Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Norma de poluare Euro 7 = un nou val de scumpiri

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#37
4ndr3i-13

4ndr3i-13

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,479
  • Înscris: 02.01.2008
@radunic, incerc sa inteleg ce ai inteles tu din toata postarea aia si nu doar din ce ai dat quote

eu ce voiam sa zic e ca se impinge foarte mult partea asta de electrice, dar fara sa se ofere infrastructura pentru ele, plus acum costurile la curent sunt foarte mari (nu ma refer la nisa care are panouri pe casa, ci daca ar fi de maine sa avem toti masini electrice)

sa fie curentul mai ieftin sau gratis... pai mai investeste cineva in cresterea productiei de curent si in reteaua de distributie? acum de bine de rau, exista benzinarii prin orice cartier sau drum principal

si doar nu investesc eu, exista stat, exista companiile private de pe piata, bani sunt, ia uite de exemplu ce profituri s-au facut anul trecut, aparent e si un thread nou pe forum pe tema asta https://forum.softpe...urant-minciuni/

asa cum se dau reglementari si legi, aceeasi pot si sa faca ceva sa ofere posibilitatea de a incarca masinile alea
de ce sa nu fie lege ca orice benzinaria sa aibe 10 statii de incarcare, locurile de parcare pe care le platesti la primarie anual (in unele orase se dau prin licitatie la preturi destul de mari), de ce nu pune primaria incarcator ... ca probabil oricum nu face fata reteaua, asta e altceva
prin SUA, Tesla isi face propria retea de incarcatoare, pai daca vor sa vanda, au interes

si era intrebarea "cine plateste?", la finalul zilei tot noi platim oricum, toate costurile ca-s de stat, ca-s de privat intra in taxele platite sau in produsele/serviciile cumparate

ceea ce latru eu aici si poate altii in general, e ca parca nimeni nu mai vede imaginea de ansamblu

scenariul 1, avem toti masini electrice, cum producem curentul necesar, cum il distribuim, cum incarcam masinile?

scenariul 2, interzicem masinile personale(cum se scria mai sus), ok in oras: mergem o parte pe jos, care ia bicicleta, care ia un mijloc de transport in comun, dar intrebarea mea, oare momentan ar putea un sistem de transport in comun din orice oras sa preia toata populatia care vrea sa se duca la munca, scoala, facultate dimineata?
oricum scenariul 2 e o utopie, nici in orasele din vest sau chiar in asia unde exista cultura de mers cu bicicleta, pe jos, cu scuterul, au transport public mult mai bine pus la punct, tot exista trafic intens

dar revenind la euro 7 totusi, ca asta e subiectul, cum se zicea si mai sus si euro 6 a ajuns destul de strict, iar implementarile au fost ca sa fie, cu reducerea de cai putere, motoare mici, dar masina aia consuma in draci, am si eu tot un 1.0, 100 de cai in oras cam 9-10%, deci putem avea si euro 10 cu tot felul de artificii, daca in oras tot 10% consuma masina e degeaba

este clar o problema care oricum o dai nu e bine, sa mergi la nesfarsit pe combustibili nu e bine, sa treci acum totul pe eletric iar nu e bine, momentan eu cred ca hibridele sunt o solutie, daca iti consuma in oras vreo 5% si in afara tot pe acolo, as zice ca e ok

#38
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,872
  • Înscris: 14.08.2007

View Postadip1962, on 02 februarie 2023 - 13:18, said:

Pai aceiasi logica se aplica si la masini. Pentru a indeplini euro 6, toti au scazut capacitatea cilindrica si au crescut turatiile (ca sa poata mentine himera cuplului). Numai ca consumul a crescut sau in cel mai bun caz este la fel.
Va dau un exemplu foarte simplu. Mazda 3, 1600 cmc, 2006, condusa de un incepator (2 luni vechime). Consum mediu Bucuresti (numai oras) 9,5%. Intrebati orice sofer de taxi, uber etc, cat ii consuma loganul de 1000 cmc. Sau mizeria aia de 900 cmc. Apoi ganditi-va ca toti soferii profesionisti merg la consum (ca doar este al lor si le ia din profit).
Mazda aia de 1600 cmc aspirat consuma mai mult decat un turbo 1.0, ofera performante inferioare si elimina mai mult CO2. Si nu, nu trebuie sa turezi un turbo mai tare, dimpotriva, la un turbo ai cuplu maxim la 2.000 de ture pe cand la o aspirata poate ai la 4.000. Turbo-ul te incurajeaza sa schimbi viteza sub 3.000 de ture, pe cand aspirata clasica sa o turezi mai tare.

Problema turbo-ului e ca desi elimina mai putin CO2, elimina mai mult NOx, deci n-ai rezolvat nimic din punct de vedere al poluarii (sigur, exista filtre si pentru asta). In rest e net superior la performante si consum (Loganul meu 1.4 consuma mai mult cu 1 litru si in oras si afara desi era incomparabil mai slab la cei 75CP fata de actuala Octavia 1.0 TSI 115CP, o masina mai mare si cu 25% mai grea). Cu Loganul ca sa fac depasiri trebuia sa-l turez mai tare (eventual sa dau o viteza inferioara cand intru in depasire ca sa fie mai turat), la turbo nu e cazul, am cuplu maxim de la 2.000 la 3.500 de ture (si cand nu e maxim la alte turatii, e oricum mult peste maximul aspiratei).

Solutia "eco" optima acum ar fi plug-in hibrid cu turbo mic, adica un 1.0 TSI plus electric de exemplu. Doar ca firmele auto au fost lenese si in loc sa faca o platforma PHEV optimizata (cu acumulatori in podea, sub cabina, ca la electrice), de obicei doar au pus acumulatori in portbagaj, ceea ce e un compromis prost (pierzi un sfert din capacitatea portbagajului la Octavia/Passat). Ar fi solutia optima acum pentru ca nu sacrifica autonomia, te lasa sa mergi doar electric in oras, iti asigura consumuri mici si e un fel de "best of both worlds". Sigur, aduce o complexitate mai mare faptul ca ai si motor termic si motor electric, dar momentan pare cel mai bun compromis.

#39
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,127
  • Înscris: 04.02.2011

View Post4ndr3i-13, on 01 februarie 2023 - 19:41, said:


bine ca in SUA sau pe alte continente nu se polueaza, aia nu mai au norme, la noi in schimb, masuram cat polueaza si franele

Au norme chiar mai severe în SUA, a fost foarte greu să bage diesel acolo din acest motiv. În China în marilor orașe au interzis de tot motoarele în 2 timp.

View Postdanrogo2001, on 01 februarie 2023 - 19:46, said:

Populatia Europei reprezinta abia 9,5% din total, deci cam toata tevatura asta cu normele de poluare sunt cam frectie la nivel mondial, daca sunt aplicate si de restul tarilor lumii.

Doar că restul lumii nu poluează fix în orașele din Europa.

View PostDaculScoril0, on 01 februarie 2023 - 20:56, said:

mașini vechi=mașini care deja sunt pe drumuri.
mașini noi=consum de energie pentru a le produce care energie nu cred că este compensată de emisiile un pic mai mici.
Energia aia consumată nu produce noxe fix în mojlocul orașului, în zona cea mai populată.

View Postadip1962, on 01 februarie 2023 - 21:09, said:

S-a luat hotararea pentru ca este cea mai convenabila pentru politicieni si usor de aplicat.
1. Nu autoturismele sunt principalul poluator.

În realitate cam sunt, când era criza cu COVID-ul, aerul din orașele mari era VIZIBIL mai curat. Acuma na, dacă ești orb și nu ai miros probabil nu ai fi putut sesiza diferența.

View Postshiva, on 01 februarie 2023 - 21:54, said:

Ar putea renunța la conectivitatea la internet cu tot sistemul necesar, inclusiv programatori. Software mai simplu, mai ieftin, mai puține piese. Oh,,, dar cum să mai facă bani din subscripții ca și BMW?
Chiar crezi că aia costă cel mai mult pe mașini? Aia costă cel mult câțiva zeci de euro la scara aia de producție.

View Postutopium, on 03 februarie 2023 - 06:51, said:

In rest e net superior la performante si consum (Loganul meu 1.4 consuma mai mult cu 1 litru si in oras si afara desi era incomparabil mai slab la cei 75CP fata de actuala Octavia 1.0 TSI 115CP, o masina mai mare si cu 25% mai grea).
Sper să te țină motorul ăla mai mult decât cel de Toyota (de 1 litru) care a început să consume ulei de la 120k km.
Toyota a și renunțat la motoarele alea, by the way.

PS: Normele astea ar ajuta mai mult dacă RAR ar sta la pândă și i-ar vâna pe cei cu cazane care au trecut ITP "pe nașpa". Altfel, degeaba ai euro 7 dacă vine unul cu motorul pușcat și scoate particule și noxe cât 100 de mașini.

View Post4ndr3i-13, on 01 februarie 2023 - 19:41, said:

ca electricele nu polueaza din franare sau/si din uzarea cauciucurilor (fiind si mai grele)



Quote

The new rules are fuel- and technology-neutral, placing the same limits regardless of whether the vehicle uses petrol, diesel, electric drive-trains or alternative fuels.
https://ec.europa.eu...l/en/ip_22_6495

Este de înțeles deoarece în cazul euro 7 deja emisiile de frâne și cauciucuri concurează ca volum cu cele de la eșapament.
Sigur, praful din orașe deja depășește aceste emisii dar asta e altă poveste.

#40
teodoreanu

teodoreanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 09.05.2006
Norme de poluare care se aplica doar in Europa un continent care a incaput pe mana unor derbedei . Ce norme sunt in America , Australia , China sa nu mai vorbim de Africa sau America de sud . Doar noi europenii poluam atmosfera !!

#41
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,197
  • Înscris: 08.01.2021
America are norme mai stricte decât în Europa, cel puțin în câteva state. Erau la nivel de Euro6 cu vreo 10 ani inainte.
In plus noi abia acum descoperim că mașinile trebuie să rămână conforme și pe strada, și în plus după câțiva ani de funcționare nu doar când s-a testat un prototip pe banc.

China a început mai târziu cu normele însă au recuperat repede, acum sunt foarte stricte și la ei. Și mai mult, numărul de masini care se pot înmatricula e limitat, nu ca la noi ca orice Gigel își ia un cazan de la dezmembrări și se plimba cu el pe sub geamul tău și-l parchează pe trotuar sau spațiul verde.

Da Africa într-adevăr e un etalon de luat în calcul.

Edited by KiloW, 06 February 2023 - 18:11.


#42
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,872
  • Înscris: 14.08.2007

View Postbenis, on 05 februarie 2023 - 18:20, said:

Sper să te țină motorul ăla mai mult decât cel de Toyota (de 1 litru) care a început să consume ulei de la 120k km.
Toyota a și renunțat la motoarele alea, by the way.
Nu intentionez sa tin masina pana la 120k ... dar nu-mi fac griji, e fiabil motorul, ca Toyota nu e specialista in motoare turbo e o alta discutie. VW nu mai face aspirate de multa vreme ...

#43
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

View Post4ndr3i-13, on 02 februarie 2023 - 18:02, said:

scenariul 2, interzicem masinile personale(cum se scria mai sus), ok in oras: mergem o parte pe jos, care ia bicicleta, care ia un mijloc de transport in comun, dar intrebarea mea, oare momentan ar putea un sistem de transport in comun din orice oras sa preia toata populatia care vrea sa se duca la munca, scoala, facultate dimineata?

In marile orase din tara? Da, ar putea, din moment ce n-ar mai fi prinse in ambuteiaj. Chiar nu-i logic faptul ca un tramvai sau autobuz ar face in acelasi interval de timp mai multe ture de traseu daca nu are banda blocata de autoturisme decat in situatia actuala?

Uita-te dimineata intr-o oarecare intersectie si probabil ai sa vezi o mega coloana auto. Inmulteste cu 1.8 persoane/auto si ai sa vezi ca toate persoanele din acel ambuteiaj intra confortabil in 2 tramvaie.

Si pentru asta nici nu trebuie interzis traficul auto, ci doar impuse benzi rezervate pentru transportul in comun.

View PostKiloW, on 06 februarie 2023 - 18:01, said:

America are norme mai stricte decât în Europa, cel puțin în câteva state. Erau la nivel de Euro6 cu vreo 10 ani inainte.

Ca rezultat al acelor norme stricte, la ei rapanul de diesel e mai rar intalnit pe strazi decat in Europa.

La noi pe continent insa niste birocrati au stabilit ca doar CO2-ul conteaza astfel ca, in anii '70-80, dieselul a inceput sa fie promovat ca un motor... ecologic.

#44
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,197
  • Înscris: 08.01.2021
In anii '80 motorina era un fel de deșeu rezultat din producerea benzinei. Idea la început a fost echilibrarea consumului.
Ca după aia au uitat de ce au început e altceva.

Plus sa nu uitam de lobbyul auto, dieselizarea a permis mărcilor europene să-și păstreze avantajul pe piața. Asiaticii sau americanii n-au investit în diesel pentru ca n-aveau ce face cu el pe piețele domestice, practic în Europa alde Reno, Peojo sau volzvagan n-au avut concurenta.

Bine in anii '80 pe vremea benzinei cu plumb nici benzinarele nu scoteau aroma de lavanda pe eșapament.

Idioțenia e ca l-au încurajat când era o petarda fumigena și abia când a devenit curățel s-au hotărât să-l interzică.

Edited by KiloW, 07 February 2023 - 12:35.


#45
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
La Americani a contat şi combustibilul ieftin.
Au încercat în anii '70-'80 să facă ceva modele Diesel, dar nu au fost de succes. Am văzut "Cadillac" Diesel în Bucureşti, acum mulţi ani.

#46
echoshoworacle

echoshoworacle

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,005
  • Înscris: 21.02.2022
Eu as fi introdus in euro 7 și o normă draconică de reducere a greutății automobilelor. Se mai pot tăia câteva kg de la chestii de design și de la plăcere-confort.

#47
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Adică să stai şi mai inconfortabil? Tot nu va renunţa omul la maşină în defavoarea trenului dacă faci asta.

#48
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Da, dar mers mai departe, clasa mijlocie si mare sa dispara, cea mai mare sa fie clasa mica gen Corsa,Fiesta, alea sa fie considerate limuzine
Si clasa mica sa fie masini cu trei roti si doua locuri, si aia mini cu un singur loc ca si asa peste jumate din masini au soferu si atat

#49
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018

View Postechoshoworacle, on 28 mai 2023 - 14:06, said:

Eu as fi introdus in euro 7 și o normă draconică de reducere a greutății automobilelor. Se mai pot tăia câteva kg de la chestii de design și de la plăcere-confort.

Se ocupa rusii de normele draconice de redus greutate automobilelor si taiatul chestiilor de placere, siguranta si confort.

#50
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,552
  • Înscris: 15.06.2007

View PostDorel-Jefuitorul, on 01 februarie 2023 - 20:52, said:



Nu, nu sunt nesimtiti, doar impozitele, taxele, preturile la combustibil, pentru locul de parcare, asigurarile, sunt inca prea mici pentru cat este dispus romanul sa plateasca pentru a avea masina (masini, ca unii au mai multe).
doamne fereste sa se intoarca lumea la bicicleta.. atunci sa vezi panica.

Sa faca orasele 100% pietonale, acces auto interzis.

#51
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Centrul orașului Târgu Mureș, zonă pietonală în fiecare week-end:

https://www.g4media....e-week-end.html

#52
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,197
  • Înscris: 08.01.2021

View PostOctavian___, on 17 iunie 2023 - 09:59, said:

Da, dar mers mai departe, clasa mijlocie si mare sa dispara,

Doar ca tendința e fix invers, clasa mica dispare și se generalizează suvurile.
Din clasa mica nu prea iese banu'.

Edited by KiloW, 20 June 2023 - 08:01.


#53
The_Visitor

The_Visitor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 313
  • Înscris: 13.04.2018

View Posttfmercedez, on 20 iunie 2023 - 03:34, said:

Sa faca orasele 100% pietonale, acces auto interzis.
Până la alegeri.
După care zboară istețul care a avut ideea măreață și viața revine la normal.

#54
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Depinde de cât de mult închide. Aşa, şi în Ploieşti  Bd. Independţei e închis vara pe mare parte din el, dar se poate trece prin faţa Gării de Sud şi lungimea închisă e mai mică decât distanţa dintre Universitate şi P-ţa Romană (din Bucureşti).
Eu nu înţeleg de ce Euro 7. Euro 6 nu e destul de o.k.?    Posted Image    Poate la Diesel să facă ceva mult contra particulelor şi să nu avem motoare Diesel la maşini prea mici (că diferenţă mare de consum nu mai e la un motor de 1 litru). În rest, dacă se vrea cu adevărat reducea poluării, alte măsuri trebuie luate. De exemplu reducerea depedenţei de maşină, dar şi reducerea altor chestii care prin poluarea produsă produc pagube mari pe termen lung.
S.U.V.-urile trebui suprataxate în marile aglomerări urbane. La munte, oraş de 20.000 locuitori, no problem, dar Bucureşti, de 100 de ori mai mulţi locuitori, problemă mare. SUVinietă. Circului mai mult de câteva zile cu "vaporul" în oraş, taxare. Că dacă se vrea Euro 6-7, să fie un pic mai eficente maşinile. Singurele "vapoare"... alea când faci muncă cu el (transport materiale, echipament, tractat ceva).

Edited by djl, 21 June 2023 - 12:45.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate