Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Produse Românești din perioada comunistă versus produse din alte țări comuniste (inclusiv China)

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#37
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Nabucodonosor2020, on 23 martie 2020 - 16:29, said:

Un model cocârjat de Fiat făcut in polonia.
Yugo in serbia.
Oricum, pentru est-germani/unguri/iugoslavi/polonezi/cehoslovaci/bulgari etc., dacia si oltcit erau OZN-uri! Doar Lada 1500 era peste dacia...
Polski Fiat erau copiate identic dupa Fiat 125 si Fiat 127.

Yugo era un model Zastava.

Dacia si Oltcit erau unele din cele mai putin fiabile marci in lagarul estic.

Lada 1200 si 1500 bateau la cur la Dacia.
Si Polski Fiat, la fel.
Iar Trabantul era una din cele mai fiabile si usor de reparat marci...
Vedeai gramada de Trabanturi cu "H" vara pe litoral.

 Paz, on 23 martie 2020 - 16:44, said:

Noi aveam si ARO.
Da, altii preferau sa cumpere Lada Niva...

#38
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,222
  • Înscris: 28.04.2003
am avut aro, am avut fabrica de avioane, atat civile cat si de lupta, de elicoptere, de trenuri, locomotive, autobuze, practic eram self sufficient.
Si avea dreptate raposatul cu masinile sa nu aibe toti, uite acum ca au toti si e jale. As pune vreo 10 teste la scoala de soferi, nu 2 cate sunt acum. Daca vrei masina peste 100 cai, mai dai 5 teste, inca 50 cai, mai dati 5 teste, pana te saturi de cai ori esti sofer perfect.

Edited by unpuisor, 23 March 2020 - 16:48.


#39
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 Hunor_66, on 23 martie 2020 - 16:46, said:

Dacia si Oltcit erau unele din cele mai putin fiabile marci in lagarul estic.

Hai ca nu cred. Nu alea de export.

Si oricum asta e cam alta discutie.

 unpuisor, on 23 martie 2020 - 16:46, said:

Si avea dreptate raposatul cu masinile sa nu aibe toti, uite acum ca au toti si e jale.

Nu avea dreptate, nu de asta e jale.

#40
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,222
  • Înscris: 28.04.2003
din cate stiu eu am dus dacii chiar si in SUA, problema lor nu era neeaparat fiabilitatea ci lipsa unei retele de service-uri asa cum are de exemplu Renault sau orice marca care se respecta.
Poti sa ai tu cea mai fiabila masina, daca nu o intretii cum trebuie se duce pe copca.

#41
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020

 Hunor_66, on 23 martie 2020 - 16:46, said:


Polski Fiat erau copiate identic dupa Fiat 125 si Fiat 127.

Yugo era un model Zastava.

Dacia si Oltcit erau unele din cele mai putin fiabile marci in lagarul estic.

Lada 1200 si 1500 bateau la cur la Dacia.
Si Polski Fiat, la fel.
Iar Trabantul era una din cele mai fiabile si usor de reparat marci...
Vedeai gramada de Trabanturi cu "H" vara pe litoral.


Da, altii preferau sa cumpere Lada Niva...
Am văzut un documentar făcut de unguri (aia din ungaria, nu din Romania!) pe discovery. Dacia era "limuzina" la care visau est-europenii.

 unpuisor, on 23 martie 2020 - 16:52, said:

din cate stiu eu am dus dacii chiar si in SUA, problema lor nu era neeaparat fiabilitatea ci lipsa unei retele de service-uri asa cum are de exemplu Renault sau orice marca care se respecta.
Poti sa ai tu cea mai fiabila masina, daca nu o intretii cum trebuie se duce pe copca.
Ce sa caute, ma, dacia in sua?
Au vandut in canada (quebeq) fo' 4000 de bucăți la pretul de 5500 $. S-au prins aia ca nu corespunde standardelor si au eșuat...
Acolo au văzut comuniștii ce inseamna piata reala si concurenta!

#42
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 Nabucodonosor2020, on 23 martie 2020 - 17:09, said:

Acolo au văzut comuniștii ce inseamna piata reala si concurenta!

Stiau ei oricum. La noi se facea ce se putea cu ce se avea.

#43
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
In canada au eșuat cu dacia, aro si tractoarele. Aia s-au bucurat ca sunt ieftine...
La.fel ca americanii cu Yugo.

#44
nino852

nino852

    CENZURAT,autosuspendat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,713
  • Înscris: 10.05.2012

 Hunor_66, on 23 martie 2020 - 16:46, said:

Polski Fiat erau copiate identic dupa Fiat 125 si Fiat 127.

Yugo era un model Zastava.

Dacia si Oltcit erau unele din cele mai putin fiabile marci in lagarul estic.

Lada 1200 si 1500 bateau la cur la Dacia.
Si Polski Fiat, la fel.
Iar Trabantul era una din cele mai fiabile si usor de reparat marci...
Vedeai gramada de Trabanturi cu "H" vara pe litoral.


Da, altii preferau sa cumpere Lada Niva...
Daca ai trait in vremea aia,poate-ti amintesti si cum veneau polonezii cu capota spate ridicata,ca se incingea motorul in draci.
Daca tu compari Dacia cu Trabantul ,facut din carton presat, motor in 3 cilindri,2 timpi,cu dara de fum de 1 km,nu prea sunt multe de spus.
Fiabilitatea la Lada era data de tabla groasa,ca la consum era tanc,sa fim seriosi,spune asta celor care n-au trait in vremea aia.
Dacia se vindea pe toate continentele,asta era realitatea.

#45
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,939
  • Înscris: 25.06.2007

 unpuisor, on 23 martie 2020 - 10:30, said:

Acum toate prostiile de incaltari se fac din plastic. Pe vremea aia erau din piele naturala.
Orice pantof decent e din piele, din plastic probabil sunt turcisme luate din bazar.

#46
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
'Trabant' era ca şi concept sub "Dacia". Însă după 1983-1984 calitatea scăzuse mult la "Dacia", aşa că 'Trabant'-ul era la ani lumină la calitate. Am mers destul cu Trabi   ^_^
"AR.O." era bine conceput, prost executat. La un Salonul Auto (Intenaţional) din Bucureşti, să zic 1999-2002 (deci după căderea comunismului) era şi un stand de-a lor... după cum se închidea uşa îţi dădeai seama de proasta calitate a execuţiei. "I.M.S." M461 era tanc, inclusiv la suspensii (am avut ocazia să merg o dată cu aşa ceva).
Am mers cu o 'Lada' cu 4 faruri rotunde. Era taxi şi nu mersesem niciodată cu vreuna. Tax, G.P.L., însă la confort peste "Dacia" făcute prost.
"F.I.A.T." era o firmă bună pe vremuri... dădea licenţe în ţări capitaliste şi comuniste.
Cehii de la "Tatra" (atenţie, tramvaiele 'Tatra' nu erau produse de firma auto!) erau tari în autovehicule şi camioane încă de dinainte de comunism.
Autobuzele "Ikarus" făcute de Sârbi la Zemun erau mai bune decât 'Dac' (chiar cu suspensiile alea cu arcuri lamelare).
Am încercat să producem vagoane etajate, dar ne-au ieşit prost. Nu cred că mai există vreunul produs. Vagoanele ne-etajate compartimentate, chiar şi alea din anii '80-'90 cu geamuri rabatabile, care-s nişte vagoane prost făcute sunt însă mai confortabile decât bouvagoanele.

#47
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,222
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Orice pantof decent e din piele, din plastic probabil sunt turcisme luate din bazar.
daca mergem in orice decathlon sau magazin de incaltari sport, gen adidasi, cati sunt din plastic si intrebarea e, mai gasesti vreunul din piele?

#48
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
De cand Ikarus e sârbesc?
E unguresc toata ziua!

#49
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Trenule maşină mică, ce să fie oare spre Belgard?   :)    https://en.wikipedia.org/wiki/Ikarbus

#50
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,268
  • Înscris: 24.06.2006

 Hunor_66, on 23 martie 2020 - 11:46, said:

Poti sa enumeri si sa exemplifici ?
material rulant, utilaj petrolier, confectii

#51
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
Ikarus este unguresc.
Ikarbus este sârbesc.
Alege!

https://ro.m.wikiped...wiki/Ikarus_Bus

#52
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

 Hunor_66, on 23 martie 2020 - 14:51, said:

Cehoslovacia.

Si Polonia.

Si RDG.

Si, zici ca Zastava era mai proasta ca Dacia ?
Eu zic ca, dimpotriva.


Da' nu aveai benzina.
Tot degeaba.

gresit. pe timpul crizei petrolului Romania a importat petrol din nu stiu ce stat african asa incat n-am avut o problema cu petrolul

#53
Nabucodonosor2020

Nabucodonosor2020

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 19.02.2020
1 plin/luna. O duminica cu soț, una fără soț.

#54
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Am vrut sa spun si uitasem, ca Trabantul ala cu caroseria de carton a fost ani lumina inainte din punct de vedere ambiental. Dar si tehnologic daca era usor cum imi imaginez.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate