Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Norma de munca, part-time.

Lucrari publice in bataie de joc ...

Huawei health
 Recomandare Aparat de incalzit ae...

Ford a inceput construirea celui ...

Unde sunt descarcarile de pe yout...

Camera supraveghere solara
 Somaj Germania

Trepidatii Fiat Ducato 2.3 JTD 120

Cum aflu numar de dosar de la jud...

Recomandare vin alb, Cramele Reca...
 Lag/fps drop live twitch

Cum a fost omorat Tudor Vladimire...

AV surround receiver. Noutați

Pornire/Oprire Centrala Manual
 

EVCC - incarcare EV din surplus productie fotovoltaica

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,191
  • Înscris: 26.11.2001
Dupa ce am tot studiat, pana la urma softul open-source* EVCC este de departe cea mai buna solutie pentru controlul incarcarii EV din surplus fotovoltaic.
Pe langa asta, poate citi si SoC de pe internet si sa opreasca incarcarea la % dorit, mai ales pentru masinile care nu suporta aceasta functie (ex Leaf sau Zoe).

* unele functii nu sunt gratuite, necesita sponsor token Github (2$/luna). E marcat in documentatie.

Prosesorii de invertor Fronius pot opta pentru solutia plug&Play Fronius Wattpilot; e o solutie mult mai rapida, dar care nu ofera SoC (din ce am citit ar fi destul de buggy).

Sunt cateva componente care lucreaza impreuna, iar EVCC are suport pentru cele mai populare:

1. Invertor + smartmeter (exista setari pt baterii)
2. Statie de incarcare

3. Masina electrica sau Hibrid plugin

1. Invertor + smartmeter
- sunt suportate multe aparate, dar mai ales cele ce suporta specificatiile Sunspec.
Desigur, Huawei si Fronius sunt suportate.
- invertorul trebuie sa fie legat la retea interna si sa poata fi accesate informatiile de productie PV si de consum al gospodariei.

2. Statiile de incarcare - sunt modele care suporta controlul extern si sunt destul de putine.
Recomand modelul Go-E Charge Gemini 22 kW, cu schimb de faze 1/3 daca aveti bransament trifazat, iar masina se incarca pe 3 faze.
Si daca aveti bransament monofazat, statia poate sa fie legata doar la o faza.

3. Trebuie ca sa existe API open pentru masina voastra.
La Mercedes e complicat de setat, la fel la Tesla.

Documentatia este in limba germana si pt a o putea intelege folositi cu succes google translate.

https://docs.evcc.io/docs/Home

Sursa si download:

https://github.com/evcc-io/evcc
https://github.com/e...o/evcc/releases

Programul ruleaza pe mai multe platforme, dar cel mai usor se ruleaza pe linux (si Raspberry pi 3-4) sau in Docker pe NAS (asa rulez eu).

Configurarea se face prin intermediul unui fisier de configurare destul de mare, dar care odata pus la punct si inteles, nu mai da dureri de cap.

Daca vor fi useri interesati, va voi ajuta cu configurarea.

fisierul evcc.yaml - explicatii

1. Se da IP fix in retea pt fiecare componenta (invertor, statie)
2. Se defineste in fisier fiecare componenta (invertor, statie, contor - daca e separat, masina)
3. Se creaza casa/garajul
O casa poate sa aiba mai multe garaje/statii.
In cazul meu am un garaj cu doua statii

4. Exista optional setari personale pentru fiecare masina, cat si pentru masini "guest".
Ex ZOE incepe incarcarea de la minim 10A, o faza.

5. Valorile de consum se pot stoca intr-o baza de date si prelucra, daca aveti timp si cunostinte

6. Puteti primi pe email mesaje despre conectare/deconectare/Soc etc
Pt asta trebuie sa aveti in cont gmail dedicat cu setarea "less secure apps" ca sa puteti acccesa SMTP.

7. Exemplu de fisier de configuratie:

Spoiler

Attached Files



#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,386
  • Înscris: 22.05.2003
Statiile suportate nu sunt din gama chinezeasca, iar go-e charger e un pachet chiar portabil, dar mai ales excelent pt ca statia contine in ea si contorul necesar pt raportea valorilor de incarcare masina, care multor altor statii le lipseste si trebuie pus unul suportat.

Cine are bransament monofazat poate opta pt statii monofazate, chiar si home made (Simple EVSE WIFI).
Cine are bransament trifazat si putere fotovoltaica mare instalata (peste 20-30kw), poate opta pt statii trifazate, fara schimb automat 1/3 faze, care merg de la minim 4.1kW fotovoltaic surplus.

Avantajul celor cateva statii cu schimb de 1/3 faze este ca pot porni incarcarea pe o faza si trece la 3 faze cand surplusul PV este peste 4.1 kW.

Statiile cu 1/3 phase switch sunt putine:
- Go-E Charger v3 (v1 si v2 nu au phase switch)
- Alfen
- Easee Home

#3
sparkyson

sparkyson

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 897
  • Înscris: 11.01.2009
Exista cate o zi cand produci 5% din puterea instalata.
Eu am putere instalata mare si tot apreciez ca statia poate trece intre 1-3 faze.
Sau mai ai si alti consumatori (PDC, AC) care consuma constant si nu mai ramane surplus mult.

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,191
  • Înscris: 26.11.2001
Din ce am vazut pe forumurile de fara, multi folosesc statii monofazate combinate cu un switch ON/OFF, chiar dc au bransament trifazat, pt ca puterea PV instalata e mica 3-5kW si surplusul e mic, deci incarca MIN+PV sau PV only.

Daca puterea PV este mai mare de X kW => ON

https://docs.evcc.io...bare-steckdosen

https://www.emag.ro/...0/pd/DC3TRGBBM/

Exceptant go-e v3, celelate statii sunt scumpe si greu de cumparat din Romania.

Edited by Courage, 11 August 2022 - 19:35.


#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,191
  • Înscris: 26.11.2001
Pentru Fronius, trebuie activate niste optiuni:

Fronius Gen 24 Hybrid

Communications - Modbus

Attached File  gen24.jpg   123.44K   15 downloads


Definitie pt config.yaml


meters:
- name: pv1
type: template
template: fronius-gen24
usage: pv
host: IP_invertor # IP-Adresse oder Hostname
port: 502 # Port # Optional


- name: grid1
type: template
template: fronius-gen24
usage: grid
host: IP_invertor # IP-Adresse oder Hostname
port: 502 # Port # Optional



Fronius Ongrid (primo/symo)

Settings - Modbus

Attached File  symo.jpg   173.27K   12 downloads

Definitie pt config.yaml
meters:
- name: grid_1
  type: template
  template: sunspec-inverter
  id: 240
  host: IP_inverter
  port: 502
  usage: grid
  modbus: tcpip
 
- name: pv_1
  type: template
  template: sunspec-inverter
  id: 1
  host:IP_inverter
  port: 502
  usage: pv
  modbus: tcpip



#6
sparkyson

sparkyson

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 897
  • Înscris: 11.01.2009
Pun si eu configul pentru un sistem AC-coupled on-grid Victron cu baterie:

meters:
  - name: Grid
	type: template
	template: victron-energy
	usage: grid
	host: 192.168.0.19 # IP dispozitiv GX
	port: 502 # Port # Optional
  - name: PV
	type: template
	template: victron-energy
	usage: pv
	host: 192.168.0.19 # IP dispozitiv GX
	port: 502 # Port # Optional
  - name: Battery
	type: template
	template: victron-energy
	usage: battery
	host: 192.168.0.19 # IP dispozitiv GX
	port: 502 # Port # Optional


Am pus si o poza cum arata.

Attached Files


Edited by sparkyson, 12 August 2022 - 10:58.


#7
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,023
  • Înscris: 01.03.2013
@Sparkyson: la PV Production iti vede si productia de la Fronius AC Coupled? Sau doar ce vine de la MPPT-urile Victron DC Coupled direct pe baterie?

#8
sparkyson

sparkyson

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 897
  • Înscris: 11.01.2009
Sigur vede Fronius, dar nu sunt sigur daca vede si productia de la chargerele Victron.
Sunt aproape convins ca da, dar o sa verific.

LE: am finalizat si un plugin pentru statiile OpenEVSE si o sa incerc sa fac un pull request in proiectul GitHub cu speranta ca ajunge in productie.

Edited by sparkyson, 12 August 2022 - 20:30.


#9
sparkyson

sparkyson

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 897
  • Înscris: 11.01.2009
Pare ca pluginul de Victron pentru EVCC vede totalul de productie solara si totalul de consum.

Attached Files



#10
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 355
  • Înscris: 05.06.2021
Cum as putea integra statia construita cu controller EVSE DIN RS485 cu un invertor Huawei SUN2000-5KTL-M1 cu smart meter, in asa fel incat sa pot incarca masina doar cu surplusul de productie din fotovoltaice, dar nu numai (la nevoie sa o pot incarca si din retea sau combinat)?
Daca se poate niste explicatii mai pe indelete... componente, legaturi, soft etc, ca pentru un novice.

#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,191
  • Înscris: 26.11.2001
Exista mai multe metode, unele mai simple, altele mai complexe.

Tu ai Simple EVSE DIN cu modul hardware modbus.

Ai nevoie de urmatoarele componente:

1. Un Raspberry Pi 3 sau 4  cu carcasa - cca 100 EUR pe OLX
2. 2 buc convertoare RS485 USB- 9 USD
3. Un contor trifazat Eastron sdm630 v2 - 105 USD

Nu va mai fi nevoie de Simple EVSE Wifi si adaptorul RS485-UART actual.

Pe Raspberry Pi ruleaza softul de control EVCC.

In doua porturi USB de pe Rpi legam cele 2 convertoare, iar fiecare se va conecta pe RS485 cu
- Simple EVSE
- contorul Eastron

Definitii de configurare aici:
https://docs.evcc.io...00-with-sdongle
https://docs.evcc.io.../meters#sdm-630
https://docs.evcc.io...argers#evse-din

In principiu asta e schema de lucru de la statiile OpenWB.

#12
Zoot

Zoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 680
  • Înscris: 13.03.2003
Am un sistem fotovoltaic de 4.5kW, invertor Fronius Primo 4.0 cu smartmeter si injectie zero. Acum incarc masina cu un incarcator la care se poate seta la inceput amperajul de la 8 la 16A, dupa ce l-am pornit am dopar posibilitatea sa comut din aplicatia masinii, reduced AC care ma duce in 8A. Deci am disponibili doar 2 pasi si aia trebuie sa ii monitorizez manual in functie de soare, ceea ce e total aiurea.
Vreau sa iau un Fronius WattPilot Home la care zice ca se poate seta de la 6A la 16A in pasi de 1A si setarea se face automat in functie de ce zice invertorul. Incarcarea porneste si se opreste la un prag minim setat pentru surplus, banuiesc ca 6A (1.38kW) ar fi pragul respectiv.
Intrebarea mea, daca are cineva sistem asemanator, este cum gestioneaza masina aceste porniri si opriri, stie ea daca are cablul bagat sau trebuie sa ii dau eu manual de fiecare data repornire din aplicatie daca incarcarea se opreste sub pragul minim.
M-am gandit la WattPilot sa se pupe cu invertorul din celasi producator, dar daca este alta solutie gata facuta si mai buna, pot merge pe alta varianta.

#13
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,386
  • Înscris: 22.05.2003
1. Ce masina electrica ai?
2. Wattpilot este o statie facut de Fronius si e plug&play.
Hardware este tot Go-e charge, dar are software dedicat.
Teoretic este solutia optima, fara dureri de cap.
Ai totusi nevoie de acoperire wifi acolo unde e montata, in aceasi LAN cu invertorul.

#14
Zoot

Zoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 680
  • Înscris: 13.03.2003
Masina este un ID4.
Am testat acum cu o priza wireless si la oprirea prizei, incarcarea se opreste, la repornirea prizei, incarcarea reporneste si ea. Deci aparent daca cablul este legat la masina, stie sa reia incarcarea singura.
La Wattpilot ma gandeam pentru ca e acelasi producator si sansele la soft sa se inteleaga  sunt cele mai bune comparativ cu alte statii.

#15
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,386
  • Înscris: 22.05.2003
Alte statii care sa comunice direct cu invertorul nu exista.

La Id4 poti limita din softul masinii sau de pe telefon SOC la 80% de ex?

#16
Zoot

Zoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 680
  • Înscris: 13.03.2003
Da, se poate seta pragul din aplicatie la cat sa se opreasca, de la 50% la 100%.
Go-e charge vad ca au ceva promotie la 640euro cu shipping inclus, oare se intelege softul cu invertorul sau nu are rost sa risc ?

#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,386
  • Înscris: 22.05.2003
Sincer, solutia optima, dar ceva mai scumpa e Wattpilot, daca ai invertor Fronius.
Nu e niciun avantaj sa folosesti Go-Echarge + EVCC care ruleaz si el pe ceva (NAS, rPI).

Totusi, ai bransament monofazat, deci ID4 se va incarca cu 16A monofazat = 3.6 kW max

#18
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,023
  • Înscris: 01.03.2013

View PostZoot, on 04 septembrie 2022 - 12:46, said:

Masina este un ID4.
Am testat acum cu o priza wireless si la oprirea prizei, incarcarea se opreste, la repornirea prizei, incarcarea reporneste si ea. Deci aparent daca cablul este legat la masina, stie sa reia incarcarea singura.
Dupa 3 sau 5 opriri (nu mai stiu exact) masina declara "eroare de incarcare" si nu mai reporneste. Este un  "feature" de auto-protectie al masinii foarte disputat pe grupul de facebook Volkswagen ID. Mai multi posesori au cerut sa se scoata acest feature, tocmai pentru incarcare PV cu intreruperi...reprezentantul Volkswagen a repetat de cateva ori ca "safety issue" si ca nu exista in plan sa se scoata.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate