![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
EVCC - incarcare EV din surplus productie fotovoltaica
Last Updated: May 15 2023 21:12, Started by
Courage
, Aug 11 2022 16:27
·
12

#1
Posted 11 August 2022 - 16:27

Dupa ce am tot studiat, pana la urma softul open-source* EVCC este de departe cea mai buna solutie pentru controlul incarcarii EV din surplus fotovoltaic.
Pe langa asta, poate citi si SoC de pe internet si sa opreasca incarcarea la % dorit, mai ales pentru masinile care nu suporta aceasta functie (ex Leaf sau Zoe). * unele functii nu sunt gratuite, necesita sponsor token Github (2$/luna). E marcat in documentatie. ** later edit: acum cer sponsor token pt majoritatea statiilor, minim 2 usd/luna. https://docs.evcc.io/docs/sponsorship/ 1. Prosesorii de invertor Fronius pot opta pentru solutia Plug&Play Fronius Wattpilot; e o solutie mult mai rapid de implementat, dar care nu ofera SoC. LE: acum EVCC poate controla si Wattpilot 2. Posesorii de invertor Huawei pot opta acum pentru o statie plug & play HUAWEI EV CHARGER 7KT-S0 sau 22KT-S0 - e o solutie mult mai rapid de implementat, dar care nu ofera SoC. Sunt cateva componente care lucreaza impreuna, iar EVCC are suport pentru cele mai populare: 1. Invertor + smartmeter (exista setari si pt baterii) 2. Statie de incarcare 3. Masina electrica sau Hibrid plugin 1. Invertor + smartmeter - sunt suportate multe aparate, dar mai ales cele ce suporta specificatiile Sunspec. Desigur, Huawei si Fronius sunt suportate. - invertorul trebuie sa fie legat la retea interna si sa poata fi accesate informatiile de productie PV si de consum al gospodariei. 2. Statiile de incarcare - sunt modele care suporta controlul extern si sunt destul de putine. Recomand modelul Go-E Charge Gemini 22 kW, (aicide obicei o gasiti mai ieftin) cu schimb de faze 1/3 daca aveti bransament trifazat, iar masina se incarca pe 3 faze. Si daca aveti bransament monofazat, statia poate sa fie legata doar la o faza. De ce e importanta functie de schimb de incarcare 1/3 faze? Cf standardului, incarcarea pe Type 2 incepe de la minim 6A Tesla accepta incarcare de la 5A, iar ZOE e de dorit sa inceapa de la 10A, altfel ai multe pierderi. => 1,4 kW surplus PV monofazat => 4.1 kW surplus PV trifazat Asta inseamna ca pt masinile ce incarca trifazat, incarcarea din surplus ar trebui sa inceapa de la 4.1 kW suplus PV, ceea ce nu e realist pt sistemele PV sub 8-10kW si mai ales iarna - vedeti graficul de mai jos. ![]() 3. Trebuie ca sa existe API open pentru masina voastra. La Mercedes e complicat de setat, la fel la Tesla (e nevoie de token) Documentatia este in limba germana si pt a o putea intelege folositi cu succes google translate. https://docs.evcc.io/docs/Home Sursa si download: https://github.com/evcc-io/evcc https://github.com/e...o/evcc/releases Programul ruleaza pe mai multe platforme, dar cel mai usor se ruleaza pe linux (si Raspberry pi 3-4) sau in Docker pe NAS (asa rulez eu). Configurarea se face prin intermediul unui fisier de configurare destul de mare, dar care odata pus la punct si inteles, nu mai da dureri de cap. Daca vor fi useri interesati, va voi ajuta cu configurarea. fisierul evcc.yaml - explicatii 1. Se da IP fix din router pt fiecare componenta (invertor, statie) 2. Se defineste in fisier fiecare componenta (invertor, statie, contor - daca e separat, masina) 3. Se creaza casa/garajul O casa poate sa aiba mai multe garaje/statii. In cazul meu am un garaj cu doua statii 4. Exista optional setari personale pentru fiecare masina, cat si pentru masini "guest". Ex ZOE incepe incarcarea de la minim 10A, o faza vs minim 6A cu cat incarca majoritatea celorlalte masini. 5. Valorile de consum se pot stoca intr-o baza de date InfluxDB si prelucra, daca aveti timp si cunostinte 6. Puteti primi pe email mesaje despre conectare/deconectare/Soc etc Pt asta trebuie sa aveti in cont gmail dedicat cu setarea "less secure apps" ca sa puteti acccesa SMTP. 7. Exemplu de fisier de configuratie:
Spoiler
Daca instalati in Docker, vedeti sa selectati evcc/evcc N.B. a aparut suport si pentru statia TWC3, DOAR cand la ea e conectata o masina Tesla. Attached Files |
#2
Posted 11 August 2022 - 18:13

Statiile suportate nu sunt din gama chinezeasca, iar go-e charger e un pachet chiar portabil, dar mai ales excelent pt ca statia contine in ea si contorul necesar pt raportea valorilor de incarcare masina, care multor altor statii le lipseste si
Cine are bransament monofazat poate opta pt statii monofazate, chiar si home made (Simple EVSE WIFI). Cine are bransament trifazat si putere fotovoltaica mare instalata (peste 20-30kw), poate opta pt statii trifazate, fara schimb automat 1/3 faze, care merg de la minim 4.1kW fotovoltaic surplus. Avantajul celor cateva statii cu schimb de 1/3 faze este ca pot porni incarcarea pe o faza si trece la 3 faze cand surplusul PV este peste 4.1 kW. Statiile cu 1/3 phase switch sunt putine: - Go-E Charger v3 (v1 si v2 NU au phase switch) si noul Gemini (care e ca V3, dar cu o carcasa mai rezistenta) - Alfen Eve (si Dual) - Easee Home Functia de 1/3 phase switch nu e gratuita, necesita un Github sponsor token, de 2 EUR/luna. |
#3
Posted 11 August 2022 - 18:44

Exista cate o zi cand produci 5% din puterea instalata.
Eu am putere instalata mare si tot apreciez ca statia poate trece intre 1-3 faze. Sau mai ai si alti consumatori (PDC, AC) care consuma constant si nu mai ramane surplus mult. |
#4
Posted 11 August 2022 - 19:34

Din ce am vazut pe forumurile de fara, multi folosesc statii monofazate combinate cu un switch ON/OFF, chiar dc au bransament trifazat, pt ca puterea PV instalata e mica 3-5kW si surplusul e mic, deci incarca MIN+PV sau PV only.
Daca puterea PV este mai mare de X kW => ON https://docs.evcc.io...bare-steckdosen https://www.emag.ro/...0/pd/DC3TRGBBM/ Exceptant go-e v3, celelate statii sunt scumpe si greu de cumparat din Romania. Edited by Courage, 11 August 2022 - 19:35. |
#5
Posted 12 August 2022 - 10:04

Pentru Fronius, trebuie activate niste optiuni:
Fronius Gen 24 Hybrid Communications - Modbus ![]() Definitie pt config.yaml meters: - name: pv1 type: template template: fronius-gen24 usage: pv host: IP_invertor # IP-Adresse oder Hostname port: 502 # Port # Optional - name: grid1 type: template template: fronius-gen24 usage: grid host: IP_invertor # IP-Adresse oder Hostname port: 502 # Port # Optional Fronius Ongrid (primo/symo) Settings - Modbus ![]() Definitie pt config.yaml meters: - name: grid_1 type: template template: sunspec-inverter id: 240 host: IP_inverter port: 502 usage: grid modbus: tcpip - name: pv_1 type: template template: sunspec-inverter id: 1 host:IP_inverter port: 502 usage: pv modbus: tcpip |
#6
Posted 12 August 2022 - 10:57

Pun si eu configul pentru un sistem AC-coupled on-grid Victron cu baterie:
meters: - name: Grid type: template template: victron-energy usage: grid host: 192.168.0.19 # IP dispozitiv GX port: 502 # Port # Optional - name: PV type: template template: victron-energy usage: pv host: 192.168.0.19 # IP dispozitiv GX port: 502 # Port # Optional - name: Battery type: template template: victron-energy usage: battery host: 192.168.0.19 # IP dispozitiv GX port: 502 # Port # Optional Am pus si o poza cum arata. Attached FilesEdited by sparkyson, 12 August 2022 - 10:58. |
#7
Posted 12 August 2022 - 14:31

@Sparkyson: la PV Production iti vede si productia de la Fronius AC Coupled? Sau doar ce vine de la MPPT-urile Victron DC Coupled direct pe baterie?
|
#8
Posted 12 August 2022 - 20:28

Sigur vede Fronius, dar nu sunt sigur daca vede si productia de la chargerele Victron.
Sunt aproape convins ca da, dar o sa verific. LE: am finalizat si un plugin pentru statiile OpenEVSE si o sa incerc sa fac un pull request in proiectul GitHub cu speranta ca ajunge in productie. Edited by sparkyson, 12 August 2022 - 20:30. |
#9
Posted 13 August 2022 - 08:09

Pare ca pluginul de Victron pentru EVCC vede totalul de productie solara si totalul de consum.
Attached Files |
#10
Posted 25 August 2022 - 16:02

Cum as putea integra statia construita cu controller EVSE DIN RS485 cu un invertor Huawei SUN2000-5KTL-M1 cu smart meter, in asa fel incat sa pot incarca masina doar cu surplusul de productie din fotovoltaice, dar nu numai (la nevoie sa o pot incarca si din retea sau combinat)?
Daca se poate niste explicatii mai pe indelete... componente, legaturi, soft etc, ca pentru un novice. |
#11
Posted 26 August 2022 - 00:33

Exista mai multe metode, unele mai simple, altele mai complexe.
Tu ai Simple EVSE DIN cu modul hardware modbus. Ai nevoie de urmatoarele componente: 1. Un Raspberry Pi 3 sau 4 cu carcasa - cca 100 EUR pe OLX 2. 2 buc convertoare RS485 USB- 9 USD 3. Un contor trifazat Eastron sdm630 v2 - 105 USD Nu va mai fi nevoie de Simple EVSE Wifi si adaptorul RS485-UART actual. Pe Raspberry Pi ruleaza softul de control EVCC. In doua porturi USB de pe Rpi legam cele 2 convertoare, iar fiecare se va conecta pe RS485 cu - Simple EVSE - contorul Eastron Definitii de configurare aici: https://docs.evcc.io...00-with-sdongle https://docs.evcc.io.../meters#sdm-630 https://docs.evcc.io...argers#evse-din In principiu asta e schema de lucru de la statiile OpenWB. |
|
#12
Posted 04 September 2022 - 12:17

Am un sistem fotovoltaic de 4.5kW, invertor Fronius Primo 4.0 cu smartmeter si injectie zero. Acum incarc masina cu un incarcator la care se poate seta la inceput amperajul de la 8 la 16A, dupa ce l-am pornit am dopar posibilitatea sa comut din aplicatia masinii, reduced AC care ma duce in 8A. Deci am disponibili doar 2 pasi si aia trebuie sa ii monitorizez manual in functie de soare, ceea ce e total aiurea.
Vreau sa iau un Fronius WattPilot Home la care zice ca se poate seta de la 6A la 16A in pasi de 1A si setarea se face automat in functie de ce zice invertorul. Incarcarea porneste si se opreste la un prag minim setat pentru surplus, banuiesc ca 6A (1.38kW) ar fi pragul respectiv. Intrebarea mea, daca are cineva sistem asemanator, este cum gestioneaza masina aceste porniri si opriri, stie ea daca are cablul bagat sau trebuie sa ii dau eu manual de fiecare data repornire din aplicatie daca incarcarea se opreste sub pragul minim. M-am gandit la WattPilot sa se pupe cu invertorul din celasi producator, dar daca este alta solutie gata facuta si mai buna, pot merge pe alta varianta. |
#13
Posted 04 September 2022 - 12:23

1. Ce masina electrica ai?
2. Wattpilot este o statie facut de Fronius si e plug&play. Hardware este tot Go-e charge, dar are software dedicat. Teoretic este solutia optima, fara dureri de cap. Ai totusi nevoie de acoperire wifi acolo unde e montata, in aceasi LAN cu invertorul. |
#14
Posted 04 September 2022 - 12:46

Masina este un ID4.
Am testat acum cu o priza wireless si la oprirea prizei, incarcarea se opreste, la repornirea prizei, incarcarea reporneste si ea. Deci aparent daca cablul este legat la masina, stie sa reia incarcarea singura. La Wattpilot ma gandeam pentru ca e acelasi producator si sansele la soft sa se inteleaga sunt cele mai bune comparativ cu alte statii. |
#15
Posted 04 September 2022 - 12:47

Alte statii care sa comunice direct cu invertorul nu exista.
La Id4 poti limita din softul masinii sau de pe telefon SOC la 80% de ex? |
#16
Posted 04 September 2022 - 12:59

Da, se poate seta pragul din aplicatie la cat sa se opreasca, de la 50% la 100%.
Go-e charge vad ca au ceva promotie la 640euro cu shipping inclus, oare se intelege softul cu invertorul sau nu are rost sa risc ? |
#17
Posted 04 September 2022 - 13:02

Sincer, solutia optima, dar ceva mai scumpa e Wattpilot, daca ai invertor Fronius.
Nu e niciun avantaj sa folosesti Go-Echarge + EVCC care ruleaz si el pe ceva (NAS, rPI). Totusi, ai bransament monofazat, deci ID4 se va incarca cu 16A monofazat = 3.6 kW max |
|
#18
Posted 04 September 2022 - 18:04

Masina este un ID4. Am testat acum cu o priza wireless si la oprirea prizei, incarcarea se opreste, la repornirea prizei, incarcarea reporneste si ea. Deci aparent daca cablul este legat la masina, stie sa reia incarcarea singura. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users