Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

General Motors își va concentra toate resursele asupra mașinilor electrice

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#109
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017
fara interventia statului totusi nu se face nimic pe nici unde

Attached Files

  • Attached File  gm1.JPG   58.99K   13 downloads


#110
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View PostTsunnnami, on 20 ianuarie 2019 - 15:35, said:



GM, $132B
https://www.gobankin...ch-is-gm-worth/
tesla, $2.2B
https://www.gobankin...is-tesla-worth/

Cam asta e, cum stai cu matematica?
Eu stiam ca e diferenta insa nu credeam ca e asa uriasa, m-ai facut sa caut. Si era normal, sa fie asa.
Nu e vina mea daca voi credeti ca Chuck Norris ar face treaba mai buna decat Trump


Waw....ce intelegi tu de acolo?
Valoarea aia e "ca asa zice GOBankingRates", nu e ce te-am ibtrebat eu mai sus.

#111
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,981
  • Înscris: 20.10.2015

View Postinuendo0, on 20 ianuarie 2019 - 17:05, said:

Waw....ce intelegi tu de acolo?
Valoarea aia e "ca asa zice GOBankingRates", nu e ce te-am ibtrebat eu mai sus.

Du-te mah si plimba ursu d-aici,
Tesla are o fabricuta intr-un colt al lumii si produce 3 masini mai putine decat produce Dacia, astialalti sunt impamziti in toata lumea cu fabrici in buzunare si tu vrei sa spui... ce?
Cat e venitul GM si cat e venitul Tesla, global ma refer. Cate vehicule produce GM si cate Tesla?
Tu vrei acum daca te apuci sa faci un program de data management si castigi 20,000% in primii 2 ani si o faci intr-un apartament sa vina Microsoft sa-ti propuna parteneriat 50-50?
Cititi si voi o carte

#112
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007
Ce carte, de bucate?
Astea-s basme gen industria mareata dinainte de 89, facea ace, bice si c... cu mii de fabrici la preturi de vanzare mai mici decat costurile.
Singura valoare a unei companii este cea de piata. Te uiti cum Facebook a dat 19 miliarde pe Whatsapp, sau Intel 15,3 mld pe Mobileye (care cu un an in urma a avut revenue 358mil USD) si o multime de alte exemple in care cumpararea unei companii s-a facut la o valoare (mult) mai mare decat veniturile/asset-urile.

#113
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017
Asta i-m spus si eu dar nu a inteles. Valoarea unei companii este data de capitalizarea bursiera. Acolo se vede adevarata ei valoare fiindca e vorba de cash folosit pentru dezvoltare. Acolo Tesla bate GM. Degeaba GM este evaluata ca fiind de 20 de ori mai puternica decat Tesla dupa active. Alea s-ar putea vinde la preturi de nimic daca investitorii isi pierd increderea in GM. De aia i-am si zis ca sa astepte mai intai sa vada cu cat va vinde GM fabricile pe care le va inchide.
Inainte de criza Morgan Stanley valora dupa active de 3 ori mai mult decat GM si tot a dat statul american cu ea de pamant de a zguduit intreg mapamondul. Pentru americani nu exista too big to fail cum batea campii cu gratie unbrutus pe aici, mai ales dupa legea antitrust adoptata dupa criza, spre deosebire de germani unde politicienii ori nu au sange in instalatie ori sunt mai degraba in cardasie cu mafiotii din industria auto ca vad ca tot le tine palma la cur si nu-i extradeaza.

#114
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

View PostFord4, on 20 ianuarie 2019 - 22:20, said:

Ce legatura are cu ce-am spus eu in textul ala, daca esti capabil sa-l intelegi ? Ia fa un efort si citeste tot Posted Image !
ai spus ca la americani nu exista too big too fail si ti-am aratat ca nu ai cum sa zici asa ceva, mai ales dupa ce postasem poza, dar tu ai ignorat si tot ii dai ca nu...
si Tesla urmeaza aceeasi reteta, acumulam datorii enorme, crestem pe datorie cat mai mult, apoi zicem acum salveaza-ne, ca altfel intram in faliment.
E reteta cunoscuta la americani dar tu vii asa cumva si zici ca nu exista... de parca nu ei au inventat si expresia.
Is Tesla 'Too Big to Fail'? Morgan Stanley Says Yes https://www.investop...anley-says-yes/

Is GM too big to fail too? https://www.marketpl...oo-big-fail-too

View PostFord4, on 20 ianuarie 2019 - 20:50, said:

spre deosebire de germani unde politicienii ori nu au sange in instalatie ori sunt mai degraba in cardasie cu mafiotii din industria auto c
deci vezi o poza care zice ca GM a primit 68 MILIARDE dolari (mai mult ca valoarea de piata tesla and so on) de la guvern, dar vorbesti de nemti...

Edited by calinkgb, 21 January 2019 - 14:32.


#115
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,981
  • Înscris: 20.10.2015

View PostHansolo, on 20 ianuarie 2019 - 19:22, said:

Ce carte, de bucate?
Astea-s basme gen industria mareata dinainte de 89, facea ace, bice si c... cu mii de fabrici la preturi de vanzare mai mici decat costurile.
Singura valoare a unei companii este cea de piata. Te uiti cum Facebook a dat 19 miliarde pe Whatsapp, sau Intel 15,3 mld pe Mobileye (care cu un an in urma a avut revenue 358mil USD) si o multime de alte exemple in care cumpararea unei companii s-a facut la o valoare (mult) mai mare decat veniturile/asset-urile.

Cate fabrici are Facebook? Dar Whatsapp?
Te-ai trezit mare economist?
Tesla fara subventionari nu era si nu ar fi nimic. GM poate trai.
Da, cartea de bucate ar fi un inceput

View PostFord4, on 20 ianuarie 2019 - 20:50, said:

Asta i-m spus si eu dar nu a inteles. Valoarea unei companii este data de capitalizarea bursiera. Acolo se vede adevarata ei valoare fiindca e vorba de cash folosit pentru dezvoltare. Acolo Tesla bate GM. Degeaba GM este evaluata ca fiind de 20 de ori mai puternica decat Tesla dupa active. Alea s-ar putea vinde la preturi de nimic daca investitorii isi pierd increderea in GM. De aia i-am si zis ca sa astepte mai intai sa vada cu cat va vinde GM fabricile pe care le va inchide.
Inainte de criza Morgan Stanley valora dupa active de 3 ori mai mult decat GM si tot a dat statul american cu ea de pamant de a zguduit intreg mapamondul. Pentru americani nu exista too big to fail cum batea campii cu gratie unbrutus pe aici, mai ales dupa legea antitrust adoptata dupa criza, spre deosebire de germani unde politicienii ori nu au sange in instalatie ori sunt mai degraba in cardasie cu mafiotii din industria auto ca vad ca tot le tine palma la cur si nu-i extradeaza.

Vorbesti prostii.
Care e riscul ca investitorii sa-si "piarda incredrea" in GM si care s- faca in Tesla?

#116
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Tsunnnami, in ultima vreme, in SUA, ce tip de masini se vind cel mai mult?SUV, pick up, breakuri(combi), benzinare, in marea lor majoritate, nu?Sedanul a scazut foarte mult in vanzari, zice presa.Datorita scaderii vanzarii la sedan, GM va inchide anumite fabrici unde se fabrica doar versiunea sedan.
In viata de zi cu zi, mai ales in cazul familistilor, SUV, pick up, break-ul sunt mult mai practice si utile decat sedanul.

Edited by max_01, 21 January 2019 - 13:07.


#117
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View Postunbrutus, on 21 ianuarie 2019 - 01:52, said:

ai spus ca la americani nu exista too big too fail si ti-am aratat ca nu ai cum sa zici asa ceva, mai ales dupa ce postasem poza, dar tu ai ignorat si tot ii dai ca nu...
si Tesla urmeaza aceeasi reteta, acumulam datorii enorme, crestem pe datorie cat mai mult, apoi zicem acum salveaza-ne, ca altfel intram in faliment.
E reteta cunoscuta la americani dar tu vii asa cumva si zici ca nu exista... de parca nu ei au inventat si expresia.
Is Tesla 'Too Big to Fail'? Morgan Stanley Says Yes https://www.investop...anley-says-yes/
Is GM too big to fail too? https://www.marketpl...oo-big-fail-too

deci vezi o poza care zice ca GM a primit 68 MILIARDE dolari (mai mult ca valoarea de piata tesla and so on) de la guvern, dar vorbesti de nemti...


Pe scurt:
- in 2008 a fost o criza a sistemului financiar si nu are legatura cu industria auto.
- In acel moment firmele mari aveau de suferit si ar fi intrat rapid in faliment daca nu li s-ar fi asigurat finantare pentru continuare activitatii .
- bancile nu se mai finantau nici macar intre ele, de teama ca si celelalte au ascuns gunoiul sub pres ca si Lehmann si vor intra in faliment, cu atat mai putin ar fi finantat cu sume uriase firmele mari gen GM. Acestea nu aveau de unde se finanta nici apeland la piata de capital deoarece aceasta se prabusea, investitorii retragand banii si nu continuind sa-i introduca in piata.
- Singura solutie a fost ca guvernul american sa puna la dispozitia firmelor mari (nu numai lui GM) asemenea sume pentru continuarea activitatii cu titlu de imprumut sau mai bine zis au investit in ele, adica au preluat rolul pietei de capital pana la linistirea lor si deblocarea liniilor de creditare a bancilor.
- Deosebirea fata de Germania care baga banii contribuabililor direct in buzunarele unor CEO mafioti, investitiile statului american au revenit in trezorerie si inca cu un oaresce profit (623 miliarde $ investite in toate firmele si reintrate inapoi la trezorerie 698 miliarde deci cu 75 miliarde profit).



View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 04:14, said:

Care e riscul ca investitorii sa-si "piarda incredrea" in GM si care s- faca in Tesla?

Ti-ai dat raspuns singur, ce-i drept printr-o intrebare retorica. Tesla este mai bine capitalizata la ora actuala decat GM. Deci in cine are mai mare incredere investitorii ?

Sa stii ca daca la active de 20 de ori mai mici investitorii baga mai multi bani asta inseamna posibilitati mult mai mari de extindere pentru Tesla decat pentru GM care sta blocat in acele active. De aia si cred ca fabricile si le va vinde sub pretul pietei numai sa faca rost de cash-ul necesar cat mai rapid. Iar daca se va intampla ca piata auto sa scada si sunt asemenea semne, GM va sta destul de mult cu acele active blocate (cine va mai cumpara noi fabrici cand nu mai e nevoie de extindere) ori le va vinde pe nimica toata.
Bine, mai poate fi vorba si de finatare bancara dar stii cum se spune despre banci ca-ti dau umbrela cand e soare si s-ar putea sa ti-o ia exact cand ploua Posted Image !

Edited by calinkgb, 21 January 2019 - 14:35.
mai usor...


#118
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,981
  • Înscris: 20.10.2015

View Postmax_01, on 21 ianuarie 2019 - 12:58, said:

Tsunnnami, in ultima vreme, in SUA, ce tip de masini se vind cel mai mult?SUV, pick up, breakuri(combi), benzinare, in marea lor majoritate, nu?Sedanul a scazut foarte mult in vanzari, zice presa.Datorita scaderii vanzarii la sedan, GM va inchide anumite fabrici unde se fabrica doar versiunea sedan.
In viata de zi cu zi, mai ales in cazul familistilor, SUV, pick up, break-ul sunt mult mai practice si utile decat sedanul.

Station Wagon (break) nu mai exista de mult
Acum se cumpara benzinare si benzinare/hybrid SUV si trucks
Asa ca industria auto americana au motive sa sugrume sedanurile si coupeurile.
Mai mult GM a vandut si Opel
Asa si?

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 13:11, said:

- in 2008 a fost o criza a sistemului financiar si nu are legatura cu industria auto.
- In acel moment firmele mari aveau de suferit si ar fi intrat rapid in faliment daca nu li s-ar fi asigurat finantare pentru continuare activitatii .
- bancile nu se mai finantau nici macar intre ele, de teama ca si celelalte au ascuns gunoiul sub pres ca si Lehmann si vor intra in faliment, cu atat mai putin ar fi finantat cu sume uriase firmele mari gen GM. Acestea nu aveau de unde se finanta nici apeland la piata de capital deoarece aceasta se prabusea, investitorii retragand banii si nu continuind sa-i introduca in piata.
- Singura solutie a fost ca guvernul american sa puna la dispozitia firmelor mari (nu numai lui GM) asemenea sume pentru continuarea activitatii cu titlu de imprumut sau mai bine zis au investit in ele, adica au preluat rolul pietei de capital pana la linistirea lor si deblocarea liniilor de creditare a bancilor.
- Deosebirea fata de Germania care baga banii contribuabililor direct in buzunarele unor CEO mafioti, investitiile statului american au revenit in trezorerie si inca cu un oaresce profit (623 miliarde $ investite in toate firmele si reintrate inapoi la trezorerie 698 miliarde deci cu 75 miliarde profit).


Cum sa nu aibe legatura ind auto cu criza financiara?
ORICE industrie are legatura cu criza, nu crezi?
SI si in Germania si in SUA guvernele s-au jucat cu banii cetatenilor, pentru ca eu nu platesc taxe pentru a subventiona sau INVESTI in ind auto.
mai mult si aici atac Tesla, nu prea e ortodox ca guvernul sa ia bani de la saraci sa le dea bogatilor pentru a cumpara Tesla, da?

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 13:11, said:

Ti-ai dat raspuns singur, ce-i drept printr-o intrebare retorica. Tesla este mai bine capitalizata la ora actuala decat GM. Deci in cine are mai mare incredere investitorii ?

Sa stii ca daca la active de 20 de ori mai mici investitorii baga mai multi bani asta inseamna posibilitati mult mai mari de extindere pentru Tesla decat pentru GM care sta blocat in acele active. De aia si cred ca fabricile si le va vinde sub pretul pietei numai sa faca rost de cash-ul necesar cat mai rapid. Iar daca se va intampla ca piata auto sa scada si sunt asemenea semne, GM va sta destul de mult cu acele active blocate (cine va mai cumpara noi fabrici cand nu mai e nevoie de extindere) ori le va vinde pe nimica toata.
Bine, mai poate fi vorba si de finatare bancara dar stii cum se spune despre banci ca-ti dau umbrela cand e soare si s-ar putea sa ti-o ia exact cand ploua Posted Image !

tesla a ajuns acolo, pentru ca este subventionata partial de guvern.
Dac-as avea bani de investit, sa scot profit imediat, as investi in Tesla si Bitcoin.
Daca as vrea sa am banii aia si peste 5 ani, ii investesc in GM.

Daca Trump se supara si ar judeca asa cum vorbeste ar pune Tesla pe butuci in max 2 saptamani.
Pur si simplu taie conducta de bani care vin de la guvern la firma.

In rest e normal ca or fimulika mica sa fie mai flexibila.

Asa cum judeci tu si toti ca tine a facut-o CEO-ul firmei la care am lucrat in Vancouver. Un pionier in domeniul Fuel-Cells. Ballard, poate-ati auzit.
Mr. Ballard a pornit firma asta sa demonstreze capabilitatea noii tehnologii, avand ca back-up producerea de baterii pentru armata americana.
A iesit pe piata, pe public si i s-au impus CEO's
Care CEO a inchis bateriile pentru a avea cash imediat si a investit unulateral in cercetare.
Actiunile erau 75centi, atingand un maxim de peste $200 in 2000.
Cei fara educatie financiara, mergeau ca voi, "ce sa investesc eu in Enel? Ballardul e raspunsul, uite actiunile.
Am avut si eu 4000 de optiuni, ca inginer acolo.
A venit 9-11 si a inceput recesiunea.
Actiunile au scazut sub $50 din ce-mi aduc aminte si firma a dat faliment.

Daca voua va place loteria bursei e treaba voastra, riscurile insa se iau in seama in cazul unui joint-venture.
Si GM-Tesla nu o sa fie posibil niciodata asa cum nu va fi posibil ca eu sa fiu prieten cu Trump, chiar si in cazul unei crize de real-estate, cand "valoarea" lui Trump este pentru o milisecunda sub valoarea mea.
Potentialul insa nu are treaba cu valoarea de moment

#119
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Bad post

Edited by inuendo0, 21 January 2019 - 15:44.


#120
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 13:51, said:

Cum sa nu aibe legatura ind auto cu criza financiara?
ORICE industrie are legatura cu criza, nu crezi?

M-am exprimat gresit sorry. Criza nu a fost cauzata de industria auto asa era corect

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 13:51, said:

SI si in Germania si in SUA guvernele s-au jucat cu banii cetatenilor, pentru ca eu nu platesc taxe pentru a subventiona sau INVESTI in ind auto.

Asta-i din ciclul hai sa te contrazic doar ca sa ma dau mare ?
Zi-mi si mie alta cale folosita in istorie de a iesi dintr-o criza mare altfel decat prin investitii mari ale statului.
Esti sigur ca stii diferenta dintre subventie si investitie de afirmi ca e totuna Posted Image ?

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 13:51, said:

mai mult si aici atac Tesla, nu prea e ortodox ca guvernul sa ia bani de la saraci sa le dea bogatilor pentru a cumpara Tesla, da?

La ce bani te referi ? Din cate stiu, cumpararea de masini noi beneficiaza de aceeasi scutire de taxe de 7500 $ atat la GM la Bolt cat si la modelele de la Tesla asa ca ai dreptate ca ataci Tesla dar o faci pe nedrept fiindca uiti de ceilalti competitori care beneficiaza de exact aceleasi inlesniri.
Iar o reducere de taxe nu inseamna ca iei de la saraci si dai la bogati. Asta din urma este subventie la achizitia unui vehicul si se utilizeaza intr-o Europa mult mai sociala dar si cu un control mult mai slab al gaurilor prin care se scurg banii contribuabilului.
Daca te referi la subventiile primite de Tesla de la guvern faci hatereala degeaba contra Tesla. In primul rand nimeni nu i-a impiedicat pe Ford si GM sa investeasca in mobilitatea fara emisii si ar fi primit aceleasi subventii sau ar fi primit o cota din ele fiindca subventiile nu au fost cu dedicatie pentru Tesla. Dar ca de obicei in istorie, orgoliul si prostia merg mana in mana la firmele mari care nu prevad viitorul. Iar in al doilea rand subventiile acelea primite toate de Tesla din lipsa de competitori reprezinta doar o fractiune din subventiile primite de cei trei mari producatori auto si companiile petroliere. Mai multe detalii aici

https://electrek.co/...e-oil-industry/

Asa ca in ceea ce priveste taierea conductei de la guvern cred ca mai degraba are de ce sa se teama GM care inchide fabrici in SUA decat Tesla care mai construieste inca una in SUA.

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 13:51, said:

tesla a ajuns acolo, pentru ca este subventionata partial de guvern.
Dac-as avea bani de investit, sa scot profit imediat, as investi in Tesla si Bitcoin.
Daca as vrea sa am banii aia si peste 5 ani, ii investesc in GM.

Daca Trump se supara si ar judeca asa cum vorbeste ar pune Tesla pe butuci in max 2 saptamani.
Pur si simplu taie conducta de bani care vin de la guvern la firma.

In rest e normal ca or fimulika mica sa fie mai flexibila.

Asa cum judeci tu si toti ca tine a facut-o CEO-ul firmei la care am lucrat in Vancouver. Un pionier in domeniul Fuel-Cells. Ballard, poate-ati auzit.
Mr. Ballard a pornit firma asta sa demonstreze capabilitatea noii tehnologii, avand ca back-up producerea de baterii pentru armata americana.
A iesit pe piata, pe public si i s-au impus CEO's
Care CEO a inchis bateriile pentru a avea cash imediat si a investit unulateral in cercetare.
Actiunile erau 75centi, atingand un maxim de peste $200 in 2000.
Cei fara educatie financiara, mergeau ca voi, "ce sa investesc eu in Enel? Ballardul e raspunsul, uite actiunile.
Am avut si eu 4000 de optiuni, ca inginer acolo.
A venit 9-11 si a inceput recesiunea.
Actiunile au scazut sub $50 din ce-mi aduc aminte si firma a dat faliment.

Daca voua va place loteria bursei e treaba voastra, riscurile insa se iau in seama in cazul unui joint-venture.
Si GM-Tesla nu o sa fie posibil niciodata asa cum nu va fi posibil ca eu sa fiu prieten cu Trump, chiar si in cazul unei crize de real-estate, cand "valoarea" lui Trump este pentru o milisecunda sub valoarea mea.
Potentialul insa nu are treaba cu valoarea de moment

La asta nu prea am ce comenta. Nu am eu prea multa treba cu bursa dar se pare ca tu esti pe dinafara complet dupa cum zici de investitii pe 5 ani ca fiind investitii pe termen lung. Mai ales ca se pare ca nu-ti dai seam de rolul ei in capitalizarea cu cash a unei companii.

#121
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,981
  • Înscris: 20.10.2015

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 15:53, said:

M-am exprimat gresit sorry. Criza nu a fost cauzata de industria auto asa era corect

Nici n-am inteles asta.
Am zis ca criza din real-estate a lovit in principal piata auto. Dar nu s-a tinut nimic secret.
Stiam din 2006 ce o sa se intample

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 15:53, said:

Asta-i din ciclul hai sa te contrazic doar ca sa ma dau mare ?
Zi-mi si mie alta cale folosita in istorie de a iesi dintr-o criza mare altfel decat prin investitii mari ale statului.

1933 sa nu faci nimic sau sa renunti la GM si s-o vanda pe nimic Toyotei, sau chinezilor

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 15:53, said:

Esti sigur ca stii diferenta dintre subventie si investitie de afirmi ca e totuna  ?
La ce bani te referi ? Din cate stiu, cumpararea de masini noi beneficiaza de aceeasi scutire de taxe de 7500 $ atat la GM la Bolt cat si la modelele de la Tesla asa ca ai dreptate ca ataci Tesla dar o faci pe nedrept fiindca uiti de ceilalti competitori care beneficiaza de exact aceleasi inlesniri.
Iar o reducere de taxe nu inseamna ca iei de la saraci si dai la bogati. Asta din urma este subventie la achizitia unui vehicul si se utilizeaza intr-o Europa mult mai sociala dar si cu un control mult mai slab al gaurilor prin care se scurg banii contribuabilului.
Daca te referi la subventiile primite de Tesla de la guvern faci hatereala degeaba contra Tesla. In primul rand nimeni nu i-a impiedicat pe Ford si GM sa investeasca in mobilitatea fara emisii si ar fi primit aceleasi subventii sau ar fi primit o cota din ele fiindca subventiile nu au fost cu dedicatie pentru Tesla. Dar ca de obicei in istorie, orgoliul si prostia merg mana in mana la firmele mari care nu prevad viitorul. Iar in al doilea rand subventiile acelea primite toate de Tesla din lipsa de competitori reprezinta doar o fractiune din subventiile primite de cei trei mari producatori auto si companiile petroliere. Mai multe detalii aici
https://electrek.co/...e-oil-industry/
Asa ca in ceea ce priveste taierea conductei de la guvern cred ca mai degraba are de ce sa se teama GM care inchide fabrici in SUA decat Tesla care mai construieste inca una in SUA.

Bineinteles ca stiu care e diferenta dintre subventie si investitie.
As fi prefera subventia, asa se da ocazia coruptiei. Oricum si-ntr-un caz si-n altul vrei, nu vrei dai bani

Cum ia banii de la saraci?
Simplu.
Prin subventii catre masini scumpe pe care le cumpara bogatii.
Ala de merge sa-si castige painea la McDonalds sa intoarca hamburgers n-are bani de tesla si totusi le da celor care au sa cumpere masina.
E asta drept?
Asa s-a ridicat Tesla, altfel era pe stiri sau vehicule model.
Actiunile cresc pentru ca guvernul va subventiona in continuare Tesla.

Sa fie clar nu urasc masina, in nici un caz nu sunt impotriva subventiilor pentru poluare mai mica, dar discutia a plecat de la altceva
De la faptul ca GM nu are cum sa discute de la egal la egal cu o companiutza pitica, riscanta dpdv al viitorului, subventionata, si fara proprietati la nivelul GM
In cel mai bun caz o s-o cumpere, dar nu e cazul.
Este exact situatia in care am fost eu cu Ballard, la care peste 50% avea actiuni Ford si Chrysler.
Nu s-a lasat cumparata si pana la urma si-au facut fiecare departamente pentru fuel cell, si a dat faliment.
Toyota are foarte serios, si chiar GM-ul la care as fi avut sanse acum vreo 2 ani departamentul de fuel cell.
Daca nu aduce nimic nou si Tesla va muri, nu poate concura cu giganti de marimea GM, Chrysler, Ford, Toyota, Renault - Nissan, BMW, Dailmer etc

#122
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 16:21, said:

Nici n-am inteles asta.
Am zis ca criza din real-estate a lovit in principal piata auto. Dar nu s-a tinut nimic secret.
Stiam din 2006 ce o sa se intample



1933 sa nu faci nimic sau sa renunti la GM si s-o vanda pe nimic Toyotei, sau chinezilor



Bineinteles ca stiu care e diferenta dintre subventie si investitie.
As fi prefera subventia, asa se da ocazia coruptiei. Oricum si-ntr-un caz si-n altul vrei, nu vrei dai bani

Cum ia banii de la saraci?
Simplu.
Prin subventii catre masini scumpe pe care le cumpara bogatii.
Ala de merge sa-si castige painea la McDonalds sa intoarca hamburgers n-are bani de Tesla si totusi le da celor care au sa cumpere masina.
E asta drept?
Asa s-a ridicat Tesla, altfel era pe stiri sau vehicule model.
Actiunile cresc pentru ca guvernul va subventiona in continuare Tesla.

Sa fie clar nu urasc masina, in nici un caz nu sunt impotriva subventiilor pentru poluare mai mica, dar discutia a plecat de la altceva
De la faptul ca GM nu are cum sa discute de la egal la egal cu o companiutza pitica, riscanta dpdv al viitorului, subventionata, si fara proprietati la nivelul GM
In cel mai bun caz o s-o cumpere, dar nu e cazul.
Este exact situatia in care am fost eu cu Ballard, la care peste 50% avea actiuni Ford si Chrysler.
Nu s-a lasat cumparata si pana la urma si-au facut fiecare departamente pentru fuel cell, si a dat faliment.
Toyota are foarte serios, si chiar GM-ul la care as fi avut sanse acum vreo 2 ani departamentul de fuel cell.
Daca nu aduce nimic nou si Tesla va muri, nu poate concura cu giganti de marimea GM, Chrysler, Ford, Toyota, Renault - Nissan, BMW, Dailmer etc

De 1933 mai intereseaza-ta de New Deal si ce a reprezentat acesta pentru SUA si stiintele economice in general.
In rest n-am ce sa mai comentez cand te cramponezi de un exemplu care se potriveste discutiei noastre ca nuca-n perete. Si la Tesla au fost actionari si Toyota si Daimler si au plecat iar Tesla nu numai ca n-a dat faliment ci chiar s-a extins. Ba chiar poti sa cauti declaratii pe net ale reprezentantilor Daimler care spun ca le pare rau ca au vandut actiunile Tesla si doresc o colaborare cu aceasta. Daca GM tine coada pe sus, treaba lor. Prostia si orgoliul la un moment se vor deconta.
Si vad ca n-ai citit ce am postat deloc. Nu numai Tesla beneficiaza de subventii. Toate cele 3 companii auto (Ford, GM, FCA) beneficiaza de subventii din partea statului, subventii mai mari decat cele ale Tesla. Si asa cum ti-am scris inainte eu cred ca GM ar trebui sa se teama daca Trump va face ceea ce vorbeste si nu Tesla.

Edited by Ford4, 21 January 2019 - 16:38.


#123
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 04:14, said:



Cate fabrici are Facebook? Dar Whatsapp?
Te-ai trezit mare economist?
Tesla fara subventionari nu era si nu ar fi nimic. GM poate trai.
Da, cartea de bucate ar fi un inceput

Hai ca m-ai lămurit, ai limbaj și convingeri ca Trump. A încerca o discuție rationala, la obiect și cu argumente e imposibil la ce enormități ai afirmat aici cu titlu de axiome.

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 16:33, said:


Nu numai Tesla beneficiaza de subventii. Toate cele 3 companii auto (Ford, GM, FCA) beneficiaza de subventii din partea statului, subventii mai mari decat cele ale Tesla. Si asa cum ti-am scris inainte eu cred ca GM ar trebui sa se teama daca Trump va face ceea ce vorbeste si nu Tesla.
Aici greșești, de Federal Tax Credit au beneficiat cumpărătorii.
ÎN SUA la automotive nu prea exista noțiunea de subvenții, sunt împrumuturi avantajoase acordate de statul federal sau local. Cum ai menționat și tu, bailoutul GM a fost de fapt un împrumut.

Edited by Hansolo, 21 January 2019 - 16:48.


#124
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017
De reducerea de taxe am spus ca nu e o subventie, de aia normal ca beneficiaza cumparatorul a orice model nou daca-l cumpara pana in limita de 200k bucati parca. Exista insa si subventii acordate de statul american marilor companii nu numai Tesla. Pe alea e el suparat. I-am aratat insa ca cele ale Tesla (ca numai de astea se plange el) sunt mai mici decat cele primite de GM spre ex.

Partea aia ca astea sunt imprumuturi si nu subventii am discutat-o (in articol scrie si cat a returnat Tesla pana acum) dar am folosit tot termenul de subventie ca vad ca-l prefera.

Edited by Ford4, 21 January 2019 - 16:57.


#125
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,981
  • Înscris: 20.10.2015

View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 16:33, said:

Nu numai Tesla beneficiaza de subventii. Toate cele 3 companii auto (Ford, GM, FCA) beneficiaza de subventii din partea statului, subventii mai mari decat cele ale Tesla. Si asa cum ti-am scris inainte eu cred ca GM ar trebui sa se teama daca Trump va face ceea ce vorbeste si nu Tesla.
:lol:
Trump e un stift in fata GM, :lol:
Trump se joaca de-a guvernul si construieste hoteluri. Sa se teama GM de el? E tocmai invers daca ii urmaresti discursurile.
Trump se teme ca ii raman rednecii pe drumuri si la revedere presedinte...

Si uite ca am ajuns la discutia Subventie vs Investitie.
In cazul asta guvernul american daca loveste in GM se loveste singur fiind investitor.
GM-ului ii convine de minune asta. Mult mai usor corupi statul sa-ti voteze CEO-ul decat ceilalti actionari, cum ar fi grupurile mari de investitii.
In plus grupurile de investitii se simt mult mai protejate stiind ca statul este parte din "deal"
Nu e chiar as de simpla afacerea dupa cum o vad copiii

Da, toti care fac masini electrice au subventii,dar daca astea se opresc ghici cine o ia in freza, Ford? GM?, sau Tesla?
Deci unde-ar fi riscul?


View PostFord4, on 21 ianuarie 2019 - 16:54, said:

De reducerea de taxe am spus ca nu e o subventie, de aia normal ca beneficiaza cumparatorul
:lol:
Si reducerea de taxe ce e daca nu subventie din buzunarul tuturor?

Presupunand ca maine vine guvernul la mine si zice:
Tsunameule, maine esti scutit de taxe.
Asta ce inseamna? Ca politia nu ma mai apara? Ca armata nu ma mai apara? Ca pompierii nu mai vin? Ca scolile nu mai platesc profesorii?
Fals, cineva plateste pentru ele, RESTUL de oameni

In cazul Tesla, fiind un vehicul scump, deci dedicat celor bogati, cei saraci platesc pentru ca bogatii sa le cumpere masinile electrice
Imoral, dar sanatos pentru lupta impotriva poluarii

#126
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostTsunnnami, on 21 ianuarie 2019 - 13:51, said:

Station Wagon (break) nu mai exista de mult
Acum se cumpara benzinare si benzinare/hybrid SUV si trucks
Deci fara Pick up?
Tu lucrezi pentru GM?

Edited by max_01, 21 January 2019 - 18:58.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate