Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

Aberația numită "Impozit auto"

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
214 replies to this topic

#73
greywolfact

greywolfact

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,476
  • Înscris: 04.09.2008

View Postericmario, on 07 mai 2019 - 18:34, said:

Deschid topicul ăsta aici pentru că e eminamente politic și nu are nici o legătură cu aria auto a acestui forum.

Ideea mea următorea: toate autoturismele ar trebui să fie impozitate la fel, indiferent de capacitatea cilindrică.
Spun asta din 2 motive:
1. Toate autoturismele ocupă 1 (un) loc de parcare, egal de cilindree.
2. Primăriile nu sunt Garda de Mediu.

Mi se pare o idioțenie extremă și acceptată mâlc de contribuabili ca un autoturism cu motorizarea 2200 cmc să fie impozitat cu de 4,4 ori mai mult ca un autoturism similar dar cu o cilindree de 2000 cmc.
Un copil de clasa întăi cred că ar vedea fractura logică.

Dacă chiar vor să facă o treabă deșteaptă, să impoziteze în funcție de norma Euro.
Mie, spre exemplu mi-a scăzut impozitul de la 106 euro anual pentru un 1.4 benzinar Euro 2, la 82 euro anual pentru un 1.6 benzinar Euro 5.

In unele tari din vest taxele la masini sunt enorme si raportat la salariul lor (de exemplu la o masina de 2-3k poti ajunge daca esti si tanar sa te duca taxa inmatriculare / asigurari la 1-2x valoarea masinii pe an).

Momentan sunt prea multe masini raportate la ce infrastructura avem, mai ales uitandu-ne la orase aglomerate precum Bucuresti. Dupa mine, in afara de capacitate motor, la taxa ar trebui sa intre si valoarea estimativa actuala a masinii si respectiv de la un punct al vechimii (sa zicem 8 ani) sa creasca semnificativ taxele.

#74
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,716
  • Înscris: 13.06.2004
O formă de impozit auto ar trebui să existe. Însă pentru automobile să nu fie aberant de mare impozitul dacă ai cilindree mare. Adică dacă ai un 5 litri (hai măi, că doar nu o fi un "Cadillac" în stare bună o rablă) să nu plăteşti decât maxim 500-600 Lei pe an.
Dacă se vrea corectiduine ar trebuie să fie:
1) Impozit în funcţie de amprenta la sol a maşinii - maşinile mai mici ocupă mai puţin loc;
2) Norma de poluare.
Dar nici astea nu ar trebui să fie mari.
Pentru oraşele mari s-ar face rost însă de taxe via viniete. Foloseşti mai mult de 7 zile lucrătoare pe lună maşina, plăteşti vinietă. Nu sume mari, dar plăteşti. Corelat însă cu faptul că dacă locuieşti la maxim 30 de k.m. de oraş nu mai plăteşti vinieta de D.N.-u' (sau plăteşti o sumă mai mică).

Edited by djl, 07 May 2019 - 19:47.


#75
Trexman

Trexman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,389
  • Înscris: 11.11.2017
Oamenii care se vaită de impozitul auto au „a doua/treia mașină în familie” și tac mâlc atunci când e vorba de poluare (aer+acustică), iar +97% din români care au mașină, le au din second-hand (gioarse, rable) care poluează.

Deci, hai să mai renunțăm din mașini.

Apropo, părinții să-și lase copiii să meargă PE JOS la școală/liceu, de ce e nevoie să mergi cu mașina până în fața școlii sau liceului??

Edited by Trexman, 07 May 2019 - 19:48.


#76
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,716
  • Înscris: 13.06.2004
Cu faza îngroşată sunt de acord. În anii '90 şi la început de '000 când erau vremuri mai nasoale, nu mureau copii. Acum mor.
Dacă sunt sub 13-15 înţeleg să mai fie duşi cu maşina, dar în rest?
Să nu exagerăm totuşi cu "toate maşinile second-hand sunt în stare proastă". În Bucureşti nici nu prea văd maşini mai vechi de 2004-2005 (mie îmi plac maşinile vechi).

Edited by djl, 07 May 2019 - 19:52.


#77
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

View PostTrexman, on 07 mai 2019 - 19:48, said:

Oamenii care se vaită de impozitul auto au „a doua/treia mașină Ăźn familie” și tac mĂąlc atunci cĂąnd e vorba de poluare (aer+acustică), iar +97% din romĂąni care au mașină, le au din second-hand (gioarse, rable) care poluează.

Deci, hai să mai renunțăm din mașini.

Apropo, părinții să-și lase copiii să meargă PE JOS la școală/liceu, de ce e nevoie să mergi cu mașina pĂąnă Ăźn fața școlii sau liceului??

Nu stiu daca ai vazut cum se prezinta copiii din ziua de azi.
Dar de ce sa fiu ipocrit, la cat de fucked up e lumea, mai ales in Romania, nici eu nu i-as lasa sa strabata orasul pe jos. Desi eu asa am crescut si n-am murit :)

#78
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

View Postdjl, on 07 mai 2019 - 19:47, said:

1) Impozit în funcţie de amprenta la sol a maşinii - maşinile mai mici ocupă mai puţin loc;
Si daca am garaj, curte sau o tin intr-o parcare privata ?

View Postdjl, on 07 mai 2019 - 19:47, said:

Dar nici astea nu ar trebui să fie mari.
Cine stabileste ce inseamna "mari" ? Saracul cu salariu minim sau ala cu un venit de milioane ?

#79
Trexman

Trexman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,389
  • Înscris: 11.11.2017

View Postdjl, on 07 mai 2019 - 19:50, said:

Să nu exagerăm totuşi cu "toate maşinile second-hand sunt în stare proastă". În Bucureşti nici nu prea văd maşini mai vechi de 2004-2005 (şi mie îmi plac maşinile vechi).

„Mașină veche” = gioarsă, rablă
Gioarsă, rablă = poluare

Ai două mașini? Scapă de a doua.
Ai trei, scapă de două.


View PostSlick0r, on 07 mai 2019 - 19:51, said:

Nu stiu daca ai vazut cum se prezinta copiii din ziua de azi.

Să-și miște copitele, nu mă/ne interesează.

View PostSlick0r, on 07 mai 2019 - 19:51, said:

Dar de ce sa fiu ipocrit, la cat de fucked up e lumea, mai ales in Romania, nici eu nu i-as lasa sa strabata orasul pe jos. Desi eu asa am crescut si n-am murit

Nici nu știu dacă ai scris asta la mișto sau nu.

Edited by Trexman, 07 May 2019 - 19:55.


#80
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,716
  • Înscris: 13.06.2004
E frumos să ai garaj, dar maşina mai ocupă loc şi pe stradă.
În funcţie de salariul minim sau cel mediu ar trebui stabilit "mult".

Trexman, există şi maşini vechi întreţinute şi/sau recondiţionate.
Eu nu am maşină că nu am bani, nu am nevoie, nu am loc de parcare. Dar nu mă tentează maşină nouă de nici un fel (cel puţin dacă e 100% cu motor cu ardere internă). Din multe motive.

Edited by djl, 07 May 2019 - 19:56.


#81
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,373
  • Înscris: 22.10.2007

View Postdjl, on 07 mai 2019 - 19:47, said:

O formă de impozit auto ar trebui să existe. Însă pentru automobile să nu fie aberant de mare impozitul dacă ai cilindree mare. Adică dacă ai un 5 litri (hai măi, că doar nu o fi un "Cadillac" în stare bună o rablă) să nu plăteşti decât maxim 500-600 Lei pe an.
Dacă se vrea corectiduine ar trebuie să fie:
1) Impozit în funcţie de amprenta la sol a maşinii - maşinile mai mici ocupă mai puţin loc;
2) Norma de poluare.
Dar nici astea nu ar trebui să fie mari.
Pentru oraşele mari s-ar face rost însă de taxe via viniete. Foloseşti mai mult de 7 zile lucrătoare pe lună maşina, plăteşti vinietă. Nu sume mari, dar plăteşti. Corelat însă cu faptul că dacă locuieşti la maxim 30 de k.m. de oraş nu mai plăteşti vinieta de D.N.-u' (sau plăteşti o sumă mai mică).

in uk se plateste in functie de cat co2 scoate, aici dieselul statea bine dar l-au rezolvat.

Edited by _-livio-_, 07 May 2019 - 19:55.


#82
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015

View Postdjl, on 07 mai 2019 - 19:47, said:

O formă de impozit auto ar trebui să existe.

NU. E arhisuficienta taxa care se numeste ACCIZA la carburanti. Benzina la poarta fabricii este in jur de 2.x lei.  Dar lacomia este mare.

Edited by bumpocbum, 07 May 2019 - 19:59.


#83
Mondeo

Mondeo

    Everything Woke Turns To Shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,484
  • Înscris: 15.11.2005

View PostEpdm, on 07 mai 2019 - 19:15, said:

In lumea civilizata nu este asa. Este amuzant cum pomenesti matale de frustrare...

iti recomand sa verifici inainte sa arunci gratuitati de astea....

#84
Trexman

Trexman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,389
  • Înscris: 11.11.2017

View Postdjl, on 07 mai 2019 - 19:54, said:

Trexman, există şi maşini vechi întreţinute şi/sau recondiţionate.


Mașina veche tot o gioarsă/rablă se numește. Până când cu pudoarea?

#85
Mondeo

Mondeo

    Everything Woke Turns To Shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,484
  • Înscris: 15.11.2005

View Postdan1980_25, on 07 mai 2019 - 19:18, said:

In concluzie e mai bine cu nori de fum de la cazane din '95 decat de la cazane cu motoare mari din 2005 aduse din UK.
Apropo: stii ca din totalul emisiilor de co2, SUA sta la fel de "bine" ca Europa?
In sensul ca "produc" la fel de mult.
Diferenta e ca in sua se plimba cu motoare de 5000 cmc, in Europa mai rar.
Unde e avantajul Euro 1,2,3,4,5,6?
Se miare de cancel mai mult in sua decat in Eu? Eu zic ca nu.

chestie e ca... una e sa intre un logan in tine cu un terbilist de 18 ani si alta e sa intre un camion de ala pe care la cumparat masa ca a luat 9 la chimie, asta printre altele...
ai sa o spun si pe aia dreapta, care vad ca se evita, cine da jde mii de euroi pe o masina, nu se ma uita la 9000 lei pe an impozit..da? ala merita sa o aibe, dar deh, cine e amator de cazanele cum sa mai emita si el un partz, nu?

Edited by Mondeo, 07 May 2019 - 20:08.


#86
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019

View PostPaz, on 07 mai 2019 - 19:42, said:

View Postprojectfp, on 07 mai 2019 - 19:40, said:

Corect, vrei sa para ca o ai mare, atunci plateste pe masura.
Si daca chiar o ai mare pe bune, sa ti se taie, ce plm.
Daca o ai mare nu te vaiti ca e mare :D
Din moment ce te vaiti ca e mare, e clar ca doar vrei sa para ca o ai mare, doar ca nu e.

#87
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,750
  • Înscris: 26.08.2008

View PostPaz, on 07 mai 2019 - 18:45, said:

Eu as pune taxa asta nu doar in functie de capacitate ci si de numarul de km parcursi. Ca sa fie treaba treaba. Nu poti sa-i pui sa plateasca aceeasi cifra pe unul care face 50.000 de km si pe altul care face 3000 cu acelasi tip de masina.
Dar nu ai deja taxe / accize in combustibil si platesti in functie de cat combustibil (benzina / motorina) cumperi si consumi?

#88
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019

View PostBlueKing-69, on 07 mai 2019 - 20:09, said:

Dar nu ai deja taxe / accize in combustibil si platesti in functie de cat combustibil (benzina / motorina) cumperi si consumi?
Asta presupunand ca folosesti combustibil cumparat de la pompa si nu furat din ambulante, masini de pompieri, masini de politie, masini de serviciu la institutie... sau combustibil prmit pentru agricultura.

#89
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

View PostTrexman, on 07 mai 2019 - 20:02, said:




Mașina veche tot o gioarsă/rablă se numește. PĂąnă cĂąnd cu pudoarea?

Nu toti isi batjocoresc masinile pana ajung rable, cum nici hainele de pe tine nu se transforma in gioarse dupa cateva purtari. Presupunand ca nu mergi in 4 labe de beat.

#90
Trexman

Trexman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,389
  • Înscris: 11.11.2017

View PostSlick0r, on 07 mai 2019 - 20:12, said:

Nu toti isi batjocoresc masinile pana ajung rable, cum nici hainele de pe tine nu se transforma in gioarse dupa cateva purtari. Presupunand ca nu mergi in 4 labe de beat.

Ăsta nu-i talcioc. Mașinile vechi sunt rable & gioarse („cazane”) care poluează. Nu există „nu și-a batjocorit mașina”, ce-i apucătura asta românească? Iarăși justificăm apucăturile infecte moștenite din comunism, cu mașina și statutul?!?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate