Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?
 cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...
 DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)
 DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...
 

1.5 ecoboost vs 1.4 t-gdi vs 1.5 tsi

* * * - - 2 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
157 răspunsuri în acest subiect

#1
ffm

ffm

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 862
  • Înscris: 23.01.2015
Salutare,
Ma intereseaza care motorizare din cele mentionate in titlu este mai fiabil, care consuma mai putin si cum se comporta la drumuri scurte in oras si drumuri mai lungi extraurban. Masinile vizate sunt focus wagon, ceed sw si octavia combi.

#2
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 36.151
  • Înscris: 10.07.2013
Daca cumperi Ford Focus Wagon cu motor de 1,5 litri EcoBoost faci o afacere foarte buna! Posted Image

Quote

Ford Motor Company a anuntat un nou motor al familiei EcoBoost in 2013. Noua versiune de 1,5 litri are designul motorului EcoBoost I-3 de 1,0 litri. Ford a considerat, de asemenea, greselile anterioare in proiectarea motorului 1.6b EcoBoost care provoaca probleme de racire.
Acest motor de 1.5 litri este un motor in linie cu patru cilindri pe benzina, cu injectie directa de combustibil si cele mai noi tehnologii avansate ale Ford pentru motoarele EcoBoost. Acest motor a debutat pe modelul Ford Fusion 2014 (Mondeo din 2015), iar mai tarziu pe Ford Focus, C-Max, Kuga / Escape si a inlocuit aproape complet versiunea de 1.6 litri pe piata.  
La fel ca 1.6 EcoBoost, motorul de 1.5 litri are un bloc de cilindri din aluminiu cu mansoane din fonta. De asemenea, are un design deschis pentru o racire eficienta. Motorul a fost echipat cu un nou arbore cotit din fonta, cu 4 contragreutati si 5 rulmenti principali.

[ https://cdn.dailydriven.ro/media/2146/c/ford-ecoboost-1-5-m-600x400.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Procesul de prelucrare a metalelor sub forma de pulbere fierbinte si procesul de captare a cilindrilor crapate sunt utilizate in procesul de fabricare a tijei de legatura. Pistoanele din aluminiu sunt hipereutectice si au fuste asimetrice cu un strat de reducere a frictiunii.
Blocul motorului a pastrat aceeaai dimensiune a gaurii. Deplasarea redusa a fost realizata prin utilizarea unui arbore cotit cu o cursa scurta (76.40 mm).  
Motoarele EcoBoost sunt foarte eficiente datorita combinarii turbocompresorului si injectiei directe a combustibilului. 1.5 EcoBoost dispune de un turbocompresor Borg Warner cu inertie redusa cu reactie ridicata, cu un separator activ si un intercooler de incarcare apa-aer integrat intr-o galerie de admisie din plastic.

[ https://cdn.dailydriven.ro/media/2147/c/ford-focus-1-5-ecoboost-600x400.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sistemul de injectie directa de inalta presiune injecteaza combustibilul direct in interiorul camerelor de combustie prin injectori cu 6 gauri montati pe cap in centrul fiecarui cilindru (aproape de bujii). Functionarea motorului este controlata de un corp de acceleratie electronic cu fir si de un mecanism Bosch MED17. Impreuna cu un convertizor catalitic cu trei cai si tehnologii avansate, motorul indeplineste standardul european de emisii - Euro 6.
Inginerii Ford au decis sa avanseze in dezvoltarea strategiei de reducere a emisiilor. In 2018, Ford a introdus un nou motor de 1.5 litri bazat pe motorul proiectat cu 3 cilindri - motorul de 1.5l I-3 EcoBoost Dragon.  
Citeste si despre: motorul 1.6 Ecoboost de la Ford
  
Specificatii motor

Producator: Craiova, Romania
Anii de productie: 2014- prezent
Material bloc cilindru: Aluminiu  
Material chiulasa: Aluminiu
Sistem de alimentare: Injectie directa combustibil
Configuratie: In linie
Numarul de cilindri: 4  
Supape pe cilindru: 4
Schema de comanda a supapelor: DOHC
Capacitate: 1498 cc
Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbosuflanta
Rata compresiei: 10.0 :1
Putere, HP: 148-181 hp (110-135 kW)/ 6,000
Cuplu: 240 Nm/ 1,500-4,500
Ordine de aprindere: 1-3-4-2
Ulei: SAE 5W-20
Capacitate ulei de motor, litri: 4.1 l
Intervalul schimbului de ulei: 15,000 km
Aplicabilitate

Ford Focus, Ford C-Max, Ford Fusion/Mondeo, Ford Escape/Kuga

[ https://cdn.dailydriven.ro/media/2148/c/ford-kuga-1-5-ecoboost-600x400.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Probleme ale motorului 1.5 l-4 si fiabilitate

1.5 EcoBoost este un motor destul de sigur si nu provoaca prea multe probleme. Pana in prezent, consumatorii nu au raportat probleme semnificative sau comune pe partea mecanica.
Motorul nu are nici o problema cu sistemul de racire si nu este supus la supraincalzire, cum ar fi 1.6 EcoBoost. Turbocompresorul si convertorul catalitic vor dura mai mult datorita unei evacuari mai reci, comparativ cu versiunea 1.6.
Dar nu va asteptati ca tehnologiile moderne sa devina mai putin exigente. Injectarea directa necesita combustibil de inalta calitate. Este foarte usor sa infundati injectoarele de combustibil.
Motorul este predispus la infundarea destul de rapida a injectoarelor de combustibil si la formarea depunerilor pe partea din spate a supapelor de admisie. Aceasta problema este similara cu motoarele Ford 2.0 cu aspiratie naturala.
De asemenea, calitatea uleiului de motor este extrem de importanta pentru motoarele cu turbocompresor. Uleiul de motor lubrifiaza si raceste un turbocompresor fierbinte, decat sa prelungeasca durata de viata a acestuia. Respectati intotdeauna recomandarea manualului si faceti intretinerea la timp.
Durata de viata a motorului este de peste 250.000 km.

Editat de xmanyacs77, 22 ianuarie 2020 - 19:26.


#3
netty1994

netty1994

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.101
  • Înscris: 22.01.2014
noul motor ecoboost de 1,5 este diferit de cel aratat de tine in acea prezentare,este in 3 cilindri,vibreaza si are gpf care vrea regenerare cam repede

#4
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 46.149
  • Înscris: 14.08.2007
Din specificatii, 1.5 TSI e mai rapid cu 10%, dar si mai economic cu 10% fata de 1.5 ecoboost. Ceed e mai gurmand decat amandoua, si se misca cam ca si Fordul. Deci 1.5 TSI ar fi alegerea cea mai buna ca si performante/consum, dar probabil si cea mai scumpa.

#5
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.566
  • Înscris: 26.06.2003
Cumperi nou?

Kia all the way. Spatioasa, garantie mare,  fiabila in general, cutia automata e foarte faina.

Focus Mk4 sunt gaunoase tare, se plang colegii de marca pe forumurile dedicate si pe grupurile de facebook grupa mare. Poate dupa facelift. Atentie insa, motorul de 1.5 de pe Mk4 e in 3 cilindri, cel de pe Mk3 e in 4 cilindri. Motoarele sunt ok, problemele sunt altele insa.

Octavia e la capat de drum, posibil insa sa prinzi niste preturi foarte bune, dar personal fata mi se pare urata foame. Arata mai bine inainte de facelift.

Editat de danX, 22 ianuarie 2020 - 20:19.


#6
ffm

ffm

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 862
  • Înscris: 23.01.2015

View Postnetty1994, on 22 ianuarie 2020 - 19:33, said:

noul motor ecoboost de 1,5 este diferit de cel aratat de tine in acea prezentare,este in 3 cilindri,vibreaza si are gpf care vrea regenerare cam repede
Am citit si eu cu filtru de particule, de vibrat stiam ca doar la motorul de 1L face asta.
Ca si tine am un focus cu 1.6 tdci care pana acum in 80k nu a dat nicio eroare si sunt in cautarea unei motorizari cat mai perfecta. Nu tin neaparat sa iau anul acesta o noua masina, masina actuala are doar 6 ani, mai merita tinuta 1-2 ani, dar cu noile norme care vor fi introduse din 2021 aceste motoare din titlu daca nu vor disparea vor fi si mai sugrumate ca sa emita cat mai putine noxe, deci vor fi mai slabe si mai scumpe, iar o motorizare hibrida va fi mult mai scumpa fata de ce ofera piata acum.

Editat de ffm, 22 ianuarie 2020 - 20:25.


#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.696
  • Înscris: 24.11.2015
Cica e garantat 250k km ala de la Ford, da restul nu trec de 250k sau care-i faza ?
As alege cu ochii inchisi 1.5tsi. Dar toate sunt motoare ok, mai conteaza si masina pe care sunt puse.

#8
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Eu zic ca nu vor dispărea motorizările de genul, însă deja au filtru de particule. Producătorii vor compensa emisiile de CO2 ale acestor tipuri de motoare prin vânzările de modelele electrificate. Iar anul acesta trebuie sa apară modele de genul Octavia plugin 1.4TSI...

#9
ffm

ffm

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 862
  • Înscris: 23.01.2015

View Postutopium, on 22 ianuarie 2020 - 20:16, said:

Din specificatii, 1.5 TSI e mai rapid cu 10%, dar si mai economic cu 10% fata de 1.5 ecoboost. Ceed e mai gurmand decat amandoua, si se misca cam ca si Fordul. Deci 1.5 TSI ar fi alegerea cea mai buna ca si performante/consum, dar probabil si cea mai scumpa.
Din ce am citit 1.4 t-gdi este mai economic fata de 1.5 ecoboost in 3 cilindri.
Daca ar fi sa-ti iei acum masina ai alege tot 1.0 tsi sau ai merge pe 1.5 tsi?

View PostdanX, on 22 ianuarie 2020 - 20:17, said:

Cumperi nou?

Kia all the way. Spatioasa, garantie mare,  fiabila in general, cutia automata e foarte faina.

Focus Mk4 sunt gaunoase tare, se plang colegii de marca pe forumurile dedicate si pe grupurile de facebook grupa mare. Poate dupa facelift. Atentie insa, motorul de 1.5 de pe Mk4 e in 3 cilindri, cel de pe Mk3 e in 4 cilindri. Motoarele sunt ok, problemele sunt altele insa.

Octavia e la capat de drum, posibil insa sa prinzi niste preturi foarte bune, dar personal fata mi se pare urata foame. Arata mai bine inainte de facelift.
Citesc si forumul dedicat de la focus. In afara de 1-2 persoane restul par a fi multumiti, mai ales de focus active.
Daca scoteau si astia de la Kia un ceed sw gen focus active wagon era mai simpla alegerea.
Golf Alltrack si octavia scout ies din discutie intru cat sunt foarte scumpe.

Editat de ffm, 22 ianuarie 2020 - 21:29.


#10
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.566
  • Înscris: 26.06.2003

View Postffm, on 22 ianuarie 2020 - 21:26, said:

Daca scoteau si astia de la Kia un ceed sw gen focus active wagon era mai simpla alegerea.

se cheama xCeed. Porkbagajul e mai mic decat la Wagon, dar in rest... Awesome!

#11
ffm

ffm

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 862
  • Înscris: 23.01.2015

View PostTruculMagic, on 22 ianuarie 2020 - 20:46, said:

Cica e garantat 250k km ala de la Ford, da restul nu trec de 250k sau care-i faza ?
As alege cu ochii inchisi 1.5tsi. Dar toate sunt motoare ok, mai conteaza si masina pe care sunt puse.
Pai golf 7 variant poate fi configurat cu 1.5 tsi de 130 cp, octavia sedan o gasesc cu 1.5 tsi cu 150cp, ceed sw cu 1.4 t-gdi 140cp si focus active cu 1.5 ecoboost 150cp. La golf nu stiu daca merita 2000 euro in plus motorul de 1.5 tsi 130cp fata de 1.0 tsi 115cp. Toate ies cam pe la 19k cu rabla, fordul fiind cel mai dotat. Un golf variant comfortline cu 1.0 tsi este cel mai accesibil, iese la 16500.
https://stoc.volkswa...RO?mgb=096_Golf Variant

View Postmi20r, on 22 ianuarie 2020 - 20:51, said:

Eu zic ca nu vor dispărea motorizările de genul, însă deja au filtru de particule. Producătorii vor compensa emisiile de CO2 ale acestor tipuri de motoare prin vânzările de modelele electrificate. Iar anul acesta trebuie sa apară modele de genul Octavia plugin 1.4TSI...
Deja ford a scos motorizarea 1.5 ecoboost la mai multe echipari, mai putin la stline. Din cate stiu anul acesta dealerii inca mai pot configura aceste motorizari dar sa nu depaseasca procentul de 10% din vanzari. De la anul este obligatoriu ca toate masinile vandute sa aiba sub 95 de grame.

View PostdanX, on 22 ianuarie 2020 - 21:35, said:


se cheama xCeed. Porkbagajul e mai mic decat la Wagon, dar in rest... Awesome!
L-am vazut/pipait. Este alta masina fata de ceed. Au marit portbagajul si au micsorat spatiul de la pasagerii din spate. De exemplu eu la 1.80 ating plafonul cu capul. In ceed sw si in cel cu 5 usi mai raman cativa centimetri.

#12
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Eu știu ca este vorba de emisii cumulate de aceea bagă toți modele electrizate.
Acum aproape 2 ani am cautat mașină nouă. 1.5TSI mi-a plăcut foarte mult și eram convins ca îmi iau Octavia 1.5TSI DSG.
1.0 nu mi-a plăcut (însă era pe o Rapid cu cutie manuală) doar atunci când vroiam un pic mai mult de la el în afara orașului, și nu avea de unde să dea. În rest, ascuțitoarea era foarte OK la condus normal, serios vorbind.
Kia nu am găsit de test drive, nu aparuse. Însă i30 avea aceeași motorizare și era OK, însă nu se compara cu dinamica și confortul Octaviei.
Ford nu am condus pentru ca nu vroiam cutie automata Ford.
Însă nu am condus variante combi cu aceste motoare, eu tocmai că încercam să scap de combi.

Cum majoritatea timpului frec mașina în oraș însă, m-am răzgândit și am zis să încerc un hibrid, iar dacă nu mă înțeleg cu el îl vând și îmi iau Octavia 😂.

Editat de mi20r, 22 ianuarie 2020 - 22:15.


#13
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 46.149
  • Înscris: 14.08.2007

View Postffm, on 22 ianuarie 2020 - 21:26, said:

Daca ar fi sa-ti iei acum masina ai alege tot 1.0 tsi sau ai merge pe 1.5 tsi?
Nu se justifica un 1.5 TSI pentru mine, merg 75% prin oras unde deja o calc prea tare. La 2+1 persoane cum circul eu de obicei (din care doua persoane de sex feminin si una copil, deci oricum usurele), chiar nu simt nevoia de mai multa putere. Doar daca as circula des cu 5 adulti + bagaje m-as gandi la 1.5 TSI, acum chiar nu se justifica, pana la urma e o diferenta de pret destul de semnificativa iar 1.0 TSI ajunge oricum cu usurinta la 160 km/h, iar mai sus de 160 chiar nu prea e cazul sa ii dau (m-am dus o data pana spre 200, mai era loc, dar in mod normal nu prea trec de 160).

View Postmi20r, on 22 ianuarie 2020 - 22:14, said:

1.0 nu mi-a plăcut (însă era pe o Rapid cu cutie manuală) doar atunci când vroiam un pic mai mult de la el în afara orașului, și nu avea de unde să dea. În rest, ascuțitoarea era foarte OK la condus normal, serios vorbind.
Pe Rapid are 95 CP, nu 115 CP. Si 160 Nm, in loc de 200 Nm. Si face 0-100 in 11 secunde in loc de 9.9 secunde. Octavia 1.0 se misca absolut decent, pana la urma e echivalenta cu un 2.0 aspirat.

View PostdanX, on 22 ianuarie 2020 - 20:17, said:

Octavia e la capat de drum, posibil insa sa prinzi niste preturi foarte bune, dar personal fata mi se pare urata foame. Arata mai bine inainte de facelift.
Octavia noua a fost lansata deja, in unele tari deja se poate comanda. Insa e mai scumpa decat cea veche, asta e clar. Pe mine m-ar tenta varianta Hybrid Plug-in, dar evident ca nu e nici prea ieftina, si i-au redus si semnificativ din spatiul din portbagaj (de la 600 de litri, la 450 de litri, ceea ce mie mi se pare o problema).

Editat de utopium, 22 ianuarie 2020 - 22:35.


#14
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.653
  • Înscris: 22.03.2007
Cu motoarele turbo e o loterie. Majoritatea de pe aici o sa.ti recomande ceea ce cred ei ca e ok, adica Ford si Skoda. Posibil sa aiba dreptate. Sunt curios cati dintre ei au condus Kia, ca sa aiba termeni de comparatie si sa poti sa tragi o concluzie obiectiva. Tine cont, pentru fanii Logan, Ford, VW si Opel, asiaticele sunt niste jafuri care nu merita luate in discutie. Toate asiaticele ruginesc, au piese scumpe, doar "pe original", consuma mult si "fuge" mecanicii de ele. Nu.ti ramane decat sa.ti alegi masina pe care crezi ca ti.e mai aproape de suflet.

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Mesaje: 399.554
  • Înscris: 08.10.2015
Asiaticele aveau acea aura acum 10+ ani. Nu cred ca in ziua de azi se plange cineva de noile modele comparativ cu competitia mai vestica

#16
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Cel puțin la Hyundai se plâng de fiabilitatea motoarelor T-GDI și de cutiile automate DCT. Însă toți se plâng de calitatea personalului din reprezentanțe. Nu știu cum e la Kia.

Toyota Corolla combi 1.2 de ce nu a fost luată în considerare dacă tot s-au mentionat motoarele mai mici?

Eu in continuare dacă ar fi să aleg combi benzină turbo de 140+ CP aș alege Octavia. Însă nu mi-aș lua mașină nouă combi pentru uz personal, drumuri scurte în oraș și câteva drumuri lungi pe an. Depinde de ce dorește să facă inițiatorul topic-ului cu mașina. Este foarte important însă nu este scopul declarat al topic-ului.
Și eu sunt părerea lui takis, după cum dictează sufletul, nu cred că motoarele enumerate au vreo problemă, însă ține și de noroc.
Sunt posesor de asiatică, Hyundai.

#17
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.700
  • Înscris: 27.06.2007
Un lucru e clar, cum, necum, motoarele țin cât e garanția apoi e la noroc și Dumnezeu cu mila. Au trecut vremurile când motoarele duceau mai mult decât caroseria și își dădeau duhul după zeci de ani. Nu m-ar mira să găsim curând la magazinele de piese auto online rubrica ,,kit motor"...schimbi motorul cu totul, ce naiba să mai repara la el.
On topic, am mers cu noul 1.5 tsi la un drive test și chiar mi-a plăcut, cred că e primul motor mic dopat despre care pot să zic că este rafinat.

#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015
Asta pt ca nu e asa... mic.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate