Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Deși tehnica a avansat, sentimentul de progres parcă nu mai e așa de puternic
Last Updated: Jan 16 2019 03:14, Started by
djl
, Dec 01 2018 13:45
·
0
#91
Posted 08 December 2018 - 08:21
cirus6, on 07 decembrie 2018 - 23:42, said:
Io am vrut să deschid un topic "tehnogia a evoluat mult dar omul aproape deloc". Față de acum 1000 de ani am fi considerați zei din pdv tehnologic, dar suntem la fel de barbari în comportament, războaie, crime, furturi, violuri etc. Pan la urma tu ce vrei, crezi ca ADN-ul se modifica asa usor? Gandeste-te ca omul s-a format in 2 milioane de ani, ai pretentia ca natura sa-l schimbe intr-o suta? Nu sunt destule generatii pentru asa ceva |
#92
Posted 08 December 2018 - 08:52
Vai de mine, ce zic io și ce înțelegi tu. Ma refeream la o evolutie spirituală, o evoluție a intregii societăți.
Tu crezi că hotia, plăcerea de a ucide, orgoliul, minciuna etc, sunt un produs al geneticii pe care o avem? Dacă crezi așa ceva ești în mare eroare. Văd pe foarte mulți acum că și fac probleme că roboții vor înlocui oamenii în diferite activități. Poi asta ar trebui să fie motiv de bucurie nu de ingrijorare. |
#93
Posted 08 December 2018 - 09:09
#94
Posted 08 December 2018 - 12:33
#95
Posted 08 December 2018 - 14:33
Cred că nu m ai înțeles, io nu susțin așa ceva. Io spun că toate aceste "calități" le dezvoltăm prin educație.
|
#96
Posted 08 December 2018 - 14:48
Unii fac rele şi din cauza îndemnului "fii cel mai tare". Şi dacă vrei să ai mai mult decât altul, să fii mai bun decât altul uneori o dai în diverse!
strongsss, on 07 decembrie 2018 - 23:30, said:
tehnica a avansat enorm, dar daca ai telefon 2g, nu ai cum sa intelegi cat au evoluat telecomicatiile, si daca n-ai carnet nu poti intelege la ce iti folosesc o senzorii pe masina. daca nu utilizezi tehnica, n-ai ce sentiment de progres sa ai. unii nu intelegem ca 1 Gb inseamna 1 miliard de biti pe secunda si vitezele astea la net le au milioane de oameni acasa. bai fratilor, volumele de date vehiculate prin retea, in ziua de azi, sunt enorme. comunicatiile au evoluat enorm,si vor evolua si mai mult, fie ca vrem sa le folosim fie ca nu. am mai scris pe un topic, am avut caruta acasa, si unii tovarasi ai mei au ramas carutasi si acum, in sensul cel mai clasic si adevarat al cuvantului, dar asta nu insemana ca n-au telefon cu internet si facebook sa isi vada copiii plecati la oras sau in aiurea prin Europa. tehnica a evoluat si in alte domenii, televizoarele, automobilele, trenurile de mare viteza (putini ne dam seama cate chestii sunt duse la limita in functionarea unui TGV), modul in care acestea se fac a evoluat enorm, o gramada de fabrici sunt robotizate, tehnica cacalau. se fac operatii complicate pe creer, un stent se pune in aproape orice spital, se fac mai multe transplanturi de organe. chiar asa, va dati seama ca se utilizeaza medicamente in doze de 5 mg ? adica un gram este impartit intr-o mie si apoi se iau fix cinci parti. asta da precizie.. este viata noastra mai buna ? in mare eu zic ca da. daca am avea mai multa grija cu producerea mancarii, chiar ar fi mult mai buna. si daca simtiti ca tehnica va controleaza viata , e numai vina voastra. va urmareste goolge sau apple? telefon fix si ati scapat de griji. simtiti o presiune sociala prea mare? exista viata si in afara mall-urilor. ne leneveste un pic tehnica, atat fizic cat si intelectual, pentru ca face unele lucruri in locul nostru, dar leneveala se intampla numai daca noi acceptam acest lucru. si da, ne arata lucruri pe care nu ni le permitem, punand presiune pe noi, si accentund sentimentul ca suntem sclavii banilor. interactionand cu tehnica, ne obisnuim cu ea si poate de aici un sentiment de plictiseala, cred ca SASTISÍRE este un termen mai apropiat de ceea ce simtim noi relativ la evolutia tehnicii. Interentul de mare viteză îl simt şi eu. Probabil dacă ar exista trenuri care să meargă cu 200 la oră în România aş simţi şi mai mult evoluţia în materie de transporturi. T.G.V. încă nu e de România. Deocamdată mă bucur că se merge repede pe câteva linii, deşi de 120-160 k.m./h ar trebuie să fie şi toată linia Braşov - Cluj, precum şi Bucureşti - Craiova şi Bucureşti - Paşcani... dar la noi e involuţie. Eu vreau maşină cu cât mai puţină electronică. Că e maşină, nu computer sau navă spaţială Edited by djl, 08 December 2018 - 14:49. |
#97
Posted 08 December 2018 - 16:37
djl, on 08 decembrie 2018 - 14:48, said:
Probabil dacă ar exista trenuri care să meargă cu 200 la oră în România aş simţi şi mai mult evoluţia Oh nu, ai fi nemultumit pentru ca nu ai navete spatiale. "Nemultumirea' e o stare care nu depinde de mediu, singur ti-o induci Problema e ca cei mai multi nu stiu asta, le e usor sa dea vina pe altii |
#98
Posted 09 December 2018 - 18:12
Mi-a amintit djl inca unul dintre putinele salturi tehnologice recente, devenit tot o dezamagire in practica: maglev-ul.
|
#99
Posted 09 December 2018 - 18:21
Nu merg trenurile cu 200 la ora.
Tot ar intarzia, chiar si asa. Pariu? |
#100
Posted 09 December 2018 - 18:57
În România, într-adevăr nu merge cu 200 k.m./h, în afară de poligonul de testare de la Făurei. În alte ţări merg cu această viteză trenuri standard de călători, nu T.G.V.-uri.
Cât despre întârzieri, probabil ar fi, dar una e să ai întârziere de 30 de minute la un drum de 600 k.m. care să zicem că durează 8 ore din cauza că-s porţiuni prin munţi pe unde nu poţi merge repede, alta e să ai 30 de minute întârziere la acelaşi drum, dar care durează 10 ore. Viteza medie de circulaţie pe căile ferate din România e mai mică decât de acum 20 de ani... cred că e cu vreo 10-15 mai mică. "Mulţumesc din inimă" celor care nu le-a păsat şi celor care au furat şi distrus Edited by djl, 09 December 2018 - 18:59. |
|
#101
Posted 09 December 2018 - 22:07
#102
Posted 09 December 2018 - 23:54
#103
Posted 10 December 2018 - 13:06
Eu ştiu că Chinezi au construit şi T.G.V.-uri
Banc: 2 Chinezi în Gara de Nord din Bucureşti: - Cât face trenul până la Oradea. - 13 ore. - Oh, înseamnă că România e cât China. Edited by djl, 10 December 2018 - 13:07. |
#104
Posted 10 December 2018 - 14:17
Că tot am avut contre cu un coleg: da, cu un smartphone poţi face mai mult decât cu un telefon 2G (dacă telefonul are taste poate să fie şi smart). Însă un telefon smart de anul trecut arată la fel şi se mişcă la fel precum unul de acum 5 ani, doar că e mai rapid. Deci sentimentul de evoluţie nu e cine ştie ce. Asta ca să reactualizez ce am zis în primul post. De aia nici nu prea mai sunt aşa de interesante expoziţiile tehnice din ziua de azi (una cu roboţi e cu totul altceva); măcar în trecut obiectele aveau forme diferite şi se putea lupta la capitolul dezian "-Al meu e mai frumos/-Ba al meu e mai frumos/-Al meu se integrează mai bine/-Al tău e prea alb (sau negru sau băgaţi voi o culoare)"
|
#105
Posted 10 December 2018 - 15:02
Paz, on 09 decembrie 2018 - 22:07, said:
Eu stiam ca exista unul in China care ajunge la 500Km/ora. Construit de Siemens. De ce e dezamagire ? Maglev-ul e o dezamgire din cauza ca a ramas ceva exotic, spre deosebire de tipar, motor, electricitate, plastic, televiziune, comunicatii etc. Daca ritmul tehnologic s-ar fi mentinut, lumea s-ar fi umplut de maglev-uri, inlocuind multe alte mijloace de transport, pe terenuri orizontale sau in subteran, asa cum motoarele au inlocuit caii si carutele. In plus, am fi avut nenumarate mini si micro-maglev-uri in industrie, in manipularea marfurilor si in pasaje pietonale mai lungi. Nici nu conteaza viteza sau acceleratia, e suficient ca elimina frecarea si mecanismele (componentele in miscare). In schimb, oamenii prefera sa foloseasca in continuare lagare, rulmenti si roti, asa cum ar fi preferat caii in locul motoarelor. Deocamdata, maglev-ul pare sa ofere tot atata "satisfactie" ca Zeppelin-ul si avionul Concorde. |
|
#106
Posted 10 December 2018 - 15:13
moftware, on 10 decembrie 2018 - 15:02, said:
Deocamdata, maglev-ul pare sa ofere tot atata "satisfactie" ca Zeppelin-ul si avionul Concorde. Poate n-a venit vremea lui sau poate, la fel de bine, sa nu duca nicaieri. Dirijabilele si avioanele de pasageri supersonice s-ar putea sa revina. https://www.scientif...e-for-airships/ https://www.space.co...ne-concept.html |
#107
Posted 10 December 2018 - 15:55
Acelea nu sunt salturi tehnologice, adica descoperirea unor tehnologii noi si revolutionare, ci doar incercarea de adaptare a tehnologiilor deja cunoscute, pentru a obtine capabilitati noi, asa cum a fost adaptarea motorului cu aburi pe navele maritime sau a motorului diesel pe locomotive.
Intrebarea era daca in ultimele decenii s-a mentinut ritmul descoperirii de tehnologii revolutionare. Impresia mea e ca acest ritm a scazut mult. |
#108
Posted 10 December 2018 - 16:51
Nu se simte progresul pentru ca inca nu am avansat in ceea ce priveste productia de energie, adica e cam la fel de scumpa ca acum 50 de ani sau chiar mai scumpa.
Si in plus, mare parte a avansului tehnologic e risipit pe distractii si divertisment, adica astea-s cele mai vizibile. Dar faptul ca te poti juca acum la rezolutii mai mari decat in trecut, e pana la urma cam apa de ploaie, nu ridica nivelul de trai prea mult. Insesizabil. Pe langa asta, cel mai mare factor care contribuie la sentimentul ca nu prea progresam este uzura planificata. Desi produsele pot fi mult mai performante si mai durabile acum decat in trecut, intentionat sunt fabricate sa fie mult mai putin durabile, ma refer la cele de larg consum. La fel si in medicina. Aplicatiile marilor descoperiri si inovatii, au preturi atat de piperate incat pentru omul de rand e ca si cum n-ar fi. Edited by Phobos, 10 December 2018 - 16:55. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users