Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...
 Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 

Hyundai Ioniq 5 Luxury 4WD, 305 CP

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#91
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Is foarte foarte ok numerele, daca apar si cateva statii de 300kW in puncte esentiale pe autostrazi in urmatorii 2-3 ani, o sa fie practic o experienta similara cu o termica Posted Image.

Apropo de "mersul la deal": la masina mea, fiecare 1000m de altitudine inseamna cam 5kWh care, rotunjit, inseamna cam 10% din baterie. Ma ajuta mai mult "modelul" asta de estimare cand merg undeva unde exista o diferenta de nivel ca sa-mi fac o idee de unde as putea opri Posted Image.

Edited by costini, 11 December 2021 - 14:01.


#92
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Daca tot am primit reclamatie ca muntele meu a fost doar un deal amarat Posted Image, am urcat ieri pe un deal mai mare: Bucin, Harghita. Diferenta de nivel de aprox. 1000m, cu trei adulti in masina, consum neastaptat de mic. Venind dinspre Gheorgheni catre Tg Mures, consumul mediu a fost de ~ 15 kWh/100km (~480 km autonomie). N-am scos consum atat de mic niciodata, inseamna ca a recuperat multa energie coborand "dealul" dinspre Bucin catre Praid.
Attached File  IMG_20211211_114555s.jpg   399.99K   115 downloadsAttached File  IMG_20211211_112326s.jpg   291.95K   110 downloads

#93
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Dupa aprox. 3500km facuti am ajuns la un consum mediu de 23.1 kWh/100km (autonomie de ~314 km)
Aprox. jumatate din distanta s-a facut pe autostrada, restul in oras, pe distante mici, cu preincalzire de 5-10 minute, si cu viteze medii foarte mici (traficul de dimineata...).
Attached File  Consum_3500km.jpg   32.94K   17 downloads

Per total e un consum comparabil cu cifrele oficiale. Pe site-ul oficial consumul mediu declarat pentru acest model este de 20.1 kWh/100km. Daca in conditii de iarna am obtinut 23.1, cred ca valoarea oficiala nu este departe de realitate. Valorile de pe ev-database.org sunt mult mai relevante, si vad ca se potrivesc destul de bine cu experienta noastra (Combined - Cold Weather 227 Wh/km)
Attached File  IONIQ5_Consumption.jpg   17.44K   20 downloads

Singurul lucru enervant de pana acum: lipsa stergatorului pe luneta. Cine s-a gandit sa renunte la acesta, in mod evident nu a vazut drumurile pline de jeg din Romania. Pe autostrada, pe ploaie, e cat de cat OK, fluxul de aer curata luneta de apa. Din pacate, soselele noastre sunt pline de jeg. Acel jeg ajunge in cateva minute pe luneta, si nu mai scapi de el. Daca as putea schimba ceva la aceasta masina, in mod categoric acesta ar fi primul lucru.

#94
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Niste aparatori de noroi spate nu te-ar ajuta la mentinerea lunetei curate?

#95
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Si eu cred la fel, la toate masinile noastre am pus, insa la acest model inca nu am gasit nimic potrivit. Cand apare, cu siguranta imi pun!

#96
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Dupa inca 500km, consumul mediu este in scadere:
Attached File  Consum_4000km.jpg   31.05K   5 downloads

Autonomie echivalenta: 318km

Ultimii 500km au facuti in oras, tot timpul cu incalzire stationara generoasa, si cu incalzire in scaune + volan. Grija pentru consum a fost fix 0 barat, confort sa fie.

Vad ca recent multa lume se plange de dublarea consumului la masinile electrice in contextul temperaturilor mai scazute. Din fericire, nu am constatat nimic ingrijorator in acest sens. Ce-i drept, habar nu am cum arata consumul pe timp de vara, dar tind sa cred ca va fi bine Posted Image

Abia astept sa facem primul drum in afara tarii (Ungaria). Din pacate, cei de la biroul de inmatriculari din TM par sa fie pe departe cei mai incompetenti din tara, asa ca circul tot cu numere rosii (de trei luni !!), si mai am de asteptat cateva saptamani bune inainte sa pot planifica astfel de escapade. Ma bate gandul sa-i dau in judecata, just for fun. Este inadmisibil sa dureze 4 luni inmatricularea unei masini noi, timp in care nu ma pot folosi de ea asa cum mi-as dori. Ma rog, asta e alt subiect.

Edited by peter_k, 03 January 2022 - 20:04.


#97
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,263
  • Înscris: 02.12.2007
Ciudat ca durează asa mult înmatricularea.

Eu am ridicat Tucson în 16 Septembrie casa auto Timișoara și înmatriculat in 26 Noiembrie.

Edited by Co5min, 03 January 2022 - 21:47.


#98
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,181
  • Înscris: 16.05.2012

View Postpeter_k, on 03 ianuarie 2022 - 20:03, said:

Dupa inca 500km, consumul mediu este in scadere:
Attachment Consum_4000km.jpg
Ultimii 500km au facuti in oras, tot timpul cu incalzire stationara generoasa, si cu incalzire in scaune + volan. Grija pentru consum a fost fix 0 barat, confort sa fie.
Ce inseamna incalzire stationara? preincalzeai inainte de plecare?

#99
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007

View PostCo5min, on 03 ianuarie 2022 - 21:46, said:

Eu am ridicat Tucson în 16 Septembrie casa auto Timișoara și înmatriculat in 26 Noiembrie.
La mine a durat peste doua luni doar primesc CIV-ul.
Programarea la biroul de inmatriculari am facut-o la inceputul lui Octombrie, si prima data disponibila a fost 14.01.2022. Cu alte cuvinte, inca nici nu am apucat sa depun actele pentru inmatriculare (masina livrata in 5 Oct).

View Postraven75, on 04 ianuarie 2022 - 08:56, said:

Ce inseamna incalzire stationara? preincalzeai inainte de plecare?
Da, la preincalzire m-am referit. Obisnuiesc sa pornesc preincalzirea de pe telefon cu 5-10 minute inainte de plecare.

#100
vladcosmin

vladcosmin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 14.03.2007

View Postpeter_k, on 03 ianuarie 2022 - 20:03, said:

Este inadmisibil sa dureze 4 luni inmatricularea unei masini noi, timp in care nu ma pot folosi de ea asa cum mi-as dori. Ma rog, asta e alt subiect.
Ia uite ce scrie in legea data de catre cei de la AFM pentru programul rabla:
(3)Este obligatorie înmatricularea permanentă, pe numele beneficiarului, a autovehiculului nou achiziţionat în cadrul programului, în termen de 90 de zile de la emiterea facturii. Prin excepţie, în cazul în care autovehiculele noi, pentru care a fost acordată finanţarea, sunt achiziţionate în sistem leasing, înmatricularea permanentă pe numele beneficiarului este obligatorie la sfârşitul perioadei de leasing.

Mai pe scurt, cred ca trebuie sa le aduci la cunostinta idiotilor de la inmatriculari ca trebuie sa urgenteze inmatricularea in maxim 90 zile, altfel trebuie sa dai taxa de rabla inapoi catre stat.

Edited by vladcosmin, 04 January 2022 - 10:41.


#101
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Faina treaba, ce sa zic... N-am nicio sansa cu incompetentii astia, asta e ritmul in care "lucreaza" ei.

De ex. acum prima data disponibila pentru preluarea actelor este 20 Aprilie (!). Daca asa am lucra si noi, n-am avea niciun client. Doar la stat se poate asa ceva.

Edited by peter_k, 04 January 2022 - 11:42.


#102
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Nu cunoști pe nimeni la o firmă de înmatriculări?
Suntem în România, încă se practică "N-ai pe cineva..." © Toma Caragiu!

#103
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,174
  • Înscris: 05.09.2007
Si eu am fost in aceeasi situatie, a fost sotia in audienta la comandantul politiei judetene pentru o programare mai rapida la inmatriculari. Expirau cele 90 de zile si intaziasem din cauza ca masina nu era omologata in RO la acea data. Ma respinsese la RAR din cauza ca era o diferenta de 5 kg fata de placuta pusa pe masina :)

#104
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007
Dar daca te duci la ghiseu si iei bon de ordine, nu ar trebui sa rezolvi in aceeasi zi?!

Luna trecuta a trebuit sa schimb talonul si puteai veni si fara programarea, luai bon de ordine si asteptai sa te strige.
Eu am avut programare, dar erau altii care luau bon si asteptau (nu stiau cat astepata, dar macar rezolvau).

Asta se intampla in Bucuresti.
Banuiesc ca ar trebui sa fie la fel si in Timisoara.

#105
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Din cate stiu, doar in Timisoara avem aceasta anomalie de ceva vreme. Cam de cand au arestat o mare parte dintre agenti pentru luare de mita. Vreo luna n-a mai functionat biroul deloc, iar de atunci merge cu mare intarziere.
Sincer, nu m-am stresat prea mult din cauza asta, am inteles ca pot circula linistit si cu numerele rosii si autorizatia provizorie expirate, atata timp cat suntem in stare de alerta. Principalul inconvenient este ca nu pot iesi din tara. Sper sa se rezolve odata...

"Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări."

Edited by peter_k, 04 January 2022 - 12:25.


#106
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Cum te împaci cu bordul alb, nu se reflectă în parbriz?

#107
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
Bordul nu e alb, e gri inchis, si nu produce nicio reflexie deranjanta. Doar partea dinspre sofer este alba.

#108
peter_k

peter_k

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 21.07.2007
In weekend am tras o fuga cu familia pana la Semenic (CS). Intentia era sa incarc vreo 15 minute in Resita pentru siguranta, la una din cele 7 incarcatoare rapide instalate de catre Primaria locala. Alta varianta de incarcare nu exista pe traseul Timisoara-Semenic, eventual pe drumul ceva mai lung prin Caransebes, insa acolo este doar un singur incarcator.
Long story short:
- nu am gasit niciun incarcator liber in Resita (desi cu o singura exceptie toate erau "libere" pe PlugShare)
- am reusit sa facem drumul dus-intors fara incarcare
- consum mediu: 19.5 kWh/100km, cu muuuulta regenerare la coborare, dar cu conditii de drum nu chiar ideale (-2 grade, 4 persoane in masina).
- dupa drumul de peste 280km, cu diferenta de nivel de aprox. 1300m am ajuns acasa cu 20% baterie

Mi se pare foarte decent consumul in aceste conditii, dar cred ca a contribuit mult si faptul ca am prins cateva portiuni de drum unde s-a putut circula doar foarte incet.

P.S.: nu recomand sa va bazati vreodata pe statiile din Resita pentru tranzit. Sunt excelente pentru localnici, dar cei aflati in tranzit nu au nicio modalitate sa verifice disponibilitatea lor, si daca tot sunt gratis, eu n-am gasit niciuna care sa nu fi avut cel putin un Spring atasat. Pana nu apar statii cu plata in Resita, situatia nu cred ca va schimba, insa motivatie pentru statii cu plata nu prea cred ca exista in conditiile actuale.

Edited by peter_k, 10 January 2022 - 10:45.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate