Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel

Windows 11 si boxa portabila - de...
 Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire

Inlocuit/upgrade placa video Nvid...
 Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii Golf 5

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...
 Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...
 

Produse Românești din perioada comunistă versus produse din alte țări comuniste (inclusiv China)

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#73
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,427
  • Înscris: 29.07.2013

View PostHunor_66, on 24 martie 2020 - 00:27, said:

Ungurii faceau Rába si Ikarus, bulgarii or facut si ei Bulgarrenault.

Chestia e ca in anii '80 bulgarii traiau mai bine ca românii, si ungurii mai bine ca toti.

Pe vremea aia doar albanezii erau in spatele nostru :D

#74
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019

View Postbuntzi, on 23 martie 2020 - 09:46, said:


Dar hei, "Lăstun" era aproape complet romĂąnesc! Desigur, ignorăm iarăși motorul, care era la origine un motor Citroen (de pe Oltcit) tăiat Ăźn două.


Era să te cred serios si informat până să citesc aiureala pe care ai scris o iar eu am citat o.
Oltcit avea motor boxer cu 4 cilindri opusi , pe când Lăstunul avea 2 cilindri verticali si paraleli.
Dacă și in rest ești la fel de informat, n are rost .

#75
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,571
  • Înscris: 02.09.2006

View Postdjl, on 23 martie 2020 - 19:13, said:

'Trabant' era ca şi concept sub "Dacia". Însă după 1983-1984 calitatea scăzuse mult la "Dacia", aşa că 'Trabant'-ul era la ani lumină la calitate. Am mers destul cu Trabi   Posted Image
"AR.O." era bine conceput, prost executat. La un Salonul Auto (Intenaţional) din Bucureşti, să zic 1999-2002 (deci după căderea comunismului) era şi un stand de-a lor... după cum se închidea uşa îţi dădeai seama de proasta calitate a execuţiei. "I.M.S." M461 era tanc, inclusiv la suspensii (am avut ocazia să merg o dată cu aşa ceva).
Am mers cu o 'Lada' cu 4 faruri rotunde. Era taxi şi nu mersesem niciodată cu vreuna. Tax, G.P.L., însă la confort peste "Dacia" făcute prost.
"F.I.A.T." era o firmă bună pe vremuri... dădea licenţe în ţări capitaliste şi comuniste.
Cehii de la "Tatra" (atenţie, tramvaiele 'Tatra' nu erau produse de firma auto!) erau tari în autovehicule şi camioane încă de dinainte de comunism.
Autobuzele "Ikarus" făcute de Sârbi la Zemun erau mai bune decât 'Dac' (chiar cu suspensiile alea cu arcuri lamelare).
Am încercat să producem vagoane etajate, dar ne-au ieşit prost. Nu cred că mai există vreunul produs. Vagoanele ne-etajate compartimentate, chiar şi alea din anii '80-'90 cu geamuri rabatabile, care-s nişte vagoane prost făcute sunt însă mai confortabile decât bouvagoanele.
Lasa-le naibii de puncte puse aiurea, ti-au mai spus si altii. Daca cei de la FIAT nu pun puncte intre literele respective, nu trenbuie sa le pui nici tu. Si unde s-a mai scris AR.O???? si restul siglelor pe care le aiuresti tu, facind tot textul enervant de citit!

View Postkarax, on 23 martie 2020 - 21:20, said:

gresit. pe timpul crizei petrolului Romania a importat petrol din nu stiu ce stat african asa incat n-am avut o problema cu petrolul
poate ''voi''! noi am avut! si de ce trebuia importat, nu ne laudam cu zacamintele imense detinute de RO si vindute OMV-ului?

#76
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016

View PostGingisHan2015, on 23 martie 2020 - 15:12, said:

Absolut toate produsele românești erau sub licențe in industria de transport.
Roman era un hibrid intre MANESMAN GMBH si RABA care furnizau motoarele.
Tractorul Universal era de la Fiat, Dacia de la Renault, locomotivele erau licența după Sulzer, iar Aro pur si simplu un Fiat Campangnola inventat de serviciile de spionaj economic romanesc la Campulung.

https://en.m.wikiped.../RĂĄba_(company)
Fiat Campagnola 1968

Fiat Campagnola 1974


ARO 240 1972

Prototipul ARO 240 a aparut in 1968 serviciile de spionaj aveau globul de cristal si ghiceau viitorul

View PostHunor_66, on 24 martie 2020 - 00:27, said:

Ungurii faceau Rába si Ikarus, bulgarii or facut si ei Bulgarrenault.

Chestia e ca in anii '80 bulgarii traiau mai bine ca românii, si ungurii mai bine ca toti.
Iugoslavii mai bine a toti.

View PostHunor_66, on 23 martie 2020 - 11:46, said:

Poti sa enumeri si sa exemplifici ?
Flota de pescuit oceanic, santiere navale, utilaj petrolier, platforme de foraj marin, aviatie, cu exceptia Ungariei care avea flota de pescuit mai numeroasa pe lacul Balaton.

