Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

Dilema tramvaiului aparuta intr-un nou accident

* - - - - 6 votes
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#91
florinpopa1

florinpopa1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,021
  • Înscris: 16.05.2021
Mai mult biciclistul e de vina. A schimbat benzile fara sa se asigure/ sa se uite daca vin masini. Dar si soferul, dar mai putin, trebuia sa apese si frana, nu doar sa traga de volan.

#92
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 06.01.2014
Și totuși,  după atâtea zile, în ce stadiu este ancheta? Cea oficiala.

#93
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Momentan nu gasesc stiri mai actualizate, dar e ceva ce va ziceam mai sus:
https://adevarul.ro/...5236/index.html

Quote

„Adevărul” a vorbit cu Sergiu Bogdan, profesor universitar de Drept Penal la Universitatea Babeş-Bolyai şi avocat, care a scris mai multe cărţi despre uciderea din culpă. El a explicat că discuţia care se poartă este despre raportul de cauzalitate: „Este clar că moartea a fost provocată de impactul cu maşina, dar se pune problema cum s-a ajuns aici?” Astfel, spune profesorul, şoferul autoutilitarei poate invoca ceea ce în Dreptul penal se numeşte starea de necesitate care-l poate absolvi de vină: „adică pentru a evita un pericol - de a-l accidenta pe biciclist, a acţionat într-un anumit fel”.

Cine este vinovat   Bogdan susţine că situaţia este similară celei în care un pieton ar fi sărit în faţa maşinii: „Dacă şoferul a respectat toate regulile de conducere, viteza legală, distanţa etc. şi, în ciuda acestui fapt, s-a produs un accident, pentru şofer aceasta este o împrejurare imprevizibilă. Astfel, el poate invoca starea de necesitate şi să fie absolvit de vină”. În schimb, biciclistul a încălcat mai multe prevederi legale, spune avocatul: „Biciclistul nu avea ce să caute acolo. El trebuia să se afle pe pista de biciclete (există amenajată în zonă o astfel de pistă – n. red.), nu pe banda de circulaţie a maşinilor. În plus, a mai şi condus imprudent, a schimbat benzile cu manevre bruşte, făcând slalom printre maşini”. Dacă şoferul autoutilitarei ar fi accidentat biciclistul, culpa ar fi fost exclusiv a victimei, spune profesorul. Situaţia devine dramatică în speţă, întrucât victima se afla pe trotuar şi nu a avut nicio vină.   „Din datele pe care le avem acum, principial, vina este exclusivă a biciclistului. Dacă în urma anchetei se demonstrează că şi şoferul a încălcat anumite reguli, de exemplu, dacă avea 70 de kilometri la oră şi limita era de 50 de kilometri la oră în zonă, poate fi considerat şi el vinovat, alături de biciclist. Asta va stabili ancheta”, conchide Bogdan.

Întrebat despre conduita pe care ar trebui să o adopte şoferii în astfel de situaţii, Sergiu Bogdan a explicat: „În oricare dintre situaţii, pentru a nu fi găsit vinovat trebuie să respecţi regulile de circulaţie. Maşina e o sursă de pericol, trebuie să faci tot ce ţine de tine pentru a evita pericolul. În cazul de culpă comună, practic se merge pe lanţul de cauzalitate şi persoana care are o abatere va fi considerată vinovată”.

Partea in albastru face referire la articolul 35. Acest articol, care pare sa fie mai degraba un preambul, mi se pare mie destul de interpretabil in limite destul de largi. Se pune intrebarea, daca participantii au avut "un comportament, care sa...", deoarece este greu de definit limita pina la care se poate considera ca au avut acel comportanment, dupa care brusc s-ar fi intrat in domeniul lipsei acelui comportament. Aici apreciaza judecatorul

Quote

Articolul 35
(1) Participanții la trafic trebuie să aibă un comportament care să nu afecteze fluența și siguranța circulației, să nu pună în pericol viața sau integritatea corporala a persoanelor și să nu aducă prejudicii proprietății publice ori private.
Articolul 48
Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză și să o adapteze în funcție de condițiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevra în condiții de siguranță.
Articolul 49
(1) Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.


#94
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,602
  • Înscris: 07.02.2003
Daca exista pista de bicicleta amenajata acolo se clarifica treaba... intr-adevar nu avea ce cauta sa traverseze benzile.

#95
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015

View Postvata_pa_batz, on 29 noiembrie 2021 - 10:02, said:

Momentan nu gasesc stiri mai actualizate, dar e ceva ce va ziceam mai sus:

Eu zic asa:
Cf legii vinovat de moartea pietonului este soferul

Apoi soferul poate da vina pe biciclist si merge in curte unde poate castiga, dar politia e pusa sa aplice legea nu s-o interpreteze.

#96
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostTsunnnami, on 29 noiembrie 2021 - 10:45, said:



Eu zic asa:
Cf legii vinovat de moartea pietonului este soferul

Apoi soferul poate da vina pe biciclist si merge in curte unde poate castiga, dar politia e pusa sa aplice legea nu s-o interpreteze.

N-ai inteles. Aici se poate intimpla sa intervina culpa comuna, caz in care amindoi se fac vinovati de moartea omului. Este in primul rind treaba procuraturii aici, deoarce treaba asta tine de domeniul penalului.


#97
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015

View Postvata_pa_batz, on 29 noiembrie 2021 - 10:51, said:

N-ai inteles. Aici se poate intimpla sa intervina culpa comuna, caz in care amindoi se fac vinovati de moartea omului. Este in primul rind treaba procuraturii aici, deoarce treaba asta tine de domeniul penalului.

Corect, eu m-am referit doar la politist, la lege adica la codul rutier

#98
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Deja avem elemente suficiente, deci sa schitam un raspuns acum si pentru intrebarea topicului

View PostMohombi, on 26 noiembrie 2021 - 16:28, said:

Un accident auto petrecut recent arata tarele sistemului legislativ romanesc care se bazeaza strict pe lant cauzal si pe sursa declansatoare a lantului. Adica pur si simplu, aproape toata vina o are cel care a declansat lantul cauzal. Acesta e cel mai simplu, rudimentar si primitiv mod de a judeca. Nu se are in vedere latura deontologica a actorilor implicati in proces. Totul e vazut ca un proces determinist ce nu s-ar fi intamplat daca nu era primul care arunca piatra si ar fi provocat deranjul.

Dilema pur teoretica a tramvaiului (daca nu ati auzit de aceasta, va rog sa va abtineti de la comentarii) este ilustrata intr-un accident din Cluj unde un conducator auto are 2 alegeri : loveste un biciclist sau loveste lumea de pe trotuar. Acum e posibil ca el sa nu fi facut aceasta evaluare in timpul de o secunda cat a avut la dispozitie, adica sa nu fi vazut lumea care era pe trotuar. Omul are argumente atenuante si agravante. Eu unul zic ca e greu sa nu fi vazut pietonii.
Decizia lui a fost sa salveze biciclistul si sa intre pe trotuar, decizie care s-a soldat cu consecinte uriase. Criminalistii care au aparut la tv au spus ca soferul nu are culpa (pe linie cadrul legislativ Romania - pentru ca biciclistul a declansat accidentul, se ia sursa lantului cauzal determinist(considerat determinist, desi poate nu e), asa se judeca la noi). Dar pe linie etica in cazul trolley problem ? poti schimba macazul catre pietoni, e ok sa faci asta ?

sursa (e un alt clip mai bun cu zoom pe youtube dar din pacate nu l-am gasit)

1) Dreptul nu este nici rudimentar, nici primitv, dimpotriva, dreptul este complex
2) Astfel de concluzii demonstreaza ca nu ai habar de lege nici macar la nivel de baza, simpla cunoastere a textului
Jurisprudenta nu are cum sa tina cont de "latura deontologica". Ti se pune in vedere prin articolele enumerate mai sus ca trebuie sa ai grija, sa-ti adaptezi condusul...Cel, care are timp sa analizeze optiuni, din care reies daune, este constient ca nu poate face nimic. Asta inseamna pe scurt ca nu este in masura de a respecta legea, caz in care devine raspunzator pentru consecinte.
Evident, limita asta nu poate fi intinsa ca o guma de mestecat pina la nesfirsit, ad absurdum cum ar veni. Asta inseamna ca in cazul, in care evenimentul intervine la limita, la care respectind toate prevederile participantul chiar nu putea evita accidentul, acesta este absolvit de vina.

#99
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005

View Postflorinpopa1, on 29 noiembrie 2021 - 06:39, said:

Dar si soferul, dar mai putin, trebuia sa apese si frana, nu doar sa traga de volan.
S-a gândit şi la pasageri, exista riscul să aibă victime şi în troleibus dacă frâna foarte tare. Zboară oamenii care încotro prin interior în cazuri din astea.

#100
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009

 Municipalwaste, on 26 noiembrie 2021 - 16:53, said:

Ar fi o culpa comuna, i-as da soferului cu suspendare si anulat permis definitiv, iar biciclistului cu executare, plus un sut in cur pe zi timp de 5 ani.
Iar cel ce suteaza sa fie schimbat zilnic cu unul nou, odihnit, antrenat...

#101
Mohombi

Mohombi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 11.09.2015

View Postvata_pa_batz, on 29 noiembrie 2021 - 14:06, said:

Jurisprudenta nu are cum sa tina cont de "latura deontologica".
Daca ar fi asa, mestere, atunci nu ar mai exista premeditare.
Care crezi ca e diferenta intre a da peste cineva cu masina intentionat si neintentionat(accident) ? Diferenta este uriasa evident si tratata/pedepsita diferent(si ca atare) oriunde in lume, adica cu mult mai mult pt premeditare.

Quote

Biciclistul nu avea ce să caute acolo. El trebuia să se afle pe pista de biciclete (există amenajată în zonă o astfel de pistă – n. red.), nu pe banda de circulaţie a maşinilor.
Asta e total fals. Ca biciclist poti trece pe trecerea de pietoni (Cand e verde pt pietoni si/sau biciclisti desigur) si te poti deplasa si pe carosabil. Daca vrei o poti face si mijlocul strazii, nu scrie nimeni ca trebuie sa te bagi in boscheti ca biciclist.

Edited by Mohombi, 07 February 2023 - 01:03.


#102
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015
Ca ai adus iar in discutie subiectul.
Pentru mine e foarte clar, soferul e vinovat. Punct. EL a cauzat moartea.

#103
Mohombi

Mohombi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 11.09.2015
Eu nu zic cine e vinovat aici si oricum discutia avea si o puternica tenta filosofica referitoare la alegeri de viata , prin extrapolare, nu era numai despre biciclist in sine.

Cazul meu, ce fac eu la volan e asa: indiferent ce imi iese in fata pe strada cand sunt la volan, niciodata nu intru pe trotuar pentru ca acolo pot iesi mult mai multe victime care nu au nici o treaba cu mijloacele de transport. Cand te-ai angajat sa intri pe strada , indiferent ca esti pe picioarele tale, esti pe o trotineta, pe 2 roti, 3 roti sau pe 4 roti , ti-ai asumat un risc (implicit moartea ) cand ai intrat pe strada. Tot ce se intampla ar trebui sa ramana fix pe strada pentru ca cei de acolo si-au asumat riscul. Cine se plimba prin parc , nu si-au asumat nici un risc si nu ar trebui sa transferam asupra lor consecintele care decurg din niste decizii iresponsabile luate pe strada de cei care si-au asumat riscurile.

Edited by Mohombi, 07 February 2023 - 13:28.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate