Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
EVCC - incarcare EV din surplus productie fotovoltaica
Last Updated: Apr 29 2024 13:42, Started by
Courage
, Aug 11 2022 16:27
·
15
#55
Posted 17 February 2023 - 14:10
Huawei planifica lansarea in mai a 2 chargere de 32A (mono si trifazate) care se integreaza cu invertorul lor si permite incarcarea din productia solara. (Huawei FusionCharge AC 7.4kW Single Phase Car Charger AP07N-EU si Huawei Fusion Charge AC Car Charger AP07N-EU) Datasheet: https://drive.google...PD6elQjkXx/view
Features of the Huawei Fusion Charge AC Car Charger AP07N-EU - Charges up to 7kW/32A single phase or 22kW/32A three phase - Socket Type 2 - Supported communication mode: WiFi, Ethernet, RFID, RS485 - Preferential green energy charging to optimise electricity costs - Fast charging for urgent trips - IP 54 for indoor or outdoor installation - Flexible scenario application with PV or stand-alone system - User-friendly APP with full charging control, including remote activation, scheduled charging and charging current adjustment - Adaptive green energy charging from 3 phase to 1 phase - Load balancing prevents disconnections Am gasit si la ei pe site: https://solar.huawei.../en/home-owners Smart AC chargers cut electricity bills and carbon emissions by charging your EV from solar power Edited by pin_73, 17 February 2023 - 14:19. |
#56
Posted 17 February 2023 - 14:12
Tare, era timpul sa scoata si ei ceva ina cest sens.
Nu scrie nimic de 1/3 phase change. |
#57
Posted 17 February 2023 - 14:34
Adm, on 17 februarie 2023 - 14:12, said:
Tare, era timpul sa scoata si ei ceva ina cest sens. Nu scrie nimic de 1/3 phase change. Am gasit si ceva mai detaliat legat de modalitatile de conectare. Comunicatia pare sa se faca prin applicatie, nu prin serial ceea ce ma face sa cred ca daca nu ai acces la internet nu merge. PLus ca probabil ca va fi un delay destul de mare. https://support.huaw...ution-scenarios |
#58
Posted 17 February 2023 - 17:01
#59
Posted 17 February 2023 - 18:14
Suna interesant dar in realitate are doar 15KW ceea ce nu e neaparat rau, (eu am doar 7,4 KW maxim din panouri) iar restul ii trage din baterie ceea ce arunca in aer pretul daca trebuie sa puna o baterie de 15KW. Oare cat o fi pretul? Am vazut niste chargere DC la chinezi de putere mica dar sunt pe standardul lor si desi ei zic ca fac orice am inteles ca protoculul de comunicatie dintre statie si masina e licentiat de Qualcomm si sunt sceptic ca pot vinde fara sa plateasca licenta care este foarte scumpa din ce-mi amintesc eu ca practica Qualcomm. Am incarcat DC sprigul in weekend si nu a tras decat cu 7kW ceea ce ma face sa cred ca nu merita sa ma mai agit ca pot sa-l incarc cu aprox 7 kw si pe AC si in general nu am nicio graba sa-l incarc in 50 de minute. E adevarat ca se pierde la dubla conversie dar producatorii de fotovoltaice vor scoate acelasi charger la pret dublu sau triplu doar pentru comunicarea cu invertorul.
|
#61
Posted 20 February 2023 - 16:34
Eu stau foarte linistit. Ia explica-mi tu cui se adreseaza. Care ar fi EV-urile alea care se incarca "rapid" cu 15 kW si nu sunt SPRING. Adevarul e ca era un nene aseara in parcare la Kaufland cu un eUP la incarcat. Zgarcit ca daca mai punea 10-20k cat e incarcatorul asta isi lua direct un ID3 macar.
Lasand gluma la o parte nu cred ca o statie de incarcare se adreseaza unui anumit gen de EV ci unui anumit tip de consumator. Cred ca mai degraba un consumator atent la costuri poate fi interesat de acest gen de investitie la care bagi banii azi si ii scoti in 20 de ani daca ai noroc. Faptul ca nu ai pierderi de conversie a curentului din continuu in alternativ si din alternativ in continuu este compensat din greu de costul mare al schipamentului (doar imi dau cu parerea aici fiindca are baterie care este scumpa si la care de asemenea vor fi pierderi mari la incarcare si descarcare ceea ce s-ar putea dovedi mai putin eficient decat simpla conversie DC-AV-DC) si de faptul ca va trebui sa inlocuiesti tot sistemul existent cu acesta. Dinacest punct de vedere este mai economic chargerul de la producatorul existent. Stiu ca exista de la SolarEdge si acum vine si Huawei cu unul. Sau solutie DYI descrisa in acest thread dar care necesita ceva cunostinte si indemanare plus toleranta unor lucruri artizanale. |
#62
Posted 20 February 2023 - 18:18
Costul unei statii DC, indiferent daca e AC-DC sau DC-DC este foarte mare si nu are rost o asemenea achizie pe persoana fizica.
E bine ca exista totusi optiune. Eu de ex am un sistem PV de 24 kW fotovoltaici, dar masina e limitata la 11 kW pe AC. Si la statiile Type 2, ai optiuni chinezesti de la 2-300 EUR, pana la tot felul de SF-uri de 2-3 000 EUR! In rest, domnia se plateste. Implementarea incarcarii din surplus PV - AC are o plaja mare de buget, in fct de nevoie, posibilitati si situatia in teren. |
#63
Posted 21 February 2023 - 00:16
Ca idee pare interesant. Fix ce-ti trebuie. Incarci masina cu 15kW DC din panouri (daca ai de unde) plus 9.6kW AC (teoretic pot fi tot solari trecuti prin invertor) si poti folosi bateria de la masina pe post de backup daca pica reteaua. In realitate este doar un proiect care urmeaza sa fie lansat in toamna anului 2022 https://enteligent.c...fast-ev-charger
|
#64
Posted 21 February 2023 - 06:19
Incarcarea DC din PV imi pare absolut ideala, iar 15 kW mi-ar fi arhisuficienti.
Cam cat sa coste o asemenea jucarie? |
|
#65
Posted 21 February 2023 - 07:00
Avand in vedere ca standardul CCS2 inca nu suporta incarcarea bidirectionala, discutia e fara rost.
|
#66
Posted 21 February 2023 - 08:03
#67
Posted 21 February 2023 - 08:24
Pai e un standard de Incarcare masina electrica, care inca nu suporta sa scoti curent din masina electrica,a dica in celalalt sens.
https://electricnati...id-ev-charging/ |
#68
Posted 21 February 2023 - 08:28
intrebare pentru HA-isti. cum faci o automatizare ( ma intereseaza logica) avand acces la datele bateriei (curent de incarcare, soc, tensiune) ?
merge si cu acces la datele din invertor ( putere din panouri de exemplu) insa ma gandesc ca la baterie e mai simplu (avand comunicare cu bms0ul) ideea mea ar fi - daca SOC este de 85 % ( sau o anumita tensiune) si curentul de incarcare este de o anumita valoare sa porneasca un consumator (masina printr-o priza deja integrata in HA) si sa se opreasca ..aici nu mi dau seama ce paramatru sa pun? ( masina se opreste singura la 100% ). fie la un curent mic (dar oricum se opreste incarcarea de la masina), fie ..cand? Multumesc |
#69
Posted 21 February 2023 - 10:05
Adm, on 21 februarie 2023 - 08:24, said:
Pai e un standard de Incarcare masina electrica, care inca nu suporta sa scoti curent din masina electrica,a dica in celalalt sens. https://electricnati...id-ev-charging/ Cred ca ne gandim la lucruri diferite eu cand spun CCS2 ma gandesc in principal la mufa fizica/conectorii aflati in ea. Mai departe daca stii sa comunici cu masina e usor sa faci ce vrei, hardware-ul suporta sa bagi/scoti DC direct in/din baterie. |
|
#70
Posted 21 February 2023 - 10:07
Cred ca nu intelegi ce implica incarcarea CC2, cat e de complexa.
Desigur, poti oricand sa lipesti 2 fire direct la baterie… |
#71
Posted 21 February 2023 - 23:21
Eu ma multumesc cu V2L. Chiar nu am de gand sa alimentez tot satul iar 3,6kW sunt suficienti pentru mine.
|
#72
Posted 22 February 2023 - 12:55
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users