Hyundai Ioniq 5 Luxury 4WD, 305 CP
Last Updated: May 08 2022 23:18, Started by
peter_k
, Oct 31 2021 19:09
·
0
#109
Posted 10 January 2022 - 10:54
peter_k, on 04 ianuarie 2022 - 12:24, said:
Din cate stiu, doar in Timisoara avem aceasta anomalie de ceva vreme. Cam de cand au arestat o mare parte dintre agenti pentru luare de mita. Vreo luna n-a mai functionat biroul deloc, iar de atunci merge cu mare intarziere. Sincer, nu m-am stresat prea mult din cauza asta, am inteles ca pot circula linistit si cu numerele rosii si autorizatia provizorie expirate, atata timp cat suntem in stare de alerta. Principalul inconvenient este ca nu pot iesi din tara. Sper sa se rezolve odata... "Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări." |
#110
Posted 11 January 2022 - 22:28
Recunosc ca nu m-a motivat foarte tare acest avantaj.
As fi preferat oricand sa fac drumurile uzuale catre Ungaria si Serbia cu aceasta masina, in loc de fosila. Sau daca tot vorbim de avantaje financiare, sa-mi iau abonament gratuit de parcare in Timisoara |
#111
Posted 11 January 2022 - 23:40
cred ca dvs erati pe un grup de fb de ev care intreba...si eu v am raspuns dar ati fost luat in ras de altii
masina stie 11kw pe ac nu? presupun ca majoritatea statiilor aveau ac liber, asa ca o mica pauza cu incarcare pe ac n ar fi fost exclusa |
#112
Posted 12 January 2022 - 20:16
megastorm, on 11 ianuarie 2022 - 23:40, said:
cred ca dvs erati pe un grup de fb de ev care intreba...si eu v am raspuns dar ati fost luat in ras de altii masina stie 11kw pe ac nu? presupun ca majoritatea statiilor aveau ac liber, asa ca o mica pauza cu incarcare pe ac n ar fi fost exclusa Asa este, eu m-am interesat de situatia incarcatoarelor din Resita. Multumesc pentru raspunsul constructiv, chiar apreciez! Sincer am fost suprins de numarul de mesaje pe langa subiect si de cat de repede sar unii la concluzii pripite.. asta este. Din fericire, nu a fost nevoie de incarcare, masina se descurca mai bine decat am presupus. Intr-adevar erau libere incarcatoarele AC (unele), ar fi fost o solutie intr-o situatie mai extrema. Cred ca inca avem multe de invatat despre cum ar trebui sa folosim infrastructura destul de limitata de incarcatoare de EV. Nu ma refer neaparat la utilizarea PS, dar sa lasi o masina care oricum se incarca extrem de lent sa blocheze un incarcator rapid (de 50 kW) peste noapte mi se pare lipsa totala de respect fata de alti soferi de electrice, care puteau sa incarce cel putin 10 masini in acel interval de timp. Mai avem de invatat... |
#113
Posted 12 January 2022 - 20:43
Tu acum ai observat ca miserupismul este la el acasa in tara asta?
|
#114
Posted 13 January 2022 - 12:19
Well.. obisnuiesc sa traiesc in bula mea, unde-s oameni faini, si cu bun simt.
Recunosc, e nasol cand sunt nevoit sa ies din bula respectiva. |
#115
Posted 15 January 2022 - 20:13
Aseara am facut sedinta de executive board in familie.
Am decis ca anul acesta sa facem un road trip serios prin Europa. Munte + mare, peisaje faine, locuri memorabile, fara stres, fara prea mult condus deodata, totul intins pe vreo 4-5-6 saptamani. Pana acum am trecut pe lista:
M-ar interesa daca aveti experienta cu vreun astfel de traseu, daca exista deja vreun topic pe forum, sau orice experienta care ar putea ajuta la planificarea unui astfel de concediu. De asemenea, daca aveti recomandari de destinatii must-have (sau de evitat), sunt binevenite. Evident, voi reveni cu detalii si impresii dupa aceasta aventura. Nu ma astept la prea multe surprize in ceea ce priveste autonomia si incarcarile, dar cu siguranta va fi o experienta interesanta si utila. |
#116
Posted 16 January 2022 - 09:09
peter_k, on 15 ianuarie 2022 - 20:13, said:
De asemenea, daca aveti recomandari de destinatii must-have (sau de evitat), sunt binevenite. In Slovenia e must have https://www.postojnska-jama.eu/en/ In Croatia https://np-plitvicka-jezera.hr/en/# In Italia e toata un muzeu Daca e loc as face un mic ocol prin Bavaria sa vizitez ziua asta https://neuschwansteintickets.com/ iar seara sa fac asta https://kristallther...thermalsolebad/ (sunt in acelasi loc...din piscina zaresti castelul) iar zona e de vis. Edited by raven75, 16 January 2022 - 09:16. |
#117
Posted 16 January 2022 - 10:24
Cred că mai ai o statie la Văliug casa baraj, și la Brebu Nou la Enduro Mania și foarte posibil pe la Garana pe la pensiuni, in caz de urgență.
|
#118
Posted 16 January 2022 - 10:36
In anul covid 2020 am făcut ceva asemănător, mai de voie mai de nevoie, si e absolut fezabil. Mașina și improvizația era singura opțiune întrucât era încă perioada în care regulile și culorile se schimbau peste noapte, se anulau zborurile, etc.
La mine traseul a fost asa Belgia Luxemburg (departe de oraș, trasee în pădure, ploaie de meteoriți, 2 nopți ) Germania (etapa 1 noapte , city trip) Alpbach, Austria 8 nopți, trasee montane. Bratislava, 2 nopți, city trip test Covid (urma să-mi vad părinții și socrii) Alba Iulia, City trip (nu mai fusesem niciodată) Bușteni, 2 sapt, remote working ziua, familie, alergat ursul după - amiaza. La sf celor 2 săptămâni România a devenit "roșie" asa ca planul de a ma întoarce prin Austria - Bavaria s-a schimbat. Polonia n-avea restricții și era verde, asa ca a urmat: Arad, 1 noapte, City trip Zakopane, Polonia, 3 nopți, trasee montane. Cracovia, doua nopți Varșovia, 2 nopti Un orășel la granița cu Germania, uitat cum se cheamă, hotel de tiristi. Belgia, 40h. Dacă stăteam peste 48h trebuia sa bag carantina pentru ca ultimile 2 zile de România au fost "roșii", asa ca n-am stat decât 40,cât să-mi schimb bagajele și sa iau un avion spre Portugalia, încă 7 nopți. La întoarcerea în Belgia fiind din zone verzi ultimile 15 zile (Polonia și Portugalia) n-am avut carantina. Cu punctele de interes, fiecare cu ce-l intereseaza. Mai contează și dacă ai mai fost sau nu prin zona respectiva. Ce as putea spune e ca dacă ai de gând să faci etape scurte (2-300km, stat 1-2-3 zile într-un loc) nu merita sa iei bagaje după tine pentru doua luni. Iei pentru maxim o săptămână, și îți aranjezi apele încât din când în când sa stai la câte un airbnb unde să ai mașina de spălat. În felul asta eviți să cari miliarde de valize, sicriu pe acoperiș, pe care sa le încarci și sa le descarci zilnic și sa nu știi niciodată în care dintre ele e încărcătorul de mobil. Mergi light maxim doua valize și dacă ești smecher le optimizezi încât nici măcar nu le descarci pe amândouă, ai una mica cu lucruri pentru 2-3 zile zi din mașină la "etape" o iei doar pe aia cu tine unde te cazezi. În total am făcut ceva peste 6000km. Însă singurele etape de peste 500km au fost Bratislava - Alba Iulia și Polonia - Belgia la întoarcere, fiind forțați (nu ne puteam caza în HU, și nici DE din motiv de viruși și reguli haotice). |
|
#119
Posted 20 January 2022 - 17:34
@peter_k incearca Rain-X pe luneta, s-ar putea sa ai o surpriza placuta si sa uiti ca nu are stergator.
gasesti pe Amazon. |
#120
Posted 21 January 2022 - 15:31
asta voiam sa scriu si eu, recomand si includerea a cateva orase din Polonia in trip. Merita
Cracovia, Wroclaw, Varsovia, neaparat Poznan. SI Gdansk, dar e mai departe (castelul Malbork e de vis) |
#121
Posted 25 January 2022 - 23:41
Eu sunt îndrăgostit de Polonia. Îmi place să spun că ultimele tari europene. Nu dezvolt subiectul..
Da, Cracovia si gdansk sunt de vis. |
#122
Posted 27 January 2022 - 09:15
peter_k, on 15 ianuarie 2022 - 20:13, said: experienta care ar putea ajuta la planificarea unui astfel de concediu. dupa 2 Germania facute cu EV, si cateva vizite prin Budapesta, te sfatuiesc sa cauti cazare cu priza. vei ramane placut surprins. poti pune filtru pe booking, dar neaparat da email la hotel (sau mesaj cand faci booking) sa ii intrebi si sa rezervi. de obicei cele mai misto hoteluri, care au grija de oaspeti, au investit deja in asta. eu am gasit multe prize free si pe la supermarket (lidl,penny,aldi) prin austria si germania, deci daca iti faci ceva cumparaturi pe timp de zi, cauta pe plugshare. pe autostrada catre viena si dupa aia catre munchen vezi ca sunt destul de multe EV, si chiar daca sunt 6-8 statii, minim 3-4 sunt ocupate. am prins la una din locatii (https://www.plugshar...location/176297) chiar toate pline (si nu sunt doar ionity). dar nu am stat pana sa mufez mai mult de 4-5min. oricum sunt f rapide. in 18-20min plecam. pana te duci la baie, pana te uiti pe telefon, pana consumi voucher de la baie sa iei ceva din magazin...deja e gata masina. sunt multe lanturi hoteliere in orasele mari care au statii multe in parcare. AC, de lasat peste noapte sau cat vizitezi orasul. am vazut prin munchen si 4-6 statii in parcarea unor hoteluri. asta legat de EV. ca de vizitat cu ICE, am facut cam toata europa si sunt sute de locuri de recomandat. neaparat vezi daca poti urca pe niste trecatori granita IT/AU. merita. nu o lua pe autostrada mereu, mai ales ca nordul IT e mega aglomerat pe autostrada. ce pierzi la urcare, mai recuperezi la coborare si eu urmeaza sa fac ceva similar prin vara. as vrea sa combin o Barcelona si un Oslo in aceeasi tura cu EV. |
#123
Posted 02 February 2022 - 20:37
zeroice, on 20 ianuarie 2022 - 17:34, said:
@peter_k incearca Rain-X pe luneta, s-ar putea sa ai o surpriza placuta si sa uiti ca nu are stergator. gasesti pe Amazon. |
|
#124
Posted 20 February 2022 - 20:43
Dupa 6000km consumul a mai scazut un pic. Se simte ca vine primavara, temperaturile au mai crescut, si abuzez din ce in ce mai putin de preincalzire (adica tot o folosesc, dar consuma mai putin). Media a scazut la 22.0 kWh/100km (adica 330km autonomie):
Consum_6000km.jpg 83.37K 36 downloads Autonomia creste simtitor in ultimul timp, am inceput sa primesc estimari de peste 400km dupa o incarcare completa. Azi am reusit sa facem primul drum in afara tarii, destinatia fiind strandul de la Szeged + un pranz binemeritat la Fehertoi Halaszcsarda (cine inca nu a fost pe acolo, recomand sa incerce). Calculele arata ca puteam face drumul dus-intors fara nicio incarcare, insa am profitat de faptul ca am gasit un incarcator liber chiar langa strand, asa ca am lasat masina la incarcat in timp ce noi ne-am balacit putin. Consumul mediu a fost de 18.1 kWh/100km incolo (pe drum judetean) si de 20.0 inapoi (autostrada + drum judetean), cu toata familia de 4 persoane in masina, si fara prea multa atentie la limitele de viteza. Per total o experienta foarte placuta, fara niciun stres cu autonomia sau cu incarcarile. Ajuta si infrastructura: doar in jurul strandului am gasit nu mai putin de incarcatoare functionale (AC de 22kW), foarte bine amplasate pentru cineva care petrece cateva ore la strand. Szeged_Charger_20220220.jpg 718K 63 downloads |
#125
Posted 21 February 2022 - 00:05
peter_k, on 20 februarie 2022 - 20:43, said:
Dupa 6000km consumul a mai scazut un pic. Se simte ca vine primavara, temperaturile au mai crescut... exact asta-i motivul. range-ul cel mai bun o sa ai intre 17/18 - 22/23C exterior, atat dpdv lipsa AC, cat si temp ideala pt. chimia din baterii. Edited by zeroice, 21 February 2022 - 00:06. |
#126
Posted 21 February 2022 - 08:05
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users