Norma de poluare Euro 7 = un nou val de scumpiri
#37
Posted 02 February 2023 - 18:02
@radunic, incerc sa inteleg ce ai inteles tu din toata postarea aia si nu doar din ce ai dat quote
eu ce voiam sa zic e ca se impinge foarte mult partea asta de electrice, dar fara sa se ofere infrastructura pentru ele, plus acum costurile la curent sunt foarte mari (nu ma refer la nisa care are panouri pe casa, ci daca ar fi de maine sa avem toti masini electrice) sa fie curentul mai ieftin sau gratis... pai mai investeste cineva in cresterea productiei de curent si in reteaua de distributie? acum de bine de rau, exista benzinarii prin orice cartier sau drum principal si doar nu investesc eu, exista stat, exista companiile private de pe piata, bani sunt, ia uite de exemplu ce profituri s-au facut anul trecut, aparent e si un thread nou pe forum pe tema asta https://forum.softpe...urant-minciuni/ asa cum se dau reglementari si legi, aceeasi pot si sa faca ceva sa ofere posibilitatea de a incarca masinile alea de ce sa nu fie lege ca orice benzinaria sa aibe 10 statii de incarcare, locurile de parcare pe care le platesti la primarie anual (in unele orase se dau prin licitatie la preturi destul de mari), de ce nu pune primaria incarcator ... ca probabil oricum nu face fata reteaua, asta e altceva prin SUA, Tesla isi face propria retea de incarcatoare, pai daca vor sa vanda, au interes si era intrebarea "cine plateste?", la finalul zilei tot noi platim oricum, toate costurile ca-s de stat, ca-s de privat intra in taxele platite sau in produsele/serviciile cumparate ceea ce latru eu aici si poate altii in general, e ca parca nimeni nu mai vede imaginea de ansamblu scenariul 1, avem toti masini electrice, cum producem curentul necesar, cum il distribuim, cum incarcam masinile? scenariul 2, interzicem masinile personale(cum se scria mai sus), ok in oras: mergem o parte pe jos, care ia bicicleta, care ia un mijloc de transport in comun, dar intrebarea mea, oare momentan ar putea un sistem de transport in comun din orice oras sa preia toata populatia care vrea sa se duca la munca, scoala, facultate dimineata? oricum scenariul 2 e o utopie, nici in orasele din vest sau chiar in asia unde exista cultura de mers cu bicicleta, pe jos, cu scuterul, au transport public mult mai bine pus la punct, tot exista trafic intens dar revenind la euro 7 totusi, ca asta e subiectul, cum se zicea si mai sus si euro 6 a ajuns destul de strict, iar implementarile au fost ca sa fie, cu reducerea de cai putere, motoare mici, dar masina aia consuma in draci, am si eu tot un 1.0, 100 de cai in oras cam 9-10%, deci putem avea si euro 10 cu tot felul de artificii, daca in oras tot 10% consuma masina e degeaba este clar o problema care oricum o dai nu e bine, sa mergi la nesfarsit pe combustibili nu e bine, sa treci acum totul pe eletric iar nu e bine, momentan eu cred ca hibridele sunt o solutie, daca iti consuma in oras vreo 5% si in afara tot pe acolo, as zice ca e ok |
#38
Posted 03 February 2023 - 06:51
adip1962, on 02 februarie 2023 - 13:18, said:
Pai aceiasi logica se aplica si la masini. Pentru a indeplini euro 6, toti au scazut capacitatea cilindrica si au crescut turatiile (ca sa poata mentine himera cuplului). Numai ca consumul a crescut sau in cel mai bun caz este la fel. Va dau un exemplu foarte simplu. Mazda 3, 1600 cmc, 2006, condusa de un incepator (2 luni vechime). Consum mediu Bucuresti (numai oras) 9,5%. Intrebati orice sofer de taxi, uber etc, cat ii consuma loganul de 1000 cmc. Sau mizeria aia de 900 cmc. Apoi ganditi-va ca toti soferii profesionisti merg la consum (ca doar este al lor si le ia din profit). Problema turbo-ului e ca desi elimina mai putin CO2, elimina mai mult NOx, deci n-ai rezolvat nimic din punct de vedere al poluarii (sigur, exista filtre si pentru asta). In rest e net superior la performante si consum (Loganul meu 1.4 consuma mai mult cu 1 litru si in oras si afara desi era incomparabil mai slab la cei 75CP fata de actuala Octavia 1.0 TSI 115CP, o masina mai mare si cu 25% mai grea). Cu Loganul ca sa fac depasiri trebuia sa-l turez mai tare (eventual sa dau o viteza inferioara cand intru in depasire ca sa fie mai turat), la turbo nu e cazul, am cuplu maxim de la 2.000 la 3.500 de ture (si cand nu e maxim la alte turatii, e oricum mult peste maximul aspiratei). Solutia "eco" optima acum ar fi plug-in hibrid cu turbo mic, adica un 1.0 TSI plus electric de exemplu. Doar ca firmele auto au fost lenese si in loc sa faca o platforma PHEV optimizata (cu acumulatori in podea, sub cabina, ca la electrice), de obicei doar au pus acumulatori in portbagaj, ceea ce e un compromis prost (pierzi un sfert din capacitatea portbagajului la Octavia/Passat). Ar fi solutia optima acum pentru ca nu sacrifica autonomia, te lasa sa mergi doar electric in oras, iti asigura consumuri mici si e un fel de "best of both worlds". Sigur, aduce o complexitate mai mare faptul ca ai si motor termic si motor electric, dar momentan pare cel mai bun compromis. |
#39
Posted 05 February 2023 - 18:20
4ndr3i-13, on 01 februarie 2023 - 19:41, said: bine ca in SUA sau pe alte continente nu se polueaza, aia nu mai au norme, la noi in schimb, masuram cat polueaza si franele danrogo2001, on 01 februarie 2023 - 19:46, said:
Populatia Europei reprezinta abia 9,5% din total, deci cam toata tevatura asta cu normele de poluare sunt cam frectie la nivel mondial, daca sunt aplicate si de restul tarilor lumii. Doar că restul lumii nu poluează fix în orașele din Europa. DaculScoril0, on 01 februarie 2023 - 20:56, said:
mașini vechi=mașini care deja sunt pe drumuri. mașini noi=consum de energie pentru a le produce care energie nu cred că este compensată de emisiile un pic mai mici. adip1962, on 01 februarie 2023 - 21:09, said:
S-a luat hotararea pentru ca este cea mai convenabila pentru politicieni si usor de aplicat. 1. Nu autoturismele sunt principalul poluator. shiva, on 01 februarie 2023 - 21:54, said:
Ar putea renunța la conectivitatea la internet cu tot sistemul necesar, inclusiv programatori. Software mai simplu, mai ieftin, mai puține piese. Oh,,, dar cum să mai facă bani din subscripții ca și BMW? utopium, on 03 februarie 2023 - 06:51, said:
In rest e net superior la performante si consum (Loganul meu 1.4 consuma mai mult cu 1 litru si in oras si afara desi era incomparabil mai slab la cei 75CP fata de actuala Octavia 1.0 TSI 115CP, o masina mai mare si cu 25% mai grea). Toyota a și renunțat la motoarele alea, by the way. PS: Normele astea ar ajuta mai mult dacă RAR ar sta la pândă și i-ar vâna pe cei cu cazane care au trecut ITP "pe nașpa". Altfel, degeaba ai euro 7 dacă vine unul cu motorul pușcat și scoate particule și noxe cât 100 de mașini. 4ndr3i-13, on 01 februarie 2023 - 19:41, said:
ca electricele nu polueaza din franare sau/si din uzarea cauciucurilor (fiind si mai grele) Quote
The new rules are fuel- and technology-neutral, placing the same limits regardless of whether the vehicle uses petrol, diesel, electric drive-trains or alternative fuels. Este de înțeles deoarece în cazul euro 7 deja emisiile de frâne și cauciucuri concurează ca volum cu cele de la eșapament. Sigur, praful din orașe deja depășește aceste emisii dar asta e altă poveste. |
#40
Posted 06 February 2023 - 16:33
Norme de poluare care se aplica doar in Europa un continent care a incaput pe mana unor derbedei . Ce norme sunt in America , Australia , China sa nu mai vorbim de Africa sau America de sud . Doar noi europenii poluam atmosfera !!
|
#41
Posted 06 February 2023 - 18:01
America are norme mai stricte decât în Europa, cel puțin în câteva state. Erau la nivel de Euro6 cu vreo 10 ani inainte.
In plus noi abia acum descoperim că mașinile trebuie să rămână conforme și pe strada, și în plus după câțiva ani de funcționare nu doar când s-a testat un prototip pe banc. China a început mai târziu cu normele însă au recuperat repede, acum sunt foarte stricte și la ei. Și mai mult, numărul de masini care se pot înmatricula e limitat, nu ca la noi ca orice Gigel își ia un cazan de la dezmembrări și se plimba cu el pe sub geamul tău și-l parchează pe trotuar sau spațiul verde. Da Africa într-adevăr e un etalon de luat în calcul. Edited by KiloW, 06 February 2023 - 18:11. |
#42
Posted 06 February 2023 - 21:11
benis, on 05 februarie 2023 - 18:20, said:
Sper să te țină motorul ăla mai mult decât cel de Toyota (de 1 litru) care a început să consume ulei de la 120k km. Toyota a și renunțat la motoarele alea, by the way. |
#43
Posted 07 February 2023 - 11:52
4ndr3i-13, on 02 februarie 2023 - 18:02, said:
scenariul 2, interzicem masinile personale(cum se scria mai sus), ok in oras: mergem o parte pe jos, care ia bicicleta, care ia un mijloc de transport in comun, dar intrebarea mea, oare momentan ar putea un sistem de transport in comun din orice oras sa preia toata populatia care vrea sa se duca la munca, scoala, facultate dimineata? In marile orase din tara? Da, ar putea, din moment ce n-ar mai fi prinse in ambuteiaj. Chiar nu-i logic faptul ca un tramvai sau autobuz ar face in acelasi interval de timp mai multe ture de traseu daca nu are banda blocata de autoturisme decat in situatia actuala? Uita-te dimineata intr-o oarecare intersectie si probabil ai sa vezi o mega coloana auto. Inmulteste cu 1.8 persoane/auto si ai sa vezi ca toate persoanele din acel ambuteiaj intra confortabil in 2 tramvaie. Si pentru asta nici nu trebuie interzis traficul auto, ci doar impuse benzi rezervate pentru transportul in comun. KiloW, on 06 februarie 2023 - 18:01, said:
America are norme mai stricte decât în Europa, cel puțin în câteva state. Erau la nivel de Euro6 cu vreo 10 ani inainte. Ca rezultat al acelor norme stricte, la ei rapanul de diesel e mai rar intalnit pe strazi decat in Europa. La noi pe continent insa niste birocrati au stabilit ca doar CO2-ul conteaza astfel ca, in anii '70-80, dieselul a inceput sa fie promovat ca un motor... ecologic. |
#44
Posted 07 February 2023 - 12:34
In anii '80 motorina era un fel de deșeu rezultat din producerea benzinei. Idea la început a fost echilibrarea consumului.
Ca după aia au uitat de ce au început e altceva. Plus sa nu uitam de lobbyul auto, dieselizarea a permis mărcilor europene să-și păstreze avantajul pe piața. Asiaticii sau americanii n-au investit în diesel pentru ca n-aveau ce face cu el pe piețele domestice, practic în Europa alde Reno, Peojo sau volzvagan n-au avut concurenta. Bine in anii '80 pe vremea benzinei cu plumb nici benzinarele nu scoteau aroma de lavanda pe eșapament. Idioțenia e ca l-au încurajat când era o petarda fumigena și abia când a devenit curățel s-au hotărât să-l interzică. Edited by KiloW, 07 February 2023 - 12:35. |
#45
Posted 12 February 2023 - 14:38
La Americani a contat şi combustibilul ieftin.
Au încercat în anii '70-'80 să facă ceva modele Diesel, dar nu au fost de succes. Am văzut "Cadillac" Diesel în Bucureşti, acum mulţi ani. |
#46
Posted 28 May 2023 - 14:06
Eu as fi introdus in euro 7 și o normă draconică de reducere a greutății automobilelor. Se mai pot tăia câteva kg de la chestii de design și de la plăcere-confort.
|
|
#47
Posted 17 June 2023 - 09:41
Adică să stai şi mai inconfortabil? Tot nu va renunţa omul la maşină în defavoarea trenului dacă faci asta.
|
#48
Posted 17 June 2023 - 09:59
Da, dar mers mai departe, clasa mijlocie si mare sa dispara, cea mai mare sa fie clasa mica gen Corsa,Fiesta, alea sa fie considerate limuzine
Si clasa mica sa fie masini cu trei roti si doua locuri, si aia mini cu un singur loc ca si asa peste jumate din masini au soferu si atat |
#49
Posted 17 June 2023 - 11:05
echoshoworacle, on 28 mai 2023 - 14:06, said:
Eu as fi introdus in euro 7 și o normă draconică de reducere a greutății automobilelor. Se mai pot tăia câteva kg de la chestii de design și de la plăcere-confort. Se ocupa rusii de normele draconice de redus greutate automobilelor si taiatul chestiilor de placere, siguranta si confort. |
#50
Posted 20 June 2023 - 03:34
Dorel-Jefuitorul, on 01 februarie 2023 - 20:52, said: Nu, nu sunt nesimtiti, doar impozitele, taxele, preturile la combustibil, pentru locul de parcare, asigurarile, sunt inca prea mici pentru cat este dispus romanul sa plateasca pentru a avea masina (masini, ca unii au mai multe). Sa faca orasele 100% pietonale, acces auto interzis. |
#51
Posted 20 June 2023 - 06:57
Centrul orașului Târgu Mureș, zonă pietonală în fiecare week-end:
https://www.g4media....e-week-end.html |
|
#52
Posted 20 June 2023 - 07:59
#53
Posted 20 June 2023 - 08:43
#54
Posted 21 June 2023 - 12:44
Depinde de cât de mult închide. Aşa, şi în Ploieşti Bd. Independţei e închis vara pe mare parte din el, dar se poate trece prin faţa Gării de Sud şi lungimea închisă e mai mică decât distanţa dintre Universitate şi P-ţa Romană (din Bucureşti).
Eu nu înţeleg de ce Euro 7. Euro 6 nu e destul de o.k.? Poate la Diesel să facă ceva mult contra particulelor şi să nu avem motoare Diesel la maşini prea mici (că diferenţă mare de consum nu mai e la un motor de 1 litru). În rest, dacă se vrea cu adevărat reducea poluării, alte măsuri trebuie luate. De exemplu reducerea depedenţei de maşină, dar şi reducerea altor chestii care prin poluarea produsă produc pagube mari pe termen lung. S.U.V.-urile trebui suprataxate în marile aglomerări urbane. La munte, oraş de 20.000 locuitori, no problem, dar Bucureşti, de 100 de ori mai mulţi locuitori, problemă mare. SUVinietă. Circului mai mult de câteva zile cu "vaporul" în oraş, taxare. Că dacă se vrea Euro 6-7, să fie un pic mai eficente maşinile. Singurele "vapoare"... alea când faci muncă cu el (transport materiale, echipament, tractat ceva). Edited by djl, 21 June 2023 - 12:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users