie scara mozaic vechi

Cablu curte destinat deplasarii l...

Sfat de cumparare pentru un Jagua...
 La mulți ani @mishu_bz!

La mulți ani @kyrre!

PF vinde 3 autoturisme ce se inti...

Suturi la relantii 2.0 tdi + fum ...
 Tencuiala exterioara casa caramid...

Restituire RCA Allianz

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 

In România sunt peste 10 milioane vehicule, iar peste 8 milioane de români au permis

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#55
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,987
  • Înscris: 14.10.2008

View Postq_p, on 03 ianuarie 2024 - 12:51, said:

Lasati ca vor fi inlocuite cu electrice si atunci nu vor mai fi probleme , ca asa am inteles ca daca sunt electrice peste tot se rezolva toate problemele.
Asa ca aveti rabdare ca se apropie vertiginos de 0,5% , acum,acum ajung la 99% !
Eu as taxa cel putin triplu de la a doua masina detinuta pe familie iar de la a treia in sus de zece ori taxe marite, inclusiv asigurari!
De sarbatori am facut un experiment, am mers pe jos in centrele comerciale mari,am facut mai putin decat as fi facut cu masina !
Cel mai mult m-au distrat cei care stateau zeci de minute la coada sa intre in parcarile cu bariera, mai ocupau si 100 de metri de banda la iesirea din giratoriu, sublim !
Nu mai vorbim de toata diaspora venita sa fluture impresii…
Suntem un neam de….
Electrificarea trebuie sa vina la pachet cu reducerea parcului auto, pentru ca reteaua nu face fata. O sa ramana parc mixt oricum. Normal ca 0,99%, cand mergi mult in afara oraselor numai comod nu e cu electrica, sa nu ai unde sa o incarci. Dar benzinariile vor avea si statii EV cum au GPL.

#56
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,473
  • Înscris: 20.02.2008

View PostMoinesti72, on 03 ianuarie 2024 - 12:50, said:

Deja a doua masina de familie devine normalitate.
In Bucuresti, cel putin.

Normal ar fi ca bugetarii sa fie obligati sa foloseasca transportul in comun, fara exceptie.
De la ultimul functionar pana la Iohannis

Normal ar fi ca asigurarea sa porneasca de la 1000 euro/an. Bineinteles, dupa ce se pune la punct tot sistemul de asigurari. Si re-infiintarea politiei.
Corelat cu loc de parcare minim 500 euro.

Si s-ar civiliza instant soferii romani + si-ar da seama multi ca nu au nevoie de masini.

View Postvestale, on 03 ianuarie 2024 - 12:53, said:

Pentru ca sunt taxate prea putin, pentru multe din ele impozitul anual e mai mare decat un plin de benzina.
Pentru ca accesul in zona centrala a orasului nu e taxata, pentru incalcarea legii, in special parcarea si stationarea in locurile nepermise nu este pedepsita. Si atunci, nu "le cere de mancare".

Exact. Daca e reglata treaba asta ca in vestul civilizat - dat cu mare enfaza ca exemplu de bombardieri dar doar la chestiile ce le convin, s-ar rezolva situatia.

#57
robert23mg

robert23mg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 18.06.2017

View PostNeaceasca85, on 03 ianuarie 2024 - 11:05, said:

Morti pe sosele din cauza infrastructurii dar si a lipsei de educatie rutiera. Soferi slabi care se cred zmei si depasesc tot ce misca. Pe autostrada se merge cu 180-200 si tot prea aproape de cei din fata.
Ai dat raspunsul corect singur, dar te-ai dus si dupa o fenta, aia cu infrastructura pe care o baga toti needucatii la inaintare. Ce infrastructura mai vrei peste autostrada, fiecare cu banda lui personala?
Pe camp ce fel de infrastructura ai si cat de multe accidente fatale se intampla acolo?
Pentru nivelul de gorilism prezent in tara asta, avem PREA MULTA infrastructura.
Eu fac parte dintr-un cerc mic select, de soferi priceputi si norocosi.
Dovada ca am murit inca pe motor dupa atatia ani si km, dar eu stiu sa imi pazesc pielea cand ma deplasez, si sa nu ii incurc nici pe ceilalti.

#58
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,638
  • Înscris: 15.06.2004

View PostKiloW, on 03 ianuarie 2024 - 12:30, said:

Da în cazul asta particular ar fi fost mai bine sa nu fie un copac acolo ci o zona de pietriș ca pe circuitele de f1, însă dacă totuși copacul exista și accidentul s-a produs CAUZA lui nu-i existenta copacului și lipsa zonei de pietriș.

Până la urmă nu putem considera oamenii niște musculite bețive lipsite de liber arbitru și responsabilitate.
1. Preventiv putea fi un parapet.
2. In vest s-a constatat ca e mai sigur sa ii consideri pe toti ca fiind prosti. Si sa actionezi in consecinta - parapeti, marcaje, atentionari cat cuprinde si cat mai dese...
In UK e chiar supra-exagerata treaba. Pana si la echipamentele electrocasnice, electronice, etc manualele au cate 1-2 paginiin plus in care le explica la indioti cum se baga stecherul in priza ( nu glumesc ). Pe drumuri vezi tot felul de indicatoare ciudate de atentionare gen ca te asteapta copii acasa... Marcajele in special cele reflectorizante sunt supradimensionate...

#59
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,360
  • Înscris: 06.01.2007

View PostP-I-G, on 03 ianuarie 2024 - 11:15, said:

As vrea ca astia de se tot incurca in masini sa renunte ei primi la masina, sa faca aici un jurnal zilnic si dupa un an de folosit DOAR mijloacele de transport in comun sa fie un exemplu de asa DA si sa ne convinga si pe noi, arhaicii care inca nu vor sa renunte la masina paersonala, ca totul e bine si ca viata e minunata fara masina personala!
Doriti cu sos picant, sau iute?

Uite, eu nu am masina, insa stiu ca nu te pot convinge, indiferent. Nici Cicero de-as fi, nu te-as convinge.
Merg cu taxiul metroul si trenul, ca autobuzele si tramvaiele inca nu sunt ok.
Si ma costa mai putin, te pot asigura. Iesi mai ieftin si in 80% cazuri mai comod.
Si nu ocup spatiul public cu o hardughie. De trait traiesc la bloc, pe verticala, cu toti oamenii. Ca la oras, adicatelea. Asa cum ar trebui sa "traiasca" si masinile.

Si.. problema nu e ca in Bucuresti costul de a avea o masina e mare ci ca ar trebui sa fie si mai mare. Pai eu pot inchiria metru patrat de spatiu public cu cativa lei pe luna? Nu pot, ca ar trebui sa fiu masina ca sa pot. Masinile au derogare. Ele pot. Si n-ar trebui. Ar trebui ca metru patrat de spatiu public in Bucuresti sa coste cateva mii de euro pe an. Ca chiar atata face. E valoros.

E aglomeratie mare de oameni Aglomeratie urbana ii zice.
Si prezenta masinilor parcate(in primul rand) scade coeficientul de fericire la 25%. Orasul e mai urat, mai imbacsit si mai neprietenos, tocmai din cauza ca sunt puse la mai mare pret masinile decat oamenii. Incepand de la trotuare transformate in parcari, la treceri de pieton pe care tre sa alergi, la sincronizari facute exclusiv pentru masini, totul e optimizat pentru masini, nu pentru oameni.
In plus vreti permis pentru biciclete, pentru trotinete, vreti RCA pentru triciclete. Adica nu va ajunge.
Pe trotuare tre sa puna astia borduri si lanturi sa ne impiedicam in ele, pentru ca altfel intra sofereanu sa parcheze sau chiar sa depaseasca pe trotuar.
Nu ai trotuare, nu ai pe unde circula cu un carucior de copii. Daca vrei sa mergi pe jos de la punctul A la B, trebuie sa mergi pe carosabil minim o portiune de x zeci de metri. Orasul nu e gandit pentru oameni.
La fel ca pe vremea colectivizarii, cand s-a facut reforma in jurul tractoarelor, nu oamenilor. Acum toata lumea viseaza reforma pentru masini, nu pentru oameni.
Cand se voteaza un primar, cel mai important lucru e cate parcari a facut sau are de gand sa faca. Daca se taie trotuarul, nu conteaza Important e ca a facut parcari.
Cand se inchide centrul, sa fie loc de promenada, sofereanu se revolta, pentru ca se simte nedreptatit. El vrea sa circule prin centru.
Metrul patrat de parcare costa cateva cartuse de tigari pe an, dar pentru soferean e tot mult. Isi mai pune si indicator cu autorizatia de parcare, sa introduca si mai multa poluare vizuala.


Ce sa te fac sa intelegi? Ce sa te conving? Cand tu nu realizezi cat de urat e orasul asta din cauza masinilor. Nici curatenie pe strazi nu se poate face cum trebuie, ca sunt masini parcate. Nici dezapezire (daca ar fi cazul). Nu pot sa treci, in anumite locuri. Ca 9 soferi pun masina cum trebuie si al 10lea nu. Pentru ala, tre sa le cololesti pe toate alea 9 puse calumea.
Iti poti imagina macar cum ar arata orasul asta daca nu ar fi nicio masina parcata pe strazi?
Sa traiasca ca si noi, pe verticala, in parcari subterane, supraterane. Ca-s masini, da-le dracu.
Ca daca nu-ti poti imagina, nici n-ai sa intelegi vreodata, n-ai sa fii vreodata convins cat de important e transportul in comun, data fiind situatia de la noi, unde nu avem parcari. Prin parcari inteleg parcarile de la -1, -2, 1, 2, etc, nu de la 0. 0 ar trebui sa fie spatiul dedicat omului. Aia de la 0 nu e parcare ci un trotuar lipsa.

Nu mai zic de trafic. Ca pana la trafic, problema mare e masina parcata. Traficul e cu totul alta problema. M-am referit doar la parcare, adica locul ala unde sta masina cand nu merge. Sper ca esti constient cat de mult efort face acest oras pentru o masina care sta, fara om in ea.

#60
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 24.02.2017
Sunt tari ultracivilizate care nu considera masina o necesitate. Exemplu: Japonia. Are cele mai putine masini inmatriculate pe cap de locuitor.  Are vreun rost sa comparam Japonia cu Romania ??  Evident nu. Va ajunge vreodata Romania sa se compare cu Japonia ? Iar evident ca nu. Aici investesti banii in lucruri care se vad: in primul rand in cotoarba din fata casei, apoi in cârpe si ceasuri cu care iesi frumos pe ștrase sau la Mall. Sa moara toti gusterii de ciuda, firar mama lor a naibii.  Și sa nu uit, piesa de rezistenta: telefonul. Trebuie sa fie ultimul model , indiferent ca il folosesti doar ca sa scrii mesaje pe whatsapp sau pe messenger si ca sa faci video-calluri din Lidl de la raftul de produse reduse......  Daca nu vedeam, nu credeam.....

#61
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,987
  • Înscris: 14.10.2008
Pe batranul DN 65 s-au pus separatoare de sens din beton, dar ma incomodeaza la urcusul in curba, mai ales cu un TIR in dreapta. Deci tot Dexurile si Aurile sunt solutia.

Eu depaseam mai ales la urcare pe 2 benzi, in depasire normala ma bag mai rar, cand contrasensul e chiar pustiu, ori daca e caruta, tractor, rabla.

#62
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,463
  • Înscris: 29.04.2008
Bai dar s-o casunat rau pe masini. Zici ca a dat strechea-n ele. Si uite asa se nasc ideile marete, aplauze, tovarasi:

View Postaaaa4567, on 03 ianuarie 2024 - 12:48, said:

Nu pedepsim, nici nu ii excludem, dar nici nu ii lasam sa faca un abuz.
Ai copil, ai nevoie de drumuri frecvente? Le faci in limita cuponului! Nu te mai duci oriunde cu masina, ci chiar unde ai nevoie.
Cuponul va permite un numar de km (intr-un palier orar), apoi ce depaseste se va taxa, similar impozitarii progresive.
Sau /si: cei cu nevoie speciale primesc o derogare (prezinta un certificat etc etc).
Esti medic de urgenta, electrician, un alt professional, faci 100-200-500 de km pe luna, noaptea? Ai km suplimentari la pret redus (vedem cine ii plateste, probabil angajatorul etc etc)
Eu zic ca e destul de simplu de implementat (totusi, nu ma pricep la electronica auto etc): similar unui tahograf, se inregistreaza nr de km parcursi si ora. Se taxeaza in functie de palierul orar sau/si in functie de congestie (te uiti pe harti, daca e liber, poti utilioza drumul mai ieftin - asa vei fi si stimulat sa nu te inghesui la orele de varf). Hai, ca nu-i asa de greu...
Daca esti lucrator cu loc de munca in afara orasului etc si ai nevoie de masina:
- se poate da derogare pt nr mai mare de km (dar firma cu sediul la mama naibii va plati niste taxe) a.i. sa fie stimulata sa se mute intr-un parc industrial deservit de transportu in comun.  Deci: nu lovesc dur, dar te stimulez sa nu iti mai pui firma in camp sau sa ti-o muti
- tu, ca posesor, ai grija sa iti consumi km alocati pe ce ai nevoie (drumurile la serviciu, cateva cumparaturi), nu te distractii aiurea

As face piste de raliuri si alte manifestatii specifice, dar in afara orasului la 5-10-15km, cu drum radiar, incl transport in comun,
Sa recunoastem ca reburile astea devin si o moda care se extinde ca orice moda, prin contaminare. Mai avem putin si spunem ca tinerii au nevoie de masini cu tobe sparte...
E chiar de neinteleles de ce o problema atatd e usor de rezolvat treneaza atat de mult...
Eventual, pentru persoanele putin active (pensionari), as stimula un fel de coproprietate a masinii/covoiturage. Nu am masina sau am terminat km pt masina mea, sa pot folosi masina vecinului etc etc. Asa sunt stimulat sa nu tin un harb cu care ma duc la spital si la pescuit de 3 ori pe luna - pot folisi masina unui vecin sau a unui prieten etc etc.


#63
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,317
  • Înscris: 08.01.2021

View PostMoinesti72, on 03 ianuarie 2024 - 12:50, said:



Deja a doua masina de familie devine normalitate.
In Bucuresti, cel putin.



Semn ca Bucureștiul e oraș de mana a 3-a, in care n-ai de ales.

Edited by KiloW, 03 January 2024 - 13:32.


#64
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,987
  • Înscris: 14.10.2008

View PostBogotta, on 03 ianuarie 2024 - 13:27, said:

Sunt tari ultracivilizate care nu considera masina o necesitate. Exemplu: Japonia. Are cele mai putine masini inmatriculate pe cap de locuitor.  Are vreun rost sa comparam Japonia cu Romania ??  Evident nu. Va ajunge vreodata Romania sa se compare cu Japonia ? Iar evident ca nu. Aici investesti banii in lucruri care se vad: in primul rand in cotoarba din fata casei, apoi in cârpe si ceasuri cu care iesi frumos pe ștrase sau la Mall. Sa moara toti gusterii de ciuda, firar mama lor a naibii.  Și sa nu uit, piesa de rezistenta: telefonul. Trebuie sa fie ultimul model , indiferent ca il folosesti doar ca sa scrii mesaje pe whatsapp sau pe messenger si ca sa faci video-calluri din Lidl de la raftul de produse reduse......  Daca nu vedeam, nu credeam.....
Daca am avea si noi TGV-uri ca Japonia, numarul de masini ar scadea, dar cum CFR-ul e fier vechi in moarte clinica, numarul de masini si de transportatori rutieri nu poate decat sa creasca.

Cel mai bun transport electric ala este, nu masini cu baterii.

#65
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,317
  • Înscris: 08.01.2021
Tokyo are 14 milioane de locuitori și copii de 6-7 ani merg singuri la școală inclusiv cu metroul.
În București care e un cătun prin comparație trebuie duși cu mașina... Ca sa nu-i calce vreo mașina.

Edited by KiloW, 03 January 2024 - 13:39.


#66
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,987
  • Înscris: 14.10.2008
Normal mi se pare sa fii la scoala din zona. Eu in clasele 1-4 eram la scoala la 5 minute de mers pe jos bloc-scoala. Din a 5-a m-am dus mai departe, dar mergeam pe jos.

#67
GaSar

GaSar

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 11.10.2016
Dar la Tokio, ca sa iti poti cumpara masina trebuie sa faci dovoda ca ai inchiriat sau cumparat loc de parcare.
Eu in 1988 cand am inceput scoala traversam jumatate de Bucuresti de acasa pana la soala, singur cu metroul, asta desi ai mei aveau masina nu cred ca m-au dus de 10 ori la scoala cu masina.

#68
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,317
  • Înscris: 08.01.2021
3.1 milioane de mașini în Tokyo la 14 milioane populație. 0.45 mașini/familie, comparabil și cu New York.
Sarakie.

Sa vina japonejii și muricanii la Bucales sa vadă și ei ce înseamnă să fii boss de boss cu 1.5 milioane de mașini la 1.7 milioane dă miliardari.

Edited by KiloW, 03 January 2024 - 13:48.


#69
N3mesis

N3mesis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,845
  • Înscris: 16.05.2010

View PostBogotta, on 03 ianuarie 2024 - 13:27, said:

Sunt tari ultracivilizate care nu considera masina o necesitate.
La noi asa e considerata. Se dao familie de pensionari. Mosul are masina, mai merge din cand in cand la servici cu ea, mai face o excursie in weekend. Baba are masina ca sa mai mearga la cumparaturi, maxim o data pe saptamanda, practic mai rar ca merge cu mosul. Au o casa la tara, asa ca si-au mai tras un WWT5 ca sa mai transporte diverse chestii intre locuite.
Masinile le tin, normal, parcate pe strada, in fata portii. Am incercat sa discut cu ei, dar nuuu, se pare ca le sunt extrem de necesare toate. Masinile alea nu fac in total 10k km pe an, dar daca au bani de cheltuit...

#70
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postmaccip, on 03 ianuarie 2024 - 13:26, said:

Sper ca esti constient cat de mult efort face acest oras pentru o masina care sta, fara om in ea.

Subscriu.
Spuneam pe alt topic:

View Postkolfleading, on 11 decembrie 2023 - 12:39, said:

La romanii care stau la oras, doua lucruri sunt sfinte.
Acele lucruri nu sunt nici familia, nici copiii, nici biserica...
Acele lucruri sunt:
  • locul de parcare
  • centrala de apartament
Daca ocupi locul de parcare al unui vecin, face mai urat decat daca-i f*ti nevasta. Nu ma intrebati de unde stiu.


#71
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,987
  • Înscris: 14.10.2008
In zilele lucratoare sunt parcat la birou, noaptea si in zilele libere in curte. La birou la bloc nu am un loc de parcare anume, dar observ un vecin ce nu se simte bine daca nu are Loganul parcat sub balconul pe care fumeaza.

Parchez aproape sau mai departe, in functie unde gasesc loc. Nasol e ca dupa ora 15:30 daca am drum in oras, la intoarcere parchez acasa si ma intorc la birou pe jos, ca nu mai exista locuri.

Mai e o gradinita in zona si la ora 16 strada se blocheaza de masini trase pe avarii pentru recuperarea copiilor din gradinita. Apar si claxoane si injuraturi.

#72
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,638
  • Înscris: 15.06.2004

View PostP-I-G, on 03 ianuarie 2024 - 11:15, said:

As vrea ca astia de se tot incurca in masini sa renunte ei primi la masina, sa faca aici un jurnal zilnic si dupa un an de folosit DOAR mijloacele de transport in comun sa fie un exemplu de asa DA si sa ne convinga si pe noi, arhaicii care inca nu vor sa renunte la masina paersonala, ca totul e bine si ca viata e minunata fara masina personala!
Eu am renuntat acum 20 de ani la masina. Si de vreo 2 ani nu mi-am mai reinnoit nici permisul.
Si mi-e bine. De-atunci merg pe jos oriunde in Bucuresti, ca ajung mai repede decat orice mijloc de transport de suprafata ( daca iau in calcul si cat se asteapta in statii la STB ).
Plus ca ma mentin fizic.
Iau STB-ul cam odata pe saptamana - cand ma intorc de la cumparaturi.

Si da, ma incurc de masini, ca de multe ori nu pot merge pe trotuar din cauza ca sunt parcate pana in zidul caselor.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate