Aberația numită "Impozit auto"
Last Updated: May 20 2019 17:28, Started by
ericmario
, May 07 2019 18:34
·
0
#1
Posted 07 May 2019 - 18:34
Deschid topicul ăsta aici pentru că e eminamente politic și nu are nici o legătură cu aria auto a acestui forum.
Ideea mea următorea: toate autoturismele ar trebui să fie impozitate la fel, indiferent de capacitatea cilindrică. Spun asta din 2 motive: 1. Toate autoturismele ocupă 1 (un) loc de parcare, egal de cilindree. 2. Primăriile nu sunt Garda de Mediu. Mi se pare o idioțenie extremă și acceptată mâlc de contribuabili ca un autoturism cu motorizarea 2200 cmc să fie impozitat cu de 4,4 ori mai mult ca un autoturism similar dar cu o cilindree de 2000 cmc. Un copil de clasa întăi cred că ar vedea fractura logică. Dacă chiar vor să facă o treabă deșteaptă, să impoziteze în funcție de norma Euro. Mie, spre exemplu mi-a scăzut impozitul de la 106 euro anual pentru un 1.4 benzinar Euro 2, la 82 euro anual pentru un 1.6 benzinar Euro 5. |
#2
Posted 07 May 2019 - 18:37
Din pacate nimeni din administratiile locale nu gandeste logic , mai mult ii doare-n cot de cum ar trebui sa fie .
E o lupta cu morile de vant P.S. Eu as zice sa nu existe deloc impozit auto Edited by Baxon, 07 May 2019 - 18:38. |
#3
Posted 07 May 2019 - 18:38
Ai deschis cutia Pandorei...
Ma rog, dupa mine ai dreptate dar dupa majoritatea nu vei avea... |
#5
Posted 07 May 2019 - 18:39
Platesc de cativa ani 800 ron impozit pentru 200cmc in plus...m-am obisnuit cu ideea. Ce-i drept, stiam de acest lucru cand am cumparat masina. E o chestie cretina...macar de ar fi singura.
|
#6
Posted 07 May 2019 - 18:42
#7
Posted 07 May 2019 - 18:44
ericmario, on 07 mai 2019 - 18:34, said:
Mi se pare o idioțenie extremă și acceptată mâlc de contribuabili ca un autoturism cu motorizarea 2200 cmc să fie impozitat cu de 4,4 ori mai mult ca un autoturism similar dar cu o cilindree de 2000 cmc. Un copil de clasa întăi cred că ar vedea fractura logică. Impozitul ar trebui sa fie procent din valoarea autoturismului. Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva se merge pe capacitatea cilindrica care e cel mai bun indicator al valorii masinii. |
#8
Posted 07 May 2019 - 18:45
george_alexandru, on 07 mai 2019 - 18:39, said:
Platesc de cativa ani 800 ron impozit pentru 200cmc in plus...m-am obisnuit cu ideea. Ce-i drept, stiam de acest lucru cand am cumparat masina. E o chestie cretina...macar de ar fi singura. |
#9
Posted 07 May 2019 - 18:45
Eu as pune taxa asta nu doar in functie de capacitate ci si de numarul de km parcursi. Ca sa fie treaba treaba. Nu poti sa-i pui sa plateasca aceeasi cifra pe unul care face 50.000 de km si pe altul care face 3000 cu acelasi tip de masina.
Sau sa puna in mortii ma-si contor de poluare pe esapament. |
#10
Posted 07 May 2019 - 18:45
Locul de parcare, e alta cretinatate.
Locul de parcare ( peste noapte ) trebuie ASIGURAT, doar celor care circula zilnic cu masina. Orice roman, are 1.000 de euro, "cumpara" un loc de parcare si o lasa acolo, luni intregi. Ocupa spatiul celui care intradevar are nevoie sa se deplaseze cu autoturismul. La incheierea locului de parcare trebuie sa se tina cont de odometru. Se poate gasi o varianta prin care o statie ( gen statie autorizata ITP), sa securizeze odometru. Nu circuli?, nu ai loc de parcare asigurat. |
|
#11
Posted 07 May 2019 - 18:47
Nu e problema ta ce face omul cu masina lui si cati kilometri face cu ea.
Oamenii trebuie sa fie egali in fata legii. Tu acum propui indirect o taxa de nepoluare, cine nu polueaza mult sa plateasca taxa de nepoluare ca nu polueaza suficient. Edited by projectfp, 07 May 2019 - 18:48. |
#12
Posted 07 May 2019 - 18:47
projectfp, on 07 mai 2019 - 18:44, said:
Nu este. Impozitul ar trebui sa fie procent din valoarea autoturismului. Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva se merge pe capacitatea cilindrica care e cel mai bun indicator al valorii masinii. |
#13
Posted 07 May 2019 - 18:47
projectfp, on 07 mai 2019 - 18:44, said:
Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva Notarii au o "grila". ( cu valori minimminimorii) Si functionarii fiscali pot avea asa ceva. projectfp, on 07 mai 2019 - 18:47, said:
Nu e problema ta ce face omul cu masina lui si cati kilometri face cu ea. Oamenii trebuie sa fie egali in fata legii. Vrea COLECTIE de autoturisme? Sa le parcheze in garajul propriu, sau sa plateasca pana-i curge sangele pe nas Edited by tioopedi, 07 May 2019 - 18:50. |
#14
Posted 07 May 2019 - 18:47
projectfp, on 07 mai 2019 - 18:44, said:
Nu este. Impozitul ar trebui sa fie procent din valoarea autoturismului. Dar cum e complicat si ar fi aberant sa faci evaluari la toate tipurile de masini posibile si sa aplici asa ceva se merge pe capacitatea cilindrica care e cel mai bun indicator al valorii masinii. Suntem in era turbo, cilindreea a cam devenit irelevanta. @ericmario Nu tine de poluare, ci de premisa ca o cilindree mare = lux. Adica eu cu Mazda 6 a mea sunt mai boss decat saracul cu Passat la aceiasi cai putere. |
#15
Posted 07 May 2019 - 18:48
ericmario, on 07 mai 2019 - 18:47, said:
Ai vorbit mult și nu ai zis nimic. george_alexandru, on 07 mai 2019 - 18:47, said:
@ericmario Nu tine de poluare, ci de premisa ca o cilindree mare = lux. Edited by projectfp, 07 May 2019 - 18:50. |
|
#16
Posted 07 May 2019 - 18:48
Impozitele sunt hotarate de economisti, de politicieni, nu de ingineri. Inginerii doar fac masinile.
E o alta logica |
#17
Posted 07 May 2019 - 18:49
Sa aduci constant vorba de diferenta de valoare pt clase din categorii adiacente mi se pare la fel de stupid. De ce platesti de X ori mai mult ca ala cu 1cmc in minus? De aia. Si ala plateste de Y ori mai mult decat la un scuter
george_alexandru, on 07 mai 2019 - 18:47, said: Suntem in era turbo, cilindreea a cam devenit irelevanta. @ericmario Nu tine de poluare, ci de premisa ca o cilindree mare = lux. Adica eu cu Mazda 6 a mea sunt mai boss decat saracul cu Passat la aceiasi cai putere. Zau? Deci poti sa iti iei motor de 2.99L cu 7000 euro cat e loganul de 1.2? |
#18
Posted 07 May 2019 - 18:52
Impozitul auto e necesar.
Semafoarele consuma curent, sticati șoselele, etc In schimb nu sunt de acord cu impozitarea proprietăți precum, terenuri, case Dacă e terenul tau sau casa ta de ce sa plătești impozit pe ceva ce e alt tau? Iar la bloc la fel, de ce sa se plătească impozit pe un apartament proprietate personala? A, plătești pe teren dacă e al statului și nu a locatarilor. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users