Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
EURO 24 - Primul meci: Romania - ...

Bicicleta eliptica

Aer conditionat Vortex 9000/12000...

Curatare tigaie
 Alegere SPC sau parchet laminat -...

Sfat achizitie masina SH

Foloseste cineva radar?

Extreme cuponing este adevarata e...
 Cum de convine unora sa cumpere p...

Vanzatorul mașinii a plecat ...

RCA majorat in Bucuresti si Ilfov

OMV Petrom cumpara Renovatio
 Sens unic pe strada Matasari (Buc...

Bios vede dar nu afiseaza 32GB ra...

WWE - The Undertaker

Aș vrea sa merg la o cursa d...
 

Toyota Corolla HB 1.6 VVT-I Sol

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
241 răspunsuri în acest subiect

#1
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 1.275
  • Înscris: 12.03.2003
Incep acest topic la indemnul unui apropiat mie de pe forum, caruia ii voi proteja identitatea  :D .

Acum e inca prea devreme pentru un jurnal de bord efectiv, intrucit masina va sosi peste maxim 8 saptamini. Am cu ce merge pina atunci (ba chiar am si de unde alege  :) ) asa ca asteptarea nu va fi o problema.

Voi incepe prin a va povesti cum s-a ajuns aici:

1. Clasa - nevoia era pentru o masina de oras, dar care sa suporte ocazional deplasari in siguranta, confort si rapiditate pe drumuri lungi. Asa s-a ajuns la o compacta, si pentru ca nu duc sifonierul dupa mine cind plec am renuntat la modelul sedan in favoarea caroseriei HB.

2. Motorizare: benzina, pentru ca parcursul anual nu cred ca va depasi maxim 20.000 km, pentru elasticitate, pentru ca asa au vrut muschii mei la urma urmei. 1.4 gifiie in o depasire mai scurta, asa ca am ales 1.6. Diferente de consum estimate foarte mici. Tip in atentia celor interesati: TWINPORT 1.4 de la Opel are distributia pe lant, so: cine are urechi de auzit sa auda.

3. Buget initial: ~ 12.000 EURO (+/- 2000 ), exclus leasing, rate, whatever -> se elimina masini de provenienta non europeana. Buget marit ulterior la ~ 16.000, nu pot preciza suma exacta din motive personale.

4. Solicitari minime pentru masina: siguranta, i.e. minim 2xairbag fata si cap, cotiera BUNA, sisteme audio fara head unit pus ulterior (ma enerveaza fata detasabila), garda la sol minim 150 mm, minim 100 CP, motorizare benzina 1.6, geamuri electrice spate, comenzi audio pe volan, clima, computer bord, faruri ceata. Restul nu ma interesa, si imi dau seama ca lista de aici e cam amestecata si ciudata, dar asta mi-am dorit; de exemplu renunt cu drag la jante de aliaj, nu ma incinta sa bucur ochiul privitorului pe banii mei si conduc masina dinauntru, nu de afara.

5. Experienta auto proprie: permis de 16 ani fara incidente majore, aproximativ 600.000 km. Modele conduse: suficiente, de la Dacia cea foarte veche, pina la chestii tip A6 sau Tuareg. Nu le insir ca sint destule (nu, nu sint samsar de masini  :) ). Daca se pune, brevet de pilot sportiv (acum expirat) si permis B maritim (in vigoare).

6. Garantie: cit mai mare, insa fara oferte de genul grup motopropulsor 3 ani, directie 18 luni, parte electrica 24 luni, etc - intelegeti voi ...

7. Noua. Fac parte din prostii aia fara de care nu ar exista SH pe piata. Nu atac pe cei care aleg SH, discut doar de optiunile mele personale. Valoarea de revinzare irelevanta, nu iau masina pentru urmatorul proprietar ci pentru mine. Ca fapt divers o sa imi iau si bicicleta pentru ca deja in Bucuresti am momente cind imi blestem zilele.

8. Istoric: intr-o doara mi-au picat ochii pe oferta Opel Classic II Optima sau cum ii zice. Totul suna frumos, masina destul de placuta pe afara (nici nu observasem ca e orasul plin de ele), mai condusesem modelul pentru niste zeci de mii de km cu ceva ani in urma (ma refer la Astra G, precizare importanta, veti vedea de ce), zic hai sa vad. Configurata cu ce vroiam eu ajungea la circa 14.000. Bun, sa ma duc la showroom sa o vad mai aproape: din punctul meu de vedere dezamagire la capitol finisaje, materiale folosite; la drive test s-a comportat multumitor, dar ceva ma tot siciia la condus. Nu vreau sa fiu inteles gresit, masina e OK ca si dinamica dar, DAR: nu mai e ce era Astra G: economia s-a facut si e perfect vizibila: cum raspund butoanele, cum se inchid usile si hayonul, etc. Din nou clarificare: pentru cei la care aceste lucruri nu sint importante, fara nici un ton peiorativ, go for it. Daca excludem faptul ca e probabil una din cele mai des intilnite masini la SH, atunci oferta e ok comparata ce ce cer alte marci, nu le denumesc aici pentru a nu crea dispute inutile.

Ca tot sintem la Opel: noul Astra H - o masina cu adevarat reusita. Mai scumpa, insa diferenta de bani merita cu prisosinta pentru cei care si-o pot permite. Forma nu imi spune cine stie ce, dar asta e evident subiectiv. Multiple pachete de dotari optionale, suficient de configurabila, foarte usor iti scapa pretul final de sub mina daca nu esti atent. In mod evident in configurare full iti poti pune alte optiuni in vedere. In orice caz, si ceea ce se propune pe cele trei standarde initiale e ok si un bun punct de pornire.

Am luat la colindat netul si, cel mai important, showroom-urile. Sfat: priviti cu reticenta ceea ce se scrie, mai ales pe netul romanesc. Nu dau nume de forumuri, dar se aplica in general urmatoarele reguli:

- masina mea e cea mai buna;
- daca o masina a avut probleme, marca e de doi lei;
- o dam in diverse foarte rapid;
- nu acceptam versus civilizat;
- nu-mi spune tu ca stiu eu mai bine;
- ba pe-a ma-tii;
- am un frate, unchi, prieten, cunostinta care a avut/n-a avut/stia pe cineva and so on.

Concluzie: filtrati cu mare grija ce cititi pe net. Folositi-va capul si simturile. MERGETI SA VEDETI/PIPAITI/CONDUCETI MASINILE. Am folosit intentionat majuscule, e lucrul cel mai important. Probabil ca in acest moment performatele (putere, cuplu, consum, etc.) sint puternic egale pe o clasa data si la o motorizare data.

Disclaimer: va rog (in special pe posesorii modelelor de mai jos) fara flame-uri! Discutam despre niste bucati de fier numite masini, nu ne sarim la git, ok?

Si am inceput cu excluderile: modelele grupului VAG: dotare initiala minimala, optionalele suplimentare in general scumpe, motorizari rezonabile (nu m-a bucurat prea tare FSI-ul), datorita pretului cu optionalele mele cam saream din schema initiala puternic. Tip: Seat Leon Spirit, o masina absolut rezonabila pret/calitate (pentru cei care nu au problema existentiala ca e model vechi si a aparut cel nou). O alta alternativa buna ar fi Skoda, dar nu va lungiti prea tare la optionale ca iar e de rau. Consumabile si revizii destul de scumpe. Ca sintem la capitolul preciziei teutone, sper ca ne e clar ca din considerente de bani Audi si BMW ies din calcul. Nu stiu nimic despre A3 de exemplu, nici nu am facut drive test, nu imi place sa irosesc si timpul meu si al altora. Pur si simplu nu mi-o permit.

Frantujestile din clasa asta (recte Renault/Peugeot/Citroen): dintre toate Peugeot mi-ar fi facut cu ochiul, la Citroen nu am simtit mai nimic, Renault m-a last total rece.

Coreencele: ok la dotari, gustul designerilor care au facut interiorul + materialele nu ma satisfac. Repet pentru a n-a oara pentru a nu da motive de off-topic si flame-uri inutile: tot ceea ce scriu aici e o opinie personala. Pretul CIP bun pentru dotari.

Ford: clasa aparte, masina asta chiar spune ceva. A reprezentat un concurent serios alaturi de Astra H. Preturile mai mari ca media, dar: finisari ok, tinuta de drum extraordinara, confort deosebit. Eram pe punctul sa ma interesez si de preturi ulterioare (asta pentru cei care au auzit de TCO - Total Cost of Ownership) cind m-am intilnit intr-o doara cu ...

... aici ar trebui sa intrerup postul si sa las suspansul in continuare, dar nu mai am rabdare pina luni si principiul meu este, cu exceptia cazurilor deosebite, fara net in week-end ...

... gheisele. Dupa eliminarea Hondei (masina de vis, dar depaseste bugetul), Mitsubishi (idem), Nissan - costuri ok, dar nu m-a incintat nimic de acolo), Suzuki (ciudata rau masina aia!) si ...

... rapait de tobe ...

Toyota.

Primul model testat la insistentele dealer-ului a fost noul Yaris. Ca sa fiu scurt: versiune de 1.3 in echipare full este ceva indescriptibil. Necesita ceva timp sa te obisnuieti cu interiorul, dar pe urma te simti ca in navele spatiale. Clasa mica a masinii se vede la finisaje. Putere insuficienta (e si normal) in circuit extraurban. Pret foarte mare pentru clasa sa daca alegi o echipare nesfioasa, sa zic asa.

Corolla. M-am urcat in ea, am inchis usa si brusc s-a facut liniste. M-am uitat in jur: minus niste decoratii specifice versiunii SOL care mie nu mi-au zis nimic, totul OK. Materiale, finisare, sobrietate, functionalism (asa s-o fi scriind sau am inventat un cuvint nou?). Comenzile: exact acolo unde te astepti sa le gasesti, actionarea lor: exact asa cum te astepti sa se intimple. Cotiera: isi face rolul de cotiera. Manete de viteze cam prea lunga, dar extrem de precisa. Scaunele ofera un suport de exceptie fata de clasa masinii. Silentiozitate: mare. Dinamica: creste insesizabil viteza (habar n-ai cind si unde ajungi, si nu am coborit de pe masina de 54 de CP cind spun asta), spre 4000 de ture incep senzatiile. Amortizoarele: un pic prea tari. Optionale: raspuns sec de la dealer: 3 nivele si atit. Alt punct negativ: nu poti elimina ce nu vrei. Hai la drum: raspunde precis comenzilor in mediul urban. A1: turata depaseste in conditii de siguranta ce e de depasit (am scris turata, nu supraturata). Ezit sa scriu aici viteza maxima atinsa, sint un om cu frica legii dar acolo am ajuns rapid si aproape pe nesimtite. Zgomotele aerodinamice erau si ele prezente, directia as fi preferat-o mai tare la viteza aia un pic. Tipul culorii: nu conteaza, nu se cer bani in plus pe asa ceva. Garantie 3 ani sau 100.000 km, fara exceptii. Desfasuratorul costurilor de revizii dat de dealer nu l-am luat in serios, vorbit cu cunostine care au marca asta, da, alea sint preturile. Tip: incercati sa cereti si costurile reviziilor cind cautati masina, si retineti cu atentie justificarile care vi se dau.

Concluzie: intre 120 - 140 km/h (adica viteza mea standard de croaziera) masina e supersilentioasa, rezerva de putere impresionanta. Are chestii care ma lasa rece (senzor ploaie, oglinda de aia care se intuneca singura) si unele care m-ar fi bucurat sa lipseasca daca asta scadea costul. Specificatii exacte nu mai insir, le gasiti pe site. Discount in bani mediu spre mic (va expira la sfirsitul lui aprilie, nu se stie ce urmeaza), in dotari la fel. Fara exemple concrete ca la mine a fost poate un caz special. Oricum, ca parere personala, profesionalismul mediu al reprezentantilor de vinzari peste al concurentei (exceptie Opel). Un element de decizie suplimentar a existat, din pacate acum nu ma voi putea referi la el.

Refacut drive test cu masina incarcata de echipamentele specifice hobby-ului meu (grele si voluminoase) + 2 persoane sa zic asa ... bine inchegate. Dinamica foarte putin modificata.

Si gata. Comandat, platit avans.

Cind vine voi incerca sa scriu aici bune si rele. Am pretentia ca sint un tip corect, asa ca nu voi ascunde minusurile pe care le voi identifica. Pina atunci, sint deschis oricaror intrebari, pareri, opinii, sugestii (devin recursiv) rezonabile exprimate pe un ton decent. Nu apreciez si voi ignora (cu rugamintea de a curata topicul adresata moderatorilor) batutul de cimpi.

O seara buna tuturor si un week end placut de aprilie.

#2
El_Cid

El_Cid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.524
  • Înscris: 29.03.2004
si cat a costat totul - si ce ai optionale sau pachet ai ales - ce culoare - etc etc
niste poze :P

si zi`mi si mie:
"Tip in atentia celor interesati: TWINPORT 1.4 de la Opel are distributia pe lant, so: cine are urechi de auzit sa auda."
eu nu ma pricep - imi explici si mie?

ce masin mai ai?

#3
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 1.275
  • Înscris: 12.03.2003
Fișier atașat  corolla.jpg   65,73K   918 download-uri

Fara a specifica exact marca, pentru ca nu are relevanta, am o nemtoaica, o frantuzoaica si o coreanca (masini, da? ca de ele vorbim ...  :D )

Dotarea se subintelege din sintagma Sol, dar iat-o in continuare:

SIGURANTA & SECURITATE
Sistem protectie frontala SRS-AIRBAG pentru conducator auto si pasager fata
Sistem protectie laterala SRS-AIRBAG pentru conducator auto si pasager fata
Sistem de decuplare AIRBAG frontal pasager
Sistem franare servoasistat cu ABS si EBD
Servodirectie cu efect progresiv
Bare de protectie in usile laterale
Centuri de siguranta pretensionate
3 tetiere pentru locurile din spate
Prindere ISOfix pentru 2 scaune copil pe bancheta din spate
Avertizor sonor fixare centuri de siguranta
Sistem de protectie electronic la pornirea motorului
EXTERIOR
Anvelope 195/60 R 15
Jante din aliaj usori 15”
Proiectoare de ceata
Lampa ceata spate
Lampa stop suplimentara
Luneta cu dezaburire
Stergatoare cu senzor de ploaie
Oglinzi retrovizoare exterioare reglabile electric,  in culoarea caroseriei
Oglinzi retrovizoare exterioare incalzite electric
INTERIOR
Volan si schimbator de viteze imbracate in piele
Schimbator de viteze cu insertii cromate
Indicatoare bord tip OPTITRON
Display central tip multi-info, functiuni Radio/CD
Oglinda retrovizoare cu efect anti-orbire
Insertii carbon pe bord si panouri portiere fata  
CONFORT
Aer conditionat cu reglare automata si filtru de polen
Coloana volanului ajustabila in inaltime si adancime
Scaun conducator auto reglabil pe inaltime
Comenzi audio  pe volan
Radio/CD integrat in bord, 6 difuzoare si antena exterioara
Inchidere centralizata cu telecomanda radio
Bare de protectie si manere portiere in culoarea caroseriei  
Geamuri portiere fata cu actionare electrica
Geamuri portiere spate cu actionare electrica
Bancheta spate cu spatar rabatabil fractionat 60:40
Cotiera fata dubla

+ alte maruntisuri nescrise (de exemplu torpedou cu iluminare si posibilitatea de incuiere, avertizor sonor lumini aprinse, roata de rezerva normala, bla bla ... - nu ride, altii le mentioneaza si pe astea :rolleyes: ).

Culoarea e 1C0, aka silver mica, aka un gri deschis metalizat.

Pretul a fost cu ceva peste 16.000 DDP (neesential cu cit, plus unele dotari suplimentare, vestitele covorase, alarma, senzori parcare).

Poze reale evident nu am, pun una de la ei (sper sa nu tabare aria foto pe mine ca nu am facut-o eu  :) ).

In ceea ce priveste distributia pe lant, asta se traduce in fiabilitate marita si costuri de intretinere scazute si, in cazul motorului Twinport de la Opel intr-un grad de silentiozitate mai mare.

#4
Immortal

Immortal

    nemuritoru'

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.932
  • Înscris: 11.01.2004
Senzational 'preview' :)

Mi-a gâdilat placut ochiul (da', sunt pirat :D) si m-a surprins tare placut. Ai putea rivaliza oricand cu Ahile (nu 'luptatorul', ci membru SP) intr-o competitie de... exprimare.

Pareri extrem de pertinente si o acceptiune a faptului ca toate masinile pot fi bune sau proaste si ca NU conteaza parerea altuia - ci criteriile personale.
Sunt convins ca masina iti va oferi exact ceea ce astepti de la ea, si chiar mai mult, si te astept cu un 'review' pe care cu siguranta il voi citi :)

Si, nu in ultimul rand, felicitari pentru achizitie. Sper ca asteptarea sa fie cat mai usoara, iar satisfactiile ulterioare sa o compenseze  :peacefingers:

Editat de Immortal, 31 martie 2006 - 21:00.


#5
Raikk0nen

Raikk0nen

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 239
  • Înscris: 17.04.2005
Felicitari pentru descrierea facuta. KUTGW! Sincer, mie nu imi place design-ul exterior al masinii, dar in rest e belea.

#6
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 15.397
  • Înscris: 29.11.2001
In sfarsit, inca un jurnal asa cum trebuie! ;) ... Si saracul Ahile, daca stau si ma gandesc ce a patit la inceput! :D

Greucene! Sa fie intr-un ceas bun ! Ca inteleg ca nu pot sa-ti bag pe gat un civic de-asta nou  :rolleyes:

Revin cu niste comentarii mai tarzior ... deoarece alegerea este interesanta, autorul de incredere ... si cred ca merita atentia ... ambele / ambii  :coolspeak:

PS: cam multa secretizare! Deja sunt frustrat!  :naughty:

#7
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.237
  • Înscris: 05.02.2002
Felicitari pentru masina!
Din pacate nu apreciez sub nici o forma Corolla (mult prea banala) dar iti urez sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea!

#8
proxxxy

proxxxy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.078
  • Înscris: 15.07.2003
maica-mea are o Corolla sedan diesel si este foarte multumita de ea;
multi discuta pe marginea designului clasic si neinspirat, insa mie imi place. Este eleganta (insertii de crom, jante, stopuri transparente, faruri mari, oglinzi/bare protectie/manere in culoarea caroseriei - lucruri care la alte masini sunt trecute ca optionale) si este si practica.

in familie am o masina germana, una franceza si o japoneza . Si daca ar fi sa mai cumpar o masina, ar fi tot una japoneza ;)

#9
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 1.275
  • Înscris: 12.03.2003
Multumesc tuturor pentru urari.

In ceea ce priveste forma, sincer acest aspect imi este neutru. Nu pot spune ca ma entuziasmeaza, nu pot spune ca imi repugna. Desigur, daca ma iau dupa exterior atunci as elimina din start alte marci, sau as fi cu sufletul alaturi de A3 si Alfa Romeo. Din pacate pe prima nu mi-o permit, despre fiabilitatea celeilalte stiu mai mult decit as vrea sa stiu insa da, masina e de vis!

Vreau in acest episod sa mentionez citeva puncte negative din informatiile pe care le am actualmente si sa comentez un pic dealer-ii si reprezentanta. Ordinea va fi aleatoare.

So: in primul rind nu imi place faptul ca iluminarea nu e unitara. Bordul e cu Optitron, dar elementele consolei centrale sint cu LCD pe fond verde.

Posibil sa imi lipseasca duzele incalzite de la parbriz si faptul ca exista jeturi distincte ale lichidului, nu o "perdea" continua de stropi (Yaris are asa).

Ma gindesc la solutia de a "cara" mai multa muzica: am urmatoarele posibilitati:

- magazie CD originala sau de la alti producatori cu adaptor;
- FM transmiter pentru MP3;
- magazie de la alti producatori cu MP3 si adaptor. Ca tot sintem aici, aviz amatorilor: sistemul audio original suna rezonabil, subliniez rezonabil. Daca sinteti fanii watti-lor sau a fidelitatii absolute, mai ginditi-va odata pentru ca sistemul audio original nu se poate schimba si nu exista loc pentru a pune alt HU.

In alta ordine de idei, in compartimentul motor vasul pentru lichid de spalat geamuri NU e vizibil, nu stii cit e de plin. Unul dintre vinzatori a biiguit ceva cu un martor pe bord, sincer nu il cred pentru ca am rasfoit manualul - m-as bucura sa aiba dreptate.

Nu exista banda parasolar la parbriz, chestie compensata partial de faptul ca macar in zona oglinzii retrovizoare apare o zona colorata in negru.

Nu exista si nu se poate monta sistem de spalare faruri.

Nu am retinut daca oglinzile retrovizoare exterioare au chestia aia speciala pentru a acoperi unghiul mort.

Pe masura ce imi mai aduc aminte, o sa le notez undeva si le scriu aici in ideea ca ar fi util viitorilor cautatori de masini.

Acum, despre oamenii de la Toyota. Prima constatare: cei de la show-room-uri ceva mai informati decit media, exista unul sau doua personaje care evident cunosc in detaliu ce vind; nu stiu daca e intimplare sau politica firmei. Bila alba: cind nu stiu, spun asta clar si se intereseaza. Bila alba: poti discuta cu ei aspecte potential negative (cost piese schimb, valoare revinzare, etc.) - sint mai relaxati in abordarea problemelor decit concurenta, unde nu prea poti vorbi de altceva. Bila alba: drive test cu ce vrei, (aproape) cind vrei, ti se explica in permanenta ce si cum (de exemplu faptul ca, ca la aproape orice motor japonez, puterea vine din ture). Bila alba: nu isi pierd rabdarea (sau simuleaza foarte bine  :) ) la avalansa de intrebari chitibusare culminind cu cerinta de a face drive test cu masina incarcata asa cum vreau eu. Bila alba: documentele necesare se elibereaza rapid si se modifica (in limite acceptate) la fel de rapid. Bila gri, sa nu zic neagra: termenii contractului de livrare sint nenegociabili si ei inclina spre Toyota Romania. Nimic deranjant foarte tare, doar ca idee. Banui ca nici la altii nu se pot negocia.

Sediul central, Bulevardul Expozitiei 2: mult mai auster decit al celorlalti; ori folosesc mai chibzuit banii, ori sint mai strinsi la punga, ori sint mai siguri pe ei, ori o combinatie intre cele de mai sus. Show-room-urile arata similar cu ale concurentei, dar sediul central nu se compara cu, sa spunem, PBN. Prin asta inteleg ca nu e luxos, nu e fastuos, nu iti impune. Nu dispun acolo de gadget-urile pe care ceilalti le au, de exemplu am cautat o macheta pentru fii-miu: nada.

Service-ul: dupa o activitate de spionaj (sa nu rideti!) care a constat in circa 10 vizite a cite 10 minute aproximativ desfasurate pe parcursul unei saptamini (chestie care mi-a confirmat ca service-ul e in general gol, cu exceptia reviziilor si a accidentelor) am purces direct la intrebari adresate celor de acolo. Pe scurt, se confirma ca: statistic vorbind rata de caderi (atit minore, gen "greierasi" cit si majore) este foarte mica, confirmindu-se parerii generale privind fiabilitatea marcii. Piesele de schimb sint mai scumpe in general, insa mitul ca vin greu nu mai e de actualitate (in general stocul major e in Grecia). Consumabilele au pret OK. Programarea in service se face rapid (asta ramine de vazut cum va evolua pe masura ce va creste numarul masinilor). Oamenii erau destul de relaxati, sa zic asa, adica undeva la mijloc intre imaginea mecanicului roman standard (specie, se pare, oricum pe cale de disparitie) si ceea ce ne-am dori sa vedem fiecare.

Ci, vazind ivindu-se zorile, sfioasa, Seherezada tacu ... :rolleyes:

#10
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 1.275
  • Înscris: 12.03.2003
A venit. 2 km la bord.

#11
Amelie 2

Amelie 2

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 6
  • Înscris: 20.04.2006

View PostGreuceanu, on Apr 19 2006, 19:19, said:

A venit. 2 km la bord.

Buna treaba, s-o conduci sanatos!

Mersi pt descrierile de mai sus; cu ele listate m-am prezentat sa vad obiectul si am petrecut 2 ore fructoase ieri la showroom-ul Toyota.

…dar sa incep cu inceputul.

Datele problemei:
-sunt femeie
-… in toata firea, dar totusi femeie, si in curand la volan
-n-am condus in viata mea si  nici n-am avut masina in familie. AOLEU, crutã-ne o sa zica cei de pe forum!
-Majora problema de transport pe care vreau s-o bifez si sa inchei subiectul
-NU vreau sa am de-a face cu mecanicii auto deoarece nu inteleg in ce limba vorbesc
-Alocat maxim 17.000 eur

Am inceput sa ma documentez intens la cunoscuti, ingineri, posesori auto si incet-incet am eliminat Skoda, Opel, masini frantuzesti.

Si acum, daca-mi da voie Greuceanu, lansez o intrebare, sau cine-stie chiar un sub-forum:

Corolla versus Golf 5 / care e mai buna?

Din motive legate in primul rand de fiabilitate m-am oprit la cele 2 de mai sus si m-am blocat. Care o fi mai performanta, mai fiabila, mai potrivita cu drumurile noastre? Inteleg ca piesele la Toyo sunt mai scumpe, dar pica mai rar, si oricum service-ul la WV e subdimensionat fata de nr solicitarilor? De ce 90% din oameni inclina spre Golf, nu Corolla e cea mai fiabila?

Cateva opinii personale. Intamplator inclin si eu tot spre o Corolla 1.4/1.6 HB SOL benzina: vazut ieri si placut. Pe-afara imi place mai mult decat Golf. Pe dinauntru e binisor, dar scaunul sofer mi se pare cam inalt. Pt oglinda anti-faruri as fi platit si 500 euroi ca am probleme. Si Intr-adevar pacat ca nu are parbrizul sus mai inchis la culoare. Plasat 2 parinti corpolenti- obisnuiti in spate si s-au simtit in elementul lor. E drept, mai incapea doar o pisica intre ei, cel mult un caine firav. Portbagaj mare, e bine cand plec in concediu. Dar astea-s fineturi, nu probleme majore la o masina. Cam atat, ma limitez la criterii estetice, cat pot aprecia eu la ora actuala.

Azi merg sa vad Golful, si-apoi iau un nene, cunostinta de incredere la 2 drivetest sa vad ce zice el, ca eu nu pot sa exprim o parere competenta.

Oare mai exista masina pe viata? Adica am luat-o si nu ma mai doare capul, murim amandoua de batranete, nu eu din cauza ei ca-mi face nervi. Daca ma lasa-n drum ce sa strig “Hilfe!” sau in japoneza?

Asa ca Domnilor, exprimati-va! M-ar bucura niste sfaturi rationale de la cei cu background intr-ale condusului.

Paste fericit!

#12
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 26.117
  • Înscris: 03.12.2005
intereseaza-te cum trateaza un barbat servisurile cele doua marci. probleme, ne-probleme, de revizii nu scapi.

pe de alta parte daca ramai in drum (improbabil cu oricare din ele) ar ajuta sa ai asigurarea la vreuna din firmele care ofera si asistenta bonus, sau daca nu sa fii membru acr si sa ii suni sa vina cu platforma.

#13
cststefan

cststefan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 231
  • Înscris: 18.12.2005

View PostAmelie 2, on Apr 21 2006, 12:51, said:

Corolla versus Golf 5 / care e mai buna?



Oare mai exista masina pe viata? Adica am luat-o si nu ma mai doare capul, murim amandoua de batranete, nu eu din cauza ei ca-mi face nervi. Daca ma lasa-n drum ce sa strig “Hilfe!” sau in japoneza?

Asa ca Domnilor, exprimati-va! M-ar bucura niste sfaturi rationale de la cei cu background intr-ale condusului.

Masina pe viata nu a existat niciodata(cel putin,nu in romania),decat daca o tine omul in garaj si iese de 2-3 ori pe an cu ea. Daca ai de gand sa faci peste 30.000 km/an,o masina te tine(fara sa apelezi la service) maxim 4-5 ani pe drumurile din romania,indiferent de marca. Desigur,unele masini sunt mai fiabile decat altele,si cele doua alese de tine se numara intr-adevar printre cele mai fiabile. Despre  vw golf V exista un jurnal de bord aici pe forum,dupa cum probabil ai observat,si din care ai putea sa-ti faci o idee.
Despre4 Toyota Corolla 1.6 SOL nu se poate afirma decat ca este foarte bine echipata in standard,singura optiune fiind culoarea,care nu se plateste in plus. VW golf in echiparea trend,cu motorul 1.6 fsi costa destul de mult si mai scoti inca vreo cel putin 1500 E ddp,daca vrei culoare metalizata,oglinda retrovizoare heliomata,climatizare bi-zona,senzori ploaie,geamuri electrice in spate,jante aliaj etc),care la toyota vin standard.
La motor,1.6 vvt-i de la toyota este peste 1.6 fsi de la vw,care este mult mai zgomotos, consuma mai mult si este mai putin elastic.
Verdictul: TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL.


P.S. @greuceanu,s-o stapanesti sanatos si mai impartaseste-ne si noua din impresii.

#14
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 26.117
  • Înscris: 03.12.2005
toyota as zice si eu.. dar la Honda jazz ai aruncat un ochi?motoru nu-i pe langa astea, dar ai fiabilitatea honda in plus.

ps: separa cineva posturile asteA?

#15
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 1.275
  • Înscris: 12.03.2003
Ca sa aduc discutia pe traseul ei firesc:

Detin actualmente si un VW (si nu e primul) si cred ca problema sta asa: pe parte de motor, transmisie, etc. in general vei avea aceeasi fiabilitate la aproape orice marca. Diferenta e facuta de micile detalii care la urma urmei fac si ele parte din placerea masinii. In momentul in care un producator da 3 ani garantie totala (e termenul cheie) ar trebui sa iti faci prima impresie. In momentul in care vei vedea clasamente despre satisfactia clientilor la fel.

Nu am luat masina numai pentru asta, ci pentru ca pur si simplu m-am simtit extrem de bine in ea de indata ce am inchis usa. Ca si pret, VW comparat cu dotarile linie Sol se duce departe (insa retine ca nu m-ar fi oprit chestia asta) iar motorul FSI din punctul meu de vedere e mai slab (ca si feeling). Nu ma intereseaza poluare sau studii ci cum il percep eu, mai precis combinat cu cutia de viteza.

O optiune de luat in calcul ar fi intr-adevar Honda, dar cum am vrut sa iau masina cu banii jos a trebuit sa renunt la ea.

sa fiu clar inteles: nu blamez VW (desi dupa mine in mod evident e cu fiabilitatea si finisarea in picaj - ca veni vorba de exemplu cred ca noul Focus e mult peste VW la capitolul interior), insa cind eram in perioada de decizie am vorbit cu mai multi cunoscuti posesori de Toyota, si care nu erau la prima lor masina, si care nu aveau nici constringeri financiare, si pe care ii consider si suficient de obiectivi. Parca au fost vorbiti cu urmatoarea figura de stil: "daca esti foarte grabit si nu ai timp de comparatii, du-te in primul magazin Toyota si ia o masina, pentru ca nu ai cum gresi".

In alta ordine de idei, ca sa completez cite ceva:

- vizibilitatea in oglinzi este extraordinara, sint mari si bine plasate;
- senzorul de ploaie este "setabil", adica se poate controla de cind sa intre in functiune;
- cotiera este cotiera, si nu un simplu suport cu capac; stiu ce vorbesc pentru ca am avut ocazia sa vad/simt mai multe.

Un alt avantaj pentru tine este acela ca motoarele VVT-I sint relativ docile pina in jurul a 3000 - 3500 rpm, dupa care se "dezlantuie".

Ca sa nu ma transform in ceea ce e romaximusro cu Loganul, ma opresc aici. Voi incerca sa scriu doar chestii subiective. Cine vrea anume detalii poate folosi si PM.

256 KM parcursi exclusiv urban, 12.8 consum mediu.

#16
Dan55

Dan55

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 444
  • Înscris: 22.12.2003
Frumoase descrieri ale masinii.
Totusi chiar daca nu sunt un fan al VW inainte de a-mi lua masina am testat atat Toyota Corolla si Avensis cat si Golf si Passat.
Masinile VW au cel putin o clasa peste cele de la Toyota. Cel putin la  Avensis sunt peste 20 Kg de plastic in plus la interior decat la Passat.

Am mai testat 307, noul Astra, Hyundai Elantra, Lacetti si Megane. In afara de Elantra, Corolla mi sa parut cea mai banala.

Dar gusturile nu se discuta si daca iti place alegerea facuta este cel mai bun lucru pentru tine si iti doresc sa o stapanesti sanatos si multe sute de mii de km fara probleme.

#17
Amelie 2

Amelie 2

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 6
  • Înscris: 20.04.2006
Eu am observat ca are tabla mai subtire decat majoritatea altor masini ( probabil si de asta masina e mai usoara). Ce-i drept garantia este de 12 ani la tabla, deci n-ar fi probleme majore.

#18
mortzy

mortzy

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 29.03.2004
Poate aici gasesti raspunsurile:

"J.D. Power and Associates Reports:
Toyota Motor Corporation Ranks Highest
Overall in Customer Satisfaction in Germany"

2002:
http://www.jdpa.com/...yID=674&CatID=1

2003:
http://www.jdpa.com/...yID=747&CatID=1

2004:
http://www.jdpa.com/...yID=861&CatID=1

2005:
http://www.jdpa.com/...yID=995&CatID=1

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate