Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Aberația numită "Impozit auto"

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
214 replies to this topic

#1
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Deschid topicul ăsta aici pentru că e eminamente politic și nu are nici o legătură cu aria auto a acestui forum.

Ideea mea următorea: toate autoturismele ar trebui să fie impozitate la fel, indiferent de capacitatea cilindrică.
Spun asta din 2 motive:
1. Toate autoturismele ocupă 1 (un) loc de parcare, egal de cilindree.
2. Primăriile nu sunt Garda de Mediu.

Mi se pare o idioțenie extremă și acceptată mâlc de contribuabili ca un autoturism cu motorizarea 2200 cmc să fie impozitat cu de 4,4 ori mai mult ca un autoturism similar dar cu o cilindree de 2000 cmc.
Un copil de clasa întăi cred că ar vedea fractura logică.

Dacă chiar vor să facă o treabă deșteaptă, să impoziteze în funcție de norma Euro.
Mie, spre exemplu mi-a scăzut impozitul de la 106 euro anual pentru un 1.4 benzinar Euro 2, la 82 euro anual pentru un 1.6 benzinar Euro 5.

#2
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Din pacate nimeni din administratiile locale nu gandeste logic , mai mult ii doare-n cot de cum ar trebui sa fie .
E o lupta cu morile de vant Posted Image
P.S. Eu as zice sa nu existe deloc impozit auto Posted Image

Edited by Baxon, 07 May 2019 - 18:38.


#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,588
  • Înscris: 31.01.2010
Ai deschis cutia Pandorei...
Ma rog, dupa mine ai dreptate dar dupa majoritatea nu vei avea...

#4
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 821
  • Înscris: 24.12.2004
Cred ca cel mai bine ar fi sa nu mai impoziteze deloc.

#5
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,528
  • Înscris: 30.08.2017
Platesc de cativa ani 800 ron impozit pentru 200cmc in plus...m-am obisnuit cu ideea. Ce-i drept, stiam de acest lucru cand am cumparat masina. E o chestie cretina...macar de ar fi singura.

#6
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Baxon, on 07 mai 2019 - 18:37, said:

P.S. Eu as zice sa nu existe deloc impozit auto Posted Image
Chiar așa nu merge.
Și știi asta prea bine.

#7
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019

 ericmario, on 07 mai 2019 - 18:34, said:

Mi se pare o idioțenie extremă și acceptată mâlc de contribuabili ca un autoturism cu motorizarea 2200 cmc să fie impozitat cu de 4,4 ori mai mult ca un autoturism similar dar cu o cilindree de 2000 cmc.
Un copil de clasa întăi cred că ar vedea fractura logică.
Nu este.
Impozitul ar trebui sa fie procent din valoarea autoturismului.
Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva se merge pe capacitatea cilindrica care e cel mai bun indicator al valorii masinii.

#8
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 george_alexandru, on 07 mai 2019 - 18:39, said:

Platesc de cativa ani 800 ron impozit pentru 200cmc in plus...m-am obisnuit cu ideea. Ce-i drept, stiam de acest lucru cand am cumparat masina. E o chestie cretina...macar de ar fi singura.
Cred că mașina ta merge și poluează de 4,4 ori mai mult ca o geamănă ca a ta care are cilindreea un pic sub 2000 cmc.Posted Image

#9
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Eu as pune taxa asta nu doar in functie de capacitate ci si de numarul de km parcursi. Ca sa fie treaba treaba. Nu poti sa-i pui sa plateasca aceeasi cifra pe unul care face 50.000 de km si pe altul care face 3000 cu acelasi tip de masina.

Sau sa puna in mortii ma-si contor de poluare pe esapament.

#10
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 01.12.2018
Locul de parcare, e alta cretinatate.
Locul de parcare ( peste noapte ) trebuie ASIGURAT, doar celor care circula zilnic cu masina.
Orice roman, are 1.000 de euro, "cumpara" un loc de parcare si o lasa acolo, luni intregi.
Ocupa spatiul celui care intradevar are nevoie sa se deplaseze cu autoturismul.
La incheierea locului de parcare trebuie sa se tina cont de odometru.
Se poate gasi o varianta prin care o statie ( gen statie autorizata ITP), sa securizeze odometru.
Nu circuli?, nu ai loc de parcare asigurat.

#11
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019
Nu e problema ta ce face omul cu masina lui si cati kilometri face cu ea.
Oamenii trebuie sa fie egali in fata legii.

Tu acum propui indirect o taxa de nepoluare, cine nu polueaza mult sa plateasca taxa de nepoluare ca nu polueaza suficient.

Edited by projectfp, 07 May 2019 - 18:48.


#12
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 projectfp, on 07 mai 2019 - 18:44, said:

Nu este.
Impozitul ar trebui sa fie procent din valoarea autoturismului.
Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva se merge pe capacitatea cilindrica care e cel mai bun indicator al valorii masinii.
Ai vorbit mult și nu ai zis nimic. Posted Image

#13
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 01.12.2018

 projectfp, on 07 mai 2019 - 18:44, said:

Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva
La imobiliare cum s-a gasit o solutie??
Notarii au o "grila". ( cu valori minimminimorii)
Si functionarii fiscali pot avea asa ceva.

 projectfp, on 07 mai 2019 - 18:47, said:

Nu e problema ta ce face omul cu masina lui si cati kilometri face cu ea.
Oamenii trebuie sa fie egali in fata legii.
Cum anume se incalca drepturile fundamentale ale omului, daca-i restrictionezi accesul la locurile de parcare PUBLiCE, care sunt in numar insuficient??
Vrea COLECTIE de autoturisme?
Sa le parcheze in garajul propriu, sau sa plateasca pana-i curge sangele pe nas

Edited by tioopedi, 07 May 2019 - 18:50.


#14
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,528
  • Înscris: 30.08.2017

 projectfp, on 07 mai 2019 - 18:44, said:

Nu este.
Impozitul ar trebui sa fie procent din valoarea autoturismului.
Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva se merge pe capacitatea cilindrica care e cel mai bun indicator al valorii masinii.

Suntem in era turbo, cilindreea a cam devenit irelevanta.

@ericmario Nu tine de poluare, ci de premisa ca o cilindree mare = lux. Adica eu cu Mazda 6 a mea sunt mai boss decat saracul cu Passat la aceiasi cai putere.

#15
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019

 ericmario, on 07 mai 2019 - 18:47, said:

Ai vorbit mult și nu ai zis nimic.
Uite mai clar. O masina cu cilindree mare e mai scumpa decat cea cu cilindree mica, deci trebuie sa aiba impozitul mai mare, ca asta e principiul impozitului.

 george_alexandru, on 07 mai 2019 - 18:47, said:

@ericmario Nu tine de poluare, ci de premisa ca o cilindree mare = lux.

Edited by projectfp, 07 May 2019 - 18:50.


#16
hobbysat

hobbysat

    #ilegalist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,540
  • Înscris: 19.12.2006
Impozitele sunt hotarate de economisti, de politicieni, nu de ingineri. Inginerii doar fac masinile.

E o alta logicaPosted Image

#17
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Sa aduci constant vorba de diferenta de valoare pt clase din categorii adiacente mi se pare la fel de stupid. De ce platesti de X ori mai mult ca ala cu 1cmc in minus? De aia. Si ala plateste de Y ori mai mult decat la un scuter :)

 george_alexandru, on 07 mai 2019 - 18:47, said:



Suntem in era turbo, cilindreea a cam devenit irelevanta.

@ericmario Nu tine de poluare, ci de premisa ca o cilindree mare = lux. Adica eu cu Mazda 6 a mea sunt mai boss decat saracul cu Passat la aceiasi cai putere.

Zau? Deci poti sa iti iei motor de 2.99L cu 7000 euro cat e loganul de 1.2?

#18
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
Impozitul auto e necesar.

Semafoarele consuma curent, sticati șoselele, etc

In schimb nu sunt de acord cu impozitarea proprietăți precum, terenuri, case

Dacă e terenul tau sau casa ta de ce sa plătești impozit pe ceva ce e alt tau?

Iar la bloc la fel, de ce sa se plătească impozit pe un apartament proprietate personala?

A, plătești pe teren dacă e al statului și nu a locatarilor.



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate