Dilema tramvaiului aparuta intr-un nou accident
#37
Posted 26 November 2021 - 21:00
florinpopa1, on 26 noiembrie 2021 - 20:01, said:
In oras viteza este de 50km/h, nu 40. Acolo maxim 30 și cel mult 40 trebuia să aibă ăla. Asta dacă știa să conducă. Dar el a apăsat la maxim pe pedala de accelerație în treapta a 4 și se vede cum a crescut rapid viteza cu minim 25 - 30 km în maxim 100 - 150 de metri. Deci cam de la 50 înainte de semafor s-a oprit la minim 70 la oră direct în pieton. Nici nu a terminat de accelerat când a tras de volan. Dacă era cu un BMW avea 50 înainte de semafor și minim 90 când trăgea de volan. Pe ăla nu l-a ajutat mașina la cât a apăsat accelerația înainte de semafor. Edited by emeral, 26 November 2021 - 21:09. |
#38
Posted 26 November 2021 - 21:23
Dar nu inteleg de ce a mers cu viteza aia prin oras. Multi fac chestia asta.
|
#39
Posted 26 November 2021 - 21:24
Vad ca unii tot o dau cu "biciclistii sa mearga pe trotuar sau in parcuri".Bun, hai sa mergem pe trotuar,dar pe unde ,ca majoritatea trotuarelor sunt ocupate de masini.Eu ca pieton sunt obligat sa merg pe carosabil ,printre masinile care trec pe langa tine cu 70-80 km/h.pt ca niste unii s-au gandit ca este ok sa ocupi tot trotuarul cu masina ta.Merg de obicei cu scuterul prin oras ca este mai comod si mai rapid.Si daca fac greseala sa merg pe partea de langa bordura ma ingrozesc.Soferi care trec razant pe langa tine aproape atingandu-te cu oglinda.Cand merg pe mijlocul benzii ,mers legal 50 km/h te preseaza unii,iti dau flashuri claxoane,ca sa mergi mai repede,si unii mai "inteligenti"striga ,ba nu mai merge pe aici cu el.Multi soferi considera ca odata cu permisul le este data si soseaua de sub ei,si ca ei sunt proprietarii strazii/soselei,si ca tu ca prticipant la trafic,cu bicicleta,scuterul ,masina nu ai ce cauta in fata lui,pe drumul pe care i l-=a dat lui aia dela politie odata cu carnetul.
|
#40
Posted 26 November 2021 - 21:36
florinpopa1, on 26 noiembrie 2021 - 21:23, said:
Dar nu inteleg de ce a mers cu viteza aia prin oras. Multi fac chestia asta. Tu chiar nu ai apăsat niciodată accelerația și să împingi de volan să accelereze mai repede mașina ? Ăla a avut noroc că a avut mașină leșinată că dacă era cu altă mașină intra în scaun când a accelerat. De ce fac așa unii ? Accelerează puternic de la semafor la semafor când sunt primii la semafor sau nu au mașini în față. Din plictiseală. Nu de grabă că oricum reduc sau opresc la următorul semafor. Edited by emeral, 26 November 2021 - 21:40. |
#41
Posted 26 November 2021 - 22:14
Din pacate in Cluj-Napoca e plin de soferi grabiti si de biciclisti neatenti ... eu zic ca vina e 50-50 la cei doi implicati, biciclistul ca a vrut sa ajunga de pe b1 pe b5 printre masini, si soferul pentru viteza mare pe care a avut-o in zona aia.
Biciclistul tocmai trecuse de o trecere de pietoni, nu i-ar fi fost greu sa se dea jos de pe bicicleta si sa traverseze drumul IN SIGURANTA, dar ... Edited by LuvRaluK, 26 November 2021 - 22:15. |
#42
Posted 26 November 2021 - 22:18
Si eu vad pe multi care traverseaza trecerea pe bicicleta.
|
#43
Posted 26 November 2021 - 22:25
Mohombi, on 26 noiembrie 2021 - 16:28, said:
Criminalistii care au aparut la tv au spus ca soferul nu are culpa (pe linie cadrul legislativ Romania - pentru ca biciclistul a declansat accidentul, Ala e un caz simplu de 100% vina soferului, sincer, sunt stupefiat ca multi dintre cei d-aici au permis Un bou, a intrat pe trotuar si a lovit un pieton. Simplu ca coca-cola |
#44
Posted 26 November 2021 - 23:52
Din cite observ io, internetul e plin de "biciclistul vinovat" si "biciclistul care ar fi provocat". Gata, mediile l-au incadrat deja. Lucrurile nu sint, insa, asa de simple.
Probabil ca expertii vor evalua sau vor incerca sa evalueze si viteza dubei. Mie mi se pare ca se vedea clar intentia biciclistului de a schimba banda cu suficient de mult timp inainte impactului. Din momentul in care se observa intentia si pina la impact pare sa fi trecut vreo 3 secunde. Dar atentie, pare! Impresia mea e ca soferul avea viteza mare. Dar din nou zic, este doar impresia mea. Important de inteles este un lucru. Ca de obicei, a avea dreptate este una si a primi dreptatea este cu totul altceva. Vinovatia se va stabili doar pe baza a ceea ce se poate extrage din probe cu certitudine. Daca, spre exemplu, nu se va putea stabili viteza soferulu, atunci biciclistul va primi vina 100% |
#45
Posted 27 November 2021 - 00:35
M-am tot uitat la filmulet... opinia mea e ca biciclistul a gresit doar atunci cand a schimbat banda fara sa se asigure. E legal ce a facut, cand faci viraj la stanga ai voie sa mergi pe alte benzi pentru a te incadra conform regulamentului rutier, nu ai voie sa le traversezi dintr-o bucata clar... dar te asiguri inainte. El a schimbat cate o banda din timp dar ochii lui trebuiau sa vada ca pe penultima banda venea cineva si sa stea locului caci mergea mai incet si nu avea voie sa se bage in fata lui.
Cum stiu ca nu s-a asigurat... pai daca se asigura nu schimba cand vedea ca un vehicol vine mai tare pe banda in care vrea sa intre... E fix situatia ca de pe autostrada cand unu din banda 1 iese in fata altuia din banda 2 care vine tare... nu e voie sa faci asa ceva, nu trebuie sa incomodezi pe cel care vine tare sa-l obligi sa franeze doar ca sa schimbi tu banda. Deci biciclist neasigurare schimbare banda. Viteza masinii este irelevanta... in loc de biciclist putea sa-i intre o masina in fata tot vina ei era. Edited by andreic, 27 November 2021 - 00:38. |
#46
Posted 27 November 2021 - 00:45
Cat noroc a avut biciclistul, a murit altul in locul lui si el doar este vinovat. Putea sa si moara si sa fie vinovat.
|
|
#47
Posted 27 November 2021 - 00:59
#48
Posted 27 November 2021 - 01:16
#49
Posted 27 November 2021 - 01:36
emeral, on 26 noiembrie 2021 - 19:45, said:
Mașina a accelerat să prindă verde... Mulţi fac asta: când apare intermitenţa luminii de dinainte de a se schimba culoarea semaforului, şoferul român de regulă face invers: în loc să încetinească el accelerează ! De asemenea, deşi nu e legal să se treacă linia continuă când se întoarce o maşină, cei mai mulţi o fac. La fel şi cu depăşirile: deşi nu e necesar, mulţi depăşesc pe linia continuă sau în pantă. Toate astea au explicaţii psihologice: naţia română în general e derutată, neaşezată sau aşezată "strâmb" şi asta face ca indivizii să fie tot timpul derutaţi, agitaţi, făcând lucruri în grabă din aceste motive, chiar dacă nu e nevoie. Lucrurile făcute în grabă denotă lipsa viziunii, a predicţiei şi a unui ţel clar. Oamenii aşezaţi, cu putere de predicţie şi cu un scop bine stabilit, n-au nevoie să se grăbească. |
#50
Posted 27 November 2021 - 02:39
Mohombi, on 26 noiembrie 2021 - 16:28, said:
Un accident auto petrecut recent arata tarele sistemului legislativ romanesc care se bazeaza strict pe lant cauzal si pe sursa declansatoare a lantului. Adica pur si simplu, aproape toata vina o are cel care a declansat lantul cauzal. Acesta e cel mai simplu, rudimentar si primitiv mod de a judeca. Nu se are in vedere latura deontologica a actorilor implicati in proces. Totul e vazut ca un proces determinist ce nu s-ar fi intamplat daca nu era primul care arunca piatra si ar fi provocat deranjul. Dilema pur teoretica a tramvaiului (daca nu ati auzit de aceasta, va rog sa va abtineti de la comentarii) este ilustrata intr-un accident din Cluj unde un conducator auto are 2 alegeri : loveste un biciclist sau loveste lumea de pe trotuar. Acum e posibil ca el sa nu fi facut aceasta evaluare in timpul de o secunda cat a avut la dispozitie, adica sa nu fi vazut lumea care era pe trotuar. Omul are argumente atenuante si agravante. Eu unul zic ca e greu sa nu fi vazut pietonii. Decizia lui a fost sa salveze biciclistul si sa intre pe trotuar, decizie care s-a soldat cu consecinte uriase. Criminalistii care au aparut la tv au spus ca soferul nu are culpa (pe linie cadrul legislativ Romania - pentru ca biciclistul a declansat accidentul, se ia sursa lantului cauzal determinist(considerat determinist, desi poate nu e), asa se judeca la noi). Dar pe linie etica in cazul trolley problem ? poti schimba macazul catre pietoni, e ok sa faci asta ? sursa (e un alt clip mai bun cu zoom pe youtube dar din pacate nu l-am gasit) Totusi e amuzant sa-ti bati capul cu trolley problem cand nu esti in stare sa conduci dupa regulile europene. |
#51
Posted 27 November 2021 - 07:36
vata_pa_batz, on 27 noiembrie 2021 - 01:16, said:
Cum sa fie irelevanta? Edited by andreic, 27 November 2021 - 07:42. |
|
#52
Posted 27 November 2021 - 07:45
Normal biciclistul nu are nici o vină dacă era pe banda 3 și a vrut să intre pe banda 4.
El s-a uitat în spate și nu a văzut mașina. A intrat pe banda 4. Atunci a apărut mașina cu viteză foarte mare care nu l-a putut evita și a tras de volan șoferul. Este exact identic cum intri pe un drum și te uiți în stânga - nu vine nimeni te uiți în dreapta - nu vine nimeni. Intri pe drum și s-a înfipt în tine un motociclist care merge cu 100 la oră și pe care nu aveai cum să îl vezi. Viteza stabilită va scoate vinovat doar șoferul mașinii. Edited by emeral, 27 November 2021 - 07:44. |
#53
Posted 27 November 2021 - 07:50
Nu exista sa nu vada... erau aproape, imaginile video tineti cont ca deformeaza realitatea, fac lucrurile sa para mai departe si ca se misca mai rapid, din cauza fov-ului (campului de vedere), nu picati in plasa asta a incepatorilor in video. In realitate spatiul era mic intre ei ala nu avea cum sa nu vada masina si ea mergea corect in banda ei fara probleme. Doar nu te uiti odata si traversezi toata strada, la fiecare banda te asiguri.
Justificarile astea cu n-am vazut nu tin ca te trimit aia la oftalmolog dupa aia. emeral, on 27 noiembrie 2021 - 07:45, said:
Este exact identic cum intri pe un drum și te uiți în stânga - nu vine nimeni te uiți în dreapta - nu vine nimeni. Edited by andreic, 27 November 2021 - 07:48. |
#54
Posted 27 November 2021 - 07:53
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users