EVCC - incarcare EV din surplus productie fotovoltaica
Last Updated: Dec 31 2023 11:41, Started by
Courage
, Aug 11 2022 16:27
·
15
#20
Posted 04 September 2022 - 19:35
Pe forumul EVCC nu se plange nimeni de asaceva.
Ce e drept, statiile destepte care au 1/3 phase switch, au si "simulate unplug". Nici in documentatie nu e nimic. https://docs.evcc.io...cles#volkswagen Cred ca urlau destui... |
#21
Posted 04 September 2022 - 20:09
Am gasit, limita este de 3 porniri. Vedeti poza din atasament.
Nu pot da link direct la facebook pentru ca accesul in grup este restrictionat. Si inca o chestiune, dar asta cred ca nu mai este de actualitate incepand cu SW 2.3: https://myenergi.inf...-eco-t2447.html Attached Files |
#22
Posted 04 September 2022 - 20:29
Quote We are already receiving reports of posts on the ID3 Facebook page that people are having to unplug their car and plug it back in again to charge on Economy 7 tariffs - that's with other makes of charger, nothing to do with zappi! Acolo e vorba de Zappi charger. Cert e ca cel putin Go-e simulează unplug/replug Vezi atasat. Attached Files |
#23
Posted 04 September 2022 - 21:58
#24
Posted 05 September 2022 - 06:44
Am ID.3. Si la mine da eroare cu toate chargerele pe care le-am incercat, inclusiv go-e.
Da eroare daca nu porneste imediat incarcarea si, cred, nu mai reporneste dimineata. Scenariul este intalnit cand pun seara masina la incarcat, dar chargerul este setat pe PV. De multe ori a trebuit sa ma duc sa descuit masina, sa scot cablul si sa-l bag la loc ca sa reporneasca. Doar descuind masina din telecomanda si incuind-o nu a repornit incarcarea. |
#26
Posted 05 September 2022 - 15:34
Am mai rasfoit pe grupui Volkswagen ID si am gasit o postare care spune ca problema a disparut cu SW 3.0 ... sparkyson are 2.4 din cate stiu eu, ca mine.
(ECO+ inseamna PV Only). Attached FilesEdited by kolfleading, 05 September 2022 - 15:34. |
#28
Posted 06 September 2022 - 11:04
Deci bataie de cap cu incarcarea din panouri la masina. Nu stiu daca nu ar fi mai rentabil sa-mi pun baterii decat sa dau 4000ron pe o statie care s-ar putea sa-mi tot faca probleme.
|
|
#29
Posted 06 September 2022 - 11:06
Ce are a face bateria cu asta?
Cu sau fara baterie, incarcarea din surplus PV este o facilitate buna. In plus, ce baterie planuiesti sa ai dpdv costuri pt a umple din ea o masina? |
#30
Posted 06 September 2022 - 12:01
Cu baterie ma gandesc ca se poate porni incarcarea pe prag minim, 8A - 1.8 kW si o las asa, iar bateria v-a prelua varfurile (sa se incarce) sau sa suplineasca lipsa. Bateria ma ajuta si peste noapte, eu nefiind prosumator. Deci ar fi win-win, doar ca am gandit sistemul prost de la inceput, trebuia sa pun invertor hybrid nu on-grid. In sensul asta ziceam ca poate ar fi bine sa regandesc sistemul spre baterii decat sa dau inutil banii pe un incarcator care s-ar putea sa-mi rezolve doar jumatate de problema.
|
#31
Posted 06 September 2022 - 12:31
Ce invertor ai? Invertoarele hibride sunt mai scumpe, iar bateriile pentru ele la fel.
Eu am ales sa adaug un sistem AC-coupled, Victron MultiPlus II, scump, dar care merge cu baterii DIY ieftine. Bateriile se consuma, nu as vrea sa iau baterii de firma. Ce masina ai? Eu am ID.3 si, desi am probleme din cand in cand, este OK in general. In plus, pare ca se rezolva cu update de soft. Edited by sparkyson, 06 September 2022 - 12:32. |
#32
Posted 06 September 2022 - 12:32
Daca esti offgrid, oricum nu cred ca merge sistemul asta, pentru simplul motiv ca statia de incarcare nu are de unde sa stie care e productia maxima fotovoltaica.
Daca consumul e mai mic decat ce poate produce invertorul, invertorul se va autolimita. Daca consumul e mai mare decat productia PV, ai nevoie de baterii incarcate. Problema cu invertorul hibrid este legata de costurile aditionale, adica merge doar cu baterii scumpe. Acum depinde si ce invertor on-grid ai. sparkyson, on 06 septembrie 2022 - 12:31, said:
Ce invertor ai? Invertoarele hibride sunt mai scumpe, iar bateriile pentru ele la fel. Eu am ales sa adaug un sistem AC-coupled, Victron MultiPlus II, scump, dar care merge cu baterii DIY ieftine. Bateriile se consuma, nu as vrea sa iau baterii de firma. Adica 3 x Victron MultiPlus II daca trifazat. |
#33
Posted 06 September 2022 - 12:36
Adm, on 06 septembrie 2022 - 12:32, said:
Adica 3 x Victron MultiPlus II daca trifazat. Nu, am doar pe o faza. Injecteaza pe L1 ca sa compenseze consumul de pe toate fazele, iar contorul e-Distributie face compensare interna si nu inregistreaza nimic. Am verificat. Functioneaza așa din februarie si mi-a crescut autosuficienta la 98%. Sunt extrem de multumit. |
|
#34
Posted 06 September 2022 - 12:42
sparkyson, on 06 septembrie 2022 - 12:31, said:
Ce invertor ai? Invertoarele hibride sunt mai scumpe, iar bateriile pentru ele la fel. Eu am ales sa adaug un sistem AC-coupled, Victron MultiPlus II, scump, dar care merge cu baterii DIY ieftine. Bateriile se consuma, nu as vrea sa iau baterii de firma. Ce masina ai? Eu am ID.3 si, desi am probleme din cand in cand, este OK in general. In plus, pare ca se rezolva cu update de soft. Invertorul este Fronius Primo 4.0-1, monofazat, ON-Grid. Incarc ID4. Victron MultiPlus II merge adaugat la sistem si stie sa vorbeasca cu actualul invertor ? Cu ce statie incarci acum ID3-ul ? |
#35
Posted 06 September 2022 - 13:24
Se intelege foarte bine Victron cu Fronius.
Incarc cu go-e, care, zice lumea, are acelasi hardware cu Fronius WattPilot. Doar ca eu o controlez cu EVCC, care isi citeste datele din sistemul Victron. |
#36
Posted 19 September 2022 - 22:25
@sparkyson
https://github.com/e...ses/tag/0.102.1 8b88693 Add OpenEVSE chargers (#4462) https://docs.evcc.io...argers#openevse |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users