Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Produse Românești din perioada comunistă versus produse din alte țări comuniste (inclusiv China)
#73
Posted 24 March 2020 - 01:12
Hunor_66, on 24 martie 2020 - 00:27, said:
Ungurii faceau Rába si Ikarus, bulgarii or facut si ei Bulgarrenault. Chestia e ca in anii '80 bulgarii traiau mai bine ca românii, si ungurii mai bine ca toti. Pe vremea aia doar albanezii erau in spatele nostru |
#74
Posted 24 March 2020 - 01:17
buntzi, on 23 martie 2020 - 09:46, said: Dar hei, "Lăstun" era aproape complet romĂąnesc! Desigur, ignorăm iarăși motorul, care era la origine un motor Citroen (de pe Oltcit) tăiat Ăźn două. Era să te cred serios si informat până să citesc aiureala pe care ai scris o iar eu am citat o. Oltcit avea motor boxer cu 4 cilindri opusi , pe când Lăstunul avea 2 cilindri verticali si paraleli. Dacă și in rest ești la fel de informat, n are rost . |
#75
Posted 24 March 2020 - 01:21
djl, on 23 martie 2020 - 19:13, said:
'Trabant' era ca şi concept sub "Dacia". Însă după 1983-1984 calitatea scăzuse mult la "Dacia", aşa că 'Trabant'-ul era la ani lumină la calitate. Am mers destul cu Trabi "AR.O." era bine conceput, prost executat. La un Salonul Auto (Intenaţional) din Bucureşti, să zic 1999-2002 (deci după căderea comunismului) era şi un stand de-a lor... după cum se închidea uşa îţi dădeai seama de proasta calitate a execuţiei. "I.M.S." M461 era tanc, inclusiv la suspensii (am avut ocazia să merg o dată cu aşa ceva). Am mers cu o 'Lada' cu 4 faruri rotunde. Era taxi şi nu mersesem niciodată cu vreuna. Tax, G.P.L., însă la confort peste "Dacia" făcute prost. "F.I.A.T." era o firmă bună pe vremuri... dădea licenţe în ţări capitaliste şi comuniste. Cehii de la "Tatra" (atenţie, tramvaiele 'Tatra' nu erau produse de firma auto!) erau tari în autovehicule şi camioane încă de dinainte de comunism. Autobuzele "Ikarus" făcute de Sârbi la Zemun erau mai bune decât 'Dac' (chiar cu suspensiile alea cu arcuri lamelare). Am încercat să producem vagoane etajate, dar ne-au ieşit prost. Nu cred că mai există vreunul produs. Vagoanele ne-etajate compartimentate, chiar şi alea din anii '80-'90 cu geamuri rabatabile, care-s nişte vagoane prost făcute sunt însă mai confortabile decât bouvagoanele. karax, on 23 martie 2020 - 21:20, said:
gresit. pe timpul crizei petrolului Romania a importat petrol din nu stiu ce stat african asa incat n-am avut o problema cu petrolul |
#76
Posted 24 March 2020 - 02:07
GingisHan2015, on 23 martie 2020 - 15:12, said:
Absolut toate produsele românești erau sub licențe in industria de transport. Roman era un hibrid intre MANESMAN GMBH si RABA care furnizau motoarele. Tractorul Universal era de la Fiat, Dacia de la Renault, locomotivele erau licența după Sulzer, iar Aro pur si simplu un Fiat Campangnola inventat de serviciile de spionaj economic romanesc la Campulung. https://en.m.wikiped.../RĂĄba_(company) Fiat Campagnola 1974 ARO 240 1972 Prototipul ARO 240 a aparut in 1968 serviciile de spionaj aveau globul de cristal si ghiceau viitorul Hunor_66, on 24 martie 2020 - 00:27, said:
Ungurii faceau Rába si Ikarus, bulgarii or facut si ei Bulgarrenault. Chestia e ca in anii '80 bulgarii traiau mai bine ca românii, si ungurii mai bine ca toti. Hunor_66, on 23 martie 2020 - 11:46, said:
Poti sa enumeri si sa exemplifici ? |
#77
Posted 24 March 2020 - 03:28
Mosule, in materie de motoare cu ardere interna si autovehicule cand nu stii ceva poti da banul si ma cauti.
Dar după ce scapam de coronavirus. Toata producția romaneasca de autovehicule era limitata la gaura covrigului de Buzău.In rest ea fusese deja inventata de alții iar noi o copiam si ne "inspiram" prin niște cetățeni romani pe care pana nici muierile lor nu le cunoșteau adevărata ocupatie. Erau buni cetățeni, patrioti, datorita lor economia României facea mari realizari tehnice. La fel proceda si Urss care in afara de aparatul de distilat wodka avea totul produs deja de altii, fie de nemti, fie de americani și englezi. Si ARO era produs de romani asta e adevărat. Dupa ce italienii au copiat Willis si au scos FIAT CAMPANGNOLA . Poti visa frumos, dar realitatea te ciocnește cand te aștepți mai puțin. https://ro.m.wikipedia.org/wiki/ARO_24 |
#78
Posted 24 March 2020 - 03:48
Ai făcut un terci. Tot ce e motor in lume e ori Otto ori diesel.
|
#79
Posted 24 March 2020 - 07:01
Singurul lucru bun unguresc pe atunci era pornografia.
Si acum este la fel... |
#80
Posted 24 March 2020 - 07:14
Pe aici sunt unii care in disperarea lor de a scuipa pe tot ce e romanesc, fac pe moralistii ca Romania ar fi "furat" tehnologiile altora de parca ar fi cineva in lumea asta care nu a facut si nu face la fel. Unii chiar mult mai rau.
|
#81
Posted 24 March 2020 - 07:34
Paz, on 23 martie 2020 - 23:51, said:
Asa crezi tu. Acum fac astia "pielea" de zici ca asa e. Asta-i ca și aia, cum că vinul din comerț nu a văzut struguri. Pai ce se face cu zecile de milioane de tone de struguri de vinificație din fiecare an? Se arunca? |
#82
Posted 24 March 2020 - 08:54
Hunor_66, on 24 martie 2020 - 00:27, said: Ungurii faceau RĂĄba si Ikarus, bulgarii or facut si ei Bulgarrenault. Chestia e ca in anii '80 bulgarii traiau mai bine ca romĂąnii, si ungurii mai bine ca toti. |
|
#83
Posted 24 March 2020 - 08:59
GingisHan2015, on 24 martie 2020 - 03:28, said:
Mosule, in materie de motoare cu ardere interna si autovehicule cand nu stii ceva poti da banul si ma cauti. Dar după ce scapam de coronavirus. Toata producția romaneasca de autovehicule era limitata la gaura covrigului de Buzău.In rest ea fusese deja inventata de alții iar noi o copiam si ne "inspiram" prin niște cetățeni romani pe care pana nici muierile lor nu le cunoșteau adevărata ocupatie. Erau buni cetățeni, patrioti, datorita lor economia României facea mari realizari tehnice. La fel proceda si Urss care in afara de aparatul de distilat wodka avea totul produs deja de altii, fie de nemti, fie de americani și englezi. Si ARO era produs de romani asta e adevărat. Dupa ce italienii au copiat Willis si au scos FIAT CAMPANGNOLA . Poti visa frumos, dar realitatea te ciocnește cand te aștepți mai puțin. https://ro.m.wikipedia.org/wiki/ARO_24 |
#84
Posted 24 March 2020 - 08:59
In '88 datoria ungariei era uriasa: peste 17 mld. $.
Cea mai mare din blocul comunist! Si la o populație de 10 mil. de locuitori... |
#85
Posted 24 March 2020 - 09:18
Paz, on 23 martie 2020 - 16:51, said:
Hai ca nu cred. Nu alea de export. La 50.000 km o Dacie era praf, trebuia facuta reparatie capitala. Nabucodonosor2020, on 24 martie 2020 - 08:59, said:
In '88 datoria ungariei era uriasa: peste 17 mld. $. Cea mai mare din blocul comunist! Si la o populație de 10 mil. de locuitori... Eu credeam ca minte. Cum naiba sa existe asa ceva? Minte de copchil unpuisor, on 23 martie 2020 - 16:41, said:
Sa iti mai reamintesc ca si CD-ul a fost inventat de un roman? |
#86
Posted 24 March 2020 - 09:21
In '88 am fost in belgrad. Era alta lume...
Dar: preturile erau astronomice (Si numa refer la inflatie)! Nu prea își permiteau să cumpere. Noi eram minori și aveam probleme la chioșcurile de ziare cand cumparam reviste porno. Pana la urma ne dădeau. |
#87
Posted 24 March 2020 - 10:19
Karhu, on 24 martie 2020 - 07:34, said: Pai ce crezi ca se face cu pielea de la miliarde de animale sacrificate anual, dacă nu incaltaminte, haine, marochinărie etc? Pielaria s-a mutat mult catre sectorul de lux. Revenind la incaltaminte, si eu purtam incaltaminte numai din piele de care eram foarte multumit dar in ultimii ani marca mea de pantofi a inceput sa scoata modele atat de oribile ca am inceput sa bajbai dupa altele. Eu incaltaminte gen "adidasi" nu port. "Tenis", da. Dar aia nu-s de piele. Karhu, on 24 martie 2020 - 09:18, said: La 50.000 km o Dacie era praf, trebuia facuta reparatie capitala. Se vindea in toata lumea sau nu ? |
|
#88
Posted 24 March 2020 - 10:49
Quote La 50.000 km o Dacie era praf, trebuia facuta reparatie capitala. Sa nu uit, era praf masina, daca puneai ciurucuri de piese dubioase pe ea, in loc sa pui piese originale, sau de fabrica. Si daca faceai tot felul de improvizatii. P.S. Dacia aia din 79 si acum mai merge la cineva la tara binemersi. Mie Aro mi se pare ca seamana cu astade la Renault Edited by unpuisor, 24 March 2020 - 10:59. |
#89
Posted 24 March 2020 - 11:19
Paz, on 24 martie 2020 - 10:19, said:
Revenind la incaltaminte, si eu purtam incaltaminte numai din piele de care eram foarte multumit Paz, on 24 martie 2020 - 10:19, said:
Se vindea in toata lumea sau nu ? unpuisor, on 24 martie 2020 - 10:49, said:
Singura buba care a avut-o dacia era tabla. |
#90
Posted 24 March 2020 - 12:49
Quote Era un harb de masina, nici macar air baguri sau clima nu avea, accelera la 100/ ora in 18-19 secunde,nu se compara cu SUV-urile bengoase de astazi, automate, 4x4, cu scaune de piele incalzite si ventilate, cu aer conditionat automat, navigatie, camera, radar, Xenon/ led etc etc WTF? Pe vremea lu Ceasca daca aveai masina erai cineva, nu mai conta ca era dacie sau oltcit sau lada. Punct. Si atata timp cat iti faceai treaba cu ea nu mai aveau oamenii atatea basini de strutz cu tehnologii dinastea pt retardati. Ca nu mergeai cu avionu sa ai radar la bord. Si acum as face masinile cu vreo 45-50 cai maxim, sa nu mai poluam atat, sa mergem mai incet si sa iti ia 20 de secunde pana ajungi la 100 ca sa nu mai fie atatia sumacheri pe strazi. Cu ce te ajuta ca ai 300 de cai sub capota si poti prinde suta in 2.5 secunde daca stai ca boul blocat in trafic si doar cu bicicleta sau trotineta razbesti? |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users