#77
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Mosule, in materie de motoare cu ardere interna si autovehicule  cand nu stii ceva poti da banul si  ma cauti.
Dar după ce  scapam de coronavirus.
Toata producția romaneasca  de autovehicule era  limitata la gaura covrigului de Buzău.In rest ea fusese deja inventata de alții iar noi o copiam si ne "inspiram" prin niște cetățeni romani pe care  pana nici muierile lor nu le cunoșteau adevărata ocupatie.
Erau buni cetățeni, patrioti, datorita lor economia României facea mari realizari tehnice.
La fel proceda si Urss care in afara de aparatul de distilat wodka avea totul produs deja de altii, fie de nemti, fie de americani și englezi.
Si ARO era produs de romani asta e adevărat. Dupa ce  italienii  au copiat Willis si au  scos FIAT CAMPANGNOLA .
Poti visa frumos, dar realitatea te ciocnește cand te aștepți mai puțin.
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/ARO_24

#78
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Ai făcut un terci. Tot ce e motor in lume e ori Otto ori diesel.

#79
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
Singurul lucru bun unguresc pe atunci era pornografia.
Si acum este la fel...

#80
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Pe aici sunt unii care in disperarea lor de a scuipa pe tot ce e romanesc, fac pe moralistii ca Romania ar fi "furat" tehnologiile altora de parca ar fi cineva in lumea asta care nu a facut si nu face la fel. Unii chiar mult mai rau.

#81
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,063
  • Înscris: 25.06.2007

View PostPaz, on 23 martie 2020 - 23:51, said:

Asa crezi tu. Acum fac astia "pielea" de zici ca asa e.
Pai ce crezi ca se face cu pielea de la miliarde de animale sacrificate anual, dacă nu incaltaminte, haine, marochinărie etc?

Asta-i ca și aia, cum că vinul din comerț nu a văzut struguri. Pai ce se face cu zecile de milioane de tone de struguri de vinificație din fiecare an? Se arunca? :habarnam: :lol:

#82
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020

View PostHunor_66, on 24 martie 2020 - 00:27, said:


Ungurii faceau RĂĄba si Ikarus, bulgarii or facut si ei Bulgarrenault.

Chestia e ca in anii '80 bulgarii traiau mai bine ca romĂąnii, si ungurii mai bine ca toti.
Dar in '70?


#83
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016

View PostGingisHan2015, on 24 martie 2020 - 03:28, said:

Mosule, in materie de motoare cu ardere interna si autovehicule  cand nu stii ceva poti da banul si  ma cauti.
Dar după ce  scapam de coronavirus.
Toata producția romaneasca  de autovehicule era  limitata la gaura covrigului de Buzău.In rest ea fusese deja inventata de alții iar noi o copiam si ne "inspiram" prin niște cetățeni romani pe care  pana nici muierile lor nu le cunoșteau adevărata ocupatie.
Erau buni cetățeni, patrioti, datorita lor economia României facea mari realizari tehnice.
La fel proceda si Urss care in afara de aparatul de distilat wodka avea totul produs deja de altii, fie de nemti, fie de americani și englezi.
Si ARO era produs de romani asta e adevărat. Dupa ce  italienii  au copiat Willis si au  scos FIAT CAMPANGNOLA .
Poti visa frumos, dar realitatea te ciocnește cand te aștepți mai puțin.
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/ARO_24
Cum poti fura ceva ce nu exista? Cum domne, cum, cum?

#84
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
In '88 datoria ungariei era uriasa: peste 17 mld. $.
Cea mai mare din blocul comunist! Si la o populație de 10 mil. de locuitori...

#85
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,063
  • Înscris: 25.06.2007

View PostPaz, on 23 martie 2020 - 16:51, said:

Hai ca nu cred. Nu alea de export.

La 50.000 km o Dacie era praf, trebuia facuta reparatie capitala.

View PostNabucodonosor2020, on 24 martie 2020 - 08:59, said:

In '88 datoria ungariei era uriasa: peste 17 mld. $.
Cea mai mare din blocul comunist! Si la o populație de 10 mil. de locuitori...
Dar traiau excelent, am avut o vecina care a putut merge chiar in '88 in Ungaria, ne-a zis ca in magazinele de carne mai ca nu se rupeau congelatoarele de cati pui si cate carnuri erau in ele.
Eu credeam ca minte. Cum naiba sa existe asa ceva? Minte de copchil :lol:

View Postunpuisor, on 23 martie 2020 - 16:41, said:

Sa iti mai reamintesc ca si CD-ul a fost inventat de un roman?
Cica nu: https://history-comp...mpact_disc.html

#86
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
In '88 am fost in belgrad. Era alta lume...
Dar: preturile erau astronomice (Si numa refer la inflatie)! Nu prea își permiteau să cumpere.
Noi eram minori și aveam probleme la chioșcurile de ziare cand cumparam reviste porno. Pana la urma ne dădeau.

#87
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

View PostKarhu, on 24 martie 2020 - 07:34, said:

Pai ce crezi ca se face cu pielea de la miliarde de animale sacrificate anual, dacă nu incaltaminte, haine, marochinărie etc?

Pielaria s-a mutat mult catre sectorul de lux.
Revenind la incaltaminte, si eu purtam incaltaminte numai din piele de care eram foarte multumit dar in ultimii ani marca mea de pantofi a inceput sa scoata modele atat de oribile ca am inceput sa bajbai dupa altele. :(
Eu incaltaminte gen "adidasi" nu port. "Tenis", da. Dar aia nu-s de piele.

View PostKarhu, on 24 martie 2020 - 09:18, said:

La 50.000 km o Dacie era praf, trebuia facuta reparatie capitala.

Se vindea in toata lumea sau nu ?

#88
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,237
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

La 50.000 km o Dacie era praf, trebuia facuta reparatie capitala.
Lasa mah, am avut dacie din 79 pana prin 2006, a mers aia de fluierai, schimbai motorul la ea nou noutz, cu pretul a 2 cauciucuri de mercedes. Si lua rarul pe bune. Nu am dat spaga la rar in viata mea. Singura buba care a avut-o dacia era tabla. Aveam o gaura in dreptul pasagerului de ziceai ca e din familia flinstone. Am acoperit-o cu alta tabla si hai noroc. Plus ca pe vremea aia mai invatai si tu sa schimbi o bujie, un filtru, sa strangi niste piulitze. Acum te uiti ca vitelu' la poarta noua la masinile astea si trebuie sa mergi cu ele la service si sa iti schimbe un bec. Ca sa mai cotizezi pentru actionari.
Sa nu uit, era praf masina, daca puneai ciurucuri de piese dubioase pe ea, in loc sa pui piese originale, sau de fabrica. Si daca faceai tot felul de improvizatii.

P.S. Dacia aia din 79 si acum mai merge la cineva la tara binemersi.

Mie Aro mi se pare ca seamana cu astade la Renault

Edited by unpuisor, 24 March 2020 - 10:59.


#89
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,063
  • Înscris: 25.06.2007

View PostPaz, on 24 martie 2020 - 10:19, said:

Revenind la incaltaminte, si eu purtam incaltaminte numai din piele de care eram foarte multumit
Eu de vinilin sau de textil purtam, ca nu se gaseau de piele decat scumpi  de care nu ne permiteam (erau aia de la cooperativa ''Arta Mestesugareasca'', impletiti, la 410 lei perechea)

View PostPaz, on 24 martie 2020 - 10:19, said:

Se vindea in toata lumea sau nu ?
In unele tari se vindeau, la astia mai saracuti, ca doar nu renunta neamtul la Mercedes Cobra sau englezul la la Jaguar XJ ca sa umble cu Dacia.

View Postunpuisor, on 24 martie 2020 - 10:49, said:

Singura buba care a avut-o dacia era tabla.
Era un harb de masina, nici macar air baguri sau clima nu avea, accelera la 100/ ora in 18-19 secunde,nu se compara cu SUV-urile bengoase de astazi, automate, 4x4, cu scaune de piele incalzite si ventilate, cu aer conditionat automat, navigatie, camera, radar, xenon/ led etc etc

#90
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,237
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Era un harb de masina, nici macar air baguri sau clima nu avea, accelera la 100/ ora in 18-19 secunde,nu se compara cu SUV-urile bengoase de astazi, automate, 4x4, cu scaune de piele incalzite si ventilate, cu aer conditionat automat, navigatie, camera, radar, Xenon/ led etc etc
pai era o masina proiectata in anii 70, nici renaultul original nu avea airbag. Tu compari o masinuta mica cu un suv 4x4 automat ? Ca sa nu mai zic ca multe tehnologii pe care le-ai enumerat nu existau pe vremea aia?
WTF?
Pe vremea lu Ceasca daca aveai masina erai cineva, nu mai conta ca era dacie sau oltcit sau lada. Punct. Si atata timp cat iti faceai treaba cu ea nu mai aveau oamenii atatea basini de strutz cu tehnologii dinastea pt retardati. Ca nu mergeai cu avionu sa ai radar la bord.
Si acum as face masinile cu vreo 45-50 cai maxim, sa nu mai poluam atat, sa mergem mai incet si sa iti ia 20 de secunde pana ajungi la 100 ca sa nu mai fie atatia sumacheri pe strazi.
Cu ce te ajuta ca ai 300 de cai sub capota si poti prinde suta in 2.5 secunde daca stai ca boul blocat in trafic si doar cu bicicleta sau trotineta razbesti?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate