Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Produse Românești din perioada comunistă versus produse din alte țări comuniste (inclusiv China)
Last Updated: Mar 27 2020 14:11, Started by
djl
, Mar 23 2020 01:13
·
0
#19
Posted 23 March 2020 - 10:35
#20
Posted 23 March 2020 - 11:46
#21
Posted 23 March 2020 - 11:51
buntzi, on 23 martie 2020 - 09:46, said:
Eu nu știu de vreun produs românesc din categoria celor menționate de tine care să NU fie sub licență. Locomotivele: "They were based on a design created by SLM Winterthur, BBC Baden and Sulzer Winterthur and bears, externally, resemblance to AE 6/6 Swiss electric locomotives." Camioanele Roman: "SR-101 was in fact a clone of the ZIS-150 Soviet truck". Mai târziu: "In 1967[...] sign a contract with the MAN of West Germany. This contract led to the construction, under licence, of two types of ROMAN trucks". Recunosc, camioanele DAC ar putea fi o categorie mai specială în sensul că sunt românești (structura) dar cu motoare importate sau sub licență. Excavatoarele : licență Liebherr La partea a doua a întrebării tale, aș zică că afli singur răspunsul dacă te uiți la Dacia 1300 produsă în 1967 sub licență Renauls și la Dacia 1310 produsă în 1997 și observi diferențele... Dar hei, "Lăstun" era aproape complet românesc! Desigur, ignorăm iarăși motorul, care era la origine un motor Citroen (de pe Oltcit) tăiat în două. Computerele (HC 85?) erau clone de Spectrum ZX; Casetofoanele deck de la Electronica Industrială București erau clone după ceva Phillips; Iar lista poate continua... Păi...nu te contrazici? Dacă NU aveam Tatra sau Kamaz, asta nu e per-se o recunoaștere a faptului că produsele noastre erau mai slabe decât competiția directă? De exportat se exporta oriunde, fie pe datorie (toți africanii fără o para chioară căpătau produse pe degeaba) fie la preț de dumping oricui nu avea bani să cumpere originalele. eu ma refer la situatiile in care , desi licenta era platita in strainatate , motorul, electronica sau alte chestii importante erau fabricate in Romania de catre ingineri romani. chiar daca dupa modelul strain insa fabricat in Romania. pentru ca odata ce fabrici un motor, fie si design strain , inveti cum se fabrica si care e chestia cu ele. asta favorizeaza ca mai tarziu sa poti avea ceva specialisti care sa produca niste motoare derivate din ele. cred ca problema la noi a fost ca nu aveam practic industrie din asta electronica si de motoare , ca sa zici ca aveam experti deja formati. asta se construieste in generatii intregi , nu peste noapte. sa ne uitam ca la anul 1900 noi inca eram o tara cu analfabetism de 70-80%, in timp ce in alte tari se dezvoltau motoare si etc. |
#22
Posted 23 March 2020 - 11:52
#23
Posted 23 March 2020 - 11:52
O mica intrebare: la ce bun sa produci pentru export cand poporul tau traia in mizerie?
Edited by RMC Info, 23 March 2020 - 11:53. |
#24
Posted 23 March 2020 - 11:54
#25
Posted 23 March 2020 - 11:54
karax, on 23 martie 2020 - 08:28, said:
ce stiu ca produceam inclusiv locomotive de tren , care necesita cunostiinte serioase de electronica si electricitate produceam si camioanele alea roman nu stiu daca nu cumva astea erau produse cu licenta de la altcineva. insa ce e important e daca noi am reusit totusi sa le dezvoltam in tara in alte modele decat alea pentru care am platit la inceput licenta. de exemplu procesorul de pe spectrum , mi se pare, de la care primisem licenta, au fost facute mai multe variante romanesti, derivate de la modelul ala. nu stiu cat de reusite insa pentru o tara fara experienta in electronica fina si calculatoare/masini era ceva totusi revolutionar Pentru locomotive electrice importam unele chestii. Când nu am mai importat, a ieşit mai naşpa. buntzi, on 23 martie 2020 - 09:46, said:
Eu nu știu de vreun produs românesc din categoria celor menționate de tine care să NU fie sub licență. Locomotivele: "They were based on a design created by SLM Winterthur, BBC Baden and Sulzer Winterthur and bears, externally, resemblance to AE 6/6 Swiss electric locomotives." Camioanele Roman: "SR-101 was in fact a clone of the ZIS-150 Soviet truck". Mai târziu: "In 1967[...] sign a contract with the MAN of West Germany. This contract led to the construction, under licence, of two types of ROMAN trucks". Recunosc, camioanele DAC ar putea fi o categorie mai specială în sensul că sunt românești (structura) dar cu motoare importate sau sub licență. Excavatoarele : licență Liebherr La partea a doua a întrebării tale, aș zică că afli singur răspunsul dacă te uiți la Dacia 1300 produsă în 1967 sub licență Renauls și la Dacia 1310 produsă în 1997 și observi diferențele... Dar hei, "Lăstun" era aproape complet românesc! Desigur, ignorăm iarăși motorul, care era la origine un motor Citroen (de pe Oltcit) tăiat în două. Computerele (HC 85?) erau clone de Spectrum ZX; Casetofoanele deck de la Electronica Industrială București erau clone după ceva Phillips; Iar lista poate continua... Camioanele "Z.I.S./Z.I.L."-150 erau făcute la rândul lor după ceva "International" American de dinainte de rezbel. De aia nu aveau cutiile de viteză sincronizate. Casetofonale deck cred că erau inspirate după "Akai". Cel puţin la partea de design. |
#26
Posted 23 March 2020 - 11:58
unpuisor, on 23 martie 2020 - 10:30, said:
sa amintesc ca noi totusi eram o tara producatoare de tehnica de calcul pe vremea aia, doar SUA si URSS mai facea asa ceva. Daca ar fi pastrat astia industria aia, acum aveam calculatoare cu Windows romanesc, si telefoane dezvoltate in tara nu sa importam totul ca la somalezi. Desi multe tehnologii le clonam, sau luam sub licenta, la multi le mergea mintea si mai veneau cu multe idei de imbunatatire a produselor. Din pacate acum traim in Somalia sau Congo si nu mai producem nici macar bete de chibrit. Iar produsele de export, aveau o calitate superioara. Imi amintesc ca bunicu lucra la Antilopa, si o pereche de adidasi fabricati acolo, sub licenta adidas cred ca aveau 3 linii, au tinut vreo 15 ani si cred ca mai tineau daca nu ii aruncam de plictiseala. Acum toate prostiile de incaltari se fac din plastic. Pe vremea aia erau din piele naturala. depinde. un procesor nu e ceva pe care il faci peste noapte. trebuie specialisti care sa inteleaga codul binar , si notiuni de genul instructiune si etc. fabricarea procesorului e una, sa intelegi cum se face e alta. poate pur si simplu muncitorii executau ce au invatat de la straini , in mod mecanic, fara sa dezvolte procesorul catre altceva. asa ca si asta cu "idei multe" si etc e exagerata. s-au bagat la generatiile noi de procesoare cateva instructiuni noi si cam atat. americanii si altii bagasera mult mai multe. eu nefiind cunoscator de procesoare si etc nu pot spune care e diferenta spre exemplu intre un procesor cu instructiuni SSE3 si altul cu SSE4...si cat de mare e diferenta |
#28
Posted 23 March 2020 - 13:25
karax, on 23 martie 2020 - 09:39, said:
asta cu mutatul de cladiri am vazut pe discovery cand era seria cu mutatul de case. se mutau case intregi, mari cat toata strada Instalatiile de foraj petrolier exportate aveau coroanele de sapare diamantate,aveam productie de diamante sintetice,cateva tari in lume faceau asta. Licente cumparate sau "luate" de la altii au si chinezii,cred ca 70% daca nu mai mult,important e sa le faci, nu sa iei de la altii si seminte de floarea soarelui,cum facem noi acum. Problema erau directivele idioate de folosire a materialelor ieftine,cu rabat pe calitate,altfel ar fi fost ok. Oricum ce se dadea la export era altceva. Edited by nino852, 23 March 2020 - 13:26. |
|
#30
Posted 23 March 2020 - 14:51
Paz, on 23 martie 2020 - 11:52, said:
Pai de exemplu vrei sa compari Zastava cu Dacia ? Si cati mai produceau doua autoturisme ? De fapt care tara din est avea industria auto pe care o aveam noi ? Si Polonia. Si RDG. Si, zici ca Zastava era mai proasta ca Dacia ? Eu zic ca, dimpotriva. Paz, on 23 martie 2020 - 12:00, said:
Rafinarie aveam ? Tot degeaba. |
#31
Posted 23 March 2020 - 15:12
Absolut toate produsele românești erau sub licențe in industria de transport.
Roman era un hibrid intre MANESMAN GMBH si RABA care furnizau motoarele. Tractorul Universal era de la Fiat, Dacia de la Renault, locomotivele erau licența după Sulzer, iar Aro pur si simplu un Fiat Campangnola inventat de serviciile de spionaj economic romanesc la Campulung. https://en.m.wikiped.../RĂĄba_(company) |
#32
Posted 23 March 2020 - 15:34
Hunor_66, on 23 martie 2020 - 14:51, said:
Cehoslovacia. Si Polonia. Si RDG. Si, zici ca Zastava era mai proasta ca Dacia ? Eu zic ca, dimpotriva. eu stiu Skoda si Trabantul. Si apoi ? Hunor_66, on 23 martie 2020 - 14:51, said: Da' nu aveai benzina. Tot degeaba. Bine bine, dar cati mai aveau ? Edited by Paz, 23 March 2020 - 15:36. |
#33
Posted 23 March 2020 - 16:29
Un model cocârjat de Fiat făcut in polonia.
Yugo in serbia. Oricum, pentru est-germani/unguri/iugoslavi/polonezi/cehoslovaci/bulgari etc., dacia si oltcit erau OZN-uri! Doar Lada 1500 era peste dacia... |
|
#34
Posted 23 March 2020 - 16:41
Quote depinde. un procesor nu e ceva pe care il faci peste noapte. trebuie specialisti care sa inteleaga codul binar , si notiuni de genul instructiune si etc. fabricarea procesorului e una, sa intelegi cum se face e alta. poate pur si simplu muncitorii executau ce au invatat de la straini , in mod mecanic, fara sa dezvolte procesorul catre altceva. asa ca si asta cu "idei multe" si etc e exagerata. s-au bagat la generatiile noi de procesoare cateva instructiuni noi si cam atat. americanii si altii bagasera mult mai multe. eu nefiind cunoscator de procesoare si etc nu pot spune care e diferenta spre exemplu intre un procesor cu instructiuni SSE3 si altul cu SSE4...si cat de mare e diferenta Iar despre partea de soft, sa iti reamintesc ca Romania e una din tarile care exporta programatori pe banda rulanta si acum? Noi eram buni la matematica, erau cluburi de sah si tot felul de cluburi de dezvoltare a tartacuztei, acum toti pustii astia se uita la Marutza, la latrine, si Kanal d si ce pana mea invata? Panarame de pseudovedete? Dar ma bucur ca alea au bagat mii de coco in botox si acum stau cu masca de 2 lei si 50 de bani la bot. Sa iti mai reamintesc ca si CD-ul a fost inventat de un roman? |
#35
Posted 23 March 2020 - 16:41
Paz, on 23 martie 2020 - 15:34, said:
Pai daca tot erai acolo puteai sa le si spui. eu stiu Skoda si Trabantul. Si apoi ? - Tatra (de lux, le vedeam la ambasada cehoslovaciei, cu un proiect revolutionar) tatra-613.jpg 50.56K 10 downloads - Trabant - Wartburg - Polski Fiat 44440688095_ba45bfdf5b_b.jpg 285.38K 9 downloads ebay147619914040363.jpg 31.69K 8 downloads - FSO Polonez 500px-1500_FSO.jpg 72.53K 8 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users