Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

In România sunt peste 10 milioane vehicule, iar peste 8 milioane de români au permis

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#1
trid_ovi

trid_ovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,142
  • Înscris: 10.10.2005
Sursa: https://www.economic...ere_715960.html

Conform oficialilor DRPCIV, parcul auto din România a depășit în anul 2023 cifra de 10 milioane de vehicule, dintre care peste un milion şi jumătate doar în București.
Potrivit datelor existente, comparativ cu anul 2013, parcul auto a crescut cu 72,6%, iar față de anul 2022 este mai mare cu 3,83 %, fapt determinat atât de înmatriculările de vehicule noi, cât și de importul de vehicule second-hand. Anul acesta au fost efectuate 578.471 operațiuni privind vehiculele înmatriculate pentru prima dată în România, 825.701 operațiuni privind vehiculele înmatriculate anterior în România și cărora le-a fost schimbat proprietarul, 243.144 operațiuni de scoatere din evidențele vehiculelor înmatriculate și au fost emise 500.452 autorizații provizorii”, notează cei de la DRPCIV.
La nivel național, există, așadar, 10.334.320 de vehicule înmatriculate, număr aproape dublu față de cel înregistrat acum zece ani, în 2013.


Si te mai miri ca ne calcam pe bombeuri in trafic si nu mai avem loc uni de altii... Oricum multi carutasi  , putini soferi...

Edited by trid_ovi, 03 January 2024 - 10:52.


#2
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,839
  • Înscris: 14.10.2008
Pe o infrastructura, mai ales urbana, complet negandita pentru masini. Nici in afara oraselor nu e foarte bine, autostrazile se fac cu viteza melcului turbo.

#3
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
1.5 milioane de mașini la 1.8 milioane de locuitori în zona metropolitana a Bucureștiului? Cool, ne apropiem de Beirut, unde au mai multe masini decât locuitori pentru ca nu exista servicii publice.
#civilizațiesibunastare

Edited by KiloW, 03 January 2024 - 10:54.


#4
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,551
  • Înscris: 30.08.2017
Sunt raportare pe București și autoturismele luate în leasing indiferent de oraș, deoarece companiile de leasing (cu mici excepții) au sediul social în București iar înmatricularea mașinilor date în leasing tot aici se face.

Edited by george_alexandru, 03 January 2024 - 10:57.


#5
Prophecy

Prophecy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 29.07.2023
Hai, lasati o moarta !
Romania e pe ultimul loc in UE la gradul de motorizare :
https://economedia.r...pe-regiuni.html

#6
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,542
  • Înscris: 01.08.2006
Orasele clar nu au fost gandite pentru atatea masini. Cand au fost gandite, nu erau atatea masini, lumea se baza pe transportul in comun, se mergea la scoala aproape, poate si locul de munca era aproape. Adica nu era nevoie sa mergi atata drum in fiecare zi.
Acum stai intr-un loc, muncesti intr-un loc, copilul e cine stie unde la scoala.
Pe termen lung, va trebui sa acceptam situatia, si anume ca transportul in comun va trebui sa devina ceva obisnuit. Dar si mai performant, eficient. Hai ca mai largesti o strada, mai faci un pasaj, dar nu se pot darama toate cladirile ca sa se faca loc pentru drumuri mai largi si mai multe.
Sau masini zburatoare.

Edited by bai3tzash, 03 January 2024 - 11:01.


#7
kopac

kopac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,333
  • Înscris: 31.07.2017
Esecul poporului nostru in materie de transport public. Multi care nu isi permit, nu folosesc masina la maxima sunt nevoiti sa cumpere una datorita transportului public, pe alocuri dezastruos. Speram sa se schimbe curand situatia asta.

#8
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,277
  • Înscris: 24.11.2002

 Prophecy, on 03 ianuarie 2024 - 10:58, said:

Hai, lasati o moarta !
Romania e pe ultimul loc in UE la gradul de motorizare :
https://economedia.r...pe-regiuni.html
Dar pe primul la morti pe sosele si poluare in orase.

Edited by vestale, 03 January 2024 - 11:01.


#9
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,839
  • Înscris: 14.10.2008
Morti pe sosele din cauza infrastructurii dar si a lipsei de educatie rutiera. Soferi slabi care se cred zmei si depasesc tot ce misca. Pe autostrada se merge cu 180-200 si tot prea aproape de cei din fata.

 bai3tzash, on 03 ianuarie 2024 - 11:00, said:

Orasele clar nu au fost gandite pentru atatea masini. Cand au fost gandite, nu erau atatea masini, lumea se baza pe transportul in comun, se mergea la scoala aproape, poate si locul de munca era aproape. Adica nu era nevoie sa mergi atata drum in fiecare zi.
Acum stai intr-un loc, muncesti intr-un loc, copilul e cine stie unde la scoala.
Pe termen lung, va trebui sa acceptam situatia, si anume ca transportul in comun va trebui sa devina ceva obisnuit. Dar si mai performant, eficient. Hai ca mai largesti o strada, mai faci un pasaj, dar nu se pot darama toate cladirile ca sa se faca loc pentru drumuri mai largi si mai multe.
Sau masini zburatoare.
Da, in comunism se mergea cu usile de la tramvai-autobuz deschise, pe praguri, pe cuple, doar pe acoperis nu erau calatori. Posted Image

In Bucuresti cea mai misto chestie e metroul. Oricum si metroul si STB sunt full, nu poti zice ca transportul public someaza.

Mai e chestia ca prea multi s-au mutat in orasele mari si le-au aglomerat. Nu-i bai, s-a aglomerat si Slatina. Posted Image Apoi cei care s-au mutat langa Bucuresti si fac naveta.

#10
Prophecy

Prophecy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 29.07.2023

 vestale, on 03 ianuarie 2024 - 11:00, said:

Dar pe primul la morti pe sosele si poluare in orase.

Pt ca nu avem autostrazi si centuri in jurul marilor orase.

#11
krtyna

krtyna

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 07.04.2021
Morti sunt doar din cauza infrastructurii. Dovada ca pe autostrazi nu prea avem accidente, fata de alte tari..

#12
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 02.02.2007
sunt 2 aspecte:
1. in oras, e vorba de un amestec de comoditate+prostie!
vedeam colegii de serviciu care faceau 5 minute cu masina pana la munca, pe jos ar fi facut maxim 15 minute.. iarna tineau masina pornita 10 minute inainte de a pleca la drum...
2. in mediul rural: masina e modul prin care oamenii au acces la un serviciu mai bine platit.
chiar daca mai exista mijloace de transport in comun, multe firme activeaza in asanumitele parcuri industriale, care sunt in afara orasului.
iar cei care asigura transport, platesc cu minimul pe economie...

#13
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,839
  • Înscris: 14.10.2008
Si joburile de azi care fie cer sa mergi in mai multe locuri deodata, fie au dress code cu tinuta impecabila pe care nu o poti sifona in autobuz ori sa o transpiri vara in tramvaie fara AC.

#14
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,277
  • Înscris: 24.11.2002

 krtyna, on 03 ianuarie 2024 - 11:07, said:

Morti sunt doar din cauza infrastructurii. Dovada ca pe autostrazi nu prea avem accidente, fata de alte tari..
Pai cati km de autostrazi are tara asta? Sunt regiuni istorice ce nu au nici 20km de autostrada.
Cei care intra si merg pe contrasens, cei care pun frana la 50km sau merg cu utilajele agricole, cei care au viteze pentru decolare ii uitam rapid?
Legea nu se aplica!

#15
GaSar

GaSar

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 11.10.2016
Legatura intre orase si parcurile industriale trebuie asigurate cu trenuri ale operatorului de transport al orasului, la fel si cu comunele din apropiere folosite pe post de dormitor de cei care lucreaza in oras.

#16
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,839
  • Înscris: 14.10.2008
Apoi hypermarketurile au monopolizat magazinele si ele de regula sunt la marginea orasului, cum cari cumparaturile daca nu cu masina? Iei si tu mai multe sa nu mergi prea des.

#17
P-I-G

P-I-G

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 04.01.2022
Asa, si?
25% din cele imatriculate nu prea circula pe sosele.
Din totalul asta as fi curios cate sunt detinute de persoane juridice ( parcuri auto detinute de mari firme si companii).
Aglomeratia de pe sosele este pricinuita de proasta administrare in primul rand, de nepasarea administratiei, de incompetenta si de alinierea la standardele europene ( vezi pistele entru biciclete/trotinete care au impanzit tara fara sa fi fost un referendum in care sa ne intrebe cineva daca pe asta vrem noi sa cheltuim zeci de milioane de euro).

O alta sursa de aglomerare sunt tiruruile si masinile din Ucraina si Moldova care au nenorocit toata infrastructura.

As vrea ca astia de se tot incurca in masini sa renunte ei primi la masina, sa faca aici un jurnal zilnic si dupa un an de folosit DOAR mijloacele de transport in comun sa fie un exemplu de asa DA si sa ne convinga si pe noi, arhaicii care inca nu vor sa renunte la masina paersonala, ca totul e bine si ca viata e minunata fara masina personala!

#18
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
Morții pe șosele sunt datorita faptului ca șoferii sunt idioți, asta cu infrastructura e o scuza ieftina.

Lipsa infrastructurii duce la durata mai mare a călătoriilor nu la victime. Nu poți da vina pe strada ca bonbardierul merge drogat sau ca intra în depășire in curbe fără vizibilitate, ca nu infrastructura conduce mașina.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate