Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Sistemele de tractiune integrala de la suvurile compacte.

- - - - -
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#37
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Eu am testat Tucson 2.0 diesel AWD in felul urmator. Rotile de pe dreapta pe pietris foarte alunecos iar cele de pe stanga pe asfalt curat si uscat. Nu am blocat de la buton nimic.
Am demarat puternic cu a 1-a si... nu a patinat deloc. Dar deloc, nicio roata.
In cazuri similare cu x-drive sau quattro, patinarea a fost sesizabila in primul caz  cu x-drive si evidenta in cazul quattro de la Audi. Dar in ambele cazuri masina a tasnit instant.

Sa va spun drept, am ramas uimit de modul cum a plecat Tucsonul si trebuie sa tinem cont ca dieselul de 2 litri are vreo 400Nm daca nu ma insel. Si avea si pneuri normale, de asfalt.
Probabil ca acelasi sistem este si pe Sportage, ca se vorbea mai sus.

#38
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,106
  • Înscris: 09.01.2007
La generatia actuala de Sportage/ Tucson este acelasi AWD de la Magna.

#39
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Din pacate nu am gasit prea multe informatii despre el.

#40
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
Daca vreti primbari pe coclauri nu are rost sa aruncati banii pe Sportage, x3 etc. Un Duster este peste ele, cu niste caucioace AT face   multe(tr1 foarte scurta, emuleza un reductor) si nu te doare sufletu/buzunaru la un polish pe drum de caruta sau cand mai crapa ceva. Ar fi ceva mai capabil, Suzuki Jimny dar nu ai ce sa faci cu ea la drum lung. Este mica la interior si suspensia este foarte tare plus insonorizare slaba. Daca mergeti doar pe asfalt sunt n variante mai ok pt strada si cu niste cauciucuri de iarna nu mai dai la lopata.

Edited by QAZ, 11 June 2018 - 22:21.


#41
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
In mod evident este vorba de iesiri ocazionale pe coclauri.
Suzuki Jimny este o adevarata masina de offroad. Nu are ce cauta in comparatia asta.
Nu-mi place Dacia Duster. In primul rand pentru ca nu este o masina sigura. E varza din toate punctele de vedere.

#42
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-D8iylWw4kw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#43
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Cam repede se incinge transmisia aia.
Uite inca un motiv bun pentru a prefera sistemele 4x4 bazate pe coroane si pinioane, celor bazate pe haldex, viscocuplaje si o galeata de electronica.

#44
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
Buba cred a aparut la cutia dubluambreiaj(si ei ziceau ca o cutie cu convertizor este mult mai ok pe offroad), Cu dusterul am facut chestii mult mai nasoale si nu am avut probleme haldexu.

#45
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
In clipul de mai sus a cam proptit-o ca prostul intr-o piatra si se mira ca nu merge :D E pussy rau baiatul asta care face testul.
Trebuie sa tinem cont ca AWD nu inseamna tractiune integrala pentru offroad in adevaratul sens al cuvantului. Si este mai mult orientata pentru nevoile onroad de tractiune integrala.
Sunt fost practicant de offroad, chiar extrem si... este alta mancare de peste, alte utilaje.

Este foarte important sa intelegi utilajul, cum functioneaza, cum sa-l folosesti in functie de performantele pe care le are adaptate la mediul in care te desfasori. Din punctul meu de vedere, in testul de mai sus cu Kona, este chiar ok ce a facut masina. Ma asteptam sa nu treaca deloc pe acolo. Cand iti patineaza rau rotile, mai ales la o masina cu cutie automata dar nu numai, poti apasa usor pedala de frana pentru a simula un blocant si astfel sa transmiti miscarea si rotilor care au aderenta. Daca ai frana de mana mecanica, poate fi folosita si ea daca stii cum.

Apropos de incinsul transmisiei in cazul de mai sus. Depinde cum este setata. Daca au gandit-o sa moduleze tot timpul tractiunea in functie de necesitati asta se intampla cu patinare si este normal sa se incalzeasca si se incalzeste la orice marca de masina. Teoretic, daca blochezi diferentialul central (care de fapt nu exista) cuplarea se face 100% si nu mai exista patinare deci nu ar mai avea de ce sa se incalzeasca. Dusterul este o masina ok-ish in offroad usor. As spune ca aia este una dintre putinele ei calitati. Insa in test real Duster si Suzuki Jimny (stock din toate punctele de vedere), Dusterul a fost o adevarata durere de cap pe acelasi traseu. Sistemul de tractiune integrala s-a comportat oribil comparativ cu un clasic 4x4 pe Jimny.

#46
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QDEKrkgfs8Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#47
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

 dan78rom, on 14 iunie 2018 - 15:09, said:

Cam repede se incinge transmisia aia.
Uite inca un motiv bun pentru a prefera sistemele 4x4 bazate pe coroane si pinioane, celor bazate pe haldex, viscocuplaje si o galeata de electronica.
problema este ca cele mecanice sint grele, si astfel le cari 99% din timp degeaba marind consumul

Pe prima pagina am postat un video cu sistemul de la Honda care e pur si simplu useless...

 serginho74, on 15 iunie 2018 - 07:45, said:

In clipul de mai sus a cam proptit-o ca prostul intr-o piatra si se mira ca nu merge Posted Image E pussy rau baiatul asta care face testul.
nu conteaza in ce a proptit-o, se vede ca pe spate transmisia refuza sa transmita putere. Ceva gen Honda in filmul de pe pagina 1 a topicului

si se mai si incalzeste transmisia dupa 30 de secunde.... poate nici 30 de secunde

 serginho74, on 15 iunie 2018 - 07:45, said:

daca ai frana de mana mecanica, poate fi folosita si ea daca stii cum.
frana de mana actioneaza doar pe spate. daca ai nevoie de blocat rotile din fata...

 serginho74, on 15 iunie 2018 - 22:51, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QDEKrkgfs8Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
teste de tractiune cu cauciucuri diferite... nu are nici un sens

#48
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Gi7zElze9WQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#49
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
mi se pare distractiv că sunt unii care îl iau în serios pe kroghy.

 unbrutus, on 29 mai 2018 - 18:43, said:

subaru a renuntat la sistemul care l-a facut faimos din pacate (din cate stiu)
nu. doar l-a rafinat și l-a făcut acționabil de la buton. acel X-Mode. da, varianta fără x-mode are un 4x4 de parcă nu e.

 marr, on 01 iunie 2018 - 14:00, said:

a) Sistemele "de top", cu adevarat permanete.
La astea, tot timpul toate rotile ofera tractiune - chiar daca procentul in care este transmisa puterea intre axe este diferit (50/50, 60/40, 70/30, etc) si/sau variabil.

aici e de menționat că acel 50/50 sau 60/40 e permanent până la o anumită viteză. adică să nu-și închipuie cineva că ai tracțiune 50/50 la 100km/h. nu știu cum e la Audi sau BMW, la foresterul meu era 50/50 până la 60km/h, după care devenea 90/10. modelele ulterioare erau 90/10 constant și dacă simțea că roata nu mai are tracțiune îi dădea putere. diferența e la consum și uneori la reacție. cu foresterul meu nu am rămas în zăpadă, cu foresterul 2017 fără xmode/reductor da.

#50
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Bine mentionate unele aspecte.
Trebuie insa inteles de toata lumea ca 4x4 inseamna offroad si ca AWD inseamna onroad.
A, ca ii punem ca in filmarea de mai sus pusa de QAZ anvelope de offroad lui Duster si astfel o sa aiba un comportament chiar bunut in offroad, este altceva dar blocantele clasice, reductorul, inca nu a reusit sa le inlocuiasca electronica. Desi, exista autoblocante spate chiar si pentru BMW de strada si chiar isi fac treaba.

#51
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Pai da, dar autoblocantele de strada au de-a face cu plecatul "tun" pentru liniute, nu-s de off. Exista autoblocante si de off, dar parca prefer sa-l cuplez eu din buton si sa stea asa in mocirla, nu sa astepte puna pierd aderenta...
In rest, fara reductor si cutie de transfer/diferential central blocabil, nu prea se poate vorbi de offroad. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca rotile care nu ating solul nu folosesc la nimic, si asta este o problema pentru tot ce-i suspensie independenta.

#52
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
Usor usor nu cam o sa mai avem alternative pentru o masina de zi cu zi si ceva plimbari pe coclauri. Majoritatea suvurilor noi se proiecteaza mai mult sa urci o bordura si iarna sa fie mai usor cand pleci la job. Chestii serioase gasesti doar sh dar nu se preteaza la mers zilnic/concedii, eventual sa ai o masina noua pentru strada si ceva sh special pentru coclauri ....dar te ustura la portofel. Eu sunt multumit de Duster, merge ok prin oras/drumuri mai lungi .. o Grecie si pot sa fac si ceva gen strategica sau baiului fara probleme+diverse forestiere(am at-uri).

Edited by QAZ, 17 June 2018 - 22:06.


#53
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 dan78rom, on 17 iunie 2018 - 18:56, said:

Pai da, dar autoblocantele de strada

Care ar fi acelea ?

@QAZ cat a crescut consumul cu AT-urile ? BFG ko2 ?

Edited by bumpocbum, 17 June 2018 - 22:10.


#54
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
https://photos.app.g...ryEmBbq2G5yvi3A
ko2 este cam extrem la zgomot si slabut pe asfalt. Am niste continetal ATR zgomotul nu a cresuct vs alea stock plus se comporta foarte ok pe asfalt(franare ud, acvaplanare).
Filmuletul cu sleaurile mari sunt de la intoarcerea lac Orjogoaia>>baiului, am coborat de la releu direct in Azuga. Din ce am inteles, la mocearu(lacul din jud bz) Nissan terrano avea lsd pe spate(poate se descurca mai bine cu un blocant manual dar si greutatea a fost un minus pt el, un Duster benzinar cu mt-uri a trecut dar cu "forja tr2" de la distanta mare....deh omu nu cam menaja masina)
ps: al meu este dci.

Edited by QAZ, 17 June 2018 - 22:36.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate