Aberația numită "Impozit auto"
#73
Posted 07 May 2019 - 19:46
ericmario, on 07 mai 2019 - 18:34, said:
Deschid topicul ăsta aici pentru că e eminamente politic și nu are nici o legătură cu aria auto a acestui forum. Ideea mea următorea: toate autoturismele ar trebui să fie impozitate la fel, indiferent de capacitatea cilindrică. Spun asta din 2 motive: 1. Toate autoturismele ocupă 1 (un) loc de parcare, egal de cilindree. 2. Primăriile nu sunt Garda de Mediu. Mi se pare o idioțenie extremă și acceptată mâlc de contribuabili ca un autoturism cu motorizarea 2200 cmc să fie impozitat cu de 4,4 ori mai mult ca un autoturism similar dar cu o cilindree de 2000 cmc. Un copil de clasa întăi cred că ar vedea fractura logică. Dacă chiar vor să facă o treabă deșteaptă, să impoziteze în funcție de norma Euro. Mie, spre exemplu mi-a scăzut impozitul de la 106 euro anual pentru un 1.4 benzinar Euro 2, la 82 euro anual pentru un 1.6 benzinar Euro 5. In unele tari din vest taxele la masini sunt enorme si raportat la salariul lor (de exemplu la o masina de 2-3k poti ajunge daca esti si tanar sa te duca taxa inmatriculare / asigurari la 1-2x valoarea masinii pe an). Momentan sunt prea multe masini raportate la ce infrastructura avem, mai ales uitandu-ne la orase aglomerate precum Bucuresti. Dupa mine, in afara de capacitate motor, la taxa ar trebui sa intre si valoarea estimativa actuala a masinii si respectiv de la un punct al vechimii (sa zicem 8 ani) sa creasca semnificativ taxele. |
#74
Posted 07 May 2019 - 19:47
O formă de impozit auto ar trebui să existe. Însă pentru automobile să nu fie aberant de mare impozitul dacă ai cilindree mare. Adică dacă ai un 5 litri (hai măi, că doar nu o fi un "Cadillac" în stare bună o rablă) să nu plăteşti decât maxim 500-600 Lei pe an.
Dacă se vrea corectiduine ar trebuie să fie: 1) Impozit în funcţie de amprenta la sol a maşinii - maşinile mai mici ocupă mai puţin loc; 2) Norma de poluare. Dar nici astea nu ar trebui să fie mari. Pentru oraşele mari s-ar face rost însă de taxe via viniete. Foloseşti mai mult de 7 zile lucrătoare pe lună maşina, plăteşti vinietă. Nu sume mari, dar plăteşti. Corelat însă cu faptul că dacă locuieşti la maxim 30 de k.m. de oraş nu mai plăteşti vinieta de D.N.-u' (sau plăteşti o sumă mai mică). Edited by djl, 07 May 2019 - 19:47. |
#75
Posted 07 May 2019 - 19:48
Oamenii care se vaită de impozitul auto au „a doua/treia mașină în familie” și tac mâlc atunci când e vorba de poluare (aer+acustică), iar +97% din români care au mașină, le au din second-hand (gioarse, rable) care poluează.
Deci, hai să mai renunțăm din mașini. Apropo, părinții să-și lase copiii să meargă PE JOS la școală/liceu, de ce e nevoie să mergi cu mașina până în fața școlii sau liceului?? Edited by Trexman, 07 May 2019 - 19:48. |
#76
Posted 07 May 2019 - 19:50
Cu faza îngroşată sunt de acord. În anii '90 şi la început de '000 când erau vremuri mai nasoale, nu mureau copii. Acum mor.
Dacă sunt sub 13-15 înţeleg să mai fie duşi cu maşina, dar în rest? Să nu exagerăm totuşi cu "toate maşinile second-hand sunt în stare proastă". În Bucureşti nici nu prea văd maşini mai vechi de 2004-2005 (mie îmi plac maşinile vechi). Edited by djl, 07 May 2019 - 19:52. |
#77
Posted 07 May 2019 - 19:51
Trexman, on 07 mai 2019 - 19:48, said:
Oamenii care se vaită de impozitul auto au âa doua/treia mașină Ăźn familieâ și tac mĂąlc atunci cĂąnd e vorba de poluare (aer+acustică), iar +97% din romĂąni care au mașină, le au din second-hand (gioarse, rable) care poluează. Deci, hai să mai renunțăm din mașini. Apropo, părinții să-și lase copiii să meargă PE JOS la școală/liceu, de ce e nevoie să mergi cu mașina pĂąnă Ăźn fața școlii sau liceului?? Nu stiu daca ai vazut cum se prezinta copiii din ziua de azi. Dar de ce sa fiu ipocrit, la cat de fucked up e lumea, mai ales in Romania, nici eu nu i-as lasa sa strabata orasul pe jos. Desi eu asa am crescut si n-am murit |
#78
Posted 07 May 2019 - 19:52
djl, on 07 mai 2019 - 19:47, said: 1) Impozit în funcţie de amprenta la sol a maşinii - maşinile mai mici ocupă mai puţin loc; djl, on 07 mai 2019 - 19:47, said: Dar nici astea nu ar trebui să fie mari. |
#79
Posted 07 May 2019 - 19:53
djl, on 07 mai 2019 - 19:50, said:
Să nu exagerăm totuşi cu "toate maşinile second-hand sunt în stare proastă". În Bucureşti nici nu prea văd maşini mai vechi de 2004-2005 (şi mie îmi plac maşinile vechi). „Mașină veche” = gioarsă, rablă Gioarsă, rablă = poluare Ai două mașini? Scapă de a doua. Ai trei, scapă de două. Slick0r, on 07 mai 2019 - 19:51, said:
Nu stiu daca ai vazut cum se prezinta copiii din ziua de azi. Să-și miște copitele, nu mă/ne interesează. Slick0r, on 07 mai 2019 - 19:51, said:
Dar de ce sa fiu ipocrit, la cat de fucked up e lumea, mai ales in Romania, nici eu nu i-as lasa sa strabata orasul pe jos. Desi eu asa am crescut si n-am murit Nici nu știu dacă ai scris asta la mișto sau nu. Edited by Trexman, 07 May 2019 - 19:55. |
#80
Posted 07 May 2019 - 19:54
E frumos să ai garaj, dar maşina mai ocupă loc şi pe stradă.
În funcţie de salariul minim sau cel mediu ar trebui stabilit "mult". Trexman, există şi maşini vechi întreţinute şi/sau recondiţionate. Eu nu am maşină că nu am bani, nu am nevoie, nu am loc de parcare. Dar nu mă tentează maşină nouă de nici un fel (cel puţin dacă e 100% cu motor cu ardere internă). Din multe motive. Edited by djl, 07 May 2019 - 19:56. |
#81
Posted 07 May 2019 - 19:55
djl, on 07 mai 2019 - 19:47, said:
O formă de impozit auto ar trebui să existe. Însă pentru automobile să nu fie aberant de mare impozitul dacă ai cilindree mare. Adică dacă ai un 5 litri (hai măi, că doar nu o fi un "Cadillac" în stare bună o rablă) să nu plăteşti decât maxim 500-600 Lei pe an. Dacă se vrea corectiduine ar trebuie să fie: 1) Impozit în funcţie de amprenta la sol a maşinii - maşinile mai mici ocupă mai puţin loc; 2) Norma de poluare. Dar nici astea nu ar trebui să fie mari. Pentru oraşele mari s-ar face rost însă de taxe via viniete. Foloseşti mai mult de 7 zile lucrătoare pe lună maşina, plăteşti vinietă. Nu sume mari, dar plăteşti. Corelat însă cu faptul că dacă locuieşti la maxim 30 de k.m. de oraş nu mai plăteşti vinieta de D.N.-u' (sau plăteşti o sumă mai mică). in uk se plateste in functie de cat co2 scoate, aici dieselul statea bine dar l-au rezolvat. Edited by _-livio-_, 07 May 2019 - 19:55. |
#82
Posted 07 May 2019 - 19:56
|
#83
Posted 07 May 2019 - 20:01
#84
Posted 07 May 2019 - 20:02
#85
Posted 07 May 2019 - 20:04
dan1980_25, on 07 mai 2019 - 19:18, said:
In concluzie e mai bine cu nori de fum de la cazane din '95 decat de la cazane cu motoare mari din 2005 aduse din UK. Apropo: stii ca din totalul emisiilor de co2, SUA sta la fel de "bine" ca Europa? In sensul ca "produc" la fel de mult. Diferenta e ca in sua se plimba cu motoare de 5000 cmc, in Europa mai rar. Unde e avantajul Euro 1,2,3,4,5,6? Se miare de cancel mai mult in sua decat in Eu? Eu zic ca nu. chestie e ca... una e sa intre un logan in tine cu un terbilist de 18 ani si alta e sa intre un camion de ala pe care la cumparat masa ca a luat 9 la chimie, asta printre altele... ai sa o spun si pe aia dreapta, care vad ca se evita, cine da jde mii de euroi pe o masina, nu se ma uita la 9000 lei pe an impozit..da? ala merita sa o aibe, dar deh, cine e amator de cazanele cum sa mai emita si el un partz, nu? Edited by Mondeo, 07 May 2019 - 20:08. |
#86
Posted 07 May 2019 - 20:08
#87
Posted 07 May 2019 - 20:09
Paz, on 07 mai 2019 - 18:45, said:
Eu as pune taxa asta nu doar in functie de capacitate ci si de numarul de km parcursi. Ca sa fie treaba treaba. Nu poti sa-i pui sa plateasca aceeasi cifra pe unul care face 50.000 de km si pe altul care face 3000 cu acelasi tip de masina. |
|
#88
Posted 07 May 2019 - 20:12
BlueKing-69, on 07 mai 2019 - 20:09, said:
Dar nu ai deja taxe / accize in combustibil si platesti in functie de cat combustibil (benzina / motorina) cumperi si consumi? |
#89
Posted 07 May 2019 - 20:12
#90
Posted 07 May 2019 - 20:16
Slick0r, on 07 mai 2019 - 20:12, said:
Nu toti isi batjocoresc masinile pana ajung rable, cum nici hainele de pe tine nu se transforma in gioarse dupa cateva purtari. Presupunand ca nu mergi in 4 labe de beat. Ăsta nu-i talcioc. Mașinile vechi sunt rable & gioarse („cazane”) care poluează. Nu există „nu și-a batjocorit mașina”, ce-i apucătura asta românească? Iarăși justificăm apucăturile infecte moștenite din comunism, cu mașina și statutul?!? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users