Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Dilema tramvaiului aparuta intr-un nou accident

* - - - - 6 votes
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#37
emeral

emeral

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,492
  • Înscris: 16.09.2021

 florinpopa1, on 26 noiembrie 2021 - 20:01, said:

In oras viteza este de 50km/h, nu 40.

Acolo maxim 30 și cel mult 40 trebuia să aibă ăla.

Asta dacă știa să conducă.

Dar el a apăsat la maxim pe pedala de accelerație în treapta a 4 și se vede cum a crescut rapid viteza cu minim 25 - 30 km în maxim 100 - 150 de metri.

Deci cam de la 50 înainte de semafor s-a oprit la minim 70 la oră direct în pieton.

Nici nu a terminat de accelerat când a tras de volan.

Dacă era cu un BMW avea 50 înainte de semafor și minim 90 când trăgea de volan.

Pe ăla nu l-a ajutat mașina la cât a apăsat accelerația înainte de semafor.

Edited by emeral, 26 November 2021 - 21:09.


#38
florinpopa1

florinpopa1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,021
  • Înscris: 16.05.2021
Dar nu inteleg de ce a mers cu viteza aia prin oras. Multi fac chestia asta.

#39
cotizo_dacul

cotizo_dacul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,179
  • Înscris: 09.01.2009
Vad ca  unii   tot  o dau cu "biciclistii  sa mearga pe   trotuar sau in parcuri".Bun,  hai  sa  mergem pe trotuar,dar  pe  unde ,ca majoritatea  trotuarelor sunt  ocupate  de  masini.Eu  ca  pieton sunt obligat  sa merg  pe  carosabil ,printre  masinile care  trec pe langa   tine cu  70-80 km/h.pt ca  niste unii  s-au  gandit ca  este  ok sa  ocupi  tot trotuarul cu masina ta.Merg de  obicei  cu scuterul prin  oras  ca este mai  comod  si mai rapid.Si  daca  fac  greseala sa merg    pe partea  de langa  bordura  ma ingrozesc.Soferi  care trec  razant   pe langa  tine  aproape  atingandu-te cu oglinda.Cand merg  pe  mijlocul  benzii ,mers  legal  50 km/h  te preseaza  unii,iti  dau  flashuri  claxoane,ca   sa mergi mai repede,si unii  mai "inteligenti"striga  ,ba  nu mai  merge  pe aici  cu el.Multi soferi considera ca  odata  cu permisul  le este  data  si soseaua de sub ei,si ca ei sunt proprietarii  strazii/soselei,si ca  tu ca  prticipant la  trafic,cu bicicleta,scuterul ,masina nu ai ce cauta in fata  lui,pe drumul  pe  care  i l-=a dat  lui aia  dela politie  odata cu carnetul.

#40
emeral

emeral

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,492
  • Înscris: 16.09.2021

 florinpopa1, on 26 noiembrie 2021 - 21:23, said:

Dar nu inteleg de ce a mers cu viteza aia prin oras. Multi fac chestia asta.

Tu chiar nu ai apăsat niciodată accelerația și să împingi de volan să accelereze mai repede mașina ?

Ăla a avut noroc că a avut mașină leșinată că dacă era cu altă mașină intra în scaun când a accelerat.

De ce fac așa unii ?

Accelerează puternic de la semafor la semafor când sunt primii la semafor sau nu au mașini în față.

Din plictiseală. Nu de grabă că oricum reduc sau opresc la următorul semafor.

Edited by emeral, 26 November 2021 - 21:40.


#41
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 27.09.2006
Din pacate in Cluj-Napoca e plin de soferi grabiti si de biciclisti neatenti ... eu zic ca vina e 50-50 la cei doi implicati, biciclistul ca a vrut sa ajunga de pe b1 pe b5 printre masini, si soferul pentru viteza mare pe care a avut-o in zona aia.
Biciclistul tocmai trecuse de o trecere de pietoni, nu i-ar fi fost greu sa se dea jos de pe bicicleta si sa traverseze drumul IN SIGURANTA, dar ...

Edited by LuvRaluK, 26 November 2021 - 22:15.


#42
florinpopa1

florinpopa1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,021
  • Înscris: 16.05.2021
Si eu vad pe multi care traverseaza trecerea pe bicicleta.

#43
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,866
  • Înscris: 20.10.2015

 Mohombi, on 26 noiembrie 2021 - 16:28, said:

Criminalistii care au aparut la tv au spus ca soferul nu are culpa (pe linie cadrul legislativ Romania - pentru ca biciclistul a declansat accidentul,

:lol:
Ala e un caz simplu de 100% vina soferului, sincer, sunt stupefiat ca multi dintre cei d-aici au permis

Un bou, a intrat pe trotuar si a lovit un pieton.
Simplu ca coca-cola

#44
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Din cite observ io, internetul e plin de "biciclistul vinovat" si "biciclistul care ar fi provocat". Gata, mediile l-au incadrat deja. Lucrurile nu sint, insa, asa de simple.

Probabil ca expertii vor evalua sau vor incerca sa evalueze si viteza dubei. Mie mi se pare ca se vedea clar intentia biciclistului de a schimba banda cu suficient de mult timp inainte impactului. Din momentul in care se observa intentia si pina la impact pare sa fi trecut vreo 3 secunde. Dar atentie, pare!
Impresia mea e ca soferul avea viteza mare. Dar din nou zic, este doar impresia mea.

Important de inteles este un lucru. Ca de obicei, a avea dreptate este una si a primi dreptatea este cu totul altceva. Vinovatia se va stabili doar pe baza a ceea ce se poate extrage din probe cu certitudine. Daca, spre exemplu, nu se va putea stabili viteza soferulu, atunci biciclistul va primi vina 100%

#45
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003
M-am tot uitat la filmulet... opinia mea e ca biciclistul a gresit doar atunci cand a schimbat banda fara sa se asigure. E legal ce a facut, cand faci viraj la stanga ai voie sa mergi pe alte benzi pentru a te incadra conform regulamentului rutier, nu ai voie sa le traversezi dintr-o bucata clar... dar te asiguri inainte. El a schimbat cate o banda din timp dar ochii lui trebuiau sa vada ca pe penultima banda venea cineva si sa stea locului caci mergea mai incet si nu avea voie sa se bage in fata lui.
Cum stiu ca nu s-a asigurat... pai daca se asigura nu schimba cand vedea ca un vehicol vine mai tare pe banda in care vrea sa intre...
E fix situatia ca de pe autostrada cand unu din banda 1 iese in fata altuia din banda 2 care vine tare... nu e voie sa faci asa ceva, nu trebuie sa incomodezi pe cel care vine tare sa-l obligi sa franeze doar ca sa schimbi tu banda.

Deci biciclist neasigurare schimbare banda. Viteza masinii este irelevanta... in loc de biciclist putea sa-i intre o masina in fata tot vina ei era.

Edited by andreic, 27 November 2021 - 00:38.


#46
Dorel-Jefuitorul

Dorel-Jefuitorul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 12.08.2020
Cat noroc a avut biciclistul, a murit altul in locul lui si el doar este vinovat. Putea sa si moara si sa fie vinovat.

#47
florinpopa1

florinpopa1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,021
  • Înscris: 16.05.2021

 Tsunnnami, on 26 noiembrie 2021 - 22:25, said:


Posted Image
Ala e un caz simplu de 100% vina soferului, sincer, sunt stupefiat ca multi dintre cei d-aici au permis

Un bou, a intrat pe trotuar si a lovit un pieton.
Simplu ca coca-cola
De spus coca-cola e simplu, dar de lovit pe cineva cam greu.

#48
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

 andreic, on 27 noiembrie 2021 - 00:35, said:

Deci biciclist neasigurare schimbare banda. Viteza masinii este irelevanta... in loc de biciclist putea sa-i intre o masina in fata tot vina ei era.

Cum sa fie irelevanta?

#49
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,243
  • Înscris: 29.12.2006

 emeral, on 26 noiembrie 2021 - 19:45, said:

Mașina a accelerat să prindă verde...

Mulţi fac asta: când apare intermitenţa luminii de dinainte de a se schimba culoarea semaforului, şoferul român de regulă face invers: în loc să încetinească el accelerează !

De asemenea, deşi nu e legal să se treacă linia continuă când se întoarce o maşină, cei mai mulţi o fac. La fel şi cu depăşirile: deşi nu e necesar, mulţi depăşesc pe linia continuă sau în pantă.

Toate astea au explicaţii psihologice: naţia română în general e derutată, neaşezată sau aşezată "strâmb" şi asta face ca indivizii să fie tot timpul derutaţi, agitaţi, făcând lucruri în grabă din aceste motive, chiar dacă nu e nevoie. Lucrurile făcute în grabă denotă lipsa viziunii, a predicţiei şi a unui ţel clar. Oamenii aşezaţi, cu putere de predicţie şi cu un scop bine stabilit, n-au nevoie să se grăbească.

#50
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007

 Mohombi, on 26 noiembrie 2021 - 16:28, said:

Un accident auto petrecut recent arata tarele sistemului legislativ romanesc care se bazeaza strict pe lant cauzal si pe sursa declansatoare a lantului. Adica pur si simplu, aproape toata vina o are cel care a declansat lantul cauzal. Acesta e cel mai simplu, rudimentar si primitiv mod de a judeca. Nu se are in vedere latura deontologica a actorilor implicati in proces. Totul e vazut ca un proces determinist ce nu s-ar fi intamplat daca nu era primul care arunca piatra si ar fi provocat deranjul.

Dilema pur teoretica a tramvaiului (daca nu ati auzit de aceasta, va rog sa va abtineti de la comentarii) este ilustrata intr-un accident din Cluj unde un conducator auto are 2 alegeri : loveste un biciclist sau loveste lumea de pe trotuar. Acum e posibil ca el sa nu fi facut aceasta evaluare in timpul de o secunda cat a avut la dispozitie, adica sa nu fi vazut lumea care era pe trotuar. Omul are argumente atenuante si agravante. Eu unul zic ca e greu sa nu fi vazut pietonii.
Decizia lui a fost sa salveze biciclistul si sa intre pe trotuar, decizie care s-a soldat cu consecinte uriase. Criminalistii care au aparut la tv au spus ca soferul nu are culpa (pe linie cadrul legislativ Romania - pentru ca biciclistul a declansat accidentul, se ia sursa lantului cauzal determinist(considerat determinist, desi poate nu e), asa se judeca la noi). Dar pe linie etica in cazul trolley problem ? poti schimba macazul catre pietoni, e ok sa faci asta ?

sursa (e un alt clip mai bun cu zoom pe youtube dar din pacate nu l-am gasit)
De fapt in uk biciclistul ar fi purtat salopeta cu dungi pt ce a facut, asta pt ca sistemul nu isi bate capul cu autor fizic ci fix cu sursa problemei.
Totusi e amuzant sa-ti bati capul cu trolley problem cand nu esti in stare sa conduci dupa regulile europene.

#51
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003

 vata_pa_batz, on 27 noiembrie 2021 - 01:16, said:

Cum sa fie irelevanta?
In senul ca indiferent cat avea tot trebuie sa te asiguri si sa nu obligi sa franeze sau sa faca manevre periculoase cum vedem ca s-a intamplat. Nu trebuie sa prezumi nimic despre ecelalalt conducator de vehicol gen daca e limita 30 atunci ala merge cu 29 la ora si dinastea, trebuie sa observi si sa judeci vitezele corect si sa nu te bagi daca nu e spatiu si n-ai viteza. Ceea ce desigur biciclistul nu a facut.

Edited by andreic, 27 November 2021 - 07:42.


#52
emeral

emeral

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,492
  • Înscris: 16.09.2021
Normal biciclistul nu are nici o vină dacă era pe banda 3 și a vrut să intre pe banda 4.

El s-a uitat în spate și nu a văzut mașina.

A intrat pe banda 4.

Atunci a apărut mașina cu viteză foarte mare care nu l-a putut evita și a tras de volan șoferul.

Este exact identic cum intri pe un drum și te uiți în stânga - nu vine nimeni te uiți în dreapta - nu vine nimeni.

Intri pe drum și s-a înfipt în tine un motociclist care merge cu 100 la oră și pe care nu aveai cum să îl vezi.

Viteza stabilită va scoate vinovat doar șoferul mașinii.

Edited by emeral, 27 November 2021 - 07:44.


#53
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003
Nu exista sa nu vada... erau aproape, imaginile video tineti cont ca deformeaza realitatea, fac lucrurile sa para mai departe si ca se misca mai rapid, din cauza fov-ului (campului de vedere), nu picati in plasa asta a incepatorilor in video. In realitate spatiul era mic intre ei ala nu avea cum sa nu vada masina si ea mergea corect in banda ei fara probleme. Doar nu te uiti odata si traversezi toata strada, la fiecare banda te asiguri.
Justificarile astea cu n-am vazut nu tin ca te trimit aia la oftalmolog dupa aia.

 emeral, on 27 noiembrie 2021 - 07:45, said:

Este exact identic cum intri pe un drum și te uiți în stânga - nu vine nimeni te uiți în dreapta - nu vine nimeni.
Neeee, nu tine, ala venea din spate... in spate vezi gramada intotdeauna si daca avea 200 il vedea daca se uita, nu e ca la laterale fara vizibilitate.

Edited by andreic, 27 November 2021 - 07:48.


#54
emeral

emeral

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,492
  • Înscris: 16.09.2021

 andreic, on 27 noiembrie 2021 - 07:50, said:

Justificarile astea cu n-am vazut nu tin ca te trimit aia la oftalmolog dupa aia.


Vezi că din filmarea aia se va stabili minim 70 km/h.

Dacă nu era filmarea avea șoferul maxim 45 km/h sau maxim 50 km/h.

Edited by emeral, 27 November 2021 - 07:56.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate