Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Panouri radiante racire pereti
#1
Posted 21 September 2018 - 14:26
Salut,
Voi face o renovare generala si ma gandeam pentru racirea locuintei la panouri cu tevi, fie din rigips sau alte variante. Momentan nu am aer conditionat pt ca nu suport jetul de aer racit, iar casa are un calcan lipit de vecin catre sud, asadar nu bate soarele foarte mult pe pereti vara. Intrebarea legata de aceste panouri este daca se monteaza pe aceleasi circuite ca si incalzirea in pardoseala, sau trebuie cutie separata cu tevi si electrovalve. Alt aspect este sursa de racire, ce pot folosi daca nu am o pompa de caldura sol/apa? Tinand cont ca nu doresc o racire prea puternica a locuintei a treia intrebare ar fi daca as putea utiliza 1-2 foraje in sol verticale si sa utilizez apa din sol pt racirea pasiva a apei din panouri pereti + racire in pardoseala (circuitul ce va fi folosit si pentru incalzire). Edited by a_mada21, 21 September 2018 - 14:28. |
#4
Posted 21 September 2018 - 14:43
Eu? da.
Suport aerul conditionat. Nu am mucegai acasa. |
#5
Posted 21 September 2018 - 14:48
Exista 2 tipuri de panouri radiante pentru racire;
- în sistem umed / este foarte similar cu incalzirea in pardoseala. Acelasi tip de tubulatura, cam aceleasi costuri (mari) - în sistem uscat / cam ai nevoie de o pompa de caldura sol-apa (costuri mari) Dezavantaje. Asa ceva ar cam trebui facut in timpul constructiei casei. Daca casa este deja construita , demolezi cam mult iar costurile ... nu mai pomenesc. De departe, cel mai mare dezavantaj - umiditatea se pastreaza constanta - cam 60% Adica - nu suporti jetul aerului conditionat dar ... dai in reumatism. O recomandare - noile generatii de aparate de aer conditionat au senzori care redirectioneaza aerul daca detecteaza o persoana in incapere. Eu am montat DAIKIN si nu simt absolut nici un jet de aer. Parca nici nu am aere conditionate. Avantaj - mult mai ieftin decat sa demolez toata casa pentru panouri |
#6
Posted 21 September 2018 - 14:52
Din moment ce vei folosi apa sau agent rece sub temperatura interioara va face condens orice teava face condens fie plastic sau metalica , cu timpul va aparea si mucegaiul , cam ce vrei tu sa faci am incercat eu de proba , timp de 2 zile am tras apa din panza freatica cu o temperatura de 12grade c si am recirculato prin instalatia termica a caeei , adica prin calorifere direct si cazanul termic pe lemne , oarecum temperatura aerului in casa s-a mai micsorat dar nu cu mult vreau sati zic condensul pe calorifere era de curgea pe parchet , bine eu facusem o proba , dar iti zic nu merita , mai bine izolezi casa cu polistiren si tii noaptea geamurile deschise decat ce vrei sa faci tu , alta varianta ar fi sa ingropi un tub flexibil, preferabil din metal , in pamant la circa 1,5m si pe o lungime destul de mare peste 30m ,,prin care sa tragi aerul de afara , apoi sa lasi gura de evacuare sus in pod sau masarda ce ai tu cat mai sus posibil , evacuarea sa aibe clapeta de sens , de preferat tubulatura sa fie ingropata in partea nordica a casei sau un zone cat mai umbrite pe sol ,spor
Edited by marius_vfp, 21 September 2018 - 14:56. |
#7
Posted 21 September 2018 - 14:57
Renovarea implica consolidare, demolare sape, interventii pereti, asadar se poate considera constructie noua.
Umiditatea va fi controlata de la sistemul de ventilatie cu recuperare de caldura si entalpie, iar punctul de roua nu va fi atins asta daca unii cred ca panourile radiante pt racire exista deoarece oamenii doresc mucegai in casa. marius_vfp, on 21 septembrie 2018 - 14:52, said:
Din moment ce vei folosi apa sau agent rece sub temperatura interioara va face condens orice teava face condens fie plastic sau metalica , cu timpul va aparea si mucegaiul , cam ce vrei tu sa faci am incercat eu de proba , timp de 2 zile am tras apa din panza freatica cu o temperatura de 12grade c si am recirculato prin instalatia termica a caeei , adica prin calorifere direct si cazanul termic pe lemne , oarecum temperatura aerului in casa s-a mai micsorat dar nu cu mult vreau sati zic condensul pe calorifere era de curgea pe parchet , bine eu facusem o proba , dar iti zic nu merita , mai bine izolezi casa cu polistiren si tii noaptea geamurile deschise decat ce vrei sa faci tu , alta varianta ar fi sa ingropi un tub flexibil, preferabil din metal , in pamant la circa 1,5m si pe o lungime destul de mare peste 30m ,,prin care sa tragi aerul de afara , apoi sa lasi gura de evacuare sus in pod sau masarda ce ai tu cat mai sus posibil , evacuarea sa aibe clapeta de sens , de preferat tubulatura sa fie ingropata in partea nordica a casei sau un zone cat mai umbrite pe sol ,spor Edited by a_mada21, 21 September 2018 - 14:54. |
#8
Posted 21 September 2018 - 15:08
Salut, credema , casa mea P+M e inconjurata vara pe toti peretii deci nu am perete nordic care sa nu vada soarele pe zi dar cu o izolatie termica buna nu simt nevoia de aer decat maxim 2 saptamani pe an , fac aerisirea noaptea iar ziua la ora maxim 10 am inchis tot , la pod am geam ala sta mereu deschis doar vara , oricum am de gand sa imi iau un AC si cu functie de incalzire care va merge mai mult iarna pe cald , izolatia cea mai importanta e intre pod si masarda ,, am 2 straturi de 10cm de vata si 5polistiren folie si scandura de lemn faltuit de 2,5cm , pe pereti am 10 cm polistiren eps80 , parete din caramida poroterm 24cm , nu merita mai mult , sunt altii care baga mai mult dar nu merita , trebuie sa fie si pierderi altfel stai inchis ca intrun balon .ia in calcul varianta cu tubulatura ingropata .
|
#9
Posted 21 September 2018 - 15:08
Pentru evitarea condensului, ar trebui ca apa care circula prin tubulatura sa aiba undeva 17 și 19 grade Celsius - minimn 16.
Apa din foraj variază cu anotimpurile si la 15-20 metri sub pământ este constantă la aproximativ 10 grade Celsius. După o adâncime de 20 de m, temperatura creşte cu un grad pentru fiecare 30 de metri parcurşi spre centrul pământului. Deci pe la 200 de m vei avea temperatura de16 grade Celsius. Pentru solurile mai putin dure, un metru de foraj costa undeva la 20EUR iar pentru solurile mai dure ajunge undeva la 90EUR. Merita pretul ? Nu prea. Pe de alta parte, daca forezi mai putin de 200 de m, sistemul este pur si simplu ineficient si asta, oricat se minte de mult in reclame. Cu apa de 10 grade Celsius, vei avea condens chiar daca pui si 3 siseme de ventilatie Spor |
#10
Posted 21 September 2018 - 15:26
Forajele vor fi in sol am mentionat - nu in panza freatica; circuitul din sol de glicol va schimba caldura in placi cu circuitul din casa, si ii va cobori temperatura acestuia pana la temperatura dorita.
Daca in casa se ajunge la 27 grade si umid relativa e 50 la suta, se atinge punctul de roua; in cazul asta daca dorim coborarea temperaturii mai jos se poate folosi un grup de amestec astfel ca temperatura de intrare in circuite sa creasca Edited by a_mada21, 21 September 2018 - 15:28. |
|
#11
Posted 21 September 2018 - 15:35
De ani de zile folosesc intr-o anexa gospodareasca un ventilconvector cu gabarit 1x0,7 racordat la apa din put (13grade C) Constructiv are colectare de condens cu evacuare afara cu un furtunas, cum are orice aer conditionat. E pus langa un perete, are un ventilator radial pe toata lungimea de 30Watt si debitul de apa e cam 2-3l/min, apa care se scurge prin curte, un firicel. Merge doar dupa masa ,cand bate soarele in zona anexei. Face cam 25-27 de grade din peste 30. Atat doar ca eu deschid robinetul de aductie apa si intrerupatorul. Daca si casa ar avea nevoie de racire probabil ca as recurge la solutia asta si in camere.
|
#12
Posted 21 September 2018 - 15:57
Naijax, on 21 septembrie 2018 - 14:48, said:
Exista 2 tipuri de panouri radiante pentru racire; - în sistem umed / este foarte similar cu incalzirea in pardoseala. Acelasi tip de tubulatura, cam aceleasi costuri (mari) - în sistem uscat / cam ai nevoie de o pompa de caldura sol-apa (costuri mari) Naijax, on 21 septembrie 2018 - 15:08, said:
Cu apa de 10 grade Celsius, vei avea condens chiar daca pui si 3 siseme de ventilatie Exemplu: https://www.arenains...10-30-grc-p2402 (se gaseste si mai ieftina). Dar, chiar si cu ventilatie cu recuperare de entalpie, tot trebuie dezumidificare activa (macar un ventiloconvector alimentat cu apa cea mai rece). Edited by kolfleading, 21 September 2018 - 15:59. |
#13
Posted 21 September 2018 - 16:04
nu vreau sa vand nimic, doar ca nu imi place aerul conditionat si caut alta solutie mai ecologica si confortabila; topicul este casa verde totusi
Edited by a_mada21, 21 September 2018 - 16:05. |
#14
Posted 21 September 2018 - 19:58
a_mada21, on 21 septembrie 2018 - 16:04, said:
nu vreau sa vand nimic, doar ca nu imi place aerul conditionat si caut alta solutie mai ecologica si confortabila; topicul este casa verde totusi credem apentru o suprafata utila sub 100 m patrati chiar nu merita sa faci ceea ce vrei tu , un AC si pa larevedere sa fie cu inverter cu functie de caldura , iarna sa bage si caldura , de restul banilor poti pune niste panouri fotovoltaice sa ai si curent pentru el. |
#15
Posted 21 September 2018 - 21:14
O masina pe benzina/motorina emite in jur de 100...150 grame CO2 pe km.
Producerea curentului pentru o masina electrica sa mearga 1 km degaja cam 50 grame. Scuze pt. Off-topic. |
|
#16
Posted 21 September 2018 - 22:17
Da ai zis bine producerea lui pentru al deplasa doar 50 , insa mai pune transformarile si ai sa vezi ca iesi pe plus , tot la vorbele mele ajungi asta e cert ,iar daca gandesti doar in poluarea pe care o face producerea acelei energii pentru a deplasa vehicolul 1 km , gandestete ca acea baterie a mancat zeci de kile de co2 sa fie fabricata , apoi cate x kile va manca pentru reciclarea ei , , tu gandeste poluarea de la producere pana la reciclare absorbtie nu doar grame per km parcurs , esti intro mare eroare daca gandesti astfel , nu va mai luati dupa toti vanzatorii de vise ECO .
Edited by marius_vfp, 21 September 2018 - 22:22. |
#17
Posted 22 September 2018 - 04:16
eu am un "mini" sistem de racire pasiva (am IPAT).o serpentina ingropata in fundatia spatiului tehnic(cam la 2 m si un pic adancime) raceste apa din puffer. de acolo o trimit in casa, din GPA-uri reglez temperatura de 18 grade si reusesc sa aduc pardoseala la vreo 21-22 grade. din pacate serpentina e prea mica si nu pot raci decat maxim 2 camere.
|
#18
Posted 22 September 2018 - 07:17
marius_vfp, on 21 septembrie 2018 - 22:17, said:
Da ai zis bine producerea lui pentru al deplasa doar 50 , insa mai pune transformarile si ai sa vezi ca iesi pe plus , Dar motoarele pe benzina/motorina mai scot si alte substante periculoase, cancerigene, care raman concentrate in orase, ceea ce nu se intampla in cazul centralelor electrice. marius_vfp, on 21 septembrie 2018 - 22:17, said:
gandestete ca acea baterie a mancat zeci de kile de co2 sa fie fabricata , apoi cate x kile va manca pentru reciclarea ei csi1, on 22 septembrie 2018 - 04:16, said:
eu am un "mini" sistem de racire pasiva (am IPAT) Edited by kolfleading, 22 September 2018 - 07:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users