Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Norma de poluare Euro 7 = un nou val de scumpiri
Last Updated: Jul 19 2023 10:16, Started by
gabrolio
, Feb 01 2023 18:50
·
17
#56
Posted 22 June 2023 - 11:20
Atunci să-i ajute să facă bine la Euro 6 şi apoi să se gândească la 7. Companiile auto ar trebui să se ajute între ele, ca să le dea peste bot "verzilor", aducând îmbunătăţiri tehnologice.
Edited by djl, 22 June 2023 - 11:21. |
#57
Posted 22 June 2023 - 15:41
Păi ii ajuta cu normele EURO7. Altfel companiile vor trișa mereu la EURO6 că doar nu sunt societăți de binefacere
|
#58
Posted 22 June 2023 - 16:34
Euro6d reduce factorul de furaciune la maxim 150%, iar vechiul 6d temp la 210%.
Mie marea noutate introdusa de euro7 e faptul ca impune ca masina să rămână conforma și după ce iese din garanție, pana la 200.000km, pe lângă faptul ca ia în calcul și alte surse gen frane sau pneuri. De exemplu la NOx (benzina) reducerea e de la 80 la 60mg/km, nu-i neapărat dramatica. Însă mi se pare mai serios modul cum se măsoară. Edited by KiloW, 22 June 2023 - 16:37. |
#59
Posted 22 June 2023 - 18:05
La NOx reducerea de la 0,8 la 0,6 este la diesel nu la benzinare
|
#61
Posted 23 June 2023 - 09:12
#62
Posted 23 June 2023 - 09:21
Începând cu Euro6d temp se fac și teste pe strada, nu doar pe banc. E mai greu cu trisatul, chiar dacă évident nu si imposibil.
|
#63
Posted 23 June 2023 - 13:23
pai tocmai, ca la euro 7 e si mai greu de trisat, mai multe teste, trebuie fiabilitate mult mai mare in timp. si cred ca nici cu motorul rece nu vor mai polua la fel de mult.
|
#64
Posted 18 July 2023 - 12:51
Propun limitarea folosirii autoturismelor in marile orase (tot ce depaseste 80 000 locuitori) prin folosirea numerelor pare si impare de inmatriculare sau ceva de genul o zi da una nu ,pentru toti participantii la aceasta discutie, pt ca eu asa inteleg de aici, toti vor sa fie eco sa nu mai polueze samd indiferent de ce fel de masini conduceti.
Din start ati reduce poluarea la jumatate in mod cel putin teoretic, ca sa nu spuneti ca sunt partinitor ) Dupa ce veti vedea dezastrul asa zisului "transport in comun" (exceptie face Bucuresti unde ai macar ceva alternative) poate va vine oleaca mintea la cap sa pricepeti ca daca vrei sa reduci numarul de masini ai nevoie de o alternativa sanatoasa. Cel putin la nivelul tarii noastre aceasta nu exista! Vrei transport eco si ieftin in oras?bun, investeste in tramvaie si troleibuze! cele mai ieftine de intretinut, nu e nevoie sa aduci autobuze electrice care costa cat nu face si au si durata de viata limitata la baterii.Vrei transport in comun in interiorul tarii?Faceti ceva cu CFR, investeste in infrastructura si trenuri.Atunci vei avea cai de transport electrificate si eco cum le place multora de aici. Edited by Rickcool, 18 July 2023 - 12:55. |
|
#65
Posted 18 July 2023 - 13:02
Perfect! Dar tot ce merge electric sa mearga in continuare... ca nu polueaza.
|
#66
Posted 18 July 2023 - 13:07
#67
Posted 18 July 2023 - 14:08
Prin definitie masina electrica nu polueaza in folosinta deci motivul sa nu circule care ar fi? (comunism?).
Oricum dorinta ta egal zero sanse sa se implementeze in realitate... |
#68
Posted 18 July 2023 - 14:27
Rickcool, on 18 iulie 2023 - 12:51, said:
...... ..... Vrei transport eco si ieftin in oras?bun, investeste in tramvaie si troleibuze! cele mai ieftine de intretinut, nu e nevoie sa aduci autobuze electrice care costa cat nu face si au si durata de viata limitata la baterii.Vrei transport in comun in interiorul tarii?Faceti ceva cu CFR, investeste in infrastructura si trenuri.Atunci vei avea cai de transport electrificate si eco cum le place multora de aici. Fitze, cat timp iti permite bugetu mergi cu masina si daca ai alternativa solida. Si daca iti permite bugetu mai iei si SUV care sa ocupe doua locuri de parcare daca se poate.. Esti limitat doar prin reguli/legi de restrictionare acces etc Edited by Octavian___, 18 July 2023 - 14:28. |
#69
Posted 18 July 2023 - 14:49
relu11051, on 18 iulie 2023 - 14:08, said:
Prin definitie masina electrica nu polueaza in folosinta deci motivul sa nu circule care ar fi? (comunism?). Oricum dorinta ta egal zero sanse sa se implementeze in realitate... Nu era dorinta mea, era o propunere pentru a inceta cearta asta absurda de genul "noi nu poluam cat poluati voi"...cea mai buna forma de "nepoluare" este sa nu mai existam, daca vrei sa ducem discutia chiar acolo... intre timp, toate taxele de "poluare" nu se duc nicaieri , ci doar in buzunarul altora, ai vazut cumva masivi muntosi reimpaduriti?centuri de paduri in jurul oraselor? oaze de pomi in vreun oras ?nici nu o sa le vezi...atunci cand plantezi un pom in oras sau vecinatatea orasului, acel pom iti consuma CO2 respectiv, dar nah...e greu....de ce sa faci asta cand poti doar sa incasezi si sa faci "afaceri" cu statul.. ptr mine, asta cu taxarea pe CO2 este inca o mare japca atata timp cat cu banii aia nu am vazut absolut nimic notabil sa se faca..tot amarastenii sunt taxati si cred ca fac un lucru bun, dar banii...stie careva ce se fac cu acei bani?te simti mai bine daca il taxezi pe ala de langa tine dar tu habar nu ai ce se intampla cu banii. In Norvegia de anul asta masina electrica este taxata la orice kilogram 1euro tot ce depaseste 500kg. Aviz amatorilor care cred ca vor scapa usor cu masina electrica..nu va bucurati prea tare, statul are mereu grija sa inventeze alte taxe indiferent de mijlocul de locomotie! https://www.zf.ro/bu...-paris-12276966 Edited by Rickcool, 18 July 2023 - 14:56. |
|
#70
Posted 18 July 2023 - 14:53
Alternativa solida înseamă sa fie semnificativ mai rapida (și secundar mai ieftina) decât mașina personala.
Partea a doua e simpla (gen bagi ora de parcare mai scump decât biletul de transport în comun) însă prima parte nu-i chiar asa ușoară, e nevoie de o viziune de ansamblu și de ceva timp că nu se poate face peste noapte. Și pe la noi ce nu se poate face peste noapte nu contează alegeri și nu se face deloc. Edited by KiloW, 18 July 2023 - 14:54. |
#71
Posted 18 July 2023 - 15:56
Rickcool, on 18 iulie 2023 - 14:49, said:
orice activitate economica este generatoare de CO2, asta era definitia pe care am invatat-o la economie acum destul de muuulti ani...nu tin minte sa se fi schimbat.. Emisiile de NOXE si particule de fum de la masinile cu pistoane sunt cele care conteaza in orase. Iar masinile electrice nu emit noxe. |
#72
Posted 18 July 2023 - 16:38
bla bla bla.........in concluzie, noi cei cu EV sa circulam oricand si oriunde si cei care nu au, nu-si permit sa se descurce altfel! nu conteaza ca orasele mici sau ruralul nu are probleme ca bucurestiul, sa se aplice peste tot, ca planeta nu ne mai asteapta! am exagerat, inteles gresit mesajul?
Edited by kato1, 18 July 2023 - 16:39. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users