Dilema tramvaiului aparuta intr-un nou accident
Last Updated: Feb 07 2023 13:24, Started by
Mohombi
, Nov 26 2021 16:28
·
0
#55
Posted 27 November 2021 - 08:25
Varianta fără filmare a șoferului.
Mergeam cu 45 km/h că tocmai atunci m-am uitat în bord și biciclistul fără să întoarcă capul ca să se asigure a intrat pe banda mea fix în momentul când era în dreptul meu. Am tras instinctiv de volan spre stânga și s-a urcat mașina imediat pe trotuar unde era pietonul pe care nu l-am văzut că aveam capul întors spre dreapta ca să văd dacă am evitat biciclistul. Am mers cu maxim 45 km/h că tocmai am trecut de o intersecție cu semafor unde am redus viteza preventiv ca să pot opri dacă se schimba culoarea verde a semaforului. Edited by emeral, 27 November 2021 - 08:32. |
#56
Posted 27 November 2021 - 08:43
Biciclistul nu a avut nici o vina conform legii
Accidentul nu el l-a facut Aici e un singur vinovat, soferul iar pe forum prea multi care au ilegal, permis |
#57
Posted 27 November 2021 - 08:44
continuare:
- Ati avut contact cu cel care nu s-a asigurat la schimbarea benzii? - Nu. - Atunci, poate ca nici n-a fost atat de aproape. Sigur a fost cineva care v-a taiat banda? Avand in vedere ca nu a mai fost nimeni altcineva implicat in acest accident, avem un sigur vinovat. |
#59
Posted 27 November 2021 - 08:53
Firear mama ei de logica, soferul nu a ales nimic, creierul într-o fracțiune de secundã a raspuns la un stimul extern, putea sa se duca invers sau sã menținã traiectoria. Daca era si masa pe trotuar si stia tot o lua.
Ala e un reflex necondiționat, se poate transforma in unul condiționat dupã mult antrenament. Nu are nimic de a face cu voința proprie in acea fracțiune de secunda. Numa prostii debiteazã unii ... |
#60
Posted 27 November 2021 - 09:11
wolfydRg, on 27 noiembrie 2021 - 08:53, said:
Firear mama ei de logica, soferul nu a ales nimic, creierul într-o fracțiune de secundă a raspuns la un stimul extern, putea sa se duca invers sau să mențină traiectoria. Si a cui este vina ca soferul alege sa conduca la nivelul reflexului? Stii? Cand mi-am luat primul motor pur sange, o yamaha de 600 sport, am ineput o statistica, sa contabilizez reflexele Ei bine, aveam cam 2 / saptamana Acolo mi-am dat seama ca e o problema. Acum am in jur de 1 / an Daca mergi si esti sigur ca reflexul te va salva, e doar o chestie de timp. |
#61
Posted 27 November 2021 - 09:26
Da, reflexele sunt importante ca sa conduci. Exista persoane care pica testul cu viteza de reactie la clinica.
|
#62
Posted 27 November 2021 - 11:11
Ion_Bumbu, on 26 noiembrie 2021 - 19:17, said:
In Romania s-au gasit solutii pentru deplasarea bicicletei, biciclistul are dreptul sa te depaseasca pe orice parte doreste muschiul lui, stinga, dreapta, oriunde are loc, se numeste devansare si este incurajata de legislatie pentru a fluidiza traficul. Mai nou depasirea bicicletei nu se mai face doar cu pastrarea acelui 1,5m spatiu ci macar prin trecerea cu rotile din stinga a marcajului deci ca si cum ar fi in mijlocul benzii. Oricum biciclistul traverseaza trecerea de pietoni pe bicicleta si in viteza, doar ele e privilegiatul sortii, balena, delfinul atmosfera...toate le salveaza, el si Greta! Din punctul meu de vedere prefer sa stea biciclistul in mijlocul benzii decit sa ma trezesc cu el ca ma devanseaza pe dreapta. https://adevarul.ro/...8189/index.html Deci daca e linie contiuna...stai dupa biciclist insa el te poate devansa cum vrea, halal lege! practic am redescoperit apa calda cum ar veni. Sigur ca aceste lucruri ar putea fi predate in scoli pentru ca multi elevi ar putea folosi biciclete neavand masini si nici varsta de permis si ulterior pentru a face miscare, pentru a ajunge mai usor la destinatie (in functie de destinatie si de trafic nu e ceva neobisnuit sa ajungi mai usor cu bicicleta decat cu masina). Si la americani se fac lectii de conducere in scoli. La noi nu se fac dar na noi suntem mai speciali. E bine insa ca se fac ore de religie ca poate macar sa se roage sa nu se intample ceva vor sti sau daca se intampla sa se roage sa le fie iertate pacatele. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/BapFZkvQHmY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#63
Posted 27 November 2021 - 11:27
Tsunnnami, on 27 noiembrie 2021 - 09:11, said: Si a cui este vina ca soferul alege sa conduca la nivelul reflexului? Stii? Cand mi-am luat primul motor pur sange, o yamaha de 600 sport, am ineput o statistica, sa contabilizez reflexele Ei bine, aveam cam 2 / saptamana Acolo mi-am dat seama ca e o problema. Acum am in jur de 1 / an Daca mergi si esti sigur ca reflexul te va salva, e doar o chestie de timp. Idea ca șoferul a ales sa intre in pietoni, decizia lui a fost sa, si toate stereotipurile de genul asta sunt false. Instanta o sa decida cine este vinovat. Triggerul a fost biciclistul care a incalcat legea in mod vadit. |
#64
Posted 27 November 2021 - 11:29
sorin147, on 27 noiembrie 2021 - 08:44, said:
continuare: - Ati avut contact cu cel care nu s-a asigurat la schimbarea benzii? - Nu. - Atunci, poate ca nici n-a fost atat de aproape. Sigur a fost cineva care v-a taiat banda? Avand in vedere ca nu a mai fost nimeni altcineva implicat in acest accident, avem un sigur vinovat. Edited by arg, 27 November 2021 - 11:30. |
|
#66
Posted 27 November 2021 - 12:01
E destul de clar ce crede politia despre vina biciclistului din moment ce au facut eforturi sa-l localizeze si apoi l-au retinut pentru 24 de ore ... deci acolo nu e nici un dubiu, va avea cu siguranta partea lui de vina, probabil partea principala de vina. Dilema e daca va fi considerat vinovat si soferul sau nu. Foarte probabil da, daca vor putea demonstra ca mergea cu mai mult de 50 de km/h.
|
#67
Posted 27 November 2021 - 12:24
andreic, on 27 noiembrie 2021 - 07:36, said:
In senul ca indiferent cat avea tot trebuie sa te asiguri si sa nu obligi sa franeze sau sa faca manevre periculoase cum vedem ca s-a intamplat. Nu trebuie sa prezumi nimic despre ecelalalt conducator de vehicol gen daca e limita 30 atunci ala merge cu 29 la ora si dinastea, trebuie sa observi si sa judeci vitezele corect si sa nu te bagi daca nu e spatiu si n-ai viteza. Ceea ce desigur biciclistul nu a facut. Absolut gresit https://www.drpciv-r...rutier-2020.pdf Vezi articolele 35 si 48 |
#68
Posted 27 November 2021 - 14:41
Stiu ce zice dar nu e treaba celuilalt participalt la trafic sa prezume ca soferul merge sigur legal. Iarasi e analogia cu autostrada, daca unu vrea sa incalce legea si sa mearga cu 200 la ora, nu e treaba ta sa te bagi in fata lui sau sa faci pe politistul cu el
Insa cand te bagi si esti lovit iti asumi vina pentru neasigurare. Edited by andreic, 27 November 2021 - 14:42. |
#69
Posted 27 November 2021 - 15:34
andreic, on 27 noiembrie 2021 - 14:41, said:
Stiu ce zice dar nu e treaba celuilalt participalt la trafic sa prezume ca soferul merge sigur legal. Iarasi e analogia cu autostrada, daca unu vrea sa incalce legea si sa mearga cu 200 la ora, nu e treaba ta sa te bagi in fata lui sau sa faci pe politistul cu el Insa cand te bagi si esti lovit iti asumi vina pentru neasigurare. Nu e deloc asa. Cind incalci legea, primesti partea ta de vina. Stabileste judecatorul procentele |
|
#70
Posted 27 November 2021 - 18:15
"Cind incalci legea, primesti partea ta de vina" , dacă ești prins.
În cazul de fata, biciclistul a fost considerat vinovat pe baza filmărilor existente. Vom vedea ce "procent" va primi. |
#71
Posted 27 November 2021 - 18:22
andreic, on 27 noiembrie 2021 - 00:35, said:
M-am tot uitat la filmulet... opinia mea e ca biciclistul a gresit doar atunci cand a schimbat banda fara sa se asigure. E legal ce a facut, cand faci viraj la stanga ai voie sa mergi pe alte benzi pentru a te incadra conform regulamentului rutier, nu ai voie sa le traversezi dintr-o bucata clar... dar te asiguri inainte. El a schimbat cate o banda din timp dar ochii lui trebuiau sa vada ca pe penultima banda venea cineva si sa stea locului caci mergea mai incet si nu avea voie sa se bage in fata lui. Poate nu e suficient de clar din filmare, mai ales ca nu cunosti zona, dar biciclistul nu a facut o manevra legala, pregatindu-se pentru a vira la stanga, pentru urmatoarele motive: 1) legea spune "Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte." ... in zona respectiva B1 e banda dedicata pentru transport in comun + biciclete 2) nu are unde vira stanga acolo: virajul stanga (ca vehicul/autovehicul) se face aproximativ 250 de metri mai incolo, dupa ce mai trece de inca o intersectie (cea cu Eroilor -> Dorobantilor). In plus, in momentul in care se face virajul stanga, se face de pe B3-B5, deci el ar fi trebuit sa fie maxim pe B3. In plus, chiar si in intersectia in care se vireaza stanga, B1 are semafor separat si se poate vira stanga ca biciclist, in siguranta, de pe banda respectiva. 3) zici ca el "a schimbat cate o banda din timp" dar el a reusit sa ajunga de pe B1 pe B4 (si urma sa intre pe B5) in aproximativ 50-60 de metri ... avand doar 18km/h, viteza pe care o consider relativ usor de atins cu bicicleta, inseamna ca in 10 secunde a schimbat 4 benzi ... ti se pare ok? Edited by LuvRaluK, 27 November 2021 - 18:24. |
#72
Posted 27 November 2021 - 19:16
În acea zona, cred eu, numărul de accidente este mic, iar accidente cu morți = 0 , ca ar arata la știri, si, asa cum se circula in majoritatea zonelor din Cluj, se depaseste viteza legala, prin urmare, fără un factor perturbat adică biciclistul în cazul de fata, șoferul își vedea de drum fără a omori pe cineva.
Sper ca bicicliștii sa învețe ceva din asta, de la șoferi nu mă aștept sa o facă. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users