Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16566 replies to this topic

#11053
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,684
  • Înscris: 02.10.2009

View Postcostini, on 15 decembrie 2021 - 01:15, said:


Vorbesti din experienta? Ce EV ai si unde ai patit sa stai 1-2h la rand (in ce oras, la ce tip de statii)?


Incarcarea domestica se intampla preponderent in perioade de minim de consum - oamenii dorm noaptea, consumul e mult sub cel de peste zi, deci "alimentarea blocului" poate suporta linistita un circuit de 1-3kW.


Ok, acum sunt sigur ca n-ai EV si iti bazezi parerile pe observatii facute la statiile gratis Lidl + Kaufland.


Ai dreptate. Iar la raportul actual, statiile cu plata sunt foarte libere, se intampla extrem de rar sa fie ocupat complet un punct de incarcare.


Numarul statiilor de incarcare este intr-o continua crestere, iar firmele care le instaleaza nu par a avea probleme de cost. Numarul statiilor nefunctionale e nesemnificativ de mic, in general sunt low maintenance si functioneaza bine, simplu si eficient.


Deocamdata numarul masinilor electrice in Ro este foarte mic, statiile existente fac fata cat de cat, ramane de vazut ce va fi cand vor fi masini electrice majoritare ca numar, in ce masura se va tine pasul cu statiille, liniile si energia necesara.

Discutia era despre cei care locuiesc la bloc. Acum majoritatea celor cu electrice locuiesc la case, nu e vital sa mearga la statii, dar pentru ceilalti problema e serioasa, de natura a incetini vanzarile. Imagineasa un bloc unde sunt 50-60 masini electrice, trebuie instalatii electrice serioase, chiar daca e vorba de incarcat noaptea. Atentie ca dat fiind impingerea spre eoliene si solare, noaptea e o problema…
Din ce vad aici la mine unde exista un numar foarte mare de EV (electrice plus hibride fac peste un sfert din totalul automobilelor, e vorba deci de cateva sute de mii) dar la blocuri (cca 60% din locuitori stau la bloc) EV sunt ca si inexistente. Nu am vazut nici una de fapt nici la mine, nici la copii in blocul lor si nici la alte doua blocuri unde o cunostinta este manager de bloc. Blocurile, noi, au 2-3 etaje subterane de parcare. Statii de incarcare- sute, pe suprafata cat un judet dar se pare ca e inca incovenient sa se meraga foarte des la incarcat, unde sa se piarda o ora cel putin, de aceea poate inca nu cumpara electrica. E situatia probabila de acum in 5-6 ani in Ro, asta in cel mai fericit caz.

O masina mica si mai putin pretentioasa ca Spring poate fi insa o solutie  pentru oras, nici nu trebuie stat mult la incarcat, cred ca e suficient odata la 2-3 zile la statie. Doar ca siguranta e problematica, plus calitatea.
@fujitsu
Spun de vad in jur, atunci cand deja exista un numar semnificativ de EV, de cateva ori mai mare decat in toata Ro, iar numarul statiilor de incarcare relativ mic. Consider Dacia Spring un inceput, deocamdata la nivel de Lastun, dar poate in timp se mai imbunatateste.

Edited by Rosebud09, 15 December 2021 - 04:54.


#11054
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,746
  • Înscris: 23.04.2007

View PostFujitsu, on 15 decembrie 2021 - 04:42, said:

Se confirma teoria ca cei mai vocali “experți” sunt cei care nu au nimic de a face cu domeniul 😁
exact    Posted Image

#11055
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 08.03.2007
Bilantul energetic la mine dupa ~1000km in ultimele 3 saptamani: am consumat 199kwh, masurat la contor, pentru 1128km. Asta inseamna 17.6kwh/100km in conditiile de acum, temperatura medie 0 grade. In bani vine cam 14ron/100km la 0.8ron/kwh sau echivalent al 2.3l/100km la 6 ron/litru motorina. Pe acelasi traseu cu octavia 2 consumam in jur de 10l/100km, trafic de oras.
Eu sunt multumit.

Edited by pisoiu2, 15 December 2021 - 08:45.


#11056
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 17.09.2021

View Postbenny, on 14 decembrie 2021 - 17:03, said:

Am o intebare pentru cei care au primavara si stau la bloc de ex. la etajul 6-7. Cum fac sa incarce bateria de acasa? Daca arunca peste balcon 50-60 m de cablu 3x2,5 se poate incarca? Nu apare o cadere prea mare de tensiune pe lungimea asta la cei 10A consumati in mod constant? Alta intrebare... cum securizeaza incarcatorul masinii; mufa din masina am inteles ca se blocheaza pe parcursul incarcarii si nu se poate scoate, dar capatul din priza nomala? Incarcarea dureaza ceva timp, chiar si o noapte intreaga si nu poti sta in balcon sa o pazesti. Si clar, in noaptea respectiva nu pornesti AC sau nevasta nu calca. Multumesc anticipat.
Nu stau la bloc deci nu e un sfat complet dar partea cu calcatul e exagerata.Pana la urma consumul este ca al unui calorifer electric.Cred ca un A/C trage cam 1000W si poate mai putin dupa ce intra intr-o functionare stabilizata(cand mentine doar temperatura atinsa).Daca ai la tablou sigurante de 25A mai raman 15 deci :)
Lucrurile marunte am obs ca aproape nici nu se simt ;mai dau cate un ochi pe la contorul casei si cand merge un TV si sunt cateva becuri aprise e sub 1A.Acum avem majoritatea consumatori de puteri mici la astea (pe LED)
Trebuie incercat ceva pe cale oficiala (nu petitii online) ,adica pe lang o org de mediu sau a constr auto care sa intervina la Guvern.In alte tari cum e posibil sa apara legislatie si e posibil si tehnic?
Chiar daca nu avem noi parcari subterane ,nici la ei blocurile nu au fost neaparat dimensionate pt asa ceva de la inceput.
Desigur ca nici la ei nu vor putea toti locatarii incarca in viitor masinile electrice in acelasi timp (fara investitii la nivel de cladire) dar in cele mai avansate tari abia s-a atins parca un 50% deci mai dureaza putin si acolo...Si poate blocurile recente(de 10 ani) sunt la nivel deja,acolo !!
In Franta se numeste "dreptul la priza"...E ca si cum ai ingradi drepturile cuiva ,doar pt ca sta la bloc,deci lege-ai obliga acum pe cei din adm locale sa se ocupe.Nu stiu detalii ,dar parca nu-i costa pe locatari.Chiar si pe bani dar sa se poata naiba face de catre asociatii ceva (sa fie distrib si adm locale la masa ,sa gaseasca solutii pt fiecare imobil).
Toate retelele nationale si cladirile sunt concepute cu rezerve de cand sunt construite...Acu ca o mai fi cate un caz izolat...
Deci dupa mine ori de la nisa blocului ori din iluminat stradal se poate trage ceva iar legat de plata exista variante !

#11057
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 17.09.2021

View Postkiario, on 14 decembrie 2021 - 18:13, said:

Astazi uitandu-ma din afara masinii sa vad cat s-a incarcat am observat pe afisaj un block nefunctional, la voi tot la fel este sau am eu o problema la LCD ?
Nu am avut asa ceva ,"inca" :)
Dar parca a mai spus cineva pe aici de inchidere ,ca i-a jucat feste.Am patit si eu odata dar nu stiu sa spun de la ce a fost.Apasam pe cheie si nu facea nimic (ca si cum ar fi cheia de vina sau receptorul masinii).Am incercat de la butonul din int si functiona inchiderea.Refacut dupa ce am mai verif usile odata si tot nimic.Am introdus cheia si am pus/luat contactul apoi am incercat din nou si a mers...
Cred ca unele lucruri se antampla prea rapid sau nu in ordinea care-i convine.A-mi amintesc ca la alta masina daca apuca sa traga de usa,sa o deschida din interior cineva care statea in spate, chiar cand deblocam eu ca sofer (cand deschideam usa la mine) ,se descuiau toate mai putin usa aia.Daca incerca inainte ,nu se intampla nimic;pur si simplu doar nu se deschidea...Normal ,ca de aia e inchidere centralizata cu siguranta pt copii in spate;dar faptul ca incerca cam in acelasi timp ramanea cumva cu "fault" in vreo memorie si nu se mai deschidea pe centralizat odata cu celelalte (decat daca repetam comanda).Era singura usa care ramanea blocata si nu mereu aceeasi deci era cumva normal...

#11058
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021

View Post3dward87, on 14 decembrie 2021 - 23:17, said:

va salut,

am deja 2000 de km cu Spring-ul, si am zis sa revin cu o chestie ce am observat-o si vad ca nimeni nu a contestat-o.
in afara ca mi-am pierdut 2 zile sa recuperez topicul si sa vad 90% off-topic si in speta ICE vs electric, nu am gasit nimic referitor la chestia ce urmeaza sa o mentionez.

o sa ma gandesc de doua ori daca mai citesc din urma sau doar ulitma pagina.

observatie:
- pana in 10grade plus (temperatura ext), incarcam foarte rapid (DC), gen 20-80 in max 40minute sau mai repede.
- de 1-2 saptamani de cand sunt sub 10 grade incarca extrem de greu, 20-80 pe DC ii fac in peste 2 ore.

e o chestie generala la electrice sau are Dacia Spring o limita la BMS? poate daca sunam mai multi la VC sa le aducem la cunostiinta.. ? inca nu am sunat.. maine voi merge la reprezentanta, dar cu siguranta nu voi afla nimic (si cand am luat masina eu il invatam pe dealer care e treaba cu ele)

Incarcarea la temperaturi joase pe DC este limitata in special la Spring pentru ca nu are management termic. Daca tu zici ca baga 20-80% in peste 2 ore, inseamna ca incarca cu < 8kW. Deci iarna nu renteaza deloc sa incarci la DC, mai ales daca e pe bani. Cam nasol e in tranzit cand trebuie sa stai minim 2 ore :(
Ar putea ajuta sa o forjezi inainte de incarcarea DC ca sa se incalzeasca bateria.

#11059
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 08.03.2007
Cu cablul pe balcon eu vad 2 probleme.
1-Am senzatia, fara sa fiu sigur, ca nu e legal sa faci asa ceva. Cel putin dpdv al electrosecuritatii clar nu e bine. Poate cineva sa se impiedece de cablul ala, poate sa se deterioreze izolatia, poate sa ploaie pe steker si ala nu e conceput sa stea in ploaie, etc. Stiu ca diferentiala, blabla, dar tot nu e ok sa mergi cu sarme spanzurate din balcon. Am incercat sa obtin un raspuns clar scriind la furnizorul de energie electrica, dar nu mi s-a comunicat nimic.
2-Din relatarile care le mai vad pe la diversi utilizatori, concluzia e ca e posibil ca unele incarcatoare sa aiba in ele un circuit de protectie care functioneaza in felul urmator: inainte de conectarea sarcinii, incarcatorul masoara tensiunea la borne, apoi conecteaza sarcina si o masoara din nou. Daca apare o diferenta prea mare, trage concluzia ca circuitul e prea slab pentru amperajul ala si iti opreste incarcarea, da eroare. Asta e posibil sa iti apara daca ai prelungitor prea lung si/sau prea subtire. Iar sa tragi un prelungitor lung de 6mm2 o sa fie o distractie...

View Post44_de_cai, on 15 decembrie 2021 - 09:31, said:

Ar putea ajuta sa o forjezi inainte de incarcarea DC ca sa se incalzeasca bateria.
Am incercat, am facut un Cluj-Turda cat am putut de tare, la destinatie m-am infipt direct in DC-ul de la Kaufland. Degeaba, ~7.5kw la 0 grade.

#11060
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021

View Post44_de_cai, on 08 decembrie 2021 - 13:11, said:

Coincidenta sau nu, azi dupa ce am platit restul (35.140) si agentul mi-a "confirmat" ca masina va fi livrata la sfarsitul lunii,  m-a sunat VC (le trimisesem luni un email ) sa-mi spuna ca masina e in centrul din Bucuresti. Cica au ajuns toate (cred ca alea care vor fi livrate in Dec) in Koper in Nov, dar fiind asa multe nu au ajuns inca toate la dealeri. Deci pana de Craciun am 99% sanse sa o primesc.
M-a anuntat ieri agentul ca masina mea este programata maine pentru livrare. Costuri "suplimentare" sunt doar "numerele rosii" 250 de lei. Pentru RCA am apelat la un broker: 1140 cu decontare directa de la Groupama cu B3. As vrea sa montez tot atunci la ei cauciucurile de iarna(Nokian WR D4) in ideea ca au mai  multa experienta cu Springu decat vulcanizarile din oras, dar sa vad daca va fi loc in service. Deci weekendul asta am treaba: chedere, lampi, stergator, aparatori de noroi Posted Image

Edited by 44_de_cai, 15 December 2021 - 09:43.


#11061
Samartean

Samartean

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 15.12.2021
Am incarcat la Lidl pe Cristianului in Brasov pana la 98%, iar 2 ore 45 mins mai tarziu am intrat in Targu-Mures cu 10% baterie disponibila. Temperatura exterioara 3 grade aproape constant. Viteza in localitati 60km/h iar in afara nu am depasit 80.
Happy? Posted Image why yes I am...

View Post44_de_cai, on 15 decembrie 2021 - 09:31, said:



Eu am incarcat la OMV in Predeal (Enel X) cu 30kw constant pana pe la 80% si erau 0 grade afara. Veneam de la Ploiesti... masina/bateria calde.

Edited by Dany_Darke, 15 December 2021 - 10:53.


#11062
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Intrebare pentru posesorii de spring:
Cu ce cablu/incarcator vine masina?
În echipamente standard spune ca are asa ceva:
Cablu de incarcare Mode 3 (AC) de culoare neagra , 6.5 m lungime;
Pe site-ul Dacia vad doua optionale:
Cablu de incarcare Mode 2 (EVSE) de culoare neagra, 6.5 m lungime, 150 euro;
Adaptor incarcare rapida DC 30kW (80% incarcare in 56 min) 300 euro;

La ce folosesc acestea? Trebuiesc comandate amândouă?

Edited by XL700VA, 15 December 2021 - 09:47.


#11063
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 08.03.2007
Masina vine cu cablu type2-type2, ala iti trebuie pentru statii publice AC. Asta nu e optional.
Primul optional e adaptorul de incarcare type2-priza normala de 10A (sau 16 daca e flexi), asta iti trebuie ca sa o incarci lent la priza din garaj/casa/balcon/etc.
Al doilea optional e incarcarea DC, asta nu e un cablu, e doar priza de incarcare din fata care suporta statiile fast charge. La incarcarea fast charge/DC, cablul e intotdeauna in statie. Fara optiunea asta nu vei putea conecta masina la statii DC, iar optiunea asta nu se poate pune aftermarket.
Daca tb comandate tu hotarasti in functie de nevoile tale, dar recomand sa le ai ambele optionale. Daca incarci predominant acasa peste noapte si nu vrei sa iti cumperi wallbox, ai nevoie de prima optiune, daca mai dai o fuga din cand in cand pe distante mai mari si ai nevoie sa incarci rapid pe traseu, ai nevoie de a doua optiune.

Edited by pisoiu2, 15 December 2021 - 09:57.


#11064
cristi1806

cristi1806

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 17.09.2021

View Post44_de_cai, on 15 decembrie 2021 - 09:40, said:

M-a anuntat ieri agentul ca masina mea este programata maine pentru livrare. Costuri "suplimentare" sunt doar "numerele rosii" 250 de lei. Pentru RCA am apelat la un broker: 1140 cu decontare directa de la Groupama cu B3. As vrea sa montez tot atunci la ei cauciucurile de iarna(Nokian WR D4) in ideea ca au mai  multa experienta cu Springu decat vulcanizarile din oras, dar sa vad daca va fi loc in service. Deci weekendul asta am treaba: chedere, lampi, stergator, aparatori de noroi Posted Image
Sa te bucuri de ea si sa nu pleci de aici !
Or sa-ti inghete mainile deci...  :)
Sa inteleg ca ai luat deja aparatorile :cele originale de Kwid ,unele universale ori altceva (Captur mai scria pe aici).
Eram curios cum vin ;poate ne spui cat de greu a fost si montajul...
La ochi ,din poze ,par mai maricele cele originale (de contur nu-mi dau seama cat de bine s-ar mula si celelalte dar par mai scurte)
Succes !

#11065
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007

View Postpisoiu2, on 15 decembrie 2021 - 09:37, said:

poate sa ploaie pe steker si ala nu e conceput sa stea in ploaie,
Un capat sta in casa si unul in masina.

#11066
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 08.03.2007

View Postdorel232004, on 15 decembrie 2021 - 09:55, said:

Un capat sta in casa si unul in masina.
Si cum il bagi celalalt capat in masina, ca m-ai facut curios? Prin geamul intredeschis pe ploaie? Eu n-am experimentat variante sa fiu sincer, incarcatorul meu e tot sigilat cum l-am primit, ca folosesc doar wallbox acasa.

#11067
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007

View Post44_de_cai, on 15 decembrie 2021 - 09:40, said:

aparatori de noroi Posted Image
Eu nu imi pun asa ceva. Iarna cand mergi prin zloata se depune zapada intre roata si aparatorile de noroi. Daca uiti cand opresti sa cureti zloata depusa se intareste ca piatra si cand vrei sa urci o bordura sau ceva mai inalt se apasa in gheta intarita si e f posibil sa indoi aripa. Eu am vazut la cativa colegi asa ceva. Eu curat si acum de fiecare data zloata cand opresc dar cu aparatori coboara si mai jos gheata formata.

#11068
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,060
  • Înscris: 06.08.2006

View Post3dward87, on 14 decembrie 2021 - 23:17, said:


e o chestie generala la electrice sau are Dacia Spring o limita la BMS?

E o chestie generala la masinile electrice.
Masura in care scade puterea de incarcare si temperatura de la la care incepe sa scada - variaza in functie de marca/model.

#11069
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007

View Postpisoiu2, on 15 decembrie 2021 - 10:01, said:

Si cum il bagi celalalt capat in masina, ca m-ai facut curios? Prin geamul intredeschis pe ploaie? Eu n-am experimentat variante sa fiu sincer, incarcatorul meu e tot sigilat cum l-am primit, ca folosesc doar wallbox acasa.
Dai geamul in jos, bagi cablul dupa care ridici geamul pana la cablu. Nu cred ca ploua in masina daca nu bate vantul puternic. Cat sa intre printr-un cm? Eu asa incarcam bateria cand stateam la bloc, ca sa nu o mai dau jos si sa ma tarbacesc cu ea pana in casa.

#11070
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021

View Postcristi1806, on 15 decembrie 2021 - 09:53, said:

Sa te bucuri de ea si sa nu pleci de aici !
Or sa-ti inghete mainile deci...  Posted Image
Sa inteleg ca ai luat deja aparatorile :cele originale de Kwid ,unele universale ori altceva (Captur mai scria pe aici).
Eram curios cum vin ;poate ne spui cat de greu a fost si montajul...
La ochi ,din poze ,par mai maricele cele originale (de contur nu-mi dau seama cat de bine s-ar mula si celelalte dar par mai scurte)
Succes !
Nu plec
Am garaj. Pun o aeroterma si fac treaba :D
Aparatorile sunt astea. Ieri le-am ridicat de la posta (comandate in 11 Nov , 123 de lei cu transport). Sunt deja poze in review-uri cu montajul la astea
Pentru chederul din Dedeman de 12x10 voi urmari un tutorial pentru Logan [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/d-FMoSd2dQQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Am luat si acest cheder in Z (care ajunge saptamana viitoare) pentru partea dintre portiera si aripa fata [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ioE6p2gPghU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu uitati ca gasiti toate informatiile in share-ul meu de Google Drive din semnatura

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